Hirdetés
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #83294 üzenetére
Köszi, láttam!
Kitoltam a Liberty-t a garázsból, lemostam a minap. Pedig letakartam festő fóliával, de az alatt beporosodott.. Juniusig szar idő volt, aztán meló, most meg az elmult hónapban 1 napot dolgoztam, táppénzre vagyok kényszerítve.....Pedig augusztusban szabadságon is lettem volna, de így se motorozás, sem peca...
Elgondolkodtam a nagyobb moci mennyire lenne kihasználva. De igazából ami miatt elgondolkodtam a motoron, annak az egy napnak a története, mikor dolgoztam.
Szerintem beszélhetek róla, nem sértek jogot, névtelenül. Szóval mentőknél dolgozom, és motoros balesethez mentünk. Nem kismotor volt, saccra legalább 500-as gép. Korombeli srác (50-es) pólóba, rövidnadrágban motorozott. Menetrendszerinti buszjárat eléje kanyarodott, országúton......Csett, busz oldalába. Ki mit hibázott nem tudom, nem a mi dolgunk, de gyanítható. Lényeg..Srác jobb lábfeje gyakorlatilag leszakadt, lágyrészek tartották..hasa fájt, vállficam.....Rákérdeztünk másnap, sajnos a medencéje is sérült komolyan, lábát megpróbálták összelegózni. Sajnáltam, nagyon.
Lényeg: Bármelyikünkkel előfordulhat.Kocsival egy ilyen baleset horzsolásokkal, legrosszabb esetben zárt töréssel végződik.......Sajnos az én hab testemmel (lefogytam idén 22 kilót, de a mozgáshiány miatt jön vissza a súly, és már megint 118 kg vagyok..) egy bukás, esés, hamar 8 napon túl gyógyul, és maradandó sérülésről ne is beszéljünk.....
Nem akarok senkit elrettenteni, ezt azért írtam le, hogy egyrészt értsétek, miért vacillálok, másik hogy azt gondolom motoros ruhában, csizmában nem ez lenne a történet.. Okuljatok.
De a másik oldal, veszélyes üzem, de hiányzik egy motor. Ami motornak néz ki, van rajta sebességváltó.....És tartja az országúti tempót, 100-110km/h. Ne menjünk bele hogy mennyi a megengedett, szabálytisztelő vagyok, kinőttem a száguldozásból, de azt gondolom tartani kell a forgalom ritmusát.Annál veszélyesebb nincs, amikor mindenki, a 40 tonnás kavicsszállítók is előzgetik az embert.
Ma elvileg megjön a Csepel bringám, a régi azt hiszem 23 éves, tönkre ment az agyváltója, ezt tuti kihasználom.. Aztán megülök a segg...n, ez a több mint egy hónap táppénz, meg ami (remélem nem sok...) előttem van, azt hiszem eléggé visszavágja a számlára érkező zsé mennyiségét....
Azért, ha lesznek őszi akciók, lehet hogy elcsábulok még idén...... Attól tartok, ha valamennyi hitelt is felvennék a vásárláshoz, akkor nem állok meg 250 ccm-nél........
Majd meglátom... -
FeniX-
senior tag
válasz
DJGABI #83295 üzenetére
Ja, szerintem a 120 kb. reális. Az enyém is ennyit tud (250, YBR, 22 lóerő, 150kg önsúly)
Igen, ezt összegezve a Nyogo által vázolt béna gumi-minőséggel (a kisebb kategóriában is. Megnéztem, a cityblade-nek is ugyanez a cordial márkájú gumija van)
A kedvem azért nem ment el, csak bosszantó, hogy a többi gyártó "belépő" modellje is rohadt drága. (110 köbcentis éppcsak motornak/robogónak nevezhető gépei is mind 800.000-1.000.000 között mozognak)Mondjuk a "tartja az autópálya tempót" az nálam 90-100. Ezt sok helyen írják visszatérően, hogy "nem merek vele felmerészkedni az autópályára", stb.. Ezt nem értem, ugyanis én mentem már le a balcsira is, nem is egyszer az M7-esen 90-el, meg 100-al és sosem volt vele bajom.
-
DJGABI
addikt
válasz
FeniX- #83294 üzenetére
Hát ez alapján a cikk alapján inkább csak elmegy a kedve tőle.
Amit írnak az alapján inkább az jön le hogy elég kompromisszumos... Meg 120 csak a vége? Hát a múltkori 180-asra [link] azt írták hogy tartja az autópályatempót.... Jó azt Zombi írta, van kb 40 kiló vaságyastól a gyerek. Másik topicban mondjuk Keeway TX125-öt se dicsérték [link] olcsó húsnak...
-
FeniX-
senior tag
-
perge666
veterán
Ma a Hunter sikeresen megszivatott.
Elmentem vele kicsit messzebbre hogy megnézzem milyen hosszabb távon,nem is volt vele baj,ment ahogy bírt ( 53 a vége ) alapjárat is frankó.
Jövök hazafelé,és itthonról vagy 400-500 méterre megálltam p*sálni egyetés amikor rúgnám megfelé a racsni nem fog csak “ szalajt “
Jó fél óráig próbálkoztam vele,nagyon nem akartam tolni,de a végén nem volt más választásom mert szétrúgtam a bokámat.
Itthon már fel volt töltve az akku,beleraktam és rögtön beindult,ennek örömére mentem vele mégegy karikát.
Szóval kelleni fog az az új berúgóracsni,csak le kell szednem az oldaldeknit hogy megnézzem mekkora a ricni átmérője 13-as vagy 16-os. -
Rivaul
addikt
válasz
AaronOS #83289 üzenetére
Nekem most pont ez volt a hozott kis Jog-al. Lementem az utcán, de vissza nem jött. Ha pár perc múlva indítható aztán újra eljátssza ezt, akkor én is a naftára gyanakodnék. Nekem az üa szűrő nem engedett át annyit amennyi a fogyasztása volt, így megállt. Pár perc múlva csorgott utána annyi hogy megint induljon. De ha levetted a a csövet és csak vissza tetted akkor a benne lévő levegő sem engedi. Így is jártam már. Fel kell tölteni és úgy rá dugni a csapra. Esetleg a karbiból fogy el.
-
perge666
veterán
válasz
BLUE TORNADO #83288 üzenetére
Azigen kéremszépen,neked csak megszületni volt nehéz.
AaronOS : Én gyertyára gyanakodnék.
Vagy talán még az is lehet hogy a karbiból kifogy az üzemanyag………. de inkább az első. -
AaronOS
tag
Yamaha Jognál mire utal ha melegen lefullad, de pár perc pihenő után újra be lehet indítani?
-
hetven9
csendes tag
Üdv!
Peugeot Speedfight 2 50 AC olajpumpa így van bent. Bowden sehol amit rá lehetne akasztani. Gondolom nem véletlenül ilyen a kialakítása... Vagy így is működik
Láttam létezik ami fix. Lehet ezt olyan pozícióban rögzíteni mint azt, tud úgy működni? Amennyiben nem, akkor bowden vagy a pumpa cseréje fixre a jobb megoldás?
-
tothferenc
aktív tag
válasz
Rivaul #83281 üzenetére
Koszi. Az alap jelenseg az volt, hogy hezagolni akartuk a variatort ezen a Benelli robogon, mert a gazdaja szerint alig tapadt be. Btw mar ugy jott, hogy nem indult, tolta. Nalam elindult, ment egy kort, rendben volt. Hajtast szetkaptuk, hezagolas, utana elindult, de teljesen erotlen volt, full gazra csak horgott, dadogott. Karbi pucolas megvolt, legszuro, stb, amit lehetett atneztunk. Fel rugasra indul, stabil alapjarat, de hiaba allitom pl az alapjarato csavart, nem valtozik semmi. Ha befogom a legszurot, nehezen, de leall. Ezert kerdeztem a szimering jelenseget. Nekem csak hasonlo volt, ott 6000 folott huzott-dadogott-huzott-dadogott. Nalam a cdi+trafo csere oldotta meg a hibat.
-
perge666
veterán
válasz
Rivaul #83283 üzenetére
Kép alapján nekem is Minarellire hajaz,de egyelőre hanyagolom a témát mert csak addig b*sztattam hogy “ jó “ lett.
A berugó negyede-fele között fog így most,de bőven elég hogy beinduljon.
Hidegen 2 rúgás kell neki jelenleg szivatóval,melegen pedig 1 egy pici gázzal. Minusz fokokba kíváncsi leszek milyen lesz. -
perge666
veterán
válasz
Rivaul #83280 üzenetére
Azért elég sokat fizettem hogy a Sendát szétb*sszam.
Egyelőre jó lesz a Hunter tanulgatni,meg ha úgy van akkor a Typhoon is,de második éve azis csak megy hiba nélkül,igaz nem olyan sokat van hajtva,de most 3.hete asszony azzal jár napi szinten dolgozni.
Lenne is egy kérdésem!
Derbi Hunter milyen blokkal szerelt?
Rendelni szeretnék hozzá berúgóracsnit,de sehol nincs feltűntetve hogy a Hunterhez jó lenne.
Ez szerintem már menthetetlen. -
Rivaul
addikt
válasz
tothferenc #83277 üzenetére
Általában alapjáraton ketyeg, de gáz húzásra csak hörög, nem megy. A karbival beállíthatatlan. Tesztnek tekerd be a levegő csavart tökig hogy elzárd. Ha ezek utan nem áll le a motor akkor gyanakodj, mert máshonnan szerez magának levegőt
-
Rivaul
addikt
válasz
perge666 #83276 üzenetére
Szerintem ahhoz sem kellene. Pont ez a lényeg. Tanulj, tanulj és szerezd a rutint. Maximum ha tényleg olyan speciális szerszámok vagy gépek kellenek amit nem éri meg beszerezni. Én az autókkal kezdtem. Kis vacakkal 15 éve. Többször átbaxtak a szervizekben. Ezért elkezdtem próbálkozni ha valami elromlott. Sokszor csináltam nagyobb bajt és maradtam egy hétig is autó nélkül mire megoldottam. De végül mindig sikerült. Ahogy újabb és drágább autóim lettek ugyan úgy folytattam. A Volvot is kipakoltam már kívül belül. Ami megszívatott pl a porlasztó felújítás és a klíma rendszer cseréje. Azokhoz spec gépek kellenek így maradt a szervíz.. Ezen kívül csak műszakin látták autóim az elmúlt évtizedben
.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
tothferenc #83277 üzenetére
Az eléggé árulkodó, ha szét van borítva a gép.
-
tothferenc
aktív tag
Sziasztok. A fotengely szimering cserenek mik a jelei?
-
perge666
veterán
válasz
FeniX- #83275 üzenetére
Volt már néhány bontószökevény motorom,ez is a bontástól lett megmentve.
Nagy szerelőnek nem mondom magam,de az alap dolgokat megcsinálgatom. Ezek a mocik jók arra hogy az ember tanuljon,ha a Sendával lenne valami gond biztos nem nyúlnék hozzá keresnék normális szerelőt vagy szervízt. -
FeniX-
senior tag
válasz
perge666 #83260 üzenetére
Na, nagyon jó kis szerzemény! Jó is ez a hobbi!! Gratu!
Este kimentem a közeli autósbolt parkolóba, és lemértem a távolságaimat, fel-szigszalagoztam az épület hátuljára 2 csíkot, amihez viszonyítani akartam a lámpa fénycsóváját. Az első szemrevételezésnél látom, hogy nagyon lentre világít, szétszedtem, feljebb álíltottam, és azzal a lendlettel kiégett az izzó, már csak refim maradt.
kínomban bementem még a közeli teszkóba, meg a benzinkútra is, de már sehol nem árulnak HS1 izzót. :-D holnap folyt. köv. Remélem este még ott lesznek a csíkjaim az üzlet falán.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #83266 üzenetére
Nívópálca, téglatest a tank felül a betöltő nyílással. Épp, mint a Trabant esetében.
-
perge666
veterán
válasz
BLUE TORNADO #83269 üzenetére
Poénnak szántam.
Most boldog vagyok hogy aprópénzért sikerült vennem egy működőképes,vállalható motort. -
perge666
veterán
válasz
BLUE TORNADO #83264 üzenetére
Akkor nem egy gyári állapotú motor,dehát mit várjon az ember egy 30-40 éves géptől?
Elég rendes kókánytuningot kapott,te a kilenc doboz sörtöl lódultál meg,a motor meg a sörösdobozoktól. -
perge666
veterán
válasz
perge666 #83263 üzenetére
Na szétszedtem a karbit és ennyi mocskot én még nem láttam.
Tiszta zöld mocsok volt benne,meg mindenfelé rászáradva,majdcsak 1 óráig takarítottam mire szerintem elfogadható állapotú lett,de megérte mert mostmár szuperul működik szerencsére.
1,5 órát motoroztunk vele,nem az a nagy erőgép de megy azért hűségesen,ennek most nagyon örülök.
Holnap még ránézek a berúgókarra mert nem olyan kellemes így hogy vagy racsnizik,vagy csak leszalad az aljára és a lábamat vagy beverem vagy nem. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
macilaci78 #83258 üzenetére
Bocsi a hülye kérdésért, de azzal mit csinálsz? Képed van róla?
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
perge666 #83259 üzenetére
Még szeptember-október környékén vettem bátyámtól
De azt is úgy, hogy a tesók elvitték neki, hogy csinálja meg. Ennek kb 3 éve. Hengerszett kellett hozzá. Nem vittek sem pénzt, sem pedig alkatrészt. 4-5 hónap után bátyám meg vette tőlük 10.000-ért. Utána ott állt a műhely mögött szétszedve. Csak a forgattyús ház volt letakarva. Aztán tavaly nyáron rábeszéltem bátyámat, hogy izgassuk már be a mocit. Hozott hozzá motyót. 3 napon keresztül csühöltük apám békebeli orosz fúrójával. 25-re tartotta bátyám. De elvittem akkor udvarolni, meg haza hoztam, aztán egy 10-est elengedett az árából. De ha tudnád, hogy a henger hogy van összerakva... Kínai hengerszett fel. A dugó beleér a hengerfejbe. Mi a f@szHengerszett le, hengertalp tömítésnek bement alá 9 sörösdoboz távtartónak
Azóta megy.
-
perge666
veterán
válasz
Rivaul #83261 üzenetére
Köszi szépen.
Karbihoz még nem nyúltam annyi időm nem volt,gyertyát kicseréltem,üzemanyagot leengedtem,levegőszűrőt sem néztem még.
Majd írok hogy mire jutottam.A néhai BWS-em is hasonlókat produkált főtengely szimering hibával,csak ott gázadásra egyből fulladt meg nehezebben indult. Remélem itt nem az lesz a gond!
-
Rivaul
addikt
válasz
BLUE TORNADO #83256 üzenetére
Az is jó kis vétel. De vettem én már elég sok ilyen árú motort a Jog-on kívül is. Ez egy 20-as volt ahogy làtod, vétel után azonnali kép. Benzin bele, 2 rúgás és ment is. Persze szétszedtem rendbe rakni de sok gond nem volt vele. 1500 km-et tettem bele mire megöltem. 110-es fúvóka, 17,5 dellorto és 4g görgők nyomatékával
Következő projektem tavaszra összerakni újra. Komplett új blokkal is csak árába lesz. Ezért jók az ilyen motorok
-
Rivaul
addikt
válasz
perge666 #83260 üzenetére
Nah, grat hozzá! Ezt én is simán elhoztam volna. Nem lesz vele sok baj. A karbit ki kell pucolni csontra. Aztán egy tiszta levegőszűrő. Gyertyára is rá néznék, meg friss olajjal tölteném (régit le engedve). Utána karbit alapra és nézni indul-e. Ha igen, hagyni járni. Karbit belőni melegen, én ilyenkor a gázbowdent is kiengedem hogy ne az húzza az alapjáratot. Szóval karbit be, bowdent utána a gáz reakcióhoz. Ha ezek megvannak akkor nagyjából mehet egy próba kör. Ott már látod mi kell majd még. Hajrá, hajrá
. Jah és a kopott berúgó alá egy vékony alátét tud segíteni ideiglenesen ha a fej kopott.
-
perge666
veterán
válasz
FeniX- #83250 üzenetére
Az akku direkt van kivéve,töltöttem és arról próbáltam indítani.
Hiába rossz a berúgókar azzal viszonylag elég könnyen beindult szivatóval.
Szép a hangja,van alapjárata is,gázadásra reagál de ha többet húzogatom a gázkart akkor elkezd fulladni.
Viszont szivatót visszatolva gyenge lesz az alapjárat és 5-6 másodperc után leáll,jó a sejtésem hogy a karbiban az alapjárati fúvóka lehet eltömődve?? -
perge666
veterán
válasz
BLUE TORNADO #83256 üzenetére
Ilyeneket is nézegettem,de 30 alatt nem is találtam és azok se indultak.
Szeretem az ilyen kis gépeket amik benzinnel működnek lehet robogó,robikapa,kistraktor,fűnyíró……Ezt mikor vetted mostanában??
Ilyet énis simán bevállalnék bármikor,de énfelém még a rosszak is aranyáron mennek.
Ebben a Hunterben reménykedem hogy életet tudok bele lehellni!
20-ért vettem,nem nagy veszteség ér ha nem lesz jó,de a remény hal meg utóljára. -
macilaci78
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #83254 üzenetére
Nekem a Yamaha BWS-en szar, áramot kap, vezeték jó, az úszó mozgásával együtt változik az ellenállás, mégis szar.
Bükkfatipli forrasztópákával rovátkálva és az ülés alatt tárolva. -
perge666
veterán
válasz
BLUE TORNADO #83253 üzenetére
BestBuy.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Nem működik az üzemenyagszint jelzőm a műszerfalon. Tegnap kimértük, áramot kap. Tehát maga a műszeregység a rossz. Azt lehet valahogy javítani, vagy felejtős?
Piaggio Typhoon New 50 ccm 2012 -
perge666
veterán
Jó reggelt.
Na csak sikerült vennem egy szerelgetős motort.
Derbi Hunter lett az alany,nagyon olcsó pénzért.
Az eladó állítása szerint 2 évet állt a szüleinél,annó üzemképesen rakta le,most nem indult. Kitakarította a karbiját akkor indult,de néhány nap állás után megint semmi.
A berúgója elég rossz,sokszor nem racsnizik,ezért az eladó önindítózta. De most hogy nézem nem is teker,csutkára lemerült,feltöltöttem desztillált vízzel és éppen töltöm.
Elvileg néhány éve volt főtengelyszimeringezve meg 1-2 dolog cserélve.
Nagyon rendes volt az eladó le is hozta házhoz,meg nem erősködött hogy vegyem meg,mondta ha nem tetszik semmi gond vissza visszi,pedig több mint 30 km-ről jött.
Külsőre nem a legszebb a gépsárkány,van törött,repedt,karcos idomja,de összességében egybe van. ( 23 éves )Majd jelzek hogy mire jutottam.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #83247 üzenetére
Az volt az alap problémám, hogy nincs külön állító-csavar, hanem mindig le kell venni a lámpabúrát és fellazítani a tartó-csavarokat és úgy állítani.
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #83243 üzenetére
Ezt nem is gondoltam volna.
Még egy kérdés: van valamilyen általános módszer arra, hogy ha csak oldalsztenderem van, hogyan állítsam be normálisan a világításomat? Mióta visszaraktam a műszerfalamat és normálisan áll, lenne hely feljebb állítani a lámpát, mert most 1 vékony halvány csíkot világít be kb. 4 méterre előttem. Láttam már a neten ilyen beállítós rajzokat, hogy hány méterre kéne megállni egy faltól és milyen magasra állítani a falon a vetített fényt, de nekem csak oldalkitámasztóm van, így "borul" az egész.
(Gondolom a hagyományos körlámpás megoldásnál amúgysem kell túl nagy fényerőre számítani, de azért jó lenne látni valamit, most ,hogy jönnek a sötétebbek hamarabb) -
DJGABI
addikt
válasz
Zoli bácsi #83059 üzenetére
Pörgetem a marketplaccot, erre látom, hogy elkezdte a sárvári kereskedés felpakolni a Keeway cuccokat facebook-ra. Mi ez ha nem egy jel?
lenne náluk nullás hitel már tolnék is ki egyet
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #83240 üzenetére
Elso az 15-20k, hatso 30-37k, attol fugg milyet valasztok, mert jo lenne parban egyformat talalni, illetve mintazaban is nagyjabol a motorhoz illot(sport mintazat kizart).
Elol 90/90 r17, hatul 130/90 r15, nem annyira altalanos meret de mar megszoktam. Anno a Karionra csak a hatso 40k volt -
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #83235 üzenetére
Nem CST, hanem valami echte kinai marka, Cordial. Az, hogy mire szereltek az valtozo, mert a kereskedo is kerhette massal. Volt hogy Vee Rubberrel, volt hogy Kendaval szereltek, de utobbi idoben ezt rakjak majdnem mindre. Benellinel is sok tipusra.
Eddig nem zavart annyira nyaron, illetve kimaradt a vizes kozlekedes es sajnaltam volna egy par km-t futott gumit kukazni, de ez igy eletveszely.
Vagy kihuzom meg iden vele ugy hogy nagyon taknyos idoben nem kozlekedek, vagy nezek ra valami jo Heidenau/Metzelert. Annyira nem zavar, hogy 60k-t ra kellene dobni az uj gumikra, mert ha elfektetem vagy nem allok meg idoben, akkor az nagyobb szivas -
Rivaul
addikt
válasz
seller007 #83236 üzenetére
20 perc hegymenet a munkából haza gyalog. Odafele a kerékpáron is ugyan ez a menetszél lenne. A kocsit nem indítom ilyen kis távra. Továbbá 4 gyerekkel van itthon a feleségem. Neki nagyobb szüksége van rá. És az is hozzátartozik hogy wc-re is valamilyen járművel jártam világ életemben
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #83231 üzenetére
Mindegyik keeway a saját márkás gumikkal fut? Vagy CST?
A 250-esen ha jól tudom Metzeller van, az azért már rendesebb minőségű.
Te nem gondolkoztál rajta, hogy lecseréltesd a gumikat? Akkor ki tudnád tolni a szezont.
Láttam most egy régi CG 125-t is, még a dobfékeset, olyanom volt, azt szívesen venném, csak az is 350, és 50.000 km-rel.
Végén lehet, hogy egy elektronyos bicaj lesz, aztán annak kevesebb a költsége és legalább némi sport-értéke is lehetne.
Csak előbb adjam már el a yamahát, mert már engem zavar, hogy minden másnap meggondolom magam, aztán megnézem az alkatrész árakat és 'pfejj'.
Most is egy bontóstól kérdeztem egy lámpabúra árat (csak a króm befogó, és a búra) 25k bontottan.
Drága a cucc, most néztem meg találomra a CG-hez ebay-en találni 7-9 ezerért újat, igaz utángyártott. -
Rivaul
addikt
válasz
seller007 #83221 üzenetére
Nálam is 4 évszakos szezon van. Ha havas az út akkor nem ülök rá. De az elmúlt évben ezen napok kivételével végig nyeregben voltam. A menetszélre kell figyeni mert átvisz 3 cipzáron is. Amiatt egyszer marha beteg is lettem. Azóta olyan ruhát veszek, aminek kívül/belül van ilyen szélfogó része.
-
DJGABI
addikt
válasz
FeniX- #83230 üzenetére
Szerintem felejts is el típusban gondolkozni. 300k alatt nézegettem én is, amikor vásároltam. Necces bármi értelmeset is találni, gondolom a B125 is felverte az árakat. Még talán Leonardo-ból voltak épnek kinézők.
Most épp van használtautón egy Kymco Dink ami belefér a keretbe, végülis ha a formájával megbarátkozik az ember... Alkatrész biztos van hozzá dögivel. Meg hát a szürke Majesty... brrrr. Pedig olyan szépeket ír róla a srác, mindjárt irigy leszek, az enyém miért nem tud ilyen jó lenni?
szerk: ja ez így a nyugati régió, távolabbiakat nem nagyon néztem
szerk2: én meg komolyan már kétüteműeket néztem, azok legalább tudják a 15 lovat. egy jó kis Pantheon is megáll 3, nagyon max 4 literből [link] -
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #83230 üzenetére
Ha Keewayt veszel, dobd le a gyari gumikat azonnal
Ebben a szitalo esoben ugy jottem haza, mintha jegen mennek. A feket el lehetett felejteni egy kicsit is vizes aszfalton, a varkert bazarnal meg a legkisebb gazra is elforgott alattam a hatso.
Raadasul ilyenkor teljesen meghulyulnek az autosok is, index nelkul rangatjak ki az ember ele masik savbol az autot, szoval egy ido utan meguntam a rizikozast es bealltam az autok koze lassan haladni.
NYPD siman lenyomott a keletinel, ott azert irigyeltem a gumit
Annyi vigasztalt, hogy lattam mas embert is relativ uj motorral mindket labat leteve ovatosan csorogni, meg 20-rol 1 metert csusztatott hatso kerekkel megallni. -
FeniX-
senior tag
Srácok pici tippre lenne szükségem.
Jó ideje vacilálok a 250-s yamaha eladásán. 34.000km-rel vettem, most van benne 51.000, amit kicsit több, mint 1 év alatt raktam bele. Tök jó kis motor, de úgy érzem megint nem tudok "nyugodni" és ha el tudnám adni, picit az autóra is tudnék úgy költeni, hogy nem máshonnan vonom el a pénzt.
(most megint ott tartok a mocival, hogy 16-ért megcsináltattam a műszerfalat, a műnyagossal, de még mindig kéne egy hátsógátló, meg szerintem az elsők sem a legjobbak, na: nincs már kedvem költeni erre)
Summa, summárum, hiába nézegetem mostanában a "régi" bevált márkákat, 3 kiló körül szinte semmit nem lehet kapni "értelmes" használt robogót mondjuk, ami tetszene is és egyben lévőnek tűnik.
Honda SH, yamaha cygnus, valami 125-ösre lenne igény.
Ti mit néznétek? A 2 ütemű vonalat már nem szeretném nézni, ott túl sok volt nekem a bizonytalanság.
(Aztán lehet, hogy oly sok variálás után tényleg befizetnék egy új 'valamire')
Azóta sem kell bejárni a munkába, így még mindig "felesleges" a plusz motorozgatás jobbra-balra. -
seller007
tag
Köszi DJGABI és nyogo83 a választ
NYPD: Az keményNézem korábbi hozzászólásaidat és látom, hogy viszonylag te is "új" vagy a témában. Hogy-hogy az első idényed után egyből átmotoroztad a telet is? Vagy csak simán utálod a BKV-t mint állat és bármennyire szenvedés a motor télen akkor sem teszed le?
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #83227 üzenetére
Ázsiában szinte többségében ilyen 'underbone'-ok vannak, nekem nagyon bejön! A múltkor a yamaha is bemutatott egy csak oda szánt modellt. Marhajól néz ki!
-
Zoli bácsi
őstag
Ezt láttátok?: [link]
Érdekes...Nem is robogó, nem is motor.... Nekem tetszik.
Amúgy a klímaváltozás erősen megdobta a motoros szezont. Gyerekkoromban novemberben befagyott minden tó, majd a folyók is...Hideg volt, sokszor esett a hó. Mostanra szinte egy kezemen megszámolom, hányszor van fagy reggelre télen. Na, ja, áprilisban bepótolja..... -
FeniX-
senior tag
Az akciós 6000 ft-os dekatlonos sínadrág nekem 4. éve segít, hogy ne fagyjon le a lábam, alatta térdvédő meg farmer. Felülre meg a motoros kabát alá szoktam felvenni szintén dekatlonos szélálló dzsekit, az is baromi jó, vagy nagyon hidegben volt, hogy kartonpapírt raktam be, a lényeg, hogy megfogja a szelet. (menetszél is nagyon hideg tud lenni 50km/h-nál)
meg még fontos, hogy nyakmelegítőd legyen. Nem sál, hanem az is ilyen két textil közé bevarrt zsákanyag, ami a szelet kint tartja.
Robogó ilyen szempontból jobb, mert egy "tyúkanyóval" (tucano, vagy klónjai) a lábról le tudod venni a szelet.
+ kézmuff a motorra. -
NYPD
aktív tag
válasz
seller007 #83221 üzenetére
Én a tavalyi évet 1 hét kihagyással végigmotoroztam bp-en. Még a gyári, kőkemény abroncsokkal, ami volt az Agilityn, azóta már azoktól megszabadultam szerencsére. Szerintem idén se lesz másképp, ha ilyen tél lesz mint eddig. Kocsim nincs, inkább felöltözök, mint a sok ember és annak látszó akármi között nyomorogni a bkv-n. Lidl aláöltöző, póló, pulcsi, plusz a mugen négyévszakos kabát nekem elég volt, alulra szintén aláöltöző+ bélelt farmer. Idén már térdmelegítő is lesz
kell úgyis az A2 forgalmihoz, amit szerintem szept-októberben fogok csinálni.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
seller007 #83221 üzenetére
Honapot nehez mondani, altalaban 7-8 fokig maszkaltam eddig(meg persze milyen gumi van a robogon).
Eddig minidg 4 evszakosakat raktam fel, olyankor par nap kimaradassal december-februar volt csak amikor BKV-ztam.
Most nyari gumi van a motoron, raadasul nem a legjobb, tuti nem fogom a 7-8 fokot megvarni. -
DJGABI
addikt
válasz
seller007 #83221 üzenetére
Ma reggel azért én már nem motoroztam volna. Kocsi kinn állt, így is csípős volt az első pár km. De tavaly pl októberben is még 20 fokok voltak nap közben. Attól függ... ha hajnalban indulsz akkor már felejtős.
Talán pont itt a topicban volt aki írta hogy ha csak nem havazik ő nyomja. Hidegtűréstől is függ, beöltözéstől is nyilván. 5km? Hmm, fiatalon én is nyomtam hasonló távon hóban-fagyban. Egy szál farmer, alatta melegítő, úgy mentem város másik felébe diákmelóba. Ma már azért jobban beöltöznék
-
seller007
tag
egy nagyon szubjektív topikot hoznék ismét... Melyik hónapokban nem lehet igazán már motorozni a hideg miatt?
Feltéve ha viszonylag közel van a cél, mondjuk 5 km-től nem több. Ha az ember nem akar beöltözni teljes síöltözetbe rá az irodai ruhára, habár pesten lehet inkább beöltözök délisark meghódítósba is hogy ne kelljen dugóban várni. Fater szerint májustól szeptemberig tart a nem elvetemült időszak, azaz még az év felében sem
Mi a legvékonyabb ruha ami megfogja a szelet és rávehető a nem motoros szerkóra? -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, ezt minap találtam, és egy pici angol kell hozzá, de nagyon szórakoztató.
Hajlamos vagyok két motorozás között mindkét típust váltogatni. -
Rivaul
addikt
válasz
seller007 #83217 üzenetére
Ez sajnos egy mentalitás. Te vagy a kisebb, ezért nem számítasz. A robogó elé nekem folyton kikanyarodnak aztán fékezhetek. De autó ugyan ez. Alapból egy XC90-el járok. 2,7 tonna 5 méter. De ha valami miatt kiesik, akkor az öregem kis Swiftjével. Ég és föld a különbség... Mint ha kötelező lenne letolni, elém vágni, elsőbbséget meg nem adni. A Volvo is van akit zavar hogy nem lát tőle és elé vág, de lényegesen kevesebb az ilyen eset.
Sebesség téma. Robogónál engem nem zavar. Megy 60-at az nekem elég. Kisvárosba lakok, fő útra nem viszem ki. Helyben meg nincs akkora forgalom hogy ne legyen így is élhető. Ellenben a gyorsulás
Ugorjon ki alólam és azt a hatvanat azonnal érje el
Emiatt is robbant szét a tűgörgő az Amicoba
A kis Jogot nem tiprom, érezni hogy a 45 esik jól neki. De az Apriliához nem véletlenül vettem 18 lovat bíró főtengelyt. Remélem tavaszig össze is tudom majd szedni a többit is hozzá.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #83216 üzenetére
Azért teljesen más íze van, amikor a Rákóczi hídon az 50-nel haladó robogót előzik sávon belül 70-nel, vagy a 70-nel haladó robogót a szomszéd sávban 90-nel.
Többsávos úton sáv közepén szoktam menni, soroljon át másik sávba, ha előzni akar.
Egysávos úton pedig általában tudom tartani a megengedett maximális sebességet és megint nem érzem szükségét, hogy az úttest poros, kavicsos, felgyűrt, nyomvályús, csatornafedelekkel díszített szélén menjek. -
seller007
tag
válasz
FeniX- #83216 üzenetére
Köszi srácok (DJGABI & Pfiucska)
"lenyomnak, és a seggedbe beleállnak."
Autóban ülve is van ilyen, csak ott nem én vagyok a karosszéria.
Tegnap kikanyarodtak elém stop tábla mögül, még nem is rakta egyenesbe a kerekeket, de már előztem is 60-al, szörnyű ez a robogó, autóval ilyen nem szokott lenni. -
FeniX-
senior tag
válasz
seller007 #83213 üzenetére
Azért elárulom, hogy hiába lesz nagyobb géped, azzal is simán lesz majd, hogy lenyomnak, és a seggedbe beleállnak.
Szerintem itt a fő különbség, hogy lesz rendszámod és nem vagy kétütemű (büdös).
Már mesteri szintre emeltem az elengedés művészetét. Intek, lehúzódok, hadd menjen a jobbágy. (aki általában utána a következő sarkon befordul, és ezért kellett sietni)
Amúgy volt CG125-ösöm is (11lóerő), meg sh150 is(15lóerő) és a mostani yamaha is csak 20 lóerős, és bőven elég, autópályára is, meg agglomerációba, mindenhova.update: miután sebességbe raktam a motort, elaludt a check engine, és azóta is minden jól szuperál.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
seller007 #83213 üzenetére
15 lovas yamaha yzf-r125-tel nekem semmi problemam nem volt meg ugy sem, hogy az m1-en is kozlekedem vele (itt utazo 110, ora szerint)
11 lovas keeway tx-125 - ezzel m1-en nem igazan jartam de varoson belul, 80-90-ig szerintem problemamentesen hasznalhato.
Ha mar b125 akkor szerintem erdemes egy olyan motort keresni ami kimaxolja a kategoriat mert en azert a 11 vs 15 lo kozott is ereztem a kulonbseget. Persze az egyik enduro a masik meg sport.
-
seller007
tag
A 125ös 10-11 KW-os gépek már gond nélkül képesek tartani bármilyen gyorsulási és sebességi igényt pesti környezetben (nem kell M0-s vagy bevezető szakaszokra gondolni, csak hungáriáig bezárólag) ?
Szerk: kisvárosban (közel 20k lakos) fateroméknál már a 50es robeszt kimotorozva is hülyének néznek.... köcsög pestiek mindig sietnek, miattuk kell a 125-ös
-
Tamás9x
őstag
válasz
Tothgera30 #83208 üzenetére
Nyíregyháza
2016B-2021A nincs jatt. Szóba került, mert féltem A-ból, de azt mondták semmi esetre sem. -
FeniX-
senior tag
Halihó, visszakaptam a műszerfalat, szépen meg is lett hegesztve, viszont most, hogy rádugtam a motorra, a 'dzsinn' lámpám villog. 1 hosszút, szabályos időközönként ismételgetve. Beindítani még nem indítottam, azt meló utánra tervezem. (A lementett doksijaim között nincs ilyen hibakód, vagy hogy 1 villogás mit jelent) Valamelyikőtöknek van ötlete?
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
Tothgera30 #83208 üzenetére
Kalocsa kornyekerol ugyanezt hallottam, hogy nincs jatt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tothgera30 #83208 üzenetére
Szegeden csináltam a B-t, a legendás hírű Szilágyinénál mentem át elsőre, amivel bekerültem a fehér hollók lajstromába.
A híréről: állítólag a vizsgaközpont női mosdójának kb 3,5 m magas mennyezetére méteres betűkkel volt felírva, hogy "Büdös k*rva Szilágyiné!"Nála volt az, hogy első elindulásnál le is fulladtam. Rettenetesen nyomvályús parkolósávból finoman akartam indulni a Swifttel és volt bennem egy kis vizsgadrukk is. 1 hibapont... 10 hibaponttal, de átmentem. Már nem is emlékszem, milyen dolgokért vont le, de egy részük nem volt jogos. Például hogy nem figyelem a tükröt, meg hirtelen váltok sávot. Persze, mert kisoroltam volna a külső sávba a bemondott jobbra kanyarodáshoz, az ott lévő Master pedig kicsapta az indexet hogy besoroljon mögém a belsőbe.
-
válasz
Pfiucska #83207 üzenetére
Ez érdekes. Anno Nyíregyházán 2006 és 2011-ben vizsgáztam, párom vagy 2 éve. Nincs jatt, nem is lehet, egyszerűen kiölték a rendszerből. Cserében vannak szigorúbb vizsgabiztosok, akiknél híresen nehéz átmenni. Anno B. kat-ból kifogtam egyet, de elsőre átmentem, pedig próbált belekötni.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
macilaci78 #83206 üzenetére
Megmondja az oktató, hogy mennyit kell
10-30k kozott hallottam eddig. -
Pfiucska
aktív tag
válasz
seller007 #83204 üzenetére
Budapest kornyeken szerintem nem eri meg a b125. Sajat tapasztalat alapjan:
-Nem enged el vizsgazni annyi oraval mint amennyi a minimum kotelezo
-Jattolni kell
Igy akkor meg mar szerintem erdemesebb a nagyobb kategoriat. Persze van ismerosom aki videken csinalta es neki az elozoek kozul egyik sem jott elo de szerintem itt Bp. Kornyeken ez igy megy. Nem allitom, hogy mindenhol de az en kozvetlen kornyezetemben ezzel talalkoztam.Most csinalom az A2-t a Gyorsjogsinál es azt kell mondjam h nagyon elegedett vagyok veluk. Ok az elso suli ahol van a motorosoknak rutin oraknal klimatizalt helyseg pihenni + hideg viz.. illetve gyorsan adjak az idopontokat, 08.08 volt az elso rutin oram, 09.06 mehetek forgalmi(!) vizsgara. Kresz nincs, a tavalyi b125 miatt. Persze egy baratom baratja azt mondta hogy jatt nelkul itt se mukodnek a dolgok viszont tenyleg segitokeszek es gyorsak voltak az orak soran.
szerk. Nekem az 50k-ra kiirt b125, 95-100k-ba állt meg tavaly.
-
FeniX-
senior tag
válasz
seller007 #83201 üzenetére
Nekem mázlim van, mert a munkahelyen van mélygarázs, otthon meg egy külvárosi lakótelepnél éjszakára be tudom tolni a pincefolyosóra (ahova amúgy nem lenne szabad, a tüzvédelmi besorolás miatt), napközben meg ki tudom kötni lánccal a lépcsőház bejáratának korlátjához. Le is ponyvázom, s itt elég sok motort így tárolnak. Egyelőre nem volt vele gond, lekopogom. (kopp x3)
-
seller007
tag
válasz
macilaci78 #83199 üzenetére
másik téma: 125-re váltásnál a másodlagos motiváció a rendszám lenne, azaz lehet rá kötni lopás CASCO-t (50-re sajnos nem lehet). Akik itt pesten motoroznak, szoktak kötni?
Mennyire valós téma a lopás pesten?
Elég ha veszek nappalra forgalmas helyre valami jóféle 12mm-es láncot egy jó lakattal?
Este meg betolom az épület udvarába.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VS228DE FHD TN 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN I3 NEO A-Data 650W
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest