- Monitortrió a Samsungtól, köztük egy 500 Hz-es QD-OLED-del
- AI-alapú felskálázót fejleszt az ultramobil piacra az ARM
- Új Vulkan implementációt hoz az Apple rendszerchipekre a LunarG
- Az OpenAI szerint Musk zaklatási kampányt indított, a bíró nem állt Musk mellé
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- Tuningmesterek, teszterek, figyelem! Itt a Thermal Grizzly spéci tesztpadja!
- Milyen videókártyát?
- AI-alapú felskálázót fejleszt az ultramobil piacra az ARM
- Drága lesz a terméktámogatáson túl használni Windows 10-et
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ÁdiBá
veterán
válasz
cskamacska #30595 üzenetére
7900X is szépen viszi. Bár nekem most 4,5 megy.
-
Crytek
nagyúr
válasz
cskamacska #30595 üzenetére
De hát ez multi az meg kit érdekel
-
Raymond
titán
válasz
cskamacska #30595 üzenetére
-
cskamacska
addikt
válasz
Yutani #30592 üzenetére
Annak nem holnap lesz vége, mert már rég lőttek neki, és még random DX12 kavarás sem kellett hozzá.
DX12 alatt akár 72 fps-ig is felmegy az i5 6600, de az én vérnyomásom is, mert a Skylake i3 meg lenyomja ott a 4 modulos FX-et, szóval valami zavar van az erőben.
mod: Coffee Lake hatmagosaival jönni az csalás, mert amiatt 5 generációnyi i7 is beavul máról holnapra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még annyi, hogy az NV-t különösen ez a kis probléma nem érdekli. Itt viszonylag keveset vesztenek. Sokkal jobban érdekli őket a statikus bekötésre tervezett fast pathok elvesztése a bindless játékokba. Olyannyira, hogy a 384-es meghajtók DX12 implementációját megváltoztatták, és az eddigi hardveres megoldás helyett inkább leemulálják egy külön CPU oldali API-val a bekötést.
Ez is pro/kontra dolog. Az eredeti implementációval oda lettek volna a fast pathok, de a processzor terhelése alacsony maradt. Az új implementációval elérhetők a fast pathok, viszont a processzor terhelése magasabb. Utóbbi igazából nem rossz irány, mert eredetileg a négymagos tötyögés volt a legfőbb ellenérv, de ma már olcsón szerezhetők hat-nyolcmagos procik. Az új implementáció azzal számol, hogy ha valakinek van pénze egy 500+ dolláros VGA-ra, az nem egy négymagos proci mellé fogja rakni. Egy hatmagos procival pedig már kedvezőbb egy külön CPU oldali API-t használni a bekötés emulálására.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt nem tudom, hogy miképpen lesz a jövőben. Azt tudni, hogy ma hogy van. Az explicit API-t használó játékok közül az NV javaslatára csak a Rise of the Tomb Raider épít. A többiek inkább nem másolnak.
Lehet "if"-felni, csak az megnöveli a költségeket. Egyszerűen nem éri meg ezzel foglalkozni. Célszerűbb az elején lemérni, hogy az adott rendszer mivel jár jobban, és utána a tényeket ismerve dönteni valamelyik irány mellett. Az is fontos szempont, hogy ezt a problémát általánosan csak önmagában lehet vizsgálni, de egy motorban már lehetnek olyan tényezők is, amelyek eleve eldöntik a kérdést.
-
Z_A_P
addikt
Nyilván pro-kontra érv van mellette. Az előnye az, hogy a GeForce úgy ~10%-ot is gyorsulhat tőle a teljes képszáímtásra levetítve, de hátrány az extra másolás, ami GPU stallt okoz, tehát az Intel és az AMD hardverei buknak pár százalékot,
Ez remek
Tekintettel a piaci reszesesdre, inkabb a 2/3-re fognak kodolni, nem az 1/3-ra. Habar...ha nemcsak DGPU-t nezem, akkor maris mas a felallas. Na akkor most hogy lesz? Nem lehet if (nVidia) ... else ... kodot berakni? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #30578 üzenetére
Ugyanez volt Windowson a DX11 és OpenGL alatt is. Teljesen kiszámíthatatlan a viselkedése. Hiába fejlesztik, ezen a gyártók átmentek és ugyanezt tapasztaltál. Hol javít, hol nem.
Írtam, hogy az NV trükközik, csak játékra építenek profilt rá. A Hitman csak ezért gyorsult. De mindegyik játékra ezt megcsinálni nem túl célszerű, mert sok erőforrást visz el, és meg kell várni azt a kódot, amikor a játék már nem változik. Ezt konkrétan elmondták a nyáron. Emiatt inkább a hardveren fognak változtatni ... utalás a Voltára? Lehet. Elképzelhető, hogy a Volta már ugyanolyan gyorsan fogja kezelni a konstans és a strukturált puffereket. Ez logikus előrelépés lenne elvégre a GCN és az Intel Gen9 is így működik.
-
erer1000
őstag
Sebessegben melyik RX 550 , GT 1030 hol van egy 550 Ti hoz képest?
Csak kíváncsi vagyok mennyire ment el az alsohaz mellettem
-
Yutani
nagyúr
válasz
turbokappa #30582 üzenetére
Leginkább az AMD fanok fognak Vegát venni, mert a tudatlanoknak NV-t fognak eladni.
-
cl.aci
aktív tag
válasz
->Raizen<- #30583 üzenetére
Persze, csak akkor ha nem viszik el a bányába dolgozni
(ezen is GDDR5 lesz elméletileg)
-
Yutani
nagyúr
válasz
->Raizen<- #30580 üzenetére
Én nem látom annyira rossz vételnek a Vega64-et, ha valaki mindenáron a csúcs AMD kártyát akarja és hajlandó kompromisszumot kötni, de a teszt alapján inkább a Vega56-ot mondanám megfontolandó lehetőségnek. Persze csakis akkor, ha a V64 nem drágább az 1080-nál és a V56 nem drágább az 1070-nél. De asszem mostanában nem nagyon lesz ez a helyzet.
-
->Raizen<-
veterán
Rog strix vega 64 cikk újra élesítve. És ugyan úgy nem éri meg.
Bios nem jött hozzá.
[link]
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #30574 üzenetére
Lehet, hogy félreérthető voltam. Mindenesetre az azért érdekelne, hogy hol és mikor írtam én olyat, hogy szándékosan a konkurenciával való kitolás céljából húznak az nvidia felé a játékok? Vagy hogy bénaságból, pénzhiány miatt elbaltázva történne ez? Meg nV-gyíkemberek?? Miről képzelődsz?
Olyan jó, amikor saját projekcióink ellen lehet felülkerekedni egy vitában!
Én az nVidia összteljesítményét (execution) igenis méltattam, ámbátor felhívtam a figyelmet abbéli véleményemre, hogy az összteljesítmény az eredmény nem úgy áll össze, hogy 70% überkirály hardver, mindenekfelettálló mérnöki teljesítmény, 25%vérprofi driveres gárda és 5% marketing és egyéb piaci támogató tevékenység (ideértve a middeware-t), hanem mondjuk 30% kiváló hardver, kiváló mérnöki teljesítmény, 20% és 50% marketing és egyéb piacbefolyásoló tevékenység (ideértve a middleware-t, a pénzes támogatásokat, programokat, rendezvényeket, kiskereskedelmi kapcsolatokat, márkaépítést, mindshare építést, PR cikkeket stb, amiket Te épp most gyíkemberkedésnek neveztél)
Miért is érzed szükségét, hogy ezt a megállapítást (nevezetesen, hogy az nvidia jobban hajtja végre üzleti céljait (better execution)) levidd arra az ovis érvelési szintre, hogy "Óvónéni, a Petykemanó szerint nvidia logós zöld gyíkemberek direkt lassítják az AMD kártyákat"?
Jelzem, azt nevezted gyíkemberkedésnek meg összeesküvésnek, amely két hasonlóan kiváló termékből (és itt most nem a videkokártyákra gondolok) az egyiknek meghozza a piaci sikert, a másiknak meg nem. Persze a cégnek elemi érdeke az sugallni, közvetíteni feléd, hogy a piaci sikerei nem a piacon való jobb mozgása, hanem a konkurenciánál jobb terméke miatt következtek be.
A vérprofi driveres gárdához ennyit tennék hozzá: https://www.youtube.com/watch?v=dE-YM_3YBm0
a DX11/OpenGL-nek kedvező hardveres felépítés pedig a csomag része. A maxwell és a Pascal kiváló mérnöki munkák. A maga nemében az nvidia hardvere is és az AMD-é is remekmű. Csak épp a szoftveres környezet előbbinek kedvez. Az én állításom az, hogy azonban ezért az nvidia minden tőle telhetőt meg is tesz "marketing és egyéb piacbefolyásoló tevékenység" segítségével. Ha szerinted ez gyíkemberkedés, lelked rajta. -
namaste
tag
Az API felépítése miatt nem lehet kihasználni a sok magot: soros feldolgozás, felesleges ellenőrzések, ugyanazt az adatot a CPU az egyik kezéből (játék) a másik kezébe (API/driver) teszi és közben a GPU vár.
A nyílt forrású Mesa OpenGL többszálú driverrel már vannak eredmények: nem működik, nincs érezhető hatása, lassul, illetve 5-10-20-...% FPS javulás. Egyelőre még fejlesztik.Másolás csak DX11-hez kell a DX11 korlátai miatt, mert nem tud egyszerre kezelni cbuffert és tömböt. És még másolással együtt is megéri, gyorsabb.
Megnéztem GCN-en, lényegében ugyanazt a kódot fordítja StructuredBuffer és cbuffer használata esetén. A GCN fordító felismeri, hogy csak olvasás történik és az adatok ugyanazok minden szál számára, ezért a skalár egységen keresztül olvassa be a skalár regiszterekbe. Ez megmagyarázza miért mindegy a GCN-nek milyen kódot kap.
Ha az AMD trükközik, akkor az NV-nek is lehet. De ez nem trükközés, hanem okos fordítás.
Ez egy két és fél évvel ezelőtti cikk, érdemes lenne megnézni, hogy a régi és a mai driverekkel mennyi a különbség. -
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #30574 üzenetére
A dologhoz hozzátartozik, hogy kicsit túl is van talán reagálva ez a "kriminálisan futott AMD kártyákon" dolog.
Van nekem valami Pagani Edition a játékból, és az egyszálon nem túl kompetitív hatmagos Intelemen és akkoriban 290X-es Radeonomon teljesen élvezhetően tudtam vele játszani szép grafikával. Azt a kb. 20 percet legalábbis, amíg lekötött. -
cskamacska
addikt
válasz
->Raizen<- #30572 üzenetére
Petykemanonak nem megírt kommentemben épp emlegetni akartam, hogy az nVidia felé már szándékosan(azaz Hanlon's razor alapján nem lustaságból, bénaságból, vagy pénzhiány miatt elbaltázva, hanem direkte a konkurenciával kitolva) mutatóban sem húz játék, middleware-jeiket sem használja a kutya sem, nincs nV-gyíkember összeesküvés, hanem vérprofi driveres gárda, meg DX11/OpenGL-nek kedvező felépítés van.
De a Project Cars, na, az kivétel.
Első videón amit láttam az első részről, minden második reklám táblán nVidia logó díszelgett, és ehhez mérten kriminálisan futott az AMD kártyákon.
Szerintem a Project Cars vezető programozóját kiskorában AMD molinóval verték, és a felesége elhagyta egy raklap ATi videokártyáért.
Amúgy a szintén linkelt ECHO tesztben a Ryzen 1300X meg elveri a i7 6700K-t, szóval mit is akartál mondani?
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #30572 üzenetére
Nem erről beszéltem... Mind1, nem lényeg...
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #30570 üzenetére
Ez leginkább a Project Cars 2 motorját minősíti. A legkevésbé sem pozitív minőségben.
-
Crytek
nagyúr
-
Egon
nagyúr
Továbbra sem sikerült megértened, ez a felmérés így ebben a formályában csak a Steam felhasználók azon részére nézve reprezentatív, akik kitöltötték.
OMG...
1. "Formályában"...
2. Jó lenne, ha utánanéznél a "reprezentatív" fogalmának...Hint: ez a felmérés a Steam felhasználók azon része vonatkozásában, akik kitöltötték, nem reprezentatív, hanem teljes körű. Hiszen azok és csak azok adatait tartalmazza, akik kitöltötték.
A Steam felmérés eredménye azért lehet reprezentatív, mert akkora mintával dolgozik, ami segít elfedni a mintavétel nem reprezentatyv jellegét.
Ha végzel egy felmérést, hogy Magyarországon az emberek hány százaléka kékszemű, akkor az eredmény elég közel lesz akkor is a valósághoz, ha klasszikus reprezentatív mintavételi eljárással (pár ezer vagy pár tízezer fős mintán) vizsgálódsz, meg akkor is, ha mondjuk veszed a dunántúli régiót, és mindenkit megnézel: utóbbi esetben, mivel többmillió embert vizsgálsz, kicsi a valószínűsége annak, hogy az országos átlagtól eltérő eredményt kapjál (mivel semmi sem indokolja azt, hogy a Dunántúlon jelentősen több/kevesebb lenne a kékszeműek aránya az országos átlaghoz képest). -
s.bala31
őstag
Amit írsz hogy a "Steam felhasználók azon részére reprezentatív csak akik kitöltötték" igaz. De amit felsorolsz nagyobb halmazokat azokban ezek az egyének benne lehetnek vagy benne vannak. Vagyis biztos torzít a statisztika de az is lehet, ha most valaki csinálna egy olyat amiben az online gamereket megkérdeznék milyen VGA-t használnak ( pl 2000 fős mintavétellel) valami hasonló eredmény jönne ki, mivel azok a Steam felhasználók is benne vannak a megkérdezettek között. Végül is csak arra akartam kilyukadni, hogy ez a Steames statisztika attól azért sokkal informálisabb mintha egy NV-s reddit fórumon dobták volna fel azt a kérdést, milyen VGA-t használsz
-
Továbbra sem sikerült megértened, ez a felmérés így ebben a formályában csak a Steam felhasználók azon részére nézve reprezentatív, akik kitöltötték. (nehéz feldolgozni, right?
)
Az összes többi nagyobb csoportra nem tudod ráhúzni, ez lenne a dolog lényege, de ezt az inputot nem fogja fel a zöld tapsikolós sárkány....
Segítek, nagyobb halmazok:
- Teljes Steam közösség
- összes online gaming közösség
- Offline gamerek
- all gamer
- all PC with discrete VGAMondom, a statisztika egy tudományág, ha lövésed sincsen hozzá, nem szégyen, de hogy még te tapsikolsz, ROFTL....
-
Egon
nagyúr
Továbbra sem sikerült bizonyítanod a "szakmai érveid" (ROTFL) megalapozottságát.
Kezdetnek pl. bizonyítsd be, hogy "A survey-t engedélyezők aránya a teljes Steam-es bázishoz képest", miért térne el jelentősen a valós piaci aránytól (azaz pl. mi indokolná azt, hogy mondjuk az nV tulajok, sokkal nagyobb arányban engedélyeznék, mint az AMD-sek). Sok sikert! -
.LnB
titán
MSI GeForce GTX 1080 Ti TRIO Gaming X
Mekkora dög, te jó ég!..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - egyébként megtaláltam a PDF-ben ezt a linket. Itt az NV ecseteli a fejlesztők számára beépítendő trükköt, ami gyorsítja a feldolgozást a GeForce-on némi extra másolás mellett. DX11-ben az egészet driverből kezelik. DX12-ben a fejlesztők egy része használja a javaslatot, míg egy másik része nem. Nyilván pro-kontra érv van mellette. Az előnye az, hogy a GeForce úgy ~10%-ot is gyorsulhat tőle a teljes képszáímtásra levetítve, de hátrány az extra másolás, ami GPU stallt okoz, tehát az Intel és az AMD hardverei buknak pár százalékot, ahogy a GeForce is, csak itt összességében előny a gyorsabb hozzáférés.
Emiatt egyébként nincs is egyetértés a javaslatokban. Az NV a másolós megoldást javasolja, míg az Intel és az AMD ellenzi, mert számukra ugyanolyan gyors a strukturált pufferek elérése is.
Driverből DX12-ben ezt nem lehetetlen alkalmazni, de időigényes megvalósítani. Lásd a Hitman című játékot, ahol meg kellett várni, hogy a fejlesztők már ne nyúljanak a leképezőhöz, de amint belőtték hozott is ~10%-ot. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #30552 üzenetére
Egyszerű, csak meg kell hallgatni, amit mondanak. A kernel meghajtó server szálai rengeteg stallt eredményeznek, ami a processzoridő jelentős részét kihasználhatatlanná teszi. Látható, hogy deferred context mellett több aktív szerver szál van, és bár ez az Oxide esetében picit pozitív változást eredményez, azt is elmondták, hogy többen negatív változást tapasztaltak. Emiatt hibás a deferred context koncepciója. Ahogy átváltottak explicit API-ra hirtelen elkezdett az egész skálázni.
Mindenki fejlesztett többszálú drivert, és ezeket használják is. Amikor ezt a munkát elkezdték, akkor még nem tudták, hogy ez az egész nem sokat ér. A tapasztalat hozta meg a kijózanító pofont és erre volt reakció az explicit API-k fejlesztésének elkezdése.Nem tudom, hogy az NV meddig tárolja a korábbi press előadásait, de azt tudom, hogy mindenképpen press engedély kell hozzá, tehát ha nem vagy regisztrálva az NV-nél újságíróként, akkor nem engedik ezekhez a hozzáférést. Ezt nagyon komolyan veszik, még a PDF-eket is titkosítva nézhetem meg, benne lesz a letöltött állományban a neved és az azonosítóm, illetve online kapcsolat kell a megnyitáshoz.
Az rendben van, hogy a hardver így működik, de az NV pont ezt magyarázta, hogy nem ezt kell nézni, hanem azt, hogy az API mit enged meg.
A konstans puffer a GPU számára írható. Ugyanolyan pufferként kezeli a hardver, mint egy másikat. Az API nem engedi meg az írását, és mivel a meghajtó sem tudja ezt felülbírálni a D3D12-ben elvesztik erre a trükközést, hacsak nem csinálnak minden alkalmazásra speciális hacket, ami nyilván nem realitás. Eddig csak a Hitmanre vállalták be, mert az nagyon rosszul futott.Ahogy a strukturált puffer is cache-elt a GCN-en, tehát mindegy, hogy egy puffer konstans vagy strukturált. Az elérése ugyanolyan gyors. A GeForce-oknak ez nem mindegy.
-
#85552128
törölt tag
Technical Issues Affecting Custom AMD Vega Card Production
"MSI’s response surprised us. The company traditionally offers re-engineered graphics cards with custom PCB designs for all high-end GPU platforms, but it appears to be skipping the Vega lineup. A company representative told us that MSI “won’t be making a custom card anytime soon,” but could offer no additional information."
Az MSI válasza a legárulkodóbb, már a Furyból se csináltak custom kártyát, nagyon "sikeres" is lett a teljes sorozat.
-
Raymond
titán
válasz
Venyera7 #30553 üzenetére
De, csak nem elegen hogy a Top 35-be bekeruljenek meg. Vannak ott lejjebb:
50. R9 380 Series
55. R9 200 Series
58. R9 390 Series
plusz
65. RX 470Az RX580 es RX570 nincs eleg jatekos hasznalatban (vagyis nem volt Augusztusban) hogy az "Other"-bol kikeruljenek kiemelve, tehat akarmennyi is volt ott az 0.31% alatt van ezekbol. Meg a csak DX12-es listaban se kerultek kiemelesre. Nem annyira meglepo, mert az RX580/RX570-bol minimum kerul jatekos gepbe eleve, epp a banyasz laz indulasa utan jottek ki.
-
namaste
tag
Hogy is van ez? Egyrészt "a driver elveszi az erőforrást a programtól", másrészt "a zöld paca egy kihasználhatatlan CPU idő".
Ha a többszálú drivernek nincs értelme, akkor az AMD miért fejlesztett ilyet?Hol lehet megnézni ezt az előadást?
Azért kell a külön cache, mert ha az L1-en osztozik pl. a textúra adatokkal, akkor felülírják egymás adatait és többször kell a memóriából olvasni, valamint egyszerre lehet hozzáférni mindkettőhöz.
Konstans pufferbe a GPU nem ír, azért konstans, mert nem változik a tartalma. Az írható puffereket textúra, surface vagy egyszerű memória írással érik el.Még egyszer, a GCN a konstans adatokat a Scalar Data Cache-en keresztül éri el.
-
core i7
addikt
A zöldek új drivere akit érdekel: 385.69
-
válasz
Locutus #30549 üzenetére
Továbbra sem irrelevánsak, csak azt nehéz megérteni, úgy látszik.
Felteszem ama kérdést, amire eléggé egyértelmű a válasz, tanultál statisztikai módszertant, valaha?
Ha a válasz mégis igenleges lenne, akkor talán illene tudnod, hogy mit is jelent a torzítás.... talán....
-
nubreed
veterán
Az AMD már tehetne ez ellen valamit. Ha már egy csomó pénzt áldoznak játékosoknak szánt gpu-k fejlesztésére... De az is lehet, hogy csak őszintén meg kéne mondaniuk a népnek, hogy ezentúl csak a bányászatban érdekeltek, ezért a játékos piacot feladják. Akkor már senki idegeit nem borzolnák ezekkel a HW surveykkel többet.
-
Már megint a szokásos Steam survey recsi megy?
Látom itt továbbra se sikerült pár emberkének statisztikái ismereteket szerezni...
-
smkb
őstag
Nyilván az AMD tulajok direkt nem töltik ki, csak az NV. Azért nyugodtan kiindulhatunk abból, hogy százalékosan pont annyi AMD vga tulaj nem tölti ki, mint amennyi NV. Mivel a pc gaming piacra szinte alig kerül AMD vga, mert mennek a bányába, ezért aztán végképp nem meglepő, ha a pc játékos szegmensben lassan nyomát sem látni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Fejezzétek be itt az offot, pláne ilyen stílusban!
Ez nem egy FB csoport, ahol elszórakoztatják egymást a tagok ilyesmivel.
-
huskydog17
addikt
Csak az a gond, hogy néhány, nem mai OpenGL játékban az AMD userek erősen szívják a fogukat, főleg id tech5 motoros játékok alatt (New Order és Evil Within katasztrofális AMD VGA esetén). Ezen felül HTPC szempontból ismét csak jóval fejlettebb az 1050.
Az RX kizárólag a Doom Vulkan módjának segítségével van pariban az 1050-vel, sajnos senkinek nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani az RX-et. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30521 üzenetére
A HBCC-nek az előnyét leírtam az alábbi két oldalon: [link] és [link]
Az általános előnye ma annyi, hogy megszüntet minden memóriatörlésből keletkező akadást.
A másodlagos előny, hogy lényegében a VRAM-ot mint tényezőt megszünteti. Innentől kezdve a GPU fedélzeti tára csak egy gyorsítótár lesz. Ez lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy az amúgy is elkészült legjobb minőségű tartalmat le is szállítsák, és ne az döntsön a minőségi szintről, hogy a célzott VGA-knak mennyi fér a VRAM-jába. Ehhez egyébként jobban illik az inkluzív cache mód, ami még nincs benne a meghajtóban, de állítólag úgyis csak a Far Cry 5 használja először, tehát van idő behegeszteni. -
cskamacska
addikt
AMD Radeon RX Vega custom cards no sooner than mid-October
"I talked with MSI marketing today. They told me that they don't expect any non-reference RX Vega cards anytime soon."
Abu85: HBCC előnyét egyébként mikorra lehet majd látni?
Crytek épp belinkelt a GameGPU.ru Divinity Original Sin 2 tesztjét, és bár a rangsor kb a szokásos, azért feltűnik hogy a 3GB-os 1060 simán a 6GB mellett teljesít még majdnem 3840-ben is, de leginkább veri a 8GB-os 480-at, ami mostanság nem is olyan ritka.
Na most ha a 3GB-os kártyák kezét el is engedik mondjuk jövő ilyenkorra, a 6-8GB-os nV kártyák csak kihúzzák egy ideig vRAM tekintetében, de akkor mit hoz a konyhára a HBCC a Vegánál a konkurenciához képest?
-
do3om
addikt
válasz
#85552128 #30516 üzenetére
Itt leírhatsz ilyet de a vega topikból félévre tiltottak mert a elhangzott tőlem hogy a gyártok nem igen ugranak a vegara. Nagyon komoly cenzúra folyik, már felháborító
a hsz persze törlődött pedig szívesen beraktam volna hogy mire járt a szankció. Ha nem jön a hónap végéig semmi gyártói bejelentés vajon az elvakult moderátor visszahozza a törölt hsz-em, és visszavonja a kitiltást? Simán elvárnám a bocsánatkérést akár ott nyilvánosan!
Ráadásul ismert nagyot mondónak válaszoltam akinél már megjelenés pillanatában kijött 3-4 gyártó a csúcs termékével a gyártóknál. Emlékszem az egyik a devil ami egyből kijött de persze ilyet kamuzni megengedett. -
#85552128
törölt tag
1070 Ti ? Gigabyte Teases GeForce GTX 1070 Ti
Esélyes, hogy hamarabb lesz belőle valami mint a custom vegákból AMD partners are still waiting for RX Vega GPUs for their designs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VGA-khoz is kellhet esetleg x86/AMD64 licenc. Elvégre másképp aligha tudja a GPU közvetlenül elérni a CPU laptábláját, ahogy például a Vega. Ez az egyik kritikus komponense a HBCC-nek. Persze lehet nélküle is élni, csak akkor a megoldás kevésbé általános. Némileg hasonló például a Pinned Memory a Pascalon, de PC-s szinten ez a maximum, ameddig el tud jutni az NV, így nekik külön CUDA API kell ahhoz, hogy egy ilyen modellt alkalmazzanak. A Volta továbbfejlesztette ezt nagyjából arra a szintre, amit kínál a Vega, de az újítások csak IBM Power procival használhatók, mert a multiprocesszorokba épített ATS nem támogat más ISA-t. Az AMD HBCC-je annyiban más, hogy API-tól függetlenül működik, de egy x86/AMD64-es host proci kell neki, mert a GCN CU-iban az ATS ezt az ISA-t támogatja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. Ez gyakori tévhit. Maga a szerződés bonyolult, de nemrég volt lehetőségem rákérdezni, és ha az AMD-t megvenné valaki, akkor az Intelnek automatikusan megmaradnának a kritikus lincencek használatára a jogok, míg az AMD új tulajdonosának ezek elvesznének. Ugyanígy, ha az Intelt megvenné valaki, akkor az AMD-nek maradnak meg ezek a jogok, míg az Intel új tulajának vesznének el. Ez egyébként nem lépne azonnal életbe, ugyanis a felvásárlás után a konkurens félnek nyilatkoznia kell, hogy életbe akarja-e léptetni, vagy inkább megegyezik az felvásárlóval.
-
Egon
nagyúr
válasz
velizare #30511 üzenetére
Ebben van valami, bár nem tudom miképp tudna megakadályozni egy harmadik fél egy ilyen akvizíciót, de mindegy.
Az nV-nek akkor lehet fontos az x86, ha egyszer eljő a digitális Armageddon, és nem lőn többé dedikált vga, mert pl. a PCI-E sínnek leáldozik vala (voltak ilyen rémképzetek korábban). Most a Ryzennel van életképes cpu rész, ha ehhez hozzáteszik a saját kis gpu-jukat, esetleg megspékelve némi AMD-s vga-technológiával (ahogy annak idején egyesek szerint a 3dfx örökségével is tették), egész ütős kis termékre lehetne kilátás, elvben legalábbis. -
jó. az nvnek nem sürgős az x86, már ha egyáltalán kezdeni akar vele valamit. az intel viszont térden van lőve amd64 nélkül. ergo ők minden elképzelhető eszközzel megakadályoznák, hogy az nv vagy bárki átvegye az amd vezetését. alsóhangon is évekig tartó procedúrára számítok.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
bertapet11 #30467 üzenetére
Na igen erre én is emlékszem
Ha jól rémlik ezt a teljesítményt 22 wattból hozza és dupla fogyasztású karikkal lett versenyeztetve egy lowprof.htpc kari
-
-
Crytek
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #30505 üzenetére
A Broadwell óta azok is APU-k. Igazából a Haswell óta is, csak a Haswellben maradt egy hardverbug, ami miatt le lett kapcsolva pár képesség. Emiatt van az, hogy a Haswell a Windows 10-nél még 64 bites OS-sel is a 32 bites címzési módokat támogatja a WDDM 2.0-ban. A hardverbug megakadályozza, hogy a kiterjesztett címzés működjön.
Amúgy az Intel sosem szerette, ha ezeket APU-nak hívják, mert az AMD-vel kötötték össze a vásárlók ezt a jelzést. Még a Haswell érában nekünk is szóltak, hogy ha lehet ne APU-zzuk le az ő megoldásaikat. Leírhatjuk, hogy miképp működik, de akkor se írjuk rá, hogy APU.
-
-
nem váltotta meg a világot az apu, csak végülis az összes gpus gép közül kb. 70%ban van ilyen. csak nem amd, hanem intel. a maradék 30%on meg osztozik az nvidia és az amd. nyilván az nvnek azzal a 15-20%os részesedésével nincs szüksége arra az inteles részre, amire az intel most akár azt is mondhatja, hogy lehet, hogy én inkább megveszem mástól.
-
HSM
félisten
Notebookokba és belépő asztali gépekbe azért elég sokan várják az új Ryzen+Vega alapú APU-kat.
Eddig a legnagyobb baj az AMD APU-ival az volt, hogy a CPU rész nem volt versenyképes éppen leginkább energiahatékonyság területén, és ez fontosabb, mint a grafikai képességek. Viszont a Ryzen-el és Vega-val szerintem lényegesen versenyképesebb termékük lesz, amivel tényleg realitás lehet egy alapszintű játékos alkalmasság integrált formában.Gyors DDR4 memóriával már a sávsélesség is egész korrekt lehet akár csak két csatornával is, plusz a Vega architektúra is tartalmaz sávszélesség kímélő funkciókat.
-
smkb
őstag
válasz
velizare #30501 üzenetére
Nem merész. Ugyanazzal az erőforrásal, amivel az x86-on szarakodhatnának, jóval nagyobb sikereket érnek el máshol. Nagyon sok erőforrást vinne el a folyamatos versenyképes x86 cpu fejlesztés. Az apu-k sikereit meg nagyon jól láttuk az utóbbi 5 évben. Jelenleg ott tartunk, hogy a nagy apu elhozó AMD új cpui mind igp nélküliek, és majd később jönnek csak az apukkal, nem az a prioritás.
Nem váltotta meg a világot az apu. Szimpla fizikai korlátok miatt, amik az elején is láthatóak voltak, csak a nagy megmondóember itt nyomta a marketinget, ignorálva a fizikai korlátokat.
Két nagy probléma volt mindig is és van most is az apukkal/ igpvel. Nincs elegendő memóriasávszélessége az igpnek, mert igencsak drága lenne úgy a rendszermemória (célhardverek esetén megoldható, ha kifizeti a vásárló lásd ps4), és nincs elég tdp keret sem, hogy versenyezzen az apu egy erős cpu+közepes diszkrét vga-val. Innentől kezdve, ha egy modern up to date közepes teljesítmény is kell, nincs más megoldás, mint a diszkrét vga, saját gyors memóriával + cpu + "olcsó" rendszermemória.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Tuningmesterek, teszterek, figyelem! Itt a Thermal Grizzly spéci tesztpadja!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kedvenc zene a mai napra
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 TI 16GB Zalman N5 Chieftec 700W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3039, 94% Akkumulátor
- Bezámítás! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest