Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #84097 üzenetére
Újnak lehet új, de meg van zsírozva?
-
FeniX-
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #84097 üzenetére
..És az is tuti, hogy jó helyen van elvezetve? (Talán már a csere előtt is máshol volt futtatva, mint kellene és mivel Te azt "másoltad" le, attól is szorulhat)
-
NYPD
aktív tag
válasz
BLUE TORNADO #84095 üzenetére
Nem lehet, hogy koszos a bowdenház?
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Am6 blokknál miért nehéz behúzni a kuplungkart? Bowden zsír új. Mire felváltogatom hatodikba, addigra kiáll a kezem -
FeniX-
senior tag
Ez meg annyira jól néz ki!
https://www.youtube.com/watch?v=G_at02IT9Jw&ab_channel=RevZilla -
FeniX-
senior tag
-
hugi0
őstag
Sziasztok !
Hol talalom a Honda Dio motorszamat ?
A motorblokk melyik reszen ?
- fenykepes illuszraciot is szivesen latok. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
macilaci78 #84086 üzenetére
-
macilaci78
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #84085 üzenetére
Petpalack, vagy PVC cső odavágása és a belső felére ragasztasz egy helyen ilyet.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Rieju MRX 50 ccm 2008
A hátsó kerék és a hátsó rugó közé ki milyen házi megoldást javasolna, ami védi a rugót a kerék sárfelhordásától? Tehát szeretnék a rugóhoz valamit, hogy ne verjen rá mindenféle retket a kerék. Valakinek valami egyszerűen kivitelezhető ötlete?
Van itthol régi gyártású 12 collos robogó külsőm, gondolkozom rajta, hogy abból vágok oda egy darabot. De ha tudtok valami más megoldást, akkor szívesen vevő lennék rá. Sajnálom szétvágni azt a jó állapotú külsőt. -
KTMHobby3
tag
válasz
Rivaul #84083 üzenetére
Azért talán nem ennyire rossz a helyzet. Nagyon sok barátom, ismerősöm van, akik szeretik a motorjukat és mindent megtesznek azért hogy mindent megkapjanak. Ha törődnek velük, meghálálják. Én ezt pontosan tudom. Az első motoromat 1969-ben vettem, azóta volt több is de szerelőt egyik sem látott. Akik elhanyagolják, nem törődnek a technikával, azok irkálnak be ide segítséget kérve a rejtélyes hibákra.
Mint Te is írod, a 2T egy nagyon egyszerű szerkezet, így igaz, de a törődést azért igényli. Amiket leírtál, az mind igaz! -
Rivaul
addikt
válasz
KTMHobby3 #84082 üzenetére
Az a gond hogy amik rohangálnak az utcán, azok 98% csak használva van. Nem is csoda hogy "zabálnak". A karburálás pl nyári melegbe és téli hidegben is más. Nem beszélve a rendes olajról, arról hogy nem úszik a koxba a kipufogó. Tiszta levegőszűrő, megfelelően beállított hajtás és még sorolhatnám. A 2t egy nagyon egyszerű szerkezet. Nem kell sok minden ahhoz hogy üzemeljen. De ahhoz hogy jól üzemeljen, az egy teljesen más kérdés szerintem.
-
KTMHobby3
tag
válasz
teleahocipöm #84080 üzenetére
Ha egy 50-es, ami vissza van fojtva, 2 liternél többet fogyaszt, azt bele kell lökni az árokba és felgyújtani. A 4T-nek meg bőven 2 alatt kell fogyasztani. A mostani motorom, a tuningolás előtt 1,8-2 litert fogyasztott, de nem is ment többet 45-nél. Tuningolás után picivel 3 fölött fogyaszt úgy hogy 70-nel megyek vele. A rajta lévő Bing porlasztó torokátmérője 14 mm, a főfúvóka 60-as. A végsebessége, egy hosszabb áttétellel, 76,6 volt.
Csak érdekességképen megjegyzem, volt nekem egy 150-es MZ-m, aminek a kezelési utasításában le volt írva hogy a fogyasztása 2,6 l/100 km. 70 km/h utazósebességnél, sima úton, szélcsendes időben. Valóban tudta azt, kipróbáltam. Ugyanez a motor csutkagázon benyelte a 5,5 litert, igaz az már 100 fölötti tempót jelentett. -
teleahocipöm
senior tag
válasz
KTMHobby3 #84067 üzenetére
Nem hiszem, hogy el lennék varázsolva, nem én találtam ki. Igen hivatalosan, annyi a max egy rendszám nélküli 50-es robogónak, de mint írtad tied is viszi a 70-et. A fogyasztás erősen függ használótól. A 2,2 szerintem normális egy 4T-nél, nekem ugyan nem volt, de olyantól tudom, aki használta évekig. A 2T-nél meg csoda a 3 liter alatti fogyasztás.
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #84077 üzenetére
Tök jó az avatarod
-
KTMHobby3
tag
válasz
#50433536 #84070 üzenetére
Nem, nem!
A motorom egy 34 éves KTM, Puch Z50-es motorral, Bing porlasztóval. Az "Összefoglalóban" képet is láthatsz róla. Igaz, kicsit tuningoltam, ettől megy ilyen jól. Új hengerszett, nagyobb kipuff, nagyobb karbi, de tudja azt, amit írtam. Még azt is elárulom Neked hogy 25 ezerért vettem 19 évvel ezelőtt. -
macilaci78
nagyúr
válasz
KTMHobby3 #84067 üzenetére
Nincs elvarázsolva, egy sor olyan 50-es robogó van ma is, ahogy az elmúlt 25 évben, ami pusztán a gyári fojtások kivételével tudta az 50-60 km/h utazótempót. Aki ehhez van szokva, annak a 4T 50 ccm gyári állapotban siralmasan lassú, bár ez egy "olvasott" ember számára nem meglepetés.
-
#50433536
törölt tag
-
AaronOS
tag
Yamaha Jogon ha miután leállítom azután mintha beakadna a hátsó kerék az mitől lehet?
Beindítva jól megy, jól húz. Kitámasztón alapjáraton is forog kicsit a kerék. Viszont van hogy leállítom és a hátsó úgy viselkedik mintha satura húznám a féket. -
#50433536
törölt tag
válasz
KTMHobby3 #84069 üzenetére
Szerintem nálad tejesen más a konstrukció, abból lehet a különbség. Például az én Motowellem nem injektoros, hanem karbis. Eleve többet fogyaszt a régebbi technológia miatt. Szerintem eleve másra tervezték a két motort. Nekem is volt egy 50-es nagykerekű terepmotorom, az is ment 70 körül, magas fordulaton. Arra tervezték. 3-4 körül fogyasztott, inkább 4.
Meg ezek olcsóbb robogók. Egy Honda biztos kevesebbet eszik ugyanolyan teljesítmény mellett, de az háromszor többe kerül.
A lényeg, ezek a vasak már nem olyan gagyi cuccok, mint 15 évvel ezelőtt.
Hogy most melyik jobb az olcsó robogók közül, Keeway, Motowell, stb... azt nem tudom, de mind jobb, mint másfél évtizede.
-
#50433536
törölt tag
válasz
KTMHobby3 #84067 üzenetére
Az én 4T Motowell robeszom 1.5 litert evett, amíg benne volt a kötelező folytas és max 45-el ment.
Most nincs folytas és kapott egy 70-es henger szettet. Most sík terepen 70 a vége és 4 litert eszik. 95kg vagyok. Amikor a feleségem használja, elmegy 3 literrel.3500km van benne és semmi nem romlott el eddig. Remélem így is marad jó ideig.
-
KTMHobby3
tag
válasz
teleahocipöm #84066 üzenetére
El vagy varázsolva. A rendszám nélküli 50-esek nem mehetnek többel! Ahhoz képest a 2,2-es fogyasztás sok. 4 üteműtől meg pláne.
-
teleahocipöm
senior tag
Új Linea, Motowell és Keeway 4T robogókat is néztem, de a kereskedők mondták, ezeknek max 45 a vége, viszont 2,2 körüli a fogyasztanak. Az egyik meg is jegyezte, hogy egy új Piaggio tulaja jött vissza hozzá és szinte sírva panaszkodott, hogy milyen lassú.
-
Zoli bácsi
őstag
Én is nézegettem a Motowell-t, akkoriban a Darox-ot. Azóta is olvasgatom kíváncsiságból a FB.-os Motowell csoportot.
Lelövöm az elején a poént, örülök hogy nem vettem. Pár száz km-el árulják őket. A nagytestű robogó egy felnőtt férfiember súlyával, az agyonszabályozott 50-es 4T motorral városban használhatatlan elegy. Tulajdonosok véleménye.
Amíg tudták ontani a 2T robogókat, árához képest elfogadható minőségben, szerintem az volt a Motowell fénykora. Mostanra nem csak az árak szálltak el, én úgy látom, hogy a minőség nem javult. Egyik ismerősöm, aki már 30 éve is szerelte az MZ-met, múltkor mondta, hogy szerel robogókat. Azt mondta, hogy 2T-4T, szinte mindegy, Motowell, és az összes kínai (alkatrészből álló)márka 10e. km után motorfelújításra szorul. Hozzáteszem, aki kínai robogóval közlekedik, nem nagyon kíméli, tehát ezt a futásteljesítmény hidegen csontgázon közlekedve, esetleg olajcserék kimaradásával, szétmállott levegőszűrő mellett feltételezem.
Keeway részemről egy felemelkedő márka, érezhetően próbálnak figyelni a minőségre, ez az új modelleknél szembetűnő. Fejlesztenek, próbálnak jobb minőségben gyártani. Ugye a Benelli is hozzájuk tartozik.
Jelenleg Kewaay-ból mernék venni újat (RKF 125), Motowellből egy régebbi 2T-t maximum.
Ez szubjektív véleményem, azok után, hogy évek óta bújom a teszteket, fórumokat, csoportokat. Egyrészt mert vásárolni akartam, akarok, másik meg érdekel.
Amúgy a 3. magyar gyártású Suzuki autóm van, és vettem volna Motowell-t is, mert részben magyar. Sajnos ezt nem mertem bevállalni.
Jelenleg azt gondolom, ami nagyot üt a magyar piacon, hogy megjelent a Sym. Ez minőségben, ár/értékben mindent üt. Sajnos pont most, amikor az Euro norma átállás meg a fizetőeszközünk erőtlen szárnyalása miatt erősen elszállnak az árak.
Azt látom amúgy, hogy a Peugeot is terjeszkedni akar nálunk, legalábbis viszonteladókat toboroznak, hirdetésben. Piaggio technikára építkeztek régebben, ami nem lenne rossz, ugye itt minden az árazáson múlik. -
#50433536
törölt tag
válasz
Rivaul #84062 üzenetére
Tapasztalatból mondom, a kínainak mondott robogók között van két márka, amit nyugodtan meg lehet venni, mert tartósak és jól mennek. A Keeway és a Motowell már sokkal jobb, mint 15 évvel ezelőtt. A tíz eves modellektől már nem kell felni.
Persze egyik sem egy Honda vagy Yamaha, de a különbség már nem a megbizhatosagban van. Mindkét marka eleg használható lett. A fő különbség már csak a kivitelezésben van. A Honda vázán szebbek a hegesztesek és minőségibb műanyagból van minden része, de az ára is sokkal magasabb meg az alkatrészek is drágábbak.
-
Rivaul
addikt
válasz
dabgergo #84061 üzenetére
Robogó és robogó között is van különbség. Egy rendezett darab, jól beállítva, normális kipufogóval szerintem nem zavaró. A futár motoroknak a belük lóg általában
5-6 literes tankot meg lehet két hónap alatt nem fogyasztasz el. Drága az üzemanyag, de nem ennyire hogy itt érdemi szempont legyen. Az ár különbséget mire bele tankolod... Ami az ilyen no name dolgoknál probléma, az szerintem mindig a meghibásodás. Nincs alkatrész, nincs aki ért hozzá vagy megcsinálja. Ugyan ez van a kínai robogókkal is. A legtöbb szerelő közli hogy vidd máshova, pedig nem új keletű dolgok. Csak minőségtelenek már a gyárilag beépített alkatrészek is (tisztelet a kivételnek). Az egyik leírásban pl ott van hogy max 50km táv, de ez új akkunál, 25 fokos melegben, szakadéknak arccal előre... Sarkítok természetesen, de burkoltan hasonló a lényeg. Számomra ez nem bíztató. Ezzel nem igazán lehet számolni egy közlekedési eszköz esetben. Ha az 50km általánosan csak 30, de roszabb esetben 22, akkor a fő utas munkábajárásod 2x7-9km távolsága nem egy életbiztosítás. Fene akarja tolni az út szélén fél millióért.
-
dabgergo
őstag
Köszi a véleményeket elektromos robogó kapcsán.
Rivaul: nem ragaszkodom az elektromoshoz, de nagyon tetszik h itthon napelemről tudnám tölteni, plusz h csendes. Bevallom engem eléggé zavar amikor az amúgy csendes utcánkban egy-egy futár robogóval elhúz, kimondottan zajos.
Munkába ingázásra kéne egyébként, heti 3x. pár kilométer a 7-es főúton mennék vele, többit pedig kisebb utakon ahol tipikusan 30-as vagy 50-es tábla van.Nagyon gáz minőséget nem vennék, egyszerűen csak érdekel h a lenti "kínai vackok" milyen szempontból kevesek.
-
FeniX-
senior tag
válasz
teleahocipöm #84059 üzenetére
Nincsmit!
-
FeniX-
senior tag
válasz
teleahocipöm #84057 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=Cga2iDaQ9Nk&ab_channel=Motogb
Állítsd be az automatikus feliratoknál "magyar"-t.
Végignéztem, jó a fordítás. -
teleahocipöm
senior tag
-
FeniX-
senior tag
válasz
teleahocipöm #84053 üzenetére
Frutyúbon láttam róla pár angliai videót, ahol hajtották és talán mondtak is róla pár gondolatot.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #84051 üzenetére
Ahhoz meg szerzel egy nyitott sisakot olcsón, és kész, passz.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #84051 üzenetére
Hát, valóban, szerintem is ez a reális felhasználása ennek a cuccnak.
Pont reggel gondolkoztam ezen, hogy a másiknak a névválasztás (Pannónia ~) is kb. megcélozza az idősebb korosztályt, akinek még egyet jelentett ez a név "A" motorral. -
teleahocipöm
senior tag
Sokáig agyaltam elektromos motoron én is, ezt néztem ki : [link] , de csak 1000 W-os a motorja, az elég gyenge, és ezt próbáltam ki : [link] , tetszett is. A max sebesség 1 db aksival 45, de állítólag kettővel viszi a 60-at, hatótáv megfelelő, a kivehető aksi. Nekem a napi max 20 km-re tökéletes. Ami bajom van vele, hogy nagyon kicsik a kapcsolók, kesztyűben, pláne téliben, elég nehézkes a kezelésük a másik problémám, hogyha pár éve múlva elakarom adni, lesz-e vevő rá? Ráadásul semmi teszt nincs róluk.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #84051 üzenetére
Én most sokáig nem voltam jelen a fórumon, de végigolvastam minden hozzászólást, köztük a tiédet is nagymotor kapcsán. Én azt tudom magamról, hogy szerintem az életben nem vennék újonnan gépet. Pár éves motorral simán jobban járnál, sőt, ugye mivel motorról beszélünk és nem autóról, még akár egy 15 éves motor is lehet patika állapotban a valóságban is. Tudom, olvastam az érvelésedet, hogy te miért ragaszkodnál az új motorhoz és az autókkal is így vagy, és teljesen megértem ezt az oldat is. De én inkább abba a táborba tartozom, akik a jó állapotú használtakra utazott mindig. Mondjuk most használtan sem egyszerű venni. Nemhogy jó áron, hanem egyáltalán venni.
Nekem most ha a 180-as runnert is beleszámolom, akkor négy rendszámos nagymotor van a garázsban. Nem szándékosan, az egyik úgy volt hogy megy nyáron piacra, de mivel eleve eladás céljából jó áron vettem (még átíratva is bőven megérte), és nézve, hogy milyen irányba megy a piac úgy döntöttem, hogy jövőre adom csak el. Ha már ilyen helyzet van, akkor kihasználom.
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem az lesz az elektromos robogók (meg autók) normális használhatóságának az első feltétele, hogy szabványos akkupakkok lesznek. Ha merül az akku, odahajtani egy töltőállomáshoz, csereponthoz, lemerült akku ki, töltött be, fizetés, és go...!
Én jelenleg valami ilyesmin agyalok: [link]
Elektromos bicikli. Ólomakkus. Előnye hogy zsebből kivágná az ember, meg ami fontos, pakolható. Beszéltem azzal aki forgalmazza felénk, azt mondja strapabíró, szeretik. De mint mondana mást a kereskedő..?
Kb 5km a tó ahova horgászni járok. Bicajt azért nem szeretem, mert nehéz pakolni. Vagyis nem igazán lehet, úgy hogy rajtam a botzsák, meg a hátizsák, 3x nehezebb(nek érzem) a tekerés. Autó meg ezen a távon, hogy be sem igazán melegedik, gazdaságtalan. Robogó sem az igazi, ha egy diszperzites nagy vödröt el lehetne helyezni......Már jó lenne.
Az Index.hu elektromos bicajos fórumon kérdeztem, van-e tapasztalat velük, vehető-e, senki nem válaszolt.
Igen, tudom, nemrég nagymotoron agyaltam, azt a tervet jegelem egyenlőre, józan ésszel gondolkodva azt nem igazán használnám ki, ezt viszont valószínűsíthetően igen. Az oldalcsomagtartók, első-hátsó kosarak tökéletes horgász járművé teszik.
A minőségen kívül attól félek még, hogy ugye nem igazán tisztázódott hogy ez most kerékpár, vagy segédmotor. Ugyan jogsim van, de jó lenne sisak nélkül hajtani, egy ilyen kis gyöszt.
Az sem lenne hátrány ha pedállal tekerhető lenne, ha lemerül az aksi, haza tudjon az ember közelből tekerni.
Amúgy már örülök hogy nem mentem bele valami hitelbe, hogy nagymotort vegyek. Jártam itt ősz elején, mikor agyaltam. Sajnos azóta is a táppénz jön nekem, ami kezdett akkor kibontakozni, hogy elnyúlhat a táppénz, valósággá vált. Ma kezdem az 5. hónap táppénzt, és még úgy tűnik több hónap előttem van. De az ember tervez, nézelődik, egyrészt nincs jobb dolgom, másrészt meg bizakodom hogy véget ér ez a rémálom. -
macilaci78
nagyúr
-
FeniX-
senior tag
válasz
dabgergo #84046 üzenetére
Szia, most elnézést, itt csak a saját véleményemet fogom mondani.
Láttál már élőben ilyen "robogót" ?
A műszaki leírásoknál még a kerékméret sincs kifejtve, de gyanítom, hogy 10"-os.
Szerintem ha ez 55km/h-val képes haladni, akkor nekem 25-ös a répám.
Számomra az a legárulkodóbb, hogy csak a 70+ os emberek használnak ilyet.
Futárok semennyire, tesztekben nem volt benne még egyszer sem.
De lehet, hogy tévedek és ez slágertermék valahol. (zimbabwéban, meg kína vmelyik eldugott prefektúrájában)
Szerintem 2x8km-re egy jó bicaj (vagy egy közepes) is bőven megteszi. 10-es átlaggal 1 óra alatt letekered, de az átlag - kondíció nélküli - bicajos is tud 15-el tekerni kényelmesen.
De nem említetted, hogy hol akarnád használni.
Elképzelhetőnek tartom, hogy valahol nagyon vidéken, az út szélén el lehet vele evickélni. -
hugi0
őstag
Sziasztok !
Koszonom a Honda Dio-s valaszokat !
Akkor ha roviden osszefoglalom AF-27, -28, -34, -35 ami szamomra nyero lehet ?
Korulneztem a piacon (sirtam egyett) es radobbentem, hogy "a lehetetlen kuldetes"-t tuztem ki celul.
4+1 Diot osszeszedni (egy modelbol) . . .
Na majd szepen lassan jovo telre meglesznek.
Azert iden szeretnek kettot behuzni a "bakancslitan".
- a mocskos anyagiak is hatraltatnak igy ev vegen.A dio melyik modelszamtol 4T ? - es melyik evjarattol ?
Jol gondolom, hogy 50ccm 4T ben nincs anyi kraft mint a 2T ben ?Talaltam SR-t(AF25 ?) ZX-et(AF35 ?) mindketto tarcsafekes elol.
Az AF25 meg jo lehet "jatszani" ? -
teleahocipöm
senior tag
válasz
Zoli bácsi #84044 üzenetére
Gyertyát cseréltem, de az nem jött be :/. Hát a gyertyapipát, nem csavartam le a kábelről, mert úgy voltam vele, ha szárazon jó, úgysem látok rajta semmit. Az a baj ezzel a hibával, hogy ha bármit ki is cserélek vagy javítok várhatok az esőig a próbával.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
teleahocipöm #84041 üzenetére
Régen a Simsonos időkben ha ilyesmi gond volt, levettük a pipát, levágtunk a kábelből egy keveset, és visszacsavartuk a pipát. Akkoriban egy hegyes tüske volt a pipa belsejében, ez belement a kábel közepébe, ez adta az érintkezést. Nem tudom ugyanez a magoldás van-e most is, ha igen egy próbát megér.
A gyertyapipába is volt valami ellenállás, vagy zavarszűrő, de ez nem nagyon szokott tönkremenni, a fent leírt buherálás megoldotta sokszor a gondot.
Azért én egy gyertya cserét is megpróbálnék. Az egyszerűbb dolgoktól mennék a bonyolultabbak felé, de mindenképp valami kontaktus hibának tűnik a dolog. Gyertya is tönkre tud menni, nem tudom hogyan, volt hogy kinézetre semmi baja nem volt, de az is valami rejtélyes hibákat produkált, míg ki nem cseréltem.
260-as hőértékű Isolator gyújtógyertya...Szülői ház melléképületének a zugaiban még ma is össze tudnák szedni egy tucatot szerintem...... -
macilaci78
nagyúr
válasz
teleahocipöm #84039 üzenetére
A Lada Samara is tudott kihagyó gyújtást produkálni, ha szakadó esőben sokáig követtem közelről kamiont, vagy buszt.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz
sityupityu #84040 üzenetére
Elképzelhető, hogy így van, kicserélem a pipát és a gyertyakábelt és meglátom.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
teleahocipöm #84039 üzenetére
Valószínű, hogy amikor "mesterségesen" akarod előidézni ezt a hibajelenséget, akkor a kérdéses helyre nem jut el annyi víz mint amikor rendesen mész vele.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
teleahocipöm #84037 üzenetére
Egy rossz gyertyapipa/gyertyakabel siman tud ilyet okozni. 1-2 eve egy Libertynel jatszottam el ugyanezt, a gazdaja 10-bol 9x ugyanigy megszivta amikor esos ido volt.
-
FeniX-
senior tag
válasz
teleahocipöm #84035 üzenetére
Szia, milyen motorod/robogód van?
Nem lehetséges, hogy egyszerűen valami dugulás miatt elfogy a benzin? -
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Örülnék, ha tudna segíteni valaki, esős időben amint megállok leáll a robogóm. Ha újra akarom indítani vagy nem indul be vagy beindul, de épp csak van alapjárat és amint megmozdítom a gázkart leáll vagy nem indul be. Azért jó néhány perc indítózás után beindul, alapjárat is megmarad és megy is rendesen, de következő megállásnál már ismét leáll. Most megfigyeltem, hogy lámpához gurulásnál bizonyos sebesség alatt, ha ráhúzom gázt nagyon erőtlen, mintha leakarna állni, de aztán magához tér.
Már kőrbe spricceltem vízzel a bemelegedett járó motort, de akkor nem jött elő ez a hiba. Ötletem sincs mi lehet. -
FeniX-
senior tag
válasz
dabgergo #84032 üzenetére
Ha jól rémlik, talán a NIU az, amelyik talán kapható 5 kiló "körül" ... használtan. (sok kérdőjellel írom)
újonnan 1 mill, körül van, ha jól emlélskzem, de fejből írom ezeket, nem nyitottam használtautó.hu-t.
A speedzone videóit végig tudod nézni.
Tényleg nagyban függ a felhasználás módjától.
(Távolabb a fővárostól 9 km-t talán egy ilyen nyugger z-tech 'akármivel' is meg lehet tenni a bringaúton, hogy mondjak valamit.)
De ha egy forgalomban használható dolgot akarsz, akkor szerintem még pár évet várnunk kell egy igazán használható közlekedési eszközre)
Többiek? -
FeniX-
senior tag
válasz
dabgergo #84030 üzenetére
Szia, szerintem még nem tartunk ott.
Csikós végigtesztelte a most kapható elektromos robogókat/motorokat, de újonnan mind bazidrága, és gyengék.
Attól függ, hol akarod használni és elég-e neked egy kis 50-es teljesítménye 45km/h-ra lekorlátozva.
Általában a gumik mindegyiken CST és egyéb kemény vacak kínai gagyik, amit azonnal cserélni is lehet. -
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Napi 2x9km ingázásra milyen elektromos robogót ajánlotok? Lehet használtan 500e alatt olyat venni, ami minőségre elfogadható már?
-
#50433536
törölt tag
válasz
macilaci78 #84028 üzenetére
Nagyon szomorú hogy sok ilyen motor van. Pedig a legfontosabb alkatrésze egy motornak, aminek eleve csak két kereke van.
-
#50433536
törölt tag
válasz
Rivaul #84025 üzenetére
Persze, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk első sorban. Ez egyértelmű.
De a valódi évjárat eltagadása a szándékos megtévesztés jele. Ja, nem is írtam, hogy első tulaj árulta, mégse volt meg semmi papírja. Semmi. Csak a forgalmazó igazolta vissza másfél héttel később, hogy tényleg ő vette.
Teljesen egyértelmű, hogy azért tagadta el a motor korát, mert így sokkal magasabb vételárat akart elérni. És vajon még mit nem mondott el... Az ilyen embertől semmit nem akarok venni.
Egyébként meg milyen állapot az, hogy tíz éve ugyanaz a gumi van rajta? Sokat elárul a tartójáról.
-
macilaci78
nagyúr
A Merci kétsávos útra hajtott fel balról. Akármilyen takarás is volt, azt a hozzá közelebbi sávban hagyta. Egyszerűen a Merci nem figyelt jobbra, a robogós pedig megtanulta a leckét, miszerint elsőbbsége akkor van, ha megadják.
A videóból amúgy kiderül, hogy a Merci egy STOP táblánál megállást követően gurult be a kereszteződésbe, a takarás pedig csak ötlet, nem tény. -
Rivaul
addikt
válasz
#50433536 #84019 üzenetére
Ez nem átverés. Pont ahogy írtam. Itt egy szép állapotú 10 évvel öregebb motor, ugyan abból a példányból simán 2x annyiért kerül eladásra. Ez ilyen. Nincs is indok rá hogy miért ne így lenne. A technika csavarra ugyan az. Nincsenek extrák, technológiai vívmányok stb. Sok motornál foggalmuk sincs a tulajoknak mikori. Felcsapja a netet, látja mikor gyártottak ilyet és azt be írja.
-
suste
veterán
Igazából tökmindegy hogy milyen takarásban volt, ez nem mentesíti az autóst.
Teljesen felesleges infó!!!
A jobbkézszabály tudtommal nem azt írja elő, hogy lassíts vagy állj meg aztán mehetsz, hanem azt, hogy aki jobbról jön, annak elsőbbsége van. (Nem tudom volt-e tábla is.)
Ha az volt a cél a riportban a holttér megemlítésénél, hogy erre mindenki figyeljen oda, akkor meg ezt kellett volna kihangsúlyozni. Így inkább olyan, mintha mentegetné a sofőrt....
SZERINTEMEgyébként a videóban én azt látom, hogy a robogós látja az autót, arra fordul a feje, és nem lassít, mert arra számít, hogy az autós nem fog elindulni. Vagyis az autósnak is látnia kellett (szerkesztés) volna
-
nod1
csendes tag
Elütöttek egy robogóst.
Nem látom, hogy égett e a lámpája. Ha nem, akkor azért jár a hibapont neki.
Takarás honnan lehetett? Sarkon álló kisteher, vagy mi szerintetek?Minden tiszteletem a pesti motorsoknak/robogósoknak, akik mindennap közlekednek ilyen helyeken. Életveszélyes..
-
nod1
csendes tag
válasz
#50433536 #84012 üzenetére
Kilométeróra állást nem írtál.
Állapota tükrözte az árát?
Nagyon kevesen értenek a robogókhoz, ez az évjárat meghatározás egy laikus számára lehet, hogy nem is direkt, hanem egyszerűen csak lustaságból, vagy hozzá nem értésből adódott.
Vinni kell minden esetben olyat magaddal, aki látott már közelről robogót, és így elkerülhetőek a csapdák. Runnernél, Aeroxnál, NRG-nél mindennapos, hogy nem tudják meghatározni az évjáratot, de ha pl. fészbuk csoportban hirdetik, ott mindig ki is javítják az eladót, akinek általában fogalma sincs, hogy mit árul, apró részletekből viszont kiderül (pl. dobos fék, műszerfal, kipufogó).Ahogy a többiek is írják, soha nem évjáratot, hanem állapotot veszünk!
-
#50433536
törölt tag
Ez volt az átverés lényege, hogy három éves újszerű robogónak árulták, ennek megfelelő áron, közben meg tíz éves motor volt tíz éves gumikkal.
Ezért se volna hülyeség rendszámozni a kismotorokat. Meg sok minden másért is jó lenne. A tulajdonosok és mindenki más is jól járna vele.
-
Rivaul
addikt
Engem soha nem érdekelt mikori egy robogó. Kinéztem egy típust, de az hogy 2011-es vagy 98-as. Pillanatig nem foglalkoztatott. Aeroxoknál van nagy kavar mindig évszámban, mert vagy 15 évig csak ráncfelvarrásokon esett át. Közben meg technikailag ugyan az a blokk van alattuk. Nem látom értelmét az időnek az állapottal szemben.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #84015 üzenetére
Bár nem robogó téma, de amúgy nem csak nálunk van már ez. Németországban is ugyanúgy megy már szinte mindegyik használt autókereskedésben mint nálunk, mondjuk leginkább azokra jellemző, amiket nem német nemzetiségű üzemeltet. De már ott is ez van, már nem kell itt visszapörgetni aki behozza, mert már megtörtént sok esetben.
Biztos forrásból tudom. Van autókereskedő ismerősöm, aki már 20+éve csinálja a behozatalt, attól tudom. Ők is már inkább nyugatabbra járnak autóért.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
#50433536 #84012 üzenetére
Én kb 2 évig használt robogókat nézegettem. Vettem is, karambolosat. Becsületesen eladtam alkatrésznek (Tuti ma is fut a sérült vázával)
Tényleg, nincs rendszám, műszaki vizsga, semmiféle ellenőrzés.
Az Olaszoknál kereskedésbe beszámított lestrapált robogók, visszapörgetve, használhatóra gányolva keresik abalekjukatgazdájukat.
Ez a magyar valóság. Tisztelet a kivételnek. -
Debilon
addikt
valaki tud valami robogó bontót, ahol van Kymco hátsó fékkar? az újat 4-6 ezerért nem szeretném megvenni, ha nem muszáj
gondolom egyen fékkart használnak, nekem egy People S 50 4T-hez kéne -
sityupityu
Topikgazda
válasz
#50433536 #84012 üzenetére
Azért egy bizonyos idő távlatában változik a típus kinézetre. Még hogy csak minimálisan is, de van eltérés. Azokat könnyű átvágni, akik nincsenek otthon a témában. Plusz sokszor még az eladó sem tudja pontosan, hogy mit is árul. Milyen robogóról van szó egyébként amibe az ismerősöd belebotlott?
Egyébként köszi hogy leírtad.
-
#50433536
törölt tag
Nemrég az egyik ismerősömet át akarták verni egy 50-es robogóval. 2018-as évjáratú robogónak hirdették, a fényképek is meggyőzőek voltak és az ára is ehhez volt szabva. A helyszínen teljesen véletlenül derült ki a gumik DOT száma alapján, hogy a motor 2011-es! Mivel nincs rendszáma, előre nem lehetett lekérdezni. Az alvázszám alapján a forgalmazó is csak egy-két héttel később válaszolta meg, hogy a motor valóban 2011-es.
Vigyázzatok ti is! Mivel nincs rendszám a kismotorokon, nem könnyű ellenőrizni az előéletét, még a korát sem. Felpolírozzák a 18 éves robogót, szilikonnal fényessé varázsolják a műanyag felületeket és gumikat, majd 15 évvel fiatalabb motorként hirdetik. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
nyogo83 #84010 üzenetére
Igen, rengeteg fajta volt. Sok hirdetésben az eladó meg nincs is igazán tisztában azzal, hogy valójában mit árul.
Nálam volt olyan konténeres af34-es, ami japán belpiacos volt. Nagyon tip-top volt kívül-belül, de iszonyatosan vissza volt fogva gyárilag. Dög nehéz katalizátoros cső, elektronikusan is vissza volt fogva, pluszban még a kuplungja is olyan volt, amit nem nagyon láttam előtte. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #84009 üzenetére
Igen, jol mondod, AF28-bol gondoltam a ZX tarcsafekesre, 34-ben nem nem voltam biztos.
Rengeteg verzioja letezik belole az azsiai/japan belpiacra, szoval sokfajta konfig elofordulhat itthon is a kontener import miatt.
En inkabb AF28-assal talalkoztam eddig, meg par regebbi 18-24-es modellel. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
nyogo83 #84007 üzenetére
Emlékeim szerint a 34-esek nem tárcsásak. A 28-asak voltak tárcsásak, és a 35 ZX-ek. A 34 és a 35 között a tárcsán kívül ami még volt különbség, hogy gyárilag pótféklámpás szárny volt a 35-ön csomagtartó helyett, plusz a gyári dob nem fekete hanem részben krómozott volt rajta. Ja, és a 34-el ellentéteben semmi fojtás nem volt bennük. Az af27 és a 28 között szintén nagyjából ezek voltak a különbségek, csak ugye az régebbi modell. A tévedés jogát fenntartom
Ja, és a legfontosabb ugye, hogy az af17/18, af27/28 állóhengeresek, míg az af34/35 már fekvő. A hajtásuk is másabb már, hosszabb szíj stb.
-
Rivaul
addikt
válasz
nyogo83 #84007 üzenetére
Én nagyon szeretem a Dio-t. Szerintem sokkal jobb konstrukció mint a Mina még ha ez szentségtörésnek is hangozhat (egyszerűbb)
De az alkatrészek miatt kerülöm őket. Egy szenvedés. Az af27-28 amiket még valamennyire el lehet érni de ott incs nagy választék. Érdekes hogy külföldön ez nincs így, csak a hazai boltokban. Viszont a váza sem olyan hitvány mint a Jog-nak, így téli játékra biztos alkalmasabb.
-
nyogo83
Topikgazda
Szia!
En AF28-AF34 korul keresgelnek, minimalis kulonbseg van kozottuk, viszont nagyon sok jominosegu aftermarket alkatresz van hozzajuk, birjak a strapat.
Af18 relativ regebbi kostrukcio, problemasabb lehet egy ket alkatresz hozza.
Af56 kiesik szerintem amiatt, amire akarnad hasznalni, mert ha jol remlik az 2000 utani modell (2002-3 talan) es negyutemu.
Ha kicsik "komolyabb" verziot akarsz belole, akkor erdemes ZX modellt nezni AF28-34-bol, a simahoz kepest erosebb, normalisabb elso teleszkopot es elso tarcsafeket kapott.
De ha jol remlik van/volt itt 1-2 tagnak Dio, majd jeleznek ok is
-
hugi0
őstag
Sziasztok !
Honda Dio-t szeretnek vasarolni.
4+1 darabot.
A dontesemet az alapjan tettem, hogy ebbol lattam az egyik legtobb meghirdetett modelt.
- Aprilisa SR - Yamaha Jog - Honda Dio.
De amit beirtam ezen forum keresojebe "dio" egybol szembesulnom kellet, hogy van:
AF34 - AF27 - AF18 - AF56 - van tobb model is ?
(Gondolom az Aprillia SR es a Yamaha Jog-nal is ez a helyzett.)Segitsetek ! - melyiknek kisebb a fentartasi (csapatas utani) koltsege ?
- akar bontott alkatresz.
Ugyanis ha leesik a ho, akkor 4-en kimegyunk a "jeg"-re elkeritunk egy 100-200 meter hosszu palyat.
Aztan lehet versenyezni.- legalabis ez a terv.
- ha valakinek van kedve csatlakozni "csapatasra" privatban jelezze.Ui.:
A kerosobe berva Dio - azt is olvastam, hogy kepesmotor vs marketplace (utobbin olcsobbak). -
AaronOS
tag
Egy Yamaha Jog Poche mennyit érhet. Szép állapotú, de nem műgyűjtői darab. Elv. okésan teszi a dolgát. Nem szeretném túlfizetni. Tudom ez csajos robogó, de valamiért ezzel a gyári kosár dologgal nagyon megfogott és akarok egyet.
Vagy ez inkább kerülendő Jog?
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- EAFC 25
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Vigneau interaktív lokálblogja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest