Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #34996 üzenetére
A konzol még mindig jelentősen másképp működik, mint egy PC. Akármennyire is megold dolgokat a DX12 és a Vulkan, nagyon messze vannak attól, amire egy konzol képes a legalacsonyabb szintű hozzáféréssel. Az Explicit API tehát csak segít a régi limitek feloldásában, de nem viszi le az elérést konzolszintűre. Azt nem lehet megcsinálni fix hardver nélkül. Meg ugye az Xbox One konzolokban is vannak olyan trükkök, mint a dupla parancsmotor, ami a PC-s hardverekben nincs, illetve az Xbox One X-ben a CPU ki van egészítve olyan fixfunkciós blokkokkal, ami egyszerűen tipikus grafikai szempontból fontos munkákat gyorsít. A PC-s processzorokból ezek is hiányoznak. Lehet, hogy egyszer lehozza ide a Microsoft ezeket, de amíg konzolon csak a saját hardverednek kell megfelelni, addig PC-n egyeztetni kell az összes gyártóval egy esetleges szabványról, mert anélkül csak állna a tranzisztor ebben a hardverben.
(#34997) imi123: Nem tudni. Annyira speciális a konzol, hogy akármit választhatnak rá a cégek. Szerintem a 7 nm már nem hoz annyit, hogy ezt erőből csinálják, ahogy mondjuk PC-n, szóval úgy gondolom, hogy a next-gen már igen sok olyan módosítást vihet a hardverbe, amelyek egy-egy tipikus feladatot gyorsítanak. Már a PS4Pro és az X1X esetében is egyre kísérletezőkedvűbb volt a Sony és a Microsoft, így megpakolták őket saját IP-kkel, amik sehol sem találhatók meg. Mivel ezt az AMD különösebb gond nélkül megoldotta, így szerintem a következő konzoloknál még több saját IP-t építenek be, vagyis még inkább egyediek lesznek a dizájnok. Ezzel azért a 7 nm mellett sokat lehet nyerni, mert arányaiban a fixfunkciós blokk a leghatékonyabb. Konzolon ez nem is probléma, fix a hardver, arra szabják a játékokat.
-
imi123
őstag
válasz
NewHope88 #34993 üzenetére
Nekem nincs bajom azzal ha a Procit jobban terhelik mert most pont prociban vagyok erősebb.(Ryzen 2700X+1070) csak nem értem mi változott.PS4-nél amikor felhoztuk hogy kicsit gyengusz a Jaguár le lettünk hurrogva hogy még kávét is tudna főzni unalmában a proci annyira minden a GPU-n megy. Most meg mit látok 8 magos proci már kevés. No most akkor mi van?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #34992 üzenetére
Nem azért lett fontos a proci, hanem azért, mert egyre több az explicit API-t nem csak használó, hanem kihasználó cím. Világos volt, hogy amikor ezt bevezették, akkor az volt a cél, hogy a többmagos rendszereket elkezdjék használni. Az Intel is hozza a mainstream nyolcmagosát, tehát nem egyedi dolog az, amit az AMD csinál. A következő szint majd a 16 mag lesz. Az Intel is nyomná ezt már 2019-ben, ha meglenne hozzá a gyártástechnológiája
-
->Raizen<-
veterán
Tok mindegy hogy szerinted nem az kell fh4 nek 4 magos proci ha azzal se akad meg droppol gyengebb vga karival sem ultran.
Nv kijon uj driverrel es a vega el lesz picsazva ahogy a forza 7 idejeben volt. Keresz eletu ez az elony amit ms jatekokban a vega fel tud mutatni 😂 -
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont az, hogy ott nem limites. Direkt megnézettem egy Threadripperrel rendelkező emberrel a Forza Horizon 4 demóját, mert furának tűnt, hogy az AMD négymagossal teszteltette. Egy 16-magos Threadripperrel már a vizes Vega 64 nyakán volt az 1080 Ti még 1080p-ben is, nem kellett hozzá 4K. Szimplán 8-magos procival az 1080 Ti inkább a Vega 56-tal van pariban. Eközben a 4K-s eredmények nem változnak az extra nyolc magtól. Ez klasszikus CPU-limit. Azt is lehet tudni, hogy miért. Az NVIDIA aktuális DX12 implementációja a Tier_3-as bekötést nem támogatja hardveresen, de megoldják egy CPU oldali implementációval. A Microsoft ezt nem tiltja, alapvetően az Intel is így csinálja, csak ők az L3 cache-t is bevetik. Haszna ennek eléggé sok van, csak több processzorerőt igényel, de az NV többször utalt már rá a konferenciákon, hogy hosszabb távon többet nyernek ezzel a megoldással, mintha a hardvereikre szabott Tier_2 szintet használnák még ma is, na meg sok lehetőség van trükközni is. És alapvetően ez logikus, elvégre iszonyatosan megfizethető kategóriába kezdenek süllyedni a hat-nyolcmagos procik, és fél év múlva 16-magost is vehetsz mainstream foglalatba. Tehát amíg mondjuk ma még egy picit probléma számukra, az már holnap nem lesz az, és eközben élvezik a legmagasabb bekötési szint előnyeit. Emellett tudják nagyon jól, hogy a média úgyis a legjobb procical fog tesztelni, ahogy itt a Ryzen 3000, rárepülnek a 12-16 magra. Ezt megtanulták a DX11-es érából, hogy hiába kezelték jobban a deferred contextet, annak igazi haszna nem volt, mert a tesztek 4-5 GHz közé tuningolt Core-okat használtak. Most ők kezelik rosszabbul az új DX API-t, de ennek sem lesz igazi hátránya, mert a média számára ugyanúgy nyitva lesznek a lehetőségek arra, hogy 12-16-magos procikat dobjanak a tesztplatformokba. Tehát effektíve teljesen jó, amit csinálnak, mert ugyanúgy nem éri őket hátrány a tesztekben, ahogy az AMD-t sem érte igazán a deferred contextes DX11-es játékokban. Persze pár oldal előveszi majd, hogy mennyivel hatékonyabb már az AMD DX12 meghajtója négymagos procival, amire az AMD is ráerősít, hiszen folyamatosan küldözgetik a review guide-ot, hogy egy 7700K mellett az 1070 Ti, az 1080 és az 1080 Ti egymás nyakán vannak a Forza Horizon 4-ben, és ezért az NV drivere a felelős, bezzeg a mi driverünk mennyire szépen skálázódik már négymagossal is, tehát már ott GPU-limit közelébe kerülnek, de kb. annyi haszna lesz ennek, amennyi az NV-nek volt a DX11-es drivereiből, amikor ugyanez csinálták. A GPU-tesztek ettől még izomprocikkal lesznek levezényelve.
(#34990) namaste: Magasabb felbontáson az 1080 Ti is kezd GPU-limitessé válni. De ugyanúgy eléri a Vega 64-et 1080p-ben is, csak egy 16-magos Threadripperre van szüksége. Tehát a hardver működik, ha alárakod a procit. Tényleg nem viccből nyomatja a saját review guide-ját az AMD 7700K-val. Ott még a Vega 56 sincs meg az 1080 Ti-nek Full HD-ben. Okkal választották ezt a processzort. Tudják nagyon jól, hogy az NVIDIA drivere eléggé másképp bánik a processzor erőforrásaival, így ha Ryzen 2700X-re mennek az a Vegákon nem dob sokat, de az 1080 Ti-nek számítana. Szenyók ám ezek a cégek. Ha rákérdezel, akkor boci szemekkel nyomják, hogy de a 7700K az egyik legjobb gamer proci a magas egyszálas teljesítménye miatt.
Jaja az, csak a Forza Horizon 4-nek pont nem ez kell, és ezt ők nagyon is tudják.
-
namaste
tag
A Forza Horizon 4-ben 4K felbontáson a 1080Ti jobb mint a Vega 64, 1440p ugyanez. Ez igen meglepő, mert mindig azt írod, az AMD driver így, a Vega úgy, az NV driver meg amúgy, de a magasabb felbontásokon mégis elfogy a lendület. És nem csak ebben a játékban, volt már több példa is erre. Tehát, amikor 3 éve elkészült az AMD DX12 driver, akkor nem gondoltak a nagyobb felbontásokra.
A wccftech tesztje szerint négy mag/négy szál felett az átlag FPS alig nő, ha engedélyezik az SMT-t az jó hatással van a minimum FPS-re. Hol van a 64 szálig skálázódó motor?
-
Looserke
őstag
válasz
->Raizen<- #34980 üzenetére
a minecraft is jól szaladt a 4 magos 3570K-mon, attól még nem ez lesz a trend, az új játékok már mind kihasználják a 4+ magot/szálat
-
Looserke
őstag
válasz
->Raizen<- #34977 üzenetére
nyomj pár kört Battlefield 1-ben 64-fős szerveren...
-
->Raizen<-
veterán
-
Több dolgot is kétkedve hiszek ebben a hozzászólásban főleg a 16 magos processzor dolgot. Pont erről beszéltem feljebb, hogy te sem gondolod komolyan hogy a Forza 4 16 mag alatti CPU val Nvidián bottleneckelni fog, dx 12 ide vagy oda. és jövőre már ez lesz az alap mert jönnek az AMD TR procik Desktop vonalra főleg hogy Nvidia ezt vártja Lol. ilyenkor magamba fordulok és elszámolok tízig.
Én nem azt írtam fentebb, hogy a pascalt hanyagolni fogja nvidia , hanem azt írtam, ha csak annyit hátrányt szenved mint eddig és közben a Turing így vírit Vulkan és Dx 12 alatt akkor nem lesz gond, mert ott lesz azon az asztalon amin játszik a vega és az RX . legalább is szerinted +még pár emberke szerint, és innentől majd meglátjuk mennyire ütközik ki ez a 2 év hátrány. Szerintem semennyire nem fog, van rá egy jobb minőségű tálca söröm. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Te mondod, hogy innentől kezdve a Turingra lehet tervezni. Én pedig azt mondom, hogy nem, mert az egy dolog, hogy a Turing mostantól kevésbé érzékeny azokra a dolgokra amelyekre a Pascal, tehát egy Microsoft ajánlásai szerint megírt alkalmazás hasonló hatékonysággal futhat NV-n, mint Intelen és AMD-n, de a Pascal ezt a hatékonyságot sosem fogja elérni a mostani implementációval, szóval kb. semmit sem fog változni az NV ajánlása. Kivéve persze, ha nagyon ki akarják végezni a Pascalt, akkor borzalmasan sokat tudnak rontani a hardveren, de erre egyrészt nincs különösebb okuk, másrészt elég sokan elfogadták, hogy az NV ajánlásai az AMD-nek és az Intelnek irrelevánsak, tehát amíg a Pascal tényező, addig miért is ne lenne érdemes ennek kedvezni, ha a többi másik architektúrának ez nem fáj?
Nagyon egyértelmű, hogy hol mutatkozik meg. Ha nem lenne gond a driverrel, akkor milyen hardvere az NV-nek kb. úgy futna, ahogy az új Tomb Raider alatt. Ehhez képest ha csak egy picit nem követed az NV ajánlásait, akkor a Strange Brigade már hatékonyságot veszít, noha itt azért van még egy Vulkan leképező, tehát annyira azért nem volt hely a specifikus optimalizálásnak, de ott van még a Forza Horizon 4, illetve nemrég a World of Warcraft DX12 módja, ahol annyira nem működik az NV drivere, hogy amíg Intelen és AMD-n a DX12 a default, addig NV-n a DX11. Egészen egyértelmű, hogy amíg az AMD és az Intel implementációja az esetek jó részében működik, addig az NV implementációja borzalmasan kényes.
Itt nem ellene történő optimalizálásról van szó. Azért a Microsoft nem véletlenül ajánlja azt, hogy a root signature-ben ne legyen buffer view. Ennek az oka, hogy az API-t úgy alakították ki, hogy ezeket a leírótáblákba helyezzék a fejlesztők. Emiatt egy csomó SRV és UAV nem is helyezhető direkten a root signature-be, hiába írja a saját ajánlásába az NVIDIA, hogy számukra kritikus, hogy itt legyenek ezek az erőforrások. Tehát amikor azt látod, hogy egy alkalmazás nem az NVIDIA, hanem a Microsoft ajánlásait követi, lásd a World of Warcraft DX12 módja, akkor az azért van, mert olyan erőforrás-formátumokat használnak, amiket az API el sem helyezni a root signature-ben. Szóval nem az NV-nek akarnak keresztbe tenni, hanem úgy írták meg a motort, hogy az nem igazán működik az NV ajánlásaival. És tudják nagyon jól, hogy ezzel az NVIDIA rengeteg sebességet veszít, de nem tudnak ellene tenni. Az NV valamiért a DX12 implementálásának ezt a módját választotta, biztos megvolt rá nekik is az okuk, de ez bizonyos felépítésű programoknál eléggé rossz hatásfokú. Ezzel hardveres szinten nem tudnak mit kezdeni, a meghajtót kellene valahogy átírni, hogy jobban igazodjon a Microsoft ajánlásaihoz. Ez igazából a Pascal gondjait is megoldaná, csak most vizsgáld ezt a problémát az NV szemével. Az AMD régóta eléggé kész és eléggé gyors DX12/Vulkan implementációt kínál. Az Intel gyakorlatilag utolérte őket a Vulkan API-ban, és most megint nekifogni átalakítani a dolgokat, hát eléggé necces. Ma már több szól ellene, mint mellette, inkább megéri egy rakás erőforrást beleölni a specifikus trükkökbe. Sokkal bonyolultabb lesz a driver, tesztelni is sokkal nehezebb lesz, de nem kell újrakezdeni.
A Forza Horizon 4 problémája eléggé egyszerűen kezelhető. Ott egyszerűen kell még processzormag. Jövőre jönnek a 16-magos mainstream Ryzenek. Szóval az alapvetően megoldja magát. De egy 16-magos Threadripperrel már nincs az a limit, ami a mainstream CPU-knál tapasztalható. Ott már gyorsabb a Vega 64-nél az 1080 Ti, igaz nem sokkal, de picit gyorsabb. Ezért tesztelt az AMD négymagos CPU-val, amikor kiküldték a review guide-ot. Tudják, hogy az NV DX12-es drivere több processzorerőt igényel, mint a saját driverük, ami ebből a szempontból eléggé hatékony. Nyilván nem hülye cég az AMD. Tudják, hogy ha Threadrippert toltak volna az NV alá, akkor jóval kisebb lett volna a Vega fölénye. Ezekre érdemes felfigyelni, mert az ördög a részletekben rejlik.
Mi is emiatt alakítjuk át a teszplatformot, hogy jövőre könnyen tudjunk 16 magra ugrani, mivel úgy tudjuk, hogy az NV-nél a DX12 és a Vulkan alatti nagyobb processzorigény tartós lesz. Nyolc maggal egy Forza Horizon 4 simán limites, de jövőre 16 maggal már jóval kellemesebb lesz. Erről egyébként nagyon sok duma van a háttérben, hogy a Ryzen "3000"-et az NV nagyon várja, mert erőből megoldja a driverük egyik gondját, tehát azzal nem kell foglalkozni. Emiatt sem éri meg most nekik újraírni, mert aránytalanul nagy befektetést igényelne, miközben fél évre vannak az új procik, amelyek a mostaninál sokkal erősebbek. -
VTom
veterán
válasz
Locutus #34971 üzenetére
De most komolyan, azemberek azért vesznek inkább pascalt, mert "maxPerStageDescriptorStorageBuffers a korábbi 4096 helyett 1048576. Ezt azért illet volna az elején is a hardveres maximumra állítani, mert az AMD is arra rakta. Ugye ez az AMD-nél 4294970000, míg az Intelnél 1200"?
-
Raymond
titán
"Egy egy játékra alapozni bármit is értelmetlen. jelenleg a Vega 56= GTx 1070TI már ahol. És ez így is fog maradni. Egy pár napon belül kijön a javítás Forzához is, ahol bottleneckel a játék Nvidiával."
A masik dolgo hogy ez a GameGPU-rol van amirol mar egy-ket hete gyozkodnek itt hogy szar es nem ernek semmit a szamok
Egyebkent ezt mertek:
Ami erdekes, mert nalam a GF1070 kartya 2000Mhz GPU es 8800Mhz RAM beallitasokon 81.8 - 98.2 - 120.3 (min-avg-max) ugyazokkal az Ultra beallitasokkal 1080p-ben. Igy nez ki a tobbi felbontas nalam:
Ultra Min Avg Max
---------------------------
2160p 40.4 - 48.2 - 56.3
1440p 64.4 - 76.0 - 91.1
1080p 81.8 - 98.2 - 120.3Egy igy a 2160p:
2160p Min Avg Max
--------------------------
Ultra 40.4 - 48.2 - 56.3
High 54.6 - 59.9 - 65.5
Medium 58.2 - 63.3 - 69.2Ami erdekes hogy a jatek siman jatszhato azzal a 48FPS atlaggal is es nincs keptores se kikapcsolt vsync mellett. A min es max kozott van kulonbseg, de menet kozben a kilengesek nagyon kicsik igy az iranyitasnal se nagyon erzeheto az a klasszikus problema hogy az egyik pillanatrol a masikra sokkal rosszabbul iranyithato lenne az auto.
Szerk:
Ja, es olvastam az oldalon ezt:
"Для тех, кто будет пользоваться бенчмарком напоминаем: для теста FPS мы использовали программу MSI Afterburner и начинали замер частоты кадров раньше, чем это делает сам бенчмарк."
Csak nem tudom ennek mi ertelme. Mindek az FPS merni amikor meg a jatek a teszt beolvasassal es a setup-al dolgozik.
-
"1080 Ti a Vega 56 alá."
Ennyi év alatt még mindig nem engeded el ezt a dolgot.Driverben le van maradva aztán ez hol mutatkozik meg ? Dx 12 alatt Tomb raiderben? vagy a Dx12 alatt a BF5-BF1 ben ahol Mindenki, AMD- NV -Intel egyformán szív? értelmetlen dolog ez Abu, te egy olyan emberke szemszögéből nézed a dolgokat, aki kizárólag technikai oldalról engedi láttatnia dolgokat és ezt rávetíted a várható jövőre, de a piacot és a cégek ehhez való viszonyát szokásosan rosszul méred fel.
Erre jó példa volt a tavalyi Nintendo Switch cikked ,ami alatt azt írtad nekem novemberben hogy decemberben már nem fognak eladni számottevő mennyiségű SWitchet, mert aki akarta megvette már novemberben. Na attól azt hittem lehidalok. Aztán jött a jelentés, hogy rekord példányszámot értékesített Nintendo decemberben .
persze hogy fontos, hogy számítsanak az Nv ajánlásai mert mint írtad ettől nem lassul konkurencia a fejlesztő meg hülye lenne egy PC-s portot a piac 70 % át uraló hardver ellen optimalizálni.
Egy egy játékra alapozni bármit is értelmetlen. jelenleg a Vega 56= GTx 1070TI már ahol. És ez így is fog maradni. Egy pár napon belül kijön a javítás Forzához is, ahol bottleneckel a játék Nvidiával.
Turing meg jelenleg Vulkan alatt és dx 12 ben is hasít az előzetes infók alapján, 2 év driveres előny egy generáció alatt 3 generációnyi hardveres hátrányt fog jelenteni AMD nek.
Bekövetkezettk az , amit évek óta hajtogatok, hogy a zöldek is azt mondták most, hogy rendben , nyomjuk az explicit API-kat, innentől pedig akkor hardveres téren (is) fel kell venni velük a versenyt nem pedig driveresen és csodavárós módon,és amit egyébként nvidia 1 éven belül abszolválni fog a Turing miatt.
Ezt ttette folyamatosan évek alatt és ennek köszönhetően a Pascal dx 12 alatt sem szenved számottevő hátrányt egy játékban sem, sőt új Tomb raider alatt le is hagyja a konkurenciát. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Továbbra is fontos, hogy sok helyen az NV ajánlásai számítsanak, mert attól, hogy a Turing jobb az explicit API-kkal a Pascal még nem az, és ha az NV ezt leszarja, akkor simán bezuhanhat az 1080 Ti a Vega 56 alá. Szóval itt sok változás azért az NV ajánlásaiban nem lesz.
A driver pedig más lapra tartozik, ott az NV eléggé le van maradva az AMD-hez képest. Hiányzik az a két év, amivel az AMD hamarabb kezdte meg ezt az irányt, és ez abban nyilvánul meg, hogy DX12 alatt kevésbé optimális a CPU-magok használata. A Forza Horizon 4-ben sem azért van a Vega 64 alatt az 1080 Ti, mert ennyire képes a GPU, hanem mert ennyire képes a driver. A felbontás növelésével ez a CPU-limit egyre kevésbé lesz meghatározó, és azzal jön is fel az 1080 Ti. Ezzel nagyon nehéz mit kezdeni általánosan, csak trükköket lehet bevetni, ami segítségnek segítség, de nem általános megoldás. De persze érthető, hogy mi a helyzet. Az AMD aktuális implementációja három éves, míg az NV-é egy. És ebben az is számít, hogy az AMD nem nulláról indult, míg az NV igen, emiatt is cserélték le egy éve az eredeti implementációt. Csak az új meghajtó borzasztóan érzékeny lett bizonyos dolgokra, amit természetesen lehet javítani, de ez nem pénz kérdése, hanem időre van szükség.Én azt sem tartom lehetetlennek, hogy kidobják a fenébe a mostani meghajtót, és a Vulkánt szelik fel úgy, hogy a hardverhez közeli rétegét célozzák egy DX12-es köztes réteggel. Az Intel lassan erre tér át. Az AMD pedig azt csinálja már a kezdetek óta, hogy van egy absztrakció a hardver fölött, és afölé húznak API implementációt. A korábbi tapasztalatok alapján ez tök hülyeségnek hangzik, de explicit API-val ez működik, és nem valószínű, hogy a nyers sebesség itt a kulcs, hanem az, hogy gyakorlatilag mind a két explicit API igen nagy részben közös kódon fut, vagyis elég ezt fejleszteni, és a gyorsulás jön mindkét API-ra vonatkozóan. A beleölt humánerőforrás hatékonysága szempontjából ez azért nem mindegy.
Az Intel Vulkan meghajtója iszonyatosan jó lett, míg az NV most írja át. Már látszanak a változások a korábbi meghajtókból is, egy csomó "PerStageDescriptor" limit lett sokkal nagyobb az elmúlt időszakban. Ami egyébként eleve WTF volt, hogy miért nem ekkorák voltak a kezdetektől fogva, de legalább kapcsoltak. Például a maxPerStageDescriptorStorageBuffers a korábbi 4096 helyett 1048576. Ezt azért illet volna az elején is a hardveres maximumra állítani, mert az AMD is arra rakta. Ugye ez az AMD-nél 4294970000, míg az Intelnél 1200, de a kékeknél eléggé másképp működik a meghajtó. Az Intel hardveres maximuma 384 lenne, de ők trükköznek az IGP-vel közös lapkán lévő CPU-val.
-
#45185024
törölt tag
Azt ügyesen csinálta NV hogy nem adott ki drivert és ha van kalózpéldányod kártyából akkor sem tesztelheted /használhatod. Ezt mindenhol így kellene és így jó előre el lehetne küldeni a tesztkártyákat, egy belső szerverről az adott tesztelő kollegákat pedig ellátni akár serialszámmal ellátott predriverrel.
A nyers teljesítmény önmagában a Cuda emelésből a 12nm-ből és a GDDR6-ból is jön, csak akkor van a baj ha a nyers teljesítményt price/rperformance vagy cuda/ performance tábblázatokban forszírozuk. -
válasz
#45185024 #34966 üzenetére
Ez akkor lenne igaz, ha nem lenne nyers teljesítményben előrelépés, de úgy néz ki lesz, 30-55% közötti játékoktól függőben, ráadásul az új API-k alatt kiemelkedően jók lesznek.ami eddig Mantra volt API téren az AMD kártyának az a Turingnak is jó lesz.
Az hogy mennyi szilícium vagy hogy oldják ezt meg, engem, mint vevőt nem igazán érdekel.
Szerintem nincsenek kényszerhelyzetben, majd árat vágnak, ha kell,ha eladtak a Pascal készleteket vagy lesz konkurencia, csökken az eladás stb.Az a felmérés is érdekes mert vagy az első vagy a második kamu volt, ilyen nincs 1 hét alatt.
-
#45185024
törölt tag
Itt véleményem szerint nem a pénzzel van a baj az NV új kártyáknál.
Gazdag emberek eddig is voltak ezután is lesznek Yacht-ok eddig is álltak a kikötőben amire tudom hogy soha sem fog telni.
Szilíciumot öntöttek bőven az RTX-be az a nagy pénz ezt el kell ismerni!
A belső vívódást (a zöld mumus) itt sok emberben az okozza hogy hiába nő több mint 80 százalékkal a tranzisztor szám hiába lett a 754 nm2 2080TI és 545 a 2080 a 471-hez képest (1080ti)
Ha nem ők határozhatják meg hogy az mire megy. egy sima 1080TI is gyorsabb lenne ha 545-nyi szilíciumot szánnak rá...
NV egy lépéskényszerben van mert lefedte a piac 60.. valahány százalékát nem merem kimondani mert petyke leszidna
És innen ha két és fél évvel a 2080 megjelenése után akar még pénzt keresni lépnie kell.
A 12 nm nem alkalmas elugrásra ezért kitaláltak valami mást...
Az AMD-nek jól fog jönni a ray tracing örület. Egyrészt neki vannak automatizmusai, shader modell miért van a Vegában? Mert a konzolon már létezik és könnyű portolni.
Ahhoz hogy az AMD megtarthassa a 30%-át semmit nem kell tennie.
kispéldányszámú 440 ezres kártyák nem fognak nagy példányszámot és ezzel részesedésarányt hozni.
Annál inkább a Vega 24 amivel majd olcsón elárasszák Kínát , NV kiszorul a kisgépek piacáról és ez nem konzol ez bizony Vega és bele fog számítani a GPU részarányba -
válasz
#45997568 #34959 üzenetére
Ez érdekes tényállás amit leírtál, hogy az RTX miatt AMD-t vesznek Pascalt nem.
Aki eddig az RTX teljesítményére várt az nem a RX 580-Vega 56 - GTX 1070 ársávjában és teljesítményében gondolkozott. Inkább most nagyon sokan vesznek Pascalt, főleg 1080 TI-t a használt piacon de népszerű lett az 1070 -100 K alatt is kavar például.
A te véleményed szerint Nv esetében az RTX árazás miatt nem veszik a Pascal kártyákat míg a z AMD-s kártyákat sznobizmus miatt nem.Ki kellene lépni az áldozat szerepből és megérteni, hogy a Pascal( is ) egy baromi jó generáció, minden szegmenst kiszolgál a GT1030 - az XP ig. Nincs rá válasza AMD nek, maximum középkategóriában ahol a GTX 1060-1070-1070TI-1080 jó darabig válasz nélkül volt,( kivéve a az 1060, ) majd egy fél generációval elkésve sikerült az 1070-1080 krátyára választ adni, úgy ahogy fogyasztást satöbbit figyelmen kívül hagyva.
Vega 56 és 64 még mindig nagyon drágák,kivéve egy egy típust ami beesik megfelelő árra, de az meg nem választék.
Ez a 30 % is a bányászat miatt ennyi, szerintem rosszabb lenne a Vörösök helyzete, ha nem lett volna bányászláz minden szempontból.
Pascal nem lesz kivezetve egyből. Egyébként nem igen tudok neked olyan kártya generációt mondani ami ne horror áron indult volna és pár hónap múlva talált magára árazás szempontjából.
Lásd AMD olaláról a Fury-t vagy éppen a Vega-t, ami még mindig nem talált magára.
Az is érdekes,hogy kettővel ezelőtti generációról beszéltek ti is az RX 580 személyében itt, nem pedig a Vegá.-ról.Ha elméletileg beáll az árazás akkor az RTX 2070 kb Vega 64- GTX 1080 árban lesz kapható. a 2080 meg az 1080TI árában.Tippre a 2060 valahol az 1070 és 80 között fog kavarni 300 dolláros áron.
Meg kell várni hogy egyáltalán megjelenjen beálljon az ára és utána érdemes erről végleges véleményt alkotni. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
#45997568 #34959 üzenetére
lattam erre 580 8GBt 250 euroert, namost annyiert az igy eleg jo vetel (es kb barmi hasonlonal jobb vetel, tetejeben ez valami OC kartya volt). ja es mar lehet kapni, nem ugy mint az utobbi evben kb barmikor is.
a piac nagyresze meg tovabbra is 400eur alatt van. az rtx ebben a szegmensben nem csinal semmit.
lehet meresi hibarol is szo a jelen es a mult honapban is
-
Raymond
titán
válasz
Crytek #34958 üzenetére
Nincs benne a listaban, de szerintem csak lemaradt mert EU orszag es a masik listaban ahol az iranyitoszamokrol es a telefonszamokrol van szo benne van: [link]
Csinalsz egy kontot, vegigmesz a rendelesen es meglatod, de gondolom valahol a 17,99 Euro Szlovakia es Csehorszag regiokban fog mozogni.
Vagy irsz a fonoksegnek, ugy nez ki meg fogjak erteni magyarul is :
Gesellschaftssitz ist Dresden
Amtsgericht Dresden HRB 16246
Umsatzsteuer-ID: DE195033395
Geschaeftsfuehrer: Helmar Hipp, László Kovács -
#45997568
törölt tag
válasz
Petykemano #34956 üzenetére
Gondolom jo paran vesznek protest AMD cuccokat, a zoldek uj generacioja most egy olyan lelektani hatart lepett at az arazassal aminel sokan azt mondjak h kapjak be, veszunk inkabb AMD-t.
Jo par forumon olvastam ezt, a Pascal-t ugyanezen okok miatt nem veszik ugyanezen vasarlok.
Ugyanigy persze vannak akik AMD-t nem vesznek, mert csak. Sznobizmus van meg divatmajmolas
(tisztelet a kivetelnek)
Ettol meg eleg jelentos a vasarlobazis aki vesz majd zold cuccot, mert uj, meg RTX, meg "mindenki" ezt veszi...
Vtom: egeszen jol hangzik, akkor addig koltok masra
-
Crytek
nagyúr
Valaki rendelt már esetleg VGA-t vagy valamit a Cyberportról? Lassan 400 euró alá esik az 1070Ti.... Az érdekelne mennyi a szállítás mert a végzettségem kevés nem tudom feldolgozni
-
Petykemano
veterán
válasz
Firestormhun #34806 üzenetére
-
Milka 78
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hokuszpk #34948 üzenetére
Szerintem egy túrót mérik le ennyi CPU-val. A teljesítményben közel állókat csak másolgatják.
(#34943) b. : Más is ezt méri: [link]
Direkt írtam cikket, hogy a Forza Horizon 4 nem úgy használja már a DX12-t, ahogy régen. A lightos korszakot lezárták. Most már erősebben belemennek az API képességeibe, és a fejlesztők szerint a mai meghajtóknak ez még probléma. Ezt lehet javítani, a kérdés a mikorra. Az NV valószínűleg specifikus trükköket dob majd be, mert arra nem hiszem, hogy van idejük, hogy eljussanak általános implementációval oda, ahol az AMD drivere tart. Sokkal később kezdték meg a munkát az explicit API-kkal, és időközben még volt kettőt hátra történet is, amikor átírták a kezdetni implementációt. Szóval itt rövidebb távon trükközni kell. Erre egyébként viszonylag sok lehetőség van még DX12-ben is, na persze nem annyi, mint DX11-ben, de vállalható.
Az Intel is egy kicsit le van maradva, de ők szerintem azt fogják csinálni, hogy szétválasztják az explicit API-k implementációját. A Vulkan driverük már olyan, hogy van egy hardverközeli réteg, illetve egy API alatti összekötés. Ide már be tudják fűzni a DX12-t is, és akkor a mostan implementációt el is dobhatják. De itt is kérdés a mikor. Bármennyire is logikusnak tűnik, nem túl könnyű fejlesztésekről van szó a gyakorlatot nézve.
-
Egyszer van hamm-hamm és mekkora felháborodás.
-
válasz
Crytek #34940 üzenetére
NV-nél driver bottleneck van. Lásd PH-s Forza hír.
-
Crytek
nagyúr
Forza Horizon 4 demo CPU/VGA teszt
Mivan nvidia....Vega 64 már a RTX 2080ti-t fogja verni fhd-be
-
-
válasz
#45185024 #34936 üzenetére
RTCore + Tensor miatt nagyobbak az SM-ek. Elvileg ugye a TU104 és TU106 között csak 12 SM-nyi különbség van (36 vs 48). Tehát 12 SM mérete durván 100mm², ami pont egy GPC, 8.33 mm² egy Turing SM.
Nézzük a Pascal-t. A GP104 és GP106 viszonyával jól lehet számolni, hiszen utóbbiban 0.5x SM és 0.75 ROP van. Ebből lehet írni két egyenletet, hogy durván mekkora egy Pascal SM illetve ROP:
200 mm² = 10 SM + 48 ROP
314 mm² = 20 SM + 64 ROPAz első duplájából vonjuk ki a másodikat, így ez lesz:
86 mm² = 32 ROP
Ennek dupláját ha levonjuk a másodikból, akkor pedig kijön, hogy:
142 mm² = 20 SM
Azaz egy SM 7.1mm². De ugye egy Turing SM-ben 64, míg egy Pascal SM-ben 128 shader van, így:
1 SM = 3.55 mm²
Tehát a Turing esetén egy SM több mint felét az RTCore meg a Tensor foglalja el, s akkor még nem számoltam gyártástechnológiákkal meg az egyéb fix egységekkel.
Igazából hülyeség ez a számolgatás, mert rohadtul nem pontos, de én legalább jól szórakoztam.
De azért ellenőrizzünk:
Turingnál ha 100mm² egy GPC, akkor kiszámolható, hogy 64 ROP 12 nm-en az 145 mm². Ugyanez (eltekintve az arch különségekrtől) 16 nm-en 172 mm², tehát 17%-kal kisebb az új gyártástechnológia. Na persze.
-
#45185024
törölt tag
Néztem ma ezeket a képeket és azon gondolkoztam hogy az NV vajon mi alapján találja ki ezeket a kategóriákat hogy mi a 2080.
Mert ár alapján nem az 1080-al jön ki egy kategóriában, a méret alapján meg az 1080TI-nek ugye a 2070-el kellene küzdenie.
Mivel egyik sem így teljesen önkényesnek tűnik amikor majd összehasonlítják az 1080-at a 2080-al és az 1080TI-t a 2080-TI-vel. Nektek mi a véleményetek ? -
Crytek
nagyúr
válasz
Raymond #34931 üzenetére
Csak részben ....
"only high-eng gpu's of both vendors (1080Ti & Vega 64) tested With 25 CPUs, and then:
gtx1080Ti i7 8700K + - 106 - 123 (gpu performance)
gtx1080Ti i3 + 7100 - 48-64 (Cpu bottleneck, cpu performance)
gtx980 + i7 8700K - 53 - 61 (gpu performance)
1080ti + i3 7100 - 48 - 64 (cpu performance)And gtx 980 7100 + i3 - cpu bottleneck for min. fps, gpu bottleneck for avg. fps to
the GTX 980 =53- 61
i3 = 7100 48 -64Finally, i3 7100 + GTX 980 = 48-61"
-
válasz
Crytek #34926 üzenetére
Édesistenem. Mi köze hozzá hogy más más oldalak mást mérnek? Nem az a lényeg, hogy mindenhol ugyanazt az eredményt hozzák ki egy kártya/játékra, hanem a kártyák egymáshoz viszonyított erősorrendjét felállítsák.
Minden oldalnak van egy tesztelési metódusa, amit legtöbbször le is írnak a cikkben. De a kártyát letesztelik, ellentétben az orosz barátaiddal. Belinkelheted minden játék után, biztos valakit érdekel is, de akkor kérlek tedd is utána hogy a teszt nem valós mérésen alapul. -
Crytek
nagyúr
válasz
Yutani #34925 üzenetére
Lényegében ha azt nézzük egyikből se tudunk meg soha semmit... Mert egy game se fut az idők kezdete óta amióta game létezik mindenhol minden szegletben ugyanúgy..így ha az egyik site x helyen mér 10másodpercet akkor lehet kamillázunk ,hogy de egy büdös gyökerek mert csaltak meg kamu mert a másik site-on meg nem ennyi az fps.. Méh szép hogy nem annyi mivel totál más helyen mérnek (ahol nincs benchmark)
Szóval amelyik gameben nincs benchmark olyan eltérő számok lehetne hogy ihaj. Így mindegy ki hogy mér.
-
-
Crytek
nagyúr
A sajátos kőkemény angol nyelvtudásommal megkérdeztem hogy mennyi tesztrendszerük van és hány ember dolgozik ,hogy ennyi tesztet csinálnak...vagy csak tippmix az egész...
Ezt a választ kaptam:"only high-eng gpu's of both vendors (1080Ti & Vega 64) tested With 25 CPUs, and then:
gtx1080Ti i7 8700K + - 106 - 123 (gpu performance)
gtx1080Ti i3 + 7100 - 48-64 (Cpu bottleneck, cpu performance)
gtx980 + i7 8700K - 53 - 61 (gpu performance)
1080ti + i3 7100 - 48 - 64 (cpu performance)And gtx 980 7100 + i3 - cpu bottleneck for min. fps, gpu bottleneck for avg. fps to
the GTX 980 =53- 61
i3 = 7100 48 -64Finally, i3 7100 + GTX 980 = 48-61"
-
-FreaK-
veterán
Nah én pont erre gondoltam ezzel a site-al kapcsolatban, már azóta hogy elkezdték itt linkelni az emberek a teszteket. Gyanús volt, hogy olyan mennyiségű időt zabálna fel egy ilyen teszt lefolytatása, amit még senki sem tudott megcsinálni eddig. Az itteni házigazdák is írták már, hogy mennyi meló egy tized ekkora tesztet, igényesen lefolytatni, ez az oldal meg szinte hetente csinál 1-2 ilyen volumenű tesztet. Most akkor vagy kamuznak az eredményekkel, vagy van egy 100fős csapatuk aki csak ezzel foglalkozik.
-
Crytek
nagyúr
Amúgy én vagyok a vak vagy olyan teszt még nincs ahol "régi" élsimítás vs DLSS sebessége van összevetve?
-
#59036672
törölt tag
válasz
huskydog17 #34909 üzenetére
Dx12 alatt IS kettéhugyozza a 1080 csóri világmegváltó AMD-t.
-
VTom
veterán
válasz
huskydog17 #34909 üzenetére
Nem rossz ez. 1440p alá gyakorlatilag elég egy 1080.
-
Crytek
nagyúr
-
huskydog17
addikt
Shadow of the Tomb Raider - CB Bechmark Day 1 Patch & Game Ready drivers
DX11 és DX12 alatt is gyorsult a játék
-
Milka 78
nagyúr
válasz
#45997568 #34900 üzenetére
Azért többször is bizonyította itt és tett érte, hogy ilyen megítélése legyen, de ez esetben valóban nem bűnös...a Vega és itt a VS topicba (már ami maradt a törlések után) viszont szépen ékesen mesél munkásságáról amivel nincs is gond mivel mindenki azt csinál a saját "homokozójába" amit akar (igaz erre nem egy "szakmai" topicot kéne választani. ). Amikor "agyfingásom" van én sem szemetelek On topicba, mert van dühöngő és egy két elrejtett off topic is,de ugye erről nem kell neked beszélni hisz tudod te
-
RefFes
junior tag
...sajna ja nye gavarjú pa ruszki...
kance-kancóv pedig szerettem volna épp a dealere elérhetőségét elkérni.
Én is szeretnék már ilyet haluzni!Üdv
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Formula-1
- Milyen légkondit a lakásba?
- Projektor topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
- BestBuy topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- iPhone topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Generációs lemaradásban a Huawei chipek, de a cég kitalált valamit
- További aktív témák...
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD / MT I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R9 5900X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Samsung 980 PRO NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest