Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #81191 üzenetére
Nagyobb vagyok nálad L-es sisakkal.
Az elsőt próbával vettem, a 2.-at neten rendeltem fejkerületet lemérve, a harmadikat próbálva, de már célirányosan az L-es méretet. -
Rotyi
aktív tag
válasz
FeniX- #81198 üzenetére
Tűzi barnítás
"Barnítás
Az acélok barnítása régóta ismert technológia. A barnítás lényege, hogy szabályozott körülmények között vas-oxid (hasonló, mint a rozsda) réteget hozunk létre az acélon. Két típusa ismert: a tűzi- és a vegyi barnítás. Tűzi barnítás során az acél munkadarabot hevítjük, majd olajban hűtjük. Kb. 200-300 fokig hevítjük, különböző savakkal kezeljük, majd lehűtjük az alkatrészt.
Az így létrehozott oxidréteg megvédi az acélt a további rozsda keletkezésétől, így a rozsdásodás okozta hólyagosodás elkerülhető." -
FeniX-
senior tag
Annyira tetszenek az ilyen videók. Nem utolsó sorban - talán nem csak nekem - de csomó újdonságot lehet tanulni ezekből. Hogy pl. mivel nyúljunk a berohadt csavarokhoz, stb. Bár az anyák felmelegítését és lenmagolajba áztatását nem teljesen értem, de nagyon tetszik.
[motor restaurálás] -
sityupityu
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #81191 üzenetére
Én a többiekkel ellentétben nem tartom jó ötletnek a netes bukó vásárlást. Persze egyébként semmi gond nincs vele azon részével, hogy a legkényelmesebb és simán visszaküldheted és kicseréltetheted. Egyszer rendeltem így bukót, én is lemértem a fejem körméretét de kevés volt, szűk lett és küldhettem vissza. Hiába méri le az ember szerintem, hiszen nem csak a körméret hanem a fejforma is számít, ami az egyik embernek kényelmes az a másiknak nem. Egy procedúra a visszaküldés is...ehh, akkor megfogadtam, hogy soha többet. Meg ha a közeledben van Győr, akkor én tuti, hogy személyesen mennék el. Úgy legalább megtudja tapogatni is az ember, nincs meglepetés.
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #81194 üzenetére
Aha, értem. No, akkor még majd rámérek az akksira, bár mintha vmelyik héten mértem volna töltést, és jó volt.
Figyelgetem majd, köszi!ZoliBácsi, amúgy az 'on:the:run' világkerülő blogos srác is csak nyitott sisakokra esküszi, de jobban jársz egy normális, zárt sisakkal. Amúgy a Winkler is az aldis sisakját hasznája a városban, ha jól emlékszem.
Én is vmelyik fórumtárs tanácsára vettem a webshopról a legutóbbi sisakomat, és jó lett, bár mondjuk 5-ből 1x van, hogy elkezd szorítani, de én mindig veszek alá vékony télisapkát. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #81191 üzenetére
Ahogy dellfanboy irja, siman vissza lehet kuldeni meretcserere a sisakot ha elsore nem talalod el a lemert fejkormeret alapjan.
Elotte erdemes leegyeztetni a webshoppal, de nem szokott ebbol gond lenni. -
dellfanboy
őstag
válasz
Zoli bácsi #81191 üzenetére
netes vasarlas kapcsan van 14 napod elallni.. de ezt a nalam okosabbak meg fogjak erositeni/cafolni. maxx a visszapostara kerdezz ra vetel elott. 2021-ben nem hiszem hogy gond a netes vasarlas. nekem sincs idom vegigjarni a fel varost ha keresek vmit. megy vissza, persze a legjobb az lenne ha felprobalnad, miazhogy mennel vele egy kort hogy mennyire szelzajos... hogy viselkedik elesbe nagy kis temponal..
allvedo nelkuli sisakot nem vennek, de megkerdezheted a stefano favaro-t is neki mi errol a velemenye.
-
Zoli bácsi
őstag
Először is BUÉK mindenkinek.
Azt szeretném megkérdezni, mennyire pontos a sisakok méretezése? Egy kb 10 éves sisakom van itthon, igaz 8-9 évig állt, de nemrég kimostam, úgy látom néhány gumis alkatrésze kezdi megadni magát, aztán az is lehet hogy valami rovar megrágta az állásban (Lyukad át a gumi). Mivel mondjuk ki nyíltan, nagy ló fejem van (amúgy is 130 kg vagyok közel 2m-es magassághoz), itt helyben, kisvárosban nem tudok sisakot venni, szerintem XXl kellene, megfelelő méret nincs sehol, mindegyik kicsi volt. Ahogy láttam, fej körméret alapján van a méretezés. Arra gondoltam rendelni kellene webáruházból.Egyszerűbb lenne, megmérném a buksimat, és rendelnék. Működhet ez így? Vagy jobb megpróbálni megvétel előtt? Végül is Győr van legközelebbi nagyváros, ott biztos lenne valahol.....
Szóval lehet weberuházból rendelni, vagy személyes vétel a tuti?
Van ajánlott gyártó? Típus esetleg,amihez esetleg plexi kapható ha kellene (Jelenlegin van már pár karc, úgy nézem nem karcállók).
Mondom is hogy egy 125-ös Liberty-m van, azt is arra használom hogyha jó idő van, és olyan bogaram van, kerülök egyet, tavaly (de furcsa, tegnap idént mondtam volna) 100km-es körön belül túrázgattam a környéken. Pakliban benne van, hogy megindul a vezérhangya és valami nagyobb gépre cserélem, persze nem nagy vasra, hanem egy olyan gépre ami tartja utazóban az országúti 100-110km/h tempót, szóval max 300-400 ccm3 es gépet vennék, robogót vagy váltósat.
Eddig zárt sisakom volt, régen is zárt Kiskőrösieket használtam MZ-n, igazából nem tudom hasonlítani, de felmerült bennem hogy egy nyitott, de plexis "robogó sisak" is elég lenne. Vagyonokat költeni nem akarok, de gondolom nem a legolcsóbb 15 ezres kategóriába kellene nézelődni.
Megköszönném ha segítenétek, teljesen le vagyok maradva ebben a témában. Régen egyszerű volt, bement az ember a műszaki áruházba, ha szerencsés volt akkor akár 3 fajta (Jellemzően Kiskőrösi) sisakból is választhatott...
Ahogy nézegettem, ide is betört a piacgazdaság, de mielőtt hasra ütve vásárolok valamit, inkább megkérdezném az okosabbakat...
Köszi! -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, kis tanácsra lenne szükségem.
Gurultam ma egyet a mocival (az ybr) és egy egyenes szakaszon felvillant és égve maradt kb. 1 percig a sárga veszedelem (csekk & dzsin) :-DUtána olvastam, amennyire tudtam, és ha jól veszem az adást, ha konkrét hibája van, akkor villogással adja a nagyvilág tudtára. (hosszú, és rövid villanások formájában a digiteket)
Ha ilyen folyamatos világítás van, arra viszont nem nagyon írnak semmit.
Az akksit a múltkor töltöttem fel, ennek dacára lehet, hogy az fog elköszönni, ill. ugye még a múltorjában a lámpakábeleket kötögéltem, de azokat megfelelően leblankoltam, mert írnak a neten olyat is, hogy két kábel rövidzárat okoz, és amiatt is felvillanhat.
Egyik nap a füstüveg pleximet szedtem le, és ahhoz a lámpatestet is kivettem, de direkt úgy raktam össze, hogy a hoszsabb rögzítőcsavarok alá tettem még anyát, hogy ne lógjon be annyira a lámpabúrába.
Bármilyen ötlete, bárkinek, vagy tapasztalata van ebben a témában? Nyílván, most annyit tudok tenni, hogy figyelem, hogy előjön-e még.
Köszi! -
nod1
csendes tag
válasz
mumtaz #81186 üzenetére
Abszolút igazad van.
Áll egy Ditechem a pincében. Üzemképtelenül vettem, és mivel érdekelt a karaktere, gondoltam, hogy felújítom. De az a gond, hogy szinte mindenhez hozzá kellene nyúlni, és irreálisan magas a helyreállítási költség. Benzinpumpát életre keltettem, kitakarítottam, injektort kitisztítottam, gyertyát cseréltem, kompresszort takarítottam, és sikerült indítani, viszont ezek után nálam ott bukott el a dolog, amikor random nem érzékelte a kulcsot, immobilizer hiba, vagy elektromos gond lesz, amihez nincs eszközöm, hogy meg tudjam oldani. A probléma, hogy nem is álltak rá nagyon ezen robogók javítására. (gameboy, vízleválasztó, meg ehhez hasonló finomságok.)
Szóval ha tőlem kérne valaki tanácsot, akkor azt mondanám, hogy ha újként meg tudja venni, akkor hajra, és csak 100-as benzin, és prémium 2T olaj. Akkor úgy lehet vele tervezni 20-30 ezer killométeres használatra kényelmesen. De minden más esetben zsákbamacska, és totál bukta lehet, ha össszefossa magát a rendszer, mert olyat se nagyon fog találni, aki hajlandó lenne megjavítani, és tisztességesen meg is csinálná. Mindezt megfejelve azzal, hogy a piac is beárazta ezeket a robogókat. Kér, mert az ötlet jó, de sajnos a kivitelezés nagyon érzékeny a felhasználó esetleges igénytelenségére. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
energy4ever #81184 üzenetére
Igen arra gondoltam.
Boldog Új Évet Mindenkinek.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
mumtaz #81186 üzenetére
Az elektronika hiba alatt a periferias dolgokra gondoltam, pl egy hibas TPS szenzorra akar, ami maris erdekes dolgokat tud produkalni.
Aki 4T befecsis motorokkal foglalkozik, nem lesz ujdonsag, cserebe a tobbi hibakereses lesz nem pont magatol ertetodo elsore(meg ha service manualban szepen meg is van minden), pont emiatt idoigenyesebb is lesz a javitasa.
-
mumtaz
senior tag
válasz
nyogo83 #81185 üzenetére
Osztom a véleményt.
Mivel ez van nekem is, volt vele tapasztalatom rendesen. Egyrészt már egy minimális kopás is tud indítási gondokat okozni, illetve azt, hogy már be sem indul. De szinte bármi okozhat ugyanolyan tüneteket. Mert karbinál sok hiba nem lehet. Itt meg lehet nyomástartó szelep, kompresszor, üzemanyag vagy levegő injektor, tömítetlen/szakadt levegőcső, vagy tömítés hiba az injektor házon (11 db O gyűrű van benne különböző pontokon). Ezek közül bármelyiknek a hibája képes ugyanazokat a tüneteket produkálni. Elektronika hiba elég ritka. Inkább vezeték szakadás.
A pofátlan dolog sajnos az benne, hogy irreális drága hozzá minden. Még egy autóhoz képest is. Például (bár helye válogatja):
Üzemanyag injektor komplett házzal: 100000Ft
Kompresszor: 80000Ft
levegőinjektor: 70000Ft
fojtószelep: 65000Ft
Irreális. Nem csoda, hogy mókolnak a népek. Mondjuk az országban újítanak fel például kompresszort és üzemanyag pumpát is 2000Ft körüli áron. Nyomástartó szelepet hivatalosan nem lehet hozzá külön kapni, de utángyártottak vannak 10-15 körül. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #81184 üzenetére
Az egyeduli "gond" a Di-tech-el es a Purejet rendszeru 2T injektoros motorokkal, hogy nem a megszokott 2T javitasi szemlelet es szerszamozottsag kell hozza. Ide nem eleg egy csillagvillas-krova-csavarhuzo keszlet.
Arrol nem beszelve, hogy sok esetben az itthon futo szetbarkacsolt gepeknel nem a blokkal lesz a problema, hanem uzemanyagpumpa/kompresszor/injektor/elektronika tetszoleges kombinaciojaval. Ezekbol barmelyikbol ha a tulaj meghallja mennyibe kerulne kicserelni(nem bontottra), maris megy az, hogy valahogy oldjak meg, hogy meg eppen menjen.
Arrol nem is beszelve, hogy aki ritkabban javit ilyet, annak javitasi idoben sem annyi lesz, mint egy normal robogon a keverekkepzesi/nem indulasi problemat probalkozasra kiszurni egy 10 perces karbicserevel.Egy ilyen rendszernel meg mar nehezen lehet "elcsalni" csak ugy a dolgokat, hogy hiba nelkul max kicsit gyengebben megy a gep, csak legyen valahogy megmokolva mukodokepesre
-
energy4ever
addikt
válasz
sityupityu #81167 üzenetére
2T injector mint Ditech? Gyakorlatban meg igy teli honapokban mikor keves a szerelnivalo sem engedik be a muhelybe ezeket a gepeket...
-
válasz
sityupityu #81167 üzenetére
Benzinre és olajra figyeltem, szűrve kapta mindig. Így én nem tudok negatívat felhozni ellene. Bár mivel mostanság számomra ez csak hobbi (nagyon keveset van használva), emiatt karburátorosról már nehezen mondok le.
-
válasz
mumtaz #81159 üzenetére
Nem tudom, nekem a jetforce valahogy összeakadt a rossz befecskendezővel
De én is haladtam. Heftolni kellett a kormányon, amit még nem tudok magam - persze megpróbáltam de csak jó nagy lyukat ütöttem a vason
Alakul. Holnap remélem már csapatok egy kört - persze tuti, h nem a fél motor még darabokban
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
MrBazsi #81178 üzenetére
Benzincsap, de valameddig a tuszelepnek is tartania kell a nyomast.
Javitokeszletben tuszelep+feszek plusz hozza valo o gyuru is volt?
Sajnos amugy az utangyartott alkatreszek minosegen is mulik. En pl nemreg csereltem le a gyari benzincsapot 3kj-s robogon(valami taiwani volt csak raktaron) es 1 honapig birta, azota szepen engedi a tocsat maga ala.Ugyanez igaz a tuszelepre is
Volt hogy egy Suzuki Sepian 4 legkulonbozobb markaju utangyartott tuszelepet csereltuk es mindig eresztett valamennyit. A vegen kapott egy gyarit amivel jo lett.
-
MrBazsi
senior tag
Üdv urak, egy kis segítség kellene nekem.
Adott egy régebbi, de jól működő 50es Jog, 3YJ
Régebben is volt egy egy csepp benzin állás után a moci alatt, de elhanagyolható volt, viszont a napokban elkezdett folyni rendesen, tenni kellett alá edényt, volt h egy este fél liter is lecsöpögött, a karbi alsó túlfolyóján. Nosza, karbi szét, kipucol, kifúj, javítókészlet, új tömításek, stb, összetéve, pöccre indul, fél percig jár, aztán már csöpög is alul....
Leállítás után is, mikor milyenje van, random csöpög. hol kevesebbet, hol többet. Gondoltam nem jól lett összerakva, de többszöri szét-össze után is ez a helyzet h folyik, ha nem is azonnal, de pár perc járatás után. A moci, nagyon jól megy, nem dadog, nem fullad, erős, mindig is megbízható volt, sosem volt kendácsolva. gyári japó még a karbi is, eddig nagyon jól is fogyasztott, nem vettem észre h többet kérne.
Mi lehet még a ludas ha nem a karbi, létezik h benzincsap haldoklik?
esetleg valakinek egyéb ötlet? Köszi előre is -
energy4ever
addikt
válasz
nyogo83 #81174 üzenetére
Igen. De meg a gyari elem volt benne. Elrakok majd egy tartalekot, hogy legyen nalam masik, de ugyis szol mielott lemerul teljesen.
Ezekbol itthon csak kulcsnelkuli verzio van.
Indiaban van:
-kulcsos
-kulcsnelkuli
-kulcsnelkuli+ABS
A kulcsos muanyag tankos, a tobbi fem. Itthon csak a fullos tipus van.(bar indiaban nem egeszen ez a tipus van, mert azok 25CC-vel nagyobbak(150esek)) -
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #81173 üzenetére
Ez mar keyless inditasu?(gondolom amiatt volt nyugje)
-
energy4ever
addikt
Ma inditottam a GSX-R-t. Check engine villagit, hiabauzenetet kidobta...
A kis gecci jol felidegesitett nap elejen.Tudjatok mi ment tonkre amitol totalkaros lett, es szetment miatta a blokk? Lemerult az ellem a taviranyitojaban.
Kicsereltem, hiba megszunt... Legalabb mar ertem miert villodzott az inditokapcsolom mar par hete. Akart szolni, hogy lassan csereljem az ellemet, csak nem tudtam mit akar tolem.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #81171 üzenetére
Hja, néztem korábban én is, nagyon tetszik.
Csak én - nem'tom - ufó vagyok. Nekem "egymillióhat" még életemben nem volt, amit így elverhetek pl. motorra. :-D -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #81168 üzenetére
Egyszerű a képlet: Kell egy rendszámos nagymotor, melléje meg egy kis robogó futkosni..És meg van oldva.....
Én most ezt [link] nézegetem. Ránéztem eddig is, de minap unaloműzésképpen videókat nézegettem róla, és beleszerelmesedtem a hangjába.Kis fordulaton nyomaték, ez kell(ene) nekem! Jogsi van rá.
Tavaly egy új 125-ös Liberty-t vettem, igazából alig használtam. Kisvárosban élek, helyben futkosni biciklivel jártam. Elővettem a robogót ilyen 100km-es körben túrázgatni, oda meg majdnem kevés volt. Tényleg az kéne, egy rendszámos motor hosszabb utakhoz, meg egy kis robogó 50-es, bicikli helyett. -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #81167 üzenetére
Hajjaj.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #81165 üzenetére
Marketplacen talaltam, Pomazon van az az YBR.
En oktober kozepe ota itthonrol melozom nagyreszt, azota allnak a motorok, nem ment napi szinten
Alig van 800km az uj motorban, januar/februarra lebeszelek egy elso szervizt a markakereskedessel(1000-nel lenne), ne a szezon elejen kelljen majd idopontokat vadaszni.
Amugy nagyjabol semmi extra nincs, ennyi km alatt meg nem mernek tul nagy velemenyet kifejteni rola, de ahogy korabban irtam, elsore eddig pozitiv csalodas ennyiert -
FeniX-
senior tag
válasz
Lomha 8V #81166 üzenetére
Azt a nagymocikkal is lehet, nem igaz?
Sajnos, tényleg nagyon kompromisszumos ez a műfaj.
Mikor motorom van, folyton robogót akarok (hogy ne fagyjon meg a lábam oldalt, meg szárazon maradjak + elég legyen egy munkavédelmi baki is), ha meg robogón ülök, akkor váltogatni akarok, meg nyeklik-nyaklik az 'U' váz a robeszen, meg a 3/4ed idomzatot le kell szedni egy bármilyen szereléshez.
Mindig a 'másik' kell. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
Tothgera30 #81160 üzenetére
A gyakorlat nem ezt mutatja a 2T befecskendezőknél. Persze lehet, hogy nálad semmi gond nem volt, de zsebbenyúlós tud lenni a javítás ha baj van.
-
Lomha 8V
addikt
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #81163 üzenetére
Merre találtad? Ez tényleg szépen néz ki, érdemes lenne megnézni 8V!
Amúgy szerencsére még mindig elég enyhe az idő, még nem raktam le, csak továbbra sem kell munkába járni, így nem nagyon van mire használni.Amúgy én is kb. hetente felteszem, meg leveszem.. :-) képtelen vagyok eldönteni, hogy belefér-e a büdzsébe, vagy csináljak belőle pénzt.
Pedig mostmár szinte mindent kijavítottam rajt'
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #81162 üzenetére
Igazad van, en altalaban a szezon eleji(februartol kb, de nincs kobe vesve) arakat figyelem, amikor azert naponta porog adott tipusbol a kinalat es sokan egyidoben akarjak gyorsan letudni a regi vastol megszabadulast valamint a kinezett masik motor megvasarlasat.
Szinte mindig ilyenkor veszek robogot/motort.Telen sokan ugy vannak vele(nehogy magadra vedd
), hogy ha mar ugyis all lerakva a motor, akkor meghirdeti egy relative magasabb osszegert mert nem surgos eladni, van meg ido a szezon elejeig.
Szerk: de most kb 2 perc utan talaltam 450-ert 2008-ast, egy eleg szep allapotut, amit en pl tuti megneznek.
-
Lomha 8V
addikt
(#81149) energy4ever: Ejj. Nem hangzik jól.
(#81150) nyogo83: Egy barátomnak van YBR 250, azt ki is tudom próbálni. Köszi az ötletet!
-
válasz
sityupityu #81158 üzenetére
2T
-
mumtaz
senior tag
válasz
body007 #81156 üzenetére
Jahh. Az még mindig áll. Voltak bajok korábban. Az állás oka viszont nem ebből az injektoros témából fakad, hanem abból, hogy vizet kapott menet közben, úgyhogy elég sok minden ment a levesbe. Például hajtókar, főtengely csapágyak, stb...
Mindent megszereztem hozzá még akkor, csak nem jutottam el odáig, hogy kicseréljem.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Tothgera30 #81157 üzenetére
2 vagy 4T?
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
body007 #81151 üzenetére
Baszki. Nekem meg azért áll a Jetforce-om másfél éve, mert nincs hol összerakni. Mondjuk időm, meg kedvem sem volt hozzá. Mármint ahhoz, hogy meló után még ott keccsöljek a parkolóban. Pláne, hogy 44 évesen már azért a prosztata sem működik úgy, ahogy kell és azt mindig utáltam, ha WC-re kell menni, akkor mindent el kell pakolni/takarni 10-15 perces pakolászással, majd ugyanez visszafelé, míg felmegyek 5 percre WC-re.
Amiben hasonlatos a téma, hogy én is próbáltam erőfeszítéseket tenni, hogy behozzam a lakásba, csak az a baj, hogy nem fér be a liftbe. A kilencedikre meg csak nem szenvedem fel gyalog. -
válasz
dellfanboy #81152 üzenetére
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Lomha 8V #81148 üzenetére
Remlik, hogy valaki vett tavaly ilyet innen a topicbol, hatha majd beir valami tapasztalatot.
Viszont en inkabb neznek egy ujabb injektoros YBR-t vagy CG125-ot, sot YBR-bol meg 250-es injektoros is belefer ilyen 400 koruli arban.
Azokkal tenyleg csak annyi gondod lesz, hogy tankolni kell. -
Lomha 8V
addikt
Sziasztok!
Keeway TX 125-ről vannak tapasztalatok? Napi 72 kilóméteres ( úgy értve, hogy 36 oda, 36 vissza) ingázásra keresek keveset fogyasztó, váltós motort.
-
sityupityu
Topikgazda
Békés, Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
-
perge666
veterán
Boldog Karácsonyt mindenkinek.
A mocikat tessék beindítani,decemberhez képest szuper idő van. -
nod1
csendes tag
válasz
cappa72 #81140 üzenetére
Én is ezt javasoltam volna. Szerintem a legjobb, ha a fb. csoportos tanácsok mellett felütjük a manuált is. Én is ezerféle véleményt kaptam váltóolajra, volt aki a robogókba ajánlatos 80w90-est javasolta, más sima autóba való motorolajat, de végül erre a 10w40 transoil-ra tettem le a voksom.
Neked egyébként hidegen nincs gondod a váltóval? Az én Derbi Sendámban olajcsere után is megmaradt a jelenség, hogy hidegen lefullad a motor ha behúzott kuplunggal egyesbe rakom. És sajna ez nem egyedi eset. Ami megoldhatja, ha egyesben tologatod kicsit (hogy, párszor kiemeljen, és a lamellák feléledjenek), és utána indítasz. Ez nekem ugyanolyan fura, mint, hogy egy nyamvadt üres jelzőt nem sikerült beépíteni a műszerfalra.
De ez van, ebből kell főzni. Kellett a pénz, így elment a Duke.
De persze minden megközelítés kérdése, mert ha Simsonról váltottam volna, akkor meg az egekbe magasztalnám a futóművet, és az összerakottságát, és felnőttességét 50-es létére.
Bár így még szinte nulla tapasztalattal is azt mondom, hogy nem is lehetne ezektől jobb kezdőmotort választani, ha a gyerekemnek keresnék motort. -
nyogo83
Topikgazda
Békés, Boldog Karácsonyt Srácok!
-
válasz
energy4ever #81141 üzenetére
Ó, nem ma történt az eset. Ma tényleg meleg volt, de ma hulladékudvaros fuvarom volt, és hát nem motorral
.
S valóban... holnap Karácsony.
Boldogat, nyugodtat belőle! -
energy4ever
addikt
-
válasz
Repsol600 #81138 üzenetére
Végül kicseréltem a Motul Transoil 10w40-re. Sajna meggyűlt a bajom a túlfolyó csavarral.
Leengedni sikerült (bemelegítés után - hú... majd lefagytam a motorról, de a lányomért mindent), megnéztem mennyi jött le (~6.5dl) - nem tudom mikor cserélhették, de szép szürke volt. A gépkönyv 750ml-t írt, kb. 7.25 ment vissza bele az újból, sajnos a csavart sehogy nem sikerült kiszedni, így maradt ez feltöltési verzió.
Hűtőfolyadék -17°C-ra beállítva.
Gyertyát is cseréltünk, mert a régivel megállt, aztán csak lehűlés, kiszedés, pucolás után után indult újra; az úgy gyertyával ilyen gond nincs.
Még a légszűrőre azért rásasolok, ha már egyszer foglalkozós a járgány. -
Repsol600
addikt
válasz
energy4ever #81134 üzenetére
Én szerelgettem AM6-ost több márkából is, de mindegyiknek egyforma volt a kuplungja ránézésre.
Annyi, hogy az újabbaknak volt, hogy 5 rugós volt a kuplungja, egyébként full ugyan az. Bontóban is jártam, ott is mindegyik típusét keverték a másikkal illetve ha nézel boltba kuplung lamellát, ott is felsorolja kb az összes típust, hogy jó hozzá.
-
válasz
energy4ever #81134 üzenetére
mert eltero kuplunggal vannak szerelve es full mas olaj kell hozza mint egy szinten am6os masik gyartmanyehoz.
Azta! Na ez jó információ, köszi!
(MH Furia kézikönyv, ez 10w30-at ír) -
energy4ever
addikt
Rakerdeztem Am6 olajra. Azt mondtak attol fugg melyik motorban volt gyarilag a blokk, mert eltero kuplunggal vannak szerelve es full mas olaj kell hozza mint egy szinten am6os masik gyartmanyehoz. Ezert is vannak mas adatok a szervizkonyvekben amit emlitett valaki.
-
robogo81
senior tag
-
robogo81
senior tag
-
szlibud
tag
válasz
tothferenc #81127 üzenetére
Persze, azért nem ment mert arra is figyeltünk. Most sajna pár napig mi se tudunk hozzányúlni, majd ha odajutunk biztos kérdezek még.
-
szlibud
tag
-
szlibud
tag
válasz
nyogo83 #81124 üzenetére
Értem, akkor majd ki lesz véve ő is.Egyébként a variátor kibontásához van valami egyszerűbb célszerszám? Mert ott el is akadtunk, mert az elforgást nem tudtuk mivel megfogni, youtube-on csak ilyen profi eszközös megoldásokat találtam
Bár általában (mindig) google a barátom szokott lenni, de ebben most nem az.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
szlibud #81121 üzenetére
Legrosszab esetre nem mennek ra, hogy esetleg megragadt a dugo menet kozben es serult is valami, amit bontas nelkul nehez lesz megallapitani de benne van a pakliban.(rantas, majd teljesitmeny vesztes).
Azert amit lehetseges nagyon bontas nelkul megnezni, az a hajtas allapota(nem-e a variatornal tortent valami, ami miatt nem tud osszezarni rendesen), gyertyara is raneznek csak ugy kivancsisagbol.
-
szlibud
tag
válasz
nyogo83 #81120 üzenetére
Nagyjából ugyanúgy indul, 2-3 órát állt miután ez történt, és ugyanazzal a 30-al hazadöcögtem, az teljesen egyenletes.
Sztenderden úgy érzem ugyanolyan a reakció, mint eddig, csak talán full gázon van valami furcsa nem egyenletes járása. Ezt menet közben nem hallom/érzem, viszont ugye nincs is ereje. -
Tamás9x
őstag
2002Aerox 50. a végáttátel fedele papír jellegű tömítéssel volt felrakva, ragaszthatom? vagy szorulni fog?
-
szlibud
tag
Sziasztok, olyan problémám van (aprilia scarabeo 50 2t minarelli), hogy egyik pillanatban még normálisan ment, aztán egy rántás, és leesett kevesebb mint felére a teljesítmény, ha koppanásig húzom a gázt, akkor tükörsima úton kicsit 30 felett bír menni. Mi lehet a probléma? Mivel érdemes kezdeni? Gyertya, gyertyapipa és légszűrő csere nemrég volt, azok nem valószínű, hogy rosszak azóta.
-
NYPD
aktív tag
Tölthetem úgy az akkut, hogy nem kötöm le róla a kábeleket, vagy ki kell venni mindenképp?
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Línuksssz.. #81111 üzenetére
Viszont többet ebből máshogy kihozni nem lehet ahogy nyogo is írta.
-
Línuksssz..
újonc
Nem célom a klasszikus tuning,csak ami megadatott,abból kihozni a maxot.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Línuksssz.. #81109 üzenetére
Nem tudok rola, hogy korlatozott lenne. De igazabol szerintem nincs szukseg ra gyarilag korlatozni, mert ahhoz a levegos blokkhoz, a sulyahoz(120kg), valamint a teljesitmenyehez teljesen valos az a vegsebesseg.
Sokmindent nem nyernel vele, ha lecserelned.
Nem tudom milyen CDI-t lattal, de sajnos eloszeretettel irjak oda az univerzalis random CDI-khez barmelyik tipusu robogot, szoval abban ne bizz.Egyetlen jarhato ut, ha eszreveheto erotobbletet akarsz: 70-es henger, kipufogo, variatort es karbit meg hozzahangolni.
-
Tamás9x
őstag
Valaki segíthetne, hogy 1P52FMI-be hol tudok venni racing bütyköstengelyt.
A nehezítés benne, hogy nincs nálam a motor, így szétszedni nem tudom, és nem látom hány fogas a gyári, illetve mekkorák a csapágyak. -
válasz
Repsol600 #81105 üzenetére
Köszi, ez azért megnyugtató.
Azért szépen haladunk a rendberakással.
Hátsó fékpofát lecserélték a gyerekek (! tényleg ők, én ott sem voltam).
Igaz, közben elgörbítették a sztender rugóját, az én egyengettem vissza.
Lányom lerúgta a kipuffogót, egyszer feldöntötte a "mocit".
De mégmindig örül, folyamatosan vigyorog. És nem zavarja, hogy szerelni kell, meg mindenéle előjön... én meg ennek örülök.
Elmeséltem neki a legutóbbi használtautó vásárlás utáni (majdhogynem kötelező érvényű zonnali szervizt, és a hozzá tartozó költségvonzatot - mivel nem volt ismert előélete az autónak) -
#89309696
törölt tag
Azon gondolkozom meg kéne próbálni, hogy a súbertűt a gyári 3 ricnis állásból felrakom 4 vagy legmagasabb 5 állásba. Akkor a félgázhoz több benzint adna és a falslevegővel talán pariban lenne, hátha segítene. Minőségcsavar már be van teljesen tekerve, máshogy nem tudok több benzint adni neki (szívatóval lehetne még, de azzal nehéz precízen adagolni, az el van zárva teljesen inkább). Nyélre fullad, mert túl sok a levegő a falssal együtt, azon esetleg nagyobb fúvókával lehetne segíteni. De szerintem azzal nem szórakozok, annak is örülnék, ha fél vagy háromnegyed gázra menne valahogy normálisan, megpróbálom a tűt magasabbra tenni.
Tudom, hogy a szimeringes fals szívás az idővel egyre erősebb lesz, tehát ha sikerül is valamit alkotni a több benzin adagolásával, párszár Km és megint rossz lesz, mert folyamatosan növekszik a falslevegő, amíg akkora nem lesz hogy sehogy nem indul majd be.
Csak annyit akarok vele javítani, ha valaki elviszi próbakörre valamennyire menjen, mert most az utcából a dombon nem jutni fel vele, így meg aztán tényleg eladhatatlan még ingyen is. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tamás9x #81101 üzenetére
Na varj, a 9-9,7:1 az a kompresszio viszonya a blokknak.
Az nem egyenlo a hetkoznapi nyelvben "kompresszioval" amit merunk, mert az igazabol a suritesi vegnyomas.kb 10,5-11bar korul lenne okes a blokkodnak, az alatt meg kell nezni, hogy mi a gondja.
Annyit megtehetsz, hogy egy pici olajat a hengerbe fecskendezel es ugy is mersz egyet. Ha novekedik a kompresszio, akkor "lefele" megy el a nyomas(gyuru-hengerfal). Ha nem, akkor erdemes a szelepekre ranezni, hogyan zarnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest