Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Winchester95 #86099 üzenetére
Érdemes lehet megkérdezni egy szakit, hogy foglalkozik-e vele?
-
Winchester95
őstag
Köszi mindenkinek.
Zsebbenyúlós lesz akár csak egy új rugó...
Lehet elengedem az egészet. -
Barret001
addikt
válasz
Winchester95 #86096 üzenetére
Az a rugó fontos! A benzinpumpa működéséért felelős. (nyomás)
-
Rivaul
addikt
válasz
Winchester95 #86095 üzenetére
Az egy masszív kis gép pedig. Még Husqvarna alá tartozhatott akkoriba a Mac. Nagyfaterom erdőre vitte termelésbe és mai napig megy neki. A kis rugó nyomja fel a fület, ami tartja a tűszelepet. Kertmotor.hu vagy Peterlancfuresz amin találsz hozzá cuccokat.
-
Winchester95
őstag
válasz
Winchester95 #86095 üzenetére
-
Winchester95
őstag
válasz
Rivaul #86092 üzenetére
Köszi a pontos leírást. Szerinted a karburátor membránt lehet hozzá kapni külön?
Jól tettem hogy beírtam.
Látom nagyon benne vagy a témában.
Amúgy egy mcculloch mac 438 -ról van szó.
Holnap utána nézek.
Lenne még egy kérdésem, hátha tudod rá a választ.
Emlékeim szerint a karbiból anno összerakás közben kiesett egy nagyon kicsi rugó. Szerinted mi ennek a funkciója? Ezt sem láttam sehol hogy elérhető.
Itt a kép a karbiról.15. Lenne az a kis rugó. -
Tamás9x
őstag
Használ valaki oktánszám növelőt? Van ezekek mérhető hatása, vagy csak oylan mint a spuri?
-
Rivaul
addikt
válasz
Winchester95 #86089 üzenetére
Átlagosan 11,5 a gyári érték bejáratva. Alu henger. Kb a harmadik fordulatra kap akkora hőtágulást hogy 6-nál el is dobja magát. Melegen lehet vagy 4-4,5. Teljesen feleslegesen szenvedsz vele. A sok állásba kaphatott elég port, szegény keveréket, leragadt dugót és még lehetne sorolni. A karbiba a membrán az ami kikeményedik ilyen ritka használatnál és indulási gondokat okoz, ha teljesen el akarsz vonatkoztatni a kompressziótól.
-
mzso
veterán
válasz
Zoli bácsi #86077 üzenetére
"olyan feltételekkel, hogy ez ne lehúzás, hanem egyszerű legyen, olcsó, és ne lehúzásról szóljon, hanem a biztonságról, azonosíthatóságról."
Ilyen csak valami fantasztikus, utópisztikus Magyarországon lehetne.
-
mzso
veterán
+(#86068) nyogo83 (#86069) macilaci78
Kösz az infókat. -
Winchester95
őstag
válasz
Rivaul #86088 üzenetére
2005 évjárat, kb 2x 3x volt használva.
Volt szerelőnél, úgy adta vissza hogy jó volt kb fél óráig.
Most megkaptam, hátha tudok valamit kezdeni vele.
Néha néha beindul, volt hogy egyszer gázt is tudtam adni neki de sehol semmi.Tapasztalataim alapján 6barnál is be kell induljon lazán.
-
Rivaul
addikt
válasz
Winchester95 #86087 üzenetére
6-bar nál már semmilyen. Az nem vág fát többet.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Szerintetek milyen a jó szikra?
Épp egy láncfűrésszel bajlódok.
Benzin, levegő, szikra van (bár elég kicsi)
Beindul majd lefullad.
Kompresszió 6bar. -
Barret001
addikt
válasz
Zoli bácsi #86077 üzenetére
A teljesítménynek ára van...A fogyasztás!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #86076 üzenetére
Ez igy nem igaz, illetve nincs teljesen tisztaban vele(vagy az adott onkormanyzatnal mas a rendelet)
A helyi onkormanyzati rendelet szabalyozza, hogy milyen jarmure ervenyes a fizetoovezetekben a parkolasi dij.
Nem fogom most megkeresni, de Gyor es Debrecen ami mindenkepp remlik, hogy ott kell fizetni(hogy azota tortent-e valtozas, nem tudom).A lenyeg, hogy a tobbi varosban dijfizetesi kotelezettseg csak a 3 vagy 4 kereku motorkerekparokra vonatkozik.
A sima 2 kereku motorkerekpar mindegy hogy elfoglal helyet, akkor sem kell fizetni ra parkolasi dijat.Letezik eves lakossagi parkolasi engedely szinte mindenhol, amit a fizetos zonaban lakok valthatnak ki a jarmuvukre jelkepes osszegert, amivel a zonan belul parkolhatnak dijfizetes nelkul(pl a lakasuk kornyeken, stb).
Motorkerekparra nem is lehetseges ilyet kivaltani, csak autora.Ezt pedig onnan tudom, hogy nekem is igy van
A motorom fizetos parkoloban van allandoan, ha nem otthon, akkor sokszor a munkahelyemnel, ahol kb 10 percenkent korbejar a parkoloor.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
macilaci78 #86082 üzenetére
Hát ha teljesítményt néznek akkor az még rosszabb
Egyébként ha úgy állapítják meg, hogy nem fér bele az SMKP kategóriába akkor felőlem átminősíthetik A1-re. Legalább vihetek két személyt. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Steve_Brown #86079 üzenetére
Én a többtíz éves gépekre nem feküdnék rá annyira jogi oldalról. A tulajdonjog ha nem alátámasztható papírral, akkor hiteles tanúk közjegyző előtt (közokirat) nyilatkozzanak róla. Aztán ha mégis lopott a gép és előkerül a jogos tulajdonos, akkor a nyilatkozókat is meg lehet búbolni, nem csak a(z akár évtlen, jóhiszemű új) tulajdonost, lenne súlya.
Műszaki vizsga is inkább a megjelenéskori követelmények szerint, de ez macera. Akkor csak annyit, ami a közlekedés szempontjából elengedhetetlen: futómű, világító berendezések, fékek. A károsanyagkibocsájtást felesleges nézni, kb mint egy old timer autónál.
Űrtartalom helyett teljesítményt néznék, vagy az űrtartalomra mehetne egy olyasmi dolog, mint az építkezéseknél a fennmaradási engedély: maradhat a 70-es vashenger és az smkp jogsi, de legyen megkérve az ára egy fix összeggel és egy magasabb kgfb díjjal. Csak hogy ne rohanjon mindenki 70-100 ccm szettekért egy Minarelli blokkra.Én is pártolom a rendszámozást, sajnos sokaknál súlykolni kell, hogy egy gépjárművel felelősség is jár. Amellett akkor már komolyabb biztosítást is lehet rá kötni.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Tothgera30 #86075 üzenetére
Az új rendszámok kapcsán napirenden volt ez a téma is megint (nem kapott nagy hírverést), de el is vetették sokadjára ismét.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Zoli bácsi #86077 üzenetére
És ha nem tudom igazolni a motor tulajdonjogát?
Az én Simsonom is úgy van, hogy Nagyapám 15 éve vette egy embertől adás-vételi nélkül aki szintén adás-vételi nélkül vette. Az eredeti papírjai '74-ből nincsenek meg és az eredeti tulaj se él már.
Ráadásul mennyire fogják figyelni, hogy gyári-e a motor? Nem hiszem, hogy a 60-as henger feltűnne bárkinek, de a motor elektronikai rendszere elég egyedi DC-DC konverteres megoldás.
Ja meg hátul rövidebb kínai rugók vannak.
Vagy úgy lesz mint általában, hogy "Adj egy ötöst tesó és attoljuk." Mert akkor ezzel megint nem leszünk előrébb csak a műszaki vizsgabiztos pénztárcája hízik.
-
palfitom
félisten
válasz
Zoli bácsi #86077 üzenetére
Egyetértek, ezek mellett: "ne lehúzásról szóljon, hanem a biztonságról, azonosíthatóságról"!
Sőt, én azt sem tartom jogosnak, hogy bárki közlekedhet pl. kerékpárral forgalomban, úttesten anélkül, hogy tisztában lenne az kresz számára is fontos részeivel (pl. elsőbbség, jobbkéz, stb).
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Barret001 #86073 üzenetére
Ebben igazad van, de újonnan már nem nagyon lehet 2T 50-est venni. Lehet, de egyre kevesebb van.
Viszont azt gondolom, hogy a Te robogód városba közel annyit eszik (4-5litert tippelek, hajtva persze), mint egy kis fogyasztású autó. És a fogyasztás sarkalatos pont lesz.
Itt lesz a 4T 50-125-ösnek nagy előnye.
Steve_Brown : Szerintem kéne. Tudom, ez itt nem népszerű kijelentés lesz. De gondoljatok bele, ültök a csecse autótokba, puff, belemegy egy robogós. Káromkodik, aztán továbbhajt. Lehet több milliós károtok, a rendőrnek annyit tudtok mondani, piros robogó volt, fekete kabátos és sisakos driverrel. Tuti meglesz....
Minden országba rendszámozzák őket nem véletlen. Legtöbb robogós kötelezőt sem köt, ezért is jó lenne a rendszám, rendőr kiszúrná hamar az ügyeskedőket.
Én támogatnám a rendszámot, meg az egyszerűsített műszakit is, olyan feltételekkel, hogy ez ne lehúzás, hanem egyszerű legyen, olcsó, és ne lehúzásról szóljon, hanem a biztonságról, azonosíthatóságról. -
válasz
Steve_Brown #86074 üzenetére
A rendszámozásnak nincsenek meg a feltételei, a régi robogók új forgalomba helyezésére az emissziójuk miatt amúgy sincs lehetőség. Az újaknál pedig még nincs törvénybe foglalva (talán nem is lesz). Pár évvel ezelőtt megoldották, hogy két személyt vihessenek rajta, és leműszakiztatták (cca. 30 ezer és két évente műszaki), de manapság talán már nem járható út.
-
Steve_Brown
senior tag
Mit gondoltok az 50 köbcentisek rendszámosításáról?
-
Barret001
addikt
válasz
Zoli bácsi #86071 üzenetére
Nekem 50-es Gilera Stalkerem van.Milliméter pontosan azt tudja,mint egy 125-ös 4T Vespa. Eddig semmi gond nem volt vele,igaz még csak 17 éve van nálam
22 éves csak.
-
Zoli bácsi
őstag
Ami még kimaradt, persze csak új vásárlásakor, az a regisztrációs adó.
Mikor újan vettem a 125-ös robogómat, legalább egy százassal többet fizettem a különböző sarcok miatt, mint a motor alap ára.
Amúgy nekem a biztosítás alig több (5e. egy évre), ha egyáltalán több, mint egy kismotorra.
Súlyadó nem nagy összeg, egy fagyizás ára, azt hiszem ötezer sem volt egészen.
Műszakit újan 4 évre adtak, utána azt hiszem 3 lesz, aztán kettő...
Szerintem nem nagy pénz, ha amúgy is karbantartott motor. Autómra odafigyelek, 18 éves múlt, új kora óta enyém, megint úgy átment műszakin hogy semmi nem kellett rá.
Ha belegondoltok, saját érdekünk is hogy gumi, fék, kormány, világítás rendbe legyen.
Fel lehet menni fizetős utakra rendszámos géppel. Lehet utast vinni.
Biztonságosabb a közlekedés, nem tartja fel a forgalmat a nagyobb gép, van tartalék előzéskor. Rendszámos gépre lehet casco-t kötni.
Pro/kontra, szerintem ha van jogsi, (meg zsé...) érdemesebb 125-öst venni, a fogyasztás ugyanannyi, karbantartás ugyanannyi. Éves szinten kb. 10-15 ezer ft-al több a fenntartás. Mondjam hogy kb. havi egy ezressel..?
Mentem kollégám 4T ötvenesével, meg ismerem a saját 125-ösömet. Azért jelentős a különbség dinamikában. A huszonötös egyenrangú partner városban az autósoknak, a rendszám miatt látják hogy nem ötvenes, nem éreznek ingerenciát a feltétlen megelőzésre. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #86069 üzenetére
Parkolasi dij nincs, csak 1-2 varosban(most hirtelen Gyor meg Debrecen ami remlik)
Fizetos ovezetben 2 kereku motorkerekpar varakozasa dijmentes, viszont mar 3 kerekunek fizetos(pl Piaggio MP3) -
nyogo83
Topikgazda
Az 50-es gyakorlatilag kimerul a biztositasban: 3-5e forint korul evente.(vasarlaskor semmi dij nincs)
Afolott pl egy 125-os, mar vasarlaskor eredetvizsga+atiras+torzskonyv+forgalmi: ez nagyjabol 30-35e.
Utana evente sulyado(4-5e) es a biztositas(4-5-6e), valamint 2 evente muszaki vizsga 11-14e.Nyilvan ahogy a kobcenti emelkedik, ugy az atirasi dij, biztositas, sulyado novekedik.
-
mzso
veterán
Helló!
Elég tudatlan kérdés: milyen költségek jönnek a különböző kategóriás motorokra, a nyilvánvaló üzemeltetési költségen kívül? Az 50-eseket, 125-ösöket, mennyire terheli adó? (Biztosítás?) -
Tamás9x
őstag
válasz
pelgrim_v1 #86063 üzenetére
-
pelgrim_v1
tag
válasz
Tamás9x #86062 üzenetére
Kerékpáron nem kell állandó GPS (már) a belváros nagy részét fejből tudom. (Már a kis utcákat is ) mellette biztos ami biztos az egyik fülembe szól a Google maps szexi hangja illetve a spotify. A kis robogóval meg nem igazán szeretek le - le tekinteni mert megesz a Pesti forgalom szóval épp most keresek valami bukóba jó hangszórót vagy fülest mert az átlag fülhalgató nem fér bele
-
pelgrim_v1
tag
válasz
Steve_Brown #86060 üzenetére
Egy 15ezres fast charger power bankal
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
pelgrim_v1 #86058 üzenetére
Mivel töltitek a telefont?
-
Tamás9x
őstag
válasz
pelgrim_v1 #86058 üzenetére
Az szép tempó, minden elismerésem.
-
pelgrim_v1
tag
válasz
Tamás9x #86057 üzenetére
Óránként 3 cím a jó 4 cím a nagyon jó 5 cím profi /szerencsés. A biciklisek rövidebb a motorosok hosszabb címet kapnak így a cím szám kb egyezik, a motoros mégis több km és pénz (km után is jár pénz)
Nekem azon a napon átlag 4.5 cím/ óra volt átlag 1km és 3km között esőben. (Mondjuk én már túl vagyok 4000km-en biciklin szóval van Pesti kerékpáros rutinom ebből kifolyólag. Nem le nézés de egy kezdő 2-3 címet tud ki vinni az első hetekben óránként)
80-120km motorral 8 óra alatt átlag 4 cím/ óra átlag 3-6km közötti címekkel
Rekord havernak 180km 12 óra alatt
-
Tamás9x
őstag
válasz
pelgrim_v1 #86056 üzenetére
Ez mennyíre feszített tempó? Elméletben 2 aksival 160km-t tud egy supersoco, elméletileg.
-
Tamás9x
őstag
válasz
pelgrim_v1 #86051 üzenetére
PCX az jó választás Debrecenbe van egy futár Supersoco-val . Elsárgultam az irigységtől, amikor megláttam.
-
pelgrim_v1
tag
válasz
Steve_Brown #86049 üzenetére
Érdekesség pont ma történt
Kelenföld, nem tudtam sehogy se a baloldali kanyarodó sávba bejutni mert nem engedett be a kocsisor, volt olyan akin látszott hogy direkt szóval felkeveredtem az autópályára (asszem m1 megy ott de javítsatok ki ha tévedek) és egy jó 3 km-en keresztül volt egy kis halál félelmem mert nem tudtam utána ki jutni a külső sávba hogy lejöjjek, Egy transitosnak tűnt fel hogy mit nyomorékoskodom ott és lassított hogy lassítsa a mögötte jövő forgalmat (le is dudálták szegényt) majd intett villantott hogy húzzak már ki jobbra és le a picsába
A terv az hogy decemberig ki termelek vele egy új honda pcx-et. Addig legalább megszokom/gyakorlom a motorozás valamennyire.
Rá kellett jönnöm hogy hiába hittem azt hogy robogóval többé néznek majd mint egy darab szar bicikli után. Tévedtem. Kocsival viszont nem fogok Pesten rohangálni és futárkodni. Az nekem hétvégi eszköz
-
Tamás9x
őstag
válasz
pelgrim_v1 #86046 üzenetére
Simogasd meg, és add el
50-ig nagyon baba lehet a felett életveszélyes, mondom úgy hogy nekem is volt hajtottam mint a disznó, de azóta benőtt a fejem lágya. Minimum egy Aerox, de ha teheted Pesten 17 colos kerekek kellenek
minimum 2T 70-125 vagy 4T125
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
pelgrim_v1 #86048 üzenetére
Mert kicsi a kereke, gyenge, gyengék a fékjei, nem veszik észre a forgalomban. Ha tegyük azt a nagykörúton a jobb szélső sávból be kell sorolnod a balrakanyarodóba olyan leszel mint egy ladik ami viharbna ki van szolgáltatva a hullámoknak. Ilyen esetekhez minimum valami reszelt motor vagy AM6 kell, hogy fel tudd venni a forgalom 70km/-ás tempóját.
-
pelgrim_v1
tag
válasz
macilaci78 #86047 üzenetére
Miért?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
pelgrim_v1 #86046 üzenetére
Köss életbiztosítást...
És kitartást! -
pelgrim_v1
tag
Szép napot.
Egy Japánból belpiacos yamaha jog basic boldog tulajdonosa lettem. (Minarelli blokkos). Szeretem imádom megy mint az álom. 60 -ig tudtam menni (mert eddig van számozva a mutató de tippre 65-70 között találhattam meg a limitjét)
Mint kezdő jogos. Meg úgy általánosságban kezdő motoros. Pár tipp, tanács, javaslat ? Pesten fogom használni futkározni és másodállásban futárkodni
-
Tamás9x
őstag
válasz
Steve_Brown #86041 üzenetére
Értem akkor a felelőtlen szegény keveréktől nem tud elégni a gyerty becsöppenni a dugattyú, illetve megsorulni ?
-
Tamás9x
őstag
válasz
Steve_Brown #86037 üzenetére
Pontosan, itt sokaknál megállt a tudomány, van alapjárat lehet neki rángatni kész
És volt a másik oldal, a ló túl oldala aki végigvette a fordulatokat és képes volt neki esztergálni egy tűt, csak hogy sehol se torpanjon -
Barret001
addikt
4 Simsonom volt,mind a négyet szerettem. Bárhova el mertem indulni velük.
-
KTMHobby3
tag
válasz
perge666 #86032 üzenetére
Azt tudnod kell hogy az NDK-s motorok sokkal jobbak voltak, mint a többi szocimotor. Jobb anyagból készültek. Abban az időben csak ezeket lehetett kapni. Mi, a nejemmel egy 150-es MZ-vel 3 hosszú utat tettünk meg, mindegyik 3 ezer km fölött volt. Mindegyikről épségben hazaértünk. Talán csak Neked nem volt szerencséd velük.
-
perge666
veterán
Ennek csak örülni tudok hogy itt mindenkinek jól üzemel a simsonja,nekem sajnos csak a szívás volt vele mindig.
Ez olyan hihetetlennek tűnik hogy tényleg mindenki elégedett vele,amikor még nekem is volt akkor meg mindenki köpködte őket………Az utolsó simsonom egy S53 volt vagy 8 éve,mondom ez biztos jó lesz,de ez is csak szivatott,pedig karban volt tartva mint a többi,de nem akarok okoskodni,mint írtam örülök hogy más nem csalódott benne.
U.I. : Bocsi ha valakinek a lelkébe gázoltam,nem ez volt a célom.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Barret001 #86027 üzenetére
Egyáltalán nem mindegy hogy milyen gazdája van egy Simsonnak. Sok évvel ezelőtt vett a fiam egy lerobbant S 50-est. Az utolsó csavarig szétszedtem, megjavítottam rajta mindent és újra festettem. Később kapott tirisztoros gyújtást, meg indexet. Lejött vele az Adriára velünk, mi kocsival mentünk. Az ezer km-es úton semmi baj nem volt vele.
Képek:
Felül, amikor először próbálta ki a fiam. Alul, az Adria mellet. Ezek a képek 34 éve készültek. Ez meg egy 16 LE-s Simson, 130-at megy:
-
J&P
aktív tag
F*stalicskázásra reagálva.
1987 nyarán került hozzám újonnan piros, egy s51B 4 sebességes. Mai napig megvan, karburátoron és az abroncsokon kívül minden eredeti rajta. Nyilván ráférne már egy esztétikai frissítés de teszi a dolgát.
Ja, nem mondtam igazat, a lendkerék oldali ék sem, és a megszakítókalapács sem eredeti rajta.
Nekem nem kellett állandóan szerelni, karban volt tartva, ennyi. -
qtasó
csendes tag
Sziasztok! Van egy Suzuki Address 50 4T, amit el szeretnék adni, de nem tudom, hogy mikori évjáratú. Itt olvastam, hogy meg kell nézni a felniket illetve az idomokat, de sehol nem láttam erre utaló jeleket. A tükrök hátoldalán van egy karikában E9, illetve a hátsó macskaszemen E12, de máshol nem találtam semmit. A vázon jobb oldat találtam egy CA44A-110528 és a bal oldalt egy A404-235621 számsort, illetve egy piros matricát amin a kínai írásjelek mellett volt egy JBH-CA44A . Ha jól gondolom ez a (CA44A ) a motorkód lehet. Neten utánakerestem és elvileg ezzel a kóddal 2008-ig gyártották. Esetleg tudna valaki segíteni, honnan lehetne még kideríteni, hogy mikor évjáratú?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
perge666 #86025 üzenetére
Na.....Nekem 3 Simsonom volt, amit újan vettem. Sokat nem mentek, én szerencsés voltam, kapcsolatok miatt hozzáfértem újhoz, a két éves szinte új áron elment (Szocializmus...)Haveromé nagymotornak lett levizsgáztatva, két személlyel nyúztuk. Kb. 25 éve átvettem, megvettem tőle, kellett neki a hely a pajtába. 60 ezer km volt benne. Ismertem, gyári blokk, gyertya meg megszakítón, gumikon kívül hozzá nem volt nyúlva. Lánc, minden gyári volt. Hozta a gyári végsebességet.
Iszonyú strapabírók voltak, erősen kitűntek minőségben a többi akkor kapható motor közül. Haveri körben azért volt mindenféle csettegő, Romettől a Verhovinán keresztül a 250-es ETZ, MZ-kig, szóval az ember azért látta melyik gép mit bír.
Állítom, egy Simson megkímélve lazán elmegy kopó alkatrészek cseréjével minimum 100 ezer kilómétert, hogy nem kell megbontani. Ezt a régi, 70-es évekbeli (Tán a 80-as évek elejiek is) MZ TS-ek is tudták. ETZ ami volt a haveri körben, 20e. km után vesztette az erejét, 30-35 ezernél furatták, már nem ment neki a szélnek nekik 5. fokozatban.Romlott a minőség, de a Simson valahogy tartotta, az utólsó szériások is sokat bírtak.
Persze a lerúgott barkácsolt példányok biztos szerelgetést igényeltek, de egy gyári új Simson évtizedekig elment. A haveromét eladtam, mert rájöttem hogy nincs alkatrész. Akartam rá tenni új hengert dugattyúval. De a török henger nem jött össze a lengyel dugattyúval.....Az utángyártott kipufogó 2 mosás után rozsdásabb volt mint a gyári 15 éves.....Szóval új gyűrűket, csapszeget kapott, és eladtam, biztos most is fut valahol......
Ja, 60 ezer km-nél nem volt látható kopás a hengerben! Úgy hogy nyélgázon volt hajtva. Főtengely sem kottyant.
Egy gond volt mindegyikkel, nekem a 6V-osak voltak, az akkumulátort soha nem akarták tölteni, de mivel csak az indexhez, meg parkolófényhez kellett, nem volt akkora hiba. -
perge666
veterán
válasz
Barret001 #86021 üzenetére
A simson más kategória???
Ne vicceljél már,az is mind ugyanolyan f*stalicska mint a mustang,állandóan szerelni kellet mindet.
Régebben volt 6vagy 7 simsonom is,ebböl 2db volt amit már ramaty állapotban vettem,ami frankó állapotú drága volt,azzal sem szívtam kevesebbet mint a lerúgottal.
Soha többet simson még ha utánam hajítsák sem! -
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #86015 üzenetére
Szia!
Ezeket láttam én is Szelestén. Elmentem oda a veterán motorommal. Találkoztam barátokkal, jót dumcsiztunk. Nagy élmény volt.
Kösz a képeket. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #86015 üzenetére
Nem, az még a gumisnál frissen felrakott gumis procedúráról a szappanhab.
Jók a képeid, nagyon!!
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #86019 üzenetére
Nekem volt, ráadásul pont ugyanilyen kék. Bár nem tudom, hogy ezen gyári-e még a fényezés, de az enyémen az volt, kb 15 éves voltam.
Amit nem szerettem benne, azok a fordított sebességek voltak (1 fent, a többi alul). -
perge666
veterán
válasz
Zoli bácsi #86016 üzenetére
36 éves vagyok,nekem annyira már nem kéne ismerni,de rögtön kiszúrtam a tankjáról.
Vagy 15 éve havernak szereztem egyet,ha jól emlékszem 10000ft alatt le is szállították.
Elég ütött-kopott volt,nehezen indult,de ha beindult akkor ment amíg volt benne benya.
Vagy 50-55-el bírt menni,ha elkapta a lendületet még húzott is.
A berúgóját meg a váltóját nagyon utáltam,nekem akkoriban simsonom volt,az ahoz képest maga volt a kánaán. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
zombei #86018 üzenetére
Persze, Mustang.
Kamaszkoromban errefele elég lenézett gépsárkány volt, még a Verhovina vagy Riga is nagyobb presztízzsel bírt nála.
El is tűntek, hamar, viszont abból a korból a Simsonok egy része még mindig szalad.
Szomszédomnak volt, elég csúnyácska volt azzal a keskeny tankkal. Viszont sokat elment.
zombei : Nálunk a járműboltban 90' körül sokáig állt egy 350-es, fekete Jawa. Pontos típust nem tudok, már 12V-os rendszere meg elektronikus gyújtása volt úgy emlékezem. Sokáig ott állt, nem vették meg, akkor már megcsapta az embereket a nyugat szele, özönlött be a nyugati használt autó, meg motor, bár utóbbiból jóval kevesebb..Na, azt a fekete Jawa-t sajnálom hogy nem vettem meg, bár ha nem katona lettem volna fizetés nélkül, lehet ez a történet másképp végződne.....
Ha valakit érdekel a Mustang, itt egy kis cikk róla: [link] -
zombei
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #86016 üzenetére
Kis Mustang ?
Nekem nem tetszettek sose, de régebben volt egy szép 634 350-esem, bánom is, hogy eladtam, csak sajnos akkoriban nem volt rendes helyem tárolni.
-
Barret001
addikt
válasz
Zoli bácsi #86016 üzenetére
Az ottan a szúnyog
Ritka randa konstrukció.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Zoli bácsi #86015 üzenetére
Első képen ami feltettem, az oldalkocsis Pannónia, és a BMW közt áll egy kék szoci kismotor, igaz hogy csak kevés, de jellegzetes részlete látszódik.
Aki így ránézésre felismeri, az velem együtt nem mai gyerek...... -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #86012 üzenetére
Első keréknél ennyire kopik a festék a felniről, vagy rosszul látom..?
Más (Már ha belefér a topikba): Tegnap lementem a Rába partra Nickre, horgászbemutatót tartottak. Meglepődtem leértem, egy csomó veterán motor állt ott. Ha jól értettem, Szelestén volt valami veterán piknik, csak utána megálltak Nicken is.
Volt MZ, Pannónia hegyek......
Benzinszag, kétütemű füst, Pannónia pöfögés.... Jaj de jó volt látni, hallani..És szagolni is!
Körbenéztem, volt Simson Swalbe, KR2, Komár is.
Tisztelet ezeknek az embereknek, hogy karba tartják és megmutatják ezeket a letűnt kor emlékeit.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Barret001 #86013 üzenetére
Jó-jó, de még a kismotor kategóriába beleférek. :-D
Hazafele megint rám akarták melegíteni az autós pályamatricát a benzinkúton, úgyhogy inkább a telefonról össze-majomkodtam magamnak.
Esztergom pedig még mindig nagyon szép!80-nál már iszonyatosan rezonál minden.
Azthittem a 250-essel is "gáz" az autópályán (M0) menni, ezzel aztán meg végképp, de végülis elég volt a 10 lóerő ide is.
(Kis átszólás, de a nagymotoros topicban mondják minden szituációban előszeretettel mindenre, hogy "az kevés lesz".)
-
Gabis
őstag
-
-
Winchester95
őstag
Szerintem levegő/karbi beállítás/ tisztítás gond van.
Esetleg fals levegő.Vagy még a szivató is baszakodhat.
De amúgy te is tudsz tenni az általad említett hiba ellen.
Kicsit el kell tekerni az egyik csavart.
Mondjuk ha már szerelőhöz vitted akkor igazán megtehette volna ő.Van egy tippem, ott kell hagynod a motort.
Mert nem úgy működik a motor ahogy kellene.
És/vagy nem tudna állítani rajta mert az állításra nem úgy reagál ahogy kellene.Ezért van nálam egy motor több ideig. Ki is kell próbálni pár napig és nem csak az udvarba menni vele mert csörögni fog a telefon hamarosan. :D
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #86004 üzenetére
Halihó, oksa és köszönöm előre is.
Aztán hátha 'addigra' elmúlik. :-D
A lámpán is tudtam állítani, igaz szerintem az is be van menetrögzítőzve, mert a csavarral együtt fordult a lámpatest irányba.nem baj, jó lesz. Még este kipróbálom a világítást is, hogy jó helyre megy a fénycsóva.
-
Gabis
őstag
válasz
Winchester95 #86003 üzenetére
Köszönöm szépen a választ. Rákérdezek a szerelőnél, hogy mi az álláspontja ezzel kapcsolatban, és ha nem jutok előrébb max valahogy hazajuttatom vidékre a gépet, mert otthon barátibb árakon, bejáratott szerelőkkel eddig mindig elégedett voltam.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #86001 üzenetére
Nem tudok km-t mondani, de az elejen nekem is fura volt a kuplung erzesre, kicsit hasonlo ahogy mondod, most hogy belegondolok.
Probaltam allitgatni a holtjatekon az elejen, ahogy nekem kenyelmesebb, de szep lassan "osszeallt".Az inditozas meg a torpanas az passz.
De valamikor majd osszefutunk aztan megnezzuk az enyemmel osszehasonlitva. -
Winchester95
őstag
Szia.
Ugyan ilyen volt nálam. Igaz kézi szivatós.
"Hidegen" szivató nélkül kb fél rúgásra indult.
Melegen ugyan ez.
Egyenletes alapjárat.
Nem fulladozik/ áll le.Volt már piaggio is.
De az mindkettő auto szivatós volt.
Azokkal sem volt gond.Szerintem nem normális, nyilván be tudta volna állítani /javítani a szerelő hogy fasza legyen.
Csak gondolom ideje sem volt, meg lehet hogy neked is sokba került volna.
El lehet ezekkel játszadozni elég sokat.Gyertyakép mindent elmond szerintem.
-
Gabis
őstag
Sziasztok! A Scarabeo 50 2T-m nemrég tért vissza általános szervizből (szíjak, szűrő, gyertya, karbipucolás, beállítás stb.). A szerelő elmondása alapján, szándékosan nincs magasabb alapjárat beállítva, hogy mikor bemelegszik, pont jó legyen, illetve ebben a melegben az automata szivató már elveszi a plusz delejt, ezért instabil a működés amíg be nem melegszik (ha jól értettem). Ez azzal jár, hogy hidegen csak gázadással indul, és nem is hagyhatom magára (pl. elpakolni a hátizsákba, bukófelvétel) hanem játszanom kell a gázadással mert leáll. Ezt 1/2 vagy 3/4 óra állás után is megteszi. Ha már megyek vele, minden rendben, pöpec. A kérdésem, hogy ebből tényleg ennyit lehet kihozni, vagy mire kellene még ránézni? Előre is hálásan köszönöm.
-
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #86000 üzenetére
Folytatódnak a bejáratós anomáliák. :-) A kuplung meg az egyéb perifériák mikortól számítanak 'bejáratottnak' ?
700 km:
Nem tudok szépen elindulni a motorral. Vagy bénázásaim közepette azonnal rámegy a kuplung, leesik a fordulat és legalulról próbálja meg felszenvedni az elindulást a motor, vagy iszonyat mód felpörgetem és csúsztatom a végtelenségig. Nagyon bosszús vagyok magamra, emiatt.A másik, hogy már legalább 3x történt, hogy indítózáskor, mintha így megszakítanák a folyamatot, abbamarad a dolog, újra ráindítva pedig azonnal beindul a motor. MIntha pont a sürítés ütem előtt 'akadna el' az önindító.
Kis bosszantó apróságok ezek, ja és persze 3500-ös fordulaton megmaradt a "torpangatás" is, amit nem tudok másképp nevezni. Mintha ki-kihagyna a gyújtás, olyan érzet.
Az 1000 km-től várom az áttörést.
(persze, miért is? fingom nincs)
Új hozzászólás Aktív témák
- Vigneau interaktív lokálblogja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Motoros topic
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elektromos cigaretta 🔞
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Ubiquiti hálózati eszközök
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V110 - i3-6GEN I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest