Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok.
Napi kis humorka.
[link] -
NYPD
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #92098 üzenetére
Az egy igazi alja topik, kitörölték az én kérdésemet is korábban, mivel használt lapost kerestem, annak ellenére, hogy az összefoglalóban a megválaszolandó kérdés, új vagy használt...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92094 üzenetére
Jó a store. Laptopot vettem, belém ivódott, hogy csak árukeresős link lehet ,törölték a bolti linkes hozzászólásomat a milyen notebookot vegyek fórumon. Mostanában ott forgolódtam.
itt jobb az admin.
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #92094 üzenetére
Egy ideig kilehet húzni vele, ha tényleg nagyon eszi majd, de azért az maradék égett, kemény korom lerakódik mindenhova, ami eseltleg még plusz kopást is tud okozni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #92090 üzenetére
Nem lett bontva, csak a gyertya lett kivéve. A szerelőnek volt egy ötlete, ami valami banális, kis összegből megoldható hiba, vagy user error, de sajnos nem. Valószínűleg gyűrű, de amíg szét nincs húzva, addig nem lehet tudni.
Nem gyári, vagy azzal egyenértékű olaj volt benne korábban, most az van benne, megnézzük, mit csinál. Az biztos, hogy nem szűnteti meg az olajfogyást, esetleg mérsékli. Használjam 2-3k km-t, figyeljem, töltsem után és mérjem a fogyást. Kövi olajcserekor meg eldöntjük, eldöntöm, merre tovább.
Nicasil bevonatos aluhenger sajnos, szóval ha csak a gyűrű, akkor is foglalkozós, költséges a rendbetétel.Zoli bácsi: nem azt mérem, hogy sok, vagy kevés-e, hanem hogy több, vagy kevesebb, mint a másik olajjal. (Motul 7100, Xado)
A 2T 50 ccm Yamaha 1 liter/1000 km olajat kért, annak van egy km-költsége. Ha az alatt maradok az SH-val és az SH tartósságát ez nem érinti negatívan, akkor emiatt nem fogom sürgetni a motorgenerált.A kompresszor a hivatalos store-ból miért nem jó?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #92091 üzenetére
Én meg egy ilyent vettem a bolhapiacon 800 Ft-ér:
A Li-ion akkukat kellet kicserélnem, azóta is működik. Alul a nyomásszabályzóval lehet beállítani a nyomás értékét. A hozzáadott 12V-os csatlakozóval kipróbáltam, mivel működött, megvettem. Tudom hogy ehhez szerencse kell. Ha hosszabb útra megyek, viszem magammal.
-
NYPD
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #92091 üzenetére
Nekem is ilyen van, gyorsan felfújja a kocsit is, ha úgy van, tudom ajánlani, jó kis cucc, sok helyet sem foglal.
Egyéb: Mivel jön a "jóidő", lassan előveszem a pinlockot, viszont már cserés... Valakinek esetleg ilyen olcsósított verzióval van tapasztalata? Én kipróbálok egyet, mert amennyibe kerül sokat nem bukok még ha gagyi is, de ha jó, akkor csak nyertem.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92089 üzenetére
Számomra ez is sok olajfogyasztás lenne.
A Skoda 105S eladása óta nem tudom mit jelent az olaj utántöltés. Az csipegette, de 1liter elég volt két olajcsere közt után töltögetni.Ha nem volt elég az 1liter olaj, akkor vittem hüvelyeztetni. Itt Győrnél közel volt Csehszlovákia, akarom mondani (Később) Szlovákia, volt olcsón Skoda alkatrész.
Hozzáteszem, minden gépem, még a fűnyíró is újan vásárolt.
Na, közben kitaláltam, milyen nyomásmérőt veszek: [link]
Mivel bicajokat pár hetente fújni kell, szerintem ez a legcélszerűbb eszköz, ráteszem, aztán feltolja az előre beállított értékre. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #92089 üzenetére
De mi volt vele, gyűrű?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92087 üzenetére
10.290 km-nél kaptam vissza, otthon nézve a maximum alatt volt kb 2-3 mm-rel.
10.666 km-nél minimum fölött volt kb 4-5 mm-rel, fogyás kb 7-10 mm.
Olyan 2-3km alatt fog ez kiderülni. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92086 üzenetére
Olajfogyasztásoddal mi lett? Nem is olvasok bele mostanában a nagymotorosok fórumába.
Megjavult?
Bicikliket fújtam Lidl nyomásmérős kézi pumpával, rátettem a motorra is. A moci kb. 1 hónapja volt egy éves szervizen. A kézi pumpa nyomásmérője szerint 3 bar van a hátsó kerékbe. Nem engedtem le, benzinkútnál majd ránézek. Ennyit csak nem tettek bele.
Másik nyomásmérőm ami itthon van, a kompresszorhoz van ilyen fújató, annak jobban hiszek, de a biciklik miatt lusta vagyok föltermeltetni a kompresszort.
Tényleg be kéne szerezni egy pontos nyomásmérő eszközt, ahhoz már tudok kézi pumpát is használni. Nem is tudom hol lehet venni, a helyi MOL benzinkútnál lassan oda jutunk, benzin sem lesz, csak hot-dog. Brigéciolt sem tudtam venni, meg autósampont náluk. -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #92085 üzenetére
Városi közlekedés, Hungárián kb 7 km, összesen 9-10 km egy etap. Ez a jellemző használat. Mindegy, alapvetően hidegen szoktam beállítani és aszerint használom télen-nyáron.
Most az olajcserekor kérdeztem rá a szerelőnél a guminyomásra, mit javasol. A motoron lévő matrica szerint külön nyomásérték van meghatározva utas nélkül és utassal használva, azt tartottam. Fura volt, hogy kvázi terheléstől függetlenül így kell a gyártó szerint, de ők nyilván több mérnökórát öltek bele, mint én.Meg 16" kerék, nagyobb abroncs, mint egy bringán... A szerelő annyit javasolt, hogy előre fújjam a javasolt 2 helyett 2,2 bárra.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #92082 üzenetére
Pár kilométer, de mondjuk ez sok mindentől függ. Csinálsz e közben intenzív kigyorsításokat-lassításokat stb...
-
Debilon
addikt
üdv!
2007 People S50 4T, a képen látható szilentet hol lehetne kapni, a bal oldali szét van szakadva, de akkor már mindkét oldal ki lenne cserélve
ma vettem észre más miatt (meg előtte kanyarokban néha meg-megindult a hátulja)?
-
#TOTTI
őstag
Engedjetek meg egy képet, így fogom eltenni tavaszig, talán a felni szintert és egy hátsó teleszkópot kap, bár egyik sem indokolt, de az a kettő elem érintetlen még.
-
zombei
aktív tag
Na megjöttek az alkatrészek, úgyhogy már pöfög az NRG. Viszont a C 2.0 hibakód nem szűnt meg a feszszab. csere ellenére sem. Lehet a kijelzőben adta meg magát az IC, mert a SET, meg a CLOCK gombra sem reagál semmit.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #92074 üzenetére
"Guminyomást hidegen, nyugalmi állapotban kell mérni. Szép is lenne, ha üzemi hőfokra felmelegített gumin írnák elő utcai használatnál... De az is igaz, hogy munakahelyi teremgarázsban most is 30+°C van, míg az otthoniban 20 körül megáll..."
Motornál pont nem, ott a "valódi-helyes" guminyomás az üzem meleg állapotban lévő nyomás. És pont azért amit te is leírtál, hogy nyugalmi állapotban marhára nem mindegy, hogy hány fokos környezetben van. Nyilván hidegen ezt nem tudod megállapítani. Úgy szokták csinálni, hogy nagyjából üzem meleg állapotba hozzák a gumit, és megállnak egy benzinkúton mérni egyet. Ennek ugye megvannak a hátrányai pl amit te is leírtál. Vagy pedig van nálad egy mérő eszköz (1-2 ezer forintos dolog), amivel bárhol bármikor meg tudod nézni, hogy mennyit változott a nyomás üzem melegen a hidegen beállítotthoz képest. Én ezt az utóbbit szoktam alkalmazni. Nyilván ez sem labor mérés, de ezek után kb lesz fogalmad arról, hogy hidegen mennyit tegyél bele, hogy üzem melegen nagyjából jó legyen. Nekem pl a gsr-en elöl-hátul a 2,3-2,1 kombináció fekszik a legjobban üzem melegen a jelenleg rajta lévő bridgestone s22-es gumikkal. A mérési tapasztalataim alapján tudom, hogy hidegen 0,15-0,2 bar-al kevesebbet kell hogy mutasson hidegen az óra amikor ellenőrzöm. De persze ez a hidegen nézett nyomás sosem lesz az igazi, amiről már beszéltünk a külső körülmények miatt. Ezért is jó, ha melegen van beállítva, így némi támpontot azért az ad, ha utána hidegen is leméred.
-
NYPD
aktív tag
Én így első ránézésre azt mondanám, ez a gumi öreg, amiről beraktál képet. Már csak az enyémből kiindulva. Már én is használtan vettem az enyéimet (arra volt zsé...), de jó állapotban. Azóta az idő megette, (2 év, télen-nyáron megyek, 10k km/év kb.), pedig garázsban tárolom. Mennyire puha a tied?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92072 üzenetére
Teremgarázsban tartom, az oszloperdőben csalinkázva rögtön feltűnt, hogy mászik az eleje a tavaszi első indulásnál. A hátsó meg amikor nem tartotta az 5 éves tömlő nélküli gumi a nyomást, 10 km - 30 perc alatt ment belőle vagy 0,5 bar, álltában a 8 órás műszak alatt még ennyi...
Ezek a szelepsapka helyére helyezendő dolgok ellen két kifogásom van:
- folyamatosan nyitva hagyja a szelepet, tehát ennek a szarnak kell tartania a nyomást. Ha elmegy, akkor perecelsz.
- olyan extra súly, amire centírozáskor nem számoltak...Guminyomást hidegen, nyugalmi állapotban kell mérni. Szép is lenne, ha üzemi hőfokra felmelegített gumin írnák elő utcai használatnál... De az is igaz, hogy munakahelyi teremgarázsban most is 30+°C van, míg az otthoniban 20 körül megáll...
Az autóban a tpms a halálom. Van egy 5. kerék a csomagtartóban, forgaton a többivel együtt, de csak 4 szenzor van. Az egyik szenzor a forgatás miatt épp a csomagtartóban van, a kocsi meg dobja a hibakódot a műszerfalra. Semmi gond nincs a keréknyomással, ha lenne, azt menet közben érezni lehet, de műszakin így bukta van.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92071 üzenetére
Jaja, emelek egy kicsit a nyomáson és tesztelgetem, köszi. Inkább az érzés zavar, hogy nemrég lett feltéve a gumi és így néz ki. Ha kapok esetleg választ, akkor úgyis az lesz, hogy laposan használtam. A több éve feltett elsőn meg semmi ilyen nem látható (tudom, a súly nagy része hátul van). Megkeresem az optimális nyomást hátul, aztán bírja ameddig bírja. Most már legalább gyarapodott a szerszámkészlet, lecserélem magam ha oda kerül a sor.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92071 üzenetére
Nekem is 1,6 bar volt tavaszra a motorba elől, hátul 1,7. Mentem egy kört utána fújattam.
Nem vettem mást észre, csak hogy kissé nehezebben gurul.
Amúgy az sem mindegy, mikor méred a nyomást. Nyáron mondjuk egy 22 fokos garázsban indulás előtt más nyomás lesz, mint később 35 fokban hajtás után, meleg guminál.
Nemrég gondolkodtam hogy rendelek ilyen nyomásmérős (színét változtatja) szelepsapkákat. [link]
Aztán utánaolvastam. Tömören: Semmire nem való.
Fene egye meg ezeket a tömlős abroncsokat a motoron, ezeknek rendszeresen utána kell fújni. Eddigi észrevételem, hogy havonta nagyjából 0.1 bár megy el belőlük, tömlő nélküli abroncsoknál talán egy év alatt megy el 0,2 bár. -
macilaci78
nagyúr
Onnan indulunk, hogy manométer (nyomásmérő) lehet pontatlan. Elég egyszer leejteni, a ricni ugrik egyet és konzekvensen mellémér x értékkel. Benzinkutas fújóknál ez nem ritka. Simán lehet, hogy nem is az a nyomás van benne, amit kijelez.
Ott van az a nyomásérték, amin használod, megszoktad. Vidd feljebb 0,1 barral és használd egy tankolás erejéig. Majd megint, megint összesen 0,5 bárig. Utána lefelé is próbálgasd, ki fog derülni, hol lesz számodra ideális.
sityupityu: Rossi 1,6 baron használja, nekem ott már mászik, nem biztonságos.
-
Gabis
őstag
macilaci78, NYPD: a könyve alapján hátul 2.2-t ír, e körül igyekszem mindig tartani, 2 bar alatt sosem volt. Az én kb. 83 kg súlyomhoz elégnek kellene lennie. Még a múlt héten írtam annak aki beszerezte, feltette, hogy mi a véleménye (még várom a választ). Szeretném tudni, hogy én csinálok valamit rosszul, vagy szarul volt tárolva stb.
sityupityu: pont ezért mentem vissza gyárira a rugónál, mert a többi rész gyári, a kuplungnál pedig nem volt minden kerek, ezért az javításra szorult. Lehet egyszer belevetem magam, meg biztosan jó érzés amikor összeáll a setup, és mintha más motoron ülne az ember, de erre az évre elég volt. Gondolom az optimális beállításhoz kelleni fog egy fordulatszám mérő is.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #92066 üzenetére
Mind a két helyen, a motoron és a gumin is a max nyomás van csak feltüntetve. És a kettő közül mindenképp a gumiét kell figyelembe venni. A motoron feltüntetett érték arra a gumira érvényes amivel kijött, és az a maximális. Gumigyártóként és típusonként is eltérhet a max nyomás. A legtöbb nagymotornál elől-hátul max nyomásként 2,5-2,5, két személynél 2,5-2,9 van megadva. Ki az isten használ ilyen nyomáson gumit egy motoron, semmi tapadás nem lenne. Hátra max akkor tennék bele ennyit, ha két akkora pali ülne a motoron mint te
. Meg ott van a másik példa is amit te írtál le, hogy a motor leírása szerint 2 bar, viszont az meg a te súlyodnak nem lenne megfelelő. A lényeg, hogy max nyomásként mindig az adott gumin feltüntetett értéket kell venni, de kb soha sem fog kelleni a max nyomás. Az ideális érték mindig alatta lesz, azt meg ki kell kísérletezni, hogy mi a megfelelő. Motor típusa, súlya, motoros súlya, motorozási stílus, gumi típus stb...
-
sityupityu
Topikgazda
Jó a fehér malossi, és azzal már megszűnne minden ilyen jellegű probléma. Viszont ott már hangolni kéne mindenképp, az a plusz 30% jelentős. Ugye a kontraszt a variátor ellen dolgozik, is itt ebben az esetben már átbillenne a mérleg. A most benne lévő görgőkkel túlpörögne. Mindenképp utána kéne hangolni. Természetesen a mostanitól a nagyobb súlyú görgők felé kell elmenni, de hogy mi lesz az optimális azt így nem lehet megmondani, muszáj végigmenni a folyamaton. Viszont cserébe teljesen más lenne a motor, az emelkedőn különösen megéreznéd ha optimális lenne minden.
-
macilaci78
nagyúr
Guminyomás: le van valahova írva, mennyit kér a motor. Valahol egy címkén, vagy a könyvében. A gumi oldalán pedig egy maximum nyomásérték van feltüntetve, amit a gumi még elvisel üzemszerű használat mellett.
Én a gumisnál kérdeztem, az én súlyomhoz a motorgyártó által ajánlott 2 bar helyett 2,5 bart ajánlott. Igaz, ami igaz, 1,7 barnál már jól érezhetően táncolt el akármelyik kerék.
-
Gabis
őstag
válasz
#TOTTI #92064 üzenetére
Köszi szépen. Én már annak is örülök, hogy a gyárival ennyit javult az emelkedős menet.
Most kicsit várok a további költekezéssel, mert a kicsit több mint két hónapja felszerelt hátsó gumira ránézve a napokban ez fogadott. Mivel az előtte kb. két évet futott Heidenau mintázata több helyen elvált, ezért azóta még inkább figyelek a gumikra.
Havonta egyszer-kétszer ellenörzöm a guminyomást, 2,1-2,2 bar amit tartok. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
GEPESZ66 #92059 üzenetére
Nem csak a kilóméter számít, az is mennyire van leélve. Keress hasonló állapotú, korú gépet, nézd meg azt mennyiért hirdetik.
Amúgy ősz jön, inkább tavasszal pörög a motor piac. Ha amúgy jó állapotú, karbantartott, meg nem sürgős eladni, szerintem a maximum áron, vagy a közelében is hirdetheted, jó fotókkal. -
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #92060 üzenetére
Egyelőre ezzel is elégedett vagyok. Ha azonban pl. a Malossi fehér rugóját használnám, ami +30%, az minden esetben erősebb mint az én mostani gyárim, vagy lehet ezzel lyukra futni?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
GEPESZ66 #92059 üzenetére
Én egy 1997-es Yamaha BWS SPY-t adtam el tavasszal, szintén első tulajos volt, 12.400 km-rel, rendben tartva, gyári* állapotban.
Megnéztem a hahu, képesmotor, fb csoportok árait és hát az enyém a legdrágább volt a BWS-ek között, egyszersmint a legidősebb is.
Volt, amelyik 8 évvel volt fiatalabb és a hirdetés 90%-a a cserélt alkatrészek listáját tartalmazta.
Hónapokig nem jelentkezett senki, de még egy "drága" komment sem jött facsén. 4 hónap után megakadt rajta a szeme valakinek és alku nélkül elvitte.Malossi multivariátor és szíj, meg új hátsó rugóstag volt eltérő, mert elhasználódott a gyári.
-
GEPESZ66
veterán
Van egy Keeway-Fact 50 robogóm.
Első tulajdonos vagyok.
2010-ben vettem, 10600 km van benne.
Mivel már nem használom, s a fiam sem, el kellene adni.
A használtautó-n néztem, 150-250 ezer Ft-ért hirdették.
Szerintetek mi a reális ár, amennyiért meghirdethetem? -
Gabis
őstag
Sziasztok!
Kicseréltem a kontrasztrugót gyárira (a lenti képen a jobboldali az új). Amiket tapasztaltam a próbakör során fülre, érzésre:
1. mintha magasabb lenne a fordulat mikor megindul
2. egyenletesebb a gyorsulás mint előtte
3. 40 km/h óra körül itt is hallok visszaesést, de ez az órán nem mutatkozik, és nincs az a lökésszerű gyorsulás, egyenletesebb
Ez az egész kuplungszerkezet egy TGB rendszer. Erről a márkáról tudtok esetleg valamit?
-
Honda567
tag
Karbon membránt milyen márkát tudnátok ajánlani 20ezerig 70es hengerhez.
Rms acél lapos volt benne, el állnak a lapok és ereje sincs a motornak 40km/h-ig. Hiába forgatom a lapokat nem lehet össze rakni egy membránt van már 4db acél lapos használtam mindnek hajlott a lap, Athéna karbon lapot is próbáltam gyári házra tenni de el áll rajta. -
mokus1
addikt
Sziasztok!
Hol szoktatok motorgumit nézni? Sajnos jó ritka méret kell. 120/70 16 és 140/70 15 -
Zoli bácsi
őstag
[link]
Vespa Primavera 50 / 2023. Winkler Róbert, Youtube teszt. -
Madball
csendes tag
válasz
vendingo #92045 üzenetére
Köszönöm!
Sikerült végül a használatiját is megtalálni a neten, abban olajminőséghez kötik az arányt:
A megadott 1:50 olaj/üzemanyag arány PROSINT 2, EUROSINT 2 vagy hasonlóan magas minőségű motorolaj (JASO FD vagy ISO L-EGD specifikáció) használatára vonatkoznak. Amikor NEM egyezik meg ezzel az olaj specifikációja, használjon 4%-os (1:25) olaj/üzemanyag keveréket. -
draco31
veterán
válasz
macilaci78 #92042 üzenetére
Ezen is egyenlőre így marad, mert 30km-re a legközelebbi gumis. 1 hét múlva járunk arrafelé újra.
Neten olvasgatva csak annyit találok, hogy nagymotoroknál érezhetően jobb a fékhatás nyirkos-nedves úton, ha forgásiránynak megfelelően van rakva, illetve szerkezetileg így van megcsinálva. -
#TOTTI
őstag
válasz
macilaci78 #92042 üzenetére
Gumira rá van írva, hogy ha előre és hátra teszed merre kell forogjon, ha nincs akkor forgásirány szerint mindkét helyre. Ha nem szólsz a gumisnak kevés figyel erre.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
draco31 #92040 üzenetére
Kék Holdnál tetettem fel gumit első ízben a BWS-re, azonos méret kell előre és hátra. Előre forgásirány szerint, hátra pedig fordítva kell felrakni. Már a magyarázatra nem emlékszem, de rákérdeztem.
Tavaly lett cserélve az Egressy út Suzuki szalon feletti szervizben, ott is így rakták fel. -
draco31
veterán
Hello!
Öcsémnek 50-es Derbije van. A korábbi hátsó gumija már tönkrement. Pirelli Diablo Rosso Sport volt ez, Pirelli Angel City lett az utód. Ámde nem nézett rá a gumisnál, most kerékvisszarakás előtt vettem észre, hogy fordítva rakták rá, nem menetirány szerint. Gondolom itt azért már számít hogy áll, vagy ez még nem az a teljesítmény szint? Bár ha meg vizes úton megy vele, akkor nem olyan a vízelvezetés. -
suste
veterán
Egy jó minőségű (gyári vagy minőségi tuning) varió szett jól behangolva (nem tuningra kihegyezve!) rengeteg km-t elmegy. Nekem 50ccm-ben 14000 után volt cserélve, most PCX125-ösnél 16000-nél még alig látszik valami a görgőkön, a szíj futófelületén sincsen nagy bemaródás, a gyártó 24000-re írja a cserét. Ha gagyi anyagból van, vagy tuningolva van (magas fordulatra van beállítva a rendszer), akkor sokkal gyorsabban kopik minden (görgő, dob, kuplung, szíj).
Az viszont igaz, hogy érdemes kipucolni időnként (3-5000/évente?), hogy növeld az élettartamot. De ez ugye öngerjesztő dolog, mert ha nem kopik (mert normális a kivitelezés és az anyag), akkor nincs is mit pucolni, csak a kuplungból jövő port.... -
Madball
csendes tag
Kínai benzines fűkaszába mehet a szintetikus Repsol 2T robogó olaj? Van belőle bőven, használnám azt, ha nem okoz gondot..
-
zombei
aktív tag
válasz
wik_406 #92034 üzenetére
Úgy jónak tűnik, meg alacsonyabb fordulaton se vészesen esik be.
Akkor lehet az mégis jó, bár fura, hogy akksi nélkül olyan alacsony feszt ad csak ki.(Kymcon megnéztem, ott 9V körül van akksi nélkül is a saruknál a fesz.)
Az is lehet, hogy maga a kijelző rossz, de azt ugye esélytelen próbához szerezni, vagy magában kimérni. Még arra gondoltam, hogy teszek bele kissebb biztit, aztán ha zárlat akkor leveri, ha nem akkor meg esélyes, hogy kijelző, és akkor valami univerzális kijelzőt kéne ráfaragnom. -
Gabis
őstag
Sziasztok!
Egyelőre csak elméleti szinten kérdezném, hogy jól értem e. Ha leveszem az oldaldeknit és azt látom, hogy a szíj hamarabb indul meg mint ahogyan a kuplung zárna, akkor nem megfelelő a kuplungrugó erőssége és lomhábban indul meg? -
wik_406
tag
válasz
zombei #92031 üzenetére
Nem lehet foldelesi problema, vagy zarlat? En erre tippelnek az ossze vissza mukodo visszajelzokbol.
Inditozas kozben merj feszultseget az akksin, hatha tulsagosan beesik a feszultseg.
Amit talaltam leirasokat, ott akksi hibat emlegettek, a toltest is ellenorizd szerintem.Wik
-
zombei
aktív tag
Valaki digitális kijelzős Piaggio-knál találkozott már a C2.0 hibakóddal ? Nem találok neten róla semmit és nem is igazán tudom merre induljak. Az akksit feltöltöttem teljesen, de előtte is indított simán, akksi nélkül is indul, szóval töltés van, talán fesz szabályzót lenne érdemes kimérnem még, aztán más ötletem nincs.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92029 üzenetére
Egy jó ideig biztos nem nyúlok hozzá. Megmozgattam többször is a pályán, egyiknél volt csak, hogy egy pici adag zsírt tolt maga előtt, azt letöröltem. Minden szép állapotban van itt, ennek örülök. Most majd jöhet a kuplung rész, csak nem biztos van akkora kulcsom, fogóm...
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92026 üzenetére
Csak egy leheletnyit kapott a csúszka.
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #92021 üzenetére
Vastagfalú szacskóba raktam, kis víz a tisztítóba, aztán zacsiba kis ultradermes meleg víz, és fél-3/4 óra alatt szétjött. Utána jött a fogkefe, meg a drót darab. Már jár a moci, csak talán valami érintkezési gond lesz még, mert refit kapcsolok elmegy a digitális kijelző, meg ha fulladás közelébe esik a fordulat akkor is, meg bal indexre az olaj visszajelző is villog.
Úgyhogy még tornászni kell rajta kicsit.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92024 üzenetére
Köszi. A csúszkákra teszek kicsit, és megy is össze.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92016 üzenetére
Így néz ki 9e km után. Szerintem ez bőven jó.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92016 üzenetére
Ilyen-olyan okból párszor le kellett már szednem a fedelet, olyankor amit el tudtam érni azt megtakarítottam (most legutóbb a kuplung harangot). Tény, a variátor részhez még nem nyúltam. Az igazat megvallva ez az első robogóm, és vételkor nem gondoltam, hogy ez a CVT rendszer ennyire kényes. Egyszerű, de oda kell rá figyelni, akár csak a karburátor. Az idő múlásával egyre több mindenhez nyúltam már hozzá, de ez a rész eddig kimaradt (szerszámhiány miatt is, azóta pótoltam). Kezd lassan összeállni a kép, hogy mire mikor érdemes ránézni, ezért is szoktalak titeket kérdezni, mert itt folyton csak tanulok.
-
zombei
aktív tag
Szerintetek mivel kezdjek egy olyan karbit pucolni, ami kb. 5-6 éve álló Piaggio NRG-ben van, és úgy összerohadt, hogy a súber is beleállt ? Egyenlőre csak a burkolatok bontásáig jutottam, meg kiforgattam a helyéről, de ha más nem akkor gázbowdenestül kell kiszednem, csak akkor az elejét és szét kell bombázni.
Nézegettem azt is, hogy UGY komplett karbi 13-5 ezer körül lenne hozzá, úgyhogy lehet az lesz belőle.
-
Honda567
tag
Yamaha neos 2t 70es kínai hengerrel a membrán tönkre ment, Top acél lapos új membrán mennyire tartós 70es hengerrel?
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #92009 üzenetére
Én minden élesebb menet után megnézem.
Alapvetően ezt a hullámot a gyári hátsó szíjtárcsa okozza. De kicsit könnyebb görgővel, idealis kontrassztal el lehet maszatolni.
[link] - youtube videó
Nekem eddig TPR hatsó komplett tárcsa volt, most pedig malossi van. Ezen az ékpalya egyenes, nincs hullám, nekem azonos motorerő mellett 80-ig 30%-al jobb a gyorsulás. Mivel 11000 alatt nem az igazi a henger és 11800 felett sem.
[kép] [kép] -
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #92011 üzenetére
Kb. két és fél éve vettem. A motor ha minden igaz gyári, nyár elején csináltattam egy kompressziómérést, 9 bar lett az eredmény, és a henger falát is megnézték. Az a rész elvileg rendben van. Nem én tettem bele a fehéret, és nem dereng, hogy elejétől kezdve meglenne e ez a jelenség.
-
sityupityu
Topikgazda
Ezt így nem lehet megmondani. Ha teljesen gyári a motor, akkor a gyári görgőméretet kell választani, és hát elméletileg a gyári kontraszt elég akkor. De a gyakorlatban nem biztos. Az eggyel erősebb (gyártótól függően lehet pl fehér színű) kontraszt sokszor tud javítani a dolgokon. Te tetted be a fehér rugót? Ha igen akkor jó volt újkorában? Akkor is voltak lyukak a kigyorsításkor, vagy akkor jó volt? Az egyel erősebb kontraszt használata egyébként pont erre van jótékony hatással, sokszor hiába megy az ember lejjebb pl a görgővel. Ha negyed grammal lejjebb megyünk már akkor is nagyobb fordulatszámon fog üzemelni a megszokottól, de nem szünteti meg az ilyenfajta jelenséget ha alapból túl gyenge a kontraszt.
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #92009 üzenetére
Ezt megjegyzem, mégegyszer köszi.
Jelenleg egy fehér kontrasztrugó van benne. Maradhatok ennél, vagy érdemesebb gyárit bele tenni ha arra kerül sor? A görgők gyáriak, számíthat annyit az a +30% (elvileg a fehér annyi) vagy ezt így nem igazán lehet megmondani mert minden motor más? Én elégedett voltam a teljesítményével, habár nincs viszonyítási alapom. -
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #92007 üzenetére
Értem és köszönöm.
Ha már itt tartunk, kb. mennyi futás után érdemes ránézni a variátorra?
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #92004 üzenetére
2022. júniusában kapott új görgőket, csúszkákat és szíjat 8e km-nél, most van benne kicsit több mint 17e. Tisztítás végett érdemes szétkapni, és ott kezdeni?
dond: nekem is betapadt már, nagyon rossz volt így. Évente legalább egyszer szét fogom kapni (most már könnyen megy) és karbantartani. Ha rendesen tud mozogni, egész elviselhető. Remélem meghozza neked is a várt eredményt.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92002 üzenetére
Viszonylag gyorsan történik, és hang alapján vázoltam a fentieket... Az igazat megvallva órát nem néztem ilyenkor, de érzésre nem veszek észre lassulást. Amit érzek, az a "váltás" utáni húzás.
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Ha nem gond, részben jegyzetként is írnám a következőket.
1. Induláskor rángatás, megkaparás szerű jelenség a kuplungharang tisztításával megoldva.
2. Emelkedőn egy bizonyos sebesség feletti gázreakcióra lehörög a motor. Karburátor tisztítással, csövek átnézésével megoldva.
3. Esti motorozásnál lássak is valamit, LED-el megoldva.
4. Ne szakadjon le a vesém ezeken a csodás utakon, lengéscsillapító szétszedése, tisztítása, zsírzása megoldotta.Egy dolog van még amit orvosolnom kellene. Én a kontrasztrugó elgyengülésére tippelnék, de kérlek segítsetek. A jelenség olyan, mintha váltós motorom lenne. Szóval elkezd gyorsulni majd egy kis visszaesés (mintha betenném kettesbe) majd érezhetően megint elkezd húzni.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Mikrotik routerek
- Exkluzív órák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Hobby elektronika
- ZIDOO médialejátszók
- Sorozatok
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Tényleg helyettem elpakol ez a porszívó? - Roborock Saros Z70 teszt
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest