Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
Helló! Kis segítséget szeretnék kérni.
Jártan itt valamikor 1 éve, típust kérdeztem, mit nézzek. Nem találtam kedvemre valót azóta sem.... Az a helyzet, hogy magasak az igények, jó állapotú mocit keresek. Horgászni járni, meg városi futkosónak kéne, tehát nagykerekű, a diszperzites vödör beférjen a lábam közé, meg elhordja a 125kg súlyomat, 194cm-el. Nagyjából Piaggio Liberty, Aprillia Scarabeo, Piaggio Typhoon vonalon nézegettem. Vagy széthajtott tuningolt felújított, vagy visszatekert "import" robogó, ez volt a két fajta amivel találkoztam. 50 évesen nem sportkipufogó meg 70-es henger kell, hanem egy megbízható, kisfogyasztású lehetőleg 4T robogó, amivel elpöföghetek a 15km-re lévő folyóra, fele utat kavicsos tagúton, ahol úgy sem lehet hajtani.... Szóval 1-2 éve nézelődöm, tökörészek, de már én meguntam. Körülnéztem a neten, találtam egy oldalt, a webrobogó-t, legolcsóbbnak tűnik, ingyenes házhozszállítás, és hitel. Mondom letenném azt a 250-300eft-ot amit használtra szántam, a maradékot meg 6 hónap alatt lepengetem....Aztán új gépem van. Asszony is támogatta, azt mondja most vegyem, télen olcsóbb (Legalábbis így logikus.)
Kinézettek:
[link] [link] [link] [link]
Szerintetek?
Kymco az ára miatt szimpatikus, Libertyből van 2T, és 4T, nem tudom melyik lenne jobb.....4T fele hajlok, korszerűbb, csendesebb. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #72095 üzenetére
Úgy is túl lehet szívatni egy gépet, hogy azt rugdoshatod napestig
...Amikor úszik már a gyertya is és tiszta redva, akkor sok esetben csak egy szellőztetés segít (gyertya kiteker és utána jó pár rugdosás, hogy kijöjjön minden, plusz gyertya takarítás). Persze ez nem mindig van, de jártam már így. Ha nem lett volna nálam gyertyakulcs, akkor tolhattam volna hazáig...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #72097 üzenetére
Szerintem sem normális, de betudom user errornak, ha már túlszívattam.
A hideg fémen könnyebben kicsapódik a permet, az meg már nem úgy lobban. Ezen nem segít a dúsabb keverék sem, több csapódik ki. Ezt ki kell pucolni onnan, illetve el kell érni, hogy ne legyen olyan hideg a henger. Persze mindez akkor él, ha egyáltalán kap üzemanyagot a gép. A benzinszag máshonnan is jöhet, nemcsak a kipufogóból.Azért egy 2T 50 ccm gép messze nem olyan precíz, mint egy autó és a kisebb lökettérfogat miatt a hibahatár is kisebb.
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #72095 üzenetére
Ez a sok rúgás szerintem nem normális dolog.....
De értem hogy mit akarsz mondani és köszönöm a segítséget.
-
lbence
aktív tag
válasz
macilaci78 #72095 üzenetére
Simsonon ugyanígy használom én is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #72093 üzenetére
Túlszívattad, én is megcsinálom, ha ideges vagyok. Ilyenkor szoktam gáz és szívató nélkül rágni 10-et, 20-at gyújtás nélkül, majd ugyanígy gyújtással. Ha gyújtás és gyújtás nélküli próbálkozás közt nincs különbség hangban, eredményben, akkor folytatom. Ha gyújtáskor csak pöffen, de nem kapja el, akkor negyed-harmad szívató és pici gáz, vagy elkapja, vagy csak pöffen. Ha csak pöffen, akkor gyújtás, gáz, szívató nélkül megint tízet, majd gyújtással, de szívató nélkül, pici gázzal, akkor el szokta kapni.
Én a szívatót nem szoktam használni, csak hidegen és akkor is csak, ha még áll. Ha már ráültem és mentem 50 métert és a következő 100 méteren sem kell megállnom, visszanyomom nullára.
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #72092 üzenetére
Roszzul írtam,nem gázt akartam írni hanem szivatót.
Mindenféle variációt próbáltam már amit írtál,csak a gyertyát nem vettem ki,de érzett a levegőben a tömény benzinszag......
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #72085 üzenetére
Nem fél gáz, hanem fél szívató.
A manuális szívató nem on/off, hanem a semmi és a max közt fokozatmentesen adagolható.
Nekem volt, hogy szívató nélkül 8°C-os reggelen még önindítóval pöcc röff a 20 éves vas.Ha 70-80-at rárúgtál, jószerével már üzemmeleg.
Rúgj 10-et szívató és gyújtás nélkül, majd gyújtással kis gázzal. Ha nem kapja el, akkor negyed szívatóval gyújtás nélkül megint tízet és így tovább.
Ha így sem indul, akkor gyertya ki, egyáltalán nedves-e. Lehet, a hidegben valami megszorult, például az úszó tengelye és nem kap benzint a motor. Erre a pici meleg tüneti kezelést már ad. -
perge666
veterán
válasz
lbence #72089 üzenetére
Én a szűk 1,5 éves Derbi Sendámat is teljes szivatóval indítom nyári reggeleken amikor 20-25 fok van / biztos indulna szivató nélkül is pedig,csak már megszoktam simson után / ,jó mondjuk hazafelé a munkából meg mindig szivató nélkül indul 1 rúgásra.
De egyébként a 2 ütemű motoroknál szerintem nem kell csodálkozni hogy kell használni a szivatót.....
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #72081 üzenetére
De +25 fokban is teljes szivatóval indítottam nyár végén mert azóta van nálam,és akkor sem sokallt.
Vagyis felbőgött,de pár másodperc alatt beállt a normál alapjárat.Amúgy ezt a negyed meg fél gázt próbáltam amikor nem indult a hidegbe,de semmit nem értem el vele.
Tiszta benzinszag volt!
Próbáltam szivató nélkül is,egyszer sem röffent még csak csúfságból sem.sityupityu : Igen szerintem is normálisan működik a szivató része.
Egyébként még most is szülők garázsában pihen,nem rég jöttünk haza,indult is rendesen most is mikor próbáltam.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #72082 üzenetére
Nálam 0°C környékén a fele általában sok is.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #72081 üzenetére
Igen, ez egy jó ötlet, hogy megpróbálni nem teljes szívatóval...
szerk: Bár szerintem nem ez lesz, mert már plusz egy-két fokban is kell teljes szívató, de azért érdemes megpróbálni.
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #72079 üzenetére
Na az király ha még te sem tudod.
Kézi szivatós,és ha nem húzom neki a szivatót akkor nem indul be melegebb időben sem,szóval biztos működik.
Ráadásul üzemmelegen ha ráhúzom a szivatót akkor le is áll. -
perge666
veterán
Jó estét.
Mitől van az hogy a Derbi Predator robogóm 0 fok környékén nem akar indulni?
Át toltam szüleim fűtött garázsába és 1 óra múlva mikor próbáltam már 3. rúgásra járt is.
Múlt héten be akartam indítani -2 fok körül lehetett,de hiába rugdostam nem indult,pedig biztos rárúgtam vagy 70-80-at,nem is röffent.
Rá pár napra egyik délután +1 fokba indult rendesen ahogy kell.Gyertya új van benne,olyan amilyet a gyárban előírnak,légszűrő kitakarítva,tiszta,benzin van benne,olaj is,tényleg nem értem hogy hidegben mi akadályozhatja az indulást!
-
KTMHobby3
tag
Szia!
Mikor én kerestem rugót, ezt írták nekem: https://www.csordasrugo.com/Theory66: Barátomnak van egy ugyanilyen Sendája, a váza ugyanilyen kék csőváz. Neki is hasoló gondjai vannak, bár akitől vette, az adott Neki tartalék alkatrészeket, meg egy 50-es blokkot. A 18. kerületben lakik, ha beszélni akarsz Vele, megadhatom a címét, tel. számát.
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Végső "elkeseredésemben" fordulok hozzátok.
Kicsit off leszek.
Egy rugót keresek utánfutó rúdra, de sehol se találok.
Arra gondoltam, hogy motor, robogó teleszkóp rugó esetleg jó lehet rá.
A lényeg, hogy 40mm átmérőjű gömbvason tudjon játszani. Hossza minimum 60mm. hatos, nyolcas anyagból készült legyen.
Nincs esetleg valami ötletetek, nem-e ugrik be valami, hogy milyen rugó is felelne meg számomra?
Köszönöm.
-
Moleman
addikt
válasz
sityupityu #72074 üzenetére
Fogalmam sincs, miért volt ilyen drága, pár éve reflexből hozzájuk megyek, mert ott volt legolcsóbb minden (a megbízható nevek közül). Lehet, hogy simán csak az utóbbi idők áremelkedése, 2.5 éve 2340 volt egy robogó, azt azóta is annyival fizetem, most 4542. Pedig vidéki lakcím, 30 év, 13 éves jogsi.
-
flegga92
senior tag
válasz
Moleman #72072 üzenetére
Nekem a Yamaha Cygnus lepapirozása kb 60-70e-be fog fájni, ebben benne van az eredetiség vizsga, műszaki, regadó, rendszám, forgalmi, átírás. Nekem így is megéri, jóval olcsóbban vettem mint a rendszámos társait.
Nekem a biztosítás kemény 200 Ft-al lesz drágább mint az 50-esre amire 4000 Ft-ot fizetek. Ott van még a teljesítmény adó ami éves szinten kb 2500 Ft.
Olajcsere nekem 20 perc volt elsőre, haver ugyan ilyen robogóján már 15 perc alatt végeztem. Kartont kell a motor alá tenni és nem lesz semmi mocskos.
Üzemanyagon meg simán megspórolom ezeket a költségeket. Forgalomban meg nem tolnak le a rendszám miatt. Amikor haver rendszámosával megyek, nem jönnek a seggembe, mikor a sajátommal közlekedek mindig keménykednek, pedig dinamikusan közlekedek. -
Moleman
addikt
Az átírás 30 körül lett volna, egy 200 ezres motor esetén jelentős tétel, főleg annak tudatában, hogy ennyiért csak egy fost vehetek, amin rövid időn belül úgyis tovább akarok adni. Az 50-esnél nincs ez a mentális teher.
6-800 ezer fölött már nyilván más lenne a percepció, de robogóra egyelőre nem akarok ennyit szánni, pont azt szeretem benne, hogy nem féltem, se töréstől, se lopástól. A Bandittól is ezért akarok megválni. Ja, plusz a műszakiztatás.
A biztosításra nekem 14 ezret dobott az Allianz (a robogóim 2340 és 4542 ft-ok, a 650-es Bandit 10.296). Az olajcsere nem anyagilag fáj, csak a kosz meg a meló, ami vele jár.
A Diok is 3 liter körül esznek nálam, bár az újat még nem tudom, nem mentem vele annyit. Nyilván jobban megéri egy jobban gyorsuló tárgyba tankolni ugyanennyit, de a többi szempont miatt ez elfogadható kompromisszum (próbáltam 4T 50-est egyszer régebben, de hiába eszik 1.5 litert, azzal eltaposnának a szokásos útvonalaimon). Egyszer biztos eljutok oda, hogy rászánom azt a pénzt, de még sok más van előtte a listán.
-
suste
veterán
válasz
Moleman #72070 üzenetére
-átírás: egyszeri díj, tényleg olyan brutális? mennnyi az?
én inkább a regadót mondanám brutálisnak, de ez ugye használtnál nincsen (ha itthoni)-biztosítás: 2018-ban ennyi volt, és szerintem jövőre sem lesz sokkal több:
csak pár ezressel volt kevesebb az 50-es robeszomnál-olajcsere: 1L olaj kell bele (ahogy a 4T-50-esekbe is), az olajszűrőt nem kell cserélni, csak kipucolni
ebbe tuti nem rokkansz belelevegős/karbis blokk, szóval kevés törődést igényel ez is (2T-hez képest a szelephézagállítás ami plusz)
cserébe kapod:
+szabályos, nyugodt "száguldozás"
+tuning nélküli 90km/h
+2 személy
+M0-ra is felmehetsz
+3-4L-es fogyasztás (nem plusz, hanem ennyi)
-
Moleman
addikt
Én is néztem most rendszámos 125-ösöket, de a brutális átírás, a 14 ezres biztosítás és a rendszeres olajcsere elvette a kedvem. A fenntartási költségeik különbségéből inkább veszek újabb és újabb fos Diokat pár évente.
Ha autópályáznom kéne, az SH300-zal szemeztem, de ráültem álló helyben egy szalonban, és nem rabolta el a szívem. Túl kemény volt az ülése, nem kényelmes az üléspozíció, a gyári doboza is nagyon kicsi (megszoktam a 48 literes dobozt a Banditomon, abba befér a laptophátizsák, de az a kocsisorok közé túl nagy, nem tudok jól motorozni, és kár bele a 6 l/100 km).
-
suste
veterán
válasz
GalaHU #72067 üzenetére
Innen vezetett az út a 125-ös PCX-ig ami már simán otthagyta a lámpánál a kocsikat
a sima 50-esekkel is lazán leléped az autókat, mert általában megy a töketlenkedés sajnos
olyan érzése van az embernek, mintha valami 500-as gyösz motor lenne minden autóban, és 15mp alatt tudnak csak felgyorsulni 50-re.....
valamikor nekem is tervben van egy használt pcx125, de szerintem még 1-2 év hátra van addig
-
GalaHU
addikt
Én is egy SR50-el kezdtem el a pályafutást, de a 190 centim és 100 kg-om erősen feladta neki a leckét. A fojtás kivétele után is csak komplett rózsafűzér elmormolása után ment 65-öt, és benyakalt 4 litert, pedig új volt, nem egy szétkopott vacak.
Innen vezetett az út a 125-ös PCX-ig ami már simán otthagyta a lámpánál a kocsikat és elég is volt neki 2,1 liter mint a katalógusérték, de 100 fölött véget ért az élet, az M0-áson már nagyon a tápláléklánc alján éreztem magam.
Szóval váltás Forza 300-ra, ebben már van akarat, 140-ig simán gyorsul mint a pinty, alig szélesebb mint a PCX és 3,3 a fogyija, azzal már ki vagyok békülve. 80-ig a 400-as motorokat is tükörbe teszi, hála a váltónak.
-
válasz
macilaci78 #72064 üzenetére
"azok a tagok vehetnek részt, akik jelenleg is betöltenek valamilyen PH! segítő posztot"
nemleszpirossapkám -
válasz
macilaci78 #72062 üzenetére
Éniskérekegypirossapkát
Bocs a kirohanásért -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #72060 üzenetére
Igen, befigyelne egy-egy veszprémi, zalaegerszegi út, na meg szüleim is 250 km-re laknak.
suste: a mostani robogó sem épp kis testű, de én vagyok szerintem a szűk keresztmetszet. Egy tipikus robogóval, még ha nagy köbcentis is, elboldogulnék a vérmérsékletemet ismerve Budapesten, de egy csopperes lábtartó, vagy oldaldoboz már esélytelen.
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #72054 üzenetére
Ezeket a rendszám nélküli kismotorokat max 45 km/h-val szabad hajtani, aminél a fogyasztásuk garantáltan 3 liter alatt van. A megbütykölt 50-esek, nagyobb sebességnél simán elérhetik a 6 litert is. Az extrém súlyt most ne számítsuk ide, véleményem szerint a fogyasztás igencsak sebességfüggő. Van ellenpélda is, egy Babetta 210-es utazósebessénél (40 km/h) 2 liter alatt fogyaszt.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #72057 üzenetére
Áhh, nehogy azt hidd. Gondolom nem igazán vagy hozzászokva motoron a sebességhez, ebből kiindulva azt mondom, hogy már egy 250-es max 300-as gép is meglepetés lenne neked. Nem is kicsit. A 400 pluszos robogókat már túrázáshoz használnak nagy távokra.
-
suste
veterán
válasz
macilaci78 #72057 üzenetére
szerintem egy 125-össel is jobban járnál már, mert kevesebbet fogyasztana (12-15LE az 5-8LE helyett), ebből is van kistestű, ugyan úgy elférsz vele mindenhol, és vannak olcsó darabok ezekből is (régi levegős/karbis gépek itt is nagyon sokáig bírják, ha rendesen karbantartod, a kínai GY6-qmi152 -höz nagyon olcsón van alkatrész az őshazájukból
)
de persze előtte azért ki kéne próbálnod egyet előtte -
macilaci78
nagyúr
Köszi, javítottam.
A domborzat és a tömeg is játszik nálam: 150 kg, és Duna partról át a hídon, fel Budaörsre, Budafokra, Hungárián, kis krt-on nyomulni...
Hm, milyen autó oldja ezt meg a robogóm fogyasztásából azokban a napszakokban, amikor a robogót használom?sityupityu: Nem tartok kerékpárt, ha lesz, az sportolásra lesz és nem közlekedési eszköznek. 2-4 km-t inkább sétálok. Ha mégis robogóval megyek, akkor vagy további állomások is vannak, vagy teher is van, pl bevásárlás után.
Erősen gondolkodom, hogy valami kisebb fogyasztású, vagy országúti tempóra is alkalmas vasat vegyek, de azért no, megvan az előnye, hogy nincs rendszámtábla és hogy ott parkolok, ahova elférek. De az én termetemmel ez inkább 400+-os vasat jelent.
-
siti
őstag
válasz
sityupityu #72052 üzenetére
biciklit??? mi ez kérem, kismotor fórum vagy hogyan járjak munkába olcsón?
-
nod1
csendes tag
Persze, a legolcsóbb a keró. Viszont ha dombos vidéken laksz, akkor azért nem akkora poén 30 fokban sem, meg mínusz 5-ben sem kitekerni magad meló előtt/után. Tuti leizzadsz, és ha nem tudsz zuhanyozni, akkor egész nap főhetsz az izzadságodban. Gyorsabb a rotyogó hidd el, főleg az én útvonalamon. Egyébként nekem valamilyen szinten ez hobbi, szóval jól esett összerakni ezt a téli robogót, és kipróbálni milyen vele a közlekedés. Sajna a canga nem mozgat, pedig tudom, hogy egészségesebb lenne..
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
perge666 #72048 üzenetére
A normális fogyasztás ezeknél a karburátoros 50-es robogóknál valahol 3 és 4 liter között van. Az ilyen 5-6 meg hét literes fogyasztások egyszerűen nem normálisak. Egy full-ra tuningolt 70-es vashegeres mindennel ellátott robogó is elvan már 7 literrel, egy széria sima 50-es vasnál ez egyszerűen nonszensz, ott valami nagyon nem oké... Macinál fogjuk rá azt az 5 liter feletti fogyasztást arra, hogy ő akkora ember mintha két személlyel mennének a robogóval.
De más esetben semmiképp sem elfogadható ekkora fogyasztás.
-
nod1
csendes tag
válasz
perge666 #72039 üzenetére
Semmi extra. Folyamatos hideg üzem, ahogy korábban is írtam. Automata, ahogy mások is írták. Biztosan lehetne rajta faragni, de nekem az a lényeg, hogy amikor munka végeztével lemegyek hozzá, akkor két rúgás, és már jár is, akár -6-ban is.
#72043) Moleman:
A kistestű japánok jobban fogyasztanak mint az olaszok. Az Aprióm hasonló körülmények között, (igaz, még nem ilyen hidegben) 2,8-al járta ezt a távot. -
sityupityu
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz
macilaci78 #72047 üzenetére
Volt egy időutazásod szeptemberben
.
(#72048) perge666
2T-50ccm nem tuningolt robogónál egy átlagos méretű (70-100kg) emberrel, nem gyepálva szerintem meg kéne állnia 3l/100km -ben.
De persze még bejátszik a domborzati viszonyok is (hasonlóan mint a 100++kg).
Én pl nagyon ritkán húztam neki full gázt, mert nem volt szükség, lámpánál jól gyorsul eleve, végsebességre meg nem volt szívem gyúrni, 50-60-at elég volt tartani.
Ezek az 5-6 literek nekem rémisztőek, főleg egy autó tömegéhez és méreteihez képest, ami ugyan ennyivel elmegy....
Tudom, akkor mit szólok a nagymotorokhoz... Csak annyit hogy sosem lesz olyanom, mert állati nagy pazarlásnak gondolom, és pont a spórolás miatt robogózok (meg persze szeretek is-kellemest a hasznossal ).
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
perge666 #72048 üzenetére
Azert nem mindegy hol hasznalja az ember szerintem.
Pesten akar hany 50-es 2T robogom volt, 4,5 korul fogyasztott mindig. A 2T 125-os valtos motorom is 4-4,5-et.
A robogonal nyilvan a hajtasi veszteseg miatt ennyi, valamint Pesten azert nyelen mesz es eleg sok az lampatol elindulas nyelgazon,Nekem a valtos 125 volt meglepetes, pedig logikus valahol. Erosebb volt sokkal, ugyanahoz a tempohoz amit 50-essel mentem eleg volt negyed akkora gaz.
-
lbence
aktív tag
Én biciklivel jártam a robogó előtt, de a robogó egyszerűbb, nem kell mindig lezárni, nem melegszem ki rajta.
Sokszor van, hogy a belvárosból ki kell ugranom az ipari parkba, vagy hosszabb távot kell legyűrnöm, nekem egyszerűbb a robogó, csak célszerűbb lenne egy 4T, bár annak a menetdinamikájával nem lennék kibékülve gondolom. :-)perge666 A simsonok is váltósak, azért esznek kevesebbet.
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #72047 üzenetére
Ezt komolyan nem értem,mitől van ilyen nagy szórás ezeknek a kismotoroknak a fogyasztása között?
A tied is gyári tudtommal.Ezelőtt volt 6-7 évig egy 2006-os Aprilia SR50 Street robogóm,az is bekapta az 5-6 litert,pedig teljesen gyári volt.
Voltak Simsonjaim,azok meg 3-4 között ettek,pedig volt 60-as és 70-es is,és azok még öregek is!
-
nod1
csendes tag
Persze, járhatnék hiszen van autóm. De miért is gyilkoljam 2 kilométerre? Miért fizessem rá az adót, biztosítást, szervizet? Ez a Piaggio kb. 50.000 Ft-ba került nekem, és kemény 3.000 Ft rá az éves biztosítás. Mondj nekem bármi belsőégésűt, amivel olcsóbban kijövök, mint egy ötvenes segédmotor? Ráadásul ez ingyen parkol bárhol, és háztól házig megyek, és tíz perccel munkaidő előtt indulok itthonról. Na, ezért szeretem, és ha fázik kicsit a nyakam, vagy a lábam még az is belefér. :-)
Téli szezonban ezen a távon összesen megyek vele kb. 200 kilométert, ennyinél még a fogyasztás sem fáj annyira. Tavasztól meg a 4t 50 injektorossal úgyis visszatermelem majd ezt a flancolást. -
Moleman
addikt
válasz
perge666 #72042 üzenetére
A 74-et futó Diom fogyasztása. Az AF34 is hasonlóan evett.
-
perge666
veterán
válasz
lbence #72040 üzenetére
Nem variós valóban.
De 2T és 50-es és nem eszik 6 meg 7 litert télen sem.
Nem igazolni szerettem volna magam.........Sityupityu : Azt a Predatort hiba volt megvenni meg teljesen felesleges is,csak tologatom mindig az útból,ki sincs szegény használva.
Sógorom mondta hogy tavasszal átveszi ha eladom,nem is ellenkeztem. -
lbence
aktív tag
válasz
perge666 #72039 üzenetére
A Derbid nem is variós, nem? A variator nem tesz sok jót a fogyasztással.
Döntően rövid távokon használom (<2km), van rajta nagy plexi is, de ezek a 2t 50-esek nem fogyasztásbajnokok. Ha drágán megvettem volna újonnan, akkor is ennyit enne, úgyhogy nem értem a hasonlítgatásodat.Viszont 130-ert csoda volt így is, az új árát nekem nem érné meg. De ha ezzel szeretnéd magad igazolni az új motor vásárlás mellett, szerintem nem a legjobb indokot találtad.
-
perge666
veterán
válasz
lbence #72035 üzenetére
és nod1 : Hogy sikerül össze hoznotok ennyi fogyasztást?
Az én 2 ütemű Derbi Sendám télen is beéri 3-3,5 literrel,még most is azzal járok,és idén már saját autóval se tudok járni dolgozni mert asszony jár vele melóba és a gyereket is hozza-viszi.
A télre vett Derbi Predator robogó meg rossz ötlet volt,múlt héten be sem indult a -4 -5 fokban,de érdekes módon tegnap rendesen indult gondolom azért mert nem fagyott. / csak erre tudok gondolni /
Lehet hogy sokba van az új motor,de ilyenkor mutatkozik meg hogy csak ráülök és nem kínlódok vele,és még sokat sem eszik.
-
flegga92
senior tag
Remélem beválik, mert nem olcsó. Másik kérdés, hogy mikor jön meg, mert senki nem tart készleten itthon ehhez a robogóhoz, gyártótól kellett megrendelniük.
Szerintem a fogyasztás 4-5 l között lesz, pont a hidegek előtt tankoltam azóta fele tank ment el. A napi 2x5 perc melegítés biztos megdobja, de muszáj, mert gázadásra fullad, csak tőgázon indul el, az meg annyira nem tesz neki jót. Ami érdekes, hogy az alapjárat nem magasabb most se mint nyáron, stabilan tartja.
Néztem a kézikönyvben, hogy karburátor fűtés van benne, ez mi célt szolgál? -
sityupityu
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #72029 üzenetére
93 órát gyűjtöttem össze, de nem volt teljes évad. Kíváncsi leszek egy teljes 2019-re...
-
nod1
csendes tag
válasz
flegga92 #72027 üzenetére
Kíváncsi leszek majd a tucanos tapasztalataidra!
Én 2,3 kilométerre járok a robesszal melóba. És érdekes módon nekem is a lábam fázott, a magas szárú téli cipőm, és a nadrág aljának találkozásánál. Pedig mínusz fokokban két zoknit is felvettem. A fogyasztásod hogy alakul ilyen rövid távon? Bemelegszik egyáltalán ilyen rövid idő alatt? Én nem merem megmondani az enyém mennyit eszik most a napi 2x2 km-en(végig városban).
(Pedig már a ventilátor burkolat felét is lezártam, hogy ne szívjon annyi hideg levegőt.) -
suste
veterán
valaki tudja esetleg, hogy hogyan kell resetelni az üzemóra számlálót ezeken? [link]
-
flegga92
senior tag
Karácsonyra én is kapni fogok egy Tucanot a Cygnusra, kíváncsi leszek. Nekem csak 1,5 km-re kell reggel, eddig a lábam fagyott le csak, remélem beválik. Vastagabb öltözettel lehet nem kéne, de meló helyen nincs kedvem öltözni folyamatosan.
Míg nem volt kocsim ha hosszabb útra kellett menni (5-6km) sínadrág és síkabátban mentem, teljesen vállalható volt. -
KTMHobby3
tag
Szia !
Nagyon jól leírtad a legfontosabb dolgokat, ami a téli motorozáshoz kell. Én is akartam írni hogy egy plexi jobban védene a hideg szél ellen, mert először nem a lába fázik a motorosnak, meg azt jobban lehet védeni. Én cipő helyett inkább csizmát ajánlanák, az jobban véd. Én mindig azt használtam. A plexi mögé el lehet bújni, de még a lábakat is fel lehet tenni, hogy ne érje annyira a szél. -
nod1
csendes tag
válasz
máyköl #71937 üzenetére
Szia!
Tucanoból az R019-es kell, ami passzol a Scarabeora. Érdemes megnézni a használt árakat is, mert kedvezőbben kaphatsz gyárihoz közeli állapotot. Én is használtan vettem, viszont a mindenhonnan érkező lelkendezéshez képest én annyira nem vagyok tőle hasra esve. Igaz én pici robogón használom, de elsőre fura volt, hogy így körbe vagyok bástyázva, szokni kell azért a használatát. Szerintem téli kiegészítők között a plexi a legfontosabb, aztán egy jó motorosruha (téli béléssel), és egy meleg cipő, kesztyű. Ha ezek megvannak, és nem mész extrém hosszú (10km fölötti) távokat, akkor városban bőven elvagy vele. De persze a Tucano kényelmes és jó, ezt nem vonom kétségbe.
-
selma2000
újonc
válasz
sityupityu #72023 üzenetére
Köszönöm a tanácsot !
-
sityupityu
Topikgazda
-
selma2000
újonc
válasz
sityupityu #72020 üzenetére
Köszönöm a választ ezt értem is csak az nem jön át, hogy hogyan fecskendez vele leszedi a deknit és úgy vagy van valamilyen trükkje? Mert hideg reggeleken nem igazán szív,elengető a deknit lecsavarozni
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #72017 üzenetére
a mostani alu fixtárcsa+lapát -okat nem is egészséges feszegetni szerintem
nálam is eltörött/kitörött a lapátnál lévő csaphely 2. alkalommal
simán benne lehettem én is az eltörésben, de az ütvecsavarózóval tuti nem hibázok -
sityupityu
Topikgazda
Azt a "hivatalos" megoldást csak kényszerből szokták használni ha nincs légkulcs vagy ütvecsavarozó.
A mindenféle variátor rögzítők, meg a gyertya helyére betekerhető rögzítő stb... ezek a kényszermegoldások szerintem. Légkulcsal vagy csavarozóval egy pillanat alatt le illetve fel lehet rakni a variátort vagy a kuplungot. -
Moleman
addikt
válasz
sityupityu #72013 üzenetére
Az előzőket a RedHot Motors-nál hozattam rendbe, egészen jól megcsinálták, drágának drága volt, meg ők nagyon drágán adják az alkatrészt, de felesleges dolgot sose csináltak, a hengerhez sem nyúltak, amit lehetett, javítottak csere helyett is (pl a 34-es hátsó szíjtárcsájáról lecsiszolták a rozsdát).
Szívesen csinálnám magam, de nincsenek elég jó szerszámaim és leírásaim, na meg a társasházi mélygarázs sem ideális közeg a szereléshez. Ezért fáj a multivariátor is, mert szívesen szórakoznék vele, egyik motorról a másikra tenni, görgőkkel kísérletezni, de légkulcs/ütvecsavarozó híján le se tudom szedni a gyári variátort.
Sajnos nem ismerek senki mást a közelben, aki robogót szerelne.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Moleman #72012 üzenetére
"Jól látom, hogy ez a variátor kompatibilis mindkettővel?"
Igen jó hozzá.
"beadom szervizbe az újat, nézzék meg, hogy aránylag kevés pénzből stabillá és gyorsabbá lehet-e tenni, aztán hátha kitisztul, hogy melyikre érdemesebb költeni."
Ezzel követed el a legnagyobb hibát. Szerintem motorszervizek 90%-a a robogók lelkéhez a hajtáshoz, illetve annak behangolásához egyszerűen nem konyít semmit sem. Ha ezzel a szöveggel odaviszed nekik, akkor egyből szét akarják majd szedni az egész blokkot, nagyobb hengert rárakni stb, mert szerintük csak így lehet nagyobb teljesítményt kicsikarni belőle. Tisztelet a kivételnek, de sajnos ez általában így van. Lehúznak egy valag pénzel és jó eséllyel nem azzal a végeredménnyel kapod meg a gépet mint amivel szeretted volna. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehet szervizbe vinni a motort annak aki nem ért hozzá vagy nincs szerszáma...ha valamit ki kell cserélni akkor azt természetesen megoldják. De ezzel odavinni, hogy gyorsabb legyen stb....a legtöbb esetben hiba, mert mint írtam a nagy részüknek (bár a működési elvét ismerik) gőzük nincs arról, hogy pontosan mi is történik ha itt vagy ott belenyúlnak-megbolygatják hajtást. Gyakori dolog, hogy 70-es hengerrel nagyobb karburátorral nem megy úgy, mint ugyanaz a motor 50-es hengerrel megfejelve egy multivariátorral patentra behangolva. Ha ezt még párosítjuk egy rezonátorral (tudom, nem mindenki szereti) akkor arról már ne is beszéljünk. Ez van.
-
Moleman
addikt
válasz
sityupityu #72010 üzenetére
Köszi, tegnap megpróbáltam szétszedni, de nem jártam sikerrel, a légszűrőházat melegítő átvezetőcsövet nem tudtam kiszedni a helyéről, addig pedig nem férek hozzá a deklihez. Félek, hogy eltörök valamit, sose volt ilyen szép gyári állapotú Diom, a 34-esről hiányzott ez az átvezető, a 27-esen pedig kb minden elem törött/cellux tartja össze.
Az orrkúpot sem tudtam leszedni, az egyik fül be van akadva és nem enged sehogy, de benéztem mögé, utólagos racsing gyújtáselektronika van benne, úgyhogy az a korlátozás kilőve.
Jól látom, hogy ez a variátor kompatibilis mindkettővel? Lehet, hogy még a 27-ben is kisimítaná a teljesítménykiesést 40-60 között, elég tartós beruházásnak tűnik, úgyis mindig Diom lesz.
(#72011) body007
A 35-ös tárcsafékes, csak a hátsó kereket tudnám kompletten áttenni, de azt sem éri meg, mert nagyobb nyolcas van benne, mint a 27-ben.Hátsó kereket nem is tudom, hol lehetne kapni újonnan, a 34-hez még próbáltam venni anno, sehol nem találtam. De átteni sem tudnám sajnos egyedül, nincs légkulcsom, anélkül pedig sose tudtam leszedni a kereket, a 27-ről még a variátort sem.
Most arra jutottam, hogy veszek a 27-hez egy hátsó lengéscsillapítót, azt valószínű magam is ki tudom cserélni, anélkül úgyse tudom eladni sem. Aztán beadom szervizbe az újat, nézzék meg, hogy aránylag kevés pénzből stabillá és gyorsabbá lehet-e tenni, aztán hátha kitisztul, hogy melyikre érdemesebb költeni.
Eddig nem volt bajom a 27-tel, de a 35 motorja sokkal szebben jár, kevesebb zaj jön a hajtásból is, ezért nehéz eldöntenem, hogy melyiket tartsam meg. Ha korlátlan forrás lenne rá, nyilván fel kéne húzni mindkettőt hibátlanra (a régibe mehetne akár egy új 70-es motor is), aztán megnézni hogy akkor melyik tetszik jobban, de annyit nem akarok rászánni, azért is szerettem meg a robogózást, mert fillérekből megoldható volt (van egy 650-es Banditom is, éppen meg akarok szabadulni tőle, mert nem használtam ki, munkába járni még jobb is robogóval).
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Moleman #72007 üzenetére
Azért ellenőrizd le, hogy belevaló szíjat tettek-e bele. Szereltem már olyan af-35ös dio-t amibe 27-28-asba való szíj volt. Menni ment vele, de más hosszúságú a kettő, és az af-34-35-be való jóval szélesebb is. Hogy variátornál a csapszegnél van-e egy gyűrű ami megakadályozza, hogy teljesen kifusson a szíj azt neked kell megnézned, de ez egyébként nem igazán jellemző a dio-ra, még a japán belpiacosoknál sem nagyon láttam ilyet. Persze azért nézd meg, ki tudja...
Mondjuk egy ilyen variátort, ez már normális minőségű...
-
Moleman
addikt
válasz
body007 #72008 üzenetére
Köszi!
Akkor csak nekem volt szerencsém a 74-et menő gyárinak hitt 27-essel.
Igaz, abban utólagos korlátozás nélküli gyújtáselektronika van, lehet az nem engedi tovább a 35-öst sem.
Nem tudom eldönteni, hogy melyik maradjon, a 35-ösön újabbak a gumik és új a fék, de a 27-es viselkedését jobban ismerem, a téli csúszós utakon lehet jobban járnék azzal, a 35-ös sokszor szokatlanul mozog.
-
válasz
Moleman #72007 üzenetére
Végre egy dio-s
A 27/28-ban 14-es a főtengely azt tudom - ilyesmi jó lehet, de a polini kicsit olcsóbb (20 körül)
Az, h 60-nál vége van nem meglepő (ha gyári) mivel annyival (se) mehet - gondolom más országokba mehetne. Az enyémbe már rég nincs bekötve az óra. 2x vettem bele spirált de egyből elszakítja, zárójelbe tettem a kérdéstEgyébként tényleg elég rövid a végáttétük, sajnos
-
Moleman
addikt
válasz
sityupityu #72006 üzenetére
Köszi!
A szíj elvileg most lett cserélve, ahogy utánaolvasgattam, arra gyanakszom, hogy a variátorban lehet korlátozás, hogy ne érhesse el a hosszabb végáttételt, reménykedek, hogy ennyivel meg lehet oldani, vagy ha más nem, akkor tényleg variátorcsere. A kuplung is kicsit későn kapaszkodik meg, on-off üzemben működik a gázkar, vagy megy és max fordulaton béget, vagy old a kuplung. A többi része jónak tűnik egyelőre.
A 27-est nagyon szerettem, de most vettem észre, hogy hónapok óta összeült és ott megszorult hátsó futóművel jártam, rugózás nélkül, ez pedig nem tett jót a kerékcsapágynak sem. Ha meg már hozzányúlok, kéne új fék, új gumik, 50+ ezres mutatvány lenne a végén.
Multivariátorból melyiket ajánlod? Melyik jó egyáltalán a Dioba?
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Moleman #72005 üzenetére
Általában tuning nélkül ennyit szoktak tudni. Régen nagy dio fan voltam. Azt azért nézd meg, hogy nincs-e a szíj elkopva mert lehet, hogy azért nincs olyan végsebesség mint amilyet te szeretnél. Na meg a görgők állapotát is stb. Egy multivariátor hozzádobása egyébként biztos, hogy segítene rajta még akkor is ha jó minden.
szerk: én valamiért mindig jobbnak tartottam a régi állóhengeres dio-kat mint az újabb, af-34-35-ös fekvőhengereseket.
-
Moleman
addikt
Sziasztok!
Tegnap vettem egy AF35-ös Diot, viszont csalódnom kellett a végsebességében. Nagyon szépen elindul, hamar harap, jól tartja a fordulatot, de olyan, mintha túl rövid lenne a végáttétele, óra szerint 60-nál vége van, GPS-t még nem néztem. Teljesen gyárinak tűnik, nemrég jött Japánból.
Korábban már volt egy AF34-em, az GPS 68-at ment, az AF27-em pedig 74-et, olyan szakaszokon járok melóba, hogy kell a 70 körüli utazó, hogy ne tapossanak el.
Elképzelhető, hogy egy egyszerű variátormódosítással menthető a helyzet, vagy engedjem el, és inkább újítsam fel az AF27-em?
Köszi!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tothgera30 #72003 üzenetére
Nem hiszem, hogy eladom, ha nincs használva, évi párezer a biztosítása, más költség meg nincs vele. Ha használom, a használati értéke nagyobb, mint a vételára. Senki nem fogja megfizetni a gondoskodást.
Mindamellett azért egyszer elfektettem jobb oldalra, a kipufogó hővédő pajzsát tavasszal vágtam le, mert zörgött, illetve az ülés mellett mindkét műanyag idom karcos picit, jobb oldalt az előbb említett fektetés: füvön csúszott picit, a bal oldalán meg az otthoni kiskapu terméskő oszlopa ért hozzá. Az első lámpát tartó idom utángyártott, mert a lámpát tartó fülek leszakadtak, de megvan a gyári, 3D nyomtatóval csináltam bele új konzolt. A tükör is új, mert a jobb oldali gömbcsuklója lötyögős lett és már a bejárón elállítódik, a csomagtartó alatt is látszik, hogy 150 kg vagyok. Az első villa villáinak fényes része az idomok alatt vannak, nem tudom takarítani őket. Az üzemanyagszintjelző hibás, egy rovátkázott bükkfa tiplit használok, ami a csomagtartóban elfér, de kb 1 tank 120-130 km, szóval 100 km-enként tankolok.
Ha kész a garázs, akkor a konzolt beragasztom, szíj, multivario, benzin- és olajcsövek cseréje lesz a téli program. -
Akkor nincs baj, levegős gyári blokk ennyit tud. Esetleg egy hosszabb röppályával lévő variátorral, görgőkkel lehet kísérletezni, hogy kissé rugalmasabb legyen a robesz.
#71994 macilaci78: Akkor azzal még jól jár valaki, ha eladósorba kerül. Bár én teleszkópok becsúszószárait mindig áttöröltem, már csak maratonversenyek miatti áthatást követően.
#71996 lbence: Zsíros villában nem olyan gyakori hogy kiszáradna.
-
suste
veterán
válasz
macilaci78 #72001 üzenetére
1 idom gyanúébresztésre jó, több idom már erős gyanú a gyártási évre
.
Az enyémen minden gyári, és 2-3 idomot láttam eddig "belülről", azokon mind a valós gyártási idő volt: 2008.
De az első forgalomba helyezés 2016, és 0km-rel! Szóval a komplett robogó állt a szalonban 8 évet, vagyis szimplán az életkor is lehet megtévesztő....
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Bomba ár! HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest