- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Jön az új 80 Plus fokozat az adatközpontokhoz
- Computex 2025: apró AI szuperszámítógép az ASUS-nál
- Hobby elektronika
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- iPad topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
perge666
veterán
válasz
tamas_0123 #83898 üzenetére
Szia.
Esetleg egyel nagyobb fúvóka bele? -
tamas_0123
újonc
Sziasztok,
van egy hiba jelenségem, ami kísérteni látszik és már kezdek tanácstalan lenni.
4T 50-es robogo keihin karburátoros. A problémám, hogy állóhelyzetből induláskor ha nagy gázt adok szépen gyorsul egy darabig, majd elkezd fulladni, (gázt tovább tartva) magához tér és gyorsul tovább. Mindig egy tartományban csinálja, viszont nem rendszeresen. Van, hogy sík terepen menetközben jól működik, emelkedőn felfele viszont gyakran előfordul.
Karburátor, levegőszűrő kitisztítva,vákuum csövek is épek.
Amiért kísért, hogy nyáron volt egy hasonló robogóm, ami teljesen jól működött amíg be nem néztem a légszűrőházba. A fedél csavarokat nem húztam le kellően és ugyanígy fulladozott. Meghúzást követően működött, majd a következő megbontás után ugyanúgy előjött a hiba és a csavarmeghúzás se segített.A karburátoron csak az alapjáratot lehet állítani, ha jól értelmeztem a súbertűt vákuum mozgatja, ahogy a benzin csapot is. Gondolom a fulladást a kevés üzemanyag okozza, tűszelep vagy gyenge vákuum miatt kevés a pótlás.
Járt már valaki hasonlóan? Vagy van ötletetek, hogy merre keresgéljek?
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, volt már valaki közületek bármelyik Taki-féle mopedrallyn?
Kíváncsi lennék, milyen élmény volt.
(Olvasgatom a leírásokat, és nagyon tetszik) -
BLUE TORNADO
senior tag
A mai nap érkezik egy "új" motor. Rieju Mrx 50 képében. Egyenlőre még darabokban van. Remélhetőleg, hamarosan az utakon lesz
-
smity
csendes tag
Sziasztok! Egy kérdésem lenne, adott egy Aprilia Scarabeo 50 4T, sajnos 1 évet állt nem volt beindítva. Most próbáltam beindítani, indul is, de gázadásra fullad. Friss benzin van benne, gyertya elpucolva. Merre keresnétek a hiba forrását?
-
KTMHobby3
tag
-
KTMHobby3
tag
Lehet hogy nem látszik (vagy nem jól nézed), pedig van. Ha megnézed, két téglalap alakú ledsort látsz, amiből az első a tompított, a hátsó a reflektor. Én látom is a fénysugárzást, már 5 éve ilyen van a motoromban.
https://jawababetta.com/wp-content/plugins/simple-lightbox/themes/default/images/nav_next.png
Itt egy Babetta 210-esbe beépítve látható a fény terítési képe. -
KTMHobby3
tag
válasz
Rivaul #83881 üzenetére
Szia!
Ha hagyományos izzó van az indexlámpákban, akkor azt kell megnézned hogy hány Wattosak az izzók. Mert lehet 2x21W-os, de lehet 2x10W-os is. Olyan relé kell, ami passzol az izzókhoz. De vannak ledes relék is, amiknél mindegy hogy hány Wattosak az izzók. Legjobb, ha kiszereled a relét és olyant kérsz. -
NYPD
aktív tag
válasz
FeniX- #83877 üzenetére
50es Kymco Agility fű- és szegélynyíró.
#83880 tothferenc: Elvileg meg kellene egyezzen szerintem, leírás szerint tartja a sztenderd halogén izzó méretarányait.
Igazából nem nagy összeg, egy próbát megér, jövőhéten berendelek szerintem egyet, aztán majd meglátjuk.
Ajánlották már nekem is többen, hogy kössem át, de az elektornikához ilyen téren hülye vagyok, pedig volt annak idején, hogy egy 64 sávos keverő blokkdiagramján eligazodtam még úgy ahogy.
De hogy itt mit honnan hova kéne kötni ahhoz, hogy akksiról menjen úgy, hogy a kapcsoló közbe van iktatva..
-
tothferenc
aktív tag
Ezek tuti nem rosszak, en hasonlot raktam az enyembe, csak H8, es vetillator nelkuli. Plusz atkotottem fix 12 voltra, mert gyarilag generatorrol jott, es alapjaraton vibralt, a halogen pedig csokkentett fenyerovel pislakolt.
Ha a fokuszpont megegyezik a gyari halogen izzoeval, akkor tuti nem lesz rosszabb vetitesi kepe. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Rivaul #83878 üzenetére
Mind villogos, csak van amelyikben van hangvisszajelzes(csipogas, amikor indexel), meg van hagyomanyos izzohoz, meg led-hez. Akkor is tud igy viselkedni, ha led-re van cserelve az izzo az indexben. Indexrelebol kb mindegy mit raksz, csak a foglalat egyezzen. Ha led-eshez szeretned, akkor ahhoz van olyan indexrele ami tudja azt kezelni.
Egyedul a csipogos/hangvisszajelzos relevel kell vigyazni, mert meglepodhetsz
Egyszer sikerult olyat rendelnem es konkretan olyan hangos csipogo hangja volt, mint amikor a teherauto tolat. Rendesen be kellett ragasztani rajta a hangszoronyilast, hogy tompitsam a hangot, mert szivrohamot kaptak a forgalomban, hogy honnan akar rajuk tolatni menet kozben egy Zil
-
Rivaul
addikt
Köszönöm szépen. Itthon amit lehet kapni relét, az vajon mind villogós? Tehát ez a szabvány gondolom. Valószínűleg ami benne van, ilyen csájníz dolog mint amicsiba a piros index. Vagy lehet veszek egy másikat, az meg szintén csak statikusan világít?
-
NYPD
aktív tag
Na, megint eljött ez az idő, hogy kell a világítás, mert setét lészen... Tavaly végül nem csináltam vele semmit, de megint elkezdtem nézelődni, mivel lehetne helyettesíteni a 35W-ot HS1 izzót, amivel látni is lehet. Egy ilyennek mennyire lehet létjogosultsága? Review épek alapján nem tűnik rossznak nekem így elsőre. Külföldön láttam, hogy lehet kapni csökkentett teljesítményű H4-es izzókat, ami szintén 40W körüli, viszont nagyobb fényárama van. Itthon ilyet sajnos nem találtam. Sima H4-et próbáltam a motorba, de az valamiértmég gyengébb, mint a most bennelévő Philips HS1, de legalább jobban melegedett. 55/60W-ost nem tennék bele nyugodt szívvel a foncsor+vezetékek miatt. Ha nem is a fenti ledes, ahelyett valami értelmes megoldás akár HS1, akár H4 itthon kapható?
-
Rivaul
addikt
A Jogon index annyi van, hogy felkapcsol az egyik irányba és ég. Nappal kb észrevehetetlen. Mit kellene kicserélni hogy rendesen villogjon?
-
FeniX-
senior tag
válasz
tothferenc #83871 üzenetére
Jaja, ezt akartam volna még mondani, hogy "légzéstechnika".
Nekem az segített még, hogy fel/le hajtogatom, ha meg kell állni, nem nagyon van más megoldás.
Anno hallottam iylen urban legendeket, hogy borotvakrémmel be kell kenni, stb. de szerintem ezek nem használnak. -
tothferenc
aktív tag
a zárt bukómban van pinlock, így tudom, istenkirály dolog. Viszont ameddig lehet, az megmarad a nagymotorhoz. A "szezon" nagy részében meg jó a nyitott. Használok arcmaszkot, de nem tudom az orrom fölé húzni a szemüveg miatt
igyekszem szájon át lassan kilélegezni az nyakam irányába, de még így is párásodik.
-
FeniX-
senior tag
válasz
tothferenc #83869 üzenetére
érdekes, én mindig azt gondoltam, hogy csak a zárt bukó párásodik be. hiszen a nyitottnál a menetszél mindig be tud fújni.
használsz arc-maszkot? valószínűleg abban felfelé fújod ki a levegőt, így be tud párásodni. -
tothferenc
aktív tag
srácok, van valakinek valami bevált tippje nyitott bukó páramentesítésére? Létezik ezekre egyáltalán pl univerzális pinlock? Azt most mellőzzük, hogy mennyire is biztonságok egy nyitott bukó
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #83867 üzenetére
Ezt még 1 hónapja kb. pont itt kérdezgette valaki.
- A Csikós videókat is megnéztem, persze.
Az igazság, hogy nekem 2x 17km-t kell utaznom, amit amúgy ezekkel (is) le lehetne tudni.
Ahogy írtam is, valahogy mióta tudom, hogy a Yamaha vázsérült, kicsit ilyen szabadulhatnékom van tőle. Meg most minden működik rajta, de néhány alkatrész elég drága hozzá.
Mindegy, most pár hétig árultam, aztán kicsit pihentetem. Nem jelentkezett a múltkori "elhamarkodott" fickón kívül senki sem, ellenben jó sokan látták a hirdetést.
Őt lebeszéltem amúgy, mert nem volt kialakult képe róla, hogy mit akar. -
Zoli bácsi
őstag
Ezt dobálja fel nekem most a FB., hogy akciós elektromos robogó.
[link]
Azt gondolnám még ennyit sem érhet......De hátha valakit érdekel. -
macilaci78
nagyúr
válasz
DJGABI #83865 üzenetére
A tervezési sebesség az, aminél a gyártó szavatolja, hogy üzemszerű használat a gép még biztonságos és tartós. Megy az jobban is, gyakorta még a gyárti fojtott állapotában is.
Viszont ha a gyártó azt mondaná, hogy az övé megy 60-nal, 80-nal is, akkor azt már SMKP kategóriában nem tudná eladni. Ezzel egyrészt piacot veszítene, másrészt más, komolyabb szabályozásoknak kellene megfelelnie, aminek plusz költségét a piac nem fizetné meg, illetve értelmét veszítené az SMKP feletti kategória. -
DJGABI
addikt
válasz
macilaci78 #83864 üzenetére
"Segédmotoros kerékpárok [...] amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h "
(#83863) FeniX- hát azért... előtte speedzone-on Csikós videóit nézd meg, nem mintha tervben lett volna, de amiket eddig bemutatott azok inkább elvették a kedvem a villanyrobogózástól
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, (még mindig a yamaha téma)
nézegettem mostanság mindenféle helyettesítőt a motor helyett és elgondolkoztam a super socon is, a kisebbik változaton.
Namármost, amit nem értek ezzel kapcsolatban az az, hogy ennek 3 fokozata van és a 3-as fokozatban ha jól néztem 60-at megy. Akkor ez hogy fér bele az AM kategóriába?
A kis robogókon is van fojtás, de ezen csak az 1-es fokozatban van ez a 45 km/h limit.
Hogy lehet akkor ezt mégis eladni segédmotorként? -
NYPD
aktív tag
válasz
macilaci78 #83861 üzenetére
Nyilván, ezért is tettem offba, smileyval.
Én még az Árpád hídra se megyek fel a kis csettegővel, nemhogy ki a városból
-
macilaci78
nagyúr
válasz
tibbike01 #83853 üzenetére
Én Transporterrel, Ducatoval utaztattam robogót 250 km-en. Elöl-hátul spaniferrel le volt kötve.
De bármi megfelel, amiben/amin állítva elfér és van 4 sarkában rögzítési pont. Utánfutó, tetőcsomagtartó, plató, stb.
2T-ben nincs sok folyadék, ha azt leengeded, mehet egy kombi csomagtartójába is fektetve. Motorolaj, üzemanyag, tárcsafékhez fékfolyadék, hajtóműolaj.
NYPD: azért 200-250 km meredek egy seggel robogóval. Kb óránként kell 10-20 perc pihi is a gépnek, nem is egy életbiztosítás országúton. Kb 40 km/h átlagsebességgel 5-6 órás út. -
nod1
csendes tag
válasz
tibbike01 #83857 üzenetére
hello,
liberty:
gumik képről lassan, vagy azonnal cserélendőek(bár rossz minőségű a kép)
hátsó fék azonnal cserés
balos tükör nem gyári.
használták télen is, mert rozsdás több csavar is.
blokktartó tűgörgőkre kell ránézni. Ha próbakörön olyan érzésed van, mintha két nyomon menne, akkor az is csere.
Úgy rászalad 20-30 ezer Forint(csak anyag ktsg.), hogy észre sem veszed.
Ezzel kalkulálj, amiket meg leírtam jó alkualap lehet.Peugeot, őszintébb a gép, de bármi kell hozzá, ahogy a többiek is írják szívni fogsz vele. De én a kettő közül lehet inkább afelé mennék mégis.
És még valami(marketplace, kepesmotoron is nézz szét)
Horror, hogy bőven a szezon végén is milyen árak vannak. Ha még pár hetet várnál, lehet találnál még jobb ajánlatot olyantól, akinek télre nincs hova tenni, és el kell adnia nyomottabb, szezonvégi áron. -
tibbike01
őstag
válasz
Zoli bácsi #83856 üzenetére
Még nem vettem egyiket sem, de arra a döntése jutottam, hogy Debrecen környékén keresek tovább és onnan el tudok vele gurulni apósékhoz, vagyis a rokonukhoz, ahol tárolva lesz a motor a születésnapjáig.
Igazából nagy választék nincs. Pénteken megyek megnézni őket:
Piaggio Liberty
Peugeot Looxor -
Zoli bácsi
őstag
válasz
tibbike01 #83853 üzenetére
Mi lett véve végül, ha nem titok?
Szerintem is ha van ismerősnek kisteherautója, ha dobozos, ha platós, az a legolcsóbb szállítás. Vagy egy utánfutó.
De 15 fokban, amiket délutánonként mondanak, beöltözve, meg-meg állva kisebb forgalmú utakat választva nem gondolnám rossz ötletnek a saját lábon hazahozást sem.
50-es utazót egy 4T is tud, 2T meg nem is kérdés....
Nekem rövid ideig volt egy 2T 50-es Libertym (amit eladtam, mert vázsérült). Azt április 4.-én (kb mostani időjárásban) hoztam haza saját lábán 60km-ről. Asszony jött utánam autóval, fülre húztam a gázt, amit jónak éreztem, asszony mondta itthon hogy 70-el jöttem.....Egy szuszra.
-
-
NYPD
aktív tag
-
tibbike01
őstag
válasz
Tothgera30 #83852 üzenetére
Köszi!
Motorszállításra tudtok jó ötletet? Pest megyéből kellene Debrecenbe fuvarozni egy robogót. Valahogy okosban kellene megoldani, mert maga a motor nem nagy értékű.
-
-
tibbike01
őstag
Erre a Peugeot Looxor-ra mit mondtok urak? Érdemes lenne megnézni?
-
suste
veterán
válasz
Zoli bácsi #83845 üzenetére
Ezeknél a kisköbcentiseknél állati sokat számít 1-2 lóerő is.
Én Hondán belül tudtam összehasonlítani a Vision110-et a PCX125-tel, és nagyon is érezhető a különbség, már 1 személlyel is.
Ráadásul régebbi Vision (2015) és újabb PCX (2020), és mivel az újabbak sajnos mindig gyengébbek a környezetvédelmi korlátozások miatt, így azonos évjárat esetén szerintem még nagyobb a különbség.
Ráadásul a PCX kevesebbet fogyaszt, igaz ez azonos évjárat esetén már lehet egyforma.
De persze sok eltérés van/lehet ami ferdíti a képet (kérek méret, kasztni méret, stb).De ettől függetlenül a Vision110 is egy nagyon jól használható robogó!!!
Egy PCX - NMAX összehasonlításra lennék kíváncsi nagyon!!!
-
perge666
veterán
válasz
Zoli bácsi #83845 üzenetére
Én a 110-es Adressről sok jót hallottam.
Elvileg megy mint a mérgezett egér,keveset is eszik,jó anyagból rakták össze….
Tavaly vagy idén tavasszal mintha valaki itt is dícsérte volna.
Nemrég voltam egy nagyobb családi összejövetelen ( lagzi ) és ott összehaverkodtam a vőlegény tanújával,neki is ez a 110-es mocija van,és nagyon dícsérte.
Még elgondolkoztam hogy leteszem a külömbözeti vizsgát és veszek egy olyan mocit,de belelógott a bilibe a kezem és felébredtem. -
Zoli bácsi
őstag
Én azt gondoltam volna, hogy azért futtatják ki, mert nem keresett. Itt vidéken én még egyet sem láttam forgalomban. Esetleg nem akarják átállítani EURO5-re, nem érné meg.....
Mondjuk azóta, hogy elszálltak a robogó árak új(nak látszó) robogót sem nagyon látok, nem nagyon vesznek.(Eddig azért Linea, előtte Keway, meg volt kb 20 éve egy Kymco korszak..lehetett látni új robogókat)
Győri kereskerés (Real motor) teszi ki mindig a képeket közösségi oldalra, milyen motort adnak el, náluk van Suzuki is, de jobbára ha rendszámos robogó, az PCX, amit eladnak.
Nem tudom a gyakorlatban mennyivel lenne gyengébb egy 110-es gép egy 125-ösnél. Papíron kb 2 lóerő. meg 2 NM nyomaték, ezt tudom.....Már ha a kategóriájában (léghűtéses) hasonlítjuk. Nagy különbség nem lehet a gyakorlatban sem, talán előbb kifogy a szufla szélben, emelkedőn.... -
suste
veterán
válasz
FeniX- #83843 üzenetére
Nekem ismerős mesélte, hogy eddig is csak papíron volt, mert az összeset felvásárolták a futárok.
Ő is rendelt volna, de nem lehetett.....
Érdekesen alakul a gazdaság, kereskedelem. Mintha visszafelé mennénk ... eddig az volt a tuti, ha találtál valami olyat amire nagy a kereslet, és rendben volt a jövőd. Most meg egyre több nagy keresletű dologból egyre nagyobb a hiány .... ebből még nagy baj lesz -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, nem tudom, néztétek-e mostanában, de mintha a Suzuki address 110 már nem lenne rendelhető, az lehetséges? A bemutató oldalakon még látom, de a kereskedők használtautós palettáján már nem hozzák fel és az árlistában sem látni.
-
NYPD
aktív tag
Évi 4 ropit fizetek én is az Allianznál. Nem pénz. De még egy 400asra is kb csak a duplája.. A gond ott kezdődik ezzel az okfejtéssel nálam, hogy aki így áll egyáltalán a járművezetéshez és annak jogszabályi követelményeihez, az vajon hogy értelmezi a közlekedési szabályokat...
Ismételten: a poszt második fele szigorúan magánvélemény, nem célzottan a kollégának, hanem általánosan kijelentve.
-
perge666
veterán
válasz
tibbike01 #83837 üzenetére
Nem értem ha úgyis a saját fejed után mész,akkor miért kérdezősködöl még mindig?
Úgy látom te akarod meggyőzni a többieket……..Drága biztosítás
?Évi 3400ft!
Nem az a lényeg hogy mennyit ér a motor,hanem az hogy jogszabály írja elő hogy érvényes biztosításnak kell lenni rajta!B-s jogsival 50ccm-től nagyobb mocit vezetni,ráadásul nem is magadnak akarod hanem családtagnak
Háááát…….te tudod,hajrá.
-
Rivaul
addikt
válasz
tibbike01 #83837 üzenetére
Engedd ezt el. Egyszrűen törvénybe ütközik a dolog és itt nem kívánatos téma. Ennyi.
Az ötvenes elég egy ekkora krapeknak is. Kollégám sem hitte el. Szintén 140kilós markáns vidéki gyerek. Az Amico gond nélkül vitte. Ne akarjon a siratón felmenni, de rohangálni megfelel egy jobb állapotú robogó. Viszont nem lesz mindegy mit veszel. Konstrukció és állapot lényeges.
-
tibbike01
őstag
válasz
FeniX- #83833 üzenetére
Miért adnál betétlapot ha koccansz? Ha tudod, hogy nincs biztosításod, vagy nem fizetne úgyem, akkor megoldod helyszíni fizetéssel, vagy valahogy kimagyarázod, lehet picit többe kerül, de meg lehet oldani biztosító kikerülésével.
Ha nekem van károm mert más okozta, akkor meg benyeltem és kész, annak az alig több mint 100ezres motornak már mindegy kb.Nyílván értem miről beszéltek, de faluhelyen (ahol Stoki a rendőr) kb tökmindegy hogy egy 15éves nyűzött robogón van-e legális biztosítás vagy sem. Ha lenne rajta legális akkor sem lenne túl jó fizetni a magas biztosítást, úgy hogy nem ér kb semmit a motorod.
Városban, ahol nem ismered az embereket és nagyértékű motorral jársz-kelsz, ott már teljesen más a leányzó fekvése.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
KTMHobby3 #83834 üzenetére
Vannak a neten adásvételi minták, csak ki kell nyomtatni.
Azért a keresési találatokat linkelem, mert több fajta is van, azt kell választani amelyik szimpatikus: [link]
Tothgera30 : Ebben tényleg igazad van, egyszerűbb szerkezet egy kétütemű. De olvastam 50-es 4T Libertykről, amik 50e. kilómétert elmentek, hogy nem volt a motorhoz nyúlva. Nem véletlen, hogy több országban postás robogónak használják a típust. Állítólag a Leader blokk eléggé tartós, és egy ideje ezzel jönnek.
Amúgy észrevettem már többször, ha a 125-ös Libertymmel elmegyek a rendőrök mellett, utánam fordulnak. A hangjából is sejtik, hogy nagyobb mint ötvenes. Amúgy nem hiszem hogy utánam jönnének ha nem lenne rajt rendszám. De a tükörből látom hogy utánam fordulnak.
Rendőr sem hülye, főleg akinek volt motorja, a hangjából megmondja, hogy nem ötvenes. -
FeniX-
senior tag
válasz
tibbike01 #83827 üzenetére
Hali, ez már jó tíz éves cikk, de ajánlom figyelmedbe:
https://robogo.blog.hu/2011/06/24/otvenes_papirokkal_1Idézet:
"koccansz egyet ötvenes papírokkal, adsz egy betétlapot, a biztosító meg nem biztos, hogy hülye, és fizet. Ha a kárszakértő megnézi a robogódat, és rájön, bevonhatják a rendőrséget is – máris egyszerre két eljárás lehet ellened. Vagy három, adalékként egy biztosítási csalással. Ha neked van károd, simán megtagadhatják a kifizetést, hiszen nem érvényes a biztosítási szerződésed, és nincs jogosítványod a járműre, ami forgalomba sincs helyezve. Sőt, örülhetsz, ha ennyiben marad. Nem állítom, hogy így működik, mindez csak hipotézis - de akadályát sem látom.
Nem vagyok jogász, de szerintem biztosítást kötni kamu ötven köbcentire már élből közokirat-hamisítás." -
válasz
tibbike01 #83827 üzenetére
Keveri magának, gázállástól függően, van benzin és olajtartálya. A Piaggio blokkosak ékszíjjal hajtják meg az olajpumpát, a Minarelli pedig fogaskerékkel. Mindkettő jó konstrukció, nekem volt már több is, és Mina felé húzok.
#83826 Zoli bácsi: A 4T 50-et én elengedném, ha nincs megfelelő szerelő a környéken. Lényegesen összetettebb, bonyolultabb szerkezet, és mutyiországban ahol a tákolásokat tökélyre fejlesztik, nem hiszem hogy be tudnák állítani, probléma esetén. Egy 2T lényegesen egyszerűbb, 3-3,5 liter körül eljárni vele, minden sarkon van hozzá alkatrész, és ki szerelt ár szocialista motort, az ezt is össze tudja rakni.
-
tibbike01
őstag
válasz
Zoli bácsi #83828 üzenetére
Köszi ezt nem tudtam. A Liberty vagy Scarabeonak is van olajtartálya akkor ezek szerint?
-
Zoli bácsi
őstag
-
tibbike01
őstag
válasz
Tothgera30 #83824 üzenetére
Köszi megnézem ezeket.
A 2 utemübe kevert benzin kell ugye? Tehát bem csak annyi hogy megáll bármelyik kúton tankolni?
Miért ellenzitek annyira az 50esként használt 125ös motort?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
tibbike01 #83823 üzenetére
Én 135 kilóval, meg 194cm-el vettem 2T Liberty-t, kellően dinamikus volt. 60-as sebességet lazán tartotta. El kellett adnom, mert kiderült hogy karambolos, alkatrésznek adtam el (tuti hogy ma is fut, ugyanazzal a vázzal). Na a lényeg, a leírt célra teljesen megfelel. Viszont úgy hogy azért húztam neki, na nem csontig, de így is bevágta a kb 4l-t.
Most 4T 125-ös van, kb fele fogyasztással.
Azt gondolom falun ma sem versenyzés az élet, mégis jobban járnátok egy 4T 50-essel. Lassabban gyorsul, kb 50Km/h a vége, ahol még nem pörgi szét magát, viszont a mostani benzinárak mellett nem mindegy.
Ha nincs jogsi, ne vegyetek 125-öst neki. Nem akarok álszent lenni, fele ország kamu 50-esekkel nyargalászik. De gondolj bele, egy kis figyelmetlenség, beleszáll egy 30 millás autóba, elég egy koccanás...Fizetheti az okozott kárt, mert a biztosító kihátrál, ilyenkor kiderül a turpisság, vázszám alapján is...... Szerintem nem ér ennyit. Meg a rendőrség is megbünteti.
Vidéken, falun 10km-re elég kell lenni a 4T 50-esnek.
Persze ekkora távhoz a 2T fogyasztása sem vészes.
Kollégámnak egy Piaggio Typhon-ja volt. A ballonos gumik miatt földúton is jól elment, és kényelmesen elfértem rajt (eladta a hátam mögött a kö..g). Egy jó tipp!
Bár kis kerekű, teljesen jól használható. Nagy kerekűből a Liberty, Scarabeo vonal.
Kymco-t azért nem ajánlom, mert problémás az alkatrész beszerzés. -
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Apósomnak szeretnénk robogót venni szülinapjára.
Viszonylag nagy darab, ~120kg-os, nagy kézfejjel rendelkező igazi mezőgazdász figura. Faluban való szaladgálásra és néha 10km-es táv megtételére közúton keresünk gépet.
Csak B kategóriás jogsija van. Azt gondolom, hogy az 50ccm kevés lenne neki, ezt jól gondolom?Valami nagyobb kerekű 125ccm-es motort keresünk. Ez hogyan is lehet használni 50-esként?
Ezeket néztük ki elsőkörben:
Piaggio Beverly 125
Kymco 125Mit gondoltok?
-
FeniX-
senior tag
válasz
tothferenc #83821 üzenetére
Én is ezt javasoltam neki, hogy hozzon magával valami jogsis ismerőst, és az nyugodtan kipróbálhatja. Elég hajthatatlannal tűnt a telefonban, úgyhogy ma mégiscsak eljön, és megnézi.
-
tothferenc
aktív tag
válasz
FeniX- #83813 üzenetére
En ugy vettem meg a Hornetet, hogy csak a kresz vizsgam volt meg
haverommal mentunk, o kiprobalta, azt mondta szerinte oke. En maganuton mentem vele, engem szinten meggyozott, sot, haverom vezetett, en ultem mogotte, igy is mentunk kozuton egy kort. Btw en ismitol vettem meg.
-
Hablaty 70
újonc
Sziasztok, szép napot!
Szeretnék valami ötletet, vagy tanácsot kérni....
Az elején kezdeném...
Van kettő darab Kymko S8 2T -m.
Az egyik,a fiamnak készül első motojának.
A másik az enyém.
Az övét fél éve vettem, borzalmas állapotba. 6 évig ált a szabadba, hóba, esöbe, kint a napon.
Mióta elhoztam, azóta dolgozok rajta, hogy elinduljon, és ne egy szakadt rom legyen!
Kapott új hengerszettet, új kevláros membránt, új karbit, és új gyári CDI. Kb. 2tank benzin elment, amig járattam, és mindent beállitottam.
Már pócre indul, egyenletes alapjárata van A hajtáshoz még nem nyultam..
Ma kipróbáltam, egy hosszabb teszt körre
( kb 10km)
Egy bizonyos fordulatnál (se alatta, se felette) csattogó hang halatszik hátulról, majd megál. Olyan mitha a dugó megszorulna. Mi útan meg ált, pöcre indol, és semmi csattogő hang.. A próba alatt töbször is produkálta.
A másik S 8 is csinált már ijet, fojamatos haladásközben egyenletes gáz mellett. Meg áll, aztán ha misem történt elinditom és megy! Ezt a hibát viszont teljesen random csinálja Ez egy bontatlan motor, 12e.km van benne és regebben ezt nem csinálta.
Mi lehet a baj?
Hajtás? Vagy valami más? Esetleg Kymko betegség? -
Tamás9x
őstag
Blokkcsere... már csak az a kérdés, hogy az alul linkelt blokk mennyíre megbízható, vagy inkább nézzek másikat?
Esetleg van valakinek tapasztalata vele?
ZONGSHEN ZS 190 2V -
NYPD
aktív tag
válasz
macilaci78 #83817 üzenetére
Kipróbálom a régin, max lecsípem ha beleér.
-
NYPD
aktív tag
válasz
macilaci78 #83815 üzenetére
Közben eszembe jutott, hogy van itt a közelben egy csavarbolt, vettem 10-et 180 pénzért. A különbség annyi, hogy a gyárinak nincs hegye, ennek meg van. Amúgy tök ugyanaz a csavar.
-
macilaci78
nagyúr
-
NYPD
aktív tag
válasz
FeniX- #83813 üzenetére
Én pont ezt csinálom épp, 30-án vizsgázom, ha megvan utána megyek motort venni. Nem nehéz kivárni, úgyis csak a garázsban nézegethetném😁
Más dolog: idomcsavarok egységes szabványméretűek? Agilityhez kéne pár db. Vagy menjej be egy obiba v csavarboltba, hogy ilyet kérek és lesz?
Hazarongyoltam mondván még jó idő van kicserélem a fejidomot, csak a jelenlegin két menet már ki volt kopva és prosztóba egyel nagyobb csavarral lett megfogatva. Az újba viszont a normál kéne. Az meg eltűnt ami volt 😀
-
NYPD
aktív tag
válasz
KTMHobby3 #83810 üzenetére
A tanulóra külön szabályozás van. Ez valóban közúton valamint forgalom elől el nem zárt területre vonatkozik, szóval ha van esetleg egy 1 km-es kifutópályád a kert végében FeniX, akkor ott lehet húzni neki mint a bolond. Az ilyen burkolt út viszont, ami nem közút, az meg olyan mint a lottó 5-ös, fehér holló, stb. Nem is a rendőrrel van a baj, elég ha megnyeklik a géppel 20-al, és úgy esik, mint a kislány a biciklis viccben, akkor is elő fognak venni.
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, köszönöm szépen a gyors válaszokat, sajnos féltem tőle, hogy ez a helyzet.
Ez meg tipikus Murphy, hogy a lakótelepünkön szökőévben 1x jár rendőr...de sosem lehet tudni.
Hát, vasárnapig még meglátom.
Vmi 200 km-ről utazik fel, én javasoltam neki, hogy "körtúrát" szervezzen magának, tehát ne csak ezért az 1db motorért jöjjön fel.A másik ilyen típus, akikből szintén volt pár, hogy ugyan van jogsija, de bukósisakot nem hoz a próbára, mert a nőjének akarják megvenni, csak ő is "hadd próbálja" már ki egy körre, mert ugye az oldalbordája nem ért hozzá, ő meg igen.
-
NYPD
aktív tag
válasz
FeniX- #83806 üzenetére
Hát, a szabs.tv szerint (2012. évi II. tv.): 176 § (2) Aki vasúti jármű, légi jármű, gépi meghajtású vízi jármű, úszó munkagép, illetve a közúti forgalomban gépi meghajtású jármű vezetését olyan személy részére átengedi, aki annak vezetésére hatósági engedéllyel nem rendelkezik, szabálysértést követ el.
Szabstv. nagykommentár:
A második fordulat szerint minősül a járművezetés átengedése olyan személynek, aki nem rendelkezik az előírt hatósági engedéllyel. Az átengedés szándékos reálaktus. A birtokba adás történhet szóbeli megengedéssel, az indítókulcs átadásával vagy helycserével. A felelősség szempontjából lényegtelen, hogy a rendelkezésre bocsátás melyik fél kérésére vagy hogyan következett be. A KRESZ 4. § (2) bekezdés kategorikusan előírja, hogy a jármű vezetését az üzembentartó nem engedheti meg, illetőleg a járművezető nem engedheti át olyan személynek, aki a jogszabályban meghatározott feltételeknek nem felel meg. A járművel rendelkező felelőssége nem objektív, hanem azon alapul, hogy tudott vagy legalábbis tudnia kellett - a tőle elvárható gondosság tanúsítása esetén - arról, hogy az elkövetőnek nincs érvényes hatósági engedélye. A járművel rendelkezni jogosult köteles meggyőződni arról, hogy a vezetést átvevő rendelkezik-e megfelelő hatósági engedéllyel, illetve, hogy az engedély az adott járműre érvényes-e. Nem bízhat például autóbusz vezetését olyan személyre, akiről nem tudja biztosan, hogy megvan a D kategóriás vizsgája. A felróhatóság arra épül, hogy kellő gondosság esetén felismerhette volna az engedély hiányát. A cselekmény akkor válik befejezetté, ha a megengedés folytán az átvevő személy a járművet elindítja, a vezetést ténylegesen megkezdi, és a jármű mozgásba lendült.Fentieken túl, Kresz 4. §
Én nem kockáztatnám, az biztos.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
nyogo83 #83807 üzenetére
"barmi van a probakor alatt(akar borulas, akar barmi), akkor vegye ugy, hogy a motort abban a pillanatban vette meg amint elindult a probakorre." +1
Próbálja ki ahogy akarja, nekem mindegy, hogy jogsival vagy nélküle, de ha csak egy karc is lesz rajta, alku nélkül viszi.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #83806 üzenetére
Sajnos letezik ilyen szabalysertesi kategoria, hogy Jarmuvezetes tiltott atengedese.
Elvileg neked kellene elkerni a jogsijat, de ha gond van, akkor szerintem legkevesbe te leszel bajban("neked azt mondta van jogsija, probakorre vitte").
En mondjuk ilyen esetben mindig megegyezek a vevovel, hogy barmi van a probakor alatt(akar borulas, akar barmi), akkor vegye ugy, hogy a motort abban a pillanatban vette meg amint elindult a probakorre. -
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
no, a hétvégén jön egy motorvevő jelölt figura, de jogsija még nincs.
Valahogy mégis szeretné kipróbálni legalább egy kis szakaszon a paripát.
(Telefon alapján 40-es, józan gondolkodású muksó, nem 20 éves hülyegyerek)
Nekem ilyenkor meg kéne róla győződnöm, hogy van-e jogsija, vagy jóhiszeműen járok el, ha "elhiszem", hogy elmondta, hogy van? (ha mondjuk pont bekanyarodik a rendőr a sarkon, mikor megy 10 métert vele)
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Xbox Series X|S
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Windows 11
- Melyik tápegységet vegyem?
- Jön az új 80 Plus fokozat az adatközpontokhoz
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Black 24Hónap Jótállással Teljesen Új Bontatlan
- BESZÁMÍTÁS! Asus B350 R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050Ti 4GB Cooler Master CM 690 III TT 500W
- Xiaomi 11T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest