Hirdetés
- Gaming notebook topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Máris befutott a hibajavításoktól duzzadó GeForce driver gyorsjavítása
- Vaku topic
- NAS-okba optimalizált HDD-kkel újít a Toshiba
- SSD kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qtya123
őstag
válasz
roti86 #71597 üzenetére
Amúgy ezért sem akartam a múltkor említett 1.100.000 Ft-os ABS hibás 3 ajtóst elhozni 50e Ft alkuval, mert az ABS kockán felül még kb 200e Ft-ot gondoltam, hogy el fog vinni a mindenféle folyadék+egyéb másik dolgok cseréje.
Jó hogy vártam és nem hoztam el az ABS hibásat. Ez amit vettem, 5ajtós, nem a gagyibb 3 ajtós. ABS kocka 4 éve cserélve, ott volt róla a számla is a sok megtartott számla között a paksamétában. 970 volt az ára, 880ért hoztam el (magánszemély). Így azért már jobb a matek, hiszen ezen is, azon is cserélni akartam mindent.
Amúgy már ilyen kis kategóriában is észrevehető összeg egy alap karbantartás. Minden folyadék, ékszíj, gyertyák, szűrők. Képen ez ennyi mindössze: [kép]
Viszont árban 80e Ft körüli, jó árú boltból rendelve. Főleg az iridiumos gyertya és az Ecstar hűtőfolyadék nyomja meg. Ezen kívül egy új nívópálcát és néhány patentot vettem.Szerelő díja a motorolaj, fékolaj, hűtő folyadék, ékszíj, szűrők, gyertyák cseréjére, továbbá lesz benne még két hátsó fékmunkahenger anyagára+cseréje, erre így még 90 ezret mondott. 75 körüli munkadíj+2 munkahenger. Nem tudom ez hány óra lesz, ha a munkadíjat nézzük.
Szóval nem jártam messze a 200e ft-tól úgy, hogy kb csak folyadékcserék+2 munkahenger. (ismét szörnyülködök az infláción, 2022-ben a Crossnál ugyanezen cserék mellett még első féktárcsák+betétek, valamint hátsó betétek voltak pluszban és 160e-ben állt meg a minden cucc+szerelő költsége
)
-
Montesantos
senior tag
válasz
roti86 #71374 üzenetére
vidd vissza.... ha nem gyári ajánlás szerint javították (tuti nem) akkor rejtett hibára kell hivatkozni.. (remélem kereskedésből vetted) amennyiben a fő nyúlványokkal is történt valami, és nem gyári technológiával javították ki akkor nagy valószínűséggel egy következő közúti balasetben már nem tudja az autó a gyári paramétereket..... és ti is jobban sérülhettek...
-
colker
tag
válasz
roti86 #71374 üzenetére
Köszönöm a tanácsot erre nem gondoltam. Sajnos így se kapcsol be(ki).Viszont gyújtáskor felvillan a jelzése és ki is alszik csak a gomb nem csinálja.
Sajnos 4 kerék meghajtásút nagyon vadászni kell mert keveset találni és ebben még a km is kevés van (70k) sajnos 1 nap alatt elkapkodják őket így még egy előzetes felmérőt se tud az ember kiküldeni rá hogy alkosson véleményt.
Köszönöm az infókat jó tudni ezeket, nekünk még az is új volt hogy kuplung benyomásra indul csak a kocsi így most ezekből is tanultam
Egy próbát mindenképpen futok vele mert amúgy meg motorikusan/alvázilag meg minden ügyileg nagyon rendben van, remélem egy fél-1millából megoldható a dolog nekem annyit megérne még. -
Biga123
addikt
válasz
roti86 #71240 üzenetére
Nekem ment, volt itthon egy több éves olvasó, pontosan nem emlékszem már mennyiért vettem anno, (de tuti a legolcsóbb ebay es vacak) de most kipróbáltam és azzal is olvassa a tpms adatokat.
szerk: rákerestem a mailek között, 2011 ben rendeltem és 22 USD volt
uh nem 2 usd-s
-
TommyY2
tag
válasz
roti86 #69908 üzenetére
Köszönöm még egyszer segítséget, meg is csináltam.
A 2. - 3. Képeden látszik, hogy ez előtte lévő másik hőterelő lemez vége el van rohadva.
Az enyémen még ép volt, csak a vékony fém kötegelő szalag volt ott is elszakadva.
Most egyúttal azt is megfogattam a másik lemezzel osszefogva.
Egyébként 45mm-es bilincs kell hozzá. A csavarok végét befújtam fekete hőálló festékkel, nehogy lelazuljon a rázkódástól.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
roti86 #69899 üzenetére
Köszi, ez a bilincs jó ötlet (a gumiharang billinccsel lehet, hogy nem mertem volna, mivel a folyamatos tágulástól előbb-utóbb szétkapcsolódna).
Már csak az a kérdés, hogy érdemes-e visszatenni? Most néztem meg, az S-Cross-on is rajt van.
Gyöször: köszönöm neked is.
TommyY
-
Qtya123
őstag
-
Gyöször
senior tag
válasz
roti86 #68166 üzenetére
Olyan 15 éve megcsináltuk anyuval az ecetet a bigulátoron. Tönkrement a fűtéscsap, hamár úgyis ez van akkor tisztítsuk ki az egészet ecettel. Azóta rohad a blokk belülről és ontja magából ezt a vörösiszapot. Persze mert a cobjet fagyálló az valami bevonatot képezett az acélöntvény hengertömbön mi meg ledurrantottuk róla a népi gyógymóddal.3 éve szarakodtam vele utoljára, egymás után sorozatban 3 fajta hűtőtisztító ment bele mindegyik közt egy desztvizes kör. Az új fagyállóba kapott valami csodaszert ami megelőz mindenféle lerakódást. Ezek után durrant el egy cső és abba a csődarabban belül annyi retyó volt, hogy vidáman lefolytattam rajta a már említett laborgyakorlatokat.
-
Gyöször
senior tag
válasz
roti86 #68148 üzenetére
Azt nem lehet kimosni? Én a zsiguliban rákötöttem egy slagot, meg az elmenőre is aztán verettem egy darabig majd slag le kompresszor amit bír levegővel kiverettem vissza slag és víz. Kb 5 óra után kezdett fogyni a rozsdalé belőle. Mert ha csak slaggal toltam bele a vizet kb 20 mp után már tiszta víz jött. Megfújatva megmozdult a retyó és utána a víz olyan sárga löttyöt hozott ki, mintha addig semmit nem csináltam volna. de még 3 óra után is. Olyan vízkalapácsot kellett volna csinálni, hogy az elmenőt lezárom teljes nyomás alatt, de azt nem mertem nehogy kipukkadjon a radiátor. azóta olyan fűtés van a bigulátorban, műszálas gatyába nem szabad beülni. :-)
Kérdés, hogy nézhet ki a kicsi meg a nagy hűtőkör, ha a radiátor már eltömődött?
-
Gyöször
senior tag
válasz
roti86 #67953 üzenetére
Az eskrosszon másfajta riasztó van, [ezt tudja] de volt ilyenem amit vettél a motoron azzal is ütöttem nyulat.
Van még egy videóm a szuzkóval, azok gépen vannak ott megállt az őz, azokkal szerencsére nem volt semmi. Egyet meg értekeztünk múltkor, de nem töltöttem fel a vidit, mert nem hiányzott a negatív kritika, hogy minek előzök ott ahol bunny crossing van :-))), de a kisnyulat kivasaltuk ott is.. (vadriasztóval)
Ugye itt a videón az látható, hogy apával az utódláson dolgoznak az út nekem jobb szélén, és vagy kész lett vagy sem, de úgydöntöttek, hogy már eleget basztak mint a viccben mikor az öreg macska megy a fiatallal kefélni, megcsúsznak és ... a poén megvan?
Na mindegy elindultak a nyulaim hazafelé és így ebből az aktusból kisnyúl ott nem lett mert amit koccoltam az a tojó volt és a kocsi mögött már csak annyi dolgunk volt megállás és körültekintés után, hogy levontassuk az útról.
Ha a vad valamiért megriad, pld vadásszák, akkor nem fog törődni azzal, hogy sikít a vadriasztó.
Ha meg ül és eszeget, megriad esetleg tőle szegény pára, ha hazafelé pont a kocsid előtt vezet az útja, akkor arra fog menni.
-
-
Qtya123
őstag
válasz
roti86 #67578 üzenetére
Tuti, hogy nem töltötted túl a váltót. Azzal, hogy szivárgott a cső mellett, lényegében szintre töltötted.
Nyilván nem tudsz a lyuk miatt plusz deciket belenyomni, akármennyire is sietsz a csavar betekerésével.Ahogy látom GL4 az olaj, az a lényeg.
Szerintem érdemes a hűtőfolyadékot is az előírás szerint cserélni. Hiába jó még fagyállóság szempontjából, de ezen kívül keni is a vízpumpát és fene tudja ez a tulajdonsága mennyit romlik az évek alatt. 96 havonta nem tétel a csere.
-
roti86
őstag
válasz
roti86 #65610 üzenetére
Lecseréltem a 96 hónap miatt a gyári váltóolajat az S-Crossban, elég fos színe volt, végül Petronas Tutela Multi MTF 700 75W-80 ment bele. A csere nem volt annyira problémamentes, a 2.5 literes üvegbe, csak 2 litert sikerült beleöntenem, a váltó alatt lévő lavorba ennyit sikerült elkapni, a maradék folyt a földre
, olyan erővel jött ki az olaj, hogy félrement legalább fél liter
. Mivel az ötös váltón a váltó oldalán van a leeresztő csavar és előtte a szintjelző csavart is fullra kitekertem, így kapott levegőt rendesen. Egyébként a szintjelző csavart kitekerve meglepődtem, mert egyáltalán egy csepp olaj sem indult meg, én úgy tudtam, hogy itt ha jó a töltet mennyisége, akkor kitekeréskor már szivárognia kellene, de porszáraz volt, jobban nem sikerült belefényképezni a lyukba meddig lehetett a szint.
Én feltöltéskor 2.5 litert tölöttem bele, már folyt ki a cső mellett, és gyorsan betekertem a csavart, remélem nem töltöttem túl.
Nem tudom lehet csak placebo, de mintha csere után menet közben mintha süvítősebb hangja lenne a váltónak (mintha csapágyas lenne), lehet csak placebo, + csak 1km-t mentem vele azóta, még tesztelem, de remélem nem vágtam gallyra ezzel a cserével.
Az autó kapott új olajat (Ecstar 0W-20 helyett most először Eneos 0W-20-at) + Mahle olajszűrő+ levegőszűrő+ pollenszűrő, ma tervezem megejteni a fékfolyadék cserét is. A hűtőfolyadékon gondolkodom még, elvileg 96 hónap után azt is cserélni kellene.
-
TommyY2
tag
válasz
roti86 #67046 üzenetére
A Vgate Icar2 nekem olvassa az EGR-t a Splash-ben (gondolom, van benne), az S-Cross-on nem néztem, hogy mit jelezne, mivel abban elvileg nincs.
Az S-Cross-on szépen kijelzi a TPMS adatokat (azonositó, nyomás, hőfok, az elem állapotát nem figyeltem, gondolom azt nem jelzi).
Remélem, hogy megirja valaki szakértő, hogy milyen alkalmazással érdemes használni és okozhat-e gondot egy mélyreható elemzés (pl. amire az inCarDoc is képes, de nem mertem kipróbálni, mert azt irta ki, hogy kárt tehet az autóban) .
TommyY
-
Qtya123
őstag
válasz
roti86 #65646 üzenetére
Igen, Ecstar már csak "sima" 75W van. Én maradtam a 75W-80-nál más márkától. Amúgy fene tudja. Lehet az van, hogy hiába mindkét váltó csont ugyanaz, de mondjuk 2013-ban még XY cég csapágyait tették bele, 2015-ben meg mondjuk más gyártó csapágyai kerültek bele. Méretre ugyanaz, csak mondjuk a fém ötvözete más a csapágyba. De ez csak agyalás.
Mindenesetre én is azon a véleményen vagyok, hogy illik fenntartásokkal kezelni néhány csereperiódust. Főleg az ilyen sosekell dolgokat. Azért nagy különbség van aközött, hogy elő van írva, meg a másik véglet, hogy sosekell. Nem csillió Ft a csere és szerintem ki lehet jelenteni, hogy néha egy csere ártani BIZTOSAN nem árt (persze, ha a megfelelő olajat rakják bele
), ellenben ha sosem cseréled, akkor TALÁN nem árt hosszútávon.
Kicsit olyan ez szerintem, mint a 30.000 km-es olajcsere periódusok. Ott is mondhatjuk, hogy minek korábban cserélni, ne akarjunk már okosabbak lenni a mérnököknél, aztán az idő megadta rá a választ. Nem egy olyan motortípus van amelyiknél a 30.000 km-es csereperiódus betartása egyenes út a meghibásodáshoz, míg lecsökkentve ezt a periódust 15.000 km-re, hibátlanul üzemel.
ncc1701 fórumtársal értek egyet, néha a marketing felülírja a mérnöki döntéseket. Ez a 30e km-es motorolaj periódus tipikusan ez. -
Qtya123
őstag
válasz
roti86 #64868 üzenetére
Már lassan 9 hónapja bent van a Motul. Különbséget nem érzek, de nem is vártam. Egy normál, nem széthulló félben lévő váltó, viszonylag kevés km-el. Előtte is és olajcsere után is teszi a dolgát, nem lett se jobb, se rosszabb a kapcsolási érzet.
Ne zavarjanak ezek a marketing kifejezések, hogy technoszintetikus, meg synthetic technology. Teljesen megfelelőek a félszintetikusak. A GL4 a lényeg.
Az Ecstar esetében én is széttúrtam a netet. Van ahol szintetikusnak, van ahol félszintetikusnak láttam, de hivatalos tájékoztatást sehol sem. -
Qtya123
őstag
válasz
roti86 #64692 üzenetére
Félre akarod itt vezetni az embert...
Nem fog menni, figyelek ezekre.
Amúgy valószínűleg az 5 sebességes vs. 6 sebességes váltó miatt van az eltérés.
De ott van például a motor is. Az M16A a régebbi motor, mégis abba a 0w-20 a javasolt olaj, míg az újabb K10C és K14C motorba meg a "vastagabb" 5w-30. Úgy tudom, hogy elsősorban a csapágyak mások és amiatt van a különbség a motorolaj viszkozitásban. De az is lehet, hogy az olajvisszavezető furatok is kisebbek az M16A motornál, de ez csak az én tippem.Ahogy látom az általad belinkelt 2016 utáni füzetet, nem csak a 75W és 75w-80 között van különbség, hanem a cserében is.
Az közös a két füzetben, hogy a gyáritól eltérő olajra 45e km-es csere intervallumot ír elő mindkét könyv.
De látom, hogy a gyári váltóolajra csak ellenőrzést ír elő neked. Az én szervizfüzetem a gyári olajra is ír csere intervallumot, nem csak az ellenőrzést.
Mégpedig 150e km vagy 5 év intervallumot. -
2ozzmexy
senior tag
-
racerx
őstag
válasz
roti86 #63411 üzenetére
Ja a zörgés ellen az a gumicsík tökéletes, már 3 éve csend van (onnan
) . Máshonnan nagyjából elviselhető. Kalaptartó télen néha előjön, meg innen onnan. Viszont az tényleg bosszantó hogy a közismert hibákat, trehányságokat kb az első széria óta nem tudják/akarják megoldani. És azzal kurvára nem értek egyet hogy más is zörög 10-20-30 misiért akkor ez is nyugodtan.. Egyrészt nem, másrészt rohadtul nem mindegy hogy anno 4.4-ért zörgött, most meg 9 misiért
-
bigdigit
addikt
válasz
roti86 #63411 üzenetére
Igaz nem innen de már 6 megrendeltem a gumit csak még nem ért ide. Eddig minden suzukim műszerfala zörgött télen. Minden piros lámpánál azt nyomkodjuk előre rá a szélvédő felé. Csak akinek először van suzukija annak újdonság. Korábban már írtam róla mik a tipikus betegségei.
Váltó konzol zörgés ellen azt találtam ki egyik oldalon nincs teljesen vissza nyomva így feszül és kussba van. Jobb oldalon nekem is még zörög valami amit még nem találtam meg. Nehéz ott nyomkodni menet közben mégis mi a jó k anyja zörög.
-
tboldi
nagyúr
-
Qtya123
őstag
válasz
roti86 #60604 üzenetére
Igen, ez egy jó megoldás. Ha esetleg veszek komfort modult én is így oldom meg. Nem akarom, hogy a tükröket milliószor hajtsa be. Maradjon az szépen kézi vezérlésű a gombról. Én olyankor szoktam csak behajtani, ha szűkebb helyre parkolok.
Az ablak felhúzás viszont hiányzik, ezért tervezem a komfort modult. Megszoktam a régi autón és itt sokszor elfelejtem felhúzni, mielőtt leállítom, utána meg mérgelődök. Ha rááll az agyam egy idő után és nem felejtem el felhúzni, akkor nem veszek, ha képtelen leszek alkalmazkodni, akkor veszek.
__________________________________________________________________________________________Ja, közben elkészült az alváz+üregvédelem: [kép]
Megkapta a törődést, most szépen szolgáljon engem az autó gond nélkül úgy 8-9 évet, mert elkenem a száját, ha nem.
-
Bossi
őstag
válasz
roti86 #60504 üzenetére
Jó neked... abból amit láttam gyerek nincs nálatok. Nálunk naponta megy a mosógép min. 1 de van, hogy 2 kört is, nálatok gondolom ez nem így van. Főzni főztök vagy rendelitek a kaját? Tűzhely + sütő elektromos vagy gázos? Van fagyasztónk is és használunk klímát is a tetőrét miatt (de nem folyamatosan megy és nem minden nap) én nem látom hogy tudnék lemenni 210kw fogyasztásra. Szóval értem én a sok hozzászólást ahol kisebb fogyasztások vannak, de én is leírhatom, hogy minden izzó led, minden fogyasztó elég takarékos (a klímánk nem szóval én nem tudom mit tudnék csinálni, hogy ne fizessek többet. Persze itt-ott spórolhatok 50-80kw kb. havonta, de még akkor is 360-400 körül lesz a fogyasztásom.
-
Viktor X
tag
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
roti86 #55481 üzenetére
Nem rossz, csak amiket te írsz, azok jobbak és természetesen drágábbak is, mily' meglepő.
Szerintem a Brembo a király, sőt, karbonfék az igazi, a többi csak xar lehet...(ironizálok)
Ha ez a kérdés, akkor nyugodtan vedd meg a Jakoparts-ot vagy egy H+B-t, de ezek árban alsóbb kategóriás utángyártottak, éppen ezért a teljesítményük és minőségük is ezt fogja tükrözni. Toyotába használtam Jako és HB termékeket, nem volt gondom velük, persze egy H+B első fékbetét szett abba a kocsiba 8700 volt, a gyári meg 14k, szóval a közel dupla árat már a fékúton is érezted, de ettől még semmivel sem volt rosszabb a fékpadi mérés szerint. Hosszú autópályás etapon a lehajtáskor elnyúlósodott a fékút végére, gondolom elmelegedett... Szóval nem rosszabb, csak más, kis pénzért kis foci van kis stadionban...
-
zsolt19900
őstag
válasz
roti86 #55159 üzenetére
még egy "buta" kérdés, ugye az ajtón történő zárás/nyitással is működnek ezek a komfortmodul témák?
csak azért merült fel bennem a kérdés, mert mindegyik videóban a távirányítóval mutogatják a működésüket.... szóval ugye zsebemben a kulcs és a kilincses gombocskával zárok, akkor is felmegy az ablak ugye?
-
zsolt19900
őstag
válasz
roti86 #55131 üzenetére
abban tudnál még segíteni/tanácsot adni, hogy a tükörbehajtás az úgy opcionális, ahogy én gondolom? szóval a belső gombbal tudom én neki "mondani" hogy nem kell ki-be hajtogatni a tükröket, vagy azt mindig hajtja ki és be?
megmondom őszintén az alis leírásban benne van, hogy opcionelló, de abban nem igazán bízom
-
zsolt19900
őstag
válasz
roti86 #55128 üzenetére
roti: ez mennyire friss infó lenne, a mostani szabályozások szerint sem rakódna rá plusz teher?
bigdigit: épp ez a kérdés fogalmazódott meg bennem, hogy 2021-es Swifthez is jó lenne ez a modul? Ugye Vitara ill. Scrossok csoportjába olvasom sokszor, hogy be-be szerelik ezeket (én Passatról fogok váltani, így eléggé hiányozna ez a funkció, ha nem lenne) és ez egy jó hír számomra, ha pl. ezt a modult a Swiftbe is be tudom rakni/rakatni.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
roti86 #53264 üzenetére
Nálunk a cégnél és a munkatársak körében szétvert jó pár autót Tatán:
- Újabb SX4-en (R-es rendszám, 1.4 turbó) a visszapillantó előtt horpadt be
- régi Swift - motorháztető, tető, betört szélvédő
- Ford Transit Connect motorháztető, tető végig
- Ford Ranger szintén
- VW Caddy kb. 2 éves motorháztető, tető, és a jobb visszapillantót is sz*rrá törte
- Lancia Delta 2009-es
- egy régi Mazdát
- egy Opel-t
- egy Renault Megane-t totálkárosra. 3 bazi nagy betörés a szélvédőn, tető, motorháztető, oszlopok, ajtókon egy pár, némelyik horpadás tenyérnyi, és vagy 1cm mély.
- egy Ford Fusion-t
- Egy Peugeot 3xx-t
- egy kereklámpás Mercedes-tÉn megúsztam, mert aznap nem voltam bent.
-
DeadMeat
nagyúr
válasz
roti86 #52767 üzenetére
Igen, de azt szerettem volna a kerdessel elkerulni
#52768
16" a gyari kerekmeret.Igen elol hutott tarcsa, hatul a kis sima. Ami osszezavart, hogy a nagyobb elerheto auto alkatresz webshopok a rendszam alapjan adjak ki mindketto meretet (256;272) az elso tengelyre. Mondjuk kb semmit nem talalnak el ami ebbe a fajtaba valo, kezve az olajtol a gyertyakig. Szerencsere csak nehany kulonbseg van a regebbi motor es a dualjet kozott.
Cikkszamot nem tudom, ahhoz le kell szedni a kereket ---> lusta vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Gaming notebook topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Melyik tápegységet vegyem?
- Horgász topik
- Eredeti játékok OFF topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Ryzen 7 CPU-k
- Újszerű ASUS ZenBook 14 UM3402 -14" 2.8K OLED 90Hz -Ryzen 5 5625U - 16GB -512GB - 1,5 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T580 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Cam I Garancia!
- Beszámítás! Dell Optiplex 3000 SFF asztali számítógép - i5 12500 8GB RAM 256GB SSD Intel UHD 770 IGP
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest