-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
Na ez egy érdekes hír azt nem tudom itt OFF -e mert tudni kellene hozzá mi jön ki
A GDDR6 memória Digi-Key árai meglepetésszerűek: nem sokkal magasabbak a GDDR5 memóriaáraknál, talán nem magasabbak a GDDR5X-nél LINK
2000 darabos rendelési értékre van meghatározva
GDDR5 @ 3500 MHz 8 Gbit (1 GByte) GDDR5 @ 3500 MHz DDR (7 Gbps) $22.11 €18.88
GDDR5 @ 4000 MHz 8 Gbit (1 GByte) GDDR5 @ 4000 MHz DDR (8 Gbps) $23.44 €20.01
GDDR6 @ 12 Gbps 8 Gbit (1 GByte) GDDR6 @ 3000 MHz QDR (12 Gbps) $24.34 €20.78
GDDR6 @ 13 Gbps 8 Gbit (1 GByte) GDDR6 @ 3250 MHz QDR (13 Gbps) $25.35 €21.64
GDDR6 @ 14 Gbps 8 Gbit (1 GByte) GDDR6 @ 3500 MHz QDR (14 Gbps)$26.36 €22.51Meredeken ellentmond annak amit eddig hallottunk..
-
golya87
őstag
Több ponton is sántít ez a kijelentés. Egyrészt bányászként egyszerűbb még egy VGA-t dobni a gépbe, mint még egy 32 magos Threadripper-t. Plusz jó az másfélszeresnek is (3kh/s vs ~2kh/s). Cryptonight-Heavy-nél beszélhetünk kétszeres értékről gaming Vegánál az FE ott is hasít szépen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36097 üzenetére
Asztali VGA-nál nem biztos. Professzionális szinten és OEM-eknél még tovább is, mint egy év. Itt azért kell a partnereknek a kivezetéshez az idő.
Csinál neked grafikát, csak nem olyan gyorsan, ahogy egy GPU.
-
Petykemano
veterán
Na, akkor örülök, hogy tisztáztuk, hogy a vega 56/64 még velünk marad 1 évig. Ha így nézzük, hogy tulajdonképpen 2 évet tölt a piacon - hiszen nem váltja le a vega20 -, akkor lehet, hogy tényleg fontos volt az az LDS már 2017-ben is.
A 32 magos threadripperrel lehet majd grafikát is renderelni, vagy meg kell azzal várni a 64 magosat? (vö: Larrabee)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36095 üzenetére
Nem tud leállni a Vega 10 gyártása, mert a Radeon Pro V340-nek ez az alapja. A Vega 20 pedig drága lesz a 7 nm-es EUV nélküli node-on.
Bányászoknak ott lesz a 32-magos Threadripper. Cryptonightban majdnem 3000 Hash/s-ot tud. Háromszor hatékonyabb, mint a gaming Vega, és kétszeresen jobb a Frontier Editionnél. Moneróban gyakorlatilag minden GPU-ra legalább duplán ráver hatásfokban, a legtöbb modellre négyszeresen is.
-
Petykemano
veterán
Én is ezt mondtam. Hogy a
bányászgamer piacra készültek a termékek.
És én is azt mondtam, vagy legalábbis azt akartam mondani, hogy ha a vega10 gyártás abányászgamer piacra leáll, akkor a vega20-ra olyan nagy keresletnek kell lennie, hogy nem bírnák a gyártósorok. Mármint az összeszerelők, amiből kellett a 3. third party assember. Szerintem azért majd idővel biztos megjelenik egy $1000-os vega FE a hardcorebányászoknakgamereknek. Mármint akik komolyan gondolják, azoknak. Ez így még akkor is maradhat, ha kevésbé komolyan vehető, úgynevezett átlagosbányászoknakgamereknek relatív hamar jön a navi. (értsd: nem 1 év múlva, hanem mondjuk 3/4, vagyis nem háromvagynégy év, hanem háromnegyed év) Egyszarosmainstream Navin nyilván nem lesz 4 HBM stack, ami pedig jótékony hatással lehet bizonyosbányászgamer felhasználási célok esetén. -
-
#45185024
törölt tag
Két honapja WHAT
Jo ha nem EUV akkor nem tomegcikk ez oké de pl a Samsungnak van EUV akkor annak olcsonak kellene lennie nem
és mégsem aratja le vele a videokártyapiacot Ez itt a baj hogy mindenki annyiért adja amennyiért még elmegy
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36090 üzenetére
A bányászpiacra sose gyártottak semmit. A Vega 20 igazából használható gamer kártyának is, de az a gond, hogy a TSMC 7 nm-es node-ján készül. Ergo azzal egy ideig úgyis arra kell kalkulálni, hogy az Instinctbe elmegy mindegyik lapka. Aztán a TSMC 7 nm plusz node-jára pedig már ott a Navi. Vagyis a Vega 20 elvileg jó játékra is, de lenne kb. két hónapja a piacon, amíg nem lesz házon belül is jobb megoldás nála. Ennyi időre nem feltétlenül éri meg bevetni. A Vega 20 az Instinct mellett jó lesz a Rome mellé a tokozásra, és akkor kipróbálják azt a projektet is egy nulladik generációs termékkel.
-
Petykemano
veterán
válasz
#45185024 #36089 üzenetére
Miért gondolod, hogy a vega életciklusa végén van?
a Vega 20 árnyékában - amiből nem leszbányászgamer - nem fogják már gyártani koncként abányászgamer piacra?
Az viszont azt jelentené, hogy a vega20-ből legalább oylan mennyiséget el fognak tudni adni és el kell készíteni, mint a vega10-ből. Úgy, hogy előbbiből nem készülbányászgamer kártya. -
#45185024
törölt tag
válasz
Crytek #36087 üzenetére
Hát igen csak ha a Vega a bányászteljesitménye miatt drágább akkor a bányász teljesitménye alapján van beárazva magyarán nem tértek vissza soha a Gamerekhez
Meg egy életciklus végén jelenleg semmilyen kártya nem éri meg az árát
Azzal indokoljuk a létjogosultságát hogy majd sokkal drágábbak lesznek a kártyák ezért ez most megéri
De drágább kártyákat sot ezeket az árakat sem viseli el a játékpiac
Persze ha senkinek nem éri meg az életciklus vége akkor elnapoljuk ami nonszensz pedig ez van most -
Raymond
titán
-
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #36082 üzenetére
Jaj Petyke mind csak ez a Negativ kisugárzás nem hogy orulnél egy Japán uj Wccftechnek
Amugy szerintem a Vegához képest egy 65 százalék nem lenne elképzelhetetnel egy nagy Navinak
A hir meg azért volt szivatos mert a nagy hirek is mind ilyen krix krax betukkel jonnek /Kinábol/ ezért felkapják rá az emberek a fejuket
Nézd a dolgok jo oldalát
A grafikus kártya árai júliusban várhatóan csökkentek
A források rámutattak, hogy a grafikus kártyák árai várhatóan júliusban átlagosan mintegy 20%-os csökkenést mutatnak, míg a bányászati ASIC megrendelések drasztikus lassulása negatívan befolyásolja a Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) bevételeit,
Na ugye hogy mennyi jo hir
Csak halkan jegyzem meg Japánban akkora a baj hogy sok gyár fél méteres vizben áll és mennek le a japán tozsdei részvényárak
Tudom tudom 1 méter magasan van a gyártás majd max kapnak az operátorok motorcsonakot
Ha pedig Trump tovább szivozik Kinával meg az EUval akkor Kina betiltja az Iphonet és ha EUra a kocsikra 20 szézalék védovámot vet ki USA akkor itt is kb az Iphone és az IT termlkek kozul fog kikerulni a nyero /a Harley után/ Gondoljátok át egy 20%-os védovám mekkora kihalásokat tudna okozni az IT szektorban
Tehát oruljunk legyunk boldogak hogy még nincs semmi baj
Viszont Gamer piacnak megvannak a maga szabályai pl hogy nem lehet az 1080 megjelenése után két és fél évvel Vegákat eladni 240 ezerért
Ha megreccsentik a Gamer piacot nem lehet oda visszamenni buntetlenul -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36084 üzenetére
Mindenki ennyit esett. A PC Partner jóval többet is. Természetesen számít a bevétel oldalán, hogy 1000-ért adod a VGA-t, vagy 500-ért. Ettől még kifejezetten kevés ment a bányákba az idei évben, amit a JPR fel is mért. Viszont a gaming piacra is 1000-ért vitték a kereskedők az árút.
A Steam és a JPR között az a különbség, hogy a JPR a teljes piacot méri, míg a Steam a piac alig 1%-át. Nagyjából kétmillió GPU van a rendszerben engedélyezetten megjelenítve, míg az éves szintű GPU-eladás úgy ~400 millió. Ezért sem jelenik meg az Intel piacvezetőként a Steamben, holott magasan ők adják el a legtöbb GPU-t. Borzalmasan kicsi a Valve mintája. Persze segítene a helyzeten, ha minden regisztrált felhasználó gépét kitennék, de ezt nem tehetik meg az engedélyük nélkül. Viszont még azzal is alig 10% lenne a minta a teljes piachoz viszonyítva. Ezért szűrik ma a Kínai gépeket is, mert annyira aprócska a minta, hogy szimplán a keleti netkávézók is nagyon durván torzítják az eredményt.
-
Petykemano
veterán
Nézzük addig meg a TUL számait
A TUL állítólag AMD exkluzív gyártó, bevételei direktben függnek attól, hogy az AMD milyen portékát árul.
Látható, hogy 2017 első hónapjaiban milyen árbevétellel rendelkezett és emlékszünk még az akkori nagyon jó GPU árakra.
Aztán valamikor tavasszal elkezdett emelkedni és 2017 végére pedig az egekbe szökött. Őőő, de mi is??
- Hát az árak
- a kereslet
- Meg a TUL forgalma
És nézzük csak, az árfolyam isjójójó, persze eddig is tudtuk. Tudtuk, csak nem sejtettük.
Az meg, hogy az AMD GPU eladásainak és bevételeinek csak kis részét teszi ki a mining, úgy tűnik, porhintés:"A 60% drop from Tul shows just how much mining demand was a driver for AMD gaming branded cards. Tul sold more graphics cards in March then they did in all of Q2. Those are eye-popping numbers."
(Ez azért megmagyarázza azt is, hogy a steamről hol van a JPR által mért 30%-os piaci részesedés.)
-
#45185024
törölt tag
Miközben nézed a Horvátok gyönyörű góljait el elmélázol a kérdésen...
AMD 7nm Vega显卡性能提升65%完胜Titan V?就是太贵 -
Televan74
nagyúr
válasz
Petykemano #36075 üzenetére
Szerintem semmi különös,csak javítanak a hűtésen. Az első generációs Phantom eléggé harmatgyenge lett.
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #36075 üzenetére
"A second generation Radeon RX series (MK2) are to be released around August."
Pff. Uborka szezon. Az egyeduli erdekes dolog: 2dp, 2hdmi, dvi. Arcsokkentes gondolom nem varhato.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36075 üzenetére
Ha van, akkor sem rakhatják rá kereskedőknek küldött útitervre. Akkora pénzbünti jár érte, hogy az fájna nekik.
-
Petykemano
veterán
Asrock GPU roadmap shows no new amd card in the foreseeable future - videocardz
-
S_x96x_S
addikt
Tisztára mint a fociban - ki kit igazol le
Koduri ment - és most egy újabb ember: Martin Ashton jött - Wang csapatába ..."Intel's Martin Ashton moves over to become CVP at AMD"
"AMD has successfully headhunted Martin Ashton from Intel. Until this weekend Ashton was (takes a breath) Vice President, Core and Visual Computing Group, Chief Engineer, VTT and Director of Hardware and Co-Director of Architecture, VPG at Intel. If you head on over to Ashton's LinkedIn page you can see that he now lists his position simply as a Corporate Vice President at AMD, Santa Clara, California."
"
The statement HEXUS received from AMD added that "We are very happy to bring Martin and his talent to AMD for our graphics roadmap and our business." Furthermore, reflecting on Ashton's new role at AMD, we were told that "David Wang is building a great team from both within AMD with key promotions and with key external additions like Martin".
"
https://hexus.net/business/news/corporate/119954-intels-martin-ashton-moves-become-cvp-amd/LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/martin-ashton-48959b16
Az INTEL-es oldala még elérhető:
"Martin Ashton
Vice President, Core and Visual Computing Group
Chief Engineer, Visual Technologies Team
Director of Hardware and Co-Director of Architecture, Visual and Parallel Computing Group"
https://newsroom.intel.com/biography/martin-ashton/ -
#45185024
törölt tag
Jo hát ilyen uborkaszezonba nézegessunk cikkeket licensz szerzodésekrol
Kinai Epyc Nem tudom nem fog e ebbe Trump beleszolni de hogy ez Intelnek rohadt kinos szerverek miatt az tuti nem értem Amdnek miért nem
Milyen vidám lehet ott dolgozni nem ?
Nézzétek az a sárga lehet a Boss k sok HPje lehet -
Z10N
veterán
Az a helyzet, hogy ezen mar nincs mit gondolkodni. Szoval sehogy se elfogadhato. Gazdasagi szempontbol utni kell a piacot, hogy reszesedesehez jussanak. A termekek kesz vannak ez mar csak taktikai kerdes lenne akkor, ha a banyaszatra szamolnak, de a jelenlegi aranylaz lealdozott. A banyaszat pedig mindig jelen lesz most mar mas cryptok formajaban, szoval ezt nem lehet sehogyse jol le reagalni. Mikozben varnank a Vega elterjedeset, hogy elinduljon a vizionalt fejlodes. Masodsorban pedig a hbm elterjedese is a kezukben van.
Miert varnek sokat tole?! Egy low level gpu, de a celnak pont megfelel. Munkara es casual szintre elegendo.
Ellenkezoleg, a Navi teljesitmenyt is hoz. A Vega kozepkategoria nem valt szintet, valoszinuleg a low sem.
Az utolso mondatodban pedig ne legyel olyan biztos. Mar mindenki a 4K miatt van bezsongva. Lepni kell. Most.
-
Kvg
senior tag
Nem tudsz a fejükkel gondolkodni, ha értenéd mi történik mit miért csinálnak elfogadnád. Nem mindig a racionalisan döntenek. Ez van bányász biznist csak így lehet le reagálni....
Amúgy Vega 12 től se várj sok mindent, ahogy én az RX 680 . tól és Navi is csak technológiát vált nem teljesítmény szintet.Ameddig tököl az AMD és NV , addig sem nő a jákékok gépigénye (elvileg).
-
Z10N
veterán
válasz
#45185024 #36061 üzenetére
Jo lenne mar tudni, hogy mi is a "Vega 12". Remelem nem az apukba szant 11 cu-s vega unlockolt valtozata, hanem egy rendes desktop gpu. Mar tobb, mint egy eve hallani a Vega11/12-rol. Mire varnak meg, hogy majd megveszik a felstrofolt aru polarisokat? Egy entry level gpu-val meg nem tudom mit kell ennyit tokolni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kristof93 #36066 üzenetére
Bocs, hogy beleszólok, de a GameWorksnek sosem volt célja az optimalizálás. Egy színtiszta middleware, ami direkt a könnyű beépíthetőségre van kialakítva, ergo annyira általános amennyire csak lehet. Ebbe sebességet nem lehet bevinni, mert semmit sem tudsz belőle integrálni a motorba. Szóval az nem is cél, hogy gyorsan fusson, nem teszi lehetővé a felépítése.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Valdez #36062 üzenetére
Ezek leginkább annak az eredménye, hogy az AMD GPU-k egyedi shadereket futtatnak. Arányaiban a Frostbite Team jár a legelőrébb az AGS 4/5 kihasználásával, tehát nekik van a legtöbb olyan nem szabványos shaderük, amelyeket az AMD futtathat, de más hardver nem. Ezért is kötött velük szerződést az NV, mert ők is szeretnének részesülni ilyen dolgokban, csak ez időben sem egyszerű, mert az, hogy az AMD-nek már ennyi külön kódja van az bő két éves munka eredménye. Tehát előbb kellenek a függvények az NVAPI-ba, aztán azokat jól kell tudni használni. Kell hozzá egy megfelelő fordító, ami a PSSL kódból csinál nem szabványos, de az NV driver számára is emészthető bájtkódot. Szóval ez leginkább idő kérdése. Az AMD ehhez már nem tud sokat hozzátenni, amit lehetett azt alkalmazza a Frostbite, így most a Bethesdánál csinálják ugyanezt.
Hasonlót egyébként elérhet az NV, mert tényleg csak szervizkönyvtár és fordító kérdése az egész. Ha beleölnek hasonlóan három évet, ahogy az AMD tette, akkor eljuthatnak oda, ahova szeretnének. -
#45185024
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #36059 üzenetére
Oda nekik igazából ez kell: VK_KHR_draw_indirect_count. Legalábbis akkor, ha GPU-driven pipeline-ra mennek, de meglepődnék, ha ilyen számok után brute force lenne alkalmazva. Azért oké, hogy explicit API, de a százezer ellenfél ez nem csak százezer rajzolás, hanem több, és kvázi nyolc mag lenne a minimum. Szóval kellenek a trükkök. Akár nagyobb váltást is el tudok képzelni, mondjuk texel shadinget. De az elég nehéz, durván felrúgná a mostani production pipeline-t, függetlenül attól, hogy marha sok előnye van.
Az emberek jönnek mennek, nem áll le ettől a cégeknél az élet.
-
huskydog17
addikt
Croteam-nél még megértem, hiszen ők 100.000-es nagyságrendben akarnak kirajzolni ellenfeleket egyszerre egy pályán és oda gondolom minden gyorsítás jól jön.
A FWH esetében viszont semmit nem tudni, főleg azért is kérdéses náluk, mert Krzysztof Narkowicz idén januárban lelépett az Epic-hez, így a RoadHog Engine jövője is kérdéses. 2 éve semmit nem hallani felőlük. -
stratova
veterán
Az a hír azt is taglalta, hogy elsősorban Intelt hagyja ott? Azért 2020-ig új gép nélkül elketyegni... hát...
Abu: köszi az infót. Gondolom ez főleg a kis gépeknek fájhatna ahol még Iris IGP van egymagában. Macbook 12-ben még annyira nem is tűnne ördögtől valónak az ARM, de a Pro 13-ban már kérdéses lenne-e elég kraft és ez hatványozottan igaz a 15-re. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #36055 üzenetére
Ha átállnak, akkor az Intel sose kerül vissza. Már most sokkal rosszabbul teljesítenek a Metal API-val, mint az AMD megoldásai. Számos újítást csak emulálnak. Az argumentum puffer például a Metal 2 fő fícsőrje és az Intel IGP-i nem támogatják hardveresen. Mondjuk persze a DX12 és a Vulkan hasonló megoldását sem, de a Metal esetében egy olyan implementáció van, amiben sokkal jobban fáj az emuláció. Egyébként valószínűleg nem lenne ebből probléma, ha a terveknek megfelelően már a Cannon Lake IGP-je dolgozna a rendszerben, ami egyébként hardveresen támogatja a DX12-ben az ExecuteIndirectet, és valószínűleg az argumentum pufferrel sem lenne különösebb problémája.
-
stratova
veterán
Keresztkérdés éppen a jó Vulkan driver kapcsán? Apple hogy áll a Metallal? Szerinted elképzelhető olyan csavar, hogy átáll Intel+AMD-ről AMD-re? Avagy Kaby G-re építhetnek vagy húznak egy merészet és Fenghuang? Utoljára Llanonál reppentek fel olyan hírek, hogy akár esélye lehetett volna ha jobb a végtermék. Most Ryzen azért elég jó lett GPU oldalon meg eddig is megrendelő volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #36050 üzenetére
A szeretetcsomagot a Vulkan miatt kapták. Ezzel az API-val RenderDoc nélkül nem nagyon tudsz elboldogulni, és a RenderDoc ma már eléggé hozzá van kötve az RGP-hez, ami viszont megköveteli a Radeont (Fiji vagy újabb). Másképp a debug-profilozásra vonatkozó interoperabilitás, mint idei húzófícsőr nem működik. Az egyébként tervben van, hogy a jövőben biztosítanak más profilozónak is interoperabilitást, de ahhoz előbb nyílt forráskódúvá kell tenni az adott profilozót.
Az Intel GPA esetében szó van erről, de még csak most alakították át a szoftveres részleget, és nemrég döntöttek arról, hogy egyre több dolgot tesznek nyílt forráskódúvá. Időbe fog telni, amíg erre átállnak. Mindenesetre nagyon jó a Vulkan driverük, tehát van keresnivalójuk ezen a területen. Amikor kész lesz a saját pGPU-juk, akkor már fejlesztőeszközökben is elérhetik azt a szintet, amit az AMD ad. Addig pedig a Kaby Lake-G-vel úgyis profitálnak mindenből, amit az AMD csinál. Ügyes volt aki ezt kitalálta.Ahogy írtam az RPM az már nem egy zárt megoldás. Természetesen az AMD-nek működnek még az erre vonatkozó kiterjesztései, de ezt maximum akkor érdemes használni, ha kell DX11-es portot szállítani. Az ugyanis szabványosan semmiképpen sem megoldható, csak az AMD kiterjesztéseivel. DX12-től kezdve viszont ezekre nincs szüksége egy fejlesztőnek, egyszerűen ott van benne a shader modell 6.2-ben a szükséges tudás, ahogy a Vulkan 1.1 is támogatja. Hardveres szempontból pedig lényegesen jobb a szabványos megoldás, mert az AMD zárt konstrukciója ma már csak Vegán működik, míg a szabványos GCN3/GCN4/GCN5-ön és Intelnél a Gen8-től felfelé, valamint működni fog a következő generációs NV-n is. És nem kevés sebesség van ezekben a packing optimalizálásokban. Egyes eljárásokat a duplájára lehet velük gyorsítani. De még a rosszabbik struktúrával is 2/3-dal gyorsabb lesz a számítás. És ami még kedvező, hogy automatikusan kezeli a regiszter/LDS pressure problémát, amitől egyébként a Croteam és a FWH is rohadtul szenved egy ideje, mert szoftveresen az übershaderekre épülő programozási módszerekkel nem lehet velük mit kezdeni. Egyszerűen a statikus erőforrás-allokáció marhára pazarló. Akkor is be kell foglalni az erőforrást, ha alig fogod használni, és amíg a shader fut, addig nem szabadítható fel, függetlenül attól, hogy a programozó tudja, hogy marhára feleslegesen van befoglalva.
-
Z10N
veterán
"nagyon olcsó lehet"
Nekik. Az 570 "$169" es az 580 "$199" ara utan a 3(!) evet megelt lapkat bagoert kene adniuk. En biztos nem adnek $149-nel tobbet egy "470 rev3"-ert. Azok utan, hogy a 470D/570D-t nem adtak ki Kinan kivul.
Mondjuk, mi ugyse latnank semmit az arvaltozasbol, koszonhetoen a Ft-nak. Magyaran annyi tortenne legjobb esetben is, hogy visszajonnenek a 2016-s arak, ami vicc ket ev utan! De ez is csak par hetre a banya miatt.
A jelenlegi ar tartasat csak a gddr6 alkalmazasa indokolna, de ennek meg a memoria gyartok tesznek be.
Szoval semmi sem fog valtozni.
-
golya87
őstag
válasz
huskydog17 #36050 üzenetére
Igazad van a találgatás nem ide való!
Ohh wait... -
huskydog17
addikt
Tehát nincs hivatalos infó, kizárólag a szeretetcsomag miatt következtettél erre.
Szerintem teória gyártás helyett inkább akkor beszéljünk erről, ha már a gyakorlatban is működni (konkrét játékban az adott stúdióktól).#36048 Petykemano: Abu erre gondolt és ebből következtette le azt, hogy ők is RPM-et fognak alkalmazni, miközben a fejlesztők erről sehol nem beszéltek.
-
Looserke
őstag
válasz
Petykemano #36048 üzenetére
upsz...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #36046 üzenetére
Ki beszél gyártóspecifikus megoldásról? Az RPM már szabványosítva van a Vulkan 1.1 API-ban, és a DX12-ben is benne van a shader modell 6.2-ben, bár utóbbi csak októberben lesz véglegesítve. Abszolút nem gyártóspecifikus már. Az így írt kód is működik akármin. Az Intelnek is van ugye ehhez megfelelő hardvere. A mostani támogatást ne vedd számításba, nyilván az Ubisoft vagy az Bethesda nem tudott sokat tenni a szabványos megoldásért akkor, amikor fejlesztették a Far Cry 5-öt és a Wolf 2-t. Átírni ezeket szabványosra nem túl szerencsés már, főleg kiadott játéknál. De a jövőben mindenképpen a szabványos megoldás felé mennek el, mert a mostanival csak a Radeonokat tudják célozni, míg az idén elérhető szabványokkal mindent.
Egyébként mindketten Radeonokat kaptak pár hete a fejlesztésekhez. Az Intel most még nem pont olyan játékokat vadászik, amiket a Croteam és a FWH készít (bár maradnak az Ubi partnerei a következő Assassin's Creedre, a Kaby Lake-G miatt kellenek már a komolyabb címek is), míg az NV problémás a Vulkan miatt. Maradt az AMD, arra van is elég erős integrált támogatás a Renderdocban, amelyik debuggert Vulkan mellett főleg használják a fejlesztők.
-
huskydog17
addikt
"A másik probléma a Polarisszal, hogy nincs benne rapid packed math, ami az egyik leginkább nyomott fícsőr a játékfejlesztők oldalán. Az Ubisoft (Dunia, Snowdrop), a Bethesda (ID tech), az EA (Frostbite), a Rebellion (ASURA), a Croteam (Serious Engine), a Flying Wild Hog (Road Hog Engine) támogatja, illetve támogatni fogja."
Ez érdekes, amit írsz, ugyanis a Croteam és a FWH pont olyan stúdiók, akik kizárólag szabványos technológiákat alkalmaznak, nem vetnek be gyártóspecifikus megoldásokat, vagyis egyik gyártót sem részesíti előnyben, ezt korábban ők maguk mondták. Továbbá sehol nem találtam tőlük olyan kijelentést, ami alátámasztaná az állításod, de lehet csak lemaradtam róla.
Szóval légyszi linkeld be a forrást, nagyon érdekelne, köszi! Tehát még egyszer: kizárólag a Croteam és FWH hivatalos álláspontja érdekelne, a többiről már tudok, köszi! -
Oliverda
titán
"De az Intel ezt a terméket eladásra tervezi,"
Köszi, én mindeddig abban a hitben éltem, hogy dísznek.
"Az AMD-nek nulla pGPU-ja van."
Arra próbáltam célozni, hogy ideje lenne már elfelejteni az olyan marketing bullshit rövidítések ész nélküli szajkózást, mint cGPU, pGPU, és a többi. Ezek semmiben nem különböznek egy átlagos GPU-tól, csak xy cég odabiggyeszt egy betűt, hogy ezzel próbálja differenciálni a termékét, a hozzáadott érték viszont konkrétan nulla.
-
Raymond
titán
Ergo forras egyelore nincs. Let me show you my shocked face...vagy esetleg ez a jobb textura es modellek pack kimaradasarol az alpha-ban van valahol mashol is info? Mert eddig ezt se lattam sehol emlitve.
(#36041) Keldor papa
Ja, es ez kb. egybevag a Frostbite-on eddig mutatott igenyekkel, valami 10%+ a 4K max-hoz kepest ami a BF1-ben lathato volt az ujabb upgrade-ek utan es 20%+ a SWBF2 4K max-hoz kepest. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #36038 üzenetére
Megkérdeztem, hogy az high->ultra váltás miért jár csupán 1-3 fps sebességcsökkenéssel, holott korábban azért többet okozott. Erre kaptam azt a választ, hogy az ultra mód magasabb felbontású textúrái, illetve modelljei nincsenek szállítva a zárt alfában. Egyrészt azért, mert így helyet spórolnak meg, és a hibákat kiszűrik max grafika nélkül is, másrészt alig van olyan VGA, amin annyi VRAM van, hogy eltűrné a 4K-s textúrákat 4K-s felbontáson.
A mostani zárt alfa egyébként 1K-2K-s textúrákkal van szállítva. A véglegeshez már lesznek 4K-sak is. Gyakorlatilag ez lesz az első Battlefield, ami sok 4K-s textúrát is kap.(#36037) Oliverda: Nyilván nem, csak a nagyobb teljesítményűek mellett. Az U-s modelleknél megmarad az IGP. De az Intel ezt a terméket eladásra tervezi, nehogy azt hidd, hogy nem rakják oda.
Az AMD-nek nulla pGPU-ja van. Később persze lesz, ők tudják követni ide az Intelt. Sok reményük nekik sem lehet abban, hogy az Intel pGPU-ja mellé bárki is rendelni fog még egy GPU-t. -
Oliverda
titán
Az, hogy GPU-t fejleszt, még nem jelenti automatikusan azt, hogy az összes CPU mellett ott lesz. Másrészt még nagyjából két év amire az első chipek piacra kerülnek, addig pedig elég sok víz lefolyik a Dunán.
stratova: Igen, az AMD-nek elég régóta van péGPU-ja, mégis csak belépőszintű integrált megoldásokkal van jelen továbbra is.
-
#45185024
törölt tag
Itt vannak az aláfestőtáblázatok:
Core i7-8705G Benchmarked -
stratova
veterán
Mindketten tudjuk, hogy itt Oli nem Intelre célzott
Mondjuk GPU-t nézve egy 2500H 2700H-nak sem haragudnék már, az is be lett lebegtetve. Ennyire ki kell futtatni azt az RX 550-et?
Lassan Vega M GL-t le lehet hűteni már a XPS-ben. Ráfér az alsóházra is már egy kis javulás, hő és üzemidő terén s ha terhelve nem is bírja sokáig az üresjárati és wifi-s böngészési üzemidő rendben van. -
stratova
veterán
Túl sok adat nincs róla.
Ezt a tendenciát ismerem
még az APU notiknak is kb több generációt felölelő gyűjtőtopikja lett, annyira nem volt kínálat és abból a kevésből is szűrni kellett, mi az amivel érdemes foglalkozni, vagy megüt egy nívót. Nem csak gamer verzióra gondolok, üzeti gépekbe is kerülhet Radeon Pro abból sincsen olyan eszméletlenül sok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda #36028 üzenetére
Egyszerű. Az Intel nem adja bármi áron a Kaby Lake-G-t, az AMD sem a Radeonokat. Előbb-utóbb övék lesz ez a piac, mert nem lesz olyan notebookgyártó, aki a CPU-k mellé csomagolt pGPU-t letiltja azért, hogy vegyen helyette egy dGPU-t. Ez anyagi szinten őrültség lenne, mert se az AMD, se az Intel nem fogja nézni, hogy mi a felhasználók és a notigyártók érdeke. Ők abban érdekeltek, hogy a mobil CPU melletti GPU-t akkor is eladják, ha a notigyártó nem is fogja használni. És természetesen ezt nem teszik majd olyan olcsón, mert procira szükség van notiban, és az árazással kikényszerítik azt is, hogy a partner rá se nézzen a konkurens dGPU-ra, meg se forduljon a fejében, hogy letiltják a pGPU-t. Mondhatni árazópisztolyt tartanak majd a fejükhöz. Ez sajnos megritkítja majd a választási lehetőségeket, és gyakorlatilag kivégzi a gyártók keverését is.
(#36029) stratova: Az EMEA az nem probléma. Inkább Európa keleti része az. A kis piaccal pedig finoman fogalmazol. Emlékszem, amikor az MSI hozta be ide a gamer notikat. Ők mesélték, hogy a magyarországi darabban mért elvárást egy kézen meg tudod számolni ezekre a gémer cuccokra. Azon nevettünk még régen, hogy a HP eladott két drágább gamer notit anno, és viccesen mesélte az akkor még MSI-s ismerősöm, hogy egyben teljesítették két évre is a kvótájukat. És akkor ezzel számszerűsítettem az itteni piacot.
Azóta ugye a forint sokat romlott, a gazdaság sem javult igazán, több gyártó ki is vonult innen, mert az egy eladás is álom kategória.
-
stratova
veterán
Értem én, csak valahol zavaró az, hogy be van jelentve promózva egy termék, ami akár versenyképes is lehetne, de ez vagy nem jut el az EMEA piacra vagy forgalomba sem kerül. Tudom Kínához képest kicsi piac, AMD-nek jó ideje kelet a fókusz.
De eleve pl a Dell Precision 55x0 és XPS sosem volt igazán EMEA-ra szánt gép, még Intellel sem.
Itt is az elérhető termékpalettához képest olyan szinten felülreprezentált az AMD hírekben, hogy a fal adja a másikat. Nem azzal van a baj, hogy ezekről akár értesülünk, de a büdös életbe nem lehet megvenni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #36026 üzenetére
Az Intel és az AMD már teljesen másképp gondolkodik, mint az NV. Ők nem keresik a mindenáron történő eladhatóságot. Nekik jó lesz az, hogy pGPU-val árulják a CPU-ikat, és ha a notebookgyártó azt kifizette, akkor utána letilthatja, és vehet egy dGPU-t, amit még egyszer kifizet. Ez a koncepció ide. Az Intel is ezért csinál magának saját pGPU-t. Akkor is eladják, ha a notebookgyártó letiltja, hiába nem működik, az ára bele lesz számolva a noti árcédulájába.
-
stratova
veterán
Éppen az a baj, hogy Radeon Pro-t leszámítva RX 570 szinte semmivel sincsen árulva
Az Inteles Vega megrendelés jótékony hatását éppen amiatt remélem, amiért egy ilyen tulaj panaszkodott.
Problems With My Alienware 15r3 rx470/570 (PLEASE FIX IT IF U CAN) ilyeneket nem kellene megengednie AMD-nek vagy kontrollálnia kellene.
Van egy 15-17" AW gép és egy demonstrációs full AMD 17" Asus Laptop és ennyi. Míg GTX 1050/1050Ti/1060 MaQ/1060-ból Dunát lehet rekeszteni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #36024 üzenetére
A mostani memóriaárakkal két oldalról lőheted magad lábon. Ha kétszer szélesebb a busz, akkor kétszer több memórialapka kell, ami nem olcsó, még akkor sem, ha alacsony az órajele. Szűkebb busszal elég feleannyi memória, de ez sem olcsó, ha magas az órajel.
A DCC ezen semmit sem segít. A memória mennyiségével van probléma nem pedig a sávszélességgel. Ezen a HBCC tud segíteni, amivel elég fizikailag is kevesebb memóriát használni.Éppenséggel le se kell menni. Az RX 570 mobil szinten 80 wattos TDP-vel van árulva. Itt már rég nem az órajelekről szól ez a dolog, hanem arról, hogy milyen limitet állít be a BIOS. A PowerTune úgyis hozzáigazítja az órajelet.
-
stratova
veterán
Javíts ki kérlek, de éppen AMD használt szinte mindig alacsonyabb órajelű VRAM-ot és szélesebb buszt. Nehogy már egy GTX 1050Ti szintű GPU-nak 256 bites buszon ne legyen elég egy alacsonyabb órajelű VRAM is, akkor tessék dolgozni azon a DCC-n.
Asztali vonalon RX 570 van közel 1050 Ti-hez van ahol ad neki 30%-ot van ahol párban vannak. De Intel révén láttuk már, hogy azzal a lapkával le lehet menni 24 CU-ig (ez 4 SE-be szervezve nyilván minimum és compute szinten távol van az optimálistól, mégis ez az a GPU amivel Intel olyan perf/wattot ért el Radeon GPU-val amit eddig soha).
Laptop:
GTX 1060 192 bit 8000 MHz -> 192 GB/s
GTX 1050Ti 128 bit 7000 MHz -> 112 GB/sRadeon Pro 570/575 256 bit 6800 MHz -> 217,6 GB/s
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont az az érdekes, hogy nem kell több. Az az elképzelés alapjaiban hibás, hogy a grafikához csak a VRAM van használva. Rengeteg adat a rendszermemóriában van. A hagyományos menedzsment innen másolja az allokációkat a VRAM-ba, de hiába tűnik el a rendszermemóriából az allokáció, ezek mérete eltérő, és annyira fragmentált lesz maga a terület, hogy nehéz beszúrni harmadik allokációt kettő már elhelyezett közé. A HBCC csak azokat a lapokat helyezi át, amire szükség van, és ennek az a hatalmas előnye, hogy mindegyik lap mérete ugyanaz, tehát ha elviszel egy lapot, akkor tuti vissza tudsz rakni egy másikat, amit már nem használsz, mert pont annyi üres terület alakult ki a rendszermemóriában, amennyire szükséged van a művelethez. Emiatt még némileg kevesebb terület is kell hozzá. Az allokációk valós idejű defragmentálásával lehetne jobb a hagyományos modell, de ezt igazából csak a konzolokon szokás alkalmazni.
(#36022) stratova: Nehezen tud lejjebb játszani. A memória drágulása a középkategóriát érinti a leginkább. Itt egyrészt túl olcsók maguk a VGA-k (a régi ár szintjén), másrészt tipikus, hogy magas órajelű GDDR5 lapkákat használnak, amelyek háromszorosára drágultak másfél év alatt. Nem véletlen, hogy a VGA-gyártók nem akarnak visszatérni a régi árazáshoz. Nem fér bele.
Ez itt nagyrészt már gazdasági kérdés. Alapvetően az fogja meghatározni a középkategória sorsát, hogy a felhasználók hajlandók-e megfizetni a nagyobb árú termékeket, vagy inkább elfogadják az IGP-ket helyette. -
stratova
veterán
Nyilván nem a töküket vakargatták a mérnökök az elmúlt egy évben. Khm.. jó tételezzük fel
Hát.. max büdzsét és erőforrást (nem feltétlen mérnöki) vont el Ryzen, amire mondjuk szerintem már nagyobb szükség volt, mint egy NV verő VGA-ra, mert a CPU ágazat jó ideje csak vitte a pénzt.
Az sem baj ám, ha Polaris 30 (ha tényleg lesz ilyen) nem egy RX 680 alap, hanem egy kategóriával lejjebb játszik. Azt a szintet eleve lassabban cserélik. pl később futna be, Navi 11 mint Navi 10 és addig is lenne kártya ott ahol most nincs.
Amúgy meg packed math ide vagy oda, amíg az akkuidőben és perf/watt csak Vega M GL/GH tud versenyezni a intel+NV kombinációval, bármilyen die-shrink jobb mint a mostani paletta. Mert még mindig ott tartunk, hogy egy RX 570/580 olyan méretű gépekbe tehető, mint a GTX 1070 és GTX 1080.Nézzük Vega M egyik talán jó oldalát, talán a későbbi modelleknél nem lesz szívás az Intel+AMD driverek összehangolásával. legalábbis a Vega M gépek már olyan nyugalmi és wifis ütemidőt tudnak, amit én még nem láttam, akár Intel + RX Vega akár tisztán AMD géptől (Ryzen U) noha ez utóbbi is sokat javult.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz is az kell, hogy ne vegyétek a mostani felhozatalt. Nyilván nem a töküket vakargatták a mérnökök az elmúlt egy évben, de a termékek kiadását ideálisan kell időzíteni, és a mostani helyzet egyáltalán nem ideális arra, hogy újjal jöjjenek elő. És ez nem csak az AMD meglátása, az NV sem adott ki semmit. Ezt okkal teszik. Úgy látják, hogy a júzerek még veszik a mostani kínálatot is. Na meg a bányászláz lecsengésével egyre több ragad a raktárakban. Azokat előbb el kell adni.
Ugyanannyi rendszermemória kell hozzá, mint a szoftveres allokáció-alapú menedzsmenthez. A különbség annyi, hogy a szoftveres ezt on the fly foglalja be, míg a lapalapú a kijelöléskor. Annak a teoretikus 8 GB rendszermemóriának egy mai játékban nagyjából a fele shared terület lesz, amit a CPU és a GPU is elérhet. A HBCC-nél ezt a shared területet előre kell befoglalni. De ettől nem használ a játék több rendszermemóriát, csak meg lesz határozva, hogy a shared terület a HBCC szegmensen belül legyen.
-
HSM
félisten
De nem úgy félbevágott, hanem eleve egy olyan lapka, amiben kb
feleannyi cucc van. Mondjuk 2000-2500 shader, 32ROP, 1kocka hbm-hez vezérlő plusz ugye a Vega feature-ök. Ezt nyilván olcsóbb előállítani, mint a nagy Vega-t és letiltogatni belőle sok sok mindent.Amúgy a 16gb lapalapú memóriához sok rendszermemória sem árt, mondjuk 16gb grafikai adathoz legalább 24-32gb, az sincs mindenkinek. Fórumon az se ritka, aki 8gb ram mellé rak 8gb VGA-t és ennek a ddr4 árak sem kedveznek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Looserke #36017 üzenetére
Ez mindenkinek a saját döntése. Aki a meghajtóba nem nyúl bele az jellemzően a játék beállításait sem matatja, hanem jó a default medium szint, amit a játék nagy biztonsággal beállít magának. Az AMD csak a lehetőséged adja meg arra, hogy mehessen az Ultra is, ha a júzer ezt akarja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Looserke #36013 üzenetére
Össze, de a GDDR6 annyira drága, hogy értelmetlen ezzel tökölni. Az AMD-nek nem kritikus fontosságú, hogy 12-24 GB-os kártyákat hozzon a következő körre, mert ők 4 GB-tal is elvannak a HBCC miatt. Az NV-nek ez azért fontos, mert nekik nincs lapalapú memóriamenedzsmentjük a hardver oldalán. Nyilván az AMD-nek nem jelent különösebben nagy problémát az, hogy a BF5 ultra módja 4K-ban a 16 GB VRAM-ot is túllépi terhelésben, mert a mostani Vegával annyit kell hozzá csinálni, hogy megnyitod a meghajtó vezérlőpultját és a HBCC szegmens csúszkáját 16 GB-ra húzod.
(#36014) HSM: Addig nincs vágott Vega, amíg elviszik a lapkákat Vega 56-ként is. Van egy gyártási mennyiség, amit tudnak biztosítani, és nyilván a legdrágábban válnak meg tőle.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #36007 üzenetére
Polarist nem érdemes erőltetni. Borzalmasan drága a GDDR5 és a GDDR6 is, márpedig HBCC nélkül 8-12 GB kellene a kártyákra. Sokkal olcsóbb egy 4 GB-os HBM2 stack és HBCC-vel hátránya sincs. A másik probléma a Polarisszal, hogy nincs benne rapid packed math, ami az egyik leginkább nyomott fícsőr a játékfejlesztők oldalán. Az Ubisoft (Dunia, Snowdrop), a Bethesda (ID tech), az EA (Frostbite), a Rebellion (ASURA), a Croteam (Serious Engine), a Flying Wild Hog (Road Hog Engine) támogatja, illetve támogatni fogja.
Az új Frostbite-ban látszik is, hogy mennyire jól működik ez a Battlefield V-ben. A mostani DX11-es módban a Vega 64 ott van a GTX 1080 Ti nyakán. És ez ugye még csak a high beállítás, aminek a VRAM igénye az ultra mód fele. És itt szintén hátrányban lenne a Polaris, mert 16-20 GB közötti fedélzeti tár kellene rá az ultrához, de HBCC-vel elég lenne fizikailag 4 GB is.
Ezeket a Polarisba nem tudják beletervezni, és olyan mértékben nyomják a fejlesztői oldalon, hogy egy újabb Polaris már komoly hátrányban lenne. -
Looserke
őstag
egy kicsit felpimpolt rx 580-nak örülnék GDDR6 memóriával és 1600-1700-as GPU frekivel, 90K körüli árral, mint amennyi volt a bányászláz előtt a 8GB-os RX580 ára...
-
stratova
veterán
válasz
Raymond #36009 üzenetére
No mivel azért az FPGA-k miatt a bányászmegrendelések azért visszaestek, minimális jóindulattal feltételezzük már, hogy ebből valami haszna a mobil GPU-knak is lehet. Aztán javítsatok ki ha tévedek, de a 12 nm a 14/16 nm-hez képest nagyobb mértékű javulást tud felmutatni perf/watt oldalon mint nyers teljesítményben.
mobil Radeon Pro lehetne Vega, mobil RX pedig Polaris 30. -
Raymond
titán
-
#45185024
törölt tag
válasz
stratova #36007 üzenetére
Legyünk már akkor csapongóbb fantáziájúak, Sapphire gyárt alaplapokat.
Ezt az Interposert nem lehetne valahogy az alaplapba huzalozni ? Főleg az ilyen kisebbeket. (680nak valót) Akár tokozás nélkül összemókolni Ryzent + Vegát.
(Kihagyva a PCI-E ,NvMe szabványokat)
Yutani: Megvolt a Saboteur elspoilerezzem a végét ? -
stratova
veterán
Ha már összeesküvéselméleteket gyártunk. Lehet, hogy az FE Vegákat és pár Custom variánst megtartottak kvázi profi szintre, másutt úgysem térült meg olyan mértékben. Intel kap sub-56 vega variánsokat, amihez sem az EMIB sem a HBM nem AMD baja, plusz ha már ügyfél Intelnek hagynak egy kis időt, mondjuk legalább egy notebookgenerációt (XPS 9575, Precision 5530)
Ez a Polaris 30 pletyka csak annak fényében furcsa, hogy AMD belengetett már pár (mobil) Vegát. Tény, hogy GloCoFo-tól is szálingóztak infók, hogy a 12 nm node-ra épít AMD CPU-t és GPU-T is. Azért a HBM és az aktív interposer még mindig nem lehet annyira mainstream megoldás, lehet notebookban ők is bevállalják, de asztali vonalon Vega 56 alatt marad a GDDR5. -
válasz
Petykemano #36003 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autóhifi
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- PlayStation 5
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nintendo Switch 2
- OLED monitor topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- IKEA (HAVREHOJ) tablet vagy laptop tartó
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Cooler Master MB600L Chieftec 600W
- Csere-Beszámítás! Olcsó Gamer laptop! MSI Cyborg 15 . I5 12450H / RTX 4050/ 16GB DDR5
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest