Hirdetés
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Martin97
aktív tag
#55383 Jaffa75 & #55385 Qru: Amint észleltem rögtön felraktam tölteni. Üresjáratban 11 volt alatt volt a feszültsége, ha zárlatos lenne, akkor konstans 0 lett volna nem? Mindenesetre köszi a tanácsokat.
#55388 EQMontoya:
Jól olvastad elsőre is. De inkább úgy fogalmazok, hogy más kárára tudnák új akkut venni. Valószínűleg csúsznék a kolival vagy valami. De azzal azért tisztában vagyok, hogy egy autóra folyton költeni kell, csak most ez jött rosszkor.Otthon van egy balesetben sérült akku. Az feltöltve még indított, de nem egy életbiztosítás. Szerintem bedobom majd csomagtartóba, de azért reménykedek benne, hogy a mostanit csak fel kell tölteni. De még utánakérdezek ismerősöknél, hátha lesz. Ha "csak" 1 hónapig ki tudom húzni, utána gond nélkül jöhetne az új.
Abban az esetben, ha nem lenne jó a mostani, melyik akku ajánlott ami nem túl drága? Egy 1,6-os benzines motort kellene indítania.
Köszi az eddigi segítséget!
-
-v-
addikt
válasz
Tsebacsi #55392 üzenetére
Egy mk2 superbre még nem gondoltál? Qru valamiért mindig leszólja, de szerintem elég halk (nem egy 5ös bimmer, de pl. 3mas oktávnál meg középkategóriánál halkabb szerintem pályán), elég jó puhán meg hajósan rugózik a magyar utakon, és a 140 lovas 2 literes cr is tök normálisan viszi már. Van benne hely is bőven
nagy
Csak belülről nagyobb mint a passat, tengelytáv ugyanaz, hosszra kb. 3 centi a difi max. mk4 mondeo, na az tényleg buzi nagy
azt annak is érezni.
A golf meg akkor kicsi amúgy, vagy azzal mi a baj? -
válasz
Jaffa75 #55395 üzenetére
2 hetente pályázok vele, szóval ott ki tud pucolódni, plusz nyáron vannak balatoni járatok, telente vagy esetenként egy ausztria/bécs, vagy ezzel már messzebb is merek menni. Plusz ha kell, a 0-ás 10 percre van, kiviszem kicsit tolom neki
Vili: mármár feleslegesen nagy, és nem is tetszik igazán. Főleg a szedán segge nem, a kombi meg hodály nagy.
A mondeo kombi lenne a szuper vagy az i40. -
Jaffa75
őstag
válasz
Tsebacsi #55392 üzenetére
Ha jól vágom, főként városban jársz...
Vegyél egy olyat mint Aggregátornak van, azzal nem lesz baj! AZ örök darab...
Dízel, ami DPF-es, azt már kerülheted is (nem fog tudni regenerálni), na, akkor 2006-nál régebbi Focusokat (talán elvétve 1-2 1.8-as dízel még befuthat) nézegethetsz is... Érdemes olyan régit venned??
-
válasz
EQMontoya #55379 üzenetére
Évente olyan 15.000 körül
Nem fogok szívó vagy boxer motort venni, mert nem, Subarut se, belül nem tetszik.(#55382) joamilestoné : Ez a Te kereszted, én nem veszek 5-ös Bömbit
(#55385) Qru: Na csak figyelj
Nekem már a dízel Focus hangja is bejött, durva de halkabb mint a civic, főleg pályán. A megane-t vezetnem kell, mert így a yutyub videókból csak találgatok.
-
válasz
Magnum_ #54913 üzenetére
Voltam tegnap, a fullos mosást választottam.
Mondjuk az alvázmosás kimerül annyiban, hogy mikor behajtasz, alulról lespriccel. Érdemes lassan bemenniUtoljára két hete mostam le kézi mosóban, tehát leginkább poros volt, de a hátulját telibeszarták a madarak, ez mindenképpen nehezítés...
Meglepően tiszta lett, leszedte a madárkakit is, s még a dísztárcsák is tiszták lettek. A szárítás is jó, de azért marad 1-2 csepp, ezért érdemes inkább fagypont felett menni.
Ezt utána csináltam, nem a legjobb minőség a kép, mert sötét volt már:
Mindenképpen visszamegyek, mert gyors, és meg is szárítja a kocsit. 2000 HUF a prémium mosás, ez sem vészes szerintem, a kézi mosóba is beledobok 700 ft-ot, és nem néz ki így utána.
-
Martin97
aktív tag
Sziasztok!
Esélyes, hogy egy 5 éves, 55Ah bosch akku végleg megdöglött? Ma reggel mikor indulni akartam a központi zárat sem nyitotta, indulni nem is tudtam. Ilyet még életemben nem láttam. Egy 12 éves focusban volt, netán kezdjek aggódni, hogy az elektronikával van valami?
A generátor ~10 hónapja lett felújítva, 14V-al tölt. Szóval ezzel nincs gond.Most 15 órát töltöm 5A-al és megpróbálom újra. Van valami praktika, amivel fel lehetne támasztani?
Sajnos most egy új akku az nem fér bele, viszont az autóra meg iszonyat nagy szükségem lenne.Előre is köszi a segítséget!
Martin -
Jaffa75
őstag
-
Én meg most rendeltem aliról egy HUD tartót telefonhoz, 10 dollárért. Kíváncsi leszek, hogy a gyakorlatban mennyire használható.
Mondjuk világosban sok reményt nem fűzök hozzá, de inkább a késői órákon szeretek vezetni a pályán, amikor már a kutya sincs rajta (M1). Tökre kényelmes, hogy nem kell szemmel átfókuszálni, amikor lepillantasz a műszerfalra (mert éppen nem tempomattal mész). -
brumi1024
veterán
Tényleg nem tudja az EA211, valamiért úgy rémlett igen.
(#55343) Mágus2: 1.4 igen, CZEA.
(#55359) Qru: Engem is érdekel.
(#55356) I-sty: Nem, ezt itthon csak a BMW csinálja (kvázi default extra, de egy 100-as kedvezményért cserébe elhagyható, bár nem éri meg). Mondjuk az 1-es árban (és szvsz minőségben) nem elég versenyképes, így itt nem annyira mérvadó, az A6-5-E osztály vonalon viszont már annál inkább. Van helyette mobilitásgarancia az Audinál csereautóval, szállással, stb.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu #55364 üzenetére
De tesók azok is. Még a kettős feltöltésű (turbo+kompresszor) is. Bár azt is hamar kukázták mert azzal is sok gond volt cserébe még gyártani is költséges volt.
Turbósokról volt szó ugyan csak mellékadalékként hoztam be az 1,2 HTP-t, azt tervezte a Skoda. Botrány car konstrukció. Az 1,2-1,4 TSI német fejlesztés ott is voltak gyerekbetegségek amiket idővel kinőtt."A motor, amelyről a VW-csoport legszívesebben hallani sem akarna már, az EA111. Pedig valójában az összes, VW-csoportos TSI-motor vezérműlánc-kórban szenved, de leginkább a 2011 nyaráig gyártott pöttöm 1.2 TSI. A gyártás 2009-es kezdete óta ez nem nagy időintervallum, de iszonyatos mennyiségben gyártották, és a legkeresettebb motorváltozat lett."
-
bajnokpityu
félisten
1.2 1.4 nem tesóblokkok, mint az 1.8 2.0? utóbbikon szinte minden egyezik.
sztem teljesen mindegy h milyen márka, nem gondolnám mérvadónak a cégautókat, amikor 3 olajcsere erejére tervezik az üzemeltetésüket. mondjuk nyilván van kivétel, de a vezműlánc pont olyan, hogy a nagyoknál van idő cserélni, mert sokkal erősebb a láncuk, mint a kicsik rigaláncának. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu #55360 üzenetére
Céges autók ,ezeket senki sem kíméli tudod. Persze hogy eszik az olajat. A vezérlés szakadás az viszont para, ismerősnek az M7-esen szakad el előzés közben (2.0 TSI). Háát nem volt őszinte a mosolya gondolhatod...
A Skoda tervezte 1.2 a legrosszabb ilyen téren, nem is kaptak több motort projektet a Csehek.
mod:
Szent: Gondoltam rád, csak 19 másodperces.
-
bajnokpityu
félisten
a kicsiknél már hallottam olyat, h kokszolódás miatt rosszul zárt a szelep, és égéskimaradást irt be a komp.
és igen, amit magi ir, azt elhiszem ,amit novoth azt nem. ha magi azt irta volna, h ugyanannyira érintettek a nagyok, mint a kicsik, ugyanúgy problémát szokott okozni, elhinném, és máknak tartnám, hogy a kicsikkel errefele volt gond, nagyokkal meg semmi. de nem irt még ilyet. novoth meg 60at javasolt.
olajfogyi csak a lerugottaknál volt, se enyém, se a másik 100-120e-t futott 1.8tsivel nem volt gond. mindkettő magánautó, volt gazdája. nem mérhető nivópálcán fogyás 10e km-es periódus alatt.
vezműszij nem szakad, mert szij csak generátort, klimát hajtja, de a vezérlést lánc. de értem mit mondasz,
ettől még ugyanezt tudom mondani. 1.2 vel van ismerősnek tapasztalata, átugrott 26ezernél, motorcsere volt, 1.4es szintén 30e körül megadta magát, 1.8 nálam 90nél cserés lett, és van egy ismerős, akinek ugrott v szakadt az 1.8as 180nál, és blokkot keresett (hallotta, h zakatol, de aszitte normális, övé ette is az olajat)nepper a másik. akkor vennék tőle autót, ha nem létezne egyetlen más hely se, és nem tudnék újat venni. anno anya akart 1.8as ufót, akkor a piaci ár fölött fél misivel akart eladni egy elektronikaproblémásat. deezhondatutinincsbajahiábairtbeakompbaxhibátcsakújakkutvegyélbeleéscsókolomigentüköragumidehogyképzeledhogyadokhozzáújatnemvagyokguminepperésárbólseengedek.
bevallom általában szórakoztató a banda egésze, de fillért nem tennék egyik véleményére, az is tuti. ilyen szempontból hasonlóak a top gearhoz, csak az angolok sokkal-sokkal szórakoztatóbbak. és egy fokkal függetlenebbek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
focvis #55357 üzenetére
Merga? Na nee, akkor már inkább VAG. Egy jó W12-es Phaeton pl.
Csináltam vidit hogy indul Kormi -9,5-ben. Majd átküldöm ha érdekel, K. Norbi már megkapta a felvételt.
mod:
Tsebacsi: Vedd meg Bögre IS-ét. Az olyan halk mint egy süketszoba.
Ja és a hifi... Beszarás milyen jól szól.
-
Lehet nem lesz Megane, az asszony csúnyán nézett rám a 80k havi kiadás említésekor. Azután a videókat is nézve az autó kicsit hangosnak tűnt (futóműzaj tekintetében), a civiccel is pont ez a bajom, hogy aránytalanul zajos rosszabb úton (és itthon miből van sok? na? Abból
).
Még a végén valami légpárnás csodát kell vegyek! -
válasz
lama_lamm #55332 üzenetére
Szerintem nincs kamera, bár nem emlékszem, hogy itt mentem-e át piroson. Aránylag sűrűn járok errefelé.
@Qru 55355: pont ma reggel gondolkodtam azon, hogy ennyi erővel Alfát is vehettem volna... japó gép nem jutott eszembe.
Ma úgy gondolom, hogy next time visszatérek a VAG vonalra, esetleg Merga. Persze ez változhat. -
válasz
bajnokpityu #55346 üzenetére
+1 szintén agyérgörcs, meg a nepper is érdekes.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu #55346 üzenetére
"tudod, nem az számit, h mit mondanak, hanem, h ki mondja"
Ha Novoth mondja nem igaz ha Mági ugyanazt akkor meg igaz?
Lehet nem tartod szakmai tálentumnak de attól a tény még tény, amit megkérdőjelezni szimplán butaság.A direkt befecsis autó lekokszolódik egy idő után. Nem 2 km után nyilván. Nálunk sok TSI autó van a cégnél 1,4-1,8-2,0 sokban már 200k feletti km van és egyiknek sem volt még ilyen jellegű problémája.
Jó hát eszik az olajat meg szakadnak a vezérműszíjjak de kokszosodni nem kokszosodott még le egyik sem brutálisan. Nem kell túl tolni: lekokszolódik majd egyszer, erősen felhasználás függő mikor. A 60k-s tisztítási periódus feleslegesen gyakori ha amúgy nem produkál hibát a gép, ebben egyetértek.Montoya: Hát annyira biztos nem tiszta mint a folyamatos szívócső befecsis megoldás esetén de a semmitől azért sokkal több/jobb. Attól is függ mennyit megy direkt befecsis üzemben ugye...
-
válasz
#94529552 #55327 üzenetére
Köszönöm!
2 napja kértem írásban ajánlatot teljes cserére egy váltóstól - még nem kaptam. Viszont ha 20 liter olaj kell hozzá, akkor annak már az ára is húzós, annyit nem ér meg nekem.
Csak ésszel vagyok hajlandó költeni erre a projektre, mert sosem látom vissza a befektetést. Havi 40 ezres bukót tervezek:
[(autó ára + ráköltés) - eladási ár] / használat hónapokban < = 40 000 Ft. -
w333
félisten
Persze simán maradhat kint ... (de akkor vedd le a pozitív sarut ha éjszakára kint hagyod, de ha nem veszed le akkor sem hinném hogy gond lenne) csak elővigyázatosság de a lényeg hogy ne érje víz (motorháztetőt rá tudod hajtani)
Különben nem kell annak olyan sok idő ... 4-5 óra alatt max.ra feltölti a csutkára lemerült akkut is, lefekvés előtt pedig leveszed a töltőről !
-
i-sti
senior tag
válasz
EQMontoya #55347 üzenetére
Nem értem mire célzol.
(#55349) w333: Ezt ajánlott bevinni a melegbe? Vagy fedél alatt is lehet hagyni? Az autó fölött csak egy fedél van. 2 oldal nyitott. Délután rákötöm, reggelig maradhat úgy? Reggel munkába menés előtt, félálomban nem szívesen vesződnék az aksi visszaszerelésével.
-
bajnokpityu
félisten
bocsi, de én már sokszor leírtam, h agyfaxt kapok tőle. abszolút nem releváns a véleménye számomra. ezzel szemben 200at futott 1.8-2.0TSIkből tudok néhányat, ami soha nem látott tisztítást, és köszönik jól vannak. (és olyanról még nem hallottam, h bárkinek kellett volna) szerinte meg 60anként kéne takaritani, akármilyen üzem esetén ezeket is. hát persze. 140-150ezer egy alkalom.
ha viszel diót, akkoris.
tudod, nem az számit, h mit mondanak, hanem, h ki mondja.
-
i-sti
senior tag
Lidl Magyarország akkumulátortöltő (bal felső sarok) - 5500 huf.
Lidl Románia ugyan az az akkumulátortöltő (első sor, második elem) - 4800 huf. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu #55341 üzenetére
De csinál. Ugyanúgy lekokszolódik a szívószelep az 1,8-2,0 TSI-ken is. Nem függ össze a motor űrtartalmától.
Ha van legalább részlegesen szívőcső befecsi akkor lemossa a kokszot a keverék ha nincs akkor meg nem.
-
z123456789
addikt
válasz
BigBlackDog #55281 üzenetére
Biztosan megoldható, hogy valaki 7G Accordját kipróbáld.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu #55331 üzenetére
Szerintem kicsi a mérnökök szerint meg nem.
TSI-nél a vezérléssel voltak a fő gondok a direkt befecsis motor meg kokszolódik ccm-től és gyártótól függetlenül. Lexus is lekokszolódik nem csak a VAG. Az a megoldás ha szívócső és direkt befecsi is van (új TSI-k pl).
-
lama_lamm
aktív tag
Sziasztok!
Nem találtam jobb topikot, úgyhogy tőletek kérdezem:
Ebben a kereszteződésben tudja esetleg valaki, hogy van-e piroson való áthajtást figyelő kamera, ami a 8-ast nézi?
Köszi előre is
-
bajnokpityu
félisten
1.4 még nem túl kicsi turbo közvetlen befecsinek? csak ugye mert VWnél nagyon más problémamennyiség van az 1.2-1.4 és az 1.8-2.0 esetén.
rbalint88: az a baj, h a maszk a szinésznek, range rovernek jól áll, ennek az ótónak kevéssé. scross maszkját lehet levetették, de a forma arányai még midig szarok..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
focvis #55324 üzenetére
Jó az a váltó, nincs velük gond. Persze van az a km mennyiség ami után elfárad de ez az összes automatára igaz.
Tegnap láttam egy Saab-ot nagy elánnal utánavetettem magam de nem te ültél benne.
mod:
Winne: Lassabban tölti fel fullra csak ennyi. Mintha lenne egy 30 meg egy 50 literes hordód. A generátor meg fixen tölti mondjuk 0,5 liter / perccel. Feltölti a 50 literest is csak lassabban.
Én is most a gyári 47Ah-t cseréltem 60-asra nincs gond, generátor tölti szépen.
Amúgy ha nagyon hátrányt akarunk keresni a dologban az annyi hogy a nagyobb kapacitású akksi nehezebb.
kornelka: Vitara 1.4T és akkor jól is néz ki meg megy is.
-
Jaffa75
őstag
Lehet hogy inkább arra gondolt az állandó fogyasztónál, hogy nagyobb teljesítményű hifi van benne, ami terheli az akksit? Mert akkor nem árt a nagyobb kapacitású akkumulátor!
Tudtok ajánlani (nem google alapján, hanem saját tapasztalat érdekel
) Bp-n autófóliázó céget? Csak a két tükröt kéne bevonni, mert a "nyelük" meg van kopva mindkét oldalon!
-
brumi1024
veterán
válasz
Motion_Blur #55292 üzenetére
20+ millióból A6 van újonnan 3.0 TDI-vel (biturbo már belefér). A8 továbbra is 30-nál indul, de egy komolyabb bőrcsomag 3-4 millió, extrában pedig pár kattintással rápakolható egy 10-15 millió.
(#55293) Saint_: Előző tulaj első tulaj? Miért nem hordta márkaszervizbe? Service inclusive miatt az összes BMW-re ingyenes az első 5 év/120k km szerviz. Egyedül egy légszűrőt kell cserélni (mert azt a németek ritkábban írják elő). A családban lévő F10-es kötelező szervize (3 éves, 100k km-t közelíti) eddig 6.000 Ft volt összesen.
-
Kornel
veterán
Basszus nekem tetszik.
De tényleg. -
Kornel
veterán
Egyébként az scross 1.4T-vel ár érték arányban szerintem most verhetetlen.
-
Motion_Blur
félisten
Nekem szinte semmivel, mondjuk 6.3 helyett 6.5-öt. Igaz hogy garázsban áll, de a napi rutinja két hidegindítás és 2x5-10km hétköznap + hétvégente 50-100km közút.
Ismerősöm ugyanezzel az autóval/motorral azt mondja hogy 9 liter alatt nem áll meg télen
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #55303 üzenetére
1,6 turbo.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
szőröscica #55303 üzenetére
Bengas.
Tesom Vitaraja viszont dizli
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #55278 üzenetére
Van. Subaru Legacy pl.
Mági: Köszi, most már én is tudom.
-
Mágus2
Közösségépítő
Mert nincs hozzá gépük. Egyben is le lehet cserélni, csak gép kell hozzá, és a teljes olaj töltet 2,5x-e. Átmossák az egészet. Az automatát járatni kell, hogy az olajpumpája kitolja az olajat, de szárazon nem mehet, van gép, ami pótolja és nyomás alatt tartja. A nyomatékváltóból csak így jön ki az olaj.
A 8 literes töltet helyett 20 litert fizetsz, de akkor lesz 8 liter vadiúj olaj benne. Nem felkeverve a megégett, fáradt az újjal . Egy ilyen csere 300 eurótól indul.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- 0 km! ÚJ! Ninebot MAX G2 elektromos roller 32 km/h
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest