Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mocsanisi
senior tag
Na SR-el megint baj van. Azt csinálja hogy világítás nélkül minden fasza, ha ráteszem a világítást, akkor elkezd fulladozni, nem pörög fel alapjárat fölé, ha meg igen akkor csattogó hangot hallok mint ha 2 kábelt összeérintenék. Szerintetek ez mi? Holnap szétkapjuk az egészet, szerintem valamelyik kábel zárlatos...
-
válasz
r-chee #14097 üzenetére
Nem tudom miért nem kezded kuplungrugókkal a kísérletezgetést, ha azt akarod hogy alacsonyabb fordulatról húzzon
!? Bár ott valami nincs rendben, a karbisok 3500-tól indulnak meg, a befecskendezősök meg 4000-től, szóval az 5000 már túl sok, ott valami el van kopva vagy csere érett, de azért a rugókkal megpróbálnám kikísérletezni a dolgot
.
-
r-chee
őstag
válasz
Debilon #14096 üzenetére
Pl. Castrol, Motul 2T motorolajokat.
-----
Ma megjött a berendelt kevlár ékszíj és egy garnitúra 6,3g-os Pollini görgő. (Gyári ékszíj 1mm-rel volt a gyári érték alá kopva.) Kezdetnek betettem a 6,3g-os görgőket gyári 7,5-ösek helyett. 5000-res fordulat helyett már 4000-ren megindult a motor, viszont gyorsulása elég ratyi lett, és kb 6800-nál nem pörgött többet a motor (előtte 8-8200-ig kipörgött), s 55-nél nem mentem többet sík úton, hiába húztam neki nyílegyenes szakaszon (előtte max. 72-78-at elment ugyanazon a szakaszon).
Aztán kicseréltem ékszíjat az újra. Helyzet változatlan.
Majd visszaraktam a gyári görgőket, s mindjárt jobban gyorsult a motor, s végsebességben is elszállt 70 fölé, s ugyanúgy 5000-nél indult meg, mint alapban.Nem egyszerű ez a hangolás téma
.
-
Debilon
addikt
hali!
repsol 2T-n kívül milyen olajat lehet érdemes robogóba tenni?
Kymco Super9S 50-be kéne
-
Brogyi
őstag
válasz
PLaci58 #14087 üzenetére
No akkor nézzük sorban.Álló motor mellett a feszültség 12V-12,8V között jó.
Az igazság az , hogy a gugli a 12,8V-ot preferálja, mert az felel meg a 100%-os töltöttségnek.Erre szokták az okoskodók mondani, hogy én 13,5V-ot mértem.Ha leállítás után méred 1sec-kel akkor jó.Manapság még a pöcsköszörűkben is generátor van.Az a jobbik.Beindítod a motort, és kis gázt adva a feszültségnek el kell érni a 14V esetleg a 14,4V-t.Simán mutatni kell egy digitális műszernek.A feszültségszabályozók kizárólag félvezetősek.Kivéve a múzeumi darabokat.Szóval ha müszered ugrál az nem jó jel.Ha minden világítást, fogyasztót bekapcsolsz akkor is el kell hogy érje a 14-14,4V-ot és ott koppanás szerűen meg kell állnia.Nyilván több gáz kell hozzá.Az önidítóáramot ne mérd meg.Biztos nincs megfelelő műszered, és összehasonlítási alapod sincs.Ha dinamód van valami gagyi szabályozóval akkor megszívtad. Az amúgy is kis kapacitású akksid hamar megöregszik.Mindenki akksi cserével kezdi. Ha jó a szabályozó,generátor, új akksi megfelelő kapacitással,akkor kezd gyanús lenni az önindító és a többi fogyasztó.A megrázásról.A kérdés mit éreztél.Ha erős rázás volt az csak az önidítozás pillanatában az induktív visszarúgás lehetet.A másik verzió a sztatikus, gyenge szúrás.A gyújtótrafó nagyfesze nem lehet az akksin.Nem a nagy áram bök hanem a nagyfesz.Hiába folyik több 100A az indítás pillanatába, de rajtad keresztül a 12V semmit nem csinál. Ha mégis akkor mutogatni fognak, mert ilyen nincs.Bármi rázást érzel az messze sokkal több mint 12V. Baromság az hogy több száz amper folyik azon a vastag kábelen ,és az ráz meg.Az emberi test ellenállása nagyságrendekkel nagyobb, igy semmilyen veszélyes áram nem alakulhat ki egy 12V-os hálózaton.Gondoljatok bele az érintésvédelmi feszültség olyan 42V körül van.Az izzadósak megszívták már azt is.Na elég a süket dumából.Ha még mindig van homályos terület akkor kérdezz.Majd megpróbálok válaszolni. -
-
sz_abika
addikt
Felvetodott mar korabban ez a "hidegen jobban megy" tema.
Elvileg nem szabadna hidegen nyuzni tovig a mocit nem? Csak mert a fekvo mina blokkos Centrom fel gazallasnal is 65-el rohangal 5 perc utan, 15 perc utan meg tovig kell huzni, hogy menjen ennyit... Ez teljesen termeszetes es kikuszobolhetetlen jelenseg? Vagy a korral jar? ^-^ -
r-chee
őstag
válasz
PLaci58 #14087 üzenetére
Ha áramerősséget akarsz mérni indításnál, ne egy mezei multiméterrel csináld (10 amperig mér csak), hanem valami komoly műszerrel, mert úgy jársz, mint faterom az autóakksinál. Röviden: szénné égett a multiméterem belseje
.
Amúgy tök felesleges méricskélni. Új akksi, eddig megfelelően működő elektonika = no problemo. -
DigitXT
félisten
válasz
PLaci58 #14087 üzenetére
A 12 V nem ráz! Legfeljebb a nyelveddel érezheted.
Azért ha lehet, ne kezdd nyalogatni az akksit: ez nem "9V-os elem",
mA-es áramerősséggel - ha ezt rövidre zárod, lesz nagy füstölés.Amúgy pontosan miért akarsz feszültséget mérni az akksin? Indul a
gép vele rendesen/minden világít, ahogy kell? Akkor jól raktad össze:
ha jól tudom ezzel a multiméteres módszerrel csak agyhalott akksik
hibáját lehet kimutatni, ami viszont egy zsír újnál nem igazán játszik. -
PLaci58
addikt
válasz
r-chee #14082 üzenetére
Köszi.
Valaki hozzáértő esetleg?
Tudod akkumulátor üzembehelyezésénél meg kell mérni a feszültséget:
világítás nélkül, alapjáraton és magasabb fordulaton
világítással szintén és nem árt az indító áramot se megmérni.
Ezzel egyrészt az új akksiról kapsz adatokat, másrészt a feszültségszabályozóról, generátorról.
Az akkumulátoron nem ugrálhat a feszültség, azért akkumulátor. A 12 V nem ráz! Legfeljebb a nyelveddel érezheted.
Ennél a motornál az akksiról csak az önindító, irányjelző és féklámpa megy. -
Gergello
addikt
válasz
Tothgera30 #14083 üzenetére
Húh. Hallod félig-meddig sikertörténet.
Nekem ennyi elköltött lové után még mindig csak egy szarom volt. -
Ma hazahoztam a motort, szépen-komótosan 50-60km/h-val jöttem 16km-t. De nem vagyok teljesen elégedett, indulásnál egy kis gázt kell húzni, eddig nem kellett (elvileg később változni fog, viszont mikor először rákérdeztem, akkor csak ennyit nyögött: "...hát most kell..."), viszont jobban megy, jobban gyorsul. Pénzben nagyon sokat kért el a szerelésért, hát nem hiába szerviz, csak a munkadíj egy 20-as volt és még anyagköltségről meg mindenféle helységről nem is beszéltünk. Viszont mindent átnéztek és még azt is kicserélték amit nem kellett volna, szóval most van egy megbízható, de jóval több mint 300k-ba kerülő motorom ami 2 liter/100km-ből megvan.
-
r-chee
őstag
válasz
PLaci58 #14081 üzenetére
Mit akartál megmérni? Hogy hány voltos az akksi?
A lehetetlenség alatt gondolom azt érted, hogy össze-vissza ugráltak a multiméteren a számok. Alapjáraton járó motornál a vilátás égői is pislognak, magas fordulton viszont erősebben, egyenletesen világítanak.
Megrázni meg azért rázhatott meg, mert közben a motor tölti is az akksit. Indításkor is biztos megrázna, mikor az önindító felvesz pár amperocskát az akksiról. Nagyfesz nincs az akksinál, legfeljebb nagy áramerősség.
-
PLaci58
addikt
Hali.
Lenne egy problémám.
50-es robogó. Vettem bele akksit. Próbáltam az üzembehelyezés szerint megmérni az akksin a feszültségeket, de járó motornál ez lehetetlenség (digitális műszerrel). Ahogy méricskéltem még meg is csípett kicsit.
Hogyan kerülhet nagyfeszültség az akksira?
Nincs árnyékolva a gyújtókábel ezeknél? -
DigitXT
félisten
válasz
runner 125 #14078 üzenetére
Szél?!
Éppenséggel befolyásolhatja.(Lásd szakadékban, hátszéllel...
)
-
runner 125
nagyúr
Szél?!
Egyébként ez olyan kérdés, amire nehéz választ adni.
Más részből ez egy 125-ös robogó, aminek a 80-90km/h már nagyon a vége.., ez kb. olyan, mintha egy 10 éves 1.4-es Astra-nál valaki megjegyezné, h szerinte néha 150-ről 160-ra nem annyi idő alatt 'gyorsul'.Szerintem amíg durvább hibajelenséget nem produkál ne nyúljatok hozzá.
-
Eagl3
veterán
Miért van az, hogy egyszer jobban húz a robogó, másszor kevésbé? Pl. valamikor 80-ról 90-re fele annyi idő alatt gyorsul fel mint máskor.
Mondjuk már egy minimális emelkedőt is sokat számít, de ettől függetlenül. -
r-chee
őstag
válasz
hoby36 #14074 üzenetére
Én csak 60km-t mentem most délután, tettem egy kört a környéken. Volt egy fokozatos, hosszú emelkedő, 70-nel érkeztem az aljára, 40-nel mentem a tetején
. Egy kanyargó merdekebben viszont könnyebben felmentem. Sajnos a mellékutak sok helyen kritikán aluliak, s ilyen táv ilyen utak közbeiktatásával eléggé fárasztó, legalábbis a térdeim megfájdultak. Faxa minőségű úton viszont álom gurulni
.
-
hoby36
senior tag
Ma 2 óra alvás után mentem 105km-t robogóval a bakonyban.Csodálatos volt.
Ja és 50ccm/4t.Kellett a lendület a hegyek előtt. -
r-chee
őstag
válasz
Tothgera30 #14071 üzenetére
Semmi fojtás nincs benne. Rendeltem görgőket, kuplungrugókat, ékszíjat a gyáriak helyett. Ha megjönnek majd kísérletezgetek párat.
-------
Adtam tápegységről 12V-ot az elektromos szivatónak. Egy perc után már szépen bemelegedett, aztán forró is lett a burkolata. Hosszú percekig néztem itt magam előtt az asztalon, de nem láttam semmi fizikai változást. Se a tű nem mozdult meg a végén, se a henger. Ezek nem is melegedtek fel.
Igazából el sem tudom képzelni, hogy a francba tolhat itt bármit ki holmi megolvadó folyadék, mert ez a kis henger a tűvel a végén egy műanyag tengely körül mozgatható le-fel, a műanyag tengely közepén meg van egy rugó (semmi egyéb).
Próbáltam, hogy a hengert benyomom a műanyag tengelyen, hátha kijön belőle a tű, próbáltam, hogy a tű hegyénél fogva nyomtam be az egészet, hátha a henger mozdul el a tűn, de semmi.
Most ez miez?
-
válasz
r-chee #14069 üzenetére
Benne van még a fojtás? A DT-nek elvileg 3500-ról indulnia kellene, szóval az 5000 neked nem magas egy picit? Jövőhéten hozom haza a motort, akkor lehet rakatok bele más kuplungrugókat, hogy alacsonyabbról fogjon, mert én a 4000-et magasnak érzem, és ha poros/kavicsos úton indulok le, lazán elkapar és ez így nem kóser.
#14070 runner 125: Egész rendesen mehet, ezért is gondolom hogy egy kb. 100kg-os gépet elég rendesen mozgat, szóval tényleg csak pályára alkalmas. Ekkora teljesítményt pedig csak nitro-s robogókkal érnek el.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Tothgera30 #14068 üzenetére
Ha, az valóban 40 lóerő környéke, akkor gyakorlatilag cross-motor arányokkal bír. Súlyban nem sokkal nehezebb, ellenben ez is 40 lóerő. Belegondolva papíron a Nexus is annyi, és ez 220kg volt, s tépte rendesen a lábát, hát akkor ez..
-
r-chee
őstag
válasz
Tothgera30 #14068 üzenetére
5000-től indul meg, 7000-ig elég lomha, majd onnan szinte kitör, s max 8-8200-at pörög.
Más: aut. szivatóról hogy tudom kiszedve megállapítani, h. jó-e. Csak gyújtást ráadva sem, motort percekig járatva sem látom, h. a kis dugattyú megmozdulna.
-
válasz
PLaci58 #14061 üzenetére
Hozzá kell szokni
.
#14062 r-chee: Az enyém 92-93km/h-t írt ki enyhe szembe szélben, majd letesztelem hogy valós-e, mivel még a kipufogóban benne van a fojtás
. A tiéd hogy indul meg, illetve milyen fordulatról, mert az enyém (vizes PureJet) 4 ezertől szedi a lábát, egészen 8,5 ezerig, utána csak lassan tol a fordulatszámmérő
.
#14064 runner 125: Áh, nem lepődnék meg ha egy-egy komolyabb gépet megfogna
.
-
Eagl3
veterán
válasz
runner 125 #14056 üzenetére
Rohadt drágák...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Tothgera30 #14058 üzenetére
Beszarás, a két karbirs megoldásról úgy rémlik nem volt fotó az újságban. Nagyon durva lehet, szívesen kipróbálnám.
-
r-chee
őstag
válasz
PLaci58 #14061 üzenetére
"Ma megtudtam, hogy hogyan működik az automata szívató."
Elég hitvány módon, már bocsánat:
"Az automata szívató úgy működik, hogy van benne egy fűtőbetét, ez van kivezetve a vezetéken a csatlakozóhoz. A szívatót hideg állapotban egy rugó tartja nyitva. A generátorról, ha jár a motor, villanyt kap a fűtőbetét, elkezd melegedni. A melegedés hatására a körülötte lévő viasz kitágul, ezáltal rugó ellenében kitolva a szívató dugattyúját, ami elzárja a többletüzemanyag útját. Ahogy melegszik a motor, a szívató is egyre jobban átmelegszik, míg végül teljesen le nem zár. Menet közben is fűtve marad, majd amikor leállítod a motort, szépen lassan lehűl, és újra kinyit, szabaddá teszi az utat a többlet üzemanyag számára."
Akkor is, ha jó technika, számomra nem túl bizalomgerjesztő, hogy holmi "genny" hűl le-olvad fel benne, s az nyomja ki azt a kis dugattyú szerűséget. Egy manuális szivató kevésbé valószínű, hogy cserben hagy, s akkor mükszik, mikor az ember épp akarja.
-
r-chee
őstag
Digitális kilométerórám letesztelve. Analóg mutatós motorral és autóval szinkronban haladás, plusz GPS teszt. 40km/h-nál és 70-nél is halálpontos egyezések. Nekem ez azt jelenti, hogy jól mér, hagyatkozhatok rá nyugodtan. Ennyi.
-
PLaci58
addikt
válasz
Tothgera30 #14058 üzenetére
Nekem már 10 Km után is
Bazi nagy az ülés.Kérdés: a kis 50-es rapido 40-45-ig szépen megy, afelett megnő a hangja és rezonál rendesen. Mitől lehet ez. Egy hozzáértő azt mondta, hogy a folytás illetve az előgyújtás miatt is lehet (elfogy a szabályozási lehetőség). 30-nál vált a variator.
Ma megtudtam, hogy hogyan működik az automata szívató. Majd eldobtam az agyam
-
mocsanisi
senior tag
Táboris dologhoz: Megbízható, egész gyors, és nem beszél félre, megmondja hogy mi van. Nekem szimpatikus, ha valami gáz lesz a motorral tuti hozzá viszem
-
válasz
runner 125 #14056 üzenetére
...Lejárt az időlimit...
A TCR Runner - KRM, Képes Robogó Magazin - (http://www.scootermagazin.hu/olvaso.php?subaction=showfull&id=1113315305&archive=&start_from=&ucat=12&#hir) - bocs, a linkelés se megy valamiért.
#14055 dave93: Nem kell elájulni én sem értek hozzá. Ahogy a szerelőm mondta anno egy 96-os Jog felett görnyedve: "Minden csak üres pofázás, míg meg nem bontjuk a blokkot, addig mi is csak tippelgetünk". Levegős gépek azért nem mennek rosszul, persze ne a 180-assal hasonlítsd össze, de azért mi már mentünk két személlyel egy gyári Yamaha Neo's-al 70km/h-t nyelezve, szóval 60km egyhuzamban egy jó állapotú levegősnek meg se kottyan, bár nekem 20-30 km után már fáj a hátsóm a sok üléstől.
-
válasz
runner 125 #14054 üzenetére
Azért nem tudom 100%-osan a storyt, bár szerintem nem kúrták át, max., ő vett sz@rt. Az enyémet is Karsai (yamahakarsai.hu) nézi most át, elvileg jövőhétre kész lesz, amúgy nagyon ért hozzá, sőt több generáció csinálja, mert Karsai bácsi apja is csinálta (papámnak még dugót gyártottak a TZ4K-ba a 60-as években) már és most a fia kezdi átvenni az üzletet. Szóval én megbízom benne, biztosan jó munkát csinál, nem hiába van sok melója, persze meg is kéri az árát, elég drágán dolgoznak de garanciát is adnak a dolgokra.
-
runner 125
nagyúr
Kicsúsztam már a mod.-ból, keresgéltem 1-2-t.
01
Ez is import, de legalább rendszámos, és szépnek tűnik. 320 környékén jó vétel. Annyiért 3 éves 50-es SR-eket kapni kb. Összehasonlíthatatlan egy 50-essel.02
Ez kb. tuti vételnek tűnik. A sárga-feka mindig is nagy kedvencem volt. Ráadásul régóta egy tulaja van és gyári. Ilyen piaci helyzetben ez is frankón alkudható.Érdekességként linkelem, emlékszem annó (úgy 4-5 éve) vettem 1-2 robogós magazont, már meg nem mondom a pontos újságnevet. Noh, az egyikben ez is bent volt. Elég durva gép lehet.
Szintúgy, korrekt fotók, korrekt gép.
Összességében már 3 kiló környékén lehet venni rendszámos, 180-as maxit. (utoljára kb. télen néztem rá, akkor még bőszen 400 felett hirdették őket.)
Ezek kapcsán én is el-el csábulok újra, de minden egyszerre nem mehet. -
dave93
őstag
válasz
Tothgera30 #14053 üzenetére
Okés, nem mondtam biztosra, tudásom motorok terén parányi a Te vagy runner125 tudásához képest, aláírom
Azért mondtam ezeket, mert nekem egy 50es levegős robogóra elsőre egy kis Honda Dio, Malaguti F12 ugrik be, amik nagyon nem erőgépek, de biztos vannak gyúrósabbak is
Az én Runneremmel kapcsolatban úgy látszik csupa örömhír
Most megvárom a következő tankolást, aztán azt hiszem elviszem jövőhéten Táborihoz, meglátjuk mit mond, ha más nem tényleg kénytelen leszek eladni. Nem örülnék neki mert nagyon tetszik a motor, csak ha nem annyira 100%os mint azt gondoltam és ennyit zabál továbbra is részemről felejtős.
Köszi az eddigi segítségeket, majd megírom ha van fejlemény, hátha később másnak a hasznára válik
-
runner 125
nagyúr
válasz
Tothgera30 #14053 üzenetére
Akkor jól átkúrták, mivel a 180-as aluhengeres, és azt nem lehet fúrni. Hónoltatni szokták utólag, de az sem lesz örök életű. Jelen esetben annyi megoldás lehet, h a kopottsági szinthez megfelelő dugattyúméretet kell belerakni, majd, ha már annyira kopott, egy hónoltatás segíthet rajta. De, akkor már úgyis olyan durva húzások lesznek benne, h inkább érdemes perselyeztetni, vagy venni egy használt (jobb állapotú ) / új hengert rá.
Ezek a Runner-ek mennek, mint a disznó, így a sok igénytelen user pillanatok alatt gatyára tudja vágni. - Nehéz belőlük valóban megkíméltet találni, vagy ha olyan, akkor minimum 400.000 Ft.
-
válasz
dave93 #14045 üzenetére
Rosszul tudod, apám jó 25 évvel ezelőtt Jawa Babettával 60km-t ment ~40-45km/h-s sebességgel megállás nélkül. Később Simson SR50-el ~70km/h folyamatos tempó jó 45km-en keresztül országúton. Ezeket a motorokat csak a menetszél hűtötte, egyiknek sem volt ventilátoros hűtése, ahhoz a mai gépek már sok mindenben lekörözték őket, sőt japán konténeres AF34-es Győr-Bp. távot nyélgázon jó 60km/h-val tette meg, tehát nem kell lenézni, 60km-t bármelyik 50-es levegős megtesz, max. néha visszaengedi a gázt hogy ne nyelezze állandóan. 150k-ért normális vizest nem kap, csak kereskedő által kiglancolt vackokat, amibe jól beletenyerel majd az új tulaj, tehát én egyértelműen nem ajánlom.
ui.: A 180-as Runnerel kapcsolatban van egy elég rossz gyanúm, haverom gépe is ugyan így kezdte, neki a szerelő szétszedte és kiderült hogy már minimum 3* volt fúrva a henger, a főtengelyből darabok törtek le, azután Karsaianál (aki ismeri, tudja mekkora szaki) hónolni akarták, de az sem ment, szóval olaszból rendelt eredeti henger, dugó, főtengely, ahhoz még SKF csapágyak, tömítések, stb. a végösszeg nem volt kevés. Bár lehet csak a karbit kéne kitisztogatni, de végül is ha csak annyi baja lenne az előző tulaj szerintem már megcsinálta volna.
-
dave93
őstag
válasz
Tuningeren1 #14050 üzenetére
Ha ez még megvan jó választás lehet: [link]
200k-ért biztosan elhozható, csak hát át is kell írni +eredetvizsga...
Jogsid van akkor ugye? -
Tuningeren1
csendes tag
-
DigitXT
félisten
válasz
dave93 #14045 üzenetére
Amit leírsz, elég ijesztő, gyakorlatilag közlekedésre alkalmatlan a motor.
(Bár nem tudom, hogy mit jelent, hogy nagyon pörög a motor olyankor...)Egy beállítást mindenképpen megérne a dolog, mert a fogyi is necces.
Pesten nem tudok korrektet, de a budai oldalon igen: robogoszereles.hu -
dave93
őstag
válasz
Tothgera30 #14044 üzenetére
Hát lehet, bár úgy tudtam nem egészséges egy levegős 50esnek ha 60km-en keresztül 80al utaznak vele. Talán ki lehet fogni egy-két jó vizest, csak nem kell kapkodni, várni kell és minden nap többször átnézni a friss hirdetéseket, nekem is csak így sikerült korrekt motorhoz jutnom [Csak az anyjáért eszik ennyit
]
Ma mentem vele elég sokat. Nem tudom az normális-e ha ez a motor 80 alatt tényleg nem szeret közlekedni 60-70 között nagyon pörög a motor, és csak 80nál jön meg a szép egészséges hangja. A 80at tartani gyakorlatilag lehetetlen, ha tartom a gázt akkor is vagy lelassulgat vagy elkezd gyorsulni. Na most jelen helyzetben így úgy kell vele közlekedni hogy 80ig felgyorsulsz, de mivel előtted 60at mennek elengeded a gázt. Aztán amikor belassulsz megint gázt adsz, 80at mész de aztán megint elengeded. Gondolom, illetve erősen reménykedem benne hogy ez is hozzájárul a fogyasztáshoz, mi a véleményetek? Nem lehet hogy csak állítani kéne a karburátoron/motoron?
Egy 4,5-5 literes fogyasztással már kiegyeznék, de ez a 7,5 körüli nem állapot, a kocsim eszik annyit
Tesóm nem régiben vett egy 70es Piaggio NRG-t, kezdetben 5 litert megzabált az is. Brutálisan indult, 90km/h-t ment, de ha lepadlóztad dadogott a motort. Elvittük karburátor állításra, most kicsit lustább,de 2,5-3 körül eszik.Ha volna valami értelme ennek, tudtok javasolni Pesten korrekt szerelőt, esetleg Gilera specialistát?
-
-
-
walanr
csendes tag
válasz
dJ Peer #14040 üzenetére
hát ha pl. kanyarodna az ember, a motor alapjáraton megy, akkor még az indexrelé is megterhelő neki, ill. lassításkor ha ég a tompított, a féklámpa szinte teljesen kialszik, na meg, bár ez kis figyelemmel kikerülhető, de ma nézegettük a lámpát, és felkapcsolva maradt a tompított, és alig akart elindulni berúgásra. Egyébként pont emiatt gondoltam, hogy elég lenne neki egy kisebb teljesítményű akku is, mert már a motor is ad neki áramot, azt csak ki kell egészíteni néha.
-
walanr
csendes tag
Sziasztok, nemrég kaptam használtan egy kis 50-es yamaha mintet, ami eléggé le volt lakva, kicsit kipofoztam, megdugóztam (ideiglenesen, mert ha kicsit több pénzem lesz, meg is kell majd fúratni), felszereltem, de aksira még nem igazán volt pénzem, viszont szereztem ismerőstől egy 7Ah-s riasztóaksit, a kérdés igazából az volna, hogy önindító nélkül, csak a világításra használva ki lehet vele ideiglenesen váltani a rendes akkut? Főleg a töltőfesztől félek, mert elvileg a lámpák áramfelvétele nem olyan sok, kb. 5A ha minden megy. Az akku típusa egyébként yuasa np7-12.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Tuningeren1 #14030 üzenetére
Mindenképpen valami 4t, és minimum 125 ccm, de inkább nagyobbat.
-
dave93
őstag
válasz
DigitXT #14035 üzenetére
Elmegyek holnap közel 100km-t vele, meglátjuk mi lesz. Városba rohangálni vettem, átlagos felhasználásra. Nagyon nem aggódom, szerintem kis haszonnal el lehet ezt adni 170-180k körül szó nélkül, meglátjuk
Tothgera30: Napi 60km-re levegős 50es biztos jó volna neki?
Ráadásul 80at akar utazni tartósan. Azt el hiszem hogy 150k-ból igazán korrekt állapotút kap csak a célra nem gyenguska egy ilyen kicsike?
-
DigitXT
félisten
válasz
dave93 #14032 üzenetére
7,5 liter körül evett a runner
A "kis" aranyos...És legalább megy is, mint a disznó?
Amúgy napi közlekedésre vetted, vagy csak néha "élvezkedni"?
Szerk: már csak azért, mert olvastam egy cikket, hogy utóbbira
a legjobb, mivel elég bivaly robogó kategóriában, ellenben ha jól
meghajtod, akkor nem túl megbízható. Ha meg nem hajtod, úgy
nem használod ki, tehát felmerül, hogy miért vettél ilyet.Cikk.
-
runner 125
nagyúr
válasz
dave93 #14032 üzenetére
Eh, most mondjam azt, h megmondtam?!
4 litert egy 50-es robesz is bekajál, nem egy alultervezett 180-as, aminél a cél az volt, h a legszarabb üzemanyaggal is elmenjen.Kompresszió elég korrekt van benne?
Ha nagyon kopott, attól is zabálhat.mod. Nagy csalódást fogok okozni, de pl. egy mai 600-as sor 4-es speed 6-6,5-ből megáll, úgy, ha az ember azért tépi is a száját...
-
válasz
Tuningeren1 #14030 üzenetére
150k-ból max. levegős 50-est érdemes venni. Piaggio TPH, Gilera Stalker az én favoritom, más a Yamaha BW'S-t és Neo's-t is ajánlja, ezekkel nem nyúlsz nagyon mellé.
-
dave93
őstag
válasz
Tuningeren1 #14030 üzenetére
150 ezerből csak rendszám nélküli Leonardo-t fogsz kapni, pedig abból a legkisebb is 125ös. Amúgy jó gépek, csak sok ebben az árkategóriában a szakadék, roncsimport, jól nézd meg mit veszel.
Más: Közben eléggé kétségbe vagyok esve, mert tankoltam és 7,5 liter körül evett a runner
Remélem ez csökkenni fog ha óvatosan megyek vele, esetleg állítgatni is kéne a motoron?
Érdekes, hogy 70km/h alatt nem igazán szeret menni a motor, 80km/h utazóval egészséges. -
akos3
addikt
válasz
Tuningeren1 #14030 üzenetére
min. 125ccm. Jogsi ugye van rá?
-
Tuningeren1
csendes tag
Hello mindenkinek
Új vagyok még itt, ezért is lehetséges hogy hülye kérdést teszek fel.
Olyan kérdésem lenne hogy tudnátok tanácsolni olyan robogót ami:
- 80km/h sebességre tartósan legyen képes.
- max 3-3,5 körül fogyasszon
- váltós vagy automata.. mindegy
- napi 60km-es ingázásra kellene úgyhogy a kényelem sem utolsó szempont
-ár max. 150 db magyar ezresEzen adatok ismeretében Aprilia Leonardo típust tanácsolták nekem.
Milyen motort tudnátok javasolni? Esetleg valami tanács?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket. -
DigitXT
félisten
Szerintem az izzókészlet sem.
---
Más: írtam, hogy milyen frankón beállt a fogyasztás 3,8L-re, több
mérés alapján is igaz ez, stb. Igen, lényegében igaz is, csak azt
a részt nem néztem meg részletesebben, amikor az "akadozós"
gond volt, és ugye a benzint leszívtam, más fajtát tankoltam, stb.Na ahogy most számolgatom, úgy tűnik, hogy a hengerfej javítás
előtt, ahogy az akadozás elfajult, eléggé megugrott a fogyasztás:
volt az ~4,3L is, mivel ~5.7 litert evett meg ~130 km-en... Persze
ez érthető, mert ha "nincs rendben" a motor, akkor csinálhat ilyet,
csak gondoltam érdekességként megemlítem. Elvileg lejjebb kéne
mennem 3,8-nál, mert az utolsó elfogyasztott tankban 70 km még
a nagyobb fogyasztású szakaszban volt: kíváncsi leszek, hogy az
aktuális tank benya meddig tart ki. Örülnék, ha lemenne 3,5-re. -
PLaci58
addikt
Valaki le tudná írni pontosan, hogy mi kell kötelezően egy 50ccm-es robogóhoz a közlekedésben (iizókészlet, elsősegélycsomag...)?
Lakott területen kívül kell a láthatósági mellény? -
-
runner 125
nagyúr
válasz
dave93 #14016 üzenetére
Bazeg, lemaradt egy nulla. Lassan végezvén közgázon ez kellemetlen^^.
Biztos, h több lesz.
Használtan szerezz ebay-en, ez egy hengerfej, elhasználni gyakorlatilag lehetetlen.
Szerintem használtan 10-15k környékén kapni. Újonnan 80-100 ajró lehet, scooter-centeren meg kell lesni.Talán a blokk "gyártója" miatt, vagy passz. Nem ismerem kinti lehetőségeket.
-
dave93
őstag
válasz
runner 125 #14015 üzenetére
15 Mátyás királyért max az első idomot kaptam volna meg, Szent István király lesz az
4 litert mondtak, de én is félek tőle hogy több lesz
Mibe fájna pénzügyileg az általad említett tuning?
A papírja szerint Piaggio gyártmány pedig a motorszám, alvázszám,teljesítmény,köbcenti stimmel, ez hogy lehet? -
runner 125
nagyúr
válasz
dave93 #14012 üzenetére
Nah, frankó, gratula hozzá.
Ha, a papírok szerint is '99-es, akkor ez egy utolsó dobos blokkal szerelt 180-as, 99 második felétől úgy rémlik már tárcsás blokkal jöttek ki. De, alapvetően semmin nem változtat.
4 littyó? Lemérted tutira?
Az nekem kevésnek tűnik, ezek átlagban 5-öt meg szokták enni. Egyébként egyedül egy "tuningot" javasolnék rá; BGM, PM tuning, vagy KB Racing, nagyobb sűrítésű hengerfej. Ezzel _ténylegesen_ 4 liter alatti fogyit lehet produkálni, és a teljesítménye is jobb lesz. Annó építettünk egy ilyet és mértük is. Tény.
Viszont 15 Mátyás Király nem volt pénz érte.
-
dave93
őstag
válasz
Tothgera30 #14013 üzenetére
Annak még csak most kezdek utána járni, remélhetőleg 50k körül megáll a dolog
-
-
dave93
őstag
Jó pár hetes várakozás eredménye egy régi álmom: Gilera Runner
180cc 2 ütem, minden külföldi papír, 1999 évjárat. Valóban kifogástalan állapot mind motorikusan mind esztétikailag, két kis bibi-t kivéve: A tükrök felemásak, a jobb oldali runner felirat előtt egy kb 1cmes festéklepattogzódás (képen látszik)
Zsír új Pirelli gumik, hibátlan fékek, brutális menetteljesítmény. 4 liter körül zabál.
Ja és a lényeg: 165k-ról indultunk, telefonba 10k-t lealkudtam, helyszínen az említett két kis bibi miatt még 5k-t, mert ezt telefonba nem mesélte. Végül így 150k-ba hoztam el, ami szerintem nagyon jó vételnek bizonyult. Kicsit félve utaztam le érte, mert láttam már nem egy szakadékot, de megérte. 200km-t utaztam érte oda-vissza. -
sz_abika
addikt
válasz
Topiccsendőr #14008 üzenetére
nos elkesett a valasz, kiprobaltam ^^
Ora szerinti 65-rol felszokott a vegsebesseg 70-re, sik terepen. Mas nem tortent meg, kivancsiam varom a fejlemenyeket -
mocsanisi
senior tag
Kipufogó kicsit rozsdás volt meg ilyesmi, szóval leszedtem, lecsiszoltam a fémig, alkohollal lepucoltam, és kapott 4 réteg hőálló festéket. Egész normálisan néz ki, reggel felteszem. Végre nem úgy néz ki a kipufogó mint egy ócskavas
-
DigitXT
félisten
válasz
PLaci58 #14007 üzenetére
mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz
Ezt láthatod a grafikonon, ugyanis így mértem. De ez az
eredmény csak közelítőleg pontos a tárgyalt hibák miatt.
Van direkt olyan proggi is a telefonra*, ami egy bazinagy
digitális kilométerórát rajzol, azzal "kényelmes" a mérés,
csak meg kell jegyezni az összetartozó értékpárokat, és
ez limitálja a dolog felbontását, uis közben vezetni is kell.
Ezért is tartom amúgy balesetveszélyesnek ezt a mókát:
városban se'perc alatt történhet valami, amit észre kellett
volna venni, és nem a GPS-t nézegetni. Forgalommentes
környéken inkább van jogosultsága a méregetésnek.*Androidosoknak csak ajánlani tudom, a neve GPSpeedo
-
PLaci58
addikt
válasz
DigitXT #14006 üzenetére
Persze nem olyan fontos a dolog, nekem pláne nem, csak próbáltam segíteni
Érdemes lenne a GPS-t 1x odarögzíteni a km óra közelébe, és megnézni, hogy mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz. Ezt anyagi szempontból jó tudniMondjuk ezzel a számítással felnin mész.
Azért írtam, hogy nem mértem meg, csak kiszámoltam egy értékkel
Az arányosításhoz jó így is. -
DigitXT
félisten
válasz
PLaci58 #14004 üzenetére
Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a
gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani.
Hidd el, azért ennyire nem érdekel a dolog.
(Vannak persze olyanok a neten, akiket elég
komolyan érdekelt, ezért jóval tovább mentek:
ez az illető konkrétan az órát tuningolta meg.)Úgy hívják, hogy mérési hiba
Részben: részben pedig a közelítésből fakad,
hiszen mint mondottam volt, csak pár mérési
pontom volt, ezekre "illesztettem" a grafikont.
(Lineáris szakaszokkal közelítve a szerintem
degresszív görbét: ha pl. a visszatérítő rugóm
gyengélkedik, elkúszhat a mért érték, nem?)Egyébként robogóval eléggé nehéz egyenletes
sebességgel haladni egy adott óra állásnál, uis
a hangjából nem hallom, ha gyorsulok/lassulok
picit, állandóan az órát nézni meg veszélyes.A legbiztosabb mérés az lehetne, ha a gépet álló
helyzetében felemelve csak a kereket forgatnám
meg egyenletes sebességgel, s a hozzá tartozó
"számított" elmozdulásból mérném ki a torzítást.
De lásd első mondat: ennyire azért nem érdekel.pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
Mondjuk ezzel a számítással felnin mész.
(Általában a felnit szokták megadni pl. 10"-osnak,
ahhoz képest a gumiabroncsnak van szélesség +
oldalarány adata, amiből kiszámolható az elméleti
kerülete.Gyakorlatilag meg le lehet mérni, mint
anno bringáknál kellett a km-óra bekalibrálásánál.)Az első gumiabroncs méretem amúgy: 120/70 R12
Ilyen abroncs van rajta: ezzel nagy gond nem lehet. -
sz_abika
addikt
az autokba valo benzin adalekoknak van letjogosultsaguk robogoba? Csak azert kerdem mert tescoba az STP adalekok le voltak akciozva...vettem egy karbi tisztitot kivancsi vagyok beleontsek belole a robogoba egy kicsit a flakonbol, leven 50-60literre van egy adag
Maga az adalek bevalt a kocsinal, szoval gondolom nem robban le a hengerfej itt sem.
-
PLaci58
addikt
válasz
DigitXT #13996 üzenetére
Ha ránézel a grafikonra, ordít róla, hogy nem. (Több töréspontja van.)
Igen, látok benne töréspontokat. Azokat a készítőnek tulajdonítom
Úgy hívják, hogy mérési hiba
A GPS sebesség mérésében nincs töréspont és tudtommal a kilóméterórákba sem építenek be. Annak lineárisnak kéne lennie!
A GPS által mutatott maximális sebesség értékekkel számoltál, ami egyáltalán nem biztos (mégha úgy gondolod, hogy egyenletes sebességgel is haladsz), hogy azonos az óra által éppen mutatott értékkel.A digitális kijelzésnél az utolsó digit hibás! Amikor 50-et mutat, akkor a mért érték 49-51 között van. Pontosabb ha tizedes jegyeket is kijelez, mert akkor is csak az utolsó digitnél keletkezik kerekítési hiba ( 50,0-nál , 49,9 - 50,1). Ezzel nem lehet mit kezdeni.
Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani. Mivel úgy tűnik többet mutat, ezért nagyobb gumiátmérő, keményebbre fújt kerekek valamit javíthatnak. Ráadásul még a terhelés is beleszámit, hogy mennyire nyomódik össze az úttesten a gumi.
pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
ha benyomódik mondjuk a talajon 1 cm-t a terhelés hatására, akkor az átmérő 2cm-t csökken (2r x Pi) és a kerülete : 73,476 cm.
A kettőt elosztva : (tényleges/elméleti) : 0,92126-öt kapunk. Ebből kiderül, hogy az óra ebben az esetben 7,8 %-al, majdnem 8%-al többet mutat a tényleges sebességnél.Ugyanez igaz a hajtott kerékre is, ahol a nagyobb súly van, csak ott a nagyobb keréknyomás tényleges sebességnövekedést eredményez.
Tanulság: puha kerekek lassabb haladás pontatlanabb óra, keményre fújt kerék, gyorsabb haladás, pontosabb óra
Könnyebb vezető (50 kg) gyorsabban megy mint a nehezebb (100 kg) függetlenül a motor teljesítménytől (ugyanolyan fordulatszám)
Természetesen ez csak egy összetevő.
ui. nem mértem meg, hogy egy 10"-os keréknél mennyi a tengely és a gumi széle között a tényleges távolság (r)! Ez csak egy elméleti számítás. (mielőtt valaki azzal jönne, hogy nem is annyi a kerület, hanem 82,xxx
)
-
sz_abika
addikt
Déli pu-nál, hol van olyan hely ahol ott lehetne hagyni a robogót egy este erejéig?
Ott van a PSZÁF és a Mercure hotel mellett zászlóárbócok..ahhoz kikötni esetleg? Vagy a hotellel szembe dobjam le, ahol van esetleg kámérá? -
akos3
addikt
válasz
Topiccsendőr #14001 üzenetére
Nem volt még semmilyen panaszom rá, mmint a jel vevést illetően. csalást meg nyilván nem tom megállapítani
Asszem egyszer autóval mértem akk reálisnak tünt a mérése....
Igazából nekem mind1. A lényeg h minnél többet mutasson(vicc volt
)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Házimozi belépő szinten
- Motoros topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Hardcore café
- Lexus, Toyota topik
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- EAFC 25
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RTX 2060 6GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest