Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    titán

    válasz #45997568 #37953 üzenetére

    A kollega belinkelt egy csomagot. Van benne par map:

    Diffuse
    Displacement
    Normal
    Roughness
    Occlusion
    Specular
    Bump

    Ez eleve tul sok. Vagy A Bump kell vagy a Roughness attol fuggoen milyen a shader/workflow (Metalness vagy Specular). Az Occlusion nemigen van hasznalva de tegyuk fel hogy kell neki valamilyen UE4-es fellalashoz. Van ott egy teljesen szurke (ergo felesleges) displacement map is. Egyebkent nehez eldonteni mire is lenne jo az egesz csomag mert nemigen ul az osszeallitas semmihez, talan valami fura UE4 felallas. Vagy tul sok a map vagy keves vagy nincs benne erdemi info (displacement).

    A formatum pedig PNG, raadasul 16bit per channel, ez eleve marhasag. A single channel map-ek (a fekete-feherek) 8bit kene hogy legyen eleve, nemigen van eset hogy tobb lennek ezek. Talan a displacement ha nagyon fifikas akarna az ember lenni, de ez is eleve nem jellemzo es itt meg vegkepp mert nulla informacio van a map-ben.

    Tehat van itt 1.1GB csomag amibol:

    596MB = 5x 16bit -> 8bit = 298MB
    290MB = 1x 48bit -> 24bit = 145MB (Diffuse)
    240MB = 1x 48bit -> 24bit = 120MB (Normal)

    Az utobbi egyebkent nem ritka hogy csak 2 channel mert a harmadikat kiszamolod betolteskor/hasznalatkor, de itt legyen 3.

    Ez elve fele meret, de egyebkent se igy vannak hasznalva mert a VRAM-ban vagy uncompressed vagy valamelyik hardveresen tamogatott formatumba vannak komprimalva (DXT) ami 1:4 es 1:6 tomoritest ad.

    A problema viszont inkabb az hogy az "egy textura" nem ugy van ahogy Abu itt illusztralta es ha nem ertesz hozza akkor termeszetesen fals kep keletkezik a fejedben. Ahogy a kollega irja a #37914-ben:

    "Hát azért egy tippre 8k/méter textúrasűrűség talán egy SW mozifilmbe is fölösleges."

    Amire gondol az az hogy az Abu csomagjaban lathato fem padlolap a valosagban olyan 1x1m (vagy ha en jol szamolom a recek alapjan akkor talan csak 50x50cm) es erre nem fogsz egy 8K felbonmtasu texturat pazarolni. Azt hiszem az lenne az utolso napod a meloban vagy minimum megkerdeznek hogy minden OK, nem akarsz egy szabadnapot hogy osszeszedd magad? :)

    A texturak egy jatekban ugy vannak meretezve (az olyan aprosagokrol mint a texture memory budget a projektben eltekintve) hogy mennyi helyet foglalnak el alltalaban a kepernyon. Nagyon ritka hogy egy textura egy objektumnal mondjuk 4K felbontasu lenne mert nem sok ertelme van ugyanis nem tolt ki annyi pixel a vegso kepen. Ennek a map-nek amit Abu mutatott olyan 256x256 vagy ha nagyon akarod akkor 512x512 meretben van ertelme, mert kb. max annyit foglal el a kepernyon es jol nez ki meg gugolaskor is :) Ez a masik dolog - nem mindegy hogy milyen jatekrol van szo, mert azerint hogy milyen aszerint jon ki mi a maximum texel to pixel ratio, hogy mennyi pixelt foglalhat el max a textura a kepernyon. Pl. egy 1080p felbontasban egy FPS jateknal ha az 1x1m texturad 1024x1024 akkor ha teljesen a falnak mesz akkor hasznalod ki a maximumot. Egy madarnezetu RTS-ben a max talan ennek a tizede. A TPS meg valahoz kozotte van, az FPS duplaja vagy fele, attol fuggoen a ratiot vagy a felbontast veszed. Ehhez jon meg az hogy szep ha 1:1 a texel:pixel arany, csak alltalaban pazarlas. Tobb ertelme van kisebb felbontasu (mondjuk 512x512 vagy 256x256) es tiling mert alltalaban senki nem bamulja 2 centirol.

    Lenne meg, de mar semmi kedvem, megyek enni :)

    Szerk: sokaig irtam, latom a kollega is kozben utannanezett, mondjuk volt ra par napja.

Új hozzászólás Aktív témák