Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- PCI Express 6.0-s SSD-t demonstrált a Micron és az Astera Labs
- Kína nagyon pályázik az összes GeForce RTX 5090-re
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- ZIDOO médialejátszók
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #46498 üzenetére
A B450 idejében még javában voltak hitelesítések és licencek, mert abban reménykedett az AMD és az NV, hogy életben maradhat a CF és az SLI, de azóta már lassan lelövik őket. Ilyen formában az alaplapokra vonatkozó hitelesítés és licencelés is eléggé visszaesett. Tehát ma már egy alaplapgyártók nem számít arra, hogy CF-et vagy SLI-t használ majd a felhasználó, arra számít, hogy majd valami explicit API-n keresztüli multi-GPU-t fog futtatni, arra pedig se hitelesítés nem kell, se licenc. Konkrétan kihagyható az a mikrokód is, amire korábban szükség volt. Ezért lett olcsó az implementálás. Gyakorlatilag elég felrakni egy extra slotot, kivezetni a sávokat, és innentől kezdve nincs semmilyen tesztköltséged, és mikrokódból adódó licenc és hitelesítési költséged, plusz a kötelező terméktámogatás, ami szintén rohadt drága volt.
Mivel a gyártók kezéből minden lehetőséget kivett a Microsoft, így az, hogy mi lesz leginkább a fejlesztőkön múlik. A gyártók a hardvereken kívül többet nem tudnak hozzátenni. Ez akkor hidalható át legközelebb, ha készítenek a gyártók egy olyan interfészt, ami kellően gyors, és memóriakoherenciát biztosít a lapkák között. Az valóban visszaadna némi kontrollt a gyártóknak, de ez amúgy inkább hardveres dizájn lenne, mint szoftveres vagy firmware-es. Eleve azt csinálnák a memóriakoherenciával, hogy a két GPU-t egynek mondanák a rendszer felé.
-
Petykemano
veterán
Jó, értem, hogy nincs nagy költsége. Tehát miért ne alapon mehet.
De akkor eddig miért nem szabadott? És most már miért igen? Mármint B450 esetén miért nem volt még engedélyezve?A multiGPU-nak akkor van értelme, ha
- két különböző célű hardvert tudsz venni. Mint a régi szép időkben, amikor a 3d gyorsító még külön videokártya volt, ugyebár. Lesz valami raytracing gyorsító? Vagy valami consumer accelerator más célra? Főkártyán fut a Raytracing és async compute megy egy Arcturus gyorsítón?
- A másik lehetőség, hogy meglevő kártyád mellé veszel egy újat. És akkor tök jó, mert a régit sem kell kidobnod. És akkor persze még mindig kisfogyasztású kártyákról beszélünk.Én például tökre örülnék, ha vennék egy új videokártyát és nem kéne eltennem, vagy eladnom a régit, és még segítene is.
Dual GPU-hoz viszont tápellátás is kell. Annak kevés esélyét látom, hogy valaki olcsóbb B550 lapot vegyen 1000W-os táppal. Nem azt mondom, hogy nincs ilyen, csak azt, hogy nem jellemző.
De miért venne valaki két ugyanolyan kisfogyasztású kártyát, amikor vehetne egy nagyobbat is? Csak ott fogy ki a muníció, amikor már nincs nagyobb kártya.
De aki két top of the line kártyát akar venni 2x250W fogyasztással, annak szerintem nem célpiaca a $100-os alaplap. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #46493 üzenetére
Explicit API-ban nincs SLI és CrossFire. Ezek nem működnek.
Multi-GPU van. Egyébként az összes újabb Frostbite, az összes Asura, az összes Nitrous (ennek a módosított verziói, például Cider), némelyik Unreal Engine módosítása a Microsoftnak, stb. Ezeket tudom fejből, de a WDDM-es AFR-t elég könnyű támogatni, szóval lehet, hogy több is van.(#46494) awexco: 90+%-os a skálázás, ha van hozzá elég erős proci. Nem egy magban erős, hanem nagyon sok magos, mert skálázódik a parancsátadás. Különösebben ezt nincs értelme tesztelni, mert mindegyik alkalmazás ugyanúgy működik AFR szintjén, így a skálázás is erős 90+%-os lesz sokmagos CPU-val. Legutóbb a Strange Brigade-ot néztük, az +97%-ot is hozott erős nyolcmagossal. Négymagossal már kevesebbet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #46491 üzenetére
Igen egyszerűsödött. Korábban ahhoz, hogy több GPU-t támogass kellett szervizkönyvtár, az abban definiáltak szerint két teljesen eltérő kód a gyártókra, majd arra lehetett a meghajtóban írni támogatást, de ha az nem volt jó, akkor át kellett írni a programban, stb. Tehát nem csak az API-n múlott az egész, hanem az API mellett a szervizkönyvtárakon, illetve a meghajtókon. Az explicit API-kkal ezek nem léteznek már. A legegyszerűbb megoldás meghívni a WDDM-be épített AFR-t. Ez olyan mintha egy szervizkönyvtár lenne, azzal a különbséggel, hogy egységesítve van a gyártók között, tehát kötelező a meghajtó oldaláról ugyanúgy kezelni. Ezt a Microsoft felügyeli. Ha az adott motor nem csinál semmi jelentős interframe kommunikációt, akkor elég meghívni a WDDM AFR-jét, és az megcsinál mindent automatikusan. Jelentősebb interframe kommunikáció mellett azért írni kell egy saját megoldást, de az is sokkal egyszerűbb, mint a régi driveres modellt kezelni. Ilyen, motor szintjén kezelt AFR-t használ például a Frostbite, az Asura, stb., illetve tulajdonképpen a Nitrous is, csak ott van még némi extra fázis, hogy kezelhető legyen két eltérő gyártó.
Nem tudhatja senki előre, hogy ki mit szeretne. Alapvetően a több GPU támogatása nem nagy költség az alaplap szintjén. A licencek voltak azok, meg a hitelesítés még az explicit API-k előtt, de ma már ugye ezek nem kellenek, az explicit API-kba épített megoldások akkor is működnek, ha az alaplapgyártók egy fillér hitelesítési és licencköltséget sem fizetnek az AMD-nek és az NV-nek. Tehát effektíve az egész annyiból áll, hogy kivezetik a sávokat és kész. Semmi extra költsége nincs a mikorkód szintjén már. Ez az oka. Licencek és hitelesítés nélkül olcsó lett.
-
Petykemano
veterán
Csak hogy ne értselek félre:
Te azt mondod, hogy elvileg a korábbihoz képest a DX12-vel és vulkannal egyszerűsödött a dualGPU megoldhatósága.
Ezt mondod?De ennek ellenére nagyon ritkán lehet arról olvasni, hogy valamilyen játékban kihasználható lenne. Sem a kiegyensúlyozott dualGPU hasznosítása nem elterjedt széleskörben, se a kiegyensúlyozatlan (IGP+dGPU).
Én értem, hogy a B550 esetében ezzel nyílik egy lehetőség és ez jól hangzik ,csak a gyakorlatban úgy tűnik mégse. Gondolom ez jár némi költséggel, tehát ha egy-egy alaplapgyártó szeretné is magát, vagy valamelyik tiert megkülönböztetni ezzel a lehetőséggel, ez valójában a gyakorlatban ez nem egy lehetőség. Úgy is fogalmazhatnék, hogy aki mainstream alaplapot vesz, azok között talán ritka az, akinek futja két gpu-ra. De úgy is fogalmazhatnék, hogy ki a fene akarna csak ezért többet fizetni, vagy miért jelentene ez bárkinek is selling pointot, amikor alig van szoftver, ami ténylegesen kihasználja?
Hacsak nincs valami terv a háttérben.
Ezt próbálom belőled kiszedni. Mert azt ugye látjuk, hogy elméletileg tök jó, gyakorlatban jelenleg haszontalan.
Milyen hasznot remél az AMD ebből, hogy pont most engedélyezte ezt a B550-re?
1) Semmit
2) Köze van az Oxide-dal kötött szerződéshez (multigpu a felhőben) és annak nyomán várható a jövőben, hogy igenis szaporodni fognak a multigpu-t alkalmazni képes játékok
3) De nyugodtan mondhatod azt is, hogy tudod, mi áll ennek a döntésnek a hátterében, csak nem mondhatod el. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #46489 üzenetére
Mert ugye a DirectX 12 és a Vulkan játékok megoldják ezt a kérdést maguktól. Elég sok explicit API-t használó program támogatja legalább a WDDM beépített AFR-jét. Régen azért volt nagy baj a több GPU-s módokból, mert nem teljesen az alkalmazás feladta volt, hanem meg volt osztva a meghajtó és az applikáció között a probléma. Ilyen formában a fejlesztők nem nagyon tudtak erre minőségi támogatást írni, mert gyakorlatilag meghajtónként változott a minőség. Az explicit API-kkal viszont kiszámítható lett, jóval kevesebb munkából megoldható a jobb minőség, és attól sem kell félni, hogy a gyártó drivere elcseszi a működést, tehát a support költségek is minimálisak.
-
Petykemano
veterán
Pont az SLI és crossfire támogatás csökkenése miatt érdekes ez a döntés.
Miért pont most engedi ezt az AMD, amikor a szokásos multiGPU megoldások a kihalás szélére kerültek, alkalmazás meg szinte sosem támogat multiGPU-t, mivel szinte senkinek nincs több GPU-ja, mert minek? (a prohardver olvasótáborából jelentkezők nem képeznek reprezentatív mintát) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #46484 üzenetére
Igen, ezt írtam a híremben.
Nem jelent amúgy semmit, ez csak egy lehetőség. Nem kötelező vele élni, csak korábban a B450-nél nem is volt ez önmagában lehetőség.
A jelentősége annyi, hogy B550-hez is lehet majd SLI licencet kérni, de ugye már ezt is egyre kevesebb alaplapgyártó fizeti meg a felsőházban, mert az SLI sem működik DirectX 12 és Vulkan alatt. Oda már nem kell licenc a gyártóktól, hogy összekapcsolj két GPU-t, az alkalmazásnak kell támogatni.
-
#82819712
törölt tag
válasz
Kicsimix #46486 üzenetére
Valószínű igazad van mert közben olvasom Jason Ronalddal az interjút (az Xbox csapatának programozási igazgatója)
és ezt mondta a Bright Memory Infinite után:
"As an example, you might have ray tracing enabled on the Xbox Series X optimised version of the game, but you don't have it enabled on the Xbox One version of the game. Or, you might have improved gaming experiences in some areas, and in other areas, you may choose to keep them the same. So I don't view it as a lowest common denominator. I view it as giving developers the tools they need to build the best gaming experience possible and developers are incentivised to make a great gaming experience for their players just like we are. It's about finding that right balance."
LINK -
#82819712
törölt tag
Valóban nem voltak szemkápráztató alkotások mint vártuk...
Talán a Disintegration, a Second Extinction, és a Bright Memory Infinite-nek volt egyedül jó motorja, ez utóbbi nem Ray Tracinges ? Van itt sok sasszemű majd megmondjátok
Vagy csak mindent nyakon öntenek vízzel és azért tűnik annak?
Nekem ebben az egészben a katyvasz a legnagyobb bajom
egy piros szemű (rupszi kedvéért) Lómai pajzsos katona kiugrik a vízből akire gépfegyverrel lősz, a szupererőddel megállítod a levegőbe és szétvágod darabokra, ehhhh
megnézte a Mortal Kombatot a Crysis-t meg az Elveszett Légiót és na csináljunk egy játékot -
Petykemano
veterán
Abu!
Linus említette,.hogy a B550 lehetővé teszi, hogy a 1x16 Pcie4 csatornát "bifurkálják", vagyis 2x8 pcie4-re bontsa. És hogy ez újdonság ebben az árszegmensben.
Nehéz nem arra gondolni, hogy ennek szerepe lehet a közeljövőben az alacsonyabb árszegmensben is és az első ami az ember eszébe jut az a multigpu, vagy valamilyen gpu mellé berakható, de gyorsítókártya, ami régebbi gpu mellé is jól jöhet.
Mi a jelentősége szerinted?
-
DudeHUN
senior tag
El sem hiszem, hogy következő év végén érkező játékoknál már elkezdhetünk megszabadulni a HDD korlátaitól végre. Legalábbis konzolokon ahogy jelenleg állnak a dolgok. Ezek miatt a cross-gen címek miatt még figyelembe kell venniük a fejlesztőknek, viszont utána nagyot tudunk majd ugrani.
Ideje lenne, hogy minimum a Sata SSD legyen a minimum gépigény. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A multiplatform címek biztosan nem. Ezeknek azért futniuk kell Xbox One-on és PS4-en is. Tehát technikailag egy rakás platformot meg kell céloznod, és nehezen tudsz igazodni az új konzolokhoz. Azon kívül persze, hogy felnyomod a textúrát, az effektek minőségét, vagy szimplán 4k@120Hz aztán jóvanazúgy. Esetleg ennek kombinációja és akkor 4K@60Hz. De amíg célozva van a mostani generáció, addig a lényeghez, vagyis a szupergyors adattárolóhoz nem lehet hozzányúlni.
-
#82819712
törölt tag
Szeretném bemutatni az új önvezető autónkat. Ön vezeti
Xbox Series X First Look At Gameplay - Inside Xbox
(Full Presentation) -
#82819712
törölt tag
Na épp SpaceX fellövés Live van, a Musk fanokat most nem érem el de a többieknek mondom akkor ma du 5 kor RDNA2 live
Otherworld meg IGN biztos ,meg más is közvetíti magyarul akit érdekelnek Valhallába vágyó Vikingek ott a helye.
Mi néznénk Abu közvetítést is ha lenne, csak mondom
egyáltalán volt már ABU ever videón tudvalevő ki ő ?
Aztán ha lesz AMD összefüggés majd itt kibeszéljük.
Az a durva hogy valóban előfordulhatna hogy azt mondja a narrátor (a portfólió anomália miatt )hogy ez most egy RDNA 3 effekt
a hetes megjelenésnél szerintem picit mellélőttök.
"AMD plans to announce new GPU Open releases every day for the next week, giving developers more toys to play with improving AMD's existing technologies. "
Ez nem Pro meg Arcturus bemutató, inkább régebbi tecnológiák fel frissítése és az újak bemutatása konzolokon és új kártyákon. -
válasz
Petykemano #46470 üzenetére
én is azt gondlom, meg hát tartogatni kell valamit a nyári geforce bemutatóra is
vagy fordítva, Nv tartogat addigra, mindegy honnan nézzük. mindkét cég egymáshoz trollkodik
-
válasz
#82819712 #46468 üzenetére
Nv a 7 nm készülő Ampere Teslakat mutatja be valószínűleg. Már lefoglalták a gyártókapacitást 5 nm re mindkét gyártónál. Az a Hopper GPu lesz MCM dizájnnal 2021 ben.
Mindegy az, mutassanak valamit ,minden nap jól jönnek a hírek meg a morzsák.
Véleményem szerint ha Nvidia orra alá akarnak törni borsot ,akkor most nem a gaming szegmenst fogják demózni, hanem a professzionális dolgokat, ha Nv a Teslákkal jön valóban. Esetleg egy Radeon 7 utód, félprofesszionális kártya? Laptopok?
Ha mégis gaming akkor Szerintem lesz majd videó demó a Navi 2x futtatásával., biztos fogják demóznia mobil GPU-t a Samsunggal, RT demók talán szponzorált játék stb. -
#82819712
törölt tag
Igen abszolút egyetértek veletek próbálja roncsolni az NV bemutató nagyságát sok újdonsággal az Amd . Na most amiket felsorol azokat ugye párhuzamosítani lehet NV technológiákkal.
TressFX, FidelityFX aki egyedül ott árválkodik egyelőre a nagy AI könyvtárba. Nekem kicsit fura hogy egy hétig tart.
Azért ilyen nagy volumenű dolgokat biztos nem fognak minden nap bejelentgetni , meg volt is már ilyen minden hónap x-edikén bejelentünk majd valamit és az sem sült el túl jól
Ez a hét arra lesz jó hogy kijelölje az erővonalakat.
Nem tudom NV mivel akar most robbantani. Maga a Samu 8nm elvileg olcsóbb mint a 7 és a 10est sokáig kitaposták.
Tehát elvileg emiatt NV továbbra is a nagy monolithben gondolkozhat.
AZ AI meg RT bőven el tudná vinni ezt az egy hetet a hátán AMDnek ha valami érdemlegeset mutogatnak tehát picit cizelláltabb művészi munkákat mint a bizonyos csupa krómdemó.
Itt egyértelmű hogy az elérhető árú RT-re kellene építeni viszont akkor ugye a kártyák se mehetnének 280 fölé... (nem 2080-at írtam)
Egyik barátommal sokat beszélgettünk erről az oxidegames hírről a héten.
Mondjuk itt senki nem szólt hozzá de azért az egy érdekes kérdés hogy az RTS eleve halott vagy megmenthető- e még megfelelő AI függvényekkel és akar- e ilyeneket kihozni valaki egyáltalán ?
Vagy csak azért nem lett sikeres mert zöld lámpások ennyire elzárkóznak amd fejlesztésektől.
De 7 alkalom még mindig nagyon soknak tűnik. -
#82819712
törölt tag
AMD's got big plans for GPUOpen - New content is coming every day next week
-
Z10N
veterán
-
Petykemano
veterán
HwInfo upcoming changes
- Added preliminary support of Navi21 and Navi22. [link]
(Ó,.jaj, ez már április elején volt
Akkor már csak 1-3 hónap ) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Carlos Padre #46459 üzenetére
Cerny már megmutatta. Ezek azért elég komoly dolgok. Főleg a cache scrubbers.
-
#82819712
törölt tag
válasz
Carlos Padre #46459 üzenetére
Olvasd el ezt a két régi kommentet akkor meg fogod érteni a portfólió hogy működik.
#1
#2
shader model 6 a legjobb példa erre.Na aki akar chipletes GPU csodát látni az fáradjon át a másik GPU találgatós Topicba
-
Petykemano
veterán
válasz
Carlos Padre #46459 üzenetére
Nem lenne meglepő.
2016-ban jelent meg a polaris és pár hónappal később a konzolok is, amik rendelkeztek olyan tudással,.ami a 2017-es vegában jelent meg. -
#82819712
törölt tag
Watch Out, Losers! AMD is Making Video Cards for PHONES
Ne keressétek a moderátort. Amúgyis a saji buriját eszi, de ezt nem én mondtam hanem Linus -
#82819712
törölt tag
válasz
szmörlock007 #46456 üzenetére
Nem hiszem hogy a főmemória lesz a lényeges.
Inkább az hogy ki hogy trükközik az egymás alatt cserépszerűen elterülő és egyre lassuló memóriákon , amik a sokadik kesse lesz csak a GPUnak. Az RT nagyon enni fogja a memóriát.
Samsunggal meg tudná éppen csendben oldani. elvégre stratégiai partnerség áll közöttük fenn ehhez képest azt látjuk csak hogy NV-nek fognak gyártani GPU-t
16 GB az E-ből is nagyon drága lenne neked meg nekem.
A CDNA-t meg már leválasztották.
Inkább ahhoz hasonlít ahogy a Vincsik használnak egyre agresszívebb nagy belső memóriaterületeket kesseléshez... amiben jó nagy csítelések is vannak mostanság. -
GeryFlash
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #46453 üzenetére
Nem az uj szupererős XBOX-on múlik hanem hogy ki kell adni a jelenlegi szutyvadékokra. Hiába lehet skálázni viszonylag jól a motorokat ez akkor is visszafogó tényező. Ne 2020ra várjuk már a nextgen játékokat...
-
Raymond
titán
válasz
TESCO-Zsömle #46453 üzenetére
A video jol nez ki mert a szokasos high quality CGI story trailer a Digic-tol, a kepek nem onnan vannak ezert ugy neznek ki ahogy.
-
TESCO-Zsömle
titán
Én nem néztem a videót, nem érint az AC széria, de ez a képek alapján nem túl acélos. Reméljük csak a video+encode miatt, de mondjuk trailer-nek... Azokból még az in-engine változatokat is fe lszokták tekerni, hogy jól nézzen ki.
Ennyire nem lehet gyenge az új szupererős xbox... -
Cathulhu
addikt
-
válasz
#82819712 #46446 üzenetére
nem fogja ezt mondani kész projekteknél már főleg AMD nek és Intelnek erre amúgy is van saját megoldása amit a jövőbeni projekteknél erőltetni akarnak.
A tegnapi egy Trailer volt, nem demo.
Itt vannak valós képek a játékból, hát , izé..... [link]
azt gondolom a jelenleg genen egy HZD vagy RDR2 jobban néz ki például.. [link]Érdemes megvárni az első exkluzívokat a hype kialakítására a gép tudás körül úgy gondolom..
-
Raymond
titán
válasz
#82819712 #46446 üzenetére
"Remélem mindenki látta tegnap az Assassin's Creed Valhalla demót"
Szerintem senki nem latott tegnap AC Valhalla demot. -
#82819712
törölt tag
HÍRCSOKOR:
Na akkor a Popularhardver felé nyitás keretében a többieknek is.
NV megvásárolta a Mellanox nevű céget 7 milliárd dollárért, ami nem kis pénz, hát még jó hogy nem az AMD jutott eszébe
Tudom ez így elsőre OFF-nak tűnik itt, de hogy nem az az biztos mert rengeteg hatása lesz AMD-re ezeket már szépen lehetne is kezdeni kielemezni itt.
A cégről nagyon röviden annyit kell tudni hogy sok licensszel rendelkezik, és a b. által felsoroltakon kívül a nagy fürtös szuperszámítógépes összekapcsolások mestere. Itt meg mást se hallunk hogy fine wine, fine wine.
Azt majd NV fórumon kibeszélik mi mindenre jó ez nekik, ami engem ebben nagyon birizgál az a birtokolt licenszek.
Mondhatja e azt egy cég hogy ezt Te NEM használhatod pl ha tudja hogy pl épp most tetted bele az EL CAPITAN-ba.
Vagy menjünk tovább a gondolatmeneten mondhatja e azt hogy olyan árat mondok ami elképzelhetetlenül magas érte?
A konzol is jó példa erre mert az AMD CPU- GPU szentélybe az SSD NVME csatolós pedig van AMDnek szabadalma gyors adatösszeköttetésre.Haladjunk tovább.
Hamarosan ITT az első RDNA2 GAMEPLAY !!!!
Bezony kiderül mit tud.
Remélem mindenki látta tegnap az Assassin's Creed Valhalla demót
Na ez mégjobb lesz
és ha már itt vagyunk a RT mellé jön a VRS (Variable Rate Shading).
kedves NV-s olvasóink most ne figyeljenek ide
és ha jön ez az "újdonság" akkor már nézzünk meg róla egy friss analízist a Digital Foundry tollából.már csak egy gondolatom van, nyugi mindjárt jön a szünet és mehetsz a hűtőhoz
de a reklámot előtte mindig meg kell nézni ez a szabály
nézzük meg a PH reklámot a lap tetején.
Váltsunk a felhőre! mondja.Remélem nem használtok reklám blokkolót rosszcsontok. Hogyan tudnánk játékokkal a felhőre váltani ? Háát mi lenne ha segítséget kérnénk? és megbíznánk mondjuk egy közepesen ismert céget hogy grafikus technológiákat fejlesszenek ki a növekvő felhőalapú játékpiac számára.
Ha azt mondom Star Swarm nem biztos hogy mindenkinek beugrik
de ha azt mondom hogy a NITROUS motorral akarják ezt megcsinálni akkor már sokaknak bevillan az oxidegames neve.
LINK -
válasz
#82819712 #46438 üzenetére
Nehéz ezt megmondani mert nem tudjuk az összehasonlítási alapot a körülményeket, más mértékegységekkel és más rendszerben számol Nvidia.
Ennek az első tesztek adnak majd választ meg az első DXR 1.1 benchek. 3D mark port royale valószínűleg megkapja majd a DXR 1.1 támogatást elsőként..
Az RDNA 2 és az Ampere nagyságrendekkel gyorsabb lesz a Turingnál RT számítás terén ez szinte elkönyvelhető felesleges összemérni szerintem akár a 2080 Tivel is ilyen szempontból.
A kérdés az mennyit gyorsul az új API val az egész rendszer mert a régin kb 2080 körül mozog a Minecraftban az új Xbox Raytracinggal ,de az új DXR adja majd hozzá a Lovat.Mellanox hatalmas lépés az Nvidiának, brutális az összeg amit belefeccöltek. harcolni akarnak AMD vel és Intellel a segítségükkel a professzionális piacon.Adatközpontok, HPC... Aztán hogy ez mit hoz nehéz megmondani. Konzorcium támogatások és belépők, ,speciális és gyors hálózati kapcsolatok, MCM dizájnhoz is már megjelent egy új farbric modell náluk, plusz felvették pár hete az 5G-t a portfólióba, telekommunikációs bizniszbe is belekezdenek..
-
Robi BALBOA
őstag
válasz
Carlos Padre #46440 üzenetére
Kicsit megcsúszott a dolog, de értem a lényeget, köszi.
Igen, ha nem összehasonlítható a két kapott érték, akkor megint ott vagyunk ahol a part szakad, mondjuk ha csak a fel igaza dolognak, már akkor is brutális a különbség.
-
Cathulhu
addikt
válasz
Carlos Padre #46440 üzenetére
Vegul is stimmel az evszam
-
Carlos Padre
veterán
válasz
Robi BALBOA #46437 üzenetére
2018 Ti 10 billions
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #46437 üzenetére
Sok minden jó lenne. Egy 3DMark pontszám is, de egyelőre ezek vannak.
-
#82819712
törölt tag
Van egy summoneres varázssípom majd hívom a b.-t
Béé gyere csak gyorsan valljál színt minek nektek a Mellanox ? meg mennyi ilyen izétek van intersections/s
billionba mondjad a 2080-on. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Közben új adat: up to 690 billion intersections/s. Ez a réjtrészingre vonatkozik.
(#46435) Petykemano: OEM roadmap.
-
bobalazs
nagyúr
A bit unusual from AMD, but ZEN3 and RDNA2 based technologies will be released late 2020, AMD confirmed this on twitter. AMD will release video cards based on RDNA2 at the end of this year, these are aimed at 4k gaming and have hardware support for raytracing. A similar roadmap was shown for the Radeon branch from 2017 to 2021, but not 2022. The 7-nanometer rdna designs are now being shipped, and a new RDNA2 design based on a 7nm+ process would be in its design phase. On the processor side, a roadmap slide shows ZEN3 at 7nm (optimized) and ZEN4, which will be based on a 5nm fabrication node.
Zen3 és RDNA2 alapú technológiák 2020 vége felé, 4kra szánt vgakkal és raytracing hardveres támogatással jönnek 7nm+ alapú RDNA2 kártyák. Zen3ak 7 nmre optimalizáltan, Zen4 5nm-en jön a táblázat szerint.
-
#82819712
törölt tag
válasz
Yutani #46431 üzenetére
Gondolom azt amit a leakban láttuk +zen3-at materializálódva, kézben meglengetve.
N21 505, N22 340, N23 240
Legyenek ezek bármilyen Navis termékek is.
Sose értettem hogy ennek mi értelme van, hogy szinte kialakult egy iparág az újbegy DIE viszonyszámításra. ezért adta meg itt is 5%-os eltéréssel ? vagy a nyári hőtágulás ?
E3-ról el tudom képzelni hogy sztrímelik de a befektetőiről nehezebb. Gery már alig várja hogy kimondjam a Soros nevet
Azok az emberek azért vannak ott mert rengeteg pénzt kifizetve all exclusive személyes kapcsolatokat akarnak.
Nem azt akarja hogy Ő hozza ki a Csippet hanem hogy hírességek sügrölődjenek körülötte.
Még ha kiveszünk sorosan minden második széket akkor is nehéz ezt elképzelni...
Velük kellene elhitetni hogy pozitív növekedés várható a vészjósló hírek ellenére. -
#82819712
törölt tag
Kijött a negyedévi AMD jelentés.
kutatási és fejlesztési kiadások meghaladják a 18% -ot
Nem tudom hogy a szivárogtatáshoz vagy a negyedévihez van köze de AMD felől jött ma ez a bejegyzés is hogy:
"Zen3 and RDNA2 still set for launch in late 2020"
ezt már én teszem hozzá hogy sanszosan AUG 20.-án amcsi idő szerint 3 kor a befektetőin bejelentve. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #46425 üzenetére
Vagy a Sanyi lapkája jár alacsony órajelen. Bár inkább a 80-ra szavazok én is.
Nem hiszem hogy Threadripper. Régóta pletykálják, hogy a Zen 3 CPU chiplet 48 MB L3-at kap.
-
Devid_81
félisten
válasz
Carlos Padre #46427 üzenetére
Ha FP32 akkor az tobb mint duplaja az RX 5700 XT-nek jelenlegi allas szerint.
Es ugye a TFLOPS ertek nem minden, ezt lehet a Vega vs Navi kozott is -
Devid_81
félisten
Kiadhatja a matek, ennyit mehetne eppen ha mar a konzolban is sikerult ekkora orajelet elerni.
Valoszinuleg ezt emlegettek Turing killernek, csak mire kiadjak addigra mar az Ampere-t kell neki megbirizgalni, remeljuk menni fog, mert mar reg nem volt a gepben AMD vga, lassan erik pedig a proba, csak legyen vegre valami amire megeri a csere -
Petykemano
veterán
Figyelembe véve a Sony lapkájának frekvenciáját és a MS lapkájának sűrűségét...
Nem tartom kizártnak, hogy ez a 22tflops valóban FP32 legyen
De ez nem jön 64CU-ból, csak 80-ból, abból is csak úgy, hogy ha 1.9 boost clock helyett 2.15 a csúcs frekvenciaA 16 magos cpu 104MB gameCache-sel meg nyilván valami vágott threadripper.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Utánaszámoltam ennek a 22 TFLOPS-nak. Ha 40 WGP lesz benne, akkor az 5120 FP32 ALU, és úgy ~2150 MHz-es órajel kell. Tekintve, hogy a PS5-nél az RDNA2 2230 MHz-en működik, így ez elvileg lehetséges.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Úgy néz ki, hogy a GPU-k tényleg léteznek. Ilyen kódnéven futnak a friss OEM anyagban. A csúcsmodellre az van írva, hogy up to 22 TFLOPS és 16 GB "next-gen memory" jelentsen utóbbi akármit is.
Nem a GPU-khoz tartozik, de feltűnt még az új 16-magos proci is. 16 mag, 32 szál, 104 MB GameCache. -
Petykemano
veterán
válasz
#82819712 #46420 üzenetére
ha nem megy a multigpu, akkor csak egy 290X árát
Biztos, hogy lesz játékoknál is multigpu. Már most is fel van osztva a gpu Shader Engine-ekre. Ezért van WorkGroup distributor is. Csak nyilván lapkán belül megteremteni a koherenciát azért egyszerűbb.
Lehet, hogy olyan nem lesz, nem úgy fog működni, hogy 15cm-re van egymástól a két lapka.
De mondjuk 2.5d vagy 3d stacking megoldásokkal lehet, hogy meg lehet oldani. -
#82819712
törölt tag
válasz
velizare #46418 üzenetére
Nem tudjuk kedves Cain.
Talán ha találsz egy gyűjtőt sanszosan amúgy csak két 290x árát.
Bányába sem kell már a fogyasztása miatt.
Talán egy OCUK fórum vagy európai hirdető oldalára felteszed.
Azért a MAC köszöni a két dual Vegával elég jól elvan, mert ők szépen le tudják kezelni a 4 GPU-t sokminden nem is éri be renderben. -
#82819712
törölt tag
válasz
apatyas #46415 üzenetére
Na akkor kronológiai sorrendben.
EZ A FORRÁS -->Twittelte a Komachi --> átvette a WCCFTech -->majd kiértékelte a találgatós hogy az NV mindent legyőzNyilván
(500 ezer ft felett már nem is fogyasztói kártyának nevezünk valamit hanem PRO-nak.)
Nézd meg jól magadnak a kínaiul is az 1. pontot !!!
Milyen szavakat látsz ?
Majd amikor az AMD puskás indián azt mondta hogy meghallgatja majd mit mond róla az AdoredTV az már bírt akkora humorfaktorral hogy visszajöjjek írói műhelyemből
Nem maga Adored híre miatt !!! hanem mert értitek hogy ha ebből még Adored logikus következtetéseket von le mi lesz ? Hajajj.
Kínai (hagyományos)- Magyar Google translate a szövegdoboz.
én csupán két kommentet tettem az elsőt azért hogy Ne szövegkörnyezetéből kiragadva kezeljük a forrást,
mert nem fogjuk érteni mit akartak vele mondani...
A másodikat meg azért hogy lássátok Big Navit sehol nem említenek. Említenek APU-kat az első pontban és 3 méretet.
A másodikban egy hirtelen termelés előrelépést, meg hogy a VegaH lesz a CNDA első termékkódja. -
GeryFlash
veterán
válasz
Callisto #46404 üzenetére
Ha ez igaz lenne akkor simán. 5700XT = 2070 (kicsit még erősebb), 2070 +40% = 2080 Ti. Na már most ha 40% lenne csak a növekedés Nvidiáéknál és ez tényleg 2db 5700XT teljesítményét hozná akkor 3080 és 3080Ti között lenne. Kérdés mennyire tudnák oclsn kihozni 7nm-en ekkora chipet.
-
Petykemano
veterán
válasz
GeryFlash #46400 üzenetére
505, 340, 240
Tételezzük fel,.hogy igaz.Szerintem nem is a teteje igazán érdekes/beszédes? Dupla akkora,.mint a Navi10. Ez elég nagy szórással. Jelentheti.a 2x navi 10 teljesítményt. Ha ugyanis nem skálázódik úgy, máris nem 2x, de ha van benne más fejlesztés is, akkor akár igaz is lehet. A 2x akkora területé.még nem jelent 80CU-t.
A.vége a sornak érdekesebb. Miért csinálna az AMD egy új 240mm2 méretű lapkát? Amikor ott a navi10 "ugyanazon" gyártástechnológián. És hol van a még kisebb lapka, mint a navi 14 volt?
Az AMD valószínűleg gyártó kapacitás szűkében lehet inkább. Tehát ha az RDNA2 50%-kal jobb perf/W-tal rendelkezik, akkor azért megérheti egy azonos méretű új lapkát gyártani, hogy adott teljesítményszintet alacsonyabb fogyasztású kártyával kínáljanak. (Versenyképesség)
Ugyanakkor a dupla méret nem feltétlenül jelent dupla WGP mennyiséget. Mert ugye raytracing.
De én nehezen tudom mégis úgy elképzelni az amdt, hogy olyan raytracing implementációt csináljon, amiben ott csücsül a dedikált hardver és alig használja ki valami.Azt akarom ezzel mondani, hogy nehéz lenne elhinni, hogy a 240mm2-es darab az egy amúgy 160mm2-es navi14 csak már RDNA2 és raytracing, de shader grafikára egyenértékű.
És így a 340-es és a navi10. -
válasz
TESCO-Zsömle #46401 üzenetére
és még ők is azt írják, hogy egy csipetnyi sóval...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- PCI Express 6.0-s SSD-t demonstrált a Micron és az Astera Labs
- Kína nagyon pályázik az összes GeForce RTX 5090-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest