Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Apple asztali gépek
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #78699 üzenetére
Nézd meg a videot
-
rob210
Topikgazda
válasz
AthlonXP #78695 üzenetére
Hát ezt sajnos én is úgy szoktam, hogy bemegyek lekérek a polcról, 2,3 darabot, kinyitjuk belenézek a fényfelé fordítva és amelyik a perem mentén átereszti a fényt azt visszacsomagoltatom.
A termosztátból, ha weben akarod rendelni, lehet megveszel 5,6 darabot mire jó lesz egy.
erről anno csináltam egy videót is.
Eddig a vernet-ekkel nem volt baj. -
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #78694 üzenetére
Ha a karika nincs eltörve akkor igen ki lehet cserélni a tömítő gyűrűt külön.
De álltalában a leszorító gyűrű törik el.
Ha azt kell venned azt meg úgy is csak azzal együtt kapszNézd meg nem tart semeddig. az ülés alatt rögtön látszik, ha el van pattanva.
Cseréje csak nagyon kevés üzemanyag mellett vitelezhető ki.
Valamint kell hozza AC kulcs.
Ez a létező legolcsóbb. -
75kokoko75
aktív tag
válasz
molnarpeter #78686 üzenetére
Köszönöm.
Lehet hozzá tömítést kapni, vagy egyben meg kell venni kompletten? -
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #78685 üzenetére
Az Ac pumpa leszorító gyűrűje törött, vagy a tömítés alatta kuka.
-
rob210
Topikgazda
ez a nap vicce volt.
Bocs de azt a szíjat bontás nélkül csak csípőfogóval veszed le.
Ráadásul a görgők nem cserélődnek ki maguktól.
Le kell venni a jobb rlső kereket a burkolatot a dobbol, és úgy tudsz segédszíjat cserélni.
De ha görgőt is akarsz akkor az alsó motortartót is le kell venni.
Ha generátor szabadonfutót is akarsz akkor a lökhárítót és a lámpákat is ki kell szerelni.
Neki nem M1 van aminek táncolni lehet az elejében! -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Segítség kellene az alábbi témában...
Adott egy 2001-es Megane ph2, 1.4 16v.
Apám használja, munkába járásra, napi 50-55 km-es távon.
Az autóval az a gond, hogy egy idő óta nehezen melegszik be. 20 km megtétele után sem éri el a vízhőfok mutató a középső értéket. Bő egy osztással alatta marad. Az alapjárat is sokáig marad 1000-1200 környékén.
Cserélve lett a hűtővíz, a termosztát, a mellette levő hőfokmérő gomba, a szívott levegő hőmérséklet jeladója is..
Mit kellene még megnézni, cserélni esetleg? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
75kokoko75 #78685 üzenetére
AC pumpa tömítése vagy a rá menő csövek/azok csatlakozása...
-
75kokoko75
aktív tag
válasz
bonifa333 #78684 üzenetére
Sziasztok!
Vásárlás óta most először teletankoltam az autót csutkára, és utána iszonyatos tömény benzinszag volt az utastérben. Alámentem, és egy tenyérnyi benzinfolt volt a tank alján.
Felemeltem a hátsó ülést, és alatta a benzinszivattyú teteje állt a benzinben.
Félig tankolásnál nem csinált ilyet.Mi lehet a gond?
-
bonifa333
aktív tag
Sziasztok!
Megane kombi 1.6, 16v, 2004es.
Milyen motorolaj kell bele és mennyi?Koszi
-
-FLY->
őstag
Ha tovább akarnék lépni, mit lenne érdemes nézzek a 2009 benzines M2 kombi helyére, ami tudja ezt és nem problémásabb? Feleségemnek pár hónapja vettünk egy új cliot (annyira lenn volt az ára, hogy vétek lett volna kihagyni), így új most nem jöhet szóba. Én csak olyan 2m ft környékén gondolkodnék?
-
Somatom
veterán
Ma topiklakó lettem. Hatalmas batár. Imádom! Remélem, ez az érzés így is marad!
-
polonic
félisten
Robi!
Emlékszel az első fék cserénél a jobb első keréknél a az egyik csavar a féltengelynél meg van nyírva.
Generátor szíj cserénél bontani kell ezeket a dolgokat?
Mert most jutott eszembe, az volt rajta csinálva. -
djnight86
csendes tag
-
djnight86
csendes tag
Sziasztok.Kellene egy kis segítség.Adott egy megane 2 kacsaseggű 1.9 dci 88kw-os szekér.Egyik percről a másikra néha gondol egyet és ránt egy olyat mintha tövig nyomnám a féket.Azután megy tovább mintha misem történt volna.Van, hogy 10 km alatt csinálja 3x van hogy 100 alatt egyszer sem.Hibakód nincs.Alapjárat tökéletes.Üzemanyag sem nagyon lehet mert ugyanott tankolok mióta megvan a gép.Szerelő csak találgat hibakód hiányában.
Esetleg valaki járt már így?Vagy hallott olyanról akinek volt ilyen?.Bármilyen tanácsot, ötletet szivesen fogadok.Előre is köszi.
-
Benir8
senior tag
Főtengely szíjtárcsából milyen márka ajánlott?
Dayco-Febi-Snr? -
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #78657 üzenetére
Ha a szelepfedél alól jön akkor bizony szelephang lesz. Emlékeim szerint ez a k720 as motorcsalád. Meg kell néznem, de ezen még talán manuális a szelephézag állítás.
-
75kokoko75
aktív tag
Köszönöm a válaszokat! (Megane Scenic 1998. 1.6 benzin 8v 90Le.)
Következő kérdés, hogy a motornak olyan hangja van,mint a régebbi Diesel motoroknak. Mindíg kopog, de hol jobban, hol kevésbé. Felülről, középről jöhet a hang.
Jó olajat kapott, és a gyertya kábeleket is rendbe raktam. Hangyányit javult csak. Elég hangos sajnos. Régi hidrotőkés fiatomnak volt ilyen hangja, de tudtommal ebben nincs hidrotőke.
Van esetleg ötletetek, hogy mitől lehet?
Esetleg ezzel a problémával összefügg, hogy olajos az a valami a motor felett? -
-
Somatom
veterán
Az Espace -ban van két fejtámla-monitor. A kesztyűtartóban van hozzá lejátszó, ami állítólag csak DVD -t visz. Milyen jel jön ki abból? Analóg, vagy HDMI? Nem lehetne azt az őskövületet lecserélni mondjuk egy Androidos box -ra?
-
gabor9991
addikt
válasz
rob210 #78584 üzenetére
Tavasszal kerdeztelek mitől indulhat néha nehezen a Thalia.
Fhp jeladó volt a tipp, vettem is egy újat mert még a gyári van benne.Ahogy melegedett tavasztól kezdve az idő nem volt gond az indításával úgyhogy a jeladó nem lett beszerelve.
Most viszont jöttek a hidegebb idők és újra előjött a tavasszal tapasztalat hiba, nem indult be a kocsi.És most jön a lényeg, a jeladó amit vettem Era gyártmányú de a csatlakozó nem arra áll amerre a gyári jeladón hanem pont a másik irányba és én így nem tudtam a helyére tenni.
[Ide] nem sikerült sehogy berakni, vagy a csavarok furaratai vagy a csatlakozó nem stimmelt.
Így vissza lett rakva a gyári ami benne volt, megpucoltam és most azzal is egy pöccre indult.
Én voltam béna vagy tényleg van olyan jeladó amit nem lehet oda beszerelni mert a csatlakozó rossz irányba néz? -
nünüke1975
aktív tag
Sziasztok megane 3 kombi tolató kamerát melyik vezetékre kell rákötni és hogyan?Tudom tolató lámpára.Jó lenne inkább egy fotós útmutató.Köszönöm
-
peti100
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy Megane I kombi (2002), 1.4 16V motorral. Teljesen véletlenszerű időpontokban világít a SERV és a légzsák ikonja. Magától eltűnik, és hosszabb-rövidebb idő után újra előjön. Gondolom valamelyik csatlakozó kontakthibás. Az első ülések alattit már szétszedtem, van esetleg tippetek hogy hol keressek még csatlakozókat, vagy milyen irányba induljak tovább? -
válasz
-FLY-> #78636 üzenetére
Vagy nem elvenni a gázt visszaváltáskor. Csak az egyes tolerálja ezt, a többi fokozat kevésbé. Ha egyéb esetekben jó, csak leesett fordulattal veszi nehezen, azzal sztem sokat nem lehet kezdeni - max hogy nem ejtem le visszaváltásnál. Aki bele akar kötni, igen; van amikor még üresben gurulok, mert nem tudom hányasba fogom tudni tenni, olyankor a gázpedált fél-egy másodperccel korábban kezdem nyomni mint a kuplungpedált, hogy a váltó felpörögjön, mielőtt kinyomom a kuplungot.
-
atosan
veterán
Hali,
Megane 1/2, 1.6 16v, K4M700, 2000 év, kombi.
Milyen minimum értékkel rendelkező akkumlátort nézzek? -
-FLY->
őstag
Jött egy olyan dolog elő, hogy kizárólag visszakapcsolva a kettest néha nehezen veszi a megane 2-es váltója (5 seb., váltóban volt olajcsere pár éve) Hang nem kíséri, kulisszát nézzem át, vagy váltót kell bontani?
-
Llew
senior tag
Kösz mindenkinek. Nem feltétlen ezt a Laguna 3ast akarom megvenni, csak gyanúsan olcsónak találtam. A típus szimpatikus, eleg jókat írnak róla, persze 10-15 évesen egy dieselben mar lehetnek gondok.
-
polonic
félisten
válasz
LamerGyuri #78626 üzenetére
Még több levedlett nyugat európai autó lepi el kelet európát.
-
polonic
félisten
Az új hibrid megane 11 millió.
A többi sem olcsóbb.
Hibrid Renault-om se lesz, az biztos. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #78622 üzenetére
Erről beszéltem, sőt én még olyan helyeken sem olvastam, hogy valami megadta volna magát, pl az indító, ahol megy a tákolás-gányolás ezerrel, mert nincs pénz fentartani az autót. Generátor szabadonfutó, főtengely szíjtárcsa, bakok, ezek amiket a motor(térben)cserélni kell. De hát ezt te nagyon jól tudod.
----
(#78620) Somatom
Amúgy én 604 ezernél raktam le szinte tökéletes állapotban. És nem kíméltem, de 9-10 ezrenként xado olajcsere, 5 ezrenként légszűrő és ha valami kis biszbasz hangot hallottam, már ment is a szerelőhöz, de....
..az sohasem a motorból jött. Inkább futómű, mert az egy fostákolmány, főleg magyar városi utakra, pályára való a laguna 3 2.0dci és ennyi...
Ráadásul 131 le helyett 223le és 470 nm-re volt felhúzva 2015-ben. 2019-ben küldtem nyugdíjba. -
Somatom
veterán
Mint írtam, az út szélén állva nem vagy sokkal előrébb azzal, hogy a motor még elmenne 300 ezret. Az a 400 -at futott autó, ami még 300 -ig megbízható, csak urban legend. Kamionokat vezetek (német cég, szervízelt, új autók), amik a városi legenda szerint elmennek egymillió kilómétert. Mennek a túrót! MAN, Volvo, Daf egykutya. 400 fölött többet vannak szervízben, mint úton és nem a hajtókar szokott kikönyökölni.
-
Somatom
veterán
Nem a motornak sok a Km. Ha nem konstrukció-hibás és rendszeresen cserélsz benne olajat, akkor tényleg elmehet 700 -at. A sallangok adják meg magukat. Önindító, generátor, vízpumpa, stb. Amikor a tengerparti nyaralás helyett, az út szélén rostokolsz a mentésre várva, akkor tök mindegy, hogy a vízpumpa kotlott meg, vagy kikönyökölt a hajtókar.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egy laguna 3-asba könnyen bele lehet borítani, akár rögtön több, mint 1 milliót is, ha nagy ívben tojtak a karbantartásra (gyári lendkerék, kuplunggal munkadíjjal, kb annyi lesz, mint most az autó ára)...
Ezt az autó független szervizben kell az utolsó csavarig átnézetni, ami már eleve nem kevés pénz lesz (neked), persze, ha nepper belemegy, mert ha nem, akkor ott is lehet hagyni.
Sajnos ehhez az autóhoz minden kicseszett drága, érts úgy, hogy amikor a volvo s90-es autóm volt, ahhoz röhej, de minden olcsóbb volt, ráadásul nem is kicsivel. A 385 ezerrel meg nem kell törődni, az ezeknek a motoroknak, kb lófütty, ha törődtek vele. Ettől független lehet benne akár 700 ezer is.A kérdés csak az, hogy vétel után szerelgetni akarsz és nyomni bele a lóvét, vagy használni? Ezért kell az alapos átvizsgálás. Egy kép meg sosem adja vissza a valóságot, soha, függetlenül attól, hogy ezen így is látszik, hogy idióták hajtották, akik kb arra sem voltak képesek, hogy belül legalább kiporszívózzák, legalább hahu-ra.
-
Llew
senior tag
válasz
molnarpeter #78613 üzenetére
Köszi. Persze, nyilván meg kéne nézni/nézetni, csak elsőre az volt szembetűnő, hogy gyakorlatilag a 2-es Lagunák árában adják, miközben ez a 3-as verziót már megbízható(bb)nak írják mindenhol. Amennyire eddig utána olvastam 131 LE felett mind DPF-es.
-
molnarpeter
nagyúr
Át kéne nézni alaposan. Ennyi km-rel örök darab: egyszer megveszed, többet el nem bírod adni
na komolyra fordítva a szót, nem épp keresett vágyálom a 400-at futott francia common rail bálna, még ha egyébként korrekt darab és összességében ésszerű is lehet a vétel. Ha már hónapok óta mohásodik a neppernél az autó, és jó alacsony árban számolta be, akkor simán lehet, hogy levitte az idők során az árát, megesik, ez még nem feltétlenül jelent semmit. Alapos átnézés kéne, és megfelelő személyes hozzáállás (=nem gond, ha beugrik egy lendkerék vagy vezérlés, akár egymás után), akkor be lehet vállalni azért - minél tovább megtartod, annál inkább eloszlik a ráköltött összeg fajlagosan (1 km-re elosztva).
Szóval kell egy típust ismerő szakember első körben, aki megnézi szvsz.
Az mondjuk passz, hogy ez DPF-es vagy anélküli -
Llew
senior tag
válasz
LamerGyuri #78611 üzenetére
Pedig könnyebb dolgom lenne.
szerk.: ja link nélkül tényleg nehéz. Szóval ez -
Llew
senior tag
Sziasztok! Egy ideje szemezek a 3-as Lagunával. Tudom, senki nem jós a topikban, de ennek mi lehet a gondja, hogy kb. féláron adják? Az, hogy az orra kicsit meg van húzva, meg futás (JSZP szerint már ~400) nem indokolja ennyire a nyomott árat.
-
30z.Samu
félisten
válasz
rob210 #78605 üzenetére
Elvittem a szerelőhöz, akit mondtak, Ő is nézegette kb 20 percig, de nagyjából meg tudta fejteni mi történhetett. Maga a fűtő rendszerem működik, keringeti a vizet, a cső forró. A radiátor el van tömődve, azért nem fűt rendesen a kocsi. Bontóból kell szerezzek a ventihez egy csatit, mert meg van fáradva+ tolató lámpa kapcsolót és azokkal visszamenni hozzájuk. Felhívta Őket, mondta nekik hogy mit kell rajta csinálni és össze tudják dobni a rendszert.
-
Somatom
veterán
200 ezernél milyen cserék/javítások esedékesek egy Espace -on és ezeknek mi cirka a költsége? Ma megnézek kettőt és tudni szeretném, hogy mélyen az eladó szemébe nézve mire kérdezzek rá. Nem mintha bármit is elhinnék neki, csak a reakciójára vagyok kíváncsi. Viszont, ha nem hiszem el, akkor bármit mond, nekem úgyis meg kell csináltatnom, ami esedékes és ennek a költségével is kalkulálnom kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 4TH: i7-6GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 16GB 512GB 1 év garancia
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P71 - i7-7820HQ I 64GB I 512SSD I FHD I Nvidia 6GB I W11 I Cam I Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest