Hirdetés
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
Boldog karácsonyt!
-
lorus86
újonc
Szép estét, Boldog Karácsonyt!
2001-es Zafirámban a kormány bizonyos időközönként bekeményedik. Van amikor már indításnál, van mikor menet közben. Autóelektromos szerint a generátorral van a baj. Ki is lett cserélve a generátor, szíjfeszítő, szíj, olaj is lett töltve bele. 6 napig jó volt, de ma újra nem működik. Akksi jó. Szép összeget hagytam ott így karácsony előtt és nem szeretnék újra felesleges alkatrészeket cseréltetni. Esetleg valaki tudna tanácsot adni, hogy mi lehet a baj?
Köszönöm szépen. -
Tikakukac
titán
válasz
Criton #78965 üzenetére
Na, mint ígértem, ragasztó leszedése Opel műszerfalról: a tuti megoldás végül azt lett, hogy ragasztó eltávolító spray. Ez mocsok fehér nyomot hagyott, de ragacs nem volt. Ezután mikroszálas törcsi és Mannol unverzális tisztító. Adtam neki vagy 4-5 kört, szépen rányomva törölgetve. Nem tudtam megmondani, hogy volt-e ott valami. Annyit változtattam, hogy az új noteszt azt saját kétoldalassal raktam fel, ennek tudom, hogy a formaleválasztó az ellensége, amitől kb. ledobja magát instant
Amúgy mai program:
-Irmscher rács berak, kicsit érdekes a nyelv elrendezése, de hát amennyit nyitogatva van, belefér
-első lambdaszonda csere, ez bukott, ugyanis rosszat küldött a srác. Elpucoltam, megkentem rézpasztával és visszarakta. Töröltem kódot, azóta nyugton van
-2 első magas berak, ez is elég mutatvány volt, de sima
-fejegység csere, ez még nem lett volna akkora buli, de a kormányadapterrel együtt elég szép kábelkorbácsot kellett beletolni a műszerfalba
-kihangosító mikrofon, okés volt, úgyis akartam még 3 szálat behúzni majd fentre, plusz igényesen hátul levezetni a kábeleket
-kormány csere és átvezető csere, ez mocsok volt, ugyanis a ClassicII marhára nem külső torx, hanem belső. De volt az is, lejött szépen, vezető is sima csere. Instant ment minden a rádióval. Nekem fura, hogy hogyan használja a bal oldali sort, de megnézzük mit lehet még kihozni belőle.És emellett karácsonyozás. Hulla vagyok
-
qdak
addikt
sziasztok, nekem a zafira kivant kellemes unnepeket, hatha van meg vki (holnap kellene!)
2005 os Y20DTH, ma meg haza jottunk, azota nem indul:
vmiert mintha meghulyult volna az egesz, van op-com om, tegnap meg jo volt "minden"
most op-com al pl engine nem kommunikal,
p3040
p3059 immo, kulcs mukodik, teker az indito de semmi
W-line vezetek hiba
lehet h letiltott az immo ? -
-=RelakS=-
veterán
Akinek van nyomásadós verdája, illetve külön téli-nyári kerékszettje:
Vettetek hozzá betanító szerszámot, vagy a gumis megoldja? -
-
Petyyyyy
addikt
FB-ről lenyúlva tessenek örömködni.
Dízel Opel füstje borítja a tájat,
Karácsonyi bejgli növeli a hájat.
Pihen a Opelos, fázik keze-lába,
70 fokra áll be az ő termosztátja.
Mi lesz a fa alatt?Izgul ő most nagyon,
Alsó lengőkar?Hú,az egész vagyon!!
Csodálja a család: nem olajos a keze?
De jól tudják,hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep,újra fúr és farag,
Hogy az ünnepek után újra hajthassa a vasat.
Ha elfogyott a tudomány,sebaj ott a Fórum!
Nagyobb okosság az,mint kártyában a lórum.
Segít a társaság bizony fűnek,fának,
Tanárnak,mérnöknek,sofőrnek,diáknak.
Áldott Békés Ünnepeket minden cartársnak ! -
odorgg
addikt
válasz
Luck Dragon #79289 üzenetére
+ lsebestyen
Mp3 nálam jó, és külön erősítő sincs. 3 fejegységgel próbáltam, mindnél ugyan az. Ha rajt a gyújtás, és még a motor sem jár, már is zavarja valami a rádiót, mihelyst leveszem a gyújtást, megjavul, megszűnik a zavarás.
Vettem külön zavar szűrőt is, de az sem oldotta meg a gondot. -
lsebestyen
addikt
válasz
odorgg #79288 üzenetére
Nem olvastam végig, de hátha van benne érdekes infó neked is. Miért hallatszik a generátor hangja a rádióból?
-
-
odorgg
addikt
Valakinek van valami ötlete, hogy ha ráadom a gyújtást, az míért zavarja a rádiót, míg anélkül tisztán jönnek az adók? Nagyon idegesítő hogy ebben az autóban nem lehet rádiót halgatni. (Z14xe )
-
firstman3333
tag
Sziasztok! Vannak itt olyanok akik ismerik az Opelek motorikus problémáit? Tudom hogy szerelőnek kellene látni,de azért érdekelne hogy mi lehet a probléma forrása. Az autónk egy b vectra x20xev motorral. Reggel beugrottunk vele a legközelebbi nagyobb városba (kb.20km),addig semmi baja nem volt,hazafelé viszont kezdett csattogó hang jönni a motortérből és elment az autó ereje. Hazaértünk végül,de a vége már elég nehézkes volt. Megnéztem a vezérlést,kellően feszes és a helyén van. A gyújtáskábeleket lehúzva van szikra,azonban 2 henger biztos hogy nem megy,mivel náluk nem történt semmi a lehúzást követően,a motor iszonyatosan rázkódik alapjáraton ennek következtében (gyertyát is cseréltem). Levettem az injektor sort és indítva mindegyik dolgozik,mindegyikből jön a benzin. Cseréltem motorvezérlőt is de nem történt semmi javulás. Jelenleg visszaállítottam mindent úgy ahogy volt de a probléma még mindig fenn áll. Kíváncsi lennék hogy mi oka lehet ennek a dolognak
-
trassher
addikt
válasz
#81556480 #79284 üzenetére
Igen, itt meg is feneklett a dolog. Fater elvitte az összes villáskulcsot a másik házhoz, nincs nálam kulcs. Csak azzal lehetne a szíjfeszítőt hátratolni, hogy levegyem a szíjat. Majd két ünnep közt megcsinálják, igazából ez volt az utolsó dolog amihez kedved/időm lett volna. Helyette mehetek a postára erkölcsi bizonyítványt rendezni, remélem lesznek vagy 100-an.
-
trassher
addikt
A héten voltam nála olajcserén mert nem volt kedvem fagyoskodni az aknában. Vittem mindent és melós ruhában mentem. Amíg ő leengedte az olajat én kicseréltem a 4 gyertyát és a levegőszűrőt. Feltöltöttük és kész is volt. Jó fej az öreg, nem típus specifikus dolgokat mindent szépen megcsinál.
-
-
Sanki
addikt
válasz
diablo1984 #79253 üzenetére
Tegnap reggel próbálgattam a kulcsot.
A gyári kulcson lévő 2 nyomógombra semmit se csinál az autó (nem nyit és zár távolról), csak a külön táviránytóra.A kocsi belsejében az ajtók felett pedig mindkét oldalon van 1-1 ilyen "érzékelő". Gondolom, akkor ez lesz a riasztóhoz az érzékelő. (Nem próbáltam ki a riasztót, nem akartam a környéket felébreszteni.)
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
C corsaban gyari riaszto van. 1 hete este megszolalt, lekapcsoltam. Ma viszont eszrevettem, hogy központi zaraskor nem ad hangot az auto. Ilyenkor mindig pittyent. Most megszolaltattam a riasztot, es a kocsiban nagyon nagyon halkan hallom csak a hangjat.Mi lehet a gond? Mitol halkult le?
Lehet nem lenyeges, de 2014.09 ota, miota a Corsa nalam van, nem riasztott be, csak 1 hete (rendesen).
-
trassher
addikt
Generátor csapágy cserébe aki jártas attól kérdezném, hogy hogyan is megy a dolog? Nem találok sehol kifejezetten generátor csapágyat sehol de gondolom nem is mezei csapágy van benne, hogy a szerelő kiveszi, leméri aztán a csapágyboltban vesz ugyanolyan méretűt és az megy bele vissza,
-
Morris
veterán
Sziasztok.
Meriva B 140 lovas 1.4-es turbómotoros autó mennyire jó vagy rossz választás?
Van vele tapasztalata valakinek? -
kocolaci
csendes tag
válasz
szabonagyur #79260 üzenetére
Szia!
A kerékméretet lehet állítani a műszeregységben. Lehet, hogy más van beprogramozva, mint ami most rajta van.
Üdv -
farkas-j
őstag
válasz
szabonagyur #79260 üzenetére
Gyári, ahogy átvettem.
-
farkas-j
őstag
Van egy olyan problémám a Meriva B-mnél, hogy a sebességmérés nagyon eltér a valóságtól. Tudom, hogy minden autó kicsit többet mutat mint a valós sebesség, de nálam minimum 10% az eltérés. Ha 90-el megyek (GPS szerint) akkor az óra 99-100-at mutat. Ha a pályán 130-at mutat, akkor valójában csak 117-118-cal megyek. Mi lehet a baj? Esetleg rossz kerékméret van rögzítve a komputerben? Gyárilag 16-os kerekek vannak rajta. Lehet ezt állítani?
-
Sanki
addikt
válasz
diablo1984 #79255 üzenetére
Értem, megnézem akkor holnap.
Köszönöm a segítséget. -
Sanki
addikt
válasz
diablo1984 #79253 üzenetére
Értem.
Az érzékelőt hol keressem? Mit keressek?Illetve a kormány fölött van egy led, ha zárom az autót, akkor pirosan világot, az úgy rendben van?
-
Sanki
addikt
válasz
diablo1984 #79249 üzenetére
Akkor elég lenne a gyári kulcsot használni? Vagy a távirányító alapján valami belül cserélve lett?
Illetve mit jelenthet az a csippanás?
-
Sanki
addikt
Sziasztok.
A mai napon megvettem egy Opel Astra G-t (2005, 1.4 benzines).
Kaptam hozzá egy kulcsot, amin van egy távirányító is.A távirányítón 3 gomb van, a bal oldali nyitja a kocsit, a jobb oldali zárja, a felfelé néző gombot pedig a kocsi zárása után, ahogy megnyomtam 2-3 halk csippanás hallatszott a kocsiból. Ez mi lenne? Mit csinál?
Illetve, a kulcson van egy gumis rész. Ezek ugyanúgy gombok lennének, csak lekoptak róla a jelölések? (Már nem vagyok most a kocsi mellett, így nem akarom távolból nyomkodni.)
[Kép a kulcsról és a távirányítóról]) -
momo2828
tag
válasz
mohabá 007 #79246 üzenetére
Köszi a javaslatot, ránézek arra is mindenképp a közeljövőben. Jövőre elég sokat lesz használva, szeretnék rendben tudni mindent rajta.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
momo2828 #79244 üzenetére
Ez meg már elektromos működtetésű EGR,amit a hibakód levegőpumpának nevezett.
Ha alaposan kitisztítottad,jó darabig,(amíg be nem kokszolódik) nem lesz gond vele.Hasonlóan működik, és kokszolódik az alapjárati motor is.Azt is érdemes megnézni,ill leellenőrizni,hogy a szívólevegő előmelegítő rendszer jól működik e. -
momo2828
tag
válasz
mohabá 007 #79243 üzenetére
Köszönöm, igen, EGR volt valóban, utána olvastam még az elmúlt pár nap. X16SZ motorról van szó amúgy.
Kipucoltam rendesen, tettem vele egy kört ahol előjött eddig mindig, szerencsére már nem sír érte, remélem tartósan sem lesz panaszom.Teljesen szorult ahogy kivettem és megnéztem, nagyon le volt rakódva minden. Itt már tisztítás közben:
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
momo2828 #79184 üzenetére
Van olyan hibakód táblázat,ahol:
47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magas,és van ahol:
47 Lineáris kipufogógáz visszavezető szelep pozíció(t) ír.Mivel a hibajelző lámpa nem jelez,minden ok.A tárolt hibakód EGR-re panaszkodik.A motor tipusát nem ismerem,csak feltételezem,hogy vákuumvezérelt EGR van benne,amit itt találsz:
Ha ez van benne,majd mondom tovább...
-
Szada85
aktív tag
Pár éve a carstyling.hu-s autós oldalon akadtam egy cégbe, ök elvileg készítenek ilyesmit:
Tapasztalatom nincs velük, én az F Gsi-m fényszóróján agyaltam, miként lehetne fickósabbá tenni, akkor nagyon korrektül válaszolt mindenre, elég részletes tervet, árat kaptam tölük akkor.
-
Szada85
aktív tag
A német apróhírdetéses oldalon önmagában a lámpa sem olcsó - 80€ (25000Ft ) egy mattult, párás darab, egy ép HELLA szett pedig 3-400€ (100-120 Ezer Ft ) körül kelleti magát használtan, Bárdi oldalán pedig egy új HELLA szett olyan 200 Ezer Ft.. DEPO márkájú új olyan 120 Ezer Ft.
Gyújtótrafót bontottan láttam 50€ körül is, abból gondolom kettö kell, plusz bekábelezni, és apróságok.Nehéz tippelni, de a fenti árakból nagyjából be lehet löni az ársávot, és alapján mérlegelni, megéri-e.
Esetleg opció lehet projektorosra átépíttetni a lámpát, otthon van erre pár mühely, akik elég jó minöségben dolgoznak, nem lesz Xenon, marad halogén, viszont a referencia képek elég meggyözöek szoktak lenni a gyári lámpákhoz képest, árban pedig szerintem a Xenon-os mutatványnál jelentösen olcsóbb.
-
N.Ferry
senior tag
Sziasztok!
Tapasztalatokat szeretnék kérni erről az okosságról.
Van értelme vagy mindenképpen inkább lakatos? -
-
Szada85
aktív tag
-
Skizz
addikt
Hello
Érdemes keresgélni használtan H astra xenon lámpákat?
Mekkora munka kicserélni a halogént? Lámpamosóm van gyárilag. -
-
Bitpalace
senior tag
-
-
Tikakukac
titán
válasz
MunezXBK #79222 üzenetére
Nem tudom hol tartunk
Még 1x, műszakin se okozott problémát. Pont.
Az, hogy valaki leszarja a munkáját, még nem fogja legitimálni a törvény előtt a dolgot. Én is szívesen végeznék hanyag munkát, az öregem is (még erre figyel, hál Isten, csak a kor, na). Csak esetemben gyorsan kiderülne, apámnál emberek halnának meg, a műszaki vizsgabiztosoknál meg hát mindegy, majd lesz valahogy.
Az E jel pedig mindenben benne van, amire egy 5 éves kínai be tudja programozni, hogy üsse a gép. Az E jel akkor ér valamit, ha van mögötte egy számkód is. Ha pedig a szám mögött egy adatbázisban az, hogy ez a cucc valóban ehhez a kocsihoz való. Ha így volt, annak nagyon örülök. Hogy ettől az előző dolgok miként lesznek legálisak nem tudom. De pont -
Tikakukac
titán
válasz
MunezXBK #79220 üzenetére
Én pedig ötvenedszerre írom, hogy nem, nem zavar
Akit zavarna/feltűnne pedig nem került bele a járási halmazodba. Ami amúgy lottó pozitív, lottózz. Eldugott szabolcsi kisfalu-város szinten 3 hétig volt fent a színre fújt szemöldök mikor az öreg felrakta. Úgy szedették le, mint a huzat.
Te autód, te kockázatod, te fizetésed, te forgalmid. De ha valakit fog zavarni bármilyen ledezés, akkor meg fog büntetni. Teljesen jogosan. Ha a lámpa nem volt E jeles és nincs mögötte típusbizonyítvány a nagy EU-s adatbázisban, akkor azért is lehet csapni a gempát a postán a csekkel.Balkán erre épül: komolyan szabályozott élet, de kevés betartatás. Ezért trükközik mindenki mindennel. Ez egyfelől jó, másfelől rossz. De ez már néplélek, nem tartozik a szakmámba
-
Chiftain
aktív tag
válasz
Luck Dragon #79216 üzenetére
köszi, kipróbálom mindenképpen! Ha nem jó akkor gondolom marad a motor.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
MunezXBK #79213 üzenetére
Nem definiáltam: kint=külső fényforrások, bent=belső fényforrások. Mert most már feljött a külföld is, csak azért.
Nincs vele semmi gondom, írtam. Ha valakit zavarni fog, akkor majd jelzi és akkor fizeted a ledezésedet. Nem én és nem más, aztán megy minden tovább. Ezy
Csak ettől még nem lesz sem legális, elöl pedig főleg nem jó.
Ha a fedélzeti meg így is elalszik és nincs készenlétiben, ezen része téged nem érint -
Chiftain
aktív tag
Sziasztok!
Az ablaktörlőm tegnap óta azt csinálja hogy ha csak 1-et akarok törölni akkor lassan megy fel, majd a felső holtpontnál vagy megakad vagy vár egy kicsit és akadozva nagyon lassan megy vissza. Az alsó holtpontot el se éri megáll attól kb 2-3 centire. Ha újra rátörlök akkor lefelé indul el. Ugyanez van ha első fokozaton használom. Viszont ha kettes vagy hármas fokozaton akkor hiba nélkül működik, illetve ha szélvédő mosót nyomok rá akkor is rendesen működik. Mi okozhatja ezt? -
Tikakukac
titán
válasz
MunezXBK #79211 üzenetére
Keverjük a dolgokat. Ne keverjük.
Az, hogy ki mit csinál úgy, hogy saját magát szívatja vele, nem érdekes. Nálunk sem zavarja a műszakist, hogy a kézifék konkrétan nem fog, bár apámat se, ami inkább gond, de hát ugye.. na mindegy is. Sok embert nem zavar sok minden, szerintem egy rendes műszakin kitérdelne elég sok autó. Ha 15 éve ledezel kint is, és nem érdekel senkit, az megint csak addig buli, amíg nem kezd el valakit érdekelni. De legalább te fizeted. A betű szerint ha nem akarsz szopót kintre nem ledezel.
Hogy ki mennyire bízik a Tungsramos srácok tudásában és rakja tele elöl is a kocsit leddel pölö, ő tudja. Én 4+4 év műszaki és mérnöki képzés után nekik hiszek. Ha oda eljut valaki az már ad némi bizalmat felé, hogy tudja mit ugat. -
-
Tikakukac
titán
válasz
Bitpalace #79204 üzenetére
Mert nem veszünk dzsunkát
Elsőre is látszik, hogy ez így nem szimpi cucc. Eladnak a leddiszkontban is mindent amúgy.
Na várj, ha már a beltér miatt is el akarták venni a forgalmit (kíváncsi lettem volna rendőr barátunk érvelésére, "A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó általános üzemeltetési műszaki feltételek" részt gondolom fújta fejből és azt is, hogy mik a kivételek) akkor te rámész a rendes ipari kinti cuccok ledezésébe, amikért viszont tényleg lőnek a zsaruk? Te se vagy komplett, már bocs
-
Bitpalace
senior tag
válasz
Tikakukac #79201 üzenetére
Értem én, csak azt nem értem miért user error? Miért az én hibám mikor bemegyek egy LED szaküzletbe aki kifejezetten ezekkel is foglalkozik, elmondom mihez/mibe kell viszem a hagyományos izzómat mintának és a kezembe adnak egyet hogy ez biztosan jó lesz?! Én csak tőletek kérek tanácsot, hogy mi a bánatért nem működik, de azt is mondjátok akkor kérlek milyen izzót vegyek ami biztosan működik vagy honnan?
Amúgy a beltérrel én befejeztem, már volt ledesítve minden ameddig a forgalmimat el akarták venni egy sima közúti ellenőrzésénél... Rendőr bácsi feljelentés stb..
Üdv!
-
Tikakukac
titán
válasz
Bitpalace #79199 üzenetére
Mivel ez a szépség nem okos rendszerű, így mindegy mit teszel bele, csak a fizikával kell foglalkozni, az informatikusok lelépnek a pályáról. (szomorú hír nekem, neked remek). A fizika pedig iylen alapvető villanyászkodásban elég könnyű téma
Ellenállást/buszosokat pont a derengés miatt szoktak berakni, mivel az a köcsög led baromi pici feszültségre is hajlandó világítani, míg a sima izzószálnak küldeni kell rendesen, hogy látható fényt adjon. Másik oldalról ugye ha okos lenne, akkor épp az ellenállás és fogyi miatt maradna ébren az autó rendszere és ez szívná le az akkut. Nálad valami heavy user gond van.
Mondjuk kintre én nem ledeznék rendőrbácsi miatt, de belülre minden további nélkül, sőt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xbox One
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- EAFC 25
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Sorozatok
- Nagyrobogósok baráti topikja
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Ryzen 7 CPU-k
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Samsung Galaxy A13 4G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest