- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
válasz
Locutus #37996 üzenetére
Hát igen, a Steam statisztikát lefikázzák, de a fórumokból kimazsolázott meghibásodási "statisztika", az szentírás...
Nyilván nem reprezentatív, de megnéztem az Ipon statisztikát, vagy 10 2080Ti modell vonatkozásában. Egyetlen 2080Ti-nél van 9%-os meghibásodási arány (az egyik Asus modell), míg a többinél (2 másik Asus, Giga, Palit, Inno, Gainward) ez az arány 0,0% - valóban hullanak, mint a "fostos galamb"...Azt hittem, egy szintnél nem lesz lejjebb a vörös szemüvegeseknek, de a jelek szerint tévedtem...
Hiába, nagggyon savanyú az a bizonyos szőlő...
-
Locutus
veterán
válasz
PeTeR_33 #37971 üzenetére
A statisztika hol van, amire hivatkozol?
Fórumokon mindenki azt ir amit akar, plusz eleve csak azok fognak oda irni, akinek gond van, akinek meg nincs az nem. Onnan nem lehet közel sem reprezentatív statisztikát készíteni. De ez is már számtalanszor ki lett tárgyalva.
Pár sértett vadkan miatt még egyáltalán nem kiemelkedőbb a meghibásodási arány, mint más újonnan bevezett technológiánál/hardvernél.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Raymond #37960 üzenetére
na ezt mar konkret. koszonom.
de szvsz nem cafolja meg ABU azon allitasat, hogy a PBR nagykanallal eszi a memoriat.
oke, picit tulmeretes es a szuksegesnel lehet tobb mapbol allo csomaggal probalta bizonyitani, de ettol meg lehet benne racio, jozan paraszti esszel kilogikazva a kozzetett csomagbol egyszerubben lehet a kivanatos kisebb meretu es minosegu texturakat osszehozni, mint esetleg egy kozepes minosegu 256x256 -ot felskalazni 512x512 jominosegure. -
Televan74
nagyúr
Én az első helyen lévőre szavazta,a jelenlegi grafikus kártyájának teljesítménye tényleg elég egy darabig mindenre. A második eredménye tényleg meglepő,bár még nem láttunk PH -s tesztet róla,ezért nem szabad leírni.
Amúgy a kérdés feltevése hibás,mert az egyik az egy komplett család,aminek a megítélése tényleg nem valami fényes,inkább csak erős közepes.A másik az első desktop 7nm -es kártya lesz,amire azért sokan kíváncsiak.Ki így,ki úgy. -
Hajdi
senior tag
-
válasz
#45185024 #37975 üzenetére
Egyelőre az összes RTX-et viszik, mint a cukrot, szval nem lehet panaszuk a kereslethiányra - sőt, a Pascaloknak is inkább emelkedett az ára, ami azt jelenti, hogy meg is veszik őket.
Ilyen szituban pálfordulást hozna egy hivatalos visszahívás. Sajnos mivel nem biztonságról van szó, semmi sem kötelezi őket globális visszahívásra, mint pl a samut kötelezték a robbanós note7-ek eltüntetésére a piacról.
-
-
PeTeR_33
tag
Locutus
Nézz már be kérlek a 2080ti topikba...
Gyakorlatilag másról sem szól a topik csak arról kinek milyen szépen döglik a kártyája.
Olvasni több példát a neten h valakinek a harmadik negyedik kártyáját cserélik
2080al szintén gondok vannak.
És ne gyere most azzal h a PH nem mérvadó.Hemzseg a net az RTX kártyák hibájától.
Ne legyenek már itt páran tipikus NV fanboyok h itt mindig minden fasza mindig minden szuper.Holott ott a nyilvánvaló hiba előttetek.
Ádibá írt tegnap a 2080ti topikba egy érdekes posztot.Érdemes visszakeresni visszaolvasni.
Itt valami alapjaiban lett elrontva az egész RTX család szintjén.Hallgathat erről az Nvidia,homokba dughatja a fejét,tűzzel vassal védhetik a fanboyok.De előbb utóbb ki fog bukni a turpisság.
És akkor lesz botrány és részvény visszaesés.
Szerinted az egyébként is megrogyott NV részvényeknek mennyire tenne jót ha vissza kellene hívni az RTX család egyik modelljét;teszem azt mindegyiket??
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #37967 üzenetére
Arra azért kíváncsi lennék, a DX11 verzió hány képkockával előre renderelve fut. Merthogy Abu írta, hogy a DX12-nél cél volt a régi motor 7 képkockáját 1 előre renderelt képkockára levinni, és ez bizony önmagában magyarázhatja a nagy FPS difit.
-
Locutus
veterán
válasz
huskydog17 #37957 üzenetére
Nekem is a kedvencem volt
Jobban szerettem mint az 1-et.
-
huskydog17
addikt
Resident Evil 2 Remake Demo: Xbox/X/PS4/Pro/PC - All Versions Tested!
DX11 Wins (again).
"Just do not run the game in DirectX12 at all at the moment".
Talán majd launch-ra javítják, bár kétlem, hogy a jelenlegi gigantikus performance különbséget el tudják tüntetni, ugyanis a DX11-nek jelenleg túl nagy sebességelőnye van. -
#04430080
törölt tag
Mi a PBR nagy előnye a többihez képest, hogy megéri ezt a hatalmas erőforrás igényt (pazarlást)?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #37963 üzenetére
Minden egyes képtömörítésnél (lényegében a textúráknál is erről van szó) az a kérdés, hogy a tömörítéssel vesztett minőséget megéri-e elbukni a tömörítésből származó előnyért cserébe. És itt azért nincs egzakt érték, mert projektfüggő, hogy ez konkrétan mit jelent a gyakorlatban. Minden esetben, minden projekt igényeit felmérve lehet találni egy olyan köztes pontot, ami a minőség és a tömörítés szintje szempontjából még éppen megfelelő az adott felbontásokra vonatkozóan.
-
-
#45185024
törölt tag
válasz
PeTeR_33 #37958 üzenetére
"Előző generációkhoz képest kirívóan magas ennek a sorozatnak a meghibásodása."
Eksönli pont itt mondták nemrég hogy valami 7.3% volt az 1080 meghibásodási aránya
ami szerintem elképesztő volt már akkor is.
Egy legó kocka legyártott millió darab esetén 1 hibánál felvonja a gyártásfelelős a szemöldökét ketténél behivatják hogy mi a probléma.. és ezt szó szerint vedd.
"Egy dolgot látunk.A sorozatos kártya hibákat.."
Megkérdezhetem hogy melyik bolt ahol sorozatban látjátok a hibákat ?
Tehát ugye ez a mennyiből mennyi miatt érdekes... -
Raymond
titán
válasz
#45997568 #37953 üzenetére
A kollega belinkelt egy csomagot. Van benne par map:
Diffuse
Displacement
Normal
Roughness
Occlusion
Specular
BumpEz eleve tul sok. Vagy A Bump kell vagy a Roughness attol fuggoen milyen a shader/workflow (Metalness vagy Specular). Az Occlusion nemigen van hasznalva de tegyuk fel hogy kell neki valamilyen UE4-es fellalashoz. Van ott egy teljesen szurke (ergo felesleges) displacement map is. Egyebkent nehez eldonteni mire is lenne jo az egesz csomag mert nemigen ul az osszeallitas semmihez, talan valami fura UE4 felallas. Vagy tul sok a map vagy keves vagy nincs benne erdemi info (displacement).
A formatum pedig PNG, raadasul 16bit per channel, ez eleve marhasag. A single channel map-ek (a fekete-feherek) 8bit kene hogy legyen eleve, nemigen van eset hogy tobb lennek ezek. Talan a displacement ha nagyon fifikas akarna az ember lenni, de ez is eleve nem jellemzo es itt meg vegkepp mert nulla informacio van a map-ben.
Tehat van itt 1.1GB csomag amibol:
596MB = 5x 16bit -> 8bit = 298MB
290MB = 1x 48bit -> 24bit = 145MB (Diffuse)
240MB = 1x 48bit -> 24bit = 120MB (Normal)Az utobbi egyebkent nem ritka hogy csak 2 channel mert a harmadikat kiszamolod betolteskor/hasznalatkor, de itt legyen 3.
Ez elve fele meret, de egyebkent se igy vannak hasznalva mert a VRAM-ban vagy uncompressed vagy valamelyik hardveresen tamogatott formatumba vannak komprimalva (DXT) ami 1:4 es 1:6 tomoritest ad.
A problema viszont inkabb az hogy az "egy textura" nem ugy van ahogy Abu itt illusztralta es ha nem ertesz hozza akkor termeszetesen fals kep keletkezik a fejedben. Ahogy a kollega irja a #37914-ben:
"Hát azért egy tippre 8k/méter textúrasűrűség talán egy SW mozifilmbe is fölösleges."
Amire gondol az az hogy az Abu csomagjaban lathato fem padlolap a valosagban olyan 1x1m (vagy ha en jol szamolom a recek alapjan akkor talan csak 50x50cm) es erre nem fogsz egy 8K felbonmtasu texturat pazarolni. Azt hiszem az lenne az utolso napod a meloban vagy minimum megkerdeznek hogy minden OK, nem akarsz egy szabadnapot hogy osszeszedd magad?
A texturak egy jatekban ugy vannak meretezve (az olyan aprosagokrol mint a texture memory budget a projektben eltekintve) hogy mennyi helyet foglalnak el alltalaban a kepernyon. Nagyon ritka hogy egy textura egy objektumnal mondjuk 4K felbontasu lenne mert nem sok ertelme van ugyanis nem tolt ki annyi pixel a vegso kepen. Ennek a map-nek amit Abu mutatott olyan 256x256 vagy ha nagyon akarod akkor 512x512 meretben van ertelme, mert kb. max annyit foglal el a kepernyon es jol nez ki meg gugolaskor is
Ez a masik dolog - nem mindegy hogy milyen jatekrol van szo, mert azerint hogy milyen aszerint jon ki mi a maximum texel to pixel ratio, hogy mennyi pixelt foglalhat el max a textura a kepernyon. Pl. egy 1080p felbontasban egy FPS jateknal ha az 1x1m texturad 1024x1024 akkor ha teljesen a falnak mesz akkor hasznalod ki a maximumot. Egy madarnezetu RTS-ben a max talan ennek a tizede. A TPS meg valahoz kozotte van, az FPS duplaja vagy fele, attol fuggoen a ratiot vagy a felbontast veszed. Ehhez jon meg az hogy szep ha 1:1 a texel:pixel arany, csak alltalaban pazarlas. Tobb ertelme van kisebb felbontasu (mondjuk 512x512 vagy 256x256) es tiling mert alltalaban senki nem bamulja 2 centirol.
Lenne meg, de mar semmi kedvem, megyek enni
Szerk: sokaig irtam, latom a kollega is kozben utannanezett, mondjuk volt ra par napja.
-
PeTeR_33
tag
Szia!
Bármilyen friss információd nincs egész véletlenül az RTX kártyák totális elhullásával kapcsolatban?
A 2080ti k úgy hullanak mint a legyek.
A 2080 és a 2070 elhullásáról is szép számmal talalni eseteket.Előző generációkhoz képest kirívóan magas ennek a sorozatnak a meghibásodása.
A 2080ti k pár hetet max 1 hónapot bírnak.
A 2080 és a 2070 esetében ugyanez a hiba jelen van.
Lehet azok pár hónap után kezdenek majd hullani.De a hiba jellege ugyanaz.Több fórumtársam sem mer semmilyen RTX et venni mert bármelyik lehet időzített bomba.
Rendben h ott a gar de senki nem akar egy több százezres kártyánál garral szórakozni.Az NV hozzáállása roppant visszataszitó.
Ha elismerné h elkúrtak valamit de dolgoznak rajta sokkal pozitívabb lenne a hangulat.De ez a hírzárlat teljesen elbizonytalanítja a lehetséges vevőket.Egy dolgot látunk.A sorozatos kártya hibákat...
Bármilyen infod,hozzáfűzni valód van ezzel kapcsolatban?
-
huskydog17
addikt
válasz
proci985 #37946 üzenetére
"a far cry 2 hangulata nekem a mai napig kedvencem"
+1
Nagyon örülök, hogy rajtam kívül akad más is, aki így gondolja.A növényzet, szél, szép god rays együtt valami leírhatatlanul jó atmoszférát teremtettek a játéknak, és emiatt az én szememben a FC2 oda-vissza verte a Crysis-t.
Emlékszem, hogy sokszor autózás/buszozás helyett egyszerűen csak sétáltam, mert a táj annyira észbontóan szép volt, amit addig még soha nem láttam. Az első Dunia Engine szerintem egy technikai csoda volt. Egy 64 bites Radeon 5470-en úgy ment, mint az álom és már Medium részletességen eszméletlen jól nézett ki a game. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hokuszpk #37954 üzenetére
Nagyon röviden arról van szó, hogy a textúrákat bizonyos formátumban szállítják a játékokban. Ezek például a DXT-k (BC, azaz Block Compression néven is futnak). Sokféle van, különböző textúratípusokra. A lényeg az, hogy ezek veszteséges tömörítési formátumok, amelyek formátumtól függően valami:1 arányú tömörítést kínálnak. Leginkább 4:1, de vannak eltérők is.
Tehát amikor tömörítetlen formátumról beszélünk, akkor ott a nyers textúráról van szó, ami készül, és utána lehet gondolkodni, hogy milyen formátumban érdemes a komponenseket szállítani az adott motorban. Ez leginkább attól függ, hogy milyen minőséget akarsz látni. Magának a tömörítésnek a hátránya a veszteség, ami esetenként eléggé látható, tehát ezekre a problémákra lehet valami kerülőutat keresni, stb.A lényeg igazából az, hogy ha PBR pipeline-ról van szó, akkor fémhez mondjuk szükséged elég sok komponensre. Más felületekre, mondjuk kőnél nem igazán fontos a fémes hatás, tehát ott egy komponens mínusz, és ez itt a lényeg. A felület függvényében változó, hogy a PBR mennyi komponenst igényel. Viszont még ha tömörítesz is, és általában tömörítesz, akkor is ott van az a probléma, hogy már nem csak egy diffúz textúra kerül a felületre, hanem esetleg AO, normal, specular, height, edge, metallic, stb. Tehát a PBR rendkívül memóriazabáló, mert sokkal több textúrából kell megoldani azt, amihez régen relatíve kevés textúra is elég volt. Persze sokkal jobban is néz ki a program. Tipikus módszer, hogy a fontosabb modellek kapnak nagyobb részletességű textúrát, míg a nem túl fontos felületekre marad a kisebb részletességű, hiszen a hardveren nincs végtelen memória.
Jelenleg úgy 4K a maximum textúrafelbontás, ameddig elmegy egy játék, mert nincs igazán szükséged a 8K-ra, ha nincs ehhez optimális felbontása a kijelzőknek. Ez egyelőre ilyen úri hóbort, kipróbálni ki lehet, de sok haszna még nincs, viszont borzalmasan zabálja a memóriát. Az, hogy mennyire függ a tömörítés minőségétől. Egy hétkomponenses 8K-s fémpadlót le lehet húzni kb. 300 MB-ra, de kérdés, hogy megéri-e bukni annyi minőséget vele. Itt olyanra kell gondolni, mint amikor az ATI behozta a 3Dc-t. Az például sokkal jobban bánt a normal mapokkal, mint az S3TC. Több minőséget adott vissza. A DirectX-nél is készül egyfajta reform, hiszen már nagyon időszerű az ASTC megjelenése, ami veszettül jó megoldásokat kínál ám egy rakás aktuális problémára. A hardverek is kezdik támogatni (AMD Vega, Intel Gen9), csak a Microsoft vár még.
-
->Raizen<-
veterán
Sziasztok váltottam egy nagyon olcsó rx 480 xfx gtr kártyára. Bányász csákány volt. Akkor kezdődtek a bonyodalmak amikor a gépbe raktam. Rögtön csíkozódó és pöttyöző kép fogadott. Nem adtam fel, gtx 970-ről váltottam erre a fix 60 fps reményében 4k ultrán a forza 7 miatt. Szóval elinditottam a doom vulcan-t és terheléskor mikor bejött volna a kép játék betöltés után se szó se beszéd, lekapcsolt a gépem. Mondom wtf. Miért is lenne egyszerű a váltás. Előtte ddu val csökkentett módban letöröltem az nv drivert. És mégsem volt jó így. Közben rájöttem hogy nem volt ütközésig betolva a kártya a foglalatba, ezen kívül két ágról kapja már a delejt a 2x6-8 pines átalakítóval elsőnek egy ágról 8 pinről kapta a delejt. Szóval így eljutottam odáig hogy wattmanban tudtam nézni mi a helyzet meg unigine valley-el. Szóval az volt a nagy büdös helyzet hogy hirtelen és nagyon gyorsan ment fel a hőmérséklet 92-93 foknál lekapcsolt a gép. Na jól van akkor pasztázzuk újra szegény sokat látott amd kártyát. Volt még nálam egy pár éves tubusos fehér paszta ami máig nem száradt ki. Szétkapom a kártyát és már nem volt a gyári takony paszta a helyén, szét volt folyva és meg volt kövesedve. Jó hogy túlmelegedett. 2 évet ment bányába. Újrapasztáztam, aztán összeraktam a gépet, és elkezdtem tesztelni. Hát jó lett és megjavult.
A 4k tvmmel rájöttem hogy a csíkozódást hogy lehet megszüntetni kijelzőnél a képpontformátumot kelett átállítani 4:2:0 pixelformátumra és így jó lett. És a 21 fps es laggoló forza 7 gtx 970 után 60 fps el megy 4k-n élsimítással rx 480-on. Abszolút megérte a csere.
-
#45997568
törölt tag
válasz
Raymond #37952 üzenetére
Engem erdekelt volna, nem ertek hozza, szeretek tanulni. Amikor egy kulturalt, szakmai parbeszed folyik, arra szerintem sokan kivancsiak lennenek, am ez elmarad.
Felremagyarazasbol jeles, a tobbit meg ugorjuk.
Szeretek csalodni, meg van remeny hogy elmagyarazod.
ps: Inkabb ugy mondom, megtisztelhetnel minket
-
Raymond
titán
válasz
#45997568 #37951 üzenetére
Akkora marhasagot irt a kollega hogy az alapotol kellene kezdeni az egeszet. Kb olyasmi mintha valaki azt allitana neked hogy nem tudsz a reggelidhez tejet inni mert negy tehen fer be a haloszobadba hogy azt a 12 liter ami kell elerheto legyen szamodra. Mert gondolom nem egyenesen a tehenbol iszol, nem 12 litert es nem a haloszobaban. Es ez meg csak nagy vonalakban.
-
Habugi
addikt
válasz
#34576640 #37941 üzenetére
"Melyek a legolcsóbb g-synces monitorok; IPS, 24", FHD vagy IPS, 27", 1440p, felállással, nem kell 100hz felett tudnia?"
A mai napig nincs IPS, 24" FHD 100+Hz Freesync/Gsync kijelző.
Pár évig vártam aztán ráuntam. Nem, ne kérdezd meg, nem tudom, hablatyolást már hallottam sokat de ez minden.Ellenben.., VA!
Igen, ennyit kell változtatnod az elvárásokon és pl Freesyncesből annyit találsz h felsétálsz rajtuk a Holdra. Gsyncből is akad pár. Az újabbak már QuantumDotosak és nem is drágák.VA-tól egyébként ne félj a színek tekintetében, nagyon sokan dícsérik.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
FLATRONW #37944 üzenetére
masban voltak jo.
a far cry 2 hangulata nekem a mai napig kedvencem. tavaly vegigtoltam megint az 5re varva es van abban valami szep, amikor a 10 eves jateknal harom kijelzon tolva meg mindig volt, hogy megalltam gyonyorkodni a tajban. mechanikailag pedig ma is pont ugyanolyan jo (rossz), mint a megjelenesekor volt.
meg ott volt az idojaras modellezese.
mondjuk tulzas nelkul infamouson az utobbi 10 ev egyik legnehezebb fpse.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
FLATRONW #37944 üzenetére
A far cry 2-ben ami engem anno igazán lenyűgözött, az a környezet. A korhoz képest gyönyörű növényzet volt abban a játékban. Sőt szerintem a növényzet ma is megállja a helyét. És a szél. Mai napig emlékszem, amikor az amúgy is nagyon szép tisztáson gyalogoltam és egyszer csak elkezdett fújni. A fű, a fák minden annyira természetesen mozog. A tűz is nagyon jól terjed, hat rá a szél stb.
-
#34576640
törölt tag
válasz
Puma K #37927 üzenetére
Értem, köszönöm a bővebb beszámolót.
Nekem egy I7-6700k, 2x8gb DDR4, GTX 980-as gépem van, amivel nem lenne gond ha csak a teljesítményt nézzük.
A problémám inkább az, hogy a mostani monitorom 60hz-es és nem g-synces - nem is freesynces de ezzel a 9xx-es kártyával igazából nem is tudnám kihasználni. Szóval szeretném váltani mind a monitort mind a videókártyát. Egyesek szerint túl nagy a monitor, a pixelsűrűsége nem az igazi amit én - lehet mert már megszoktam - de nem nagyon érzek. Ellenben az egész itthoni PC-s gaminget már egy ideje átszeretném alakítani. Nagy az asztalom de valahogy úgy érzem, hogy semmi nem fér el, emiatt egy kisebb monitort akarok, a nagy batár gépházat egy pici mini itx-re szeretném cserélni amit valahogy betolok az asztal bal/jobb szélére a monitor mögé, a billentyűzetet numpad nélkülire váltom, az egeret meg valami komolyabb wifis wireless gamingre.A lényeg, hogy 3 napja monitort keresek de nem találok egyetlen egy jó választást sem.
A videókártya biztos, hogy egy 1060-as lesz, ha nem találok olcsón egy 1070-est. Hasonló teljesítmény, minimális ráfizetéssel és támogatja a freesyncet, driveresen újabb..A nagyobb kérdés a monitor!
VA panelen nem gondolkodok a lövöldözős játékokban tapasztalható "ghosting" hatás miatt. Így marad a TN, IPS. Tegnap voltam a Media Marktban és ki volt állítva egy HP OMEN 25-os monitor, info sehol ezért de egész jó színei voltak viszont a betekintési szögek aggódásra késztetett. Megkérdeztem az eladót, kiderült, hogy valóban TN paneles, ellenben freesyncet támogat 1ms/144hz. Nem tudom, hogy egy kalibrálás után milyen színeket lehet kihozni egy TN panelesből. De tartok attól, hogy a szemem az IPS gyönyörű színeihez szokott akkor elégedetlen lesz, bármilyen modern, új, kalibrált TN-sről is legyen szóAzért kinéztem pár freesyncesl rendelkező monitort hátha megtudtok győzni:
TN
Acer KG241Q – 42k
1920x1080
48-75hz
HangszóróAcer KG251QA... --EZT NEM TALÁLOM MAGYAR PIACON
1920x1080Acer XF240H-80k
1920x1080
48-144 DP
Hangszóró
Állítható magasság/pivotLG 24GM79G-66k
1920x1080
48-144hz DP/HDMI
Állítható magasság/pivot,IPS
LG34UC79G-140k
2560x1080
50-144hz DPLG24MP68VQ-55k
1920x1080
40-75 DP/HDMI
Nem állítható magasság csak dönthető (állvánnyal megoldható)Mik a legolcsóbb g-synces monitorok; IPS, 24", FHD vagy IPS, 27", 1440p, felállással, nem kell 100hz felett tudnia?
-
proci985
MODERÁTOR
hat, en meg nagyon is, csak tudni kell mit nezni.
harom jatek van az idobol, ami nem skalazodott. az egyik a crysis, a masik a supreme commander (bar az strategia), a harmadik meg a sacred 2 (aminel valami idiota okbol 32bites exet forditottak csak).
Far Cry 2 pl alig nez ki rosszabbul, mint a Crysis1, cserebe 5760x1080on kikapcsolt CF mellett is 60fpst tud vele a 290X, pedig a maga idejeben a 3870en mindketto eleg rosszul futott (csak a Far Crynak a 0,5GB VRam nem volt sehova eleg).
-
Puma K
nagyúr
Igen csak egy régebbi laptop i7 CPU más mint egy asztali, mert nem ketyeg minimum 4400MHz-en 4 magon 8 szállal, nincs megtámogatva 2133Mhz-en járó DDR3-al
amiből 16 GB van benneés nem is a picit erősebb HD 4600-al van ellátva.Na de sok a rizsa, aki meg nem tud játszani 15 FPS-en se az egyen nudlit magában!
-
Puma K
nagyúr
Ha olvasol a sorok között akkor láthatod, hogy az Intel HD 4600-as időkkel kapcsolatban írtam mindazt.
És hogy az még mindig nem diavetítés. Szerintem.De mindez ellen tettem a mostani konfiggal amivé kiteljesedett jelen állapotában.
Tovább nem ragozom értsd ahogy akarod adtam elég tápanyagot amiből táplálkozhatsz
-
Ragnar_
addikt
válasz
Puma K #37930 üzenetére
Igazából ugye a CES-en az derült ki, hogy az AMD 8/16-os procija kb. a 9900k teljesítményét hozza néhány Wattal alacsonyabb fogyasztásból. Én azért azt nem mondanám annyira karcsúnak, tekintve, hogy a jelen generációs Intel chipekben már nem nagyon vannak tartalékok, hiszen ugye az Intel előnye eddig az órajelben és némi IPC-ben volt. Így viszont az AMD a magszámmal és az Ár/Érték aránnyal méginkább versenyképes lesz valószínűleg. A HEDT nekem már árban és teljesítményben is sok, sima középkat procikban gondolkodok játékra méretezve, úgy, hogy inkább a VGA-ra költök töbet, mint a Procira. Nekem is Intel cuccom volt vagy 5 évig, nem is volt vele különösebb bajom, de a Ryzennel sincs. Neked akkor gondolom a Threadripper lenne az opció a 9900x helyett. Win10-el sincs különösebb problémám már vagy 2 éve azt használom. Hát nekem marad ez a platform vagy 5 évig aztán majd az aktuális középkat procit veszem majd megint.
15 FPS > "az még nem képregény csak érzed hogy baj van."
-
Puma K
nagyúr
Szépítek: az még nem képregény csak érzed hogy baj van.
A 10 FPS na _az_ már képregény. És itt nem a 30 vs 60 FPS témáról van szó avagy a látod vagy nem látodról hanem a ténylegesen látodról.
De igaz egyénenként eltér (mint a 30vs60 FPS
) ki mit érzékel-lát.
"... nem azért szemezek egy 144Hz-es monitorral, hogy utána 40Hz (vagy FPS) alatt hajtsam, nagyon nem..."
Én sem azért költöttem tavaly a gépre 700-800k közötti összeget (mínusz 2x 8GB/1866MHz DDR3, GTX 1050 Ti ára plusz visszafizetett mert elhalálozott H75 és AF240 értéke), hogy diavetítést vagy széteső képet nézzek
-
HSM
félisten
válasz
Puma K #37932 üzenetére
Lehet ezt szépíteni, de a 15 FPS másik neve nálam a képregény.
Lehet vele játszani persze, de 50-60 FPS alatt azért nem az igazi az élmény, ezen semmilyen sync nem fog segíteni. Nyugis OFFLINE játékhoz is nekem FPS-ben minimum 30, de inkább 40 FPS körüli átlag kell. Persze, nyilván van itt egy egyénenként eltérő faktor is.
A mostani monitorom is jobban szeretem, ha rendesen ki van hajtva a 80Hz-e.Szóval én pl. semmit nem vesztenék, hogy csak 40Hz-től van FS a kiszemelt monitoromon. No, meg nem azért szemezek egy 144Hz-es monitorral, hogy utána 40Hz (vagy FPS) alatt hajtsam, nagyon nem...
-
Puma K
nagyúr
"...40Hz-től fog képtörésmentesen működni"
Ez az ami G-Sync-nél 1 FPS-től már megvan.
Szóval nincs FPS-ed, de legalább nem törik a kép és máshogy érződik a kevés FPS.Tehát még mindig játszható pl egy offline-single játék és csak annyit veszel észre, hogy valami nem kerek.
Kapcsolsz egy FPS mutatót és látod, hogy húha 17 FPS-el poroszkálsz...Megjegyzem, hogy ~15 FPS-ig én tudtam játszani adott játékokkal, de éreztem még FPS mutató nélkül is, hogy valami nagyon nem kerek... és inkább a játékra és a játék élményre koncentráltam
Ha meg ugráló az FPS-ed, ami során akár 40 alá is benéz akkor még mindig nem törik a kép. Viszont a széteső kép elég látványos tud lenni és zavaró. Engem legalábbis zavar, de mindezek miatt lett olyan konfigom, hogy ezeket ne tapasztaljam még véletlenül sem.
Szabályozni a 40 alá való bezuhanást meg úgy tudod, hogy visszább veszel a grafikából, de mint tapasztaltam hiába vettem vissza adott címeknél a grafikából (low és off beállításokon nem fogok játszani.. elég volt az intel HD 4600-as élményekből
) GTX 1050 Ti esetén oda már az a kártya kevés volt, de ami sokat számított, hogy még mindig folyamatos volt a kép.
Most viszont eléggé más élmény még egy régebbi játék is (már aminek nem örül meg a grafikus motorja a 30-60-tól magasabb képkockáktól másodpercenként...) 60 feletti átlag FPS-el (esetemben 166-ra van lekorlátozva az FPS) azaz magasabb képkockaszámmal mint korábban a 60Hz képes tévén amit gépre kötve használtam megjelenítőnek a mostani monitor előtt.
-
-
Puma K
nagyúr
Ezt az emberek többsége egy erős géppel abszolválja hogy még a közelébe se menjen az FPS mutató
Én meg még úgy inkább igyekszem elkerülni az FPS bezuhanást avagy az alacsony minimum FPS-t:
CPU: BIOS-ból fixált órajellel és feszültség
VGA: 3D terhelés közben a GPU órajelét driver-ből állandó, MSI AB-ben előre beállított 2000MHz@1,025v-on tartatom, amibe csak a hőmérséklet tudna beleszólniNézd... kb 1.2 évig Intel HD 4600-al (4790K) játszottam 768p-ben. Ezalatt a GTA Online-ban az Xbox 360-as élmény meg volt! 15-70 FPS (min-max?) átlag 30
Szóval nem olyan rossz azaz élet 30 FPS alatt...
G-Sync/Free-Sync nélkül IS
Eredetileg a 9900X-re kacsingattam (10 mag 20 szál ésss ami még fontos, hogy maximum 128 GB RAM-ot kezel), de a HT mostanság nem túl nyerő Windows 10 alatt (jelenleg 1803-on vagyok)... a videómachináláshoz viszont jó lenne a sok szál és a sok ram, de a 351k Ft-os jelenlegi ára nekem nem jó. Meg platformváltás se tetszik annyiért meg megint Windows 10 reinstall... most tértem át alig 1 hónapja Win7-ről... most megint letilt a józan ész.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Puma K #37927 üzenetére
"Most megint az AMD-re várok a CPU fronton, de ez a legutóbb 2019-es CES megint egy gyenge valami volt a részükről..."
Neked akkor tök fölösleges volt egy másodpercet is nézni a CESből, csak mondom..
Ne habozz, jó lesz az a 9700k. De ha nem cseréld egy 9600-ra aztán biztos ami biztos egy 9900k.
. -
Puma K
nagyúr
válasz
#34576640 #37924 üzenetére
Az igényeidnek a függvényében alakulnak az árak még ha hobbi gamer is vagy az említett G-Sync/Free-Sync 2 varázsszavak miatt.
Nvidia + G-Sync: ezzel a kombóval nem fogod lábon lőni magad, mert a G-Sync egymagában egy garancia a kép folyamatosságára és képtörésmentességére 1-240Hz között bármilyen Nvidia VGA-t teszel mellé.
(majd várom ezt a részt meg úgy az egész hozzászólásomat ki hogyan fogja kiforgatni és csűrni-csavarni)Veszel egy G-Sync képes monitort azt rákötöd a mostani GTX 980-ra és használod addig ameddig nem normalizálódnak az Nvidia árai és váltasz később egy RTX 2060-ra vagy felette valamire.
AMD...?
Minimum 10 éve elengedtem a kezüket VGA fronton (előtte csak Nvidia kártyám volt... GeForce 6800 GT FTW! a mai napig) az akkori Gigabyte HD 4850 512MB + Arctic Twin Turbo hűtővel szerelt kártyámmal:
nem saját kép
CPU-nál meg utoljára AMD Athlon64 3200+ Venice Socket939 volt tőlük, majd csak Intel...
Ezzel az ATI/AMD HD 4850-el nem voltam teljesen elégedett teljesítmény szempontjából így 6 hónap után cseréltem egy Gigabyte GTX 275 896MB-re. Anno i5 750@3,2Ghz+GTX275 OC-vel szerelt akkori gépemet használtam egy ideig majd eladtam és elköszöntem pár évre az asztali gépektől és laptopra váltottam.
De aztán 2014 július-augusztus idején építettem a bejelentett GTA V PC verziója miatt (megjelenés 2015. április 14.) a 0-ról egy asztali gépet (i5 4460+8GB RAM+Asus DirectCU II GTX 760 OC+SSD+HDD) amihez vettem egy tévét is amit a megjelenítőnek szántam.
Ezzel a géppel elvoltam egy ideig majd fokozatosan fejlesztettem-cseréltem minden részét, ahogy előjöttek a gyengeségek az adott komponenssel kapcsolatban.
Nagy vonalakban: 4460-->4790K, 8GB-->16GB, GTX760-->Intel HD4600... eladtam a GTX 760-at a Pascal széria megjelenése körül, amíg adtak érte valamit. Ettől függetlenül egy nagyon jó kártya volt. Majd jött a várakozás.2017 januárjában a CES-ig vártam a bejelentést AMD-éktől, hogy lesz valami épkézláb válaszuk az Nvidia Pascal szériára, hogy esetleges alternatívát jelentsenek a VGA fronton, de semmi nem jött tőlük...
Tovább nem vártam rájuk ezért vettem egy Asus ROG Strix GTX 1070-et, amit használtam fél évig. Nem voltam elégedett a teljesítményével 100%-ban (még IGP után sem), ezért eladtam (megint Intel HD 4600 768p@30FPS ), majd később váltottam egy Asus ROG Strix GTX 1050 Ti OC-ra. Ennek a teljesítménye 1080p-ben és fogyasztása-hőtermelése tetszetős volt számomra. Meg is lepett, hogy mit tud ez a kártya, mert megmondom őszintén rosszabbra számítottam.
Viszont...
Közben az akkori LG 32"-os tévém késleltetése (50-60ms...?) által tapasztalt hátrány online-multi játékokban akkor csúcsosodott ki nálam így lecseréltem az akkori tévét a mostani szintén LG gyártmányú 32"-os 1440p, 165Hz-es, G-Sync-et támogató monitorra.
Igen ám, de az 1440p egymagában mint felbontás erős gyomrosokat vitt be a a GTX 1050 Ti-nek így cseréltem egy MSI Gaming X 1080 Ti-re. Most teljes az összhang 1080 Ti + 1440p, 165Hz és G-Sync, de a 2015-ben vásárolt i7 4790K-t kell lassacskán cserélnem.
Viszont egy rendes monitorral és erős géppel kinyílt egy új világ, mivel jó a kép minden értelemben és erős a vas hogy meg is hajtsa azt.
Most megint az AMD-re várok a CPU fronton, de ez a legutóbb 2019-es CES megint egy gyenge valami volt a részükről... A Vega VII-en röhögtem egy jót a live stream nézése közben, a CPU """"bemutatón"""" meg majdnem sírtam szomorúságomban... Most egy 9700K-ra kacsingatok...
de kiszolgál a mostani gép bőven játék szempontjából.
-
#34576640
törölt tag
Mit ajánlotok?
AMD kártya plusz freesynces monitor (50-144hz közötti range), vagy Nvidia + Gsynces monitor (talán a freesynces monitorok is működő képesek holnaptól.
Ár/teljesítményben melyik éri meg?
Hobbi gémer vagyok.
Jelenleg egy GTX 980-as kártyám van. -
Shing
őstag
válasz
proci985 #37917 üzenetére
Ahhoz képest, hogy az éven 12 lesz nem mondanám ugrásnak egy mai játék grafikáját.
Egyébként az a durva, hogy az engine mit bír. (10 éves videó!)Textúra, geometria... ezeket a legkönnyebb felfrissíteni, vhogy pedig bekelett szorítani 1GB VRAM és nagyon max 4GB RAM limitbe, ahhoz képest durva.
Modern hardveren egy 12 éves játék sohasem fog jól skálázódni, teljesen másra készítették. A gépigényben még P4-es procit írtak 6800GT GPU-val.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Raymond #37916 üzenetére
A Dice azt mondja, hogy a BattleFrontnál egy 8k textúra megáll 90Mb-nál akár, és a gen 4-ben összesen van 800Mb texture pool, akármit jelentsen is.
Mondjuk egy 2k-ban még ugyanilyen minőségben is jóval kevesebb lenne a fileok mérete, aztán ugye a grayscale típusú maszkokat be szokták illeszteni egy RGBA file channeleibe, mondjuk azzal a méretük nem változik, csak a drawcall.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
->Raizen<- #37913 üzenetére
a fenet nem.
illusztracio, 4Kban, 1080TI + 5960X (hangot vedd le, idegesito az arc)
a texturameretek folott kezd eljarni az ido, a geometriaja alacsony. nezd meg a koveket. nezd meg a foldet, hogy mai szemmel hogy nez ki a bumpmap / replacement map. nezd meg 1 percnel a karakter modellt.
tetejeben leesik 40fpsre akcio kozben a szamlalo 4Kban, szoval nagyon rosszul skalazodik magas felbontasokban modern hardveren az osszes DX10es cimhez hasonloan.
-
Ragnar_
addikt
Hát azért egy tippre 8k/méter textúrasűrűség talán egy SW mozifilmbe is fölösleges.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
#04430080 #37912 üzenetére
Crysis ota nem nagyon van grafikai ugras. Azert meg ott sem popupolt a grafika ugy mint ebben a resident evil 2 demoban. Masodperceket kell varni mire a mosott sz@r ujsagokon a betu olvashatova valik high 8 256 mb os textura beallitasokkal. Jol latod visszafejlodunk.
-
#04430080
törölt tag
Ha jól értem, akkor nekem azért kell évről évre drágább hardver, mert a fejlesztő/kiadó egyre több időt és pénzt akar megspórolni?
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Raymond #37907 üzenetére
akkor ird azt, hogy "irrealisak a szamok, a meretek, a formatumok, a mennyiseg nem ul, es egy jatek se hasznalja ugy a texturakat" -- akar bovebben is.
de ez igy ebben a formaban, hogy csak szimplan bekiabalod az eterbe: "hulye vagy ehhez fiam ulj le egyes", nekem -- de szerintem tobben is igyvagyunk ezzel -- nem jon be. -
Raymond
titán
válasz
hokuszpk #37906 üzenetére
Ott, hogy teljesen irrealisak a szamok amiket. Se a meretek, se a formatumok, se a mennyiseg nem ul, egy jatek se hasznalja ugy a texturakat ahogy leirta, teljes badarsag. Ahelyett hogy kistanfolyamot tartok a jatekoknal hasznalt textura tomoritesekrol, formatumokrol es meretekrol a legalapabb informaciokkal kezdve talan minimum annyi elvarhato lenne hogy valaki eloszor legalabb sebteben utannanez mielott a #37898-bel levo kijelentesekkel kioktatja a nepet es bizonyitekken a #37901-ben linkelt file-okat hozza.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #37904 üzenetére
Nem úgy van felhasználva. Valószínűleg valamilyen más formátumban. Én például 670 MB-ra tömörítettem le.
A lényege ennek inkább az, hogy ma már a textúrázás nem olyan, mint régen, amikor volt egy diffúz textúra, aztán kész is. Ma már számos komponens van mellé, amelyek a PBR pipeline-hoz kellenek. Persze felületenként változó, hogy mennyi. De, hogy brutálisan zabálják a VRAM-ot a PBR előtti időkhöz képest, az biztos. Ez egyszerűen látszik a mai programok memóriahasználatán, illetve az egyes programokban, amelyek a grafikai beállításokhoz javasolnak egy megfelelő VRAM mennyiséget. A mai világban ez így működik. Egyszerűen sok memória kell a magas részletességhez.
Az egy másik kérdés, hogy a problémát hogyan kezeled. Akár az is megoldás, hogy a karakterek részletessége nagyobb, aztán spórolsz az egyéb, kevésbé fontos modellek, vagy éppen a felületek textúráján. Ilyen trükkökkel kordában lehet tartani a PBR memóriaéhségét. Tipikus példa a BFV, ahol a karaktereken látszik, hogy eléggé jók a textúrák, míg a környezeten már kevésbé. De hát basszus, nincs elég memória.
-
Raymond
titán
Ez nem szemelyeskedes hanem egyszeruen mas szavak nincsenek ra. Ha komolyan azt allitod amiket ott leirtal plusz hogy az az 1GB csomag amit linkeltel az van ugy a jatekokban hasznalva es ezert kell a temerdek VRAM akkor egyaltalan nincs mirol beszelnunk. De akkor inkabb ne is irj a temaban mert az abszolut alapokkal nem vagy tisztaban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #37899 üzenetére
Tessék: [link] - a nap végéig meghagyom a linket, aztán törlöm.
Ez egy 8K-s PBR fémpadló (7 komponens és ~1,1 GB), amivel dolgoztam a hétvégén. Sikerült betömörítenem elfogadható minőséggel 670 MB-ra az összes komponenssel, de ez még így is egyetlen egy textúra.
A PBR-es világ nem olyan, mint régen, hogy olcsón megvan minden. Kétpofára zabálja a memóriát. Igen jó optimalizálás csak a fontos részletekre alkalmazni komoly felbontást, míg a kevésbé lényeges objektumok mehetnek 1K-s textúrákkal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ASUS Radeon RX 6800 TUF GAMING OC 16GB használt videokártya számlával és garanciával eladó!
- ZOTAC GeForce GTX 1080 8Gb ArcticStorm+Raijintek Triton 240mm radiator (+ventilátorok és fittingek)
- ASUS Dual GTX 1660 SUPER OC 6GB DDR6 Videokártya!
- GIGABYTE 1080 Ti Turbo 11G - HIBÁS
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB OC eladó
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest