Hirdetés
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
rob210 #90351 üzenetére
Szoval megvan a hiba. Hivatalos szerviz utan a szakik nem illesztettek vissza rendesen a legbeomlot, es a levego szurot. Szetszedtem es falevelek a szurohazban , es a porlaszto elotti motoros fojtoszelep sapkanal, ami bele volt gyogyulva. Par ora szivas (pucolas) utan, es visszaillesztve mindent rendesen, a hibakod 200km utan sem jott elo. (kis fordulat, sporolos, allat modjara az autbahnon 180-al), sehogy sem. Szoval nem injektor volt a hiba, a k4m-es modusban, hanem hanyga szerelesbol eredo dzsuva. Koszonom a segitseget!
-
kcsa
veterán
válasz
norbert1998 #90391 üzenetére
Jogos, köszi, rá se néztem mert előző autónál azonos átmérőnél is több szélességet és ET-t hozott
-
dugo_
veterán
válasz
bandus #90388 üzenetére
Harrynek van, kérdezz rá.
https://logout.hu/tema/nagy_renault_topic/keres.php?stext=Phev&suser=Harry
-
kcsa
veterán
Megane 4 hatchbackem van, egy ideje (talán műszaki vizsga óta, értsd: rázópad) nyekergő hangot hallok indulás után egy darabig, idővel mintha elhalkulna. Feleségem szerint jobb elölről, én speciel hátulról hallom. Ez gyakori/ismert jelenség? Hol keressem a hibát?
Másik kérdés: 205/50R17-es gumi van az autón így 17-es felnivel, de gondolkodom hogy téligumihoz vennék 16-os lemezfelnit. Mi a gyári 16-os felni mérete?
Köszi mindkettőre a válaszokat
-
van esetleg itt a topikban elso kezbol tapasztalat a renault full hibrid rendszererol? illetve akar masodkezbol is. hatha a marka szerelmesei olvastak mar rola eztazt forumon, teszteken, videokon. nagyon tetszik a renault austral, es talan erdemesebb lehet a dull hibrid valtozatot venni belole mint a 160 lovas mild hibridet. haladjunk valamennyit a korral, ha mar nem full elektromosban gondolkodom. 3 vagy 4 eves lizing lenne, aztan eldol a sorsa, hogy megvesszuk-e vagy sem. koszi
-
Benir8
senior tag
válasz
lsebestyen #90382 üzenetére
Hidegen nincs forgatva, nincs hibája, karbantartott autó.
Csak kíváncsiságból érdekel, hogy a gyártó körülbelül mennyit élettartamot ad, nem úgy mint a mai alulméretezett kisebb motorok turbóval társítva... -
Gombinyó
őstag
válasz
Mezga Aladár #90377 üzenetére
Értsd jól, km óra pörgető nagyhatalom vagyunk, mert vevői oldalról erre van igény. 100ezret futott, hibátlan, tizen éves autókra.
-
lsebestyen
addikt
-
Benir8
senior tag
Csak egy általános kérdés.
Mennyit/hány km-t bír egy benzines motor felújítás nélkül?
Nekem egy Megane II 2006-os 1.6 16V K4M812 motor van ben, lassan eléri a 300 ezer futott km. Hibája nincs, 10 ezer kmként kapott olajat. -
rob210
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár #90377 üzenetére
Tsi-t ide betenni?
Minek ? Van itt nekünk 0.9 meg 1.2 tce. 🤣🤣🤣 -
Mezga Aladár
veterán
válasz
Gombinyó #90373 üzenetére
"Na meg mivel Magyarországon vagyunk a futott kilométertől."
A smile nem feltétlenül reális ismerve több motortípus élettartamát.
Pl német TSI motorok. A korrekt szerviz közli miért nem szabad megvenni 200 e km futásteljesítménnyel.
Itt is volt figyelmeztetés bizonyos motortípusokra. -
polonic
félisten
Szerintetek mennyire lesz nehéz eladni a gépet? Van egy olyan érzésem, hogy a 10 éves francia dízel autók nem igazán vannak a keresett autók között.
-
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998 #90367 üzenetére
Ejej pedig ez "szerelési" hiba.
Sajnálom, de én is jártam már így, még, ha ez nem is vigasztal. -
norbert1998
nagyúr
Tegnap este mentünk volna két barátommal és a barátnőinkkel étterembe 7 órára, hogy az egyik barát bemutassa az új barátnőjét. Este hatkor hív az én barátnőm, hogy megállt az autója. Teljesen kétségbe van esve, meg minden. Kiderült, hogy egy órányira van szombathelytől, este hétre értem oda hozzá.
Vittem diagot, szerszámokat, a nyolcas út szélére. Meg persze vontató kötelet, bika kábelt.
Hibakód ugyanaz, múltkor: holtpont jeladó.Na bakker... Hát az új szenzor nem lehet rossz. Kábelt mozgatni fentről. Indítás próba. Semmi. Mozgatni újra, egyszer csak a kezemben maradt. O hogy rakná teherbe egy talicska aprómajom. Emelő, haspáncél első két csavarja le, vissza dug, működik.
Nem pattant be múltkor a biztosító fül és kinyomta a tömítés meg a vibráció.
az étterembe nem értünk oda.
-
zolika811
csendes tag
Sziasztok!
Renault Thalia-hoz keresnék pollenszűrő ház fedelet.
Gyári cikkszám: 7701045557 -
zolika811
csendes tag
válasz
LamerGyuri #44548 üzenetére
Szia!Tudom,hogy évek teltek el,de tudtál szerezni valahonnan??Nekem most lenne szükségem egy ilyen fedélre.
-
rob210
Topikgazda
válasz
gergo5991 #90358 üzenetére
Ez így megválaszolhatatlan, oda állítod, ahol nem sütöd ki a szembe jövő szemét, de te megfelelően látsz vele.
Annyi ember annyi felé tekergeti azokat a lámpákat, hogy ezt nem lehet számmal megmondani.
Mechanikus finomhangolás is van a lámpákon, akárhányszor kiveszik izzócsere miatt sose kerül ugyan oda vissza. -
gergo5991
őstag
valaki megtudna mondani 0 vagy 1 es pozicioba kell tenni a lampa magassagot? Megane 3
egyedul uresen megyek az autoval
haver veletlen alalitotta es nem emlekszem hanyason volt -
flymi
addikt
Espace IV hátsó futómű robbantott ábrát tud valaki?
-
grizlisandor
veterán
válasz
rob210 #90353 üzenetére
Az a baj, hogy itthon is automataváltó specialista legközelebb 70 kilométerre van. Tervbe van a németbe kiköltözés, aztán ott meg végképp nem akarok egy automataváltójavításba beleszaladni. Manuálisnál, mondjuk ha beesik a kuplung mégiscsak kisebb cumi.
BVA4 automata váltóról mit érdemes tudni? Azon kívül,hogy buta, meg figyelni kell, hogy jó kondícióban legyen az aksi, mert az alacsony feszültségtől mindenféle hibákat produkál és dob be az automataváltóra.
Azt megtaláltam, hogy 3.5 liter váltóolaj kell bele, a leengedem feltöltöm technikával, generál után 6.0 liter és Elf Elfmatic G3 kell bele, az Elf kereső szerint.
Van neki külön szűrője, amit kell cserélni? Milyen csereperiódusa van az olajra?
Off topik VAG DSG 60 ezer kilométer(én 5 év után cserélném, ha nincs meg a km), Aisin a 20 ezer kilométert vagy 2 évet ír. -
rob210
Topikgazda
válasz
grizlisandor #90352 üzenetére
első szótól az utolsóig, így igaz.
Bár attól , hogy buta a 4sebes automata, meghibásodás szempontjából nem rossz. -
grizlisandor
veterán
Sziasztok!
Renault Modus autókat nézek, a francia wikin írja, hogy létezik 1.6 szívó 110 lóval, gondolom ez a K4M motor lesz.
Nézem mobile-t, de létezik, hogy csak automata váltóval találok ilyen motoros autókat?
4 sebességes hagyományos automata, ahogy olvastam inkább ne akarjak olyat.
Az 1.2T 100 lóval az öreg D4FT lesz a befutó így szerintem. -
válasz
rob210 #90349 üzenetére
Koszi szepen! Ez lehetseges ok lehet, mert azota 40k beleprogott, es a vezerles Magyarorszagon volt csak szerelve. K4M van benne, Modus specifikus (A nemet altalaban kisebb kw varians, de nagyobb Nm, a magyar nagyobb kw varians. ) A kerdes az,hogy ezzel haza lehet-e meg csorogni? Itt tenyleg sok a troger szerelo, rengeteg negativ tapasztalatom van.
-
rob210
Topikgazda
-
Sziasztok! Egy kerdesem lenne. Van egy oreg, 2005-os Modus a csaladban 1.6-os, 86 le. (Asszony es en is imadom, mert nagyon furge, kenyelmes es prakikus kisauto,ami kihaloban van ugye). Nemetorszagban elunk, es itt nem nagyon van Renault szaki, mondhatnam kontarok a markaszervizben is. Magyarorszagon megy mindig a nagyszerviz, de most kicsit bajban vagyok. 1-es hengerre mindig gyujtaskiesest ir random modon. Kicsereltem a komplett trafosort, gyertyakat ujra. Champion CET2 titan-ra. ES VTEC (aszt hiszem), trafokra, de van gyari Renault-om is hasznalt. A kocsiban 200k+ km, de 180-at megyi az Autobahnon vigan, fogasztasa 7 korul van, nem kormol, nem eszi az olajat, szoval megy. Szoval az van, hogy nem merem hazavvinni, az ODB olvasom mindig pedalszenzorra es 1-es henger, gyujaskimaradara panaszkodik. Szerintetek hazaviheto a kocsi, vagy mit nezzek meg esetleg rajta? Koszonom elore is!
-
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85 #90346 üzenetére
Kend meg a zárat és menni fog.
Befújsz egy kis lítium zsírt és vársz egy napot.
Utánna úgy fog nyílni, mint ha új lenne.
Csak ne sajnáld a sprayt. nyomj bele rendesen. -
kisgyerek85
senior tag
válasz
forceberg #90345 üzenetére
Jó, hogy mondod ezt az sarus témát. Tényleg ezt is említette a szerelő mint opció. Nálam 12-es (vagy 13) anya fogja,de a lényegen nem változtat
, örök életében központival nyitottam a zárakat, meg is van az eredménye. Ilyenkor amikor behozom a lakásba az aksit tölteni, akkor lezárom a kocsit majd a motorháztető lecsuk és zárva van minden, (csillaggarázs sajna) de csak úgy tudok bejutni az autóba, hogy az anyós oldali ajtónál a zárat nagy nehezen fel tudja tolni a kulcs többszöri próbálkozásra. A vezető oldal úgy be van állva, hogy félek, elferdülne a kulcs
, de amúgy tényleg lehet ez lesz a megoldás a problémára, hogy leveszem a negatívot.
-
válasz
kisgyerek85 #90344 üzenetére
Én le szoktam venni az egyik sarut az aksiról, ha tudom, hogy sokáig nem megy a kocsi.
Racsnis 10-es kulccsal ez pik-pakk művelet.
A Megane 2 legalábbis nálam, ha jól emlékszem, olyan 25mA-t fogyaszt, ami mondjuk 40 óra alatt 1Ah.
Ha üzembiztosan akarod, akkor kb. csak ez a megoldás, mert 2 hét állás alatt akár 5-10Ah-t is elfogyaszthat álltában a kocsi. Az állás után, ha beindul, akkor ugye még az indításkor kivett energiát is vissza kellene tölteni, nem csak az állásban elfogyasztottat.
Az újabb autóknál jobb a helyzet, mert sokkal kevesebbet fogyasztanak álltukban.
(Ott meg az AGM-et igénylő smart rendszerek okoznak évek alatt aksi "elfogyást") -
kisgyerek85
senior tag
válasz
forceberg #90343 üzenetére
Így van ahogy mondod, inkább rövid utak jellemzik, mióta 2. számú lett belőle. Jó, hogy van egy tartalék autó, nem akarok megválni tőle. Amíg csak ő volt, addig nem volt ilyen gond, mert vegyes használt mellett voltak rövid és hosszabb utak is benne.
Szerelő azt mondta, ha tudom néha tegyem rá töltőre. Ha 72Ah vagy nagyobb akku nem megoldás, akkor marad így és néha töltögetem.
Ma 24 óra töltés után pöcre indult, de amikor nem akar indulni, akkor lehet hallani, hogy nagyon nincs kraft. 3-4 indítózás után már az óracsoportot is nullázza. -
válasz
kisgyerek85 #90342 üzenetére
Ezek a régebbi autók akár több 10mA-rel szívják alvásban az aksit, amit hosszabb állásokkal egy aksi sem fog tolerálni. Ha a ritka használat még esetleg rövid utakat is jelent, akkor sosem lesz feltöltve az aksi.
Ha a régi aksival is így volt használva a kocsi, de kibírt 6 évet, akkor vagy a kocsival lett valami, vagy xar az új aksi. -
kisgyerek85
senior tag
Van nekem egy második számú autóm ami már keveset van használva, clio 2 1,9 dti motorral szerelt. Tavaly vettem bele új akkumulátort, mert a régi már sűrűn lemerült és volt vagy 6 éves. Azóta is "szenvedek" vele, mert 1 év alatt vagy 5-6 alkalommal biztosan feltettem 1 teljes napig tölteni, mert nem indult az autó. Már annyira bosszantott a dolog, hogy biztos voltam benne valami szívja az aksit. Volt autóvillamossági szerelőnél. Mondta, hogy minden rendben van. Ami viszont tegnap jutott eszembe, (megint nem indult), hogy ebbe az autóba régebben 72Ah aksit vettem, a mostani meg csak 67Ah. Neten keresgélve, ekkora dízel motorhoz 70-80 Ah akkumulátort ajánlanak. Lehet, hogy emiatt szivatom magam?
Azt hozzáteszem, hogy tényleg keveset van használva, van amikor 1,5 hétig be sincs indítva, de pont ez a bosszantó, hogy amikor kellene, akkor szegényke nem indul be. -
-
mexel
veterán
Most olvasgato hogy kuplungot is kell légteleníteni? Fékfolyadék cserénél, levegősödhet?
-
mexel
veterán
Gyors kérdésem lenne, hogy megtakarítsak munkát magamnak és másnak, plusz mennem is kellene a vassal.
Laguna 3 1,5 dci elektromos kézifék.
Fékolajat cseréltük, simán átfolyás/pumpálással. Kerekenként megvolt, minden kerék légtelenítve. Elvileg sokat légteleníteni nem kellhet hiszen nem nagyon ment be levegő.
Az lett a fura, hogy a pedál nagyon "gumis" lett, igen mélyen fogott.
volt amikor szinte padlóig be lehetett nyomni, kb párcentit nyomni kellett mire elkezdett fogni.
Úgy volt reggel kerítek még helyet a műhelyben és újra légtelenítjük. De előkerestem a pyren progit, és a kéziféket lenulláztam, újat adtam a rendszerhez, plusz beállítottam hogy leállítás után behúzza.
Érdekes módon most fentebb fog a pedál, kb úgy emlékszem ahogy eddig.
Elképzelhető hogy a kéziféknél ezt kellett csinálni, mert a betétek távol voltak ( ilyenérzés is volt amikor be kellett nyomni mélyre fékezéskor), most beállította úgy hogy közelebb vannak a tárcsához? Jó sok kört mentem de most jónak tűnik, lemondanám a reggeli időpontomat az új légtelenítésre ha ez a megoldás.Ja más: mit jelent a diag programban a fékpedál felső nullpont ( ha jól emlékszem) eltérés, ezzel mit állítok, vagy mit lehet-nem szabad csinálni?
-
Nordik
őstag
Az miért van, hogy M2nel az átlagfogyasztás nem nagyon változik fedcomp szerint? Eddig főleg városba használtam, beállt 8 literre a fogyasztás, majd néhány hete 80% pálya de nem sietősen és ugyanúgy maradt a 8 liter.
Most nulláztam és eddig 7.3at mutat. Ezt már régebben is észrevettem, hogy beáll egy értékre és nem változik.
Ha a szokások változnak érdemes nullazni esetleg?
-
Benir8
senior tag
Meglett a baj, ennyi bírta a 3 éves vernet. Most gyárit kapott.
-
Benir8
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2006-os ph2 Renault Mégane II kombi 1.6 16V 112 lovas.
Műszerfalon a hőmérséklet kijelző nagyon lassann kúszik fel üzemi hőmérsékletig, van hogy nem éri el, vissza esik, pár fokkal. Honnan keresem a hibát? Termosztát lesz? 3 éve volt cserélve, Vernet-et kapott. -
rob210
Topikgazda
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #90331 üzenetére
Köszi, legközelebb jobban figyelek. Más autóimnál sosem kellett hézagot állítani.
Ma rendesen indult a régi megtisztogatott és beállított hézagos gyertyával. Rendelek egy szett k20pr-u -t. Azt is 0,8-ra állítsam?
Off 1.0 Yaris (2004-es) olajteknőben apám kitépte a leeresztő csavar menetet. Tudsz olyan utángyártott teknőt, amit lehet használni? A gyári kb 95 ezer itthon, amayamán kb 60e. Ezeket találtam: Loro (11e), Abakus (14e), Nty (15e), BGA (23e), Fai (27e), Van wezel (28e).
-
-
johnny576
csendes tag
Sziasztok
Tegnap este meg ma délelőtt is hengerhiánnyal indult az autó (1.6 FL Megane 2001). Elsőre elindult, rángatott, gázfröccsökkel bíztattam. Utána kb 2000es fordulatot tartott magától. Füstölt is higító szagúan a kipun. Egy idő után rendeződött, tudtam vele menni. Kivettem a gyertyákat, full kormos, hézag 1,05 mm. Km 37000 van benne. Trafókon nem láttam rendellenest. Valeo-k vannak benne. [kép] [kép]
Megtisztogattam drótkefével és csiszpapírral a gyertyákat, beállítottam a hézagot 0,9-re. Most müködik, holnap próbálok egy hidegindítást.
Gondolom jó lenne új gyertyát tennem bele. Mennyi a csereintervallum egyébként? Lehet más baja?
(Ja legutóbbi 2 tankolás az elefántos Mobil Petrolon volt. Régebben nem tankoltam náluk. Lehet hogy szar a benzin?)
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #90328 üzenetére
Az 1 bar nem 10 🤣
De valóban hülyén van megadva.
5 nél 500mb azaz 0.5 bar
-
rob210
Topikgazda
válasz
gixxergabi #90324 üzenetére
Eddig jó úton jársz.
-
rob210
Topikgazda
Ezt itt hagyom nektek és annyit mondok, soha többet ne lássak ilyet. -
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998 #90315 üzenetére
Azért a 1.5 óra az nem rendes vezcsere.
Ezt így le merem írni. -
Mezga Aladár
veterán
válasz
norbert1998 #90315 üzenetére
Hiéna LUX szervizben javítva!
-
Gergello
addikt
válasz
norbert1998 #90315 üzenetére
Twingo 2-ben van ez a motor.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Gergello #90305 üzenetére
Azta**rva
Milyen autó ez, hogy 7,9 óra a vezérléscsere?
Egy rendes szakszervíz MAXIMUM 2 óra alatt megcsinálja. Még mi is összehoztuk otthon 1,5 órából krokodil emelőn, az UDVARON(K9K824 1.5 dci, Megane 2, az előző kocsim, ekkor már, és azóta is öcsém tulajdonában)
Vagy ennyire el lehet ásva a motor, hogy nem lehet benne vezérlést cserélni normális módon? -
rob210
Topikgazda
injektor csere előtti eltakarított állapot.
Na ezt pl. nem sok szervíz csinálja meg.
Mert egy injektorfészket ilyenre "felmarni" 30-40 perc.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest