- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Boldog karácsonyt kíván a PROHARDVER!
- E-book olvasók
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Célegyenesben a Yettel TV
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Raspberry Pi
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
awexco
őstag
válasz Malibutomi #48298 üzenetére
Szerintem az Amd is belátta nincs létjogosultsága gamer kártyákon a HBM nek ...
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
awexco
őstag
válasz Petykemano #48297 üzenetére
Szemre mutatós majd jönnek a custom kártyák amik saphire-t leszámítva csiricsáré kinézetűek lesznek .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Malibutomi
nagyúr
Builzoid azon elmelkedik hogy a kartya hatuljan bracket felfogatasa ugy nez ki ami HBM-et sugall. Persze ezt csak a 3d modell alapjan ami ki tudja mennyire pontos
-
Petykemano
veterán
vannak már Fortnite-os screenshotok
Én nem tudom, hogy hogy szokott viszonyulni a tényleges lapka a kártya hátoldalán levő forrasztásokhoz. De ha ez méretarányos, akkor a PCIe csatlakozó 89mm-es méretébe sacc/kb 3x fér bele a hátoldali forrasztás, ami eléggé négyzet alakú.
Nekem kifejezetten nagynak/soknak tűnik a forrasztás.Összehasonlításképp: a polarisé egész kicsi volt
a vegáké hatalmas kiterjedésű
A Navi10-é nagyobb, mint a polaris, de belefért a fém merevítőbeNa mindegy, csak azt akartam ezzel mondani, hogy ha valósághű, akkor szerintem a lapka nagyobb lehet mint a navi 10
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #48290 üzenetére
A RadeonVII azért megállt 300W-nál.
A 320W (tdp, nem fogyasztás) 3080 hűtése 5mm-el rövidebb és 12mm-el keskenyebb mint a Radeon VII, miközben 2.5x gyorsabb nála kb.
Viszont itt nem várok felszálló repülőgép fán noiset terhelés alatt. -
Raymond
félisten
válasz TESCO-Zsömle #48291 üzenetére
Attol meg egyis se az, legalabbis nem abban az ertelemben ahogy probalod beallitani. Az elso ketto egyszeruen gyartja a videokat a semmirol, az utolso meg ujabb de ugyannak tunik az is. Semmi sajto vagy ujsagori sulya nincs annak amit mondanak a videokban. Ugyanaz mint barmi mas amit masok itt a topicban irnak, csak vegig kell nezned/hallgatnod 10-15 percen keresztul.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
-
Raymond
félisten
válasz TESCO-Zsömle #48286 üzenetére
OK, legyen, de a Coreteks, AdoredTV vagy MILD miota "sajtóorgánum"?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Raymond #48283 üzenetére
Azért, mert mikor te vagy én mondunk itt vlaamit, akkor mi vagyunk az n+1-edik senkik az ánusznak tetsző véleményünkkel. Ellenben mikor egy sajtóorgánum mond valamit, annak mindig van tétje. Mikor egy ujság megír valamit, azzal a saját nevét, a hitelességét adja az adott hírhez. És nem számít milyen vastagon húzza alá, hogy pletyka. Lásd: WCCFTech. Ha sok marhaságot hozol le, akkor is leírják a hitelességed, ha odaírod, hogy pletyka. Mert a fejekben akkor is az marad meg, hogy sz*r volt a forrásod, nem tudtál rendesen utánamenni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
toon87
csendes újonc
AMD kitett egy képet a hűtőről. [link]
2x 8 pin, úgy néz ki 300W fölött lesz, és végre nem blower a referencia.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Raymond #48283 üzenetére
Nem igazán értem, miért ne lehetne téma, ha ugyanannyi információs értéke van, mint bárki más hozzászólásának itt a topicban.
Én legalábbis sosem azzal a szándékkal érkezem a topicba, hogy hivatalossá válás előtt olvashassam a 110%-ra tuti bensős infókat. Mindig van bizonytalanság, tévedés, szándékos félrevezetés.
És nem is gondolom, hogy az lenne a beimportálás célja, hogy "Na, tessék, itt van az új ige, mindenki mehet haza."Egyébként hogy konkrétan ezt miért?
Azért, mert tegnap abu elhintett pár gondolatot a multigpu-ról. Ezt követően MLiD (aki valószínűleg nem a prohardverre jár informálódni) elhintette egy fél mondatban, hogy lehet, hogy a 384 bites lapkát elkaszálták, majd coreteks csinál egy videót arról, hogy valójában nincs is "big" navi, hanem a képen látható 256bites közepes méretű lapka az.
Azt gondoltam ezek gyanúsan egybevágnak Abu frissen kipakolt infóival.
Ez persze továbbra sem jelenti azt, hogy "ez az új ige, mindenki mehet haza", csupán érdekes.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #48261 üzenetére
Nem igazan ertem miert tema itt egyaltalan hogy mit mond coreteks, AdoredTV vagy peldaul MILD. Ugyanannyi informacios erteke van mint barki mas hozzaszolasanak itt a topic-ban. Nem sok ertelmet latom az importalasat ezeknel a YT arcoknak.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #48261 üzenetére
a Coreteks veletlenul nem az Adoredtv masodlagos csatornaja ?
#48268 : "Mi van akkor, ha az NV a Navira rakja a traversal coprocessort? "
Zavar az erőben ?[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi van akkor, ha az NV a Navira rakja a traversal coprocessort?
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz Malibutomi #48266 üzenetére
Nem
És nekem sem áll össze a mostani info.
Az AMD nem szokott olyat csinálni, hogy van egy lapka, aminek van kódneve és van egy másik, ami másik memóriarendszert használ, de annak nincs neve. (Kivéve persze, ha azt gondoljuk, hogy a memória rendszer már külön lapkán van.)
Tehát ha a navi21 256 bites, akkor valaminek lennie kell a HBM-es megoldásnak. hiszen az RDNA1-ből se jött úgy HBM-es verzió, hogy annak ne lett volna külön kódneve.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Petykemano #48261 üzenetére
Nvidia koprocesszort megtalalta mar azota?
-
Petykemano
veterán
válasz Busterftw #48262 üzenetére
coreteks szerint a 256bites kártya a navi21 aka bignavi
csak épp nem kifejezetten big. Ő korábban is ezt mondta.Semmiképp se úgy olvasd, hogy ez az új ige!
Mások meg vannak győződve arról, hogy az 500mm2-es lapka létezik.Az egész kezd nagyon zagyva lenni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
nagyúr
válasz Petykemano #48261 üzenetére
"a 256bites navi kártya 250-275W-os fogyasztással talán megközelítheti a 3080-at"
Ez lenne a navi 22 ami kesobb jon, vagy navi 21?
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Coreteks megint lehozott egy videót, amiben azt állítja:
- a kémfotón látott 256bites kártya a navi21.
- navi22 később (2021Q1-Q2) jön, ennek méretéről asszem nem is nyilatkozott
- a 256bites navi kártya 250-275W-os fogyasztással talán megközelítheti a 3080-at
- nincs semmiféle 384bites navi kártya, bilibe lóg a kezünk
- viszont az AMD lehet, hogy lehoz ismét egy HBM2E-s pro navi kártyát. (ala RAdeon VII) És azzal próbálja befogni a 3090-et. Azt ködösen fogalmazta meg, hogy honnan lenne HBM2E-s navi, vagy hogy erről eddig miért nem tudott senki.
- Természetesen ő a legjobban értesült, mert az AMD-hez közelebbi információforrása van, míg mások csak késve vagy már megváltozott információkhoz jutnak hozzá.
(- Ma MLiD is azt hintette el, hogy lehet, hogy a 384bites Navi-t elkaszálták, bár ő egyébként említette a multiGPU lehetőségét)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
kisfurko
senior tag
válasz Jack@l #48250 üzenetére
Szerintem mindegy, hogy árnyékot, vagy akármit számolsz. Persze, abban lehet valami, hogy ha a blendinget, stencilt használod, akkor a nagyobb RBE (ROP) terhelés a megnövekedett késleltetéssel negatívan hathat a teljesítményre (mint az R600-nál).
Én úgy képzelem el, hogy a vezérlök elött lesz egy naaagy cache, amiben összefut minden shader engine és a másik chipet összekötö interface (infinity akármi). Ami kérés a másik chipböl jön, az ugyanúgy vár a DRAM controllerre, mint a lokális shader engine-ek. Vagyis direkten már semmi sem fogja elérni a memóriát, minden az L3 (L4?) cache-en keresztül fog menni. Hogy ehhez mit szólnak majd az RBE-k, nem tudom, mert régen próbálták már az RBE-t leválasztani a DRAM controllerröl (R600), de az nem jött be nekik. Hátha most ügyesebbek, vagy a mai workloadok jobban elviselik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #48256 üzenetére
Az AMD nem futtat olyan próbateszteket, amik a netre vannak kötve.
A partnerek pedig nem tudnak majd tesztet futtatni, mert nincs meg a kulcsuk a meghajtóhoz. Még ha egyet meg is szereznek, az egy egész percig él, és szükségük van a másikra, hogy ne vágja le a működést TDR-rel a meghajtó egy perc után. Ez többlépcsős hitelesítés, mint ahogy a Steam működik. Nem véletlenül nem szivárognak az eredmények, majd ha lesz offline meghajtó, akkor várható, hogy jön valami adat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Szóval úgy gondlod, hogy a puszipajtás cég techdemojaval, amit gyakorlatilag amd tartott el, az amd mérnökei nem tudnak lefuttatni egy próbatesztet és nem tudják kikerülni ezt a korlátozást? (akár azzal hogy belhekkelik a driverbe a profilt, akár egy direkt nekik módosított aots-el)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #48253 üzenetére
Nem érted az AotS működését. Az csak azért fut normálisan DX11 mellett, mert minden gyártó megkerül egy rakás API limitációt. Van egy profil írva rá, amivel bizonyos ellenőrzéseket nem hajt végre a meghajtó, mert nem lesz belőle probléma az alkalmazás alatt. Ha ez hiányzik, akkor ezeket az ellenőrzéseket végre kell hajtani, tehát alapvetően képtelenség, hogy egy GPU 2000 pontnál többet összekaparjon, ugyanis maga a CPU lelimitálja. Én sok dolgot el tudok képzelni egy új architektúráról, de azt nem, hogy megoldja ezeket a gondokat, ahhoz ugyanis legalább ezerszer gyorsabbnak kellene lennie.
A tesztdriverekből pedig hiányoznak a profilok.
Én már láttam ilyet, mivel amikor megérkezik az éves nagy meghajtófrissítés, akkor az csak úgy fog működni, hogy csatlakoznom kell az AMD szerveréhez egy külön alkalmazással. Ekkor összeköti a gépemet a szerverrel az app, és lehúz onnan egy hitelesítőkulcsot, ami feloldja a meghajtónak a működését. Ez a kulcs percenként frissül, amikor direkt kihúztam a kábelt a netből legutóbb, akkor nem működött tovább a meghajtó, szimpla TDR-rel lelőtte magát. Ilyen biztonsági intézkedés van már egy ideje, hogy valós tesztek friss meghajtókról, friss hardverekről ne jelenhessenek meg idő előtt.
Ezért nincsenek idő előtti teszteredmények a friss meghajtókról, illetve ma már a hardverekről sem annyira. Van a hitelesítőalkalmazásban egy telemetria, ami ellenőrzi, hogy ki mit futtat a működés ideje alatt, tehát jegyzi, hogy melyik gépen született az adott eredmény, ami kiszivárog.
Ugyanígy működik egyébként a Radeon Software developer módba kapcsolása is, azzal a különbséggel, hogy az nem igényel valós idejű hitelesítést, egyszer összekötöd a szerverrel, és működik a fejlesztői mód amíg újra nem indítod az OS-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ez gyenge volt mester. Vagy várjuk a 12e-es aots eredményt a bignavitól?(a következő csodadriverrel, természetesen)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #48251 üzenetére
Ebben a tesztben egy profil nélküli D3D11 driver nem lehet gyorsabb 2000 pontnál. Ha 6000-et el tud érni, akkor az AMD feltalálta a spanyol viaszt, de valószínűbb, hogy kamu, mert nincs valós hardveres lehetőség a CPU limitációin túllépni.
Profilt pedig a tesztdriverek nem biztosítanak, hogy ne lehessen a teljesítményét belőni a hardvernek. Az AotS esetében a megfelelő profil kétszeresére növeli a teljesítményt a profil nélküli működéshez képet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Érik nekem a keksz:
https://www.guru3d.com/news-story/rumor-radeon-rx-6000-series-as-fast-as-a-standard-rtx-2080-ti.htmlA hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz kisfurko #48249 üzenetére
Köszi, majd utánaolvasok. Árnyékoknál, tükröződések, átlátszóságoknál találom ezt problémásnak. Ott úgyis meg kell várnia a telsej végeredményt a kockának, mielőtt belekezdene a következő task-jába.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
kisfurko
senior tag
válasz Jack@l #48232 üzenetére
Már nagyon régóta felosztják a képernyöt négyzetekre, és azok kerülnek a work groupokba. Amikor bejött az elágazás a shader programokban, akkor volt is ebböl gond, hogy le kellett futtatni a csoportot így is, és úgy is (talán Ati x1800, x1900, és Nvidia 6800 idejében).
A memóriát se egy vezérlön keresztül érik el, hanem 4-6-8 van, crossbarral. Már egy GPU-s megoldásnál is osztoznak a vezérlökön a GPC-k, SE-k. A késleltetés biztos nöni fog, de azt cache-el lehet ellensúlyozni, valamint a GPU-k nem annyira érzékenyek rá, mint a CPU-k. Azért a Ryzeneken is látszik, hogy nem olyan durva, ha másik processzortól jön az adat. Ha van elég sávszélesség a processzorok között, kellöen gyors a busz, akkor azért müködhet, még ha nem is 100-os hatékonysággal. Majd meglátjuk, minden a busz sebességén és késleltetésén múlik. -
EXA
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #48247 üzenetére
Én is így tudom és az is el lett tolva 16-ra.
-
Simid
senior tag
Nagyon compute heavy a 3080 már így is,szóval nem a plusz cuda core fog számítani, hanem a backend és a frontend. Ha jól sejtem ebben csak egy gpc lesz a 3090 előnye (6 helyett 7), ami 16,6%. Viszont valamivel alacsonyabb órajellel.
Ezek alapján meglepődnék, ha átlagban 15%-nál többet tudna hozni mint a 3080. De még ideális helyzetben (pl mem sávszél limit) sem lehet 25% fölötti.Szerk.: megelőztek 🙂
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
-
And01
aktív tag
válasz Malibutomi #48243 üzenetére
Szerintem a 20% átlagban meglesz majd.
Extrém esetekben több, de ez a héten kiderül.
Addig meg valszeg Amd is szivárogtat még.
(nem hinném hogy véletlenül indultak a pletykák most) -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Cathulhu #48239 üzenetére
Azért én egy közepes méretű összeget mernék tenni arra, hogy maga az nV is benne van valamilyen szinten az AMD túlhypeolásában. Még ha rövid távon el is veszítenek pár vásárlót, minél nagyobbra fújják a lufit, annál nagyobb a pofáraesés és annál többen döntenek az nVidia mellett akkor is, ha amúgy egy korrekt árazású, versenyképes terméket kapnak.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
apatyas
Korrektor
Következő következtetés: hétfőn Abu NDA-t fog aláírni, vagy potenciálisan olyan meetingen lesz, ahol ez megtörténhet. Egyébként, ahogy az 512 bitről beszélt, az elég konkrétan az RDNA2-BigNavi vagyis a mostani állapotról szólt. Szokásos: próbálkoznak a dualgpuval, aztán vagy összejön, vagy nem.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Cathulhu
addikt
válasz Laja333 #48238 üzenetére
pontosan. AdoredTV tavalyi fiaskoja is remekul megmutatta, hogy meg az altalaban jol ertesult, tuzhoz kozel ulo forrasok is tevedhetnek hatalmasat. A big navi leakeknel eddig meg semmi komolyat nem lattam, csak egyes emberek wishlistjeit, meg mas embereket ahogy ezeket probaljak a foldon tartani.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
And01
aktív tag
válasz KillerKollar #48236 üzenetére
previous rumors also from MLID have detailed Big Navi at 40-50% faster than the GeForce RTX 2080 Ti
Kivágtam ezt a részt a cikkből: Ez nem 3080 szint akkor, zavart érzek az erőbenBár a "Spitting distence'' értelmezhető több féle képpen is:
Leköpi, vagy átszalad a szomszédba stokedliért[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
őstag
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #48233 üzenetére
Nem azt írtam hogy nem tudják, csak ennek nem kis ára van. Nem fogják csak úgy random egymásét felülírni, elég érdekes végeredménye lenne.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz Petykemano #48229 üzenetére
Nem hiszem hogy leválasztják a képrnyőt szeltekre, akkor a dula gpu is simán működne majdnem 100%-os sebességgel. Amit irtál (foglamam sincs hogy mukodik belulről), ahhoz még képzelj hozzá egy plusz késleltető réteget, ami a geometriát, texturát kénytelen a másik gpu memóriájából kiszedni, vagy oda menteni. Ez az amin nagyot fog bukni a konstrukció.
Két memvezérlőlesz szerintem és kettéválasztot memória. Elég érdekes lenne ha 2 vezérlő ugyanazt a memóriát irhatná-olvashatná egyszerre...A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Yutani
nagyúr
válasz Malibutomi #48230 üzenetére
Igen. Abu nem állította, hogy most jön az RDNA2 generációban. Egyelőre úgy veszem, továbbra is egy 2x5700XT méretű Navi21-et várunk. Aztán meglátjuk.
#tarcsad
-
Malibutomi
nagyúr
Hat ha jol gondolom ez a dual gpu dolog ha jon akkor meg nem most, hanem kesobb es a csucskategoriat celoznak vele
-
Petykemano
veterán
válasz Jack@l #48214 üzenetére
Igazából a képernyő már most is fel van osztva szeletekre. A vegával.debütált valami dynamic workgroup distributor.
Ezeket a szeleteket különböző Shader Engine -ek Compute Engine-ek végezték.Egy Compute Enginehez kötődik egy L2$ szelet. Ha a compute enginek között kommunikáció szükséges, akkor az most is csak ramon keresztül történhet.
Tehát ha egy-egy shader Engine-t választasz le.chipletbe, azzal lényegében nem okoztál nagy késleltetés növekedést.
A nagy kérdés a lapka közepén található parancsprocesszor, geometriai processzor. És hardveres ütemezőkkel kapcsolatban van. Itt nem egyértelmű, hogy milyen cacheből dolgozik és az sem, hogy mi van, ha ezekből kettő van.
Így tudnám elképzelni a dolgot, hogy az L2$ mögé beraktak még egy L3$-t és az egyaránt kiszolgálja az L2$-t is és IF-t is. És akkor két lapkán egymás felé fordítják az IF-fel a lapkákat és az köti össze a command és geometry processzort és a L3$-t is.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #48226 üzenetére
Nem talán, biztos.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Ez nagyon izgalmas
De ugye nem az 500mm2-es lapka.lesz duplázva? Az nagyon durva lenne.
Gondolom lesz a 256b és 384b és ha összejön ebben a genben, akkor a 256bitest duplázzák, ami kisebb lapka.
Most már azt is tudjuk, mi a Mi200 és Mi100 viszonya, ugyanakkor meglepő, hogy a.CDNA ebben nem előzi meg jelentősen az RDNA2-t,.hiszen Wang azt mondta, az könnyebb.
Hogy fog ez kinézni? Így, mint a zen, vagy úgy, mint a zen2? Külön IO lapka?
Lesz ilyen cache így lesz vagy ezt a funckiót tölti ve a DirectStorage?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz paprobert #48219 üzenetére
elég izgalmasan hangzik amúgy. Kérdés pont az általad említett teszt hardveres dolgon kívűl hogy ez igényel e speciális támogatást az operációs rendszer ( IO, stb) és a szoftverek részéről.
Ha igazából ezt úgy meg tudja oldani AMD, hogy egyként lássa mindenféle varázslat nélkül bármelyik Win. vagy játék akkor zseniális lehet, persze fenntartásokkal, mert a latency és az adatozgatás energiaigénye azért jelentős lehet.Ha nem sikerül FE verziót szereznem a másik oldalon akkor megvárom a BN. megjelenését, mert ezt viszont támogatnám náluk akár kísérleti tesztalanyként is, főleg hogy végre lesz RT is. ezt a két vonalat elég fontosnak gondolom a fejlődés szempontjából.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #48220 üzenetére
őőő hülyeségeket írtál, ismét ?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
veterán
Az a legjobb hogy Abu egy szoval nem mondta hogy ez a mostani Navi csak hogy kiserletezik az AMD mar ezzel
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz Jack@l #48214 üzenetére
"512 bitesként és 16 gbn-osként fogják hirdetni, ami nagyon nem lesz igaz. Mert két memvezérlő lesz 8-8 gb-al bekötve. Ha írni kell és mindkét kártya használja a "közös" memóriát, tükrözni kell az adatokat és csak 256 bittel lehetséges. Olvasáskor így meglehet az 512 bit, feltéve ha mindkét mag egyszerre dolgozik."
Még ha nem is tudná ezt szinte mindig az AMD driverből kezelni, akkor is sokkal ritkábban jelentene korlátozást, mint az Nvidia látszólagosan megduplázott CUDA magok kihasználhatósága.
Az Ampere kártyák hardveres korlátja szoftveresen aligha oldható meg, így csak speciálisan megírt grafikus motor esetén tudnák kihasználni a kártya potenciálját, bár akkor pedig valószínűleg vagy a fogyasztásuk szállna el még jobban, vagy thermal throttling miatt a működési frekvencia esne vissza jelentősen. Bányászáshoz például tényleg jobbak lehetnek az Ampere kártyák, mint az RDNA2 kártyák, mert bányászáshoz írhatnak speciális algoritmust a kártya speciális duplázott magjaihoz. Valószínűleg fordult a világ, és most az Nvidia lesz a miner kártya, az AMD pedig gamer kártya. -
paprobert
őstag
És akkor ez 2x 500+ mm2 lapkaterületű lesz?
Szerk.: Wang nagyon sokáig kerülgette a multiGPU-s témát nyilatkozatokban, leginkább az interconnect határai miatt. Hogyha ezt limitet tapaszolják egy nagy cache-sel mindkét GPU-n, akkor ez lehet egy irány, de felhasználóként akar a fene 0. generációs teszthardvert vásárolni.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
hadogabi1
senior tag
Nem jelentettek be semmit eddig 5700xt x2 rol volt szo egyes forumozok mar ott tartanak hogy vilagujdonsag es csokibol lesz a kerites is es rtx 3090x2 nel fogunk tartani 500 dollarert... Direkt irtam sarkositva.
TUF Gaming X670E-Plus Wifi, AMD Ryzen 7 7800x3d, Inno 3D 4090 Ichill X3, Arctic Cooling Liquid Freezer III 420 RGB, Lian Li LANCOOL III Mesh RGB, Kingston Fury 6000 Cl32 2*16GB, GIGABYTE SSD M.2 2280 NVMe 1TB AORUS, GIGABYTE SSD M.2 2280 NVMe 2TB AORUS,
-
poci76
aktív tag
válasz Jack@l #48214 üzenetére
Két chipről lehetett eddig olvasni: a 21-es "big navi"-ról és a 22-es kistesóról. Ha jön a két chipes videokártya, akkor nekem az lenne a logikus, hogy az AMD olyat akar dobni, mint anno a Threadripperrel, azaz teljesen titokban tartotta a két chipes megoldás lehetőségét, és kivárta, hogy az Nvidia lépjen. Ebből nekem az következne, hogy ha a 6800-as big navi a 3800 RTX közelében lesz önmagában, 16 GB 256 bites RAM-mal, akkor jön mellé a 6900-as két 21-es chippel, 32 GB RAM-mal. Ennél kellően visszavennék az órajelet, és válogatott chipek mennének rá, minél alacsonyabb tápfesszel, ahogy Threadrippernél, hogy mondjuk 350 W-ba beleférjen a kártya. Egy ilyen kombó a 3900 RTX-et is jócskán felülmúlhatná, persze baromi drágán. Meglenne a presztizskártya, amiből ugyan nem kel el túl sok, de mivel nem kell hozzá külön chipet gyártani, még akár közvetlen nyereséget is hozhatna.
-
And01
aktív tag
válasz Jack@l #48214 üzenetére
Ez nem jó/rossz kérdés hanem felkészülés egy
jövőbeli technológiai limitációra.
Szerintem messze jobb lesz mint gondolod (egységes mem címtér)
Bár késleltetésre lehet nem lesz jó hatással. (Time will tell)
Mint mindennek, ennek is lesz/lehet gyenge pontja.
A legjobb működő példa erre designre az első generációs epic cpu
De itt a fejlettebb IF link segíthet hogy jobb legyen a kommunikáció.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
UI: viszont ha már eljött a full RT ideje, akkor meg már a több kártyás rendszerek is ugyanolyan jól fognak működni, mint ez az első szériás chipletes megoldás. 90+% os skálázódásssal.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
De az neked mért lesz jó, ha lassabb lesz összességében, de legalább fele-harmadában kerül a gyártónak? Nálad az olcsósítás közel sem fog úgy lecsapódni, nem fognak aláárazni az nv-nek ár/perf-ben.
Hogy megértsék a kételkedők is mért "fikázom", pár szöszenet, ami persze abu szivárogtaására van építve és a saját feltételezéseimre:
512 bitesként és 16 gbn-osként fogják hirdetni, ami nagyon nem lesz igaz. Mert két memvezérlő lesz 8-8 gb-al bekötve. Ha írni kell és mindkét kártya használja a "közös" memóriát, tükrözni kell az adatokat és csak 256 bittel lehetséges. Olvasáskor így meglehet az 512 bit, feltéve ha mindkét mag egyszerre dolgozik. Amint kimegyünk a 8gb-ból, át kell nyúlni a másik gpu memóriájába és ez igen nagy overhead-el(lassulásal) jár, attól függetlenül hogy a két gpu-t már (elvileg) nem csak pci express köti össze. A lassulás annál nagyobb lesz, minél jobban kimegyünk a 8 gb-ból, ami persze még most eladásnál a kutyának nem tűnik fel, mert kb minden játékot behúznak éppen 8gb alá, de igen rövid idő alatt ez meg fog változni (tippre 12 gb-nál már érezni fogja mindenki).
Ameddig a raszter és hibrid(dxr) megoldások lesznek többségben, addig szerintem a chiplet megoldás inkább nyűg, mint előny. Majd ha már full ray/path tracing AAA játékok jönnek, akkor lehet ennek előnye(még legalább 3 év).
Persze előfordulhat hogy valami csodaszámba illő dolgot húz elő amd a kalapjából és olyan drivert, firmware-t ír ami tökéletesen működik, alig észrevehető a lassulás, bonyolult memória kezelést is simán megodlják hiba nélkül a háttérben. Csak eddig nem ez volt a jellemző rájuk.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
And01
aktív tag
válasz Jack@l #48206 üzenetére
Bonyolultnak és lomhának talán még a gcn archot lehetett volna nevezni,
de ezen már túl léptek egy ideje.
A chiplet alapú cuccok pedig a jövő, mindhárom cég számára.
Az új euv alapú gyártástechnológiákon a levilágitható lapkaterület
fele duv megoldásnak, tehát a maximális lapkaméret is fele lesz a
a jelenlegi maximumnak, a jelenlegi 6-8xx mm2 lapkákat el lehet felejteni. -
gabika1972
tag
válasz szmörlock007 #48209 üzenetére
Merszarazamd...
-
2xar
tag
Wow. Én személy szerint Abu hsz-éből az első bekezdést értettem, a másodikból kb semmit, a harmadikat pedig félig. És még valszeg Abu fejében sem állt össze, hogy valójában hogyan is fog működni ez a dolog és milyen összeredmény várható tőle.
Ezzel szemben neked, ennyi részinfóból is már teljesen összeállt a fejedben ennek az új architektúrának és felépítésnek a teljes működése és hatékonysága és következtetést tudtál levonni a rá épülő, még nem ismert specifikációjú VGA-k (SP, ROP, frekik stb) teljesítményére, amit kevésnek találsz. Nem semmi, hogy mennyire alaposan képben vagy a GPU-k architektúrájával és működésével. Valszeg a Ph-n belül páratlan tudásod van a témában.
És persze a következtetésednek semmi köze ahhoz, hogy Nv rajongó vagy
-
-
Jack@l
veterán
válasz szmörlock007 #48207 üzenetére
Nem a chipletet magát szóltam le, hanem konkrétan ezt a megoldást 256 bites gddr-el. Ha látszólag szar lesz, akkor igen. Volt nv-nek is gagyi szériája, csak régen.
UI: most sem kötelezte senki az amd-t hogy chiplettel próbálkozzon, simán mehetett volna monolitikusba még ez, meg a következő széria 5 nm-en.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Jack@l #48206 üzenetére
Miért? Intel is elég durván a chiplet irányban mozog a gpuk esetében. Megjegyzem jobb ha tőlem tudod, hogy az nvidia is
A Hopperre is számtalan utalás jött már egy esetleges modulos dizájnra. De akkor ugye ha véletlen nvidia is elhozza valamikor a chiplet dizájnt (akár hoppernél, akár később) akkor azt is ennyire lefogod szólni előtte?[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Szóval az amúgyis bonyolult és lomha architekturát felváltja egy mégbonyolultabb, fele annyi sávszéllel. Tuti bukó lesz ez a gen, ha kicsit is igaz amit írsz.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
2xar
tag
Ha ezek igazak, az annyira eltérő struktúrát és működést jelent az 5700XT-hez és az RTX3000-hez képest, hogy valszeg nagyon szélsőségesen fog hullámzani a kártya teljesítménye a különböző játékokban, nem?
Lehet hogy egyes játékokban, amiknél nem működik jól a rendszer, alig fogja egy 5700XT teljesítményét hozni. Máshol meg bőven verni fogja a 3090-et is. Legalábbis régen a CF/SLI időkben ez volt. Lehet hogy ez a szorosabb kapcsolat a két GPU között csökkenteni fogja a hullámzást, de nem hiszem hogy lenne rá esély, hogy megszűntesse. Bár a CPU-knál bejött...
-
nagyúr
hm, ez egy elég jelentős előrelépés az eddigi pci-e multiplexerhez képest.
a számítások hogy működnek? afr-rel?Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Na még mielőtt NDA lesz.
Szólva furcsa? vagy várt? módon az AMD újra kísérletezik a dual GPU-val. Innen jöhettek az 512 bites pletykák. Méghozzá amiatt mert az AMD úgy valósítja meg a rendszert, hogy két darab 256 bites GPU-t használ, viszont ez az OS felé egy GPU-nak látszik, és ezért látnak rajta 512 bitet az alkalmazások. Fizikailag tehát két GPU-ról van szó, de úgy van összekötve, hogy amikor működik, akkor minden egy nagy erőforrásként detektálja, tehát logikai szinten egy GPU-ként működik. Az összeköttetés Infinity Fabric 2.0, és tulajdonképpen emiatt látszik egy nagy GPU-ként, mert memoriakoherens módon van kezelve a VRAM. Mindkét GPU látja a másik fizikai memóriáját, olvashat belőle, írhat bele, és minden koherensen fog működni, tehát nem kell hozzá szoftveres szintű támogatás. Szerintem ezzel a chipletet kísérletezik, mert annak is így kell majd működnie, hiszen több GPU-ra lesz bontva a rendszer, tehát tudni kell, hogy milyen feldolgozási formára kell átállni, hogy az egyes GPU-k ritkábban olvassák és írják a nem közvetlenül bekötött VRAM-ot.
A fentiek miatt nem jöttek dual GPU-s pletykák, mert az OS és a programok nem két GPU-t látnak, hanem csak egyet, ha nem veszed le a hűtőt, akkor látszólag elhiszed, hogy egy GPU van rajta.A cache dolog fura, de igazából valami lehet a háttérében, mert az AMD elméletben hozhatja azokat a komplex geometria melletti raytracing számokat, hogy a lapkán belül tart egy csomó feladatot. A BVH struktúra mélysége eleve egy hatalmas probléma, amire a Microsoft is folyamatosa felhívja a figyelmet. Alapvetően a raytracingnek árt az új geometriai pipeline (mash shading), illetve az új IO API (DirectStorage), mert ezek együttesen jelentősen növelni tudják egy játék geometriai részletességét, de ha ez történik, akkor nagyon mély BVH struktúrát kell alkalmazni, ami nem csak több metszésvizsgálat miatt probléma, hanem azért is, mert a mai hardverek memória-sávszélessége nem igazán visel el hét szintnél mélyebb BVH-t. Ez is igazából egy nagyon maximum, amit megéri bevállalni. Ha most ez a 128 MB igaz, akkor az AMD képes lehet akár nyolc szint mélységű BVH-t is úgy kezelni, hogy lapkán belül tartja a feldolgozást. Valami biztos van a hardverben, mert olyan durva számokat hoz a mesh shadinggel kombinált DXR szintetikus tesztben az RDNA2, hogy ahhoz elméletben 4-5 TB/s-os memória-sávszélesség kellene, ami viszont biztosan nincs. Tehát valahol van valami trükk, amivel az AMD elkerüli, hogy ilyen gyors memóriaalrendszert építsenek ki. Még azt se mondhatjuk itt, hogy egyedi bejárást használnak, mert ez egy szabvány teszt, ahol a Radeon Rays 4.0 szóba se jöhet.
A harmadik, friss pletyka, hogy van valamiféle koherenciamotor a GPU-ban, amivel az AMD valószínűleg a DirectStorage-re dolgozik. Ennél az egyik nagy probléma lehet, hogy minden olvasásnál, ami az SSD-ről történik teljesen törölni kell a GPU cache-ek tartalmát. Ezt nem nagyon reklámozták eddig, mert eléggé negatív információ. Az RDNA2 ez ellen külön részegységekkel védekezik, így az SSD-ről való olvasás után ez a koherenciamotor azonnal frissíti a GPU cache-ben található információkat, ezzel koherensek maradnak az adatok a cache-ek teljes törlése nélkül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Bestbuy játékok
- Futás, futópályák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Boldog karácsonyt kíván a PROHARDVER!
- iPhone topik
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BONTATLAN! ASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GAINWARD GHOST RTX 4060 Ti eladó! RGB-s! Garanciával, számlával!
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- Fair Áron / AMD Radeon Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest