- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
válasz bexinho23 #62887 üzenetére
Hát pont ezaz, amit legálisan lehet Osram nightbreaker unlimited pl., elég komoly cucc. Offroadot nem szabad csak. Mellesleg hidegebb a fénye, mint az átlag. Van direkt fehéres osram is, de gyengébb mint a nightbreaker. Én mindenképp Osram termékei közt néznék szét
[ Szerkesztve ]
-
kmarci25
veterán
válasz bexinho23 #63295 üzenetére
Nézd csak ezeket: műanyag patent .
Az ablaktörlő izébizét passzolom."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
-
nagyúr
válasz bexinho23 #63753 üzenetére
Iden aprilistol idaig. Nem reg vettuk az autot. Gyari meretu 14"-os hankook nyari gumikon fut, most rendelem majd hozza a téli gumit. Baratnom hasznalja 90%-ban, csajhoz kepest dinamikusan vezet. Hasznalata valtozo, a 7.45-os ertek akkor jott ossze, amikor csak 1-4km-es tavokon volt hasznalva az auto, ez erthetoen eleg szar neki. Utana a kovetkezo par tankolas napi 2*60km-el jott ossze, az M0-n hasznalva kb 110-120km/h-val, itt evett nalunk a legjobban. Utana vegyesben varosi használatattal picit tobbet eszik mint 6L. 70% orszaguttal, 90-es tempoval, tuti 6L alatt leszel vele, sot szerintem kozelebb az 5-hoz. 99%-ban egy fo hasznalja az autot.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bexinho23 #63879 üzenetére
"...nekem csak annyi válasz kellene, hogy C-re felmehet még 49-es minden probléma nélkül, vagy 40-43hoz ragaszkodjak..."
Mondom a tutit,tömören,egy mondatban: Az ET szám azt jelenti, hogy minél kevesebb, annál kijjebb van a kerék.
Az ET számozások a gyakorlatban mm-t jelentenek. Nézzük konkrétan a Te esetedet.
Ha ET 49= 0 mm
akkor ET 40=+9 mm -el szélesebb egy felni nyomtávja.
A kérdésedre a válaszom:minden probléma nélkül felmehet a 49 a 40 helyett,csak így a nyomtáv lesz kissebb 18mm-el. (szűk 2 centi)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz bexinho23 #79668 üzenetére
Én azt mondanám, hogy ne ezzel kezd a gyakorlást. Kényes dolog a gyertya, illetve a hengerfej.
Először is legyen hideg a motor, vedd le a gyertyapipákat, levegővel fújd ki a szemetet a gyertya mellől, majd kitekerheted. Ha nincs agyonhúzva, akkor könnyen kijön, ha megtépték előtted akkor kezdődnek a gondok...
Új gyertya beszereléséhez kellene nyomatékkulcs is, persze van aki érzésből meg tudja húzni. Szerintem a Tiédet sem kell jobban meghúzni 25Nm-nél, száraz menetet feltételezve.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz bexinho23 #79670 üzenetére
Az általam leírtakon kívül nagyon másra nem kell figyelni. Talán annyi, hogy befelé is ésszel kell tekerni, szépen bekapatni és utána az előírt nyomatékkal meghúzni, kényes játék a hengerfejben a menet...
Retek ne menjen a hengerbe, ez az egyik legfontosabb. Ha egy kis motorolaj becsöppen az nem gond.Ami szerszám kell:
- gyertyakulcs (műanyag betétes amibe belecuppan a gyertya)
- crova hosszabbító
- nyomatékkulcs
- sűrített levegős spray vagy kompresszor amivel kitakarítod kiszedés előttAkksi sarut is leveheted, bajt nem okoz. Csak tudd a rádió kódot (ha kér egyáltalán).
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
#81556480
törölt tag
válasz bexinho23 #80516 üzenetére
Én is körbejártam már ezt a témát, és a következőket tudom mondani: F astra , c14se, 4 évesen lett vásárolva, és mindig 91-2 fokon áll a mutató. Ez a faterék verdája. A közel 20 év alatt volt cserélve 1-2 termosztát, de a hőfok nem változott.
Én 1 éve vettem egy 180e km-es , végig szervizkonyves 1 gazdás b vectrat németből. Ez x18xe1, brutal jó fűtéssel, de csak 80-90 fok között áll a mutató.
-
Szada85
aktív tag
válasz bexinho23 #81078 üzenetére
Az a baj, hogy egy ilyen - nagyjából pár pillanatig elöforduló - hibajelenségre nagyon nehéz tippet adni, mivel se hibajelzés, se folyamatos hiba nincs, ezért kb. mohabá is, és mi is csak tippelni tudnánk, azzal pedig sajnos nem sokkal vagy elörébb.
Ilyen esetben én is gyertyákat megnézetném, gyertyakábelek/ gyújtótrafó is okozhatja akár, kérdés azok mikor voltak cserélve pl. Lehet bármelyik szenzornak pillanatnyi hülyéskedése is. Tényleg sokminden. Nagy eséllyel a szerelö is ezt fogja mondani, megnézitek a gyertyákat, csöveket a motortérben, megmozgatja a kábeleket.
Másrészt - és ez most nem bántás, ne értsd félre kérlek -, ha felmerül benned a szerelöröl, hogy képes átverni, akkor kérdés, hogy biztosan az a megfelelö szerelö-e?
(Nem írtál semmit erröl, milyen szervíz/milyen autó, szóval csak úgy általános irányú a felvetésem is) -
mohabá 007
aktív tag
válasz bexinho23 #81680 üzenetére
Üdv!
Z12XE lesz az a motortipus.
Csörög,mert nem megfelelő olaj van benne!!!.[link] (katt a linkben lévő linkre,onnan van kimásolva a szöveg)
A kezelési utasításban is benne van,milyen olaj való bele.
Előbb utóbb csak meg kell nézni a lánc,és a feszítők állapotát.
Az olajjal kapcsolatban minden infót megkapsz az olajos topikban,csak kérdezni kell.(vagy privátban megbeszéljük)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #81685 üzenetére
Interval Engine code Quality classes SAE viscosity classes
1 year or 20,000 miles (30,000 km)Z 10 XEP, 0W-30, 0W-40,
Z 12 XE, 5W-30, 5W-40,
Z 14 XE, 10W-30, 10W-40Szervízkönyv szerint valóban így van, csak akkor nem értem miért mondják és írják sok helyen a 10w40-et is erre a motortípusra.
Most hogy jön a nyár, ki lehet húzni vele szeptemberig, vagy erősen ajánlott már a következő napokban lecserélni?
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #81686 üzenetére
csak akkor nem értem miért mondják és írják sok helyen a 10w40-et is erre a motortípusra
Lustaság és nemtörődömség az oka. Ezeket egyszeri halandóktól el is várom, tartani kell a szintet. De amikor az autószerelő, főleg amikor a márkaszerviz! csinálja, akkor kinyílik a bicska. Lenne nekem is jobb dolgom, mint az autót pátyolgatni, simán fizetnék szép kerek összegeket is. Korrekt munkavégzésért. Na a kerek összeg megvan az utóbbi meg nem. Tisztelet a kevés kivételnek.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #85464 üzenetére
na megneztem reggel. 12.1 volt. 0.1et esett. szepen elindult. inditora le is ugrott 11.6ra, majd szépen felment 14re. beugrottam a hazba, aztán lattam, h 12.2. 5 perces 90es temponal sem ment felfele. vilagitassal 12re lement.
lealltam egy masik helyen. elinditottam, szepen indult, felment 13,5re, majd szep lassan visszacsokkennt 12.1re.
mivel nincsm ultimeterem, igy most nem tudok rameretni, hogy akkunal mit mutat. lehetseges hogy a szivartyujto nem mutaz jo erteket? 2 honapja biztositekot kellett cserelni, mert nem mukodott. mondjuk ha jol tudom, a riaszto is azon van. annak a hangja nem megy 1 eve...
[ Szerkesztve ]
-
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #85831 üzenetére
Mérd ki, csekkold meg. Azt hiszem erre a kütyüre írtak valamit, hogy a mérete nem tökéletes pár aljzatban, de lehet rosszul emlékszem. De tutira van vele valami, volt róla szó régebben.
Foglalat amúgy van, bontva hegyekben áll kint is 10 font alatt bőven.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #87064 üzenetére
Nézd meg mivel lehet kompatibilis maga az aljzat és talán kapsz újat. De lehet már keresztet kell vetni erre, szóval bontós sem utolsó szempont. Olyat kell keresni, amiben nem használták sokat.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #95176 üzenetére
Kitalálom: Z12XEP.
Már mehet is lánccserére, ez nem tőke. Plusz már nézheted is a szívósort az mennyire kattog. Ez a hang már nagyon durva, ez a 2 dolognak a kombója lesz. Lánccsere után majd hallani fogod azt is, nekünk is így volt
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #95176 üzenetére
Elmentem a helyi szereloszervizbe. kft. Rengetegen jarnak oda a kornyekrol. Gondoltam teszek egy probat. Persze akkor nem volt ilyen hangja, vagy legalabbis a tegnapi videot megmutattam neki, es nem hasonlitott ra. Itthon viszont megint elojott.
Gazadasra ilyen a hangja, mint a lenti videon (tegnap ota eloszor inditottam, kb 10 percet ment alapjaraton, elgurultam vele 2-3kmt, aztan vissza, es ekkor keszult a video).Amugy hidrotokeket mondott. De ha alaposan megneznek, 150e korult mondott gyari vezerlescserere, hidrotokes mokara +200-250et. Tehat vagy ilyen dragan dolgozik, vagy le akart razni, mondvan most ilyen munkat nem vallalnak be.... nem tudom. Ma ranez egy masik szerelo. Nem szervizes, de sokszor csereltek vezerlest c corsan. Velemenyt tud mondani, sajnos o nem tudja elvallalni.
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #95187 üzenetére
Mivel ezek a láncok bírnak vagy 100k km-t jobb esetben ezért ja, cserélik őket rendesen. Hidd el, amikor én vittem a verdát nem sokat kellett TIS-t néznem, a főnökúr keze alatt égett a munka, alig bírtam elpucolni a dolgokat, hogy a kezébe visszaadjam
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #95187 üzenetére
Motorolajat ki honnan rendel neten keresztul es melyik markatipust ajanlja z12xe tipushoz? Megprobalok a castrol 5w40 helyett valami mast. A masodik szerelo elsokorben ezt javasolta, igy, hogy ez a problema a marciusi olajcsere utan jott elo. Azelott egesz evben 1-2 alkalommal volt par percig. O is azt mondta, hogy ez nem a lanc. Hidrotokek. Ha az olaj nem oldja meg, akkor esetleg hidrotokek csereje (osszes). De valszeg komolyabb javitas kellene ra, ha mar tokek cserelve lennenek. Az viszont hengerfejszetszedes (kitudja mit kell ott javitani, cserelni), vezerles... ez 2-300ezer alapesetben. Ha nem lesz mas gond. Ugyhogy egy probat teszek az olajcserevel.
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #95189 üzenetére
Szelepfedél le, meg lehet szépen nézni a tőkéket. Plusz egy olajnyomásmérés sem ártana.
Itt tényleg az a gond, ha már az van javasolva a traktorra, hogy olajcsere és talán megoldja, régen nagyon elmentünk a varázslásba. Mitől nehéz levenni a szelepfedelet és megnézni hogyan vannak a tőkék és tutira menni? Ez olyannyira lánc, hogy már lassan fogadnék is rá, de ha így jobb, találgassunk a sötétben
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.