- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz #50433536 #73864 üzenetére
Szia!
1. Fúrd fel 18-asra az 20%-os bővítést jelent. A nagyobb hengerhez a 16-os fojtást okoz.
2. Egyelőre ne változtass a főfúvókán, mert az a porlasztó torokátmérőjéhez van kalibrálva. Ha mégis szükség lenne rá célszerű 0,02 mm-es bővítéssel megtalálni hozzá a legjobbat. -
nyogo83
Topikgazda
válasz #50433536 #74121 üzenetére
Kicsit vilagosnak tunik, de 4T-nel annyira azert nem annyira latvanyos az ozbarna gyertyakep mint 2T-nel.
CV-s vagy siktolattyus a karbi? Subertut nem probaltad feljebb venni? Pedig nagyobb hengerhez ha csak minimalisan is, de szerintem utana kellene menni egy kicsit a fofuvokaval.
Nekem most 125-os blokkon 150-es henger van, fofuvoka egy picivel lett nagyobb, az alapjarati maradt (vissza is durrog neha motorfekre, de nem annyira gaz). -
p5quser
tag
válasz #50433536 #74226 üzenetére
Üdv!
Köszönöm a választ! Az az igazság, hogy a 70-es henger nem választás volt, pakkban vettem egy ismerőstől. 20 000 forintért adta oda a komplett variátor-kuplung szettel együtt.
Nem tudom egyátalán belekezdtem volna-e ha nem dobja elém. A variátorral viszont valami nem stimmelt, talán a kúpja nem volt megfelelő, vagy a görgőpálya, meg 5 grammos görgők voltak benne. Hiába cseréltem 8,5-re, 50-55-nél elpörgött, visított. Vettem egy naraku variátort, beraktam a 8,5 görgőket és most ugyanezzel a sebességgel kellemes darázs hangja van.
Mivel igazi csótány szerencsétlen peugeot ezért a low budget elven álltam neki, plusz ritkán jut időm szétborítani. Viszont napi használatban van, budapesti kertvárosban, nem árt ha üzembiztos.
A bendixre keresek akkor pár csepp olajat (hajnyíróhoz adott olaj? ). A fogyasztásom 4 liter körül alakul, gyertyakép lejjebb. Ekkor is mélytorkozni kéne a karburátort? Csak hidegen nyűgösködik, üzemmelegen már szinte a markolat húzásával szinkronban húz.
(#74227) macilaci78 B kat. jogsim van. Szerintem ahogy itt mindenki, én is csináltam már nagyobb felelőtlenséget életem során, mint ilyen dúlván szabályt hágni, úton tartani 1-2 lóerővel többet. Nyilván meg kell húzni egy határt.Gyertyakép. Jelenleg 1:40 körüli keverékkel járok a bejáratás alatt. Plusz a szívott olaj.
-
-
#50433536
törölt tag
válasz #50433536 #74531 üzenetére
A motorosok között is elterjed az a mentalitás, mint ami az autósok között dívik. Vásárlás után csak használja a motort, de nem költ rá egyáltalán, soha. Csak nyúzza. Amikor meg már költeni kéne rá, akkor okosba megcsináltatja, hogy pár métert még elmenjen és meghirdeti, garázsban tartott, karbantartott, csak nyáron használt motorként. Az óratekergetőkről meg ne is beszéljünk.
-
KTMHobby3
tag
válasz #50433536 #74518 üzenetére
Nagyon elszaladt Veled a paci. Bevitt a sötét erdőbe. Minden nap hallani halálos baleseteket, amik nem jogosítvány hiánya miatt, nem is műszaki, vagy rendszám tábla miatt következtek be, hanem emberi okai vannak. Erre kellene megtanítani az embereket, egészen fiatal korban, hogy vigyázzanak magukra. Semmi nem fontosabb, mint hogy élve egy darabban érkzzenek haza. Az életé az előny!
-
Topikgazda
válasz #50433536 #74531 üzenetére
"Hát igen... én mindig azt mondom, ha használt motort vesz az ember, azt biztosan fel kell újítani"
Hát ez azért nem egészen így van. Jó pár motort vettem már használtan én is saját célra futkosásra (a legtöbb honda dio), amiket szó szerint évekig használtam pedig 10 plusz évesek voltak már a javában. Ha robogóról volt szó, akkor max a hajtásra kellett ránézni néha... Lehet persze rosszat venni amit te is írsz, de ez egyáltalán nem törvényszerű. Ha kívülről is már egy bontószökevény, akkor természetesen fellehet készülni a javításra, de ilyen esetben nem is kell csodálkozni. Amit Rivaul vett azt szó szerint a legtöbben már bontanák alkatrésznek a kinézete alapján, számolt ő ezzel, hogy lesznek majd gondok. Viszont rengeteget is fog tanulni ezekből a szerelésekből ami csak a hasznára lesz később.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz #50433536 #74545 üzenetére
Ezt most majdnem személyes sértésnek vettem, de aztán átgondoltam, hogy lehet, hogy nem az én vételeimre gondolsz.
De ha arra akkor nem, félreértesz! Azért nem nyúltam hozzájuk mert nem kellett!
És akár most is tudnék jó pár olyat venni (igaz, mindegyik ismerősé amiket vagy ők vagy én tartottam karba) amikre a kötelezőkön kívül normál esetben biztosan nem kéne költeni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz #50433536 #74545 üzenetére
Mondjuk az hogy hogyan néz ki, az engem sem nagyon érdekel általában. Egyik járművön sem (karcok, horpadások,stb).
Műszakilag legyen rendben, vigyen el A-bol B-be, ez a dolga.
Amikor valaki dísztárgyként kezeli közúton, attól kivagyok . Annak a "vitrin"-ben a helye .
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem kell rá vigyázni!!! De ha valaki meghúzza egy Tesco-hoz közeli parkolóban pa(r)kolás közben , nem megyek a falnak....
(Szigorúan saját vélemény.) -
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
válasz #50433536 #74544 üzenetére
Szögezzük le, szerintem kell a jogosítvány, illetve egy alapvető kreszoktatás, egy gyalogosnak, kerékpárosnak is, hogy lássák, értsék, mire számíthatnak a közlekedés többi szereplőjétől és tőlük mit várnak el. Például egy gyalogos nem 30 méterre a zebrától menjen át a 4-6 sávos úton, egy kerékpáros ne a sáv jobb széléről kanyarodjon balra...
Ezzel együtt én is azt mondom, hogy a papír szart nem ér az úton, igaz, én hamarabb ültem volán mögött, mint robogón. Anno 12 évesen már a határban róttuk a karikákat a Wartburggal.
Nem a jogosítvány tanít meg sem a kreszre, sem a jármű kezelésére, sem vezetni, sem közlekedni. Gyakorlat kell, de ha valakinek nincs hozzá érzéke, vagy figyelmetlen, akkor mindegy, mit és hogyan vezet, ön- és közveszélyes az úton.
Szerencsére egészségileg nem vagyok érzékeny rá, de a közlekedésen néha komolyan látni, ha front van.Akinek jogosítványa van, az áthajt a piroson lendületből, szabálytalanul fordul, előz, parkol, kivág, telefont nyomkod közben, stb. Nem teher, csak unalmas már azt lesni, találgatni, hogy az előttem menő barom azért megy-e jobbra húzódva, hogy a záróvonalon forduljon meg egy íven, ami persze nem megy lépésben sem, nemhogy 30-cal.
A jogosítvány megszerzésénél nem szűrik a hülyéket.
csurgoi: amikor tavaly tavasszal elővettem, volt benne 1,5 bar és már a garázsban kanyarodva is azt éreztem, hogy a gumi legurul a felniről. Szerencsére a benzinkút a tömb mögött van, illetve azóta van már kompresszor is mellettel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Boci23
csendes tag
válasz #50433536 #81834 üzenetére
Igazából ugyanolyan árban volt ,mint a 12es és későbbi előrelépés miatt ezt választottam. Én azt olvastam, hogy az 50es hez is jó. (Nem vagyok szerelő,de általában ezt írják hozzá.)
Szivócsonkot nem cseréltem, létezik ehhez másik? Megpróbálom akkor kisebb fúvókával, köszönöm a választ. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz #50433536 #81844 üzenetére
Az adásvételi szerződést be kell mutatnom valahol? Vagy inkább a formaság? És akkor mi a szitu, ha pl kedden kötöm meg a szerződést, de csak mondjuk Május 3. van az adásvételibe írva, mert öcsém akkor jön haza?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
energy4ever
addikt
válasz #50433536 #81834 üzenetére
"A 17-es karbi 70-es hengerhez való."
Az ekkora baromsagok miatt fogom befejezni a topik olvasasat...
Ha ekkora, es ennel nagyobb karbival szerelnek gyari 50-es(49,9)-es hengeru motort ami sorozatgyartasban van, azok a mernokok is hulyek, es rosszul tudjak mihez lenne valo az a karbi amit felraknak ra...?
Joltette, hogy felrakta ra. Az egy korrekt karbi, olcson es gyorsan hozzatud jutni az alkatreszeihez. -
nod1
csendes tag
válasz #50433536 #81852 üzenetére
Tudsz mutatni képet egy ilyen szűkítőről?
Mert ha gyári alkatrész, akkor biztos van cikkszáma.
Kíváncsi vagyok rá, mert még sosem hallottam róla.
Volt a kezemben 12-es karbihoz szívócsonk a Freemhez, meg a 98-as Runneremhez, és most a 2010-es Zip-hez. A Freen 12-es, a Runneren, és a Zipen 17,5-es Dellorto van( mindkettő gyárilag így jött egyébként) de a szívócsonk keresztmetszete megegyezik. Ezért érdekelne.
Köszi. -
-
Topikgazda
válasz #50433536 #81904 üzenetére
Tuti, hogy a préssávra gondoltak. Annak idején nagyon nagy hangsúlyt fordítottunk erre. Gyári hengert levéve egyszerűen "nevetséges" préssávok születtek, lehettek azok alu vagy vashengerek, 70-es vagy ötvenesek. Volt olyan malossi sport henger amit felraktunk és hengertalptömítés nélkül is 1,5 mm-es préssáv volt.
"Arra gondolok, hogy ha felső határra állítjuk és kitágul a henger, akkor előállhat a kopogó égés.."
Abszolút. Ezt rengeteg próbával tudnám igazolni.
Leírnám, hogy mi mire jutottunk ami a megfelelő préssávokat illeti, persze csak nagy általánosságban, és ez csak az én véleményem:
Vashenger: Optimális 0,8-1mm. Le lehet menni 0,7 is, de ezt már "veszélyesnek" tartom.
Alu henger: Optimális 0,6-0,7. Jó pár szettnél lementünk 0,5 re is, de azért észnél kell lenni.Kétszer állítottunk 0,4-es sávot két alu szettnél, amik egyébként már túl voltak pár ezer kilométeren, tehát egyáltalán nem bejáratósak voltak és csak a kíváncsiság vezérelt amikor próbáltuk. Az egyik kb 2-3 km után megadta magát, a másik ment tovább, semmi baja nem lett. Mind a kettőnél egyébként érezhető volt a változás menetdinamikában jó irányban.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Szajo
őstag
válasz #50433536 #82505 üzenetére
A rovátkát tettem fentebb igen, tehát a tű lentebb került mivel az "ütköző" fentebb van.
Szerintem ugyanolyan jól megy, emelkedőn is felmegy mivel van pont egy meredek emelkedő ahol megyek haza.
Csak az a nem mindegy, hogy most 100km alatt ment le félig a tank előtte meg 63km alatt negyedig...Ezt az alapjárati fordulatszámot nem tudom beállitani mivel nics is rajta fordulatszám mérő... a gyári könyve 1700 +- 100 rpm-et ír
[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
válasz #50433536 #82508 üzenetére
Igen de az alapjárati keverékcsavart kell előbb beállitani vagy a "fordulatszám" csavart? Mert nyílván ha kitekerem 1.5 fordulatra vagy 2re mind a kettőn lehet hangolni a fordulatszámot. Viszont 1700 1800at ír a gépkönyv alapjáratnak de ezen az sr50en nincs fordulatszám mérő...
-
FeniX-
aktív tag
válasz #50433536 #82797 üzenetére
Támogatom az ötletet, de sajnos európában homlokegyenest az ellenkező irányba haladunk..
puhányok, tunyák, szabadosak vagyunk.
Ha mondjuk a robogóval büntetőfékezős berkin átment volna az autó, akkor talán a legközelebbi majom elgondolkozna azon, hogy merjen-e ilyet csinálni.
Ehhez képest... -
nyogo83
Topikgazda
válasz #50433536 #82799 üzenetére
Egyik naprol a masikra nem fog megvaltozni, latom en is mennyit romlott a kozlekedesi kultura az elmult evekben a "nekem nehogy mar ne lehessen" illetve "megtehetem" gondolkodas mod miatt.
Viszont, annak orulok, hogy a rendorseg es a jogi kornyezet a maga modjan tett egy jo par lepest afele, hogy megprobalja visszaszoritani, mielott vegleg elharapozna(sajnos nem tul koran, de a burokracia utvesztoiben ez kb fenysebesseg itthon).
Komolyan kezdik venni a buntetofekezest, mint buncselekmeny, amiert ha buntetlen eloeletu az ember, akkor minimum felfuggesztett bortont+1-2 ev jogositvany bevonast kap.
Papiron Berki is meg buntetlen eloeletu, mint egy "atlag" ember, ezert kapott ennyit nem jogerosen.
Ezeknek a taplo embereknek mar csak a jogsi bevonas is nagy ervagas es ha elkapjak, hogy anelkul vezet, akkor lehet behaladni a kaptarba.
Ez neki is faj, de gondolj bele a hetkoznapi atlagos paraszt helyebe aki mondjuk melora is hasznalja minden nap az autot. Na neki nagy buntetes lesz ha kiesik alola es jobban fog fosni a bortontol, minthogy megkockaztassa a jogsi nelkuli vezetest.
Nem sok, de azert ha csak az elmult evet nezem, akkor jopar atlagjoskat is megzsanettoztak hasonlo itelettel buntetofekezesert, plusz ehhez jon hozza a bekuldott dashcam alapjan torteno buntetes+a budapesti autosok csoporttal valo egyuttmukodes.Hazai leptekben mar ez figyelemre melto, de tavol alljon tolem hogy megdicserjem, mert relative elkestek vele es mar tarthatatlan volt a helyzet.
Berki ugyere meg visszaterve sajnos az itelet "igazsagosnak" (jog szerint) tunik, de van meg neki ott mas ugye is folyamatban es az az ember letezesenel fogva keptelen az emberi es jogi normak betartasara, szoval nem utoljara allt o meg a vadlottak padjan. Akkor pedig szepen le kell csuccsenni amit kimertek ra.
En tovabbra is sok esetben az atlagos rendorjaror szarok ra mentalitasan duhitem fel magam, mert ha nincs valami nagyszabasu ellonerzes vagy akcio, akkor a forgalomban halal nyugodtan nezik vegig, hogy az autojuktol 10-15 meterre vag at a zarovonalon a buszsavba az ember es elozi ki a dugot, de tobbszor voltam mar szemtanuja, hogy elottem rendorauto ment a buszsavban es azelott meg 3 masik auto. A Keletitol az Erzsebet hidig nulla reakcioja volt a rendoroknek. Ezek utan nem csoda, ha mar az atlagember is felbatorodik.
Nem vagyok nagy hive a feljelentgetesnek, hazmesterkedesnek, de en egy ilyen dashcam felvetel alapjan elso korben az adott jaroroket szednem elo es utana a tobbit.
Szoval en azert varok nemi valtozast, meg ha nem is egyik hetrol a masikra, de ha a paraszt azt latja, hogy itt mostmar nem ejnye-bejnyere megy ki a szorakozas, akkor ketszer meggondolja, hogy csinalja-e. A maradek meg majd sajat karan tanul.
-
-
Topikgazda
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Azért egy bizonyos idő távlatában változik a típus kinézetre. Még hogy csak minimálisan is, de van eltérés. Azokat könnyű átvágni, akik nincsenek otthon a témában. Plusz sokszor még az eladó sem tudja pontosan, hogy mit is árul. Milyen robogóról van szó egyébként amibe az ismerősöd belebotlott?
Egyébként köszi hogy leírtad.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Én kb 2 évig használt robogókat nézegettem. Vettem is, karambolosat. Becsületesen eladtam alkatrésznek (Tuti ma is fut a sérült vázával)
Tényleg, nincs rendszám, műszaki vizsga, semmiféle ellenőrzés.
Az Olaszoknál kereskedésbe beszámított lestrapált robogók, visszapörgetve, használhatóra gányolva keresik abalekjukatgazdájukat.
Ez a magyar valóság. Tisztelet a kivételnek. -
nod1
csendes tag
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Kilométeróra állást nem írtál.
Állapota tükrözte az árát?
Nagyon kevesen értenek a robogókhoz, ez az évjárat meghatározás egy laikus számára lehet, hogy nem is direkt, hanem egyszerűen csak lustaságból, vagy hozzá nem értésből adódott.
Vinni kell minden esetben olyat magaddal, aki látott már közelről robogót, és így elkerülhetőek a csapdák. Runnernél, Aeroxnál, NRG-nél mindennapos, hogy nem tudják meghatározni az évjáratot, de ha pl. fészbuk csoportban hirdetik, ott mindig ki is javítják az eladót, akinek általában fogalma sincs, hogy mit árul, apró részletekből viszont kiderül (pl. dobos fék, műszerfal, kipufogó).Ahogy a többiek is írják, soha nem évjáratot, hanem állapotot veszünk!
-
Rivaul
addikt
válasz #50433536 #84019 üzenetére
Ez nem átverés. Pont ahogy írtam. Itt egy szép állapotú 10 évvel öregebb motor, ugyan abból a példányból simán 2x annyiért kerül eladásra. Ez ilyen. Nincs is indok rá hogy miért ne így lenne. A technika csavarra ugyan az. Nincsenek extrák, technológiai vívmányok stb. Sok motornál foggalmuk sincs a tulajoknak mikori. Felcsapja a netet, látja mikor gyártottak ilyet és azt be írja.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tothferenc
senior tag
válasz #50433536 #84063 üzenetére
Ezt csak alatamasztani tudom. Mondjuk nekem egy 10 eves motowellem van, de gyartora visszavezetheto hiabaja ketto volt, ami az elso honapokban garancialisan cserelve lett. Ezen kivul nagy baja nem volt, pedig honapokat allt.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
KTMHobby3
tag
válasz #50433536 #84070 üzenetére
Nem, nem!
A motorom egy 34 éves KTM, Puch Z50-es motorral, Bing porlasztóval. Az "Összefoglalóban" képet is láthatsz róla. Igaz, kicsit tuningoltam, ettől megy ilyen jól. Új hengerszett, nagyobb kipuff, nagyobb karbi, de tudja azt, amit írtam. Még azt is elárulom Neked hogy 25 ezerért vettem 19 évvel ezelőtt.
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt