Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kisfurko

    senior tag

    válasz Jack@l #48232 üzenetére

    Már nagyon régóta felosztják a képernyöt négyzetekre, és azok kerülnek a work groupokba. Amikor bejött az elágazás a shader programokban, akkor volt is ebböl gond, hogy le kellett futtatni a csoportot így is, és úgy is (talán Ati x1800, x1900, és Nvidia 6800 idejében).
    A memóriát se egy vezérlön keresztül érik el, hanem 4-6-8 van, crossbarral. Már egy GPU-s megoldásnál is osztoznak a vezérlökön a GPC-k, SE-k. A késleltetés biztos nöni fog, de azt cache-el lehet ellensúlyozni, valamint a GPU-k nem annyira érzékenyek rá, mint a CPU-k. Azért a Ryzeneken is látszik, hogy nem olyan durva, ha másik processzortól jön az adat. Ha van elég sávszélesség a processzorok között, kellöen gyors a busz, akkor azért müködhet, még ha nem is 100-os hatékonysággal. Majd meglátjuk, minden a busz sebességén és késleltetésén múlik.

Új hozzászólás Aktív témák