- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- E-book olvasók
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Dell notebook topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Szeretnék két dolgot kérdezni a tapasztaltabbaktól. Van egy motowell elenor 4t 50-es robogónk, már kér éve megvan. Vettem hozzá egy Polini 72ccm tuning szettet (henger, hengerfej, variátor, kontrasztrugó)
Összeraktam a gépet és jól megy
Azt szeretném kérdezni, hogy
1. A karbi alapból 18-as torokátmérőjű volt, az ötvenes hengerhez be volt rakva egy távtartó, ami leszűkítette 16-ra. A hetvenes hengerhez felfúrjam a távtartót 18-as átmérőre, ami a karbi névleges torokátmérője??
2. Az ötvenes hengerhez 82-es főfúvóka volt/van benne, cseréljem ezt is nagyobbra, mondjuk 90-re?
Előre is köszönöm!
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre van szükségem. A két éves 4T robogóm most lett átépítve 70ccm-re, vettem hozzá egy Polini tunung szettet. Henger, hengerfej, dugattyú és variátor tárcsa plusz görgők. Ez volt a szettben. Tényleg sokkal jobban megy. A karburátor az eredeti maradt, mert 16-ra volt szűkítve a torok átmérője, de a karbi gyárilag 18-as, ami általában 70-80-as motorokhoz van. A szükitőt/távtartót felfúrtam 18-ra és kész.
A levegő csavarral beállítottam a legmagasabb alapjárati fordulatot, majd egy nyolcadot vissza, meleg motornál. Mentem vele 200km-t és kiszedtem a gyertyát, ami így néz ki:
Ez nem túl világos színű szerintetek?
A főfúvókákat is váltogattam, kisebbre-nagyobbra, kipróbáltam a gyorsulást és a meredek kapaszkodást. A gyári főfúvókával egyértelműen sokkal jobban megy, mint a más méretekkel, ezért az maradt benne.
Előre is köszi!
-
#50433536
törölt tag
válasz p5quser #74219 üzenetére
Szia!
Jól tetted, hogy nagyobb hengerre váltottál, sokkal motorozhatóbb és így a forgalomban biztonságosabb is lesz.
- A bendix nagyon minimális és vékony olajat kíván, egy csepp műszerolaj és kész. Először is teljesen fém tisztának kell lennie, és úgy könnyen kell járnia, könnyen visszaugorjon a helyére. Ha ilyenkor akad, akkor működés közben és az összeszedett kosszal még inkább akadósabb lesz. Ilyenkor sajna cserélni kell.
- A kapott csapszegnek elvileg ugyanolyannak kell lennie, mint a réginek.
- Ha alapjáraton kicsit forog a kerék, az teljesen normális. Persze a szervizesek azt mondják, hogy az a kuplung rugók hibája és azonnal javításra szorul. De gondoljunk bele. A kuplung folyamatosan forog a hátsó tengelyen, mert forgatja a szíj alapjáraton is. A bezsírozott tűgörgős csapágyon keresztül egy kis forgató nyomaték átadódik a keréknek. Ha alapjáraton kézzel meg tudod állítani a lassan forgó kereket, akkor biztosan nem a kuplung hibája és ez teljesen normális. A kétmillió forintos vadiúj 400-as bmw robogó is ezt csinálja.
- Nagyobb hengerhez szoktak egy kicsivel nehezebb görgőket is szerelni, így a kuplung is csak magasabb fordulaton kapcsol. Elvileg kellet kapnod a tuning szetthez új görgőket is.
- Ami a karbit illeti. 50-es hengerhez 14-16-os torok átmérőjű karbit szoktak adni. 70-80-as hengerhez 18-19-es karbi való. Sok 50-es motort gyárilag 18-19-es karbival szerelnek és beraknak egy szűkítőt a karbi és a szívókönyök közé. Nagyobb hengernek több levegő és több benzin is kell. A szűkítőt fúrd fel 18-19-re, ha olyan a karbid és a főfúvókát is kicsivel nagyobbra kell cserélni. Az optimális méretet sajnos csak próbálgatással lehet megállapítani.
Nekem a 78-as főfúvókát 83-ra kellett cserélni, hogy emelkedőn is legyen benne erő.Ha jó minden, akkor sokkal jobban kell gyorsulnia és a meredek budai emelkedőket is könnyebben kell vennie. Gyakorlatilag felfelé is gyorsulva kell mennie egy 85 kilós ember alatt(én).
Sok sikert a szereléshez, majd írjál hogy mi lett vele!
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz macilaci78 #74227 üzenetére
A magyarországi B kategória nyilván nem.
Csak megjegyzem érdekesség képen, hogy sok európai országban a B jogsi 125 köbcentiig engedi a motorozást kis megkötésekkel, pl hogy csak automata váltós motor lehet.
De ez már lerágott csont, ilyesmibe ne kössünk bele, hogy van-e rá jogsija. A magyar társadalom és rendőreink is tisztában vannak azzal, hogy idejét múlt a magyar szabályozás.
Nonszensz és alkalmasint veszélyes is lehet 45km/h-val közlekedni a mai forgalomban.
Mindenki arra vár, hogy modernizálják a magyar szabályozást.
-
#50433536
törölt tag
válasz zoltan.1612 #74455 üzenetére
Nálam világos barnának tűnik, ez a tokeleteshez nagyon közel van, ne piszkald. Így jó. Ha szegenyedik, azt egyből látod, mert beszurkul és feheredik a gyertya.
-
#50433536
törölt tag
válasz energy4ever #74464 üzenetére
Az egyik ismerősöm kétütemű 70-es aprilia motorjához dellorto utánzatot vettünk Kínából 18ezerért. Féltünk tőle, arra készültünk, hogy az első nap megy a kukába, de nagy meglepetés lett. Nagyon jól megy vele a motor, ez két éve volt, azóta is szuper. Minden baja elmúlt a motornak. Jó a gyertyakép, gyorsul, egyből reagál a gázra és veszi a 10-12ezres fordulatot is gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz energy4ever #74511 üzenetére
Mélyütés... ott a pont.
-
#50433536
törölt tag
válasz perge666 #74517 üzenetére
Igazad van, én is hasonlóan gondolom. A szabályozás nagyon lemaradt a technikától, ideje lenne egy nagy frissítésnek.
Öt problémakör van, amiben elmaradt a magyar szabályozás, szerintem ezeket kellene bevezetni:- B jogsival 125-ös robogót lehessen vezetni.
- Közúti kerékpározáshoz kötelező legyen egy kerékpáros kresz vizsga. Gyerekek csak kerékpáros jogsival rendelkező felnőtt kíséretében mehessenek ki főútra.
- Az elektromos eszközök külön kategória legyen, műszaki vizsga, rendszám és jogosítvány kelljen hozzá. Erősebb világítás és nappal is látható!!! helyzetjelző kötelező legyen.
- Az elektromos tolószékek, hikomatok közútra csak kresz- és műszaki vizsgával mehessenek ki, rendszámozva. Ezek is rendesen látható világítással és indexekkel!!!!
- Segédmotorok is műszaki kötelesek legyenek, rendszámmal.Ezek a dolgok nem egy szűk kör, hanem minden közlekedő érdekei!
- A műszaki vizsga egyértelmű, minden közlekedő személy biztonsága érdekében.
- A rendszám fontossága talán nem egyértelmű, ennek a beazonosításnál van fontos szerepe. Pl amikor egy 30ezer forintos bringával vagy egy szakadt kismotorral több százezres és/vagy személyi sérüléssel járó balesetet okoznak. Sajnos ez utóbbi egyre sűrűbben fordul elő és a felelős soha nem beazonosítható.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz #07746304 #74519 üzenetére
Persze, pénzbe kerülne, mint minden más az életben. De a mostani helyzet egyre kaotikusabb. A biztonság egyre fontosabb, mert egyre több a közlekedő és egyre több a kresz ismeret nélkül közlekedő is. Alapismeretek nélkül kihajtanak a főútra egy 5km/h-val közlekedő hikomattal, berongyolnak vele a körforgalomba. Közben a lámpáik olyan haloványak, hogy nem lehet észrevenni, az index egyiken sem látszik nappali fényben. Tiszta életveszély.
Ezt nyilván jobban megérti az, akinek már mondta a biztosító, hogy hiába a videó felvétel, ha nincs rendszám az elkövető járművön, akkor nem beazonosítható és a biztosító nem akar fizetni, csűri-csavarja az ügyet, húzza az időt, stb... a rendőrség csak akkor kezdi keresni a rendszám nélküli bringást vagy motorost, ha személyi sérülés is történt.
[ Szerkesztve ]
-
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #74526 üzenetére
Ha csak melegen hagyja el az erő, akkor kompresszió baj lehet. Ez úgy jelentkezik, hogy melegen is veszi a fordulatot üresben, lehet pörgetni, de elindulni nem lehet vele. Kompressziómérés, gyűrűzés.
Ha az alapjárat is ingadozik, vagy leáll, akkor főtengely szimmeringnél falsot szív.
-
#50433536
törölt tag
válasz Rivaul #74530 üzenetére
Hát igen... én mindig azt mondom, ha használt motort vesz az ember, azt biztosan fel kell újítani. Nem véletlenül adják el a motorokat. Másképpen nem lehet szavatolni az üzembiztonságot. Én az összes motoromat felújítottam vásárlás után (motorgenerál, elektronika felújítása, futómű és gumik, fényezés), kivéve amelyiket újonnan vettem ... máskülönben nem mertem volna elindulni hosszabb útra.
Csak én vagyok olyan balfasz, hogy teljesen felújított és karbantartott motorokat adtam el 5-10 év használat után. Én meg soha nem tudtam még olyan motort venni, ami tényleg olyan állapotban volt, ahogy hirdették.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz #50433536 #74531 üzenetére
A motorosok között is elterjed az a mentalitás, mint ami az autósok között dívik. Vásárlás után csak használja a motort, de nem költ rá egyáltalán, soha. Csak nyúzza. Amikor meg már költeni kéne rá, akkor okosba megcsináltatja, hogy pár métert még elmenjen és meghirdeti, garázsban tartott, karbantartott, csak nyáron használt motorként. Az óratekergetőkről meg ne is beszéljünk.
-
#50433536
törölt tag
válasz KTMHobby3 #74536 üzenetére
Miért, szerinted a jogsi csak egy papir, ami mindegy hogy van-e vagy nincs? Ilyesmiket azok mondanak, akik vették a papírt, vagy a vizsgaikat kenőpénzzel tették le.
A nevelés részével egyet ertek. Az otthoni nevelés alap dolog, de sajnos sok embernek nincs része benne és ezt befolyasolni sem tudjuk.
A papír azért fontos, mert azt jelenti, hogy legalább életében egyszer hallott róla olvasta és levizsgazott belole az illető, tehát valamennyire alkalmas lehet a közúti közlekedére. Ami nem azt jelenti hogy pengen vág mindent, de a mostani nulla helyzetnel sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz sityupityu #74543 üzenetére
Igen, ez elég szubjektív dolog, van akinek az is jónak számít, ha csak megy a motor, mindegy hogyan megy és hogy néz ki. Sok elhanyagolt motor van nalunk.
-
#50433536
törölt tag
válasz sityupityu #74546 üzenetére
Dehogy, semmi sertés. Nem szokásom. Lehet félreérthető voltam ugyhogy elnézést!
-
#50433536
törölt tag
válasz macilaci78 #74553 üzenetére
Akkor nagy vonalakban egyetértünk és ez a lényeg.
-
#50433536
törölt tag
válasz piaggionrg #74573 üzenetére
Engem is érdekelne a hogy mitől ilyen egy gyertya.
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Van egy Motowell Elenor 50ccm 4T kisrobogóm. Tavaly vettem egy polini tuning szettet hozzá és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem:
- nyitott elektronika
- 70ccm alu henger, hegrefej, dugattyú, stb...
- új variátor belső tárcsa
- 4,5 grammos görgők (a gyári 5 gramm)Tavaly nyáron összeraktam, beállítottam és nagyon jó lett. Bár azt nem írták, hogy a karbit is hozzá kell hangolni, mert ugyan sík terepen jól ment, az emelkedők megfogták. A főfúvókával kísérleteztem és a 83-as lett a legjobb, azzal szépen felmegy az emelkedőkön is.
(Így a fogyasztása 2,5 literről 4-re növekedett, a végsebessége 70-re, amit könnyen és gyorsan elér.)Ajánlottak hozzá egy fekete kontrasztrugót is, amit megvettem hozzá, de még nem raktam be, mert a kuplungban is fekete van gyárilag és attól tartok, hogy ugyanaz a kettő.
Itthon megmértem az új kontrasztrugót a szobai mérleges módszerrel, 50kilogrammal tudtam koppanásig összenyomni.
Azt szeretném kérdezni, hogy a gyári kontrasztrugó milyen erős lehet? Érdemes beraknom az újat?
A szettben volt egy belső variátor tárcsa is nyomólappal, amit beszereltem, de nem láttam különbséget a régi és az új között. A tuning szettben lévő tárcsa ugyanaz, mint a gyári, vagy módosították a görgők pályaívét, vagy miért adták hozzá?
Előre is köszi a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #81833 üzenetére
A 17-es karbi 70-es hengerhez való. Ennek megfelelően több benzint adagol.
A leírt jelekből ítélve belefullad a benzinbe. ("hirtelen gázadásra fullad. Ha fokozatosan húzom a gázt,akkor néha felgyorsul")A subertűt rakjad vissza az eredeti helyére. Az alapjárati fúvóka valószínüleg jó lesz az 50-es hengerhez is. A főfúvókát viszont cseréld kisebbre... még véletlenül se nagyobbra.
A szívócsonkot is kicserélted nagyobbra?
Egyáltalán miért kellett nagyobb karbi ehhez a hengerhez? Nem várható jelentősebb teljesítmény növekedés, a fogyasztást viszont elviheti. A több teljesítmény kell, akkor az első a nagyobb henger. Utána jöhet a nagyobb karbi és a sportkipufogó. Természetesen a variatort is hozzá kell hangolni.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #81838 üzenetére
Lehet, hogy a szívócsonk belső átmérője is a 12-es karbihoz van méretezve. Szoktak ilyet csinálni. (Olyan is szokott lenni, hogy eleve nagyobb karbival szerelik a blokkot és csak egy szűkítőt raknak a szívócsonkba.)
Ha a nagyobb karbit hozzá való szívócsonkkal rakod kisebb hengerre, akkor sokkal könnyebb beállítani.
Egyébként, ha veszel rá 70-es hengert, ahhoz adnak megfelelő szívócsonkot is és sokkal jobb lesz minden.
Én a helyedben visszaraknám az eredeti karbit, amíg nem tudok venni 70-es hengert.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz BLUE TORNADO #81842 üzenetére
Adásvételi, vagy üzembentartói szerződés kell. Online megkötheted a legolcsóbb helyen a biztositas.hu oldalon, vagy hasonló helyeken.
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #81843 üzenetére
Csak gondold végig... nagyobb karbi, több üzemanyag. Nem tudja hatékonyan elégetni a sok benzint az 50-es henger és ezért belefullad. Ennek a jeleit írtad le.
Még most is azt mondom, hogy rakjad vissza az eredeti karbit. A nagyobb karbi biztosan megnöveli a fogyasztást és a teljesítmény nem biztos hogy növekedni fog...
Gyűjtsél inkább 70-es henger szettre, azt tuti észreveszed... az egyetlen igazi és látványos tuning a köbcenti növelése. Minden más csak utána jön.
-
#50433536
törölt tag
válasz energy4ever #81851 üzenetére
Ahogy már írtam, a 17-18-as karbik az 50-es motorokra gyárilag szűkítővel vannak felszerelve. Például a szívócsonk és a karbi között van egy hőszigetelő és tömítő műanyag vagy bakelit távtartó, ami le van szűkítve 12-16-ra motortól függően. Ha ezt felfúrod 17-18-ra és felraksz egy 70-es hengert, akkor nem kell karbit cserélned, csak fúvókáznod kell kicsit.
Ha viszont egy 50-es hengerre, ami 50-hez való karbival van szerelve, felraksz egy nagyobb karbit, akkor többet fog fogyasztani. Be lehet állítani az 50-es hengerhez, hogy jól menjen minden tartományban, de többet fog fogyasztani! A gyári mérnökök nem hülyék, mindig a legjobb fogyasztás/teljesítmény beállítású motorokat adják piacra. Sokkal többet kísérleteznek ezekkel, mint Jóska és Pista a vidéki sufniban. Ez vitán felül álló tény, csak egyetlen optimális beállítás létezik.
Ha csak egy alkatrészt cserélünk nagyobbra, akkor eltérünk az ideálistól és valami ennek kárát látja. Vagy a fogyasztás, vagy a teljesítmény. Csak egyféle képen lehet pozitív eredménnyel kijönni ebből, ha nem csak a karbit, hanem a köbcentit és a váltót is hozzá igazítjuk az új rendszerhez.
Nincs jó vagy jobb megoldás, mindegyik rendszernek csak egyetlen egy optimális beállítása van. Ha ettől eltérünk, akkor valami kárát látja:
- Vagy csökken a teljesítmény,
- vagy nem változik érdemben a teljesítmény, de nő a fogyasztás,
- vagy nő a teljesítmény és a fogyasztás is, de eltolódik, jellemzően összeszűkül a használható fordulatszám tartomány.Ha mindezeket szeretnénk elkerülni és egy minden tartományban optimális motort szeretnénk nagyobb teljesítménnyel, akkor nem elég egyetlen alkatrészt kicserélni.
Egyébként csináltok amit akartok.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Alteus #81854 üzenetére
Elektromos hibanak tűnik. A kattanas az önindító reléje lehet. Én először azt cserélném ki, könnyen be tud égni, kopó alkatrésznek számít.
Az önindító pozitiv és negatív csatlakozását is erdemes megnézni. Főleg a testkabel szokott rosszalkodni a korrozió miatt a váz felőli végénél. Ha ezután se forgat az önindító, akkor ki kell szerelni. Lehet felújításra szorul, elkoptak a csapágy perselyek és letapad a forgórész. -
#50433536
törölt tag
válasz macilaci78 #81856 üzenetére
A számla másolatát, amin ott vannak a vevő adatai, hordani kell a biztositast igazoló papírral együtt.
-
#50433536
törölt tag
A szívócsonk tömítésre gondoltam. Az ovális fekete hőálló műanyag vagy bakelit cucc a képen. A gyári 50-es gépeken sokszor szűkítve van 15-16-ra, ha 17-18-as karbit raknak rá. Ha eleve 16-os karbi megy rá újonnan a gyárban, akkor nyilván nincs szűkítve.
Lehet, hogy a régebbi robogókon még nem törődtek ezzel, csak mostanában a környezetvédelmi normák miatt.
Láttam már olyat is, hogy kúpos volt belül, az egyik fele18-as, a másik fele 16-os volt. Ha pont a nagyobb felét néztem meg, elsőre fel se tűnt, hogy szűkítve van a túloldalon. Nem akart jó lenni az a gép a friss 70-es hengerrel. Aztán az ötödik szétszedésnél vettem csak észre a turpisságot. Felfúrtam 18-ra és meglódult a gép.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz draco31 #81863 üzenetére
Pont a tartó szemnél tört el... A legrosszabb verzió. Ertsd, ezt a legdrágább javítani. Érdemes másikat venni újonnan vagy bontóból.
A tartó szem miatt nem elég kívül-belül gyökölni és forrasztani. Belülről kell egy kétkomponensű epoxi vagy más erős ragasztó hálóval erősítve, legalább 10cm magadan felfuttatva. Ennek az anyag ára 5-10 ezer forint, a munkadíj ugyanennyi. Mivel kívül is gyökölni kell a forrasztashoz csúnya lesz, utana fenyezni szokták... Nem is folytatom... Ha tartósat akarsz, az drága, ha szépet is az még plussz...
-
#50433536
törölt tag
válasz Laacika79 #81902 üzenetére
Ez engem is érdekelne! Gondolom a préshézagról van szó a hengerfejnél...
Az jutott eszembe, hogy a megszokott hézagot érdemes kisebbre állítani az alumínium hőtágulása miatt? Arra gondolok, hogy ha felső határra állítjuk és kitágul a henger, akkor előállhat a kopogó égés... de csak találgatok... remélem tudja valaki a pontos választ. -
#50433536
törölt tag
Ha jól tudom, ha feljebb emeled a schubertűt, akkor tobbet fog enni, nem pedig kevesebbet. A tű pozíciója nem befolyasolja az alapjáratot tudtommal, szóval ott más is lesz. Kell egy karbi beállítás először is.. aztan jöhet a többi dolog ellenőrzése...
A schubertűt úgy állítsd be, hogy először le kell engedni teljesen és menni vele sík úton. Ha gyenge, nem gyorsul, akkor emelj egy rovátkát rajta. Ezt teszteld, amíg úgy érzed hogy nő a teljesítmény. Ha emelés utan nem nő, akkor rakjad vissza a tűt az előző pozícióba. Most jöhet az emelkedős teszt. Menjél vele nagyon meredek emelkedőn, és ha nem megy fel, vagy gyengécske, akkor megint emelj egyet a tűn. Így megtalálhatod az optimalis tű pozíciót.
Mindezt persze csak akkor csináld, ha már a benzinszint és a benzin-levego arány be van állítva. És tutira nem szív fals levegőt, meg ilyenek.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Hi, akkor felre értettem amit írtál. Utólag gondolkodtam rajta, hogy úgy erted-e a rovatka áthelyezését, de elvetettem, gondoltam a rovatkat nem lehet athelyezni csak esztergalassal, úgyhogy marad a tű athelyezese, de tévedtem... Másképp értetted...
Szerintem az alapjáratot elég úgy beállítani, hogy megkeressük azt a leg alacsonyabb fordulatszámot, ahol még stabilan jár a motor szivató nélkül még hideg időben is és gazadasra gyorsan reagál, nem lesz lomha az atmeneti tartományban. Meg ugye hallasra ...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Sajnos igazad van... Szerintem is az emberek negyede teljesen alkalmaglan a közúti közlekedésre...
Főleg Budapesten van nagy gond a fejekben..akinek nem inge, ne vegye... Önző, arrogáns, agresszív, tolakodó vadbarmok mindenhol. Nincs olyan nap, hogy valami agresszív köcsög ne akarna elém vágni index nélkül, dudalnak mint a majmok... Minden huszadik ember elfelejti megadni az elsőbbséget, nem ismerik a jobbkez szabályt...
Ezek az emberek tényleg nem értenek a szóból és az alacsony bírságokból. Ezek olyan eltorzult belső kis világban élnek, hogy csak az azonnali brutális megtorló agresszíó, a tényleges börtön büntetés és a letaglózó bírságok hatnának. Nincs mas út, ezek az emberek nem hallgatnak senkire és nem tisztelnek senkit...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz FeniX- #82798 üzenetére
berki, a "nyilvános senki, aki ha kimegy a szobából már többen leszünk bent", csak felfüggesztett börtönt kapott... gyakorlatilag felmenették őt, mint a pedofil Kaletát. Az egész ország ellen elkövetett kulturális és morális rombolást tekintve valódi börtönt kellett volna kapnia.
És ez nem OFF!!!
Az utakon tapasztalt embertelen körülmények az ilyen ítéletek után csak romlani fognak.... ha a mérgező személyiségű, adócsaló bűnöző berkit nem csukták le, akkor annak se lehet nagy baja, aki néha nem indexel és nem adja meg az elsőbbséget, a zebrán elsodorja a babakocsit, leköpi a robogóst, kidob a simsonos elé egy borosüveget, stb... A motoros és autós közösségnek össze kellene fognia és ki kényszeríteni az ilyen és hasonló alakok végleges kivonását, hogy a vezetés megint öröm lehessen és ne idegbeteg rulettkerék...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Van itt egy adásvételi, a kolegámé, nincs rajta se motor- se alvázszám, csak a motor típusa. Minden más megvan, dátum, taníúk, stb.. Érvényes így a papír? -
#50433536
törölt tag
Nemrég az egyik ismerősömet át akarták verni egy 50-es robogóval. 2018-as évjáratú robogónak hirdették, a fényképek is meggyőzőek voltak és az ára is ehhez volt szabva. A helyszínen teljesen véletlenül derült ki a gumik DOT száma alapján, hogy a motor 2011-es! Mivel nincs rendszáma, előre nem lehetett lekérdezni. Az alvázszám alapján a forgalmazó is csak egy-két héttel később válaszolta meg, hogy a motor valóban 2011-es.
Vigyázzatok ti is! Mivel nincs rendszám a kismotorokon, nem könnyű ellenőrizni az előéletét, még a korát sem. Felpolírozzák a 18 éves robogót, szilikonnal fényessé varázsolják a műanyag felületeket és gumikat, majd 15 évvel fiatalabb motorként hirdetik. -
#50433536
törölt tag
Ez volt az átverés lényege, hogy három éves újszerű robogónak árulták, ennek megfelelő áron, közben meg tíz éves motor volt tíz éves gumikkal.
Ezért se volna hülyeség rendszámozni a kismotorokat. Meg sok minden másért is jó lenne. A tulajdonosok és mindenki más is jól járna vele.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Rivaul #84025 üzenetére
Persze, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk első sorban. Ez egyértelmű.
De a valódi évjárat eltagadása a szándékos megtévesztés jele. Ja, nem is írtam, hogy első tulaj árulta, mégse volt meg semmi papírja. Semmi. Csak a forgalmazó igazolta vissza másfél héttel később, hogy tényleg ő vette.
Teljesen egyértelmű, hogy azért tagadta el a motor korát, mert így sokkal magasabb vételárat akart elérni. És vajon még mit nem mondott el... Az ilyen embertől semmit nem akarok venni.
Egyébként meg milyen állapot az, hogy tíz éve ugyanaz a gumi van rajta? Sokat elárul a tartójáról.
-
#50433536
törölt tag
válasz macilaci78 #84028 üzenetére
Nagyon szomorú hogy sok ilyen motor van. Pedig a legfontosabb alkatrésze egy motornak, aminek eleve csak két kereke van.
-
#50433536
törölt tag
válasz Rivaul #84062 üzenetére
Tapasztalatból mondom, a kínainak mondott robogók között van két márka, amit nyugodtan meg lehet venni, mert tartósak és jól mennek. A Keeway és a Motowell már sokkal jobb, mint 15 évvel ezelőtt. A tíz eves modellektől már nem kell felni.
Persze egyik sem egy Honda vagy Yamaha, de a különbség már nem a megbizhatosagban van. Mindkét marka eleg használható lett. A fő különbség már csak a kivitelezésben van. A Honda vázán szebbek a hegesztesek és minőségibb műanyagból van minden része, de az ára is sokkal magasabb meg az alkatrészek is drágábbak.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz KTMHobby3 #84067 üzenetére
Az én 4T Motowell robeszom 1.5 litert evett, amíg benne volt a kötelező folytas és max 45-el ment.
Most nincs folytas és kapott egy 70-es henger szettet. Most sík terepen 70 a vége és 4 litert eszik. 95kg vagyok. Amikor a feleségem használja, elmegy 3 literrel.3500km van benne és semmi nem romlott el eddig. Remélem így is marad jó ideig.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz KTMHobby3 #84069 üzenetére
Szerintem nálad tejesen más a konstrukció, abból lehet a különbség. Például az én Motowellem nem injektoros, hanem karbis. Eleve többet fogyaszt a régebbi technológia miatt. Szerintem eleve másra tervezték a két motort. Nekem is volt egy 50-es nagykerekű terepmotorom, az is ment 70 körül, magas fordulaton. Arra tervezték. 3-4 körül fogyasztott, inkább 4.
Meg ezek olcsóbb robogók. Egy Honda biztos kevesebbet eszik ugyanolyan teljesítmény mellett, de az háromszor többe kerül.
A lényeg, ezek a vasak már nem olyan gagyi cuccok, mint 15 évvel ezelőtt.
Hogy most melyik jobb az olcsó robogók közül, Keeway, Motowell, stb... azt nem tudom, de mind jobb, mint másfél évtizede.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Revolut
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- EAFC 24
- E-book olvasók
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...