Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
nagyúr
Kaptunk 3 hete a Renault Dél-Pesttől egy szervizelési ajánlatot, kompletten, mert vásárlás előtt átnézettük az autót és a szokásos kopó alkatrészek cseréjét látták, köztük a vezérlést is. Olaj, szűrők, és vezérlés cserére kaptunk egy 102e ft-os ajánlatot.
Ma vittük a kocsit reggel, hogy akkor mehet a buli, mire egy kolléga azt mondta, hogy ez egy két napos meló, és a munkadíj nincs benne a már megadott végösszegben, ami ~70e ft.Tudnátok egy 1.2-es Clio Campushoz értő szerelőt mondani Pesten vagy a keleti agglomerációban?
-
Cane
őstag
Hello!
Két dolgot szeretnék kérdezni:
1. Azt hiszem olyan 2003-2006 közötti renaultokban megtalálható volt a 2.0 16v motor kb 136-140 lóerővel. Ez saját vagy külsős, ill. mennyire jó vagy megbízható dinamikus vagy benzinfaló motor volt?
2. Cserélt-e már valaki led-es izzóra irányjelzőt, helyzetjelzőt. Erről vmi tapasztalata van-e?
Üdv.
-
mycso
Topikgazda
válasz
angyalpc2 #41986 üzenetére
Szia, emlékeim szerint ez a tuner/update -list dolog, csak a CD-s fejegységekre vonatkozott.
És valóban a képeid alapján a tiéd felépítése mindenképp a tuneresre hajaz.Tuneresre olyan kütyüt lehet kötni, amit a CD-tár vezérléshez csatlakoztatsz, amolyan CD-tár emulátor.
15-20K között lehet ezeket kapni, bár a tapasztalatok alapján, nem teljesen tökéletes a működésük. (lassúak, nem bírnak el a nagyobb fájl/mappa mennyiséggel, fagyogatnak) PL. -
Victoryus
addikt
válasz
rob210 #41991 üzenetére
Hát, az még nem is sok. Domokos szerviz Békésen 2 éve 22ezerért csinálta. Olaj+szűrő+levegőszűrő. Valami 12e forintot számoltak olajra... Akkor voltam ott utoljára. Elf 5 liter kerül most 6000-be ha jól láttam, de a Loganbe nem is kell annyi se.
Idén Molnár szerviz szintén ennyiért csinálta, de gyertyacserével együtt. Ők viszont nem akarják a szelephézagot beállítani, pedig 125e km-nél már aktuális lenne szerintem,meg a klubtagok szerint. -
SZATA
senior tag
válasz
rob210 #41983 üzenetére
Elfogadták a szmogriadó rendelet módosítását.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Victoryus #41989 üzenetére
Drágák, de lelkiismeretesebbek, mint némelyik szakszervÍz.
A párom a versot oda hordta, mielőtt megismert, mondhatom lelkiismeretesen dolgoztak, de amikor a számlákat megláttam azért felszisszentem.
7500.- egy olaj csere vitt olajjal és szűrővel.
De ami tény az tény minden nyomatékra húzva minden letakarÍtva szépen dolgoznak na, el kell ismerni.( ez Xi kerre igaz a többit nem ismerem)
-
Victoryus
addikt
Az autóklubos szervizekről/szerelőkről mi a véleményetek?
-
Szendwich
tag
Aki esetleg alkatreszt vasarolna Renault Alkatresz nevu egyentol a Facebook-on, az ne lepodjon meg ha ilyenbe fut bele:
-
angyalpc2
aktív tag
Sziasztok
Van egy kazettás rádióm a fapados 2006/03-as MK2-es cliómban (a kijelző a rádión van nem a műszerfalon a levegő befúvoknál.)
AUX bemenetet gondoltam, hogy rákötök, aztán MP3-at hallgatok róla...stb...
Ki is vettem, de ott nincs AUX csati. Pedig az előlapra az van írva, hogy Update list
Pedig a netes leírásokra ízt írták hogy az update listások pont hogy jók!Viszont észrevettem, hogy valójában a csati kialakítás, elhelyezés, nekem olyan mint a Tuner list-eseké...
Egyszerűen nem értem.
Az elején a felirat Update list, az áramkör meg Tuner list? Hogy a pí-be lehet ez?Most ha jól értem, akkor esélyem sincs AUX-ot bekötni?
A Rádió cikkszáma: 8200444075T Gyártmány: Philips
Netes kép:
Tudna valaki segíteni?
Köszi -
rob210
Topikgazda
Nem hiszem el, hogy ez a megoldás.
Már csak azért sem, mert amikor a BKV járművei 200X szennyezőbbek akkor miért is nem azokat tiltják ki, jah azt nem lehet, mert abból gyilok lenne.Ezt a törvényt egyetlen esetben támogatnám, ha ilyenkor minden autót le kéne tenni, (elektromos mehet) és a BKV ezeken a napokon ingyenes lenne!
Akkor elfogadom, hogy tettünk a környezetért, minden ellenkező esetben ez csak kikúrás az olcsó autót hajtókkal. -
Victoryus
addikt
Békéscsaba környékén tud valaki jó futóművest? Valami nem stimmel. Tegnap kicsit meghajtottam a kocsit, és 140 felett beremegett a jobb oldala. Vagy csak elértem a szerkezeti integritás felső határát
Nem jöttem rá, hogy az első, vagy a hátsó kerék felől jön. Ja, meg remélem még nem működnek a traffi kapuk... ha igen akkor nem lesz olcsó.
-
rob210
Topikgazda
-
xardas
tag
Sziasztok!
Egy 2003-as Megane II Limousine 1.6 16V (k4m 760) ujdonsült tulaja, aminek megérett a gyújtótrafó cserére. Amikor sakkoztam a trafókkal hogy melyikkel is lehet baj, feltűnt a szívócső nyomás érzékelő is, amivel kapcsolatban több kérdésem is lenne amik összefüggnek:
-normális-e hogy lötyög amikor be van rakva (mintha a fedél leszedésnél így ki is mozdítottam volna az optimális helyéről... ezután ugy járt a motor mint egy traktoré)
-normális-e hogy baromi nehezen jön
-normális-e hogy berakásnál mintha túl lehetne tolni, nincs ami megállítanná (ebben az állapotában lötyög!)Amikor kiszedtem majd visszaraktam ugy hogy ne legyen túl tolva, sokat javult a motorjárása, azonban mikor mégegyszer kiakartam hogy megvizsgáljam hogy akkor jó is-e ez így, "cső" része.
illetve erről mi a tapasztalat? http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=browse&searchfor=550086-ERA
Előre is köszi
-
eTrade
tag
Video: Renault Talisman Start Up, Drive, In Depth Review Ha lenne felesleges 8 millióm, akkor már holnap reggel szaladnék a legközelebbi Renault szalonba venni 1-et.
-
Josi
aktív tag
Szeretett bocim ma sikeres műszaki vizsgát tett, méghozzá minden előkészület nélkül.
Azért szép ez tőle a 16. évéhez képest.(na jó addig még van 1 hónapja)
-
mycso
Topikgazda
válasz
FerNandor #41967 üzenetére
2.0 dci az már sajnos nincs, az amúgy is, csak ilyen mellékvágány volt a renaultnál. (bár az eddigi legjobb)
Az 1.9dci volt a "nagy" dieseljük, amit az 1.6dci váltott le.A talisman-ba 1.6dci van 130 lóval, vagy dupla turbós 1.6dci 160lóval.
Gondolom a megane is hasonló lesz, bár ott lehet a dupla turbós móka kimarad. -
FerNandor
őstag
Jó az az 1.6dci az új meganeban
de 2.0dci nincs már?
Mintha a talismannál se láttam volna.. -
tresh
veterán
válasz
diablo1984 #41964 üzenetére
Látom új autót csinálsz te is
-
diablo1984
veterán
ma végre el tudtam vinni a lagunát az első futóművet rendbe tenni(toronycsapágyal+talpasok+stabpálcák cseréje). otthagytam a szerelőnél, fél óra múlva hívott is, hogy a jobbos első rugó törött. persze hirtelen egyik bontóban sem volt 1,9 dti alá való, így reggel jön 2 új..... mért is ne mert azt nem akartam cserélni!
-
tresh
veterán
-
bagg
csendes tag
Guruk !
Mégane 1 ph2 -höz milyen fékbetétet érdemes venni?
Axiálcsukló csere után kell futóművet állítani? -
Amarth
aktív tag
Üdv! Megane 1 97-es ph1-es autó,ha indexelek leáll,ha ablaktörlőt kapcsolok leáll,ha a sofőr felőli oldalon húznám le az ablakot leáll.
Merre keressem a hibát? -
newwave0507
aktív tag
Valaki tudna ajánlani netről valami korrekt turbónyomás mérő órát ? Köszi!
-
rob210
Topikgazda
Jaj de nagyon nyami
-
rwin5
őstag
"Megkínoztam" ma egy kicsit a cliot..
Elég jól megy, eddig 2 napig finomkodóan kezeltem mondván, hogy "új" kocsi, megakartam szokni. Jól harap csak a gázpedált nem kell sajnálni, hogy picit jobban menjen. Az a meglepő, hogy még 4-esben is jól gyorsul ha nem sajnálja az ember a gázadást. Kicsit az zavart inkább, hogy kicsit durvábban veszi az irányváltoztatásokat nagyobb sebességnél, pl 70 körül már egy előzés már az ülésben is érezhető
Fogalmam sincs mennyit fogyaszthat, mert még az előző tulaj benzinjével megyek és az félig tele rakta, de még nem sokat ment le a mutató
-
speedydb23
senior tag
Azt nem értem a Renault mérnökei ha kitaláltak már egyszer egy nagyon jó dolgot a szélvédőmosóhoz, akkor miért nem alkalmazzák azt a személyautóknál is?
Konkrétan a Renault Masterre gondolok, aminek az ablaktörlőjébe van építve a szórófej...
Szerintem annál nagyobb találmány nem kell a szélvédőmosásra, nincs az a menetszél ami befolyásolhatná a szórásképet, de még ha gyengül is a motor akkor is a szélvédőre jut az ablakmosó...
-
eTrade
tag
válasz
rob210 #41899 üzenetére
Nekem is kicsit gyengének tűnik menet közben mosó szivattyú, sokszor csak a szélvédő alsó részére tudja spriccelni a szélvédőmosó folyadékot... az is lehet hogy erős szembe szél miatt.
Van e esetleg valahol leírás, hogy hol található a szivattyú és hogyan lehet kicserélni?
-
Pecc
őstag
-
Josi
aktív tag
válasz
diablo1984 #41929 üzenetére
A megané kibirja, ha nyomod.
De ejteni is elég kb 20 cmről. -
rwin5
őstag
Clio motorháztetejét, hogy érdemes lecsukni? ejtve vagy leengedve és rányomni, hogy bepattanjon?
-
SZATA
senior tag
válasz
diablo1984 #41924 üzenetére
Az enyém már az új, ph2-es, amit 2001. júniusban kezdtek kiadni, úgyhogy biztos az euro 3. Azért természetesen alánézek, ha lesz rá lehetőségem.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #41924 üzenetére
az enyém euro 3 as
Szerintem az övé is de valóban alá kell nézni.Nekem az előző megane-omon kellett eljátszani, hogy megkapja a jobb besorolást, mert amikor forgalomba helyezték valami barom bürokrata szabályozatlan katalizátorosnak Írta be.
Amikor alapból vizsgázik a kocsi olyankor kell egy igazolást kérni és azt hiszem akkor még valami 2000.- volt az eljárási illeték, és simán cserélték a forgalmit, mert ez az ő hibájuk. -
diablo1984
veterán
a tiednek már szabályozott katalizátorosnak kell lennie, a katalizátor előtt és után is kell egy szondának lenni, úgy auro 3-at már tudja a kis renault is! nem tudom, hogy mi a menete, nem kizárt, hogy kpm-es vizsgára fogják a kocsit rendelni.....
amúgy ez még a dupla optikás béka lámpás, vagy az újabb? mert nem kizárt, hogy a ráncfelvarrással került bele az euro 3-as motor, bár ezek szerint már 2000. január(2001.januárig lehetett euro 2-es legyártottat forgalomba helyezni még)-ban történt az euro2-euro 3 váltás.
ha megkeresed a katalizátort és előtte/mögötte ott van 1-1 szonda kábellel, akkor valószínű euro 3-as, ha nincs, akkor ne küzdj.... -
SZATA
senior tag
válasz
diablo1984 #41916 üzenetére
Egyre inkább úgy tűnik. Köszi neked is!
http://autokotua.com/kibocsatas/renault/clio.html
http://www.automoto.it/catalogo/renault/clio/12-16v-cat-3-porte-expression/36541Úgy tűnik intézkednem kell.
-
diablo1984
veterán
válasz
Drughi #41921 üzenetére
akkor ott a trafók és vezérlés csere volt a legkevesebb! a motorfelújítás fúrás, gyűrűzés, hatókar és főtengely csapágyak cseréje, hajtókar köszörülés, hengerfej rendbetétel, stb-stb kezdődik, a vezérlés csere max egy nagyszervíz, attól jóval komolyabb dolog a motorfelújítás!
-
Drughi
addikt
válasz
diablo1984 #41920 üzenetére
Ha jól emlékszem akkor 190e ft körüli volt a felújítás összege. A számlák is megvannak róla.
Biztos lehetett volna még-még, de szerintem csoda, hogy valaki eladás előtt így rendbe tegye a kocsiját. -
diablo1984
veterán
válasz
Drughi #41919 üzenetére
Motorikusan felújított (beru trafók, új vezérlés stb)
az nem motor felújítás, csak gyújtótrafó és vezérlés csere..... a motor felújítás az olyan amit a lagunámmal csináltam 250ezer ft értékben....
Amit néha észrevettem a kocsin, hogy üresben gurulva lámpa felé néha a fordulatszám felugrik 1500-1700rpm-re, de az alapjárata is mintha magasnak tűnne (1200-1400). Ez mitől lehet?
alapjárati motor szarakodik, ki kell tisztítani, vagy csere....
-
Drughi
addikt
Üdv Urak!
2013 óta vagyok boldog tulaja egy 2002-es Megane I-nek. 1.4 16V Alizé a kocsi. Erre a topikra meg csak most találok rá, eddig indexen, meg facebook csoportban olvasgattam.
Leírom az én tapasztalataimat:
A kocsit 140.000 Km-rel vettem az első tulajtól. garázsban tartott, de azért látszott rajta a kor. Motorikusan felújított (beru trafók, új vezérlés stb)
Vásárlás előtt édesapám nézte meg, majd ment vele, azt mondta korrekt, menjek nézzem meg (nekem 70km-re volt) Szerelővel megnéztük gyorsan, mentem én is vele, meggyőzött, megvettem.
Hazafelé (Debrcen-Nyiregyh.) elkezdett "sziszegni" a fék... Mint kiderült a fékrásegítő ment tönkre, 40eFt volt...Szerencsére azóta jóban vagyunk, egy kötelező olajcserét kapott, de most jön egy költséges időszak.
Műszakizni fog és előtte át akarom nézetni és korrektül megcsináltatni, hogy ne átrugdossák, hanem át"reüljön" a vizsgán.
Kérdezném a jártasabbakat, hogy mik szoktak ilyenkor előjönni, vagy mi az amit érdemes cseréltetni 2-3 évente (olajon kívül)?Sajnos egy buta szuka nekitolatott a hátsó lámpának egy böhöm terepjáróval, így vennem kellett egy lámpa burkolatot (6e), de ezen kívül másról nem tudok.
Tervezem az izzó cseréket (H4 osram night breaker ultimate), meg szeretnék led-es menetfényt berakni a lökösbe.
Amit néha észrevettem a kocsin, hogy üresben gurulva lámpa felé néha a fordulatszám felugrik 1500-1700rpm-re, de az alapjárata is mintha magasnak tűnne (1200-1400). Ez mitől lehet?
Képeket majd teszek fel, pár hét és megy a kocsi waxolásra.
-
SZATA
senior tag
válasz
diablo1984 #41910 üzenetére
2001. 07.
Volt már olyan, hogy hibás adat volt a forgalmiban, amit ki lehet javíttatni. Inkább az érdekel, hogy milyen besorolású a motor. -
newwave0507
aktív tag
Nem nagyon tudom megérteni a dolgot.. :/ Reggel hidegen van kék füstje a verdámnak, nem sokáig..., az olajból egy pici sem fogy el! Maxon van, ahol eddig is volt! Rádugattam gyári gépre, 1 izzitógyertyát irt ki.., és ennyi. Injektorok is valószinűleg jók, mert nem jelzett hibát a gép, gondolom diagnosztikát tuti lefuttatak rajta. 5-6 ezer kilóméter alatt csak eltünt volna valamennyi olaj.., az erős dúsitástól lehet ? Vagy nem tudom :/. Erő van.., -15ben is pöccre indúl.., de idegesit!
- ENG bill miatt nincs hosszú i-m -
Köszi előre is a tippeket,tanácsokat!
-
rwin5
őstag
válasz
diablo1984 #41912 üzenetére
utóbbi, ez egy garázs de most ilyen mindenesként volt fentartva, előző autónak is van saját garázsa egyelőre azt még nem adjuk el és ezért kellett ezt most kipakolni
-
SZATA
senior tag
válasz
rob210 #41901 üzenetére
Természetesen nem neked szólt, hanem az előzményre reagáltam rwin5-nek. Valóban nem írtam oda, azt hittem egyértelmű.
Más:
Ez alapján felmerült bennem, hogy az enyém melyik Euro osztályba tartozik. A forgalmi megfelelő rovatában "04" van, ami ez alapján Euro 2. Viszont itt meg Euro 3-at írnak. Melyik az igaz és miért? -
-
rwin5
őstag
Na most olyat csinált a gépezet, de már össze vissza nyomkodtam, hogy magától beriasztott az autó pedig lezártam
Golfunk anno ugyanilyen volt inkább kivettük belőle a riasztót. Valami ötlet, hogy ne forduljon elő? Mert most nem volt gázos mert az autótól voltam 20 méterre mikor elkezdte a szirénát
-
pècsimunkás
addikt
Sok hitel kellet volna , 8-10000 euró , nem az autótol féltem volna . Most is Renaultom van . A munkám az biztos , de hülyére nem keresem magam . A lakásunknál főbérlő fél év után árat akar emelni . Miután berendezkedtünk öcsémmel ... De , ez már a második albérlet ahol szórakoznak velünk .
Ha túl sokat emel , nem fogja megérni ,hogy kint maradjak . Annyira jól meg nem lehet itt keresni (Thüringia ) , hogy nagyon ugráljak a munkahelyek között .Szóval összetett a problémám ...
Mindegy , még gyűjtögetek , aztán hátha lesz még akció ... -
nrbx
tag
válasz
pècsimunkás #41892 üzenetére
miért nem mered bevállalni? nekem is 1.6 benzines Megane 3 kombi van 220.000km-vel, en alapjaban veve elegedett vagyok vele.
-
rwin5
őstag
A KP záron van egy kisebb és egy nagyobb gomb, mindkettő zárja-nyitja az autót. Előbb viszont ugye próbáltam, hogy bezárta-e megnyitottam a kilincset ilyen figyelmeztető riasztó hangot adott ki az autó. Aztán ha a nagyobb gombbal lezártam-kinyitottam két különböző hanghatással de kiadta azt a hangot, mint a riasztó. Azóta viszont minden nyitás-zárásnál kiadja
Ki lehet kapcsolni, vagy a technika ördöge nem nyugszik?
Új hozzászólás Aktív témák
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Motoros topic
- Kompakt vízhűtés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- One mobilszolgáltatások
- Elden Ring
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Apple iPhone 14 Plus 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest