- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Canon MILC: EOS R és M topik
- 3D nyomtatás
- OLED TV topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- TCL LCD és LED TV-k
- CPU léghűtés kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hokuszpk #37954 üzenetére
Nagyon röviden arról van szó, hogy a textúrákat bizonyos formátumban szállítják a játékokban. Ezek például a DXT-k (BC, azaz Block Compression néven is futnak). Sokféle van, különböző textúratípusokra. A lényeg az, hogy ezek veszteséges tömörítési formátumok, amelyek formátumtól függően valami:1 arányú tömörítést kínálnak. Leginkább 4:1, de vannak eltérők is.
Tehát amikor tömörítetlen formátumról beszélünk, akkor ott a nyers textúráról van szó, ami készül, és utána lehet gondolkodni, hogy milyen formátumban érdemes a komponenseket szállítani az adott motorban. Ez leginkább attól függ, hogy milyen minőséget akarsz látni. Magának a tömörítésnek a hátránya a veszteség, ami esetenként eléggé látható, tehát ezekre a problémákra lehet valami kerülőutat keresni, stb.A lényeg igazából az, hogy ha PBR pipeline-ról van szó, akkor fémhez mondjuk szükséged elég sok komponensre. Más felületekre, mondjuk kőnél nem igazán fontos a fémes hatás, tehát ott egy komponens mínusz, és ez itt a lényeg. A felület függvényében változó, hogy a PBR mennyi komponenst igényel. Viszont még ha tömörítesz is, és általában tömörítesz, akkor is ott van az a probléma, hogy már nem csak egy diffúz textúra kerül a felületre, hanem esetleg AO, normal, specular, height, edge, metallic, stb. Tehát a PBR rendkívül memóriazabáló, mert sokkal több textúrából kell megoldani azt, amihez régen relatíve kevés textúra is elég volt. Persze sokkal jobban is néz ki a program. Tipikus módszer, hogy a fontosabb modellek kapnak nagyobb részletességű textúrát, míg a nem túl fontos felületekre marad a kisebb részletességű, hiszen a hardveren nincs végtelen memória.
Jelenleg úgy 4K a maximum textúrafelbontás, ameddig elmegy egy játék, mert nincs igazán szükséged a 8K-ra, ha nincs ehhez optimális felbontása a kijelzőknek. Ez egyelőre ilyen úri hóbort, kipróbálni ki lehet, de sok haszna még nincs, viszont borzalmasan zabálja a memóriát. Az, hogy mennyire függ a tömörítés minőségétől. Egy hétkomponenses 8K-s fémpadlót le lehet húzni kb. 300 MB-ra, de kérdés, hogy megéri-e bukni annyi minőséget vele. Itt olyanra kell gondolni, mint amikor az ATI behozta a 3Dc-t. Az például sokkal jobban bánt a normal mapokkal, mint az S3TC. Több minőséget adott vissza. A DirectX-nél is készül egyfajta reform, hiszen már nagyon időszerű az ASTC megjelenése, ami veszettül jó megoldásokat kínál ám egy rakás aktuális problémára. A hardverek is kezdik támogatni (AMD Vega, Intel Gen9), csak a Microsoft vár még.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elektromos autók - motorok
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Xbox Series X|S
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER P termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
- iKing.Hu Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Használt, karcmentes állapotban 3 hónap garanciával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest