Hirdetés
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- RAM topik
- Apple MacBook
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen nyomtatót vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
achilleuss
tag
válasz
Quqesz #67797 üzenetére
"De nagyon jó dobozt kell építeni hozzá, hogy jó legyen (mdf lap, erős ragasztás, csillapító anyag, subcső jó helyen, hangváltó, erősítő)"
a dobozt megépítettem, 18mm-es rétegelt lemez, erős ragasztás. tudom belül csökkenteni is a doboz méretét, ha az új hangszóró paraméterei miatt kéne. -
Quqesz
nagyúr
válasz
achilleuss #67796 üzenetére
-
Quqesz
nagyúr
válasz
achilleuss #67796 üzenetére
Az első SVS, a második Velodyne. Ha rákeresel itt a nevekre találsz infót. A Dayton szintén megtalálod a fórumon, ajánlott kategória. De nagyon jó dobozt kell építeni hozzá, hogy jó legyen (mdf lap, erős ragasztás, csillapító anyag, subcső jó helyen, hangváltó, erősítő). Ez nem könnyű és nem szól szépen, ha nem sikerül akár többért, mintha vennél.
Volt dolgom sal/monacor/videoton hangszórókkal(Marion kft az Orion gyár mellett). Nem rosszak, de subhoz nem vennék. Még a sal hangfalépítő kiskönyve is megvan.
-
Quqesz
nagyúr
válasz
achilleuss #67793 üzenetére
-
achilleuss
tag
Igazán kiváló hangja lett a házimozi rendszeremnek: A Denon dvd-3910 dvdlejátszó, Denon AVR-3802 HM erősítő, az általam átalakított hangfalaimmal. Csupán a subw-em nem az igazi. Nagy hangerőnél fortyognak a Ha/31/ videoton hangszórók. Egy hifi fórumon válaszolt valaki, hogy neki is van ilyen Piret féle bandpass ládája és egy autós nagyteljesítményű Monacor Carpower Ps-302C [link] hangszórót használ bele. Már 4 ilyen dobozt csinált és mind kiválóan hangzik. Már meg is rendeltem és ha megérkezik kiderül hogyan hangzik.A sub erősítőm is olyan, mint amilyen neki van a dobozában, Quad405-ös. Ezzel nagyon ütős lesz a házimozim hangban. A kép meg olyan, amilyen, azzal nem nagyon szokatm foglalkozni, csak szépek legyenek a színek és tiszta képet adjon, azt meg tudja.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
VoidXs #67787 üzenetére
igen, az az oldal ismeros, meg volt ennek egy filmes variansa is. egy ponton vertem a fejem a falba, DVDknel iszonyatosan szort a minoseg.
a metallica death magnetic megjelenese utan sajnos gyorstalpalni kellett. egyebkent futni, a celra hasznalt bluetooth agybadugoval teljesen jo az a master is
. SACDknel altalaban a masterre ugyeltek jobban, a japan belpiacos aranyozott vonal meg altalaban megbizhato volt. voltak egyebkent DVDAk is, ahogy emlekszem az spec alapjan tudott volna jobb lenni, de ott megintcsak a master volt az erdekes.
csaladtag hegedult par evig, emlekszem milyen is tud lenni
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
#62435328 #67783 üzenetére
Ahol van, azt mindenhol hallod, maximum nehezebben. Az a jó a nagyobb kategóriás rendszerben, hogy sokkal könnyebben elkülönülnek a hangok, de ha ilyen hallgatózás után felveszed a fejhallgatót, azon is ott lesz, csak sokkal jobban kell rá figyelni.
Hirtelen próbáltam keresni pár hifis szennyoldalon cikkeket, amik leírják, hogymit milyen zenével teszteltek, és milyen nem létező hangokat hallottak, de sajnos rosszul emlékeztem, és nem találtam meg őket. Ha valaki tudna pár ilyet mutatni, azt megköszönném, és megpróbálom megszerezni hozzá a forrás sávokat, hogy kiderüljön, mennyi igaz ezekből.
#67784 proci985: Persze, hogy nem, mert nincs rajtuk 80 szűrő.
Egy igazi vonós hangja például nagyon gyorsan fárasztó tud lenni, főleg minél magasabb, ezért erősen eltompítják, amikor felvételre kerül. Koncerten ez nincs így, ott tényleg azt fogod hallani. Gondolom innen van az a mese is, hogy a pro hang bántó. Nem az bántó, a hangszer bántó, a pro csak a valóságot adja vissza. Ezt úgy mondom, hogy amúgy hegedűlök, és amikor gyakorlok, mindig némítót használok, mert egyszerűen kellemesebb vele.
#67785 Dorian: Na igen, az igazi koncertes mellbevágós mély, olyat senki otthonában nem hallottam még. Mondjuk ez az impulzusos méréseken egyértelműen látszott, hogy miért van így.
#67786 proci985: Vajon hányan tudják, hogy igazából a CD (PCM) és SACD (DSD) közt 1:1 átjárás van, amit a DAC amúgy megcsinál (delta-szigma modulációnak hívják, az utolsó mobiltelefon is igazából DSD-t köp ki), és mindkét formátum pontosan ugyanarra képes?
A különbség oka, hogy jobb mastert kapott egyik vagy másik, és az is csak az ilyen oldalak miatt ismert, hogy melyik.
-
Dorian
félisten
válasz
proci985 #67784 üzenetére
Persze. Abból a távolságból, ahonnan élőben hallgatod, egyszerűen nem hallatszanak azok az apró dolgok, amit egy 30cm-re lévő mikrofon felvesz és -ha úgy döntenek- a lemezre kerülhet. Cserében szobai hifin sosem lesz meg az a dinamika és pontos mély, ami élőben.
Nem jobb, nem rosszabb: más. -
#62435328
törölt tag
Az említett dolgokat megmondom őszintén nem hallottam még, vagy azért mert nincs, vagy nem is figyeltem.. nem tudom.
Az biztos, hogy hasonló finom részleteket szépen meg tud mutatni egy jól összerakott rendszer.Abban is biztos vagyok, hogy csak azért mert valamilyen formában szóbakerültek nem belépő eszközök, indulatot, haragot táplálni emiatt, nem jó dolog.
-
VoidXs
Topikgazda
Na az például semennyire nem fontos. Ne aggódj, a felét nem hallják annak, amit írnak, leginkább azért, mert van olyan a felsoroltak közt, ami eleve nincs is a felvételen. Tipikusan kábeleknek tulajdonítják ezeket a nÜaNsZoKaT, és külön röhögnöm kell, amikor olyan felvételen keresnek garathangokat, ahol tudom, hogy a hangmérnök azt szándékosan elnémítja, mert amúgy inkább idegesítő, mint hasznos, és az énekes sem szeretné visszahallani.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Dorian #67773 üzenetére
Elég könnyű oka van igazából, amire azt hiszik páran, hogy a pro hibája. Egyszerűen nincs elég mikrofon élőben. Míg stúdióban a dobost vagy 20 helyre bekötjük, még a lábdobnál a cipőtalp koppanását is külön felvesszük, élőben szerencsés esetben kap 3 felső, 2 cin, és 1 lábdob mikrofont, azt is kívül, nem a dob belsejében. A legnagyobb keverőpultokkal is maximum 100 mikrofon jut egy színpadra, egy nagyzenekarnál emiatt sokszor 2-3 emberenként 1 kerül ki, elég távol tőlük. Stageboxot élőben keverni szívás, nem szokás. Az effektezés pár kivételtől eltekintve kiesik élőben, így tér nem is létezik a mixben, csak minimális panning. Megoldható, de nincs rá idő. A playback gyönyörűen szólna, elvégre ezek a rendszerek a hobbi csúcsai, de nem azért fizetsz. A sokadik, hogy eleve nem azt a hangszerezést hallod, amit otthon, például egy szintetizátort 4-5 külön módon hozzá szoktak adni ugyanahhoz a hangszereshez, míg élőben nem fog 2-nél több szintin játszani, mert lábbal nehéz.
-
hcs57
addikt
-
BBéci
legenda
válasz
Dorian #67773 üzenetére
Úgy értettem, hogy az átlagos koncerteken alkalmazott hangosító berendezések legfontosabb feladata az, ami benne van a nevükben: hangosítanak. Nem cél az olyan nüánszok megszólaltatása, mint a zongorista lélegzetvétele, az ujjak csúszása a húrokon, a billentyűkhöz érő körmök koppanása és még sorolhatnám.
Ezzel ellentétben az otthoni hifi (mert zenehallgatásról van szó) akkor igazán jó, ha a fentieket tisztán lehet hallani. nyilván csak akkor, ha felvették és rákerült a hanghordozóra. -
Dorian
félisten
Bocs, csak most volt időm a tegnapi egysoros bekiabálásom részletezésére:
Tehát az okok mások, nem a pro berendezés.
Egyrészt a hangfelvételt és keverést, mastert is pro berendezésekkel végzik, ha emiatt veszne el a nevezett részletezettség, akkor az a hanganyagon sem lenne rajt.
A hangfelvétel (kirívó különlegességekről eltekintve) nem úgy történik, hogy kitesznek egy mikrofont és az felveszi amit aztán hallunk, hanem egy csomó mikrofon felvételévől keverik a kész anyagot. Amik jelentős számban a hangszer közvetlen közeléből történő közelmikrofonozott felvételek, ebből fakadóan a hangfelvételek eleve jelentősen több részletet tartalmaznak, mint ami egy koncerten valójában hallható.
Ez eddig egy Müpás-szintű hangversenyteremben lévő klasszikus koncertre is érvényes, de ha koncert alatt egy kevésbé magas szintű helyen és szakemberekkel szervezett pop-rockkoncertet értünk, akkor erre még rájön számtalan egyéb tényező. -
lenox
veterán
válasz
VoidXs #67765 üzenetére
Nezted azokat a hangszorokat? En biztos nem ajanlanek subot hozzajuk, ha kicsi a budget, akkor inkabb egy DAC + stereo aktiv hangfal par. Ha meg nem annyira kicsi, akkor kellenek hangfalak is.
Pont ezt beszeltuk a multkor, hogy ilyen abszolut entry level avr-t hasznalva valoszinuleg hasonlo entry level studio monitorral lehet a legjobb ar/ertek aranyt osszehozni. -
b.
félisten
-
Peace
nagyúr
Hali!
Logitech Z906 mélyláda alá rakott bármiféle hangszigetelő rétegnek van akármilyen hatása panelban? Vagy fölösleges, mert nem ér nagyjából semmit?
-
Gino20
őstag
válasz
szika87 #67741 üzenetére
A legegyszerűbb talán ~22e Ft körül Xiaomi Mi box [link] , ami mókolásmentes, vagy pl ~15e Ft környékén X96 Max+ TV box [link] , amire telepítheted a CoreELEC-et és kapsz egy nagyon jó lejátszót.
CoreELEC-nek van még egy előnye ha nincs NAS-od. Tudsz rá tenni torrent klienst, így pl telón elindítod a letöltést és azt a box végzi el a hozzá csatlakoztatott külső tárolóra.
Itt tudsz érdeklődni: [link] [link] és kimondottan CE (coreelec) specifikusan itt [link] -
b.
félisten
válasz
szika87 #67741 üzenetére
nekem Nvidia shield van, teljesen jó a 2017 es modell is, 30-40 körül már kapsz használtan.itt a topikja. [link]
van még azz Apple tv abból is több generáció van itt a topikja [link]
és vannak a kínai boxok, amlogic szettel ezek is jók, a legolcsóbb megoldások. itt a topikja: [link]
Mindegyik tudja ami neked kellhet. -
gab1ka
senior tag
válasz
szika87 #67741 üzenetére
Nem igazán vagyok jártas ebben, nem mernék ajánlani, viszont itt is sokan használnak ilyen 10-15e ft-os kínai boxokat, bár nem tudom hogy a mostani helyzetben az aliexpresses beszerzés mennyire macerás. Lehet erre hamarabb kapsz választ a médialejátszós topicban.
Ha arra gondolsz hogy az otthoni wifi hálózatodra kötnéd a médialejátszót és így érnéd el azt a pc-t ami szintén valami routerhez csatlakozik, akkor nem, nem romlik a minőséged, a médialejátszónak mindegy hogy kábelen vagy wifin kapja ugyanazt, viszont az előbbi stabilabb, nem akad össze semmivel, nem számít a falak száma vagy hogy mondjuk valaki épp wifin tölt fel le, én legalább ezt kábelezném, akár a jövőre nézve is+nem kell alufólia csákót húzni a filmezéshez hogy 2 órán át süsse az elméd az 50 gigányi adat -
hcs57
addikt
válasz
Morris #67720 üzenetére
Akkor én szerencsésebb vagyok, bár az is igaz, döntő többségben komolyzenei koncerteken voltam.. de a jazz koncertek is fantasztikusan szóltak. Voltam olyan koncerten, aminek az otthoni hangfelvétel messze lekörözte, de ilyen csak egy volt.
A Metallica: Through the Never koncert is biztosan maximálisan jól szólt biztosan. -
#99618560
törölt tag
Sajnos a Covid miatt elmaradt,pedig most január elején újra lett volna egy ilyen [link] "Western" koncert,amire kiutaztam volna Koppenhágába.
Itt biztos a minőség is szem előtt van. De így Youtubon keresztül is érezni,hogy a személyes jelenlét nagyon hiányzik., ellenben sok más koncerttel.
Mások a koncertigények, na! -
gab1ka
senior tag
válasz
szika87 #67729 üzenetére
Szerintem a 15k-s vagy működik vagy nem hdmi kábel helyett célszerűbb venni egy medialejátszót, ami hálózatról lejátszik minden filmet. Így rohangálni se kell ide oda a két szoba közt egy start-stop miatt, ahogy a pc sem lesz lefoglalva addig a 2 óráig amíg valaki a nappaliba filmezik (értsd, lehet böngészni/játszani/stb rajta közben).
-
b.
félisten
válasz
szika87 #67729 üzenetére
érdemes ilyet venni most, mert később ha másik Tv -t veszel ami HDR képes ez tuti átviszi neked a 60Hz HDR jelet meg itt sincs rá garancia hogy az működni fog. Mondjuk vissza lehet küldeni, ha nemjó és akarod kockáztatni az árkülönbözetet a sima és a jelerősítőt között.
nem tudom mennyi egy sima jobb minőségű 10 méteres HDMI kábel. -
Quetz
őstag
válasz
Morris #67728 üzenetére
Elfelejtitek, hogy az élményt a környezet nagyban befolyásolja. Simán a pró audio számlájára írjátok mindazt, amihez köze sincs, mint pl:
- A koncert helyszinének akusztikája (általában totál kezeletlen)
- A környező város zaja
- A több ezer koncertező által keltett zaj
- A tökéletlen hangmérök hangosítása
- A saját "hülyeséged", azaz oda állsz, ahol rosszul szól a rendszer (egyszerűen belátható, hogy nem tudsz több ezer négyzetméteren optimális feltételeket teremteni).Ezeket a tényezőket otthon hosszas próbálkozással vagy hozzáértő tervezéssel és kivitelezéssel szinte teljesen ki lehet küszöbölni. Persze, hogy gyakran jobban szól...
-
-
embe
nagyúr
válasz
gab1ka #67716 üzenetére
" Ha volna a közeledben egy laptop/pc, akkor gyorsan ki tudod deríteni hogy mi a helyzet egy rew-es frekimenettel, ehhez az avr mikrofonja is elég, a rew meg ingyenes, pár perc az egész."
Erről van valami leírás, link...stb..? Egyébként erre a programra gondolsz?
Köszi! -
decsmor
csendes tag
Sziasztok, szeretném a segítségeteket kérni.
Van egy Panasonic SC-HT870 házimozim. Problémám, hogy nincs rajta HDMI és optikai bemenet.
Az új TV-ből csak jack-RCA átalakítóval analóg jelet tudnék átvinni.
Kérdésem az lenne, hogy ilyen hangszóró összeállításhoz érdemes-e HDMI és optikai bemenetes erősítőt venni + egy mélynyomót, vagy engedjem el az egészet?
hangszórók:
2 X Front 170 W 6 ohmos , 2 utas, 3 hangszóró bass reflex
2 X Háttér 70 W 4 ohmos , 2 utas, 2 hangszóró bass reflex
1 X Center 260 W 4 ohmos , 2 utas 3 hangszóró bass reflex
1 X mélynyomó 260 W 4 ohmos.
A mélynyomót azért kellene cserélni, mert abból mennek ki a kábelek a többi hangszórókba. A mélynyomóba viszont valamilyen rendszerkábelen megy a jel a dvd lejátszóból. -
Tamoo
nagyúr
válasz
Morris #67720 üzenetére
Nemigazán lehet általánosítani. Sok fájdalmasan sz@r hangosítású koncerten voltam már, de olyanon is amiről itthon csak álmodom kb. Azért utóbbi a ritkább.
Szóval az alap gondolat butaság, a Pro cuccokat nem érdemes lehúzni, sokuk túlmutat azon amit a többség otthon hallgat.
-
szika87
aktív tag
Sziasztok, költözés miatt úgy alakult hogy két külön szobába került a tv amin ment eddig a házimozizás és külön szobába a számítógép. A kérdésem az, van-e valami mód arra hogy továbbra is úgy tudjam használni (olyan minőségben) ahogy eddig, vagy rá kell kötnöm egy 10m-es Hdmi kábelt egyik szobából a másikba a tvhez? (Pioneer KURO, tehát nem okos tv)
A hang úgy lenne megoldva hogy a logitech z-5500 optikán lesz kikötve egy hdmi splitteren keresztül, aminek a másik vége tvbe megy, így a hang megoldódott. Igaz így buktam az analógot mert eddig azon volt, de most mivel a számítógép másik szobába lesz így marad az optika, picit rosszabb minőség de nem vészes.
Köszönöm az ötleteket hátha van olyan variáció amire nem is gondoltam. -
Morris
veterán
Nekem is ez a tapasztalatom.
Egy koncerten egyáltalán nem fog úgy szólni a műsor mint egy stúdióban felvett, minden apró részletességre kihegyezett tartalom. Nem is az a cél. Ott a szórakoztatás a cél.
Ott számomra a zeneminőség kritikán aluli.
Én ezért is nem szeretek koncertre járni. És itt most koncert alatt nem egy Hans Zimmer kategóriát értek. De akár mondhatnánk azt is. Sokkal szebben szól otthon, a saját rendszeren ennek a mondjuk a DTS verziója.Vagy például legyen egy Hooligans koncert. Szeretem a zenéjüket. Voltunk a koncertjükön, de nem tudtam élvezni. Ott az a lényeg, hogy jó hangos legyen, magyarán bulit csinálnak. Már olykor torzított is. Kimondottan kellemetlen volt. Biztos megvan a technikai háttér, de tényleg nem az a cél, hogy minél jobb legyen a hangzás.
-
Ubulhun
tag
Sziasztok!
Nem bírtam egy akciónak ellenállni, és és bár az előre meghatározott keretemet meghaladta, de ma megrendeltem egy Polk Monitor XT70-es párt. Tudnátok tanácsot adni, hogy milyen kábelt volna érdemes vennem hozzá? Nagyon nem vagyok képben.
Köszi előre is! -
gab1ka
senior tag
Valszeg úgy jártál mint korábban itt valaki, a sub nélküli beméréssel a sub nyilván nem kapta meg a filtereket, azaz ha sokakhoz hasonlóan egy gigantikus kiemelésben ülsz, akkor ebben az esetben akár egy 10db-s csúcs is lehet ott akárhány hz-en, mondjuk a mellbevágós 50-en ami mosolyogtat. Ha volna a közeledben egy laptop/pc, akkor gyorsan ki tudod deríteni hogy mi a helyzet egy rew-es frekimenettel, ehhez az avr mikrofonja is elég, a rew meg ingyenes, pár perc az egész.
Ha sub nélkül mértél, akkor annyit tehetsz még, hogy az Audyssey-t ki-bekapcsolgatva "elvileg" a subod hangereje nem kéne hogy változzon, hiszen abban az esetben neki nincsenek filterei. Ha viszont változik, akkor az azt is jelentheti, hogy a large-ra állított frontjaidnak szánt beállításokat a sub kapja meg 80hz alatt, de kétlem hogy ennyire buta lenne az avr. -
b.
félisten
A Denonnál, amikor az atmos konfigurációt állítottam be véletlenül azt jelöltem be hogy nincs sub . nem is vettem észre, egyszerűen a bemérést sub nélkül csináltam, utána meg simán bekapcsoltam subot tök jól szólt.
ma kicsit állítgattam az erősítőt és akkor láttam hogy a konfigban 7.0 beállítás van ,de a SUB rendben működött eddig.
Újra mértem , subbal és anélkül is ,de elromlott valahogy a egész hangzás, tompa lett, élettelen, eddig pont ellenkezőleg szólt. Mi lehet a gond?
Mindent kikacsoltam egyedül a audyssey van referencián. Mindenféle dinamikus EQ és cinema mód inaktív.A vágás 80 Hz, a sub LFE ra van téve és 120 Hz-ra Nem tudom mi mehetett félre. -
BBéci
legenda
"viszont azt a reszletesseget se nagyon hallani koncerten amit otthon pl hifizve nyugalomba"
Szerintem ennek az oka a pro berendezésekben keresendő. Azoknak nem az összes finom részlet megszólaltatása a célja, hiszen arra nincs szükség egy koncerten, a közönség jelentős rése semmit nem hallana belőle. -
#99618560
törölt tag
Egyenlőre most csak "sztereo házimozi"-t használok. A számítógépről HDMI megy a tv-be, majd onnan optikain be az erősítőbe,melyre van kötve egy Velodyne 12-es SUB, ha filmezek.
Ha a számítógépről egy USB DAC-on keresztül analógként kötöm az erősítőre a film hangját,van minőségi javulás, vagy ez csak nagyfelbontású sztereo digitális hangnál lenne jelentősége?
Köszi -
proci985
MODERÁTOR
igen, akkor kb egyre gondolunk
en emiatt tolom itthon dupla subbal, pl dnbre es koszos technora jobban megvan az a hangulat, mint egy clubban ahol a basszus csak jelen van.
hangerore ja. volt egy pillanat amikor Nine Inch Nails alatt berezonalt a teto (!) Stockholmban a Hovetben a hangerotol.
-
sagit
veterán
válasz
proci985 #67707 üzenetére
apum 15+ evig volt a pecsi nemzeti szinhaz feny es/vagy hangtechnikusa(mikor mire volt szukseg) , plusz maszekba ő is hetvegente rendezvenyezett, rengeteg eloadast es probat ultem vegig ott fiatalabb koromban, plusz ilyen olyan rendezvenyeket, hangositasokat, koncerteket stb,pörgött az öreg a pécsi rendezvenyes körökben
nekem is innen a zene szeretetaz a hifista hang amit sokan a pure directel otthon el akarnak erni szerintem se realitas, nem olyan mint a koncerten, de a koncert hangot se konnyu leimitalni, egyszeruen 1 bizonyos hangeroig nem az a feeling, dongetni meg nem tudok itthon a szomszedfaktor miatt
viszont azt a reszletesseget se nagyon hallani koncerten amit otthon pl hifizve nyugalomba, legalabb is koncerten mas faktorok is kozbe jatszanak , befejeztem az offot
-
proci985
MODERÁTOR
en spoty premiumot meg nem hagytam ott, de amikor kivettek a third party supportot (en home djzek igy a covid alatt zart korben) ott azert elgondolkodtam.
streaming kenyelmesebb, kocsiban meg hiaba ott a Volvoban a normalis hangrendszer, az boven nem az mint amikor analitikusan nekiallok zenethallgatni otthon.
azt is tudom, hogy a hozzaallasom valamennyire blaszfemia hifis korben, ugyanakkor hibaturo digitalis jelatvitellel es reprezentacioval szakmai tapasztalatom is van. nezheted szakmai artalomkent is, avagy egy MSRP aron 1000+euros fules lanchoz nekem megvan a good enough es elegedett vagyok
. plusz vedd hozza, hogy gyakorlatilag egesz eletemben koncertekre es bulikba jartam mindenfele stilusban, szoval kb van fogalmam rola, hogy eloben minek hogy kene szolnia. a rekord evben azt hiszem 100+ eloadast lattam eloben.
az a hipertiszta eloadasmod amit neha audiofil kiadvanyoknal elvarnak, egyszeruen optimalis korulmenyek (evangelikus -hiperminimalista- berendezesu templom, modern koncertterem) kozott sem letezik. es akkor single vocal megoldasokrol van szo, es nem arrol, amikor az A38on koszos technot jatszanak egy felig nyilt soundstagen elegge szetvasott bakelitekrol. ugyanakkor pontosan azzal a hangzassal megszolalva, ahogy annak lennie kell.
-
sagit
veterán
válasz
proci985 #67704 üzenetére
"algoriddimbol illetve seratobol szoktam csak hallgatni" - fogalmam sincs hogy ezek mik
biztos zene fuggo is de en fajo szivvel hagytam ott a spoti premiumot, de otthagytam most mar tobb mint 1 eve
meg telefonon is jobban szeretem a tidalt, hangzasra kicsit mas a 2
2 honapig ha jol remlik parhuzamosan futtattam oketlocalba vannak zeneim de azokat lusta vagyok a legtobbszor kapcsolgatni, jobban adom a streaminget
mindenesetre üdvözölendö hogy a nagyok (apple,amazon) is elkezdtek losslessezni
az amazon music ajanlasai pl remekek, kar hogy a regiomban meg csak telora van support, az android tv-s kliens kaka meg
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
VoidXs #67702 üzenetére
igy, koszi
sagit: egyebkent van tidalom es spotifym is, en a ket premium kozott nagyon nem hallok kulonbseget. igaz tidalt jellemzoen algoriddimbol illetve seratobol szoktam csak hallgatni. azoknal meg kb a lenyeg inkabb az, hogy legyen tartalek ha az ember nem akar csinjan banni az effektezessel
evekig losslesseztem egyebkent, 15 eve boven volt kulonbseg.
-
sagit
veterán
válasz
VoidXs #67702 üzenetére
köszi az extra infokat, akkor a kedves feltoltok legyenek szivesek ne moslek minosegbe feltolteni foleg a remixeket amik csak ott elerhetoek yt-ra
ott is van par elmentett zenem amit azert szeretek es jol szol szvsz pl: [link]
de azert a nagy tobbsegben az a tapasztalatom hogy megvaltas amikor tidalra valtok egy ott is elerheto zenenel yt-rol, mit kell settingselni hogy jo legen a yt upload?mintavetelezes 44-48 felett nem is nagyon mozgat, csak a k..va
erositom azt irja ki, abbol tudtam jodarabig csak kovetkezteni arra hogy vajon bitperfect-e a dolog, de ezt a problemat megoldotta az uapp ami vegre rendesen infozik
24 bitbol van par ami a fulemnek jobban tetszo mint 16 biten azert
evekig spotify-os voltam amúgy, en nagyon varom a hifi-t toluk, akkor a kenyelmi dolgok miatt valszeg ugyis visszacsabitanak, bar a tidal tv-n klippezos moka se rossz, sőt
olyan klassic klippeket dob jó hangminőséggel hogy csak pislogok, boven tervbe se voltam apamnak amikor azok keszultek -
VoidXs
Topikgazda
Hifi topikban sokan csináltunk vaktesztet YouTube és az eredeti 88.2 kHz/24 bit közt, egyetlen 14/14-es eredmény volt, az is egy még ki nem adott DSP-vel. A YT képes transzparens hangra, a feltöltő szokta elrontani. Az alap Spotify kb. a 2010-es YT szintje, 128-as AAC. Ez köszönőviszonyban sincs az Opussal, ami a YT-on van.
A mintavételezésben azért nem fogsz különbséget hallani, mert a hallható frekvenciákban tökéletes az átjárás, az oda-vissza konvertálásban sem veszik el semmi infó, még akkor sem, ha 100x konvertálod. Tipikus példája annak, amikor nagy számokat mutatunk, de értelme már sok nincs, csak helyet foglal.
24 és 16 közt nagyon halk zenék esetén fogod hallani a különbséget, ennyi a trükkje, hiszen a 24 bit lényege, hogy a halkabb részből több infót tárolsz, és ha 16-ra alakítod, ezt a halk részt egyszerűen levágja. Vannak megoldások, amik a két világ jó tulajdonságait egyesítik, de nem terjedtek el, mivel a loudness war lényegében megoldotta (sajnos), hogy ne legyen szükség a 24 bitre.
-
sagit
veterán
válasz
proci985 #67700 üzenetére
az alap spotifyt konnyu meghallani,yt feeling, meg talan azt is merem allitani hogy a fizetos spoti vs tidalba is belemennek hogy az meglenne vakteszten a nagy resze
a 24 bit es a 16 kozott hallhato azert ha megfelelo az anyag, mintavetelezesbe 48 felett en nem sok difit hallok
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest