- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Milyen házat vegyek?
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- Milyen alaplapot vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- HDD probléma (nem adatmentés)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
draco31
veterán
válasz
macilaci78 #82898 üzenetére
-
draco31
veterán
válasz
macilaci78 #82895 üzenetére
Akkor így lesz ez is. Ha meg kell, van bikázó is, meg két töltő is
Máskülönben haragszok a Malagutira. F12 vizes, digitális a minden is. A spirált is feltekerte 2x is a tengelyre.
Meg is rendeltem az új spirált, új meghajtót már rég. Most jött el a gumicsere. Meg a meglepetés. Mert ebben nem spirál megy, hanem 3 szál vezeték, a meghajtóban meg így akkor mágnesek vannak, és reer kapcsolós a megoldás. Így lett egy spirál és egy meghajtó a semmire. -
draco31
veterán
Hello!
Új akku, nemrég bontottam ki, és töltöttem bele a savat. 12,6V-ot mérek rajta. Kell így töltőre rakni, vagy mehet egyből a robogóba?
-
seller007
tag
válasz
macilaci78 #82891 üzenetére
azt hiszem akkor alapítanom kell egyet. topiklakóknak kedvezmény
-
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #82812 üzenetére
(...ybr hátsó lengéscsill. folyt.)
Ebay-en találtam egyet, amit 30 (+ 10 posta) euróért (cirka 20 ezer) használtan megkapnék.
Honnan tudom/látom, hogy ami nekem van, az felújítható-e?Nem nagyon akarom a sajátomból kiszerelni és hetekig/hónapokig hozni-vinni, hogy kiderüljön, vagy hogy addig ne legyen ott a moci, ha kell.
Valami tipp?
Köszi! -
NYPD
aktív tag
Lehet, én emlékszem már rosszul, de itt a villamossín nem egyben busz-sáv is? Ha igen, akkor ott az Astoriáig végig lehet rongyolni, és akkor nem kell a biciklisávban baromkodni, főleg nem ilyen sebességgel. (Ha nem buszsáv, akkor meg azt a kis részt ki lehet szerintem bírni, mert a kálvintól viszont már van BKK sáv végig a deákig.) Én itt az autóst nem biztos, hogy hibáztatnám. A kamera szemszögéből meg szerintem ez talán védhető lett volna, satufék helyett egy gyors balos elkerülővel bemenekülni a villamossínre. Perszer lehet, hogy a kamera csal ennyit, és irl nem adta volna ki.
Két helyen használok egyedül ilyen bicikliávot, az egyik a Thököly úton kifele a városban a Keletinél, míg beelőzöm a buszokat, a másik meg szintén a Thököly befelé vezető oldala, - ha áll a sor - a Róna u - Colubus u- közötti szakaszon, mert ott a buszsáv minősége vállalhatatlan motorral. De közel sem ilyen sebességgel, a Columbus u.-ból ugyanígy fordulnak ki, akkor is csak gurulok, ha látom hogy üres..
-
KTMHobby3
tag
Nyugodtan belepróbálhatod a 21W-ost, mert az index akkuról megy, nem generátorról. Az akku meg bírja, mert az index rövid ideig és szakaszosan működik. Viszont lehet hogy a villogás üteme lesz más, mert az konstrukció függő. Akkor csak a 10W-ossal lesz jó, esetleg meg lehet próbálni 15W-ossal, hogy fényesebben világítson.
-
ot93
senior tag
és az izzót gondolom tudom cserélni ebben a búrában? ha beleteszek egy 10w-osat, akkor gondolom okés lenne, nem?
Amúgy a dr125-ön szerintem a hátsó indexek nem gyáriak, mert egy gyári fotón sem olyan. Az elsők azok gyáriak. Na mondjuk nem azért cserélném, mert nem gyári (mellesleg nem is olyan fényes mint az elsők, pedig papíron elől-hátul 10w-osnak kéne lennie), hanem mert az egyik le van félig törve. -
nod1
csendes tag
Ez a saját véleményem, nem értek az elektronikához, majd a tanult kollégák kijavítanak:
Beleteheted, de a generátort nem erre a fogyasztóra tervezték. A tekercs elvileg túlmelegedhet, ha nem gyári teljesítményű izzót teszel be. Ha fényszóró izzóról lenne szó, akkor azt mondanám, hogy ne. De ez szerintem határeset. -
nod1
csendes tag
válasz
macilaci78 #82871 üzenetére
Rendszámot csak én nem látok rajta?
Valami kis 125-ös sportmotornak tűnik, a virsli gumikból talán CBR 125? -
nod1
csendes tag
válasz
seller007 #82859 üzenetére
Szia,
max licensz. Mint ahogy a CPI is Minarelli koppintás 2T-ben, ez meg valami GY6. Napi használósnak nem javaslom. Idomok sérülékenyek, extrém gyorsan mattul be rajta minden, olyan esetleges az egész. Ha ragaszkodsz a 4T-hez, akkor legálisan Agility, amivel éppen, hogy el lehet lenni. 2T-ből nagykerekű olasz.
Ha van jogsid, akkor 4t 125-ben Leader blokkos bármi. Van hozzá alkatrész, ismerik a szerelők, és nem fognak, vidd a ***ba a kínai ***odat típusú hozzászólással elhajtani. Vagy még a -megcsinálta, de ide többet ne hozd- a kedvencem. :-)
Szóval ha napi járóst akarsz, akkor nem javaslom. -
ot93
senior tag
Hátsó indexeket akarom cserélni foglalatostul ilyenre, de amit néztem, az elvileg 21W, gyárilag viszont 10W-os. Belerakhatom vajon?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #82876 üzenetére
Egyetertek.
En a Batyi-Clark Adam ter kozott, a Fo utcan szoktam bringasavon eloremenni, amikor vegig be van allva es meg se mozdul a sor.
Gyakorlatilag az osszes ilyen lehetseges jobbkezes utca elott majdnem allora fekezek, mert nagyon sok autos meg allo kocsisor mellett is agresszivan korulnezes nelkul hajt ki a bringasavra es dugja be az auto orrat a nemletezo szabad helyre.
Csodalkozok is mindig, mind a motoros mind az autosok vedoangyalba vetett hiten -
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #82876 üzenetére
"Inkább tanuljunk a más kárán."
Nagy igazság!
Engem arra tanított az oktatóm hogy mindig annyival közlekedj hogy meg tudj állni a belátható útszakaszon belül.
Szeretek gyorsan menni, de ezt mindig betartom. Nagyon régóta vezetek motort, de karambolom egyszer sem volt. Az életé az előny! -
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #82873 üzenetére
Sajnos szedett mar ki rendor bringasavbol a varosban(Hosok terenel), szoval nem lehet lakott teruleten belul menni rajta.
Azt a csattanast pedig max akkor lehet elkerulni, ha ahogy irod, az ember tudja es hajlando is “olvasni a forgalmat”. -
Laybee
őstag
válasz
macilaci78 #82873 üzenetére
Én úgy tudom, hogy csak lakott területen kívül lehet menni 30al smkp-ral kerékpárúton.
autoszektor.hu: Segédmotoros kerékpárral lakott területen kívül – tehát városokban nem! – kerékpárúton is haladhatunk, de ebben az esetben csak max. 30 km/óra sebességgel.Még valami: autók mellett maximum piros lámpánál lassan, körültekintően jobbról lehet előre csorogni. Ez minden volt csak nem lassú, motoros helyébe kocsik mögött álltam volna meg a kereszteződésben.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
nyogo83 #82872 üzenetére
Az a gond, hogy KRESZ szerint 30 km/h a megengedett a kerékpársávon lakott területen belül járművel, tehát bringával, smkp-val, motorral.
Véleményem szerint ha én hab testem adta lendületemmel szabályosan 30-cal kerékpároztam volna ott, ugyanígy csattanok a kocsi oldalán, mert a bringa fékeit sokkal gyengébbnek érzem, mint a robogómét, pedig a bringa hátul is tárcsa...Szerintem az autós volt a szabálytalan, persze a motoros sem volt épp követendő példa.
A motorosnak látnia kellett volna, hogy a sor feljebb már indul, kell legyen annyi rutinjának, hogy ha a kikanyarodót nem is engedik be a sávba, attól még kitolja a kocsi orrát. Hiába látszik, hogy gyakorlatilag már fékezbe érkezik meg a kamera látómezejébe, elbaszta. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #82871 üzenetére
Pont annyival tobbel, amit eppelmeju ember, motoron, biciklisavban nem vallal be.
Sokszor ha bringasavban ferek csak el az allo kocsisor mellett, akkor soha nem megyek tobbel, mint egy biciklis. Sot, ha bringas van elottem, akkor normalis tavolsagban abban a tempoban csorgok mogotte.
Ha jon egy ket ilyen kamikaze, akkor amint lehetoseg van, elengedem, nyugodtan nyissak ki ele a parkolo auto ajtajat, vagy lepjenek ki/hajtsanak ki ele, amikor 50+ tempoval tolja neki.
Varosban soha nem ertettem ezt, mert az esetek tobbsegeben miutan megelozott, talalkozunk a kovetkezo piros lampanal. -
macilaci78
nagyúr
Szerintetek mennyivel ment a motoros?
-
Debilon
addikt
válasz
macilaci78 #82865 üzenetére
ugye?
örülök hogy kifejtetted
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Debilon #82864 üzenetére
Első óra előtt odatolja, vagy egy kategóriának megfelelő vezetői engedéllyel rendelkező személy odamegy vele, majd a jogsiszerzés ideje alatt az iskolánál tárolja, végül a frissen megszerzett jogsijával elhozza. Közben persze áttolhatja az okmányirodába, hogy már onnan használhassa a jogsiját.
Igazad lehet, így leírva tényleg röhejesnem tűnik.seller007: mintha a szabóhoz is neked kellene vinni a varrógépet. Ha nem nagyon vidék, akkor keress másik autósiskolát.
-
seller007
tag
válasz
macilaci78 #82861 üzenetére
B125-hoz elsőnek motort kell vennem mert az oktató csak "saját" motorral oktat.
Erdeti kérdésről mit gondoltok? köszi! -
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #82861 üzenetére
B125, vagy A1.
-
seller007
tag
Sziasztok, Első robeszt keresek autó mellé belvárosba, van egy ismerősnek egy eladó 125ös Daelim Delfino osztrákból, azt mondta, hogy ezek Yamaha blokkosak. Itthon ahogy nézem nem egy gyakori márka. Mennyire "szeretik" a hazai szerelők ezt a márkát? mennyire elérhetőek hozzá az alkatrészek hozzá? Köszi előre is
-
Tamás9x
őstag
Nem olvastam a cikket, és nem is nagyon jártam még ennek utána, pár kocsiban is dupla gyertya van, van ennek tényleges létjogosultsága, persze gondolom van, ha költöttek pénzt rá, de tényleges ami nekünk is profit, az jelentkezik, vagy csak %-os eltérés égésben teljesítményben?
-
FeniX-
senior tag
Egyik nap néztem a keeway rkv tesztjét, és meglepődve hallgattam, hogy 3 gyertya van a hengerfejben az euros normák miatt.
Nyogo, a Tiedben is ugyanez a blokk van? -
FeniX-
senior tag
Találtam egy nagyon jó kis videót a karbiról:
https://www.youtube.com/watch?v=toVfvRhWbj8&ab_channel=SmarterEveryDay
kb. 7 percnél indul a móka. -
ricsi8800gt
addikt
válasz
macilaci78 #82850 üzenetére
Igen ugyan olyan tipusra, gyújtó kábel is, elivel a hézag is, így szemre, azt nem piszkáltam amúgy, méret ugyan az, gondolom a hőérték is akkor. Le csavartam a toldatot. Szépen indul vele
-
macilaci78
nagyúr
válasz
ricsi8800gt #82849 üzenetére
A hézag rendben van? Gyújtókábel?
Az én gyertyám végén van egy lecsavarozható toldat, ami a gyertyapipától függ, hogy kell-e.Biztos ugyanolyan? Méret, hőérték, stb.
-
ricsi8800gt
addikt
Sziasztok
Szerintetek az mitől van hogy gyertya csere után mindha kicsit lomhább lenne a kis Cpi 50-es sárkányom, ugyan azt a gyertyát tettem bele csak ez új,de mégsem úgy megy mind a régivel
-
LógaGéza
veterán
válasz
tamas_0123 #82846 üzenetére
Hát, mivel egyik délután olajfolt ált alatta, és csupa olaj volt a szár, ezért gondolom, hogy olajos - máshonnan nem nagyon folyhatott rá.
nyogo83
Köszönöm, megkeresem Surit. 37ezret kaptam most ajánlatnak, annál csak jobbat fog mondani
Sose csináltam még teleszkópszerelést, mondjuk ha azt mondjátok itthon megoldható nagyon spéci szerszám nélkül, akkor lehet megpróbálom. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
LógaGéza #82845 üzenetére
Felesleges lenne az egeszet cserelni. Valoszinu csak szimmeringet kell cserelni, illetve olajat.
Az olaj mennyisege lehet kerdeses, hogy mennyi kell bele gyarilag, igy vagy egy elegge tapasztalt szakival csinaltatod meg (pl Suri /motorszerelo.com/), vagy ha az egyikben amiben megmaradt az olaj, megprobalod az utolso cseppig kicsepegtetni es sacc/kb ugyanannyi mennyiseget szimmering csere utan beletolteni. -
LógaGéza
veterán
Üdv!
Van egy elektromos robogó nálam, aminek elengedte az egyik első lengéscsillapítója az olajat. Gondoltam kicserélem, de nem találok megfelelő méretűt. Ha jól mértem, akkor 365mm hosszú, 27mm-es befogatóval, a tengely a keréknél pedig 12mm-es - kép róla. Nem tudom ez mennyire speciális méret, esetleg jobban járnék, ha felújítatnám?
Ha valaki tud esetleg olyan boltot Dél-Pesten, ahol tudnának esetleg segíteni, azt is megköszönném -
Tamás9x
őstag
válasz
macilaci78 #82843 üzenetére
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tamás9x #82842 üzenetére
Szerinted akkor rendben van, hogy youtube videókról tanul az ember motorozni, mikor oktatónak fizet?
Amikor oktatóval tanultunk autót vezetni, akkor átszállt mellőlem a kollégájához beszélgetni, de akkor nekem volt 6 év rutinom. Üljek nagymotorra is földúton és sajátítsam el a magabiztost kezelést legalább 3 típuson, mire oktatóhoz kerülök?
A pályarajzot köszi, nyomtatom is.
-
Tamás9x
őstag
válasz
macilaci78 #82841 üzenetére
-
Tamás9x
őstag
Szintén zenész, de hamar meglett a korlátlan. Az oktató nem nagyon tudja elmagyarázni, mit kell érezned, ezt tapasztalni jobb, és gyorsabb is. Rengeteg oktató videót nézegettem testhelyzetről, plusz megvolt a váltós gyakorlatom, így azzal nem kellett pluszba szívni. CBF500-600, de az 500-ast a 2 henger miatt jobban szerettem a 600 nyúlós lomha.
Mindenki balfasz, ezen felesleges izgulni. -
Doki16
addikt
válasz
macilaci78 #82832 üzenetére
Köszönöm szépen a részletes tájékoztatást
-
nod1
csendes tag
Okmányirodák sorozatot kapnak, ezért lehet, hogy szembe jön egy közeli.
Na, akkor rendeltetésszerűen használod a gépet, árokból ki-be. :-)
Szerintem nem kapott akkora ütést, hogy a váltókar a tengelyt elhajlítsa. De ha bármi elment a váltási érzet azonnal megmutatja. Egyébként tuti, hogy 2-3 ezer Ft-ért kapsz komplett váltókart hozzá, én ennyiért nem állnék neki hajlítgatni.
Minden motorikus alkatrész gombokért van ehhez a blokkhoz, ezért is nagyon jó választás szerintem. -
nod1
csendes tag
hajrá!
Meglepően hamar bele lehet rázódni, ha megvan a megfelelő ismétlésszám, és nem esik ki idő, tehát legalább heti 2 alkalom meglesz.
És nyugi, az elején főleg váltós rutin nélkül nagyon szokatlan a dolog. Nekem is az volt. Ja, és a pálya. Az első alkalommal örültem, hogy a motort egyenesben tartom, később, mikor már ment a kezelés, akkor kezdtem el a pályát megtanulni. Bár érdekes, amit mesélsz, mert engem először egy mini rometre (Póni) parancsolt rá az oktatóm, hogy összeálljon a rendszer. Aztán jött az 125-ös MZ, az volt a tanulómotorom. Persze már a Simsonos múltam bőven megvolt, tehát a váltási rutin adott volt, de a "nagymotor" még így is elvitt nagyon, rendesen megizzadtam rutin első óráján. A2-re CBF 250 nagy A-ra meg GS 500 volt a harci szekér. Persze ez 2006-ban volt, azóta már eltelt pár év, de nem is értem, hogy valami kínai 4T-t (mondjuk skyteam 50 vagy 125, vagy bármilyen pitbike) miért nem rendszeresít az oktató, hogy legalább a váltás, kuplung, holtjáték meglegyen. Borogatják a motorjait, aztán ha valami van, akkor meg kiesnek, és nincs vizsga..
És még valami, mondtad, hogy az Agility után felülsz a kanapéra. Nem találtál olyan sulit, ahol automatával oktatnak, ha nem cél a váltós motor, vagy azért benne van a pakliban? -
ot93
senior tag
Ja értem, a rendszám alapján mondjuk ja. Amúgy láttam pár napja a városban az egyel kisebb rendszámot, nemtom ez mennyire ritka, hogy az egymás utáni rendszámok ugyanoda kerülnek.
Nehéz megállni tényleg, még így is, hogy már unalomig járkáltam azt a kis területet ahová kimerészkedtem.Egy kis sztori:
Ma megvolt az első "esés". Semmi komoly, előre láttam is. Mentem egy kavicsos úton, ahol a jobb széle elég lejtős volt kifelé. Lecsúsztam hát és bele a fél méteres árokba, ott meg eldőlt a motor. Sokat kerékpároztam, terepen is, így eléggé ismerem a kétkerekűek viselkedését, de sm gumikkal ha erősebben visszakanyarítottam volna a gépet, akkor kicsúszik a kerék és ott az úton esek nagyot. Így meg úgymond leugrattam az árokban és ott eldőltem. A tükör "rúdja" elfordult, plusz a váltó kar elhajlott. Nemtom mikor, szerintem mikor leugrattam az árokba. Szerencsére az árok nem volt olyan kemény, de valahol mégis elhajlott. Na ekkor jött a második megmérettetés, visszahozni az útra.
Mivel az árok elég keskeny volt így keresztve fordítani esélytelen volt, ugye akkor fel tudtam volna kaptatni. Felhajtani srégen nem tudtam, mert elpörgött a kerék. 1x azért megpróbáltam, újabb eldőlés... Na most senki nem jött arra, felállítani a gépet azért sikerült, aztán elindultam az árokban reménykedve, hogy később lesz olyan rész, ahol alacsonyabb a partja. Mentem vagy 100m-t árokban amikor volt egy rész ahol szélesebb volt az árok + alacsonyabb a partja és ott az árokra merőlegesbe tudtam helyezkedni és kikaprattam az árokból.
Csak ezután észleltem, hogy a váltó kar hajlott, na meg ekkora már jött egy kis szag, szerintem a kuplungból. Remélem nem lett baja.
És a váltó kar tengelye, ami be megy a blokkba, az milyen könnyen hajlik meg? Mert a kart oké vissza lehet hajlítani, de a tengely már macerás. Amúgy mit okozhat még egy túl nagy erőhatás a váltó karra? Belül egyéb más is károsodhat? -
nod1
csendes tag
Akkor sok balesetmentes kilometert kivanok hozza. A jogsiig nagyon ne eroltesd, nehogy baj legyen. De persze tudom, hogy nehez kibirni. En most honositasig vagyok hasonlo cipoben, mar sokat adnek azert, hogy motorozhassak, de varnom kell a rendszamra, es meg alkatreszekre is, hogy osszealljon a sztori.
A por max. A lancnak tud artani, a tobbit siman moshatod, ha mar eleg osszegyult rajta.Es, hogy honnan gondoltam, hogy kinti? A rendszam, es allapot. Itthon nagyitoval kell keresni a 10 eves+ kategoriaban az ilyen allapotot. Foleg a 125 os kategoriaban. Ezeket sajnos hamar lelakjak.
-
NYPD
aktív tag
Na, ha már ugye ilyen remek idő volt ma, le is tudtam délután az első rutin órámat A2 kategóriára. Vegyesek az érzéseim. Kaptam egy motort, hogy akkor nosza, menjünk körbe a pálya körül. Lefele van az 1-es, felfele a többi. Mehetsz. Ok, megyek, bénázok ott össze vissza, kezdtem ráérezni, mondom húzok neki egy kettest. Minden fasza, nem rángat, egész jól ment már a végére. Akkor mehet a kanyargás a bóják között. Az oktató nem nagyon mondta el sajnos, h annál a motornál amit kaptam pl van e vmi nyavajája, de egy csomószor lefulladtam, mert nem éreztem h hol fog a kuplung, kell-e hozzá gáz. Néha kellet, néha nem. Ezt még szoknom kell. A 360 as forduló meglepően könnyen ment, igaz csak alapjáraton gurulós, hátsó fékem megoldással. Ennél a feladatnál egy tapasztaltabb versenyző ment előttem, őt kellett követni némi csúszással. Na itt éreztem magam gyökerek, keveregtem ott össze-vissza, sokszor nem a jó nyomvonalon.. Csak én vagyok ennyire marha, v másnak is volt esetleg ilyen gond az elején? Képen pedig már sokat láttam a pályarajzot, de ott helyszínen nem volt mindig túl egyértelmű. Ezután kaptam egy nagyobb motort, azzal körözzek. Hát ezt a kuplungolást még nagyon meg kell érezzem. Oktató nem nagyon figyelt ahogy láttam amúgy. Kicsit olyan itt a motor menjél hülyegyerek érzésem volt, így az első alkalommal én vártam volt pl bemutatókört, vmi okosságot az alattam lévő vasról, stb. Legközelebb remélem jobb lesz. Így elsőre, hogy teljesen más kezeléshez vagyok hozzászokva ugye a robin, baromi szokatlan volt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Doki16 #82830 üzenetére
Bárdi ismeri a típust, hoz rá olajszűrőt és olajat is.
Olajwebshop-ot néztem még, de magát a típust nem ismeri, viszont a Scarabeo Light IE motorkód alapján jó és ezt az olajszűrőt dobja. Légszűrőt nem találtam. -
Doki16
addikt
Van nekünk egy Aprilia Scarabeo 200 ie motorunk. Kellene bele olaj és szűrő.
2010-es évjárat 181 cm3 és 14kw, motorkód CB01-el kezdődik ha számítTudnátok benne légy szíves segíteni, hogy honnan és mit kellene bele vennem?
-
-
válasz
perge666 #82825 üzenetére
Köszi a kérdést, összerakták a gyerekek, működik, de még csak 400km-nél jár. Azt mondták, hogy 700km-ig óvatosan kell vele menni, csak utána lehet komolyabban terhelni.
(Én csak 5 km-t mentem vele)
Jó dús keveréket kap.
Szivató nélkül simán indul, könnyebb elindulni vele, mint előtte, ha egyesbe teszem, nem fullad le, mint előtte...
Na de azért van még vele feladat; pl. a gyerekek szétvégtak 1-2 kábelt szétszedéskor (index), azokat meg kell forrasztanom, me ilyenek. De azért rendesek voltak, összejelölték szigszalaggal, hogy melyik melyik pár (bal ill. jobb). Sztenderrugót elhagyták... Na persze ezek rám maradnak, és ahogy időm engedi a fűnyírás, duguláselhárítás, főzés, sütés, térkövezés mellett, néha van idő ilyenekre is.
(Néha arra gondolok, hogy nekem is kellene egy ilyen motor, és akkor nem kölcsönkért motorral próbálgatnám a motorozási "képességeimet")
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
tamas_0123 #82822 üzenetére
Sok sok csavarlazito es probald megmelegiteni a perselyt mielott csapagylehuzoval neki esel.
Lehet, hogy a nyomolap mar ugyse fog kijonni serules nelkul.
Csavarlazito helyett jol johet meg, ha valahogy oldalra dontve fekfolyadekkal beaztatod a perselyt, van hogy az konnyebben bejut a persely/fotengely koze. -
mumtaz
senior tag
válasz
KTMHobby3 #82814 üzenetére
Akkor rendben van, ha nem a meglévő lámpatestbe van szerelve a hagyományos izzó helyére.
De azért azt csekkold le, hogy az E4 (Hollanadiában adták ki a jóváhagyási engedélyt) jelölésen kívül még mi szerepel rajta. Mert trükköztek ám nevenincs/kínai gyártók, hogy egy teljesen más felépítésű lámpa jóváhagyási jelöléseit tették rá. Például xenon projectorra simán ráütötték az eredetileg bevizsgált típust, ami HC volt. Csak az volt a baj, hogy a HC a halogén tompított fényt jelöli, nem a xenont. -
Recon666
Közösségépítő
Sziasztok!
Piaggio NRG Power DT friss tulajkent irok. Sokat allt a motor, olyan gond volt vele elso korben hogy nehezen indult, ez orvosolva lett karbi tomites és uzemanyag cső cserével.
Viszont magas a fordulatszám es idokozonkent fulladozik. Szerelohoz most megy szerinte vagy szivocsonk gumi van kirepedve vagy a membránszelep kuka vagy mindkettő.
Mik okozhatjak a tuneteket meg?Valamint kap egy Malossi Multivar 2000 variator szettet, van tapasztalat valakinek.ezzel, mivel fog változni a motor karaktere?
-
FeniX-
senior tag
Újabb kérdés: szerintetek ilyen kuplung bowden porvédő gumit "miből" lehetne faragni? A típusomhoz való közel 8 ezer ft... egy kis darab gumiért.
Ez DIY megoldásért kiállt. -
tothferenc
aktív tag
válasz
KTMHobby3 #82814 üzenetére
Szerintem elbeszeltetek egymas mellett. A komplett lampa, jovahagyasi jellel, a gyarto altal eloirt fenyforrassal oke lehet, de az, hogy a sajat gyari izzoszalas lampadba egy 9 wattos ba20d ledes fenyt teszel, vagy kihereled az indexed, es beforrasztasz egy narancs power ledet, az mar nem okes ha a szabalyozast nezzuk.
-
KTMHobby3
tag
-
FeniX-
senior tag
Hali, időközben írtam emailt az YSS supportjának az YBR hátsó lengéscsillapító miatt.
Dilemmázok: két terméket ajánlottak, de amelyikkel két személlyel is tudnék menni az ugyanúgy 100 rongy, mint a gyári eredeti.
"For this model we have 2 models.
95< kg ME302-280T € 168.19 incl btw deliverytime 1week
95> kg MZ366-280TR € 301.29 incl btw deliverytime 4weeks"
https://www.suspension-store.com/ME302-280T-11 ,
https://www.suspension-store.com/MZ366-280TR-14Most akkor ilyen erővel megvehetném a gyárit is, az is 100 rongy.
Ebből meg "utánratyit" nem akarnék, de nem nagyon ismerek még ezen kívül használható márkát.Ha van még olyan, amit érdemes megnéznem, írjatok. :-)
-
mumtaz
senior tag
válasz
KTMHobby3 #82805 üzenetére
Nem azért, hogy a vitát folytassam, inkább, hogy lezárjam:
Minden első lámpába gyárilag benne van az E jelölés. Ez utal a különböző szabványokra és vele együtt kiköti azt is, hogy az adott lámpatestben milyen izzó használható.Nem valószínű, hogy a rendeletekben úgy meg fogod találni, hogy segédmotoron mit használhatsz. Közúti járműre tesznek utalást, ami minden közúti járműre vonatkozik. És olyat meg pláne nem fogsz találni, hogy a segédmotoron milyen izzó használható. A lámpatestet a lámpatest, vagy a jármű gyártója vizsgáltatja be egy adott "izzó" típussal és az erre vonatkozó E betűt illetve sokszor az adott lámpatestre vonatkozó bejegyzés hivatkozási számát is beleírják, ami alapján le is lehet kérni az adott lámpatest paramétereit.
Szóval a megkötés nem jármű fajtára vonatkozik, hanem egy adott jármű (gyártmány típus) lámpatestére
Nem tudom, honnan vetted, hogy segédmotorba olyan lámpát raksz, amilyet akarsz.
Én 4 évvel ezelőtt a Jetforce-ba beletoltam a xenont. Úgy megbafftak 30000-re, ahogy illik.
Végül rájöttem, hogy közvetlenül az akksiról a lámpa sokkal erősebben világít, így közvetlenül onnan húztam előre egy szálat, a gyári lámpakiállás pedig egy relén keresztül kapcsolta a lámpára a közvetlen pozitívot. Na azóta is úgy van és olyan erősen világít, hogy sötétben lakott területen kívül is bátran lehet menni vele.
És gyári izzó. -
teleahocipöm
senior tag
Sikerült kicserélnem a Dio AF27 vákuumcsövét valamint a benzinpumpa és a karbi közt lévő hosszabb benzincsövet (4,5x9 mm ). Jobb lett, 4-5 nap állás után első indításra már járt motor, viszont ahogy elkezdtem beöltözni szép lassan le is állt. Indítóztam vagy 15-ször, de ahogy beindult le is állt. Állítottam a karbin és jó lett, ezt a részét nem értem, mert nem állítottam el semmit rajta.
Azóta is elsőre indul, igaz kicsit gyenge első pár percben, és melegen indításkor néha kell gázt húzni neki, de ilyen is volt.
Csak azért írom le, ha valakinek olyan problémája lenne, hogy pár nap állás után sokat kell indítózni, akkor érdemes ezeket kicserélni. -
A szenderekhez kapható dupla rugók miért duplák? Van valami különleges funkció, vagy felszerelési trükk?
(Láttam, van szimpla is) -
perge666
veterán
válasz
tome0001 #82770 üzenetére
Bocsi átsiklottam a hozzászólásodon.
Membrán vagy visszacsapó szelep a neve,3-4K az ára.
Tegnap 2 heti állás után úgy indítottam a Typhoont hogy először önindítót megtekertettem néhány másodpercig,aztán gyújtás nélkül rárúgtam 6-ot,gyújtás ráad és 4.rúgásra beindult.
Ha kicserélném a membránt akkor gombnyomásra indulna mindig,de lusta vagyok nekiállni.
Inditás után 4-5 napig könnyen indul,nálam utána makacsolja meg magát. -
nyogo83
Topikgazda
Ha lehet akkor ne kezdjuk ujra megint ezt a temat, szerintem elegszer be lettek linkelve az ezzel kapcsolatos Kohem rendeletek illetve jogszabalyok, akkor is pont amiatt, mert az a tevhit jott elo, hogy nincsenek szabalyok amik tiltanak. Azok ertelmezeset pedig ha kerdeses, akkor adott esetben bizzuk a hatosagra. Egyszer mar kifejtettem, ennel tobbet nem tudok a temahoz hozzatenni [link]
Jelenlegi allas szerint leegyszerusitve ledes fenyforrast hagyomanyos izzora tervezett lampatestbe szerelni semmifelekeppen nem szabalyos. Komplett ledes lampatestet elmeletileg lehet hasznalni, ha megvan a megfelelo tanusitvanya es megfelel az ECE szabalyozasnak.
Szoval ha esetleg ez merul fel legkozelebb, akkor erdemes erthetobben fogalmazni, mert onmagaban a "ledes vilagitas" kifejezes alatt sokmindent lehet erteni. Sajnos az utolagos "ledes vilagitas" alatt 10 bol 9 esetben ugyanarra gondol minden ember mint amikor utolagos "xenon vilagitasrol" beszelunk. Gyari, nem erre a fenyforrasra kialakitott lampatestbe utolag mas tipusu fenyforrast szerelni. Az pedig soha nem lesz se robogon, se motoron, se auton szabalyos.
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #82804 üzenetére
Látom, nem vagy képben, ezért nem vitatkozok Veled. Ha vennéd a fáradságot és utána járnál, meggyőződhetnél hogy van lehetőség a ledes világításra SMKP esetén. Mondj egyetlen "törvényt", amelyik tiltja. Nem tudsz, mert nincs!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
KTMHobby3 #82803 üzenetére
Csinálsz, amit akarsz, mint ahogy bárki más is.
A fórum szabályzata azonban kimondja, hogy tilos a Jogszabálysértés (vagy arra buzdítás), például rágalmazás, becsületsértés, kegyeletsértés, közösség elleni uszítás, rémhírterjesztés, közveszéllyel fenyegetés, önkényuralmi jelképek használata, nemzeti jelképek megsértése.
És mivel a hatályos törvényekkel összhangban nincs mód mindenféle segédmotoros kerékpárt ledes világítóberendezéssel ellátni, ezért fogadd el, hogy esetenként véghez viszed a jogszabálysértésre buzdítást a topikban.Nincs az a hülye, aki ne törekedne a nagyobb biztonságra, vagy legalább a nagyobb biztonságérzetre, de könnyen be lehet szaladni a f@szerdőbe tátott szájjal.
Az sem mentség, hogy nincs a fórumban tudomásunk olyan tagról, akit ledes világítás miatt búboltak volna meg a hatóságok, mert mit mondunk majd az elsőnek?
-
KTMHobby3
tag
válasz
perge666 #82793 üzenetére
Most akkor mi legyen? Rakjam vissza a régi lámpát hogy a legközelebbi kereszteződésben egy balga autós fellökjön?
Nehéz elhinni hogy a ledes világítást látják az autósok? Nap mint nap tapasztalom.
Megnyugtatlak hogy az SMKP-mon legális a ledes világítás, ezért nem tartok a rendőröktől.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Posta, csomagküldés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- EAFC 25
- Le Mans Ultimate
- Robogó, kismotor
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkCentre M910q Mini PC / i7 7gen/8GB RAM/240GB M2 SSD/12 hónap jótállással
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest