- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
zovifapp111
senior tag
Oli,ez azért izgalmasabb volt annak idején
-
Milka 78
nagyúr
válasz
zovifapp111 #38879 üzenetére
Inkább ne, mert a Kuzin már ott kérdezsködik felőled és így is sokan vagyunk már ott
-
Milka 78
nagyúr
válasz
zovifapp111 #38877 üzenetére
Te miért nem alszol...te kis tepsi szemű?
-
Oliverda
titán
válasz
zovifapp111 #38875 üzenetére
Gyakorlatban egyelőre egyik sem hozott hatalmas előrelépést. Majd talán a következő generációknál.
-
Raymond
titán
válasz
Oliverda #38870 üzenetére
Igen, csak nekem ez ilyen kimagyarazasnak tunik. Akkora sokk nem lehetett a launch arazasuk alapjan. Es a komplett portfoliot figyelembe veve vilagos is hogy miert araztak ugy ahogy.
Attol fuggetlenul aranylag veszik, a januari Steam HWS-ben 0.79% az RTX2070/2080/2080Ti aranya. Osszehasonlitaskepp a Vega 56/64 csak 0.16% a komplett sorozat RX470/RX480/RX570/RX580 pedig 1.90% csak. Van meg hova epitkezni. Igaz az utobbi szepen fog novekedni a kovetkezo honapokban azt hiszem, nemigen an konkurencia a 200EUR alatti regiokban egyelore.
-
-
Oliverda
titán
Az AMD-nél az nem (csak) graphics revenue, a PC-s CPU-k is benne vannak Ryzenestől és Threadripperestől együtt.
(#38861) Raymond:
"and third, sales of certain high end GPUs using our new Turing architecture, including the GeForce RTX 2080 and 2070 were lower than we expected for the launch of a new architecture."
-
A GPU szegmensben is nőttek...
Igy nez ki az utobbi 5 evben a Q4 graphics revenue:
FY NV AMD
2015 - $ 646 - $662 - 0.98x
2016 - $ 810 - $470 - 1.72x
2017 - $1348 - $600 - 2.25x
2018 - $1739 - $908 - 1.92x
2019 - $ 954 - $986 - 0.97x(#38867) Raggie:
Úgy hogy náluk a Gamer szegmensben hiány volt a bányász szezonban, ez a hiány felvette a beomló bányák keresletét.
Persze az én álláspontom is az, hogy az NV visszaesésének nem csak a bányaomlás az oka, hanem a valóban nem az eddig megszokott vehemenciával fogyó új széria is.
-
válasz
Raymond #38864 üzenetére
semmi. de az alapállításod az volt, hogy az amd nem tudott honnan leesni. tényszerűen: dehogynem, voltak már ennél is mélyebben.
egyszerű lenne a bányára fogni a történetet, de q/q alapon egyik üzletáguk sem tudta hozni a számait. ~15%ot esett a datacenter, 20at az oem&ip, és a másik kettő is ~5%ot ment lejjebb, pedig a bányákba nem kell se quadro, se tesla.
vannak itt más gondok is, nemcsak a bánya zárt be.
-
Raymond
titán
válasz
velizare #38863 üzenetére
Es ennek mi koze a banyaszathoz? Az volt a Polaris elotti vergodesuk amikor semmi termek nem volt. Elotte volt, latszik is a bevetelen es utanna is volt, az is latszik. Az aranyokat nezd akkor amikor normalis a helyzet kb egyenlo a bevetelel es a banyaszat alatt az NV 2x annyi bevetelt produkal ugy hogy a kartyaik nem voltak annyira tularazva mint az AMD es joval kesobb is kezdtek venni ezeket banyaszatra (amikor az AMD teljesen elfogyott es crypto arak is felmentek). Azert tudtak ezt mert eleve tobb kartyat adtak el elotte is es erre meg dobak mert felemeltek a termelest.
-
válasz
Raymond #38853 üzenetére
ott vannak a számok. 2015q4ben (a táblázat az nv üzleti évét jelzi helyesen) 470m volt az amd árbevétele ebben a szegmensben, most több mint a duplája. nem győztél meg, hogy 2018q4 rekord gyenge negyedév lett volna az amdnek ebben a szegmensben, voltak ők ennél sokkal lejjebb is.
-
Raymond
titán
válasz
Raggie #38858 üzenetére
Mar kerdeztem a kollegat is - mi koze van ennek az RTX-hez? Azt eleve azert araztak ugy ahogy mert 6 honapnyi old gen cucc votl a nyakukon tavaly osszel, valahogy el kell azokat is adni igy azok maradtak az aktualis aron az uj cuccok meg a +1 kategoriaba lettek arazva - 70-es a 80-as aran a 80-as a 80Ti aran a 80Ti meg a csillagokba. El is fogyott meg karacsony elott az osszes 1080Ti ami raktaron volt.
-
#45185024
törölt tag
Azért az az előnye mindig megmarad hogy amíg egy átlag FPSt látsz kiírva valahol addig mindig lehet benne mikrolag az ember meg hisz a saját szemének...
Bár itt ugye az a lényeg hogy egy 440 ezres kártya és egy 240 ezres mennyi időt tölt el 5 FPS különbséggel és mennyit távolodik el egymástól... -
Raymond
titán
válasz
Raggie #38851 üzenetére
Nem csak a banyara termelt, hanem egyszeruen oda mentek a kartyak es termelesnoveles alig volt. Ellenben az NV-vel ahol noveltek a termelest. Valahogy igy:
Osszesen 100 kartya kerul eladasra, ebbol 30 AMD es 70 NV. A banyaszlaz alatt az AMD-nel meg mindig 30 kartya volt vagy csak kicsivel tobb (az AMD nyilatkozata szerint) es az gyakorlatilag mint ment a banyaba, az NV-nel meg az lett hogy a 70-bol lett 140 kartya igy meg ha a zome ment is a banyaba maradt a retail piacra is azokon az arakon amiket lattal.
-
Raymond
titán
válasz
velizare #38850 üzenetére
Miert, szerinted volt? Mert akkor beidezhetned a szamokat mert a negyedeves jelentesek szerint nem ugy nez ki. Igy nez ki az utobbi 5 evben a Q4 graphics revenue:
FY NV AMD
2015 - $ 646 - $662 - 0.98x
2016 - $ 810 - $470 - 1.72x
2017 - $1348 - $600 - 2.25x
2018 - $1739 - $908 - 1.92x
2019 - $ 954 - $986 - 0.97xCsak ez a ket szereplo van a piacon. A banyaszlaz alatt kb. 2x annyi volt a bevetel az NV-nel (meg ugy is hogy az AMD kartyak joval magasabban voltak tularazva), per pillanat visszatert a helyzet oda ahol volt.
-
#45185024
törölt tag
Na mennyit tippeltek prekoncepcióban különbségnek mondjuk átlag FPSnek ?
Far Cry New Dawn 3440x1440 Radeon VII vs 2080 Ti -
-
Raymond
titán
válasz
velizare #38847 üzenetére
Mert nekik nem volt honnan leesni. A difi a ket ceg kozott az hogy az AMD kartyak a laz alatt zomeben a banyakba mentek, ezert nem volt kaphato semmi retail-ben. Az NV viszont novelte a termelest es volt a banyakba is es a retail-ben is, az utobbiban szinten tularazottan mint az AMD, de legalabb volt. A tultermeles miatt van most a raktarkeszlet problemajuk, a banyaszpiac eltunese miatt pedig a bevetelkieses.
-
Raymond
titán
válasz
#45185024 #38845 üzenetére
"Igen de gondolod hogy RTX-ről elhitték hogy jó lesz bányászatra mikor tervezték ?"
??
Mi koze van az RTX-nek a banyaszat beomlasahoz? Nem azert esett be a forgalmuk mert az RTX nem jo banyaszatra hanem azert mert nincs banyasz piac ahova a kartyakat (nm csak RTX) vennek. Ezert volt es van meg mindig tonnanyi GTX a piacon es disztribucioban.
-
#45185024
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
45% csökkenés a Gamingban az nem kevés.
Ilyen Xbox vagy ps5 nél lenne egyszerűen leváltanák a vezetőt.for example Intel ?
Most néztem ennek ellenére nincs zuhanópont a tőzsdén azért még este majd megnézem, tehát elvileg elhitték neki hogy nem lesz a 292 es értékről (éves max.) a 124re való visszaesés után (éves min.) egy újabb feleződés.
" még mindig négy növekedési piaca van a biztonsági öv alatt, a játék, az adatközpont, a professzionális grafikus kártyák és az autóipari alkalmazások várhatóan az elkövetkező évben növekedni fognak" -mondta Huang.
Ez így van csak ott messze nincs olyan fanatikus tagság, olyat még nem láttam hogy a tvs topicba bizonygassa valaki hogy milyen klasz az önvezető autója. GPUból viszont már igen... -
válasz
TTomax #38835 üzenetére
hát igen. ez tényleg semmilyen formában nem előrelépés. ráadásul a minősége is kérdéses lesz egy olcsónak tűnő, de nem olcsó kártya. Kb éppen arra elég , hogy konkuráljon az RX kártyákkal. Jelenleg 285 Euros áron vehető GTx 1070
Ősszel remélem valamit tényleg bemutat NV a Samu féle 7 nm gyártáson, nem más egy csúcskarit vagy valamit. -
TTomax
félisten
válasz
GodGamer5 #38832 üzenetére
4+2 VRM...ordit a pcbröl hogy olcsó,mindig is rühelltem az olyan vgakat ahol a gpu "elött" van a VRM...ne legyen igazam,de nagy csoda lesz ez, GTX 1070áron a körüli teljesítmény.Már viszket a tenyerem cserélni a 1080at de mégis mire???Semmi nincs ami legalább +50%-ot hoz értelmes áron,az alatt meg kár cserélni.remélem nV nem sokáig bohóckodik 12nmen,rohamosan lelassult a fejlődés vga fronton miközben a felbontás és a gépigény csak nö...
-
-
GodGamer5
addikt
Msi 1660ti
[link] -
#00137984
törölt tag
válasz
imi123 #38824 üzenetére
Az előző hozzászólásom részben neked volt cimezve...
A játékosoknak és a játékfejlesztőknek más lett a fontosabb a játékokban. Egy játéknak sikeresnek kell maradni, ezért a noob játékosokat kell megszólitani a játékokban. Ez miatt a játék tartalmi része elég változatosan megosztja a játékosokat.
-
#00137984
törölt tag
válasz
proci985 #38822 üzenetére
Egy kicsit OFF, de azért mégis fontos lehet...
Alien vs. Predator 2 részében főleg a csatorna jelenet nagyon sőtétre volt beállitva. Nekem ez igazából fel sem tünt a régi CRT-s sikképcsőves TV-n, majd az LCD monitorokon tényleg zavaróan nehéz volt bármit jól kivehetően látni. Aztán a Samsung monitoron találkoztam a Black Equalizer beállitással, ami a sőtét részeket jobban kiemeli. Az ilyen filmekben és a DooM 3 játékban müködik, de általában inkább az alapértelmezetten hagyom. Ezt csak úgy megjegyeztem, mint egy érdekességként, hogy a monitoron lehet azért a sötét részeken nehezen kivehető részleteket jobban láthatóvá tenni. Játékban ez egy kis előnyt jelenthet...
-
-
#00137984
törölt tag
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#00137984 #38820 üzenetére
hu, emlekeztek meg amikor a motion blur kapcsan (Deus Ex: Invisible War) hogy ki volt mindenki akadva, hogy lassit az effekt aztan meg rontsa is a kepminoseget mert elmossa?
(tobbek kozott par akkoriban nagyon nem skalazodo effekt miatt nez ki meg mindig elfogadhatoan)
---
uncanny valley: ezzel mindenki legyen egyebkent tisztaban mielott belemegyunk a mi nez ki jobban digitalis kepalkotas teruleten jellegu vitaba.
-
imi123
őstag
válasz
#00137984 #38820 üzenetére
A mostani harsány grafikák mellett egy valósághű megjelenítés visszalépésnek tűnhet.
Pl egy sötét szobában miért kellene látnod a megvilágított objektumon kívül mást.
Elvileg RT-vel csak azt kellene látnod amit valóságban látnál. Ja hogy ez így kopár. Ja, de valósághű.
Persze még ettől messze vagyunk de itt nem képminőség javítás a cél. -
#00137984
törölt tag
válasz
#45185024 #38818 üzenetére
Ehez fogható vélemények a HDR képmegjelenitéssel kapcsolatban is napvilágot láttak. HDR nélkül a film homályos és a szinek elszürkülnek... HDR alkalmazása a filmekben, játékokban nem mindig nyújtott emlékezetes élményt a több okra visszavezethető tévhitek és félreértések miatt. HDR megjelenitésre alkalmas kijelzőknek a tulajdonságait meghatározták pl. a HDR10 és a Dolby Vision szabványok. Ehez a 10-12bit szinmélység, Rec.2020 (BT.2020) legalább ennyit hozzátesz. Vagyis amig a játékfejlesztők nem alkalmazzák a Raytracing és DLSS eljárásokat szabványos módon, addig lehetnek olyan játékok és játékhelyzetek, ahol a képminőség kifogásolható lehet. Főleg ha ezeket adott felbontáshoz és képfrissitéshez fogják kötni. Ha viszont egyes jeleneteket eleve igy képzeltek el a játékfejlesztők, akkor ezek nélkül még rosszabb képminőségre is lehet számitani. Amig nem lesz egységes elképzelés, addig a játékfejlesztők nem fogják minden helyzetben jól alkalmazni az RTX videókártyákon ezeket az effekteket. RT magok nélkül a helyzet még rosszabb lehet, ezért talán egyéb oka van a hibáknak. Mindenki vegyen RTX videókártyát, aki a Metro Exodus játékban jó képmegjelenitést szeretne látni, főleg a játék gépigénye alapján lehet ez többeknek ad már nyomosabb indokot. Ez szarkazmus volt... Nekem a GTX 1070 Ti teljesitménye most még jó, csak majd nem a Metro Exodus játékban fogom ezt megtapasztalni.
-
#45185024
törölt tag
Na tehát visszatérve a Metróhoz. Látom nagyon nem akarják kimondani az emberek.
Én nagyon szívesen kimondom akkor. Nexus videójában az látszik hogy azok a videók részletesebben láthatóak amikre több fény esik.
A RT ON-nál hol világosabb hol sötétebb tónusú épp mit akartak kiemelni az árnyékot vagy a fényforrást.
Morálisan a férfi a vonaton epizóddal van a baj!
... ugyanis itt a játék készítői úgy döntenek mindenkinek elveszik a fényt és csak a RT tulajoknak hagyják meg a részletességet.
NOS
Találjunk ki mi is egy ilyen Kamu effektet AMDnek, legyen ez a fényhozók. LB ON (lightbringer)
Volt a középkorban egy foglalkozás aki végigjárta a várost és meggyújtotta este a mécseseket.
Mostantól AMD support játékokban vegyük ki a fényerőt a Menüből, és mindenki másnak állítsuk 60%-ra.
Majd a LB ONal csak AMD kártyákon feloldható legyen 100%.
Ez mindenki szerint rendben volna ugye ???
és persze az ilyen kártyákat 450 ezerért lehetne adni mert mégiscsak korszakalkotó effektről beszélünk. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az early access a kísérleti funkciókat jelöli az UE4-ben. Ezek általában egy verzióval később lesznek véglegesek. Mondjuk az igaz, hogy ennél a motornál ez mindegy, sokszor a végleges funkciók sem működnek.
(#38815) b. : Érdekes, hogy a PhysX-hez kapcsoló van rendelve. Végül csak a PhysX cloth maradt a játékban, annak is van DirectCompute back-endje, és alig terhel. Akkor lenne értelme a kapcsolónak, ha nem vették volna ki a particles és a destruction effekteket.
(#38817) Raymond: A Vulkan még mindig Early Access, pedig már ott volt a 4.20 Previewben. Még a 4.22-ben is marad Early Access egyébként. Ezért is tértem át Unity-re, mert fájdalmasan lassan kap végleges státuszt valami. Egy, de inkább két verzió mire az összes engine komponenssel kompatibilis lesz. Persze az igaz, hogy a Vulkan is használható a 4.20 óta, de csak limitációkkal.
-
válasz
huskydog17 #38814 üzenetére
nagyon igényesen tesztelnek, a grafikonok, a táblázatok, a képek az egész. Bárcsak érteném is.
és hairwoks-öt is teszteltek.
RT-t valóban nem annyira látni egyébként, csak pár jelenetnél. Például a vonatos résznél, ott jól néz ki. -
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #38810 üzenetére
-
gV
őstag
-
huskydog17
addikt
Metro Exodus Benchmark - PCGH
Metro Exodus Ray RayTracing - PCGH Video
Metro Exodus Benchmark - HardwareluxxErősen jelenet függő, hogy mennyit lassít az RTX, de szerintem a legtöbb helyen egyértelműen lehet látni, hogy realisztikusabb megvilágítást ad. Ezen felül sokat gyorsítottak az első demóhoz képest. Ray Tracing mellett megvan az 1440p/60fps is egy 2080Ti-al. Ez nagyon ízlés kérdése, hogy kinek mennyire jön be, nekem jobban tetszik az ON, mert jobban szeretem, hogy minél valóság-közelibb a megjelenítés. Nyilván teljesen nem lehet mindenhol full realisztikus (pl.: stealth), mert az a játékélmény rovására menne, ezt a PCGH szépen le is írta.
-
gV
őstag
60fps kell? NV segít, hogy állítsd be:
Now, you can play Battlefield V with DXR ray tracing at higher settings, resolutions and detail levels across our entire range of GeForce RTX GPUs, thanks to the addition of DLSS. The following are our new recommended settings for 60 FPS Battlefield V gameplay*:
RTX 2060: 2560x1440, High Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
RTX 2070: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
RTX 2080: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS On
RTX 2080 Ti: 3840x2160, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS OnBased on our testing, we recommend the Ultra-quality preset, High Ray Tracing, and DLSS for 60 FPS Metro Exodus gameplay at the following resolutions*:
RTX 2060: 1920x1080
RTX 2070: 1920x1080
RTX 2080: 2560x1440
RTX 2080 Ti: 3840x2160 -
hát gondoltam, hogy neked az tetszik.csak semmi meglepetés
EZT már nvidia ősszel nyilatkozta, hogy natív támogatás kell a motorokba, addig nem lesz nagy előrelépés ilyen téren a raszterizációhoz képest. Ugye pont ezért jött szóba a múltkor az Unreal 4 az nvidia találgatósban. Az pl jól fog kinézni RT effektekkel.[Epic adds ray tracing to Unreal Engine and hope to Nvidia’s RTX GPUs]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából lehetne értelmet találni, csak annyira nem költenek rá erőforrást, hogy kvázi használják az NV kidolgozott cuccait, amelyek talán nem is illeszkednek jól az adott motorba, stb.
Most lehet, hogy megköveztek, de én simán használnám fizikailag korrekt hangleképzésre.
Ez független a grafikától, tehát a motornál a raszterizációhoz meghozott döntésekkel nem kellene megküzdeni (amivel jelenleg eleve nem küzdenek, hagyják úgy ahogy van, aztán olyan lesz amilyen a DXR, a lényeg, hogy az NV fizessen).
Amire amúgy simán jó lenne az a valós idejű lightmap. Oké, piték még a mai hardverek erre, de három év múlva már elég gyorsak lesznek.
Szerk.: A különbség látszik, csak a képek felén az RTX off tetszik, a másik felén az RTX on.
Jó lenne ez egyébként, csak az a baj, hogy igazából mindent a motorban a raszterizációhoz szabtak, és arra csak úgy ráengedni az RT-t, hát nem túl okos dolog. Érdemes lenne ehhez külön is dizájnolni, de én úgy gondolom, hogy kb. úgy megy ez az adott stúdiónál, hogy építsük szimplán be, karoljuk fel a pénzt, aztán viszlát.
-
válasz
Televan74 #38805 üzenetére
Nem, ezentúl az lesz a duma hogy az RTX kártya azért szar, mert tudja az RT-t, mint látod.
Egyébként értelmes emberként beszélve, nem, nem lesz az.Nem eza legnagyobb gondja a Radeon 7 nek mint látod.
Ennek így nem sok értelme van jelenleg az én meglátásom szerint, csak éppen az RTX vevő nem veszít vele semmit, mert anélkül is gyorsak a kártyák, normal használat mellett. Egy ott lévő ficsőr aztán kb ennyi.ON/ OFF..
ha már ott van részemről ON ,60 FPS legyen meg Singleplayer alatt,majd ha meglesz a kártyám hozzá persze.Abu85 : Azért a TPU képeken látszik a különbség, még ha nem is annyi, amennyit megérne ez az erőforrás mennyiség. max 15 % még elfogadható lenne ezért az állapotért, minimális különbségért.
-
válasz
#45185024 #38802 üzenetére
itt[link] nézd meg amit linkeltem.
nem nagy valami, de azért nem rossz ahol látszik. Ott az állóképeken azért látszik. Szépen használják csak, ha valakinek tetszik kapcsolja be, ha nem akkor ne.Fejlődjünk lassan. Vagy a Radeon 7 azért jó mert abban még ilyen nincs? Konkrétan a radeon 7 szempontjából mindegy az RTX, akármilyen is, mert nem tudja és anélkül is gyorsabb a 2080.
-
#45185024
törölt tag
Na látod rég erre várok nekem a nép egyszerű fiának bemutassa valaki ON/ OFF
RTX Global Illumination On vs. Off: Metro Exodus Technical Analysis
Hadd halljam a válaszokat Nektek Mennyire esik le tőle az állatok ???
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Túra és kirándulás topic
- Befutott a MindsEye végső előzetese
- Le Mans Ultimate
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Melyik tápegységet vegyem?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Apple MacBook
- Xbox Series X|S
- Házi hangfal építés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged