- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bib
őstag
Amikor befogod a légszűrő csonkot akkor a szivató hatást éred el.Ettől még nem biztos hogy működik a szivató.Ha bemelegedés után sem megy rendesen akkor más hiba lesz, de mindenképpen karburálási hiba vagy fals levegő, vagy henger nyomásvesztés.A 12v a szivatóra azt segít megállapítani, hogy visszazár e.
-
Winchester95
őstag
Ha vannak szerszámaid annyira nem nehéz.
Türelem, és legalább egy két videó megnézése ajánlott többször.Más:
Bekötöttem úgy a gázbowdent ahogy a videón volt.
TÖKÉLETES, most már visszaengedi alapjáratra a motort fékezés után.
Km-óra viszont magától elromlott menet közben.És visszatért a magas fordulaton levő most már akadozásos vánszorgás.
3/4 gázig jó, onnantól már nem áll le hanem akadozik lassul majd gyorsul, lassul.Hajtásnál mi okozhatja ezt?
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Sikerült kicserélnem a főtengelyszimmeringeket a hajtás, és a gyújtás oldalon is. Viszont a problémát sajnos nem oldotta meg a csere. Továbbra is nehezen indul, nagyon füstöl, és nincs tartós alapjárata.Gázra reagál, és szépen kipörög egyébként. Egy ideig működik(10-20mp) majd magától leáll. Ami viszont érdekes, hogy a levegő csavar tekerésére semmit nem változik az alapjárat. Karbi hangolásnál észlelni kellene ilyenkor változást nem?
Szerintetek merre felé induljak tovább?
Tudom, a szerelő lenne a legegyszerűbb, de érdekel a dolog(akár órákat is elbíbelődök vele), és magam szeretném működőképessé tenni a robogómat, még a sok-sok szívás ellenére is.
Köszönöm előre is, ha megint írtok néhány gondolatot. :-) -
#25529296
törölt tag
Talán fals levegőt kap valahonnan, akkor tényleg kevésbé reagál a levegő csavarra. Szerezz egy hidegindító spray-t és fújkáld be aprólékosan a karbi részeit, a szívócsonkot, stb.. a hengert és tömítéseket. Ha valahol be tudja szívni a hidegindítót, akkor fel fog pörögni és megvan a hiba helye.
A hirtelen leállás lehet akár elektromos hiba is.
A szerviz sem egy tudományos labor, ott is egyszerű eszközökkel keresik a hibát, csak nekik vannak eszközeik. Pl alkatrészek. Azért jó a szerviz, mert ott raknak rá egy tuti jó karbit és azzal kiszűrik ezt a hibalehetőséget tíz perc alatt, Te meg szívsz vele napokat vagy heteket. Ha jó a karbi és nem javul meg, akkor kicserélik valamelyik gyújtás alkatrészt egy tuti jóra és így sorban kizárják a lehetséges hibaforrásokat. A végén persze csak a tényleg rossz alkatrészt kell kifizetni, vagy csak annak a javítását. A szerviznek ráadásul sokkal nagyobb a tapasztalata, lehet egyből tudják hova kell nyúlni annál a motornál. Lehet hogy a javítás lesz vagy 5-10ezer forint, de kb egy nap alatt megvan és nem vesztegetsz el heteket egy ilyen hibára. Értem, hogy Te szeretnéd megjavítani, de ha már ennyire túl vagy az alap hibák kiszűrésén, hogy már főtengely szimmeringet is cseréltél, akkor elérted a határaidat. Ideje szervizbe vinni... Lehet olyan baja van, amit otthon nem tudsz kiszűrni, például klasszikus eset a blokk vagy a karburátor ház hajszálrepedése, ami tipikusan ilyen hibajelenségeket okoz. Meg a gyújtástekercs zárlata is ilyen, lehet beindul vele és jónak ítéled, közben meg zárlatos és azt otthon nem tudod kimérni. Inkább veszel rá sok pénzért másikat, de lehet nem is az a baja? Ezért jó a szerviz.... ott van nekik minden ilyesmi és egyből kizárják a nehezen kimutatható hibákat is.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
Ha az lenne a cél, akkor lába közt, a comb vonala felett lenne a tank, alatta a motor, szekvenciális váltó, bal kézen kuplung.
És a nagy motor =/= hangos motor.Szerintem egy nagy motornak lehet öblös, telt hangja, vagy épp magas, ha magas fordulaton üzemel, de ne legyen a szükségesnél hangosabb. Szerintem veszélyes, ha elnyomja a forgalom zaját, úgyse a motoros az utak királya, bármennyire is hiszik ezt sokan két keréken. És a véleményekkel ellentétben nem kell másik fél ahhoz, hogy baj legyen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
Az "A2" motor azért nagyon felhasználás függő szerintem. (Természetesen a csak hobbi az tök más történet.)
Egy jó 125-öshöz képest semmi pluszt nem ad egy nagyobb köbcentis a városban, sőt mivel általában nagyobb a kaszni, így inkább hátrány a sorok közötti előrearaszolásnál. A céges tulajdon/használat megint csak a 125 mellett szól, ami azért nagyon nem mindegy.
A jogsit tényleg érdemesebb megcsinálni a nagyra, mert a macera ua. Ha (közel) ideálisan működne az A1 jogsiszerzés, akkor azért más lenne a helyzet.
Ideális = mivel 5 óráról van szó (ami akár 1 napba is beleférhetne ), így max 1 hét lenne a normális szerintem. Ehelyett több hónap mire kézbe kapod .Más.
A 4T-k olajnívóját hogy kell értelmezni?
Autóknál ugye a minimum az tök normális (persze nem olajcsere után 2 nappal ).
Itt a minimum az amikor éppen eléri a nivó alját az olaj? És ilyenkor még nyugodtan használható, vagy inkább csak a középérték ami legalább elfogadható? -
félisten
Korlátlan A-m van.
Közel 190 vagyok meg ~100 kiló.Igaziból nagyon jó tekeregni az autók között a robogóval, nem is gondoltam volna, hogy ez ilyen jó.
Az autóval még kb. ki se álltam volna ezzel meg már ott vagyok ahova indultam.De ez kb. a biciklit tudja kiváltani, ezzel vége is.
-
MrChef
aktív tag
Néztem pár olaszt, pusztulatok voltak ilyen árban (kb 120ezer). Van néhány japán is, de olyan kicsik, mint egy játékmotor. A kis kerékkel el lehet szállni a magyar úthibákon. Végül egy igen szép állapotú és keveset futott Keeway Matrixot vettünk. Előtte végignéztem, kipróbáltam. Jól megy és jól működik. Majd meglátjuk, egyelőre jó lesz.
-
flegga92
senior tag
Karácsonyra én is kapni fogok egy Tucanot a Cygnusra, kíváncsi leszek. Nekem csak 1,5 km-re kell reggel, eddig a lábam fagyott le csak, remélem beválik. Vastagabb öltözettel lehet nem kéne, de meló helyen nincs kedvem öltözni folyamatosan.
Míg nem volt kocsim ha hosszabb útra kellett menni (5-6km) sínadrág és síkabátban mentem, teljesen vállalható volt. -
flegga92
senior tag
Remélem beválik, mert nem olcsó. Másik kérdés, hogy mikor jön meg, mert senki nem tart készleten itthon ehhez a robogóhoz, gyártótól kellett megrendelniük.
Szerintem a fogyasztás 4-5 l között lesz, pont a hidegek előtt tankoltam azóta fele tank ment el. A napi 2x5 perc melegítés biztos megdobja, de muszáj, mert gázadásra fullad, csak tőgázon indul el, az meg annyira nem tesz neki jót. Ami érdekes, hogy az alapjárat nem magasabb most se mint nyáron, stabilan tartja.
Néztem a kézikönyvben, hogy karburátor fűtés van benne, ez mi célt szolgál? -
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
Szetszedve latni kellene, hogy valami feszul-e, pl nem lett jol a csapagy bepreselve vagy a kuplung tengely a fedelbe.
Raadasul ugy remlik, hogy a kuplung tengely es a kihajtas kozotti kozlo fogaskereknel kell lenni hezagoloknak, amiknek nem art megjegyezni a helyet szetszedesnel. Az okozhat meg ilyet.Szerk: Pontosan ahogy Sityupityu mondja. A kuplung tengely ha picit is nincs pontosan preselve rendesen a fedelbe, akkor a helyere huzva a tengely vege a blokkba hatul befeszulhet.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Amit hirtelen talaltam.
Az egyik magyarazat szerint az extra testeles, ha a gyari csatlakozojaban nem lenne bekotve.
A masik magyarazat, hogy vizes es levegos Super 9-be is szereltek ezt a CDI-t, es a levegoson nem kell osszedugni(vagy forditva...de eszrevenned).Ahogy neztem ugyanezt a CDI-t a Kymco eleg sok 50-es robogojaba pakolta, szoval lehet valamennyire univerzalisnak probalta csinalni. Kesobbi modelleken mar nincs ilyen vezetek.
Szigeteld le, aztan csokolom
-
NYPD
aktív tag
-
Runner_fxr
Ármester
nyogo83: Köszi a válaszokat! Holnap megyek vele, megnézem csöpög e utána, ha megint elkezdni akkor szétszedem. Még egy kérdésem lenne. A másik runnerem, ami az újabb, kicsit úgy érzem lomhán indul el. Egy bizonyos fordulat után már veszi a lapot és jól gyorsul, de elindulásnál kicsit lehetne fickósabb. Esetleg másik görgő vagy kuplungrugó segíthet?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Köszi, az utas egyelőre nagyon feltételes lehetőség, lehet sosem lesz belőle semmi. Nagyon nem rajong a motorozásért. Meg nyilván először nekem is rutint kell szereznem. Nem is merném felületi magam mögé egy jó darabig. Honda VTR-t felírtam a listára.
125-ös KTM Duke is lehet megtenné. Azok 800 körül vannak. Ki kellene majd próbálnom egy ilyen gépet, akkor kapnék teljesen reális képet. Neked van tapasztalatod a 125-ös Duke-kal?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
A menetdinamikája érdekelne alapvetően. Városon kívül mennyire használható, van benne erő mondjuk egy 90-el haladó kocsi, teherautó megelőzésére? Milyen a rugalmassága 70-90 km/h környékén?
Számomra fontos, hogy ne akadályozzam a forgalmat, és a motorozás sem abban merüljön ki, hogy hosszú kilométereken keresztül kísérek egy adott járművet.
Robogót is úgy választottam, hogy a városi közlekedés tempóját abszolút tudjam tartani, sőt...
-
NYPD
aktív tag
Nem rossz dolog ez a lábtakaró valóban. Mondjuk egy Tucano vagy vmi hasonló, jobban illeszkedő változat biztos jobb, csak most az nem fért bele a keretbe, ezért egy ilyen lett most. Télen, hát.... nem tudom. Hóban-jégben nem valószínű. A gumikat is cserélnem kellene, mert már öregek és fel vannak keményedve, már szimpla esőben is érzem, hogy egyenesben is instabil... Egyéb gondjai is vannak szerencsétlennek, mióta nálam van (március) csak úgy viszi a lóvét, folyamatosan jönnek elő rajta a hibák. Kapott új CDI-t, de még mindig nem akar indulni reggel csak a 30. rúgásra, pedig minden egyéb rendben van vele (szikra, üa. ellátás, karbi is jó).
Ha minden úgy alakul, ahogy tervezem, akor jövőre már beszerzek egy 400-as burgit, 2006 körülit, azzal már kényelmesebb lesz az élet (feltéve, ha nem szivat meg )
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Nem, nem, nagyon jó az ötlet. Vagyunk itt egy páran még, akik egész évben aktív szezonosak, én is a 4. telemet fogom megkezdeni. Csak nekem 1db valamilyen 4 ütemű motorom/robogóm volt, aztán azzal gyűrtem mindig.
Sajnos, a többség még mindig indokolatlanul veszélyesnek tartja a robogózást, nem hinném, hogy tömegek térnének át erre a közlekedési műfajra. Ez nem ázsia. (az előnyei is megvannak: jóeséllyel, aki nőnek néz ki, az nő is, és nem ér meglepetés)
Inkább szenvednek a SUV-ban, fizetik a napijegyet a parkolóórában, de nem mondanak le a "nehezen" megszerzett, drága részletfizetéssel járó új autókról.
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
Én úgy voltam vele, hogy javarészt kiismertem a nyűgjeit.
A Gameboy téma egyébként nem volt hülye ötlet tőlük, hogy azzal oldották meg a gyári diagnosztikát, csak az a baj vele, hogy az adapter marha drága, a másik meg, hogy a három gyártó jól összedugta a fejét és ugyanazt a ECU-t használja, de az már nagyobb marhaság, hogy különböző tartalommal. És itt nem a keverékképzés jelleg görbére gondolok. A Gameboy-os adapter mindhárom gyártónál különböző.
Anno beszéltem egy Dunakeszi-n ügyködő fickóval, aki épített és szoftveresen megvalósított egy diagnosztikai környezetet. Elsősorban a DiTec/Purejet/TSDI vonalból indult ki, de állandóan fejlesztette tovább, tehát más, akár négyütemű motorokhoz is jó. Modul rendszerben csinálta, de otthoni használatra irreálisan drágán adta. Szervizek meg nem nagyon érdeklődtek utána. Az a környezet képes volt az immo-t kiütni a vezérlőből, meg például a Malossi tuningtartalom is meg volt a fickónak a 70-es hengerhez.
Elvileg akkor egy 20-asért megcsinálta volna az immo törlést, meg a "chiptuningot".
Sok embert nem ismerek, aki ezzel a DiTec/Purejet/TSDI vonallal foglalkozik. De egy van, akivel egy magyar DiTec fórumon beszéltem, illetve telefonon is. Foglalkozik az alkotóelemek felújításával, illetve a motorok javításával is és tényleg ért hozzá. Nagyon sok trükköt tudtam meg tőle. A nickneve: Miofan-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Biztos úszik a melóban.
Egyébként én csak magamnak csináltam a sajátomat. Máséhoz nem nyúltam. Itt is csak a saját tapasztalataimból kiindulva adtam tanácsokat. Olyan buktatókról, amiken én is keresztül mentem.
És szoktam is volt mondani, hogy aki ilyet szeretne venni, az NE vegyen. Hacsak nem mazochista. De, ha már bedőlt, akkor már csak előre menekülés van. Vagy gyufa.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
macilaci78
nagyúr
Nekem van kompresszorom régről, így én a légkulcsot vettem, de tényleg nagyon megérte az árát. Legutóbbi alkalommal megvettem mellé az itt is említett 3 részes dugókulcskészletet és a tapasztalat az, kogy kb 20-25%-kal kevesebb levegőt kér a gép vele.
Még vettem máshonnan egy Möller nyomatékkulcsot 12-250 Nm közt, meg egy szintén Parkside nagy racsnis készletet.Asszem, ezen a vonalon megvagyok.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tav-Csoves
őstag
Nem olyan régóta, de ezt a motort most már másodszorra mentem el, és emiatt úgy gondoltam kikérném a véleményeteket, mert
nem soksemmilyen tudásom sincs a motoroktól, de mivel Bécsben nagyon nagy a különbség egy autó és egy motor fenntartási költségei között, így anyagi helyzetem végett egy motorban gondolkodom. -
Tav-Csoves
őstag
Egyik ismerősöm azt mondta, hogy eléggé kerülni kell a kínai motorokat, mert sokat kell őket szervizbe vinni, és macerás emiatt a fenntartásuk, emiatt még nem kezdtem el beszélni a tulajdonossal.
Ismerősöm például a japán motorokat javasolta.
Neked erről mi a véleményed? - márpedig sanszos hogy nincs kedve új Pickerl-re...
Jelenleg totálisan tanácstalan vagyok. A kínai motort például meg tudnám venni, bár kellene még hozzá téli ruházat aminek az árát szintén nem tudom, és elsietni sem akarnám...
és a postán ahol dolgozom könnyen elküldhetnek, mert szezonális munkás vagyok...[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Kb. december eleje óta már a társasház mélygarázsában állok meg vele, nem fűtött de nem is kinti hideg van azért, minden reggel indul pöccre. Alapjárat beáll kb 5 perc alatt, utána szép egyenletes. Városmajorban kint áll az utcán míg én dolgozom, ez kb 8-16ig, mínuszos napokon néha meg se nyekken gombra, de első rúgásra indul - ilyenkor szerintem már az önindító haldoklik vagy a gomb kontaktos de egyelőre nem foglalkozom vele, tavasszal jön a burgi, ha lesz normális áron 400as
Karbi teljesen ki lett tisztítva nekem november közepén, mert a tömítés megadta magát és kipárolgott belőle minden benzin, nem is indult és emellé még folyt is belőle . Tömítés csere + beállítás azóta hibátlan.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
A Sendákban gyárilag 35/35W-os hagyományos izzó van, amik alacsony fordulaton kisebb feszültséget kapnak. Gázadásra megemelkedik a feszültség, ettől fényesebben világítanak. Ledes világítás esetén teljesen más a helyzet. A generátortól jövő váltófesz, egyenirányítás és feszültség stabilizálás után, a led izzó stabil 12V egyenfeszt kap, amitől teljes fénnyel világít. Ehhez sokkal kevesebb energia kell (max 20W), a led izzó sokkal erősebb, fehér fénnyel világít. Akinek ilyen van a motorjában, az tudja, mert saját szemével látja.
-
NYPD
aktív tag
Hát, azért sokszor megnehezítette az életemet ez a fémszamár Volt már hogy otthagyott az úton, karbit viszonylag sokszor kellett takaríttatnom mert volt valami nyűgje kb két havonta. Középsztender konkrétan letört róla annyira el volt rohadva, az oldalsztender valóban nem túl stabil, legutóbb a kúton ahogy a hátsó keréknél ahogy odanyomtam a kompresszort a szelephez, megindult előre, még jó, hogy elkaptam a hátsó doboztartó konzolt és nagyjából meg tudtam tartani, csak a tükröt kellett cserélnem mert az meg elferdült a menetnél.. Lenne is még vele bőven mit csinálni, T-szár ferde, mert előttem borultak vele (klasszik Agility kinézet meg is van, a taposó kiálló része egyik oldalt törött ) Fékek visítanak, elöl-hátul kéne egy fékbetét csere + folyadék, a gumik sajnos vállalhatatlanok, nem hogy esőben, de hidegben is mászkál a motor egyenesben is, plusz még a dekli tömítés is elszakadt, jelenleg az illesztése elég ratyi, van pár néhol egy kis rés. Szóval jelenleg nem egy életbiztosítás, de nem nagyon szeretnék már rákölteni..
-
NYPD
aktív tag
Biztos jobb lenne két új cipővel, de nekem már sajnos kicsi. Bp-en lenyomnak sok helyen, pakolni se nagyon lehet bele, na meg nem is túl nagy, a térdem néha beleakad a kulcsba, szűkebb kanyarnál meg a lábam ki kell tenni, mert beleér a kezem a combomba Na meg két személy ugyebár off.
-
akos3
addikt
Szia!
Ez egy spanyol márka! Igaz a 2000-es évektől kezdve van valami kínai érdekeltség a dologban (talán ott is gyártják őket ezt nem tudom), de a 90-es években amikor ezt a windyt gyártották akkor még én úgy tudom H semmi köze nem volt a kinaiakhoz. Ezért is minarelli blokkos.Ismered esetleg a hirdetot? Ezt a robit én ma láttam csak meg, pedig egy ideje nézegetem a kínálatot.
-
NYPD
aktív tag
Szia!
Le lett véve a kipufogó is, ma délután lehet hogy útbaejtem a szerelőt mert elvileg jött spirál, megkérem majd, hogy nézzenek rá. Első fék azóta marad úgy, nem álltam neki végül. De valószíníűleg beragadt a dugattyú, mert a fékkar is darabos húzáskor, illetve érezni + látni is, hogy az egyik pofa folyamatosan hozzáér a tárcsához.
#81503: Jobb lett, nem csúszkál mint a bolond. Stabilitása, érzésre mintha ferde lenne a motor alattam, ez változatlan, de ez azt hiszem, hogy a ferde T szár miatt van.