- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen joysticket vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali fotós kérdések órája
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #37069 üzenetére
Lőttem pár képet az "új" robeszről.Így jobban, tüzetesebben átnézve már bánom, hogy megvettem.
A "műszakilag patika" állapot a kereskedőnél nagyjából az én esetemben annyit jelent, hogy szétment a kormánycsapágy. Ma mentem vele egy kört és a fékeket próbáltam. Első féket behúzva lassult tisztességgel, de már akkor éreztem, valami kottyanás szerűt, majd egyszer csak katt. Na akkor ment szét teljesen.
Feltöltöttem képeket.
Hülye voltam, de most már mindegy. Meg tudom csinálni, de sok szabadnapom rá fog menni.
A képek inkább okulásul, hogy emberek mit képesek kiadni a kezükből.
Mellesleg kereskedőtől van. Elmondása szerint egy 60 éves öregé volt. Ezt már akkor sem hittem el.Egyébként EZEN a képen ez micsoda? A kuplung alkatrésze?
A másikat azért kellett eladnom, mert 100-as volt. De annyit ment, mint egy ötvenes, mert a hengert már nem lehetett rendesen megfúrni. Kár érte.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
-
korpicschess
veterán
válasz mumtaz #37109 üzenetére
Ez nagyon komoly!
Ehhez képest áldásosak az én gépeim.Ma mentem egy rövid kört a motorral, már lassan 2 hete nem ültem rá. Amit akkor nem vettem észre, hogy az első kerék nem egyenesen állt (először azt hittem, hogy a sárvédő deformálódott). Maga a villa stb nem hajlott el, illetve nem hajolhatott, mert minimális volt azért az az erő ami érte. Tulajdonképpen oldalra dőlt a motor és csúszott. Lábbal megfogva, és erővel vissza lehetett igazítani, most úgy tűnik, hogy egyenes.
Lehet, hogy a kormányt fogó dolgok lazultak valamit, vagy alapból úgy van megcsinálva, hogy tudjon valamennyit menni, hogy ne törjön vagy deformálódjon?[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #37124 üzenetére
Nem arra mondom, hanem ahogy kinéz. Amúgy egy pár csavart
már én is elhagytam a törések miatt/közben: arra van tipped, hogy
hol lehet a megfelelő gyári csavarokat beszerezni? Csak mert írtad
az egyik képhez, hogy milyen gáz, hogy "szedett-vedett" csavarok
vannak az idomba tekerve: van, ahol nekem is ezt kellett tennem...
De szívesen cserélném a csavarkészletet gyárira, vagy jobbra.
(Egyszer mintha láttam volna az eBay-en ilyen szettet... De akkor
nem ugrottam rá, azóta meg nem találom. Csavarbolt a barátom?!)dave93: valami fúvóka dugulás?
Szerk, ha már írtam: olajszűrőt honnan tudnék a géphez szerezni?
(2003-as, YP180E: keresgéltem már, találtam valami típusszámot,
de nem igen látom magyarországi webshopokban rendelhetőnek.*)*: külföldről meg nem biztos, hogy "megéri" megrendelni. (Még ha
csak ~10 EUR lenne, de a szállítás meg minimum 15, vagy több.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #37127 üzenetére
Már megérte, hogy írtál, mert eddig fogalmam sem volt, hogy azt a kis
bizbaszt minek hívják. 100 Ft/db kicsit húzósnak hangzik valóban...Szerk: mi több, a lemezanya kifejezésen elindulva már én is itt tartok.
Mondjuk annyira nem vagyok háklis: ha csak 1-2 kell, akkor pl. simán
megveszem ennyiért is. De teljes készletet azért jobb árban keresnék.
Itt is inkább az a gond, hogy webshop és 1-2 csavart nem rendelnék...
Lehet, hogy a csavarbolt a barátom, miután ennyire képbe kerültem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #37129 üzenetére
Részmenetes csavarra gondolsz? Vagy ez annál speckóbb? Mint pl. ez?
Esetleg illesztőcsavar? Rögtön az első képen olyasmi, mint amit leírsz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #37189 üzenetére
Na, ha már a neve megvan, akkor már lehet találni (csavarboltban is).
Amúgy lehet, hogy az én speckó csavarom is valami ilyesmi, csak van
rajta egy gumiharang, hogy tömítse a deklit... Valamikor elmegyek egy
csavarboltba, mert nem jó az, hogy a fülek már tartanak, de lemezanya
híján gányul van kettő odafogatva. A háromból: csak egy, ami "szép". -
sifu91
aktív tag
válasz mumtaz #37124 üzenetére
Tényleg szét van csapva, de az enyém sem volt sokkal szebb. Igaz nekem idom nem törött, csak néhány fül hiányzik. Idő az kell hozzá, meg türelem, de a végén jó lesz az. Én 68 ezerért vettem az old sr-t, 10 ezret költöttem rá, de sehol nem hagyott még cserben, pedig belenyomtam már vagy 600km-t.
Sok sikert hozzá!Ad astra per aspera.
-
ludsimon
veterán
válasz mumtaz #54807 üzenetére
Nagyon jó megközelítés!
Végre egy értelmes válasz!Én is mindig ez miatt gondolkodok el, hogy tényleg nyáron szinte csak állna az autó, és ugyanúgy fizetném rá a kötelezőt.
Viszont sose lehet tudni mikor kell valakit elvinni valahová és akkor szükség lenne ugye az autóra.undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz mumtaz #54815 üzenetére
Ha már presztízs... Golffal megállok valahol, a kutya nem figyel fel rá...
Majával megállok (főleg tompító nélküli 4Roaddal ) azonnal mindenki odakapja a fejét... Szerintem nagyobb presztízs, mint egy autó... Bár engem rohadtul nem érdekel 300k-ért vett járművel nem a villantás a lényeg. Legyen autó, motor, repülőgép anyahajó...A múltkor vezettem egy 2013-as Touareget... A kutya nem foglalkozott azzal, hogy 15millás kocsival mentem bevásárolni... Nekem jó érzés volt, de nem örültem volna, ha ott körbeugrálnak... Főleg, hogy nem én dolgoztam meg érte, én csak elvittem a szervizből a tulajnak.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz mumtaz #54820 üzenetére
Weboldaluk szerint flakon+hungarocellt fogadnak. Ezeket be is szokták tartani, volt olyan cucc, amivel már elzavartak a telepről.
De ahogy nézem, van ilyen időszakos telep, el is viszem még ma.
-
addikt
válasz mumtaz #54787 üzenetére
Látom senki nem válaszol egy igazi robogós kérdésre, én megteszem
A cvt-t úgy képzeld el mint a bicaj váltóját. Mikor elindulsz elől lent a szíj (mint kerón a kis fogaskeréken) hátul fent a szíj. Namost ahogy gyorsítasz- elől és hátul is, jó esetben szinkronba - megfordul a helyzet (elől felmegy a szíj, hátul le). Te esetedben a hátsó kontraszt rugó el van fáradva = nincs elég ereje, h összenyomja a két hátsó tárcsát így nem vált vissza időben.
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Den
veterán
válasz mumtaz #54787 üzenetére
Így leírás alapján szorul a variátor. Van nogy a hüvely amin csúszik berágódik és mikor terhelés alatt van megakad összezárt állapotban. Ugyanez lehet hátsó szíjtárcsánál is, csak az széttolt állapotban akad meg. Van hogy szok a pályák kopnak meg amin csúszik.
www.simson4t.hu
-
addikt
válasz mumtaz #54826 üzenetére
Minél keményebb a kontraszt rugó annál hamarabb visszavált. Ezek - ahogy írod - színekkel vannak jelölve. Attól, h beletettél egy feketét (ami ha jól sejtem tényleg a legerősebb) még nem biztos, h megfelelő minőségű
A másik a "kis" kuplung rugók. Ezeket is ugyanúgy színekkel jelölik, és ezekkel tudod beállítani, h milyen fordulaton kezdjen fogni / dolgozni a kuplung. Ha túl erőset teszel akkor már az aló tartományban ráengedi a kuplungot - ami egy kis teljesítményű motornál nem biztos, h szerencsés mivel ezek csak viszonylag magas fordulaton szeretnek dolgozni.
A harmadik összetevő a szíj szélessége, de ezt nem nagyon szokás babrálni, jó szokott lenni a gyári méret.
Meg persze a görögök súlya, de azzal "csak" annyit tudsz állítani, h az első tárcsa milyen fordulaton nyisson = minél könnyebb annál kisebb fordulaton indul meg a hajtás és teszi felfele a szíjat elől.
Na ennek a három (négy) komponensnek a segítségével tudod beállítani a váltódatMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Den
veterán
válasz mumtaz #54826 üzenetére
Akkor szinte biztos, hogy a variátor szorul.
Ja látom közben a választ. Ha ott elkékülés és hasonlók voltak, akkor szerintem ki kéne cserélni az egészet, lehet, hogy valami vetemedett, és hidegen még jó, de ahogy felmelegszik a tárcsa (mert az normális üzemben is rendesen melegszik), akkor már megszorul.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
dzso22
senior tag
válasz mumtaz #54853 üzenetére
A varió csúszkák körül nézz szét nincs e valami.
Ha nincs akkor a variátor csapszeget illeszd a variátorba a kezedben,majd jó erősen oldalra erőltetve a csapszeget próbáld beletolni ha érzel ellenállást ott lesz a bibi.
Ha túl kopott az is baj ha túl passzentes az is.
Én egy zsír új top variátorral jártam úgy hogy a csapszeget teljesen tisztára kellet takarítani és a variátorban a helyét pedig 800-as csiszolópapírral kellett erősen átdörzsölni persze ésszel, hogy ne szoruljon meg egy idő után a csapszeg és ne produkálja azt a hibát ami nálad van.
Megjegyzem vagy 5X kaptam szét "igazgatni" mire jó lettA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Den
veterán
válasz mumtaz #54859 üzenetére
Szerintem jó sorrendben néztem, az "ilyen volt"-tal kezdtem, arra mondtam hogy betegágy. A tipikus magyar, 5 hülyegyereket megjárt végtelenségig lelakott, szétgányolt robogó esete. Az ilyen lett rész már pofás, de az előzmények láttán most már nem szűkíteném a variátorra a hibakeresést. Nagy bátorság volt megvenni, remélem olcsón adták
www.simson4t.hu
-
dzso22
senior tag
válasz mumtaz #54863 üzenetére
Érdemes A hátsó kuplungtárcsát is megnézni ahogy Den írta pontosan ITT (Képet loptam)
[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Den
veterán
válasz mumtaz #54884 üzenetére
A karbit kell kipucolni. Nem kap elég benzint, azért durrog és kínlódik. Ennyi állás után normális, sajnos egy ideje, a benzinből ilyen fura lepedék válik ki, az okozhatott dugulást a karbiban. Tisztítsd ki, de ne csak a fúvókákat, a karbi összes járatát fújkáld át, a levegőcsavart is vedd ki, ott is tisztítsd ki,
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
-
mumtaz
senior tag
-
Den
veterán
válasz mumtaz #54893 üzenetére
Ha second hand is az airsal, megvan, nem kell rá költeni, és ha ninncs szétkopva, vagy megsérülve akkor kár venni egy gyengébb, kevésbé minőségi szettet
A karbi nérettől nem fog megragadni, ha jól van fúvókázva. Megragadás a túl szegény keveréktől fordul elő, a benzin levegő arány viszont független a karburátor torokátmérőjétől. Az attól függ, hogy a karburátoron keresztülhaladó levegőhöz mennyi benzint adagolunk. Ha egy szívószálon lélegzik a motor, akkor is lehet optimális keveréket előállítani, csak szegény bem fog bírni felpörögni. A torokátmérő a teljesítményt ée a fordulatot limitálja (a kettő összefügg), tulajdonképpen a gázkarral a torkot szűkíted, tágítod, ezzel szabályozva a bejutó keverék mennyiségét. És ugye félgáznál sem ragad meg a motor.
A pontos paraméterekkel viszont gondban leszek. Mi 95 százalékban 4 üteműekkel foglalkozunk, éps kétüteműeket is inkább javítunk mint tuningolunk, szóval mi a gyári parametereket használjuk. De azért tavaly is volt néhány nagygenerál 2t robesz, ami nagyobb hengert kapott. Ökölszabályként 50-ről 70-re növelt hengernél, ugyanabba a karbiba 5%-kal nagyobb főfúvóka kell. De ez persze csak középérték, egy élesebb, nagyobb teljesítményű hengernél lehet több is.
Mi azt szoktuk, hogy beteszük a nagyobb fúvókát, és teljesen felemeljük a tolózártűt, hogy tutira dús legyen, annyira, hogy a motor ki sem pörög teljesen, hanem egy bizonyoss fordulaton darálva megakad (nem negragad), a tipikus túl dús jelleggel, tehat hiába húzod, nem pörög feljebb. És innen kezdünk lemenni ameddig jó lesz, és a levegőcsavarra érzékenyen reagál. De első pár szaz kilométerre az ideálisnál dúsabbra hagyjuk biztos ami biztos, és a benzint is bekeverjük 1:60-ra. De ez használt, bejáratott hengernél nem szükséges.
Amúgy a robogoalkatrész.eu-ról szoktam a 2t alkatrészeket rendelni, ott van egy műszaki telefonszám, és meg szoktam kérdezni hogy a rendelt hengerhez mekkora fúvóka és milyen gyertya ajánlott.
Megnéztem, most a te hengered csak rendelésre van, Kérdezd meg hogy ha ilyet rendelnél, mekkora fúvókát kéne rendelned a karbidhoz .
A görgő, rugó, abszolút csak tipp. A kuplungrugókhoz szerintem nem kell nyúlni (hacsak nem azok okozzák a mostani problémád) a kontrasztugód ha jól olvastam a legerősebb, az tehát eleg lesz a nagyobb nyomaték átviteléhez, a görgő pedig kísérletezés. Egyrészt lehet, hogy a nagyobb nyomaték miatt alacsonyabb fordulatról megindul a motor, és ezért egy picit nehezebb görgő kell, de lehet, hogy a kihegyezett teljesítménygörbe miatt csak magasabb fordulaton dolgozik igazán, akkor maradhat a mostani, vagy éppen könnyebb kell.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
addikt
válasz mumtaz #54893 üzenetére
Nálam 70es hengeren (gyári karbival ~14es aszem) volt 100as főfúvóka, 75ös hengerrel meg 110es. Ajánlom az aliexpress-t, itt 10 usd körül tudsz venni 10-12 db-ot, lehet próbálgatni
Den: Igazad van, mindig összekeverem természetesen, könnyebb görgővel és erősebb kuplungrugóval indul később (nagyobb fordulaton)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Den
veterán
válasz mumtaz #55106 üzenetére
Nem tudom, hogy mondtam, vagy csak akartam, de szerintem előbb a régi hengerrel oldd meg a karburálási és variátor problémat, hogy biztos legyél abban, hogy a motor megmaradó részei jók, mert az új hengerrel ha nem vagy benne biztos hogy jó alapról indulsz nagyon nehéz kezelni a hibajelenségeket, mert nem lehetsz benne biztos, hogy mi okozza, nagyon összezavarhatja a dolgokat egy hibás komponens.
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen joysticket vegyek?
- OLED TV topic
- iPhone-t használók OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- LG L70 - nem pejoratív koppintás
- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...