Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Van egy Adly (her chee) Silver fox 50-es robogóm. Szeretném megtudni, hogy alapból milyen görgők és milyen szíj való bele. Lehet erről valami leírás valahol?
Mert ugye gondoltam kicserélem benne a görgőket, vettem is bele 6.5g-osakat, mert itt ezt írta, ki is cseréltem őket, ezzel nem is volt gond, viszont máshogy megy azóta, sebesség nem nőtt és nem is csökkent, de lemértem a benne levőket és azok összesen 32-34g-ot nyomnak tehát 5.5g körüliek lehetnek.
Viszont amikor cseréltem ránéztem a szíjra is és más a mérete mint az oldalon 862-16.5.28 a 878*17*28.
Óra szerinte 50-et ment mind a két görgővel viszont most sokkal jobbnak tűnik, tehát nem az van, hogy elengedem a gázt és már le is bök, hanem szépen lassan lehet lassítani vele, eddig valahogy túl ideges volt szerintem. És most egyenletesen gyorsul eddig 20-25-ig alig gyorsult majd meglódult.
A közben pedig nem akarok menni gondom még mindig van sajnos nem tudom mi lehet.
-
tween
őstag
Naraku variátorokról van valakinek tapasztalat/vélemény? Elég "olcsó".
-
mumtaz
senior tag
Alátéttel az a baj, hogy olyan laposat alig lehetne találni.
Végsebességen csak akkor javít, ha olyan a varió, hogy egyébként teljesen kifutó görgőkkel sem zár össze eléggé.
Ami variót én most beraktam, azon olyan hosszúak a pályák, hogy üresben pörgetve az egyébként hézagolt variónál a szíj már szinte perem fölé is ki akart menni, csak a hátsó tárcsa már nem tudott jobban kinyílni. -
üszök
őstag
Ki szokták venni,kicsit javít a végsebességen,viszont utána általában el is tűnik.
Így néz ki egy készlet nem olcsó. Lehet elmész egy autó szerelőhöz ha enged turkálni a szemét között találhatsz,vagy csavar bolt is esélyes lehet. Nem tudom milyen motorod van,a linken minarellihez való van,annak a mérete ha jól emlékszem 13x22 mm. -
mumtaz
senior tag
Hézagoló alátéteket (gyűrűket) kell venni. Készletben szokták árulni. Több darab van a csomagban 2-3 különböző méretben. Ezeket a külső tárcsa és a hüvely közé kell tenni. Azt határozza meg, hogy a külső tárcsa mennyire legyen bent és ezzel az ékszíj pozicióját is nyugalmi helyzetben. Ha nincs rendesen kihézagolva, vagy nincs bent hézagoló, akkor a szíj magasabban áll a varió és a külső tárcsa között.
Az a jó hézagolás, ha az ékszíj épphogy nem ér hozzá a hüvelyhez.
Én úgy szoktam hézagolni, hogy felrakom a hüvelyre a szíjat és annyi hézagolót teszek fel, hogy alig érezhetően, de a szíj hüvelyre ülő bordázott része épphogy lelógjon egy picit a hézagolásról. -
tween
őstag
Erről a variátor hézagolásról van valahol valami leírás/videó? Az új variátort szeretném én berakni. Köszönöm!
-
Telda
addikt
Hali!
A fekvő minarelli olajpumpájához lehet kapni külön szimeringet? Mert elengedte magát.
Maga a pumpa még működik, ezért nem szeretnék másikat venni. -
mumtaz
senior tag
válasz
dzso22 #62088 üzenetére
Hézagoló volt bent. Rendesen ki szoktam hézagolni, hogy szinte ráül a szíj a csapra.
Ma levettem ezt az új variót és visszaraktam a tuning variót, amivel az utóbbi 900 km-t mentem. De kiderült közben a hiba egyik oka is. Az utóbbi 2-3 napban mindent az új varió számlájára írtam. Mikor beraktam, az első gyorsításig nagyon jó volt. Aztán többet nem. Na ma kiderült, hogy a külső tárcsából eltűnt a ricni. Az egész. A poén az, hogy az anya meg volt húzva. Nem is lazult le. Egyszerűen elforgott a varió tárcsa. Nézegettem is kikerekedett szemekkel, hogy "ez meg hogy a **csába". A berúgó csillag (mert ugye alátét gyanánt gyárilag van rajta berúgócsillag) fényesre kopott az anya talpától.
Na mindegy. Tegnap pont rendeltem egy külső tárcsát, mert le akartam cserélni, mert két egymással szemben lévő lapát le van törve.
Ha meg lesz, majd újabb próbát teszek. Addig összeraktam a régebbi varióval és egy riccnis talpú anyával, hogy haza tudjak jönni a melóhelyemről, meg holnap be is tudjak menni. Remélem, lesz időm beugrani az sracing-hez az új tárcsáért. -
tween
őstag
Szakik!
Valamilyen úton módon elszabadult a variátor anyacsavar és a külső variátor tárcsáról ledarált 2 hűtő bordát ( Polini). Okoz ez problémát? Amúgy is nézegettem a mai variátor kínálatot, de bőség zavara áll fenn... Mi a legjobb, legtartósabb variátor/márka most? Vennék egy komplettet, de nem igazán tudom mi a "sláger" most.
Köszönöm! -
mumtaz
senior tag
válasz
Plafoon #62082 üzenetére
Picit erősebbem van készleten.
De annak viszont ellent mond, hogy ezen a varión a nagyobb sebességtartományban nem fut ki rendesen a szíj és pörög, mint a barom és a korábbi 70-75-öt sem éri el, csak nagyon maximum 65-öt, de azt is pörögve és nagyon nehézkesen. Ott meg mintha túl könnyű lenne a görgő neki.Ebből arra következtetek, ha erősebb kontrasztot teszek bele, az talán javítana az induláson/gyorsuláson, de még jobban rontana a végsebességen.
-
mumtaz
senior tag
válasz
roseane2004 #62079 üzenetére
Az egy malossi szíj. Alig 200km van benne.
A kuplung is újnak mondható kb 6-800km van benne. Állítható. Tapadási fordulatszám jó. -
Plafoon
tag
válasz
roseane2004 #62079 üzenetére
plusz egy új kuplungrugó, szépen be kell hangolni, nincs mese.
-
mumtaz
senior tag
Na olyankor mi van, amikor elindulásnál és egy darabig gyorsításnál olyan, mintha baromi nehéz lenne a görgő, aztán jön egy szakasz, ahol kb jó, aztán egy olyan szakasz, ahol már szinte teljes fordulaton pörög, picit még gyorsul és nem éri el a végsebességet.
Lejtőn felgyorsul 80-ig is. Ez egy új, elvileg a gyári paramétereivel rendelkező varió. -
tatabike
őstag
Kösz a válaszokat. Enyémbe 8,5 grammos van, sógornak 6,5.
-
mumtaz
senior tag
Azért ott is van egy határ. Túl könnyű görgővel meg már fel sem vált.
Az az optimális, ha a motor legnagyobb nyomatékánál kezd váltani és ebben a fordulatszám tartományban marad egészen addig, míg a szíj teljesen kifut a varión. De ehhez nagyon pontosan kell hangolni a variót, hozzá a kontrasztrugót és a kuplungot is. -
mumtaz
senior tag
Nálam is van szencségelés a kuplunggal. A kuplung maga új Doppler SX86, de harangot nem cseréltem, viszont felcsiszoltam. Nem lett jobb. 5000-nél tapad meg érzésre jól, de mégsem jó. Múltkor bementem vele egy sárosabb útra és ahelyett, hogy kipörgött volna a kerék, csak üvöltött és a sár megfogta az első kereket.
Ha állok és behúzom az első féket és nem ülök rajta, szépen megemeli a seggét. A Speedfightom ilyenkor álló első kerékkel indult előre, ez meg semmi. Csak üvölt.
Aztán szétkaptam és a kuplung üvegesre volt kopva, a harang meg bekékült. Felkcsiszoltam a kuplungot is és a harangot is, de ugyanolyan maradt. -
fradi81
veterán
hali
régi rohadt kipufogó okozhat megemelkedett fogyasztást?
-
tween
őstag
Engem konkrétan az zavar, hogy húzom neki, bőg a motor, de egyhelyben áll... Van egy kis Sepia a családban, ott ha odarántom neki azonnal egykerékre vágja.
-
Ha már szétszeded lesd meg a pofák állapotát, nincsenek-e felfényesedve, elkopva.
Én kompletten cseréltem a kuplungot, harangot. Most érezni ahogy zár a kuplung - olyasmi mint autónál amikor ráb@ssza az ember a kuplungot indulásnál nagyobb fordulaton, szal ez nem óvatoskodik ha indulásról van szó -
gabe_
őstag
válasz
body007 #62057 üzenetére
Az enyémnél meg pont fordítva van, ez a baj: Túl kicsi fordulaton erőlködve indul meg, és mikor a lámpánál előremegyek, sokszor ingert gerjeszt az autósokban, hogy gyorsan visszaelőzzenek. Én meg csak húzom, és el kell érjem a 15-20km/h-t, mire rendesen megindul.
Nekem is valami piros kuplungrugó van bent, ami szerintem már megnyúlhatott, és túl hamar, kis fordulaton nyit. Már vettem egy szett rugót, ahogy korábban leírtam, hamarosan cserélni fogom, és próba.
(A görgőkhöz nem szívesen nyúlnék, mert jó állapotúak, és amúgy elégedett vagyok a menetteljesítményekkel. A szíj is mint az új, megmértem) -
tween
őstag
Mi van akkor, ha a jelenlegi szíjam egy elhasználódott 16.5x751-es Mitsuboshi, de amit kinéztem az egy 16.5x746.5 Malossi X-Kevlar? Az a kevés méretkülönbség nagy probléma?
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Van egy Adly Silver Fox 50-es robogóm, és egy olyan gondom lenne, hogy néha gondol egyet és nem akar menni, majd egy pici alapjárat után újra nekilódul, mindig csak akkor csinálja ha valami miatt egy kicsit le kell lassítani és újra elindulni. A motor 4 évet állt, ki lett pucolva a karburátor, először csak simán kézzel, aztán kétszer ultrahangban.
Nem tudok rájönni miért lehet ez, a motor csak rövid utakra van használva.
-
tatabike
őstag
-
mumtaz
senior tag
-
Den
veterán
válasz
tatabike #62035 üzenetére
Nem számít mekkora az akku próbáltuk 12Ah-sal is. Ha kicsi az indítómotor teljesítménye tökmindegy mekkora áramforrást kötsz rá, közvetlenül rákötheted paksot is, a tekercsek ellenállása limitálja az adott feszültségen átfolyó áramot (ohm törvény). Az egyetlen megoldás a feszültség növelése lenne, de az meg túl macerás és drága bár megoldható.
-
Den
veterán
válasz
tatabike #62033 üzenetére
Sok blokk van ami simán tekeri a 70-es vagy nagyobb hengert is, de konkrétan az álló minás sr az nem. Rengeteget szoptunk velet, kábeleket akkut, relét, még önindítót is cseréltünk, de csak kínlódott. Alul van méretezve az önindító. Morini, fekvő mina, kínai blokkok elbírták még mindig a 70-es hengert, de old sr az nem
-
tatabike
őstag
válasz
Plafoon #62029 üzenetére
?? Free 70-es, pöccre indul még mínuszban is. Sógorom NRG-je 70-es, rossz az automata szívatója, mégis pöccre indul. Munkatársam Yamaha Aerox, 70-es, pöccre indul. Mindegyik önindítóval. A Free rosszul beállított karbi miatt nem indult pár hete, 10-15 hosszas önindítózást simán kibírt az akku.
Soha nem hallottam még, hogy 70-es henger miatt nem lehetne önindítózni. És ezek nem "játékból" 70-esek, a Free kivételével mindegyik 100km/h felett megy... -
gabe_
őstag
Vettem egy 3x3db-os kuplung rugó szettet, a hétvégén lesz mivel elszórakoznom.
Nagy baj igazán nincs vele, elindulásnál szerintem kicsit hamar zár a kuplung, és lassan akar megindulni. Megnéztem, a szíj és a görgők rendben vannak, ezért gondoltam a kuplung rugókra... Jelenleg csak bekukkantottam, valami piros színű rugók vannak bent.
-
tween
őstag
Aprilia SR 50-hez keresek bivaly erős akkumulátort. Valaki ajánlana párat a legjobbakból?
Köszönöm!
-
tatabike
őstag
Hivatalos magyar álláspont az, hogy rendszám nélküli jármű nem léphet Ausztria területére, mivel nem azonosítható. Még útvonal engedélyt sem ad rá az osztrák hatóság. Az egyetlen lehetséges, hivatalos módja a dolognak, ha lezáratod az útszakaszt, ahol közlekedni akarsz vele, ez meg ugye nonszensz, illetve sport célú felhasználás lehet (zárt versenypálya).
Osztrák álláspont: 50ccm-ig elég az országjelzés (H betű).
Szóval döntsd el...
Szerintem meg hiába felelsz meg a hazai előírásoknak, külföldön az ottani törvények az elsődlegesek, hiszen ott vagy, és nem itthon.
-
Soler
csendes tag
Sziasztok!
Akinek volt már dolga Malaguti f12 s robogóval kérném hogy privátban keressen meg !! köszönöm
-
adly77
tag
Sziasztok.
Piaggios rotoros gyujtást keresek -
tatabike
őstag
válasz
mumtaz #62018 üzenetére
Jah, én a levegős Free-ről beszéltem, vagyis arra értettem.
Annyira nem világít ez a LED-es cucc, megnéztem. 2 méterről belenéztem pont szemből, még a személyautók nappali LED-menetfénye is zavaróbb, mint ez...
Van kerékpárlámpám, abban nem tudom milyen LED van, de csak egy darab, és az tényleg éget, ha szemből belenézek, még 50 méterről is.
Polemius, azt nem tudom, csak azt, hogy itthoni 50-essel oda nem mehetsz, mert megbüntetnek elvileg. Ugyanis ott a segédmotoros kerékpár is rendszámköteles.
-
Polemius
senior tag
Sziasztok!
Nem tudjátok, Ausztriában B kategóriás (magyar) jogsival milyen motor vezethető? Ott is 50ccm-ig, vagy ott külön kategória, képzés nélkül 125-ig is?
-
mumtaz
senior tag
válasz
tatabike #62003 üzenetére
Miért kellene megfordítani? Nem léghűtésesről beszélünk. Léghútésesnél bonyolultabb lenne megoldani. Vízhűtésesről van szó, ahol a hűtő gyakorlatilag előtted van. Mondjuk a kipufogó hőjét sem lenne rossz hasznosítani. Egy rakat hő megy el a semmibe, ami ilyen hidegben pont jól jönne.
A lámpához hozzászólva: Megkérdeznéd a szembe jövőt is, mit szól a szanaszét szóródó fényhez, ami kiégeti a retináját? Mert ezzel a ledes izzóval kizárt, hogy ne világítsón szanaszét. A fák tetejéről még a mókusok is lefordulnak tőle.
A sima belevaló izzó fényforrása egy kicsi pontból származik. Így találták ki a fényszóró tükröt. Egy ilyen fényforrástól viszont mindenhová világít. Még a szembejövő szemébe is és itt teljesen mindegy, hogy nem egy atomvillanásról van szó, akkor is zavaró. -
tween
őstag
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 16.5x751-es ékszíj csere érett, de Malossiban nem találok ilyen méretet, csak megközelítő méretet... szóval mennyivel szabad rövidebbet venni? A masina egy Aprilia sr 50 '97-es, minden tuning rajta, most vettem és marhára nem vágom ezt a tuning dolgot..
Köszönöm! -
tatabike
őstag
válasz
norbert1998 #62007 üzenetére
Fasza. Nálam a felső képen az átalakított izzó van, az alsón meg a komplett lámpatest, ahogy világít...
Egyre trébb ez az oldal. Szokásos magyar probléma, kőművesre rádől a háza, a cipésznek lyukas a cipője, autószerelőnek rossz a kocsija, IT oldalnak nincs egy normális weblapja...
-
tatabike
őstag
Közben berheltem egy LED izzót az első lámpába is, Piaggio Free. A gyári egy 15 wattos izzó, most egy 21wattosnak megfelelő 24LED-es (5050) került bele. Vettem egy BA15Y foglalatba való autós LED izzót, és átalakítottam, hogy belemenjen a P26S foglalatba. Rá kellett forrasztani egy tányért, amit egy kiégett régi izzóról szedtem le.
-
tatabike
őstag
válasz
mumtaz #62001 üzenetére
Jó ötlet. Robogónál az a baj, hogy meg kéne fordítani a levegő áramlását, mert ugye ott meg mögötted/alattad van a blokk. Legalábbis a lábadhoz képest. Esetleg egy erősebb ventivel a gyertyacsere-ablakon át lehetne visszafele nyomatni a hengerről meleg levegőt, mondjuk egy hasonló cucc alá, mint amit gabe_ linkelt.
-
mumtaz
senior tag
válasz
tatabike #62000 üzenetére
Én mondjuk nem ilyen drasztikusra gondoltam.
A speedfightomon volt megoldás a Runnerekhez hasonlóan, hogy a hűtőn keresztül áramló levegőt a lábtérhez vezették. A Runnernél a láb belső oldalára nyomta a meleget, a speedfightnál pedig a lábtér idomon volt kialakítva a lábtér külső részén kilépő nyílás. Hidegben arra jó volt, hogy mint egy légfüggöny, megvédte a lábamat a hidegtől.
A Jetforce-on nincs ilyen, de már nézegettem és ki lehetne alakítani. A hűtőn átáramló levegő egy műanyag idomban áramlik ki a föld felé a hasidom alján. Simán meg lehet csinálni, hogy ezt a csatornát lent lezárom, a lábtérnél meg a belső két oldalidomba berakok egy-egy rostélyt. Így akkor menet közben ott jön ki a meleg levegő. Persze olyanra csinálnám, hogy nyitható-zárható legyen az alsó is és a két felső is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest