- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Z10N
veterán
Meanwhile... dobozos, garancias, AsRock 5700XT (450AUD, 99k HUF)
-
-
arabus
addikt
válasz
Petykemano #47994 üzenetére
80 cu-s chip biztos lesz de hogy ez melyik azt nem tudjuk.
a többi értelmetlen
a konzolos az más design.
xbox 56cu 4 letiltott
ps5 40 cu 4 letiltott
ezek abszolút nem mérvadóak csak annyiból hogy méret szempontjából
az 56 cu nincs 180mm2.
persze ehhez még majd hozzá jön a memória vezérlő méret meg a médiáért felelős részek
de az alap nem rossz. -
Petykemano
veterán
válasz
wjbhbdux #47990 üzenetére
Az Xbox Series S valóban $299
De azt gyanítom, hogy ez a design sokkal inkább egy APU formájában fog visszaköszönni az AMD termékskálájában.
"Big Renoir" funkcióra esélyes nevek:
- Van Gogh (Bár elvileg ez egy kifejezetten 15W-os design)
- Luicienne (bár egyesek szerint ez a platform neve)
- NiagaraAbban biztosak lehetünk, hogy
a) Lesz ~80CU-s Big navi, mert Lisa Su megígérte
b) Lesz ~52CU-s middle Navi, mert az az Xbox Series X alapja
c) Lesz ~36CU-s little Navi, mert az meg a PS5 alapja
d) és lesz a XSS alapjául szolgáló APU -
-
wjbhbdux
veterán
Beárazták az Xboxokat, kisnávi 299 bignávi 499. Így a PC alkatrészek sem lehetnek túl drágát. HD4xxx féle aranyélet jön?
-
Petykemano
veterán
"AMD provided a number of entry-level processors. The explanation of this strategy is very simple. AMD is not interested in giving users additional performance for Zen2, as the Zen3 release is in October."
[link]+
Abu szerint a zen3 és Navi consumer holmik egyszerre kerülnek piacra
=
Navi október
-
hadogabi1
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #47979 üzenetére
Ha jó a neuronháló, akkor ez lehetséges. A probléma az szokott lenni, hogy a neuronháló sokszor elég rossz.
Technológia már van az AMD-nél is. Be van építve a Radeon Software-be: [link]
A probléma vele pont ugyanaz, amivel küzd az NV, a Microsoft és a Sony. Az eredménye nem konstans. Az egyes képeknél működik, míg máshol nem, és ez ugyanúgy igaz a játékokra is. Az egyes képkockák jók lesznek, míg egy részük nem. Amíg a fejlesztők nem rakják mögé a pénzt, addig ez nem fog változni.
-
paprobert
őstag
válasz
Robi BALBOA #47979 üzenetére
"Hogyan csinál jobb minőséget a felskálázás mint a natív felbontású? "
Úgy, hogy a betanítás sokkal-sokkal magasabb felbontáson (is) történik.
Elméletben nincs akadálya a jelenleginél jelentősen nagyobb, valódi render - érzékelt minőség közötti különbség elérésére."a natív minőség 80-90%-a is elérhető, úgy hogy közben a teljesítmény sokkal nagyobbat ugrik 10-20%-nál"
Ez már van, ezt hívják úgy, hogy DLSS 1.9 Performance Mode. Csak kicsit alábecsülted, mert +130% a gyorsulás, és úgy valamivel csúnyább a végeredmény.
-
Robi BALBOA
őstag
Hogyan csinál jobb minőséget a felskálázás mint a natív felbontású?
Szóval eljön az idő, majd amikor lesz egy DLSS kapcsoló a játékokban, alapból bekapcsolva mondjuk, de ha ezt kikapcsoljuk, akkor csúnyább is lesz a game és sokkal lassabb is?Én inkább olyat tudok elképzelni mind a két oldalon(mert gondolom AMD is készül hasonlóval), hogy ha rendesen működik a dolog, akkor a natív minőség 80-90%-a is elérhető, úgy hogy közben a teljesítmény sokkal nagyobbat ugrik 10-20%-nál, viszont lesznek olyan esetek is ahol a minőség nem üti meg csak az a szintet amennyi gyorsulást hozott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Callisto #47974 üzenetére
Igen, nem árt, ha valós időben számolható.
(#47976) paprobert: Maga az API mindegy. A technológia már régóta elérhető, de a Microsoft és a Sony is azért vár, mert nem akarják magukat égetni vele. Semmivel nem lennél előrébb, ha megkapnád ezt szabványosan, mert ugyanazok a problémák megmaradnának, vagyis lehet, hogy a játék egy részében jó képet látnál, majd a másik részében rosszat. Ez már egy QA kérdés. A Microsoft és a Sony esetében egy ilyen technológia egyértelműen nem üti meg a mércét. És amíg a stúdiók oldalán nincs meg az akarat, hogy ezt ne úgy éljék meg, hogy a reklámpénzért megcsinálják aztán ott bassza meg a fene, ha helyenként szarul néz ki, addig nincs értelme vele foglalkozni. Rakhatsz ide technológiát, API-t, akármit, a stúdiók akarata kell, hogy ebbe pénzt rakjanak, mert itt a pénz hozza a minőséget nem a technológia.
Ha mondjuk a Microsoft azt mondaná, hogy használhatják az Azure-t ingyen, ha AI felskálázást csinálnak az Xbox-hoz, akkor az már egy jó lépés lenne, de azért az nem kevés számítási teljesítmény, most képzeld el, ahogy egy csomó stúdió leköti magának. Ezt azért nem fogják mondani. És visszakerültünk az alapproblémához, hogy a kiadók nem akarnak erre költeni.
-
paprobert
őstag
A lényeg ugyanaz. A DirectML használata abból a szempontból fontos, hogy ezt támogatják a konzolok, ez a cross-platform, cross-vendor megoldás. Úgyhogy ha az ezzel elérhető opciókban stagnálás, esetleg a DLSS mögötti kullogás van, addig az Nvidia játékszere marad ez a terület annak minden előnyével.
Lehetséges, hogy meg kell várni, hogy az új konzolok pár év alatt elérjék a GPU limitet, és akkor arányaiban már "elég olcsó" lesz ilyen irányban tovább vinni a fejlesztési fókuszt.
Azt, hogy a széles körű használat irányába való lépést a platform holderek (Microsoft, Sony) közösen, vagy a stúdiók egyesével fogják magukra vállalni, nehéz eldönteni, mert itt már felmerül a "konzol, mint platform versenyképessége" és a "mennyire néz ki jól a játékom amit épp fejlesztek, másokéhoz képest" kérdéskör. Mindkét oldal érdekelt ebben, egy bizonyos fokig.
-
Petykemano
veterán
"De mit lehet a mostani RDNA2-n változtatni? A packing az már int4-ig megy, hova szeretnéd még növelni?"
/facepalm/
(Erre az egyébként nyilvánvalóan bullshit és - remélem - szándékosan értetlenkedő kérdésre nyilván az RDNA3 megjelenésekor fogunk választ kapni. Azt kellett volna megérteni, hogy a RPM csupán egy példa volt olyan technológiára, amit a konzolok megkaptak a megjelenéskor, de az ugyanabban az évben megjelenő RTG termék nem és ami miatt ugyanabban az évben megjelenő RTG termék lehet gyengébb a konzolban felsorakoztatott technológiák alapján vártnál.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #47954 üzenetére
De mit lehet a mostani RDNA2-n változtatni? A packing az már int4-ig megy, hova szeretnéd még növelni?
(#47955) paprobert: A DirectML egy API. Az a DLSS problémáit nem oldja meg. A rendszer gondja nem az, hogy nem lehet megcsinálni, hanem az, hogy nem raknak bele elég pénzt. Rengeteg játék támogatja már, és lényegében csak a Death Stranding alatt működik tervszerűen. És mi a Death Stranding jellemzője, az elejétől a végéig egy igen egységes környezetet használ, vagyis pont ideális az ilyen felskálázásra, mert el lehet érni, hogy nagyjából mindent fel tudjon ismerni a neuronháló és kezelni is tudjon.
Ami miatt ezek az AI felskálázások a DirectML elérhetősége ellenére sem érkeznek az a neuronháló problémája, ugyanis le tudsz egy olyan tréningelni, ami a játék 30-40%-ában jól működik, 30-40%-ában felemásan, és a maradék részben csapnivalóan. Tehát még egy azon játék esetében is lesznek olyan jelenetek, amikor szuper az eredmény, és olyanok, amikor okádék. És jelenleg egyetlen fejlesztő sem hajlandó jelentős erőforrást fektetni arra, hogy az gyenge minőségű jeleneteket felhúzzák. Ez nem gond egy Death Strandingben, de jelentős gond más játékban, ahol azért a tartalom mennyisége sokszorosa a Death Strandingnek.
Ezzel tehát kísérletezik a Microsoft, de ugyanazt tudják elérni, amit az NV. Kevés tartalom mellett kb. mehet, sok tartalommal a játék egy része irtó ronda lesz, míg egy másik része csodaszép. És az irtó ronda rész az problémaként éli meg a Microsoft.Az az AI felskálázás addig nem fog igazi áttörést elérni, amíg a stúdiók nem hajlandók jelentős mennyiségű időt és pénzt belefektetni, illetve bérelni egy rakás teljesítményt mondjuk a Microsofttól, hogy egy jó neuronhálót tréningeljenek. A Microsoft sem igazán erőlteti, mert tudnának jó részeket kiválogatni a játékokból, de mi van, ha eljutnak a tesztelők azokhoz a részekhez, amiket a neuronháló éppen nem fed le?
(#47968) Robi BALBOA: Éppenséggel ez elérhető. A Microsoft megoldása nagyon kevés tartalommal simán tud AI felskálázással a natív minőség fölé kerülni. A problémát az jelenti, hogy egy játékban nagyságrendekkel több tartalom van, és arra már sokkal nehezebb jó neuronhálót tréningelni. Technikailag kivitelezhető, csak még nincs meg a fejlesztői akarat, hogy ebbe komoly mennyiségű erőforrást öljenek, márpedig az AI felskálázás ilyen, pénz nélkül félkarú óriás.
-
Devid_81
félisten
válasz
arabus #47969 üzenetére
Jah nem is azert linkeltem ide be, csak osszehasonlitasi alapnak ez volt, nincs alaporajelesem, soha nem ment ugy a kartya miota nalam van
Annyit lehet max leszurni belole, hogy 2x5700XT teljesitmenye kb 10% al erosebb alapon mint egy alaporajeles 2080Ti.
Tehat ha csak ennyit csinaltak belole semmi tobb is mar van a 2080Ti/3070-nek konkurencia.
Es ha igaz az hogy magas orajeleken is jol erzi magat es meg jol skalazodik is csereben akkor nem lenne lehetetlen egy ujabb 10-15% csak orajel novelesbol ezek melle, meg akkor semmi ujitas, IPC novekedes (ha lesz, de valaminek lennie kell) semmit nem raktunk hozza.
En azt mondom, hogy egy magabiztos 2080Ti+35% elkepzelheto a Big Navitol, ezt nem tartom lehetetlennek, sott.
Az meg par % lemaradasra lesz a 3080-tol, csak jo ar kell, megfelelo driverek + 16GB ram. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
paprobert #47965 üzenetére
Ha magának a HW-nek a teljesítményét akarod mérni, akkor később is. Aztán külön le lehet mérni a különböző scaling-ek teljesítményét is, ha igény van rá.
De nálam valahogy üti egymást ez a 4K, 8K, 16K, aztán rendereljünk csak 1440p-n, mert többre nem futja...
Elhagyta a ló a zsokét, nem "kihaj" a "csaje"... -
Robi BALBOA
őstag
válasz
paprobert #47961 üzenetére
Szerintem ehhez semmilyen szakértelem nem kell, hogy tudjuk azt, hogy a felskálázott minőség soha nem lesz olyan mint a natív felbontáson számot minőség, esetleg egyre közelebb lehet kerülni hozzá.
Ott van pl a GTA5, 4k-ban tolom, gyönyörű, de inkább még feljebb tolom a render felbontást mintsem lejjebb, mert rendesen meglátszik a minőségen.
Úgy már látnám értelmét ha nagyobb render felbontást is biztosítani tudna a DLSS (mondjuk ha lenne egy Ultra Quality módja) mint a natív felbontás, csak kisebb erőforrás igénnyel, ami pl a VR-nak jól jönne, mert ügye ott nagyobb felbontáson kell renderelni a normális képminőség érdekében. -
Alogonomus
őstag
válasz
paprobert #47961 üzenetére
A DLSS 2.0 sokat segít a magasabb fps elérésében. Abban a kb. 15 játékban, ahol elérhető.
És pont ezért nem lehet még a most bejelentett DLSS 2.1 sem döntő vásárlási szempont. Hetekig-hónapokig "izzadó" szervertömbök által legyártott neurális hálóval egy konkrét játék képkockasebessége jelentősen megemelhető. A játékok 99,9%-án viszont továbbra sem segít ez, azt a néhány támogatott játékot pedig rövid időn belül megunja az ember, és ott marad egy kártyával, ami DLSS nélküli játékokban nem nagy szám.
DLSS 3.0 ezért lett volna nagy fejlődés, ha nem csak kattintásvadász pletykának dobja be az Nvidia. DLSS 3.0 az állítás szerint minden TAA-val kompatibilis játékban automatikusan használható lett volna, így nem kellett volna az Nvidia szervereinek heteket-hónapokat "izzadnia" minden egyes játék esetén a speciális beállítások kiteszteléséhez. -
schwartz
addikt
válasz
paprobert #47955 üzenetére
Idezem az nv marketing bullshitjet:
DLSS 2.0 offers several key enhancements over the original version:
Superior Image Quality - DLSS 2.0 offers image quality comparable to native resolution while rendering only one quarter to one half of the pixels.Nos, ha "szarabb" vagy "hasonlo" minoseget akarok, akkor mar inkabb fizetek a Stadianak (a toredeket annak mint VGA-ra koltok) a veszteseggel tomoritett stream-ert... (csak vicceltem, azt azert megsem...
)
-
Cathulhu
addikt
válasz
paprobert #47955 üzenetére
Ettol fuggetlenul a DLSS csak egy szofisztikalt upscaling, semmi mas, innentol kezdve semmi jogosultsaga a tesztekben (hacsaknem az upscaling algok teljesitmenyet hasonlitjak ossze). Hianyzo reszekre probal egy ML odahaluzni valamit, de attol fuggetlenul igaz, hogy "csalas"
-
válasz
Robi BALBOA #47959 üzenetére
Nagyjából így. Bár a képminőség elég jó.
-
paprobert
őstag
válasz
Robi BALBOA #47959 üzenetére
Ilyen mély szakmai érvekkel nehéz vitatkozni.
-
arabus
addikt
válasz
Petykemano #47958 üzenetére
-
Robi BALBOA
őstag
válasz
paprobert #47955 üzenetére
A DLSS 2.0 is(meg a 3.0 stb...) kisebb felbontáson renderel mint a natív felbontás, ennyi, innentől nincs miről beszélni. A 2.0 persze jobb sokkal mint az 1.0, de nem egy világmegváltó dolog ez a DLSS, ja meg az újabb(2.0) rendesen tol rá élesítést(sharpening), ezzel is kicsit csalva.
-
Petykemano
veterán
válasz
arabus #47957 üzenetére
Tudni az AMD-től lehet.
Mindenki más:
- ilyen-olyan valós, vagy kitalált partnereknek tulajdonított vagy más belsős fülesekre hivatkozva tesz kijelentéseket.
VAGY
- valamilyen korábbi termék vagy valamilyen rokon-jellegű friss termék (konzol) ismert információira alapozva számol.Értsd jól:
Ezek a narratívák nem "tudások" és "biztos információk". Ha így volna, abu már megírta volna cikkben.
Olyan valamilyen logikára felfűzött, vagy akár logikusnak tűnő számításra építő elképzelések. Ez az, amit magad is ellenőrizhetsz, aztán vagy hihető valami, vagy nem.
Abban meg sosem lehetsz biztos, hogy a belsős infó az igaz, mert
- a neked tálaló személy lehet, hogy kitalálta
- a neked tálaló személynek elmondó személy lehet, hogy kitalálta
- a neked tálaló személynek elmondó személy lehet, hogy félre akarta vezetni azt aki neked tálalja
- a neked tálaló szemnélynek elmondó személy lehetnek elmondó személy lehet, hogy szándékosan félrevezette
stb."a 30-40% hogy jön ki mikor két elsö gen kártya hoz 80%-ot jelenleg."
A tpu táblázata szerint a 2080ti 34%-kal erősebb az 5700XT-nél.
A 3070-et az nvidia tette a 2080ti szintjére [link] -
arabus
addikt
válasz
Petykemano #47944 üzenetére
-
paprobert
őstag
válasz
schwartz #47952 üzenetére
Le vagy maradva úgy 1 évvel.
A DLSS 1.0-ra igaz volt, amit állítasz, a 2.0 viszont már tényleg azt hozza azt amit ígértek még 2018-ban. Javaslom, hogy nézz utána.
Remélhetőleg DirectML-ben ugyanez a minőség megoldható lesz, mert akkor a teljes PC-s ökoszisztéma, de még a konzolok is profitálni tudnak majd belőle. Jelenleg killer feature a 2.0-s DLSS, és nem lenne jó ha csak egy VGA gyártóhoz lenne elérhető, csak támogatott címekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #47950 üzenetére
Az AMD kínál egyféle dizájnt, azt RDNA-t a GPU-knál és a Zent a CPU-knál. Szóval ja a választás az MS és a Sony kezében van, de egyből választanak.
Például milyen döntést?
-
schwartz
addikt
válasz
carl18 #47905 üzenetére
Az agyam eldobom mikor a DLSS ugy van beallitva be mint teljesitmeny novelo... es ez az eszement dolog terjed mint a futotuz... Csak azert no a teljesitmeny mert az NV csal a DLSS-el, nativ felbontas alatt kell menjen a render ahhoz, hogy neked tobb FPS-ed legyen. (a kepminoseg rovasara) Kulonben jol is nezni ki egy olyan plusz effekt ami szamitasi kapacitasba kerul viszont noveli a teljesitmenyt...
-
Petykemano
veterán
A MS és Sony kitétel a következőről szól:
A mérnököket és az IP-t az AMD biztosítja. De a design-választásokat a MS, a Sony és az AMD hozza. Semi-custom. Tehát az AMD hozhat olyan döntéseket a saját Navi kártyáira vonatkozóan, ami (inkább) alkalmassá teszi valamilyen zsírosabb professzionális piacra, mint PC gaming piacra. Ennek lehetnek a fogyasztásra vagy a tranzisztorsűrűségre és így összességében az összteljesítményre hátrányos hatása - ahhoz képest, amit a MS/Sony termékek láttán várnánk. -
poci76
aktív tag
válasz
Petykemano #47944 üzenetére
Ha a big navi busza 384 bites, akkor nem 16 gb ram lesz rajta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #47944 üzenetére
A Sony és az MS nulla GPU-t tervezett eddig. Amit kapnak a konzolok, azok 100%-ban AMD tervezések. Az MS és a Sony pár saját vagy third party elemet rak hozzá a lapkához, de egyik sem a CPU és a GPU része, ehhez nem értenek. Ha kell valami a CPU-ba vagy a GPU-ba, azt inkább megrendelik, mert zéró tapasztalat áll szemben a sok évtizeddel.
Egyébként bármi bejött a Moore's Law is Dead/Coreteks vonalról eddig? Mert én se DLSS 3.0-t nem látok, se NVCache-t, se tensor tömörítést, se traversal coprocessort...
-
UnSkilleD
senior tag
válasz
Petykemano #47944 üzenetére
ez a 40%-kal nagyobb teljesítményű navi valszeg egy 56-60cu modell lehet
és lehet hogy ez fölé jön még egy nagyobb 80cu kártya ezt nem tudjuk
-
Petykemano
veterán
válasz
Malibutomi #47943 üzenetére
különböző narratívák élnek.
Coreteks azt a vonalat tolja, hogy a bignavi nem is olyan nagy durranás és hogy épp csak versenyképes lesz a 3070-nel.
Figyelembe véve, hogy az RTG eddig sokmindent elrontott... és egyáltalán nem biztos, hogy olyan ügyesen tudnak GPU-t tervezni, minta MS vagy a Sony.... természetesen lehetséges, hogy kétszer annyi CU-ból (40->80), másfélszer szélesebb memória buszból (256->384) és valamivel magasabb órajelből csak 30-40%-kal több teljesítményt tudnak kisajtolni, mint az 5700XT
De valószínűbb, hogy ha ez így lenne, akkor az idevágó $499-os 3070 ár után az nvidia nagyobbat ugrott volna a 3080-nal - amihez ugye az AMD már ez alapján nem ér fel. Ismerjük az Nvidiát, simán elkért volna akkor $799-899-et is akár.
Moore's Law is Dead szerint (is) viszont ez képtelenség. Coreteks 8 és 16GB-os modellekről beszél. Namost el tudja valaki képzelni, hogy az AMD 512bit-es busszal 8GB-os modellt tervez megjelentetni? VAlószínűbb, hogy Coreteks-hez egy 256bit-es busszal rendelkező modell eredményei jutottak el, ami lehet, hogy valóban csupán a 3070-nel verseng. (Abból a szempontból persze mindegy, hogy valószínűleg az AMD sem fogja ezt hozzánk vágni $400-ért)
A másik lehetőség, hogy keverednek a RT és nem RT eredmények. Tehát egy olyat még el tudok képzelni, hogy az AMD legerősebb GPU-ja RT mellett csak a 3070-nel versenyez.
-
Big Navi agresszív árazással jön? [link]
Szerk: Javítva.
-
awexco
őstag
válasz
Laja333 #47936 üzenetére
Akkor , hogy gyorsabb mint. 2080Ti 🤔🤷♂️
“ The DRAM maker admits that GDDR6X is harder (and probably costlier) to build and implement when compared to GDDR6. Yet, even in its infancy, GDDR6X is cheaper than mature HBM2E because we are dealing with discrete memory chips here. Meanwhile, since GDDR6X returns to a burst length of 8 bytes (down from 16 bytes in case of GDDR6), it is not faster than its predecessor, GDDR6, at the same per-pin data rate.”
Jól olvasom a GDDR6x drágább mint a HBM2E ?
[link] -
Laja333
őstag
válasz
schwartz #47929 üzenetére
Itt az NV saját grafikonja Borderlands 3-ról. A 2070 tud kb 50 FPS-t a 3070 meg 82? (így ránézésre.)
A CPU és minden más valószínűleg eltérő, ettől függetlenül a Techspot tesztje hasonló számokat produkált erre a játékre.
Ott a 2070 55fps-el, ami nagyjából az NVs diát is tükrözi. A 2080ti meg tud 90-et ami azért több mint a 3070 82 FPS-e. Hogy NV miért húzta le az 1070-ét a saját diájukon az meg már más kérdés, de hát ugye "safe to upgrade now"
. Továbbra is a 2080/super szintjére várom.
-
schwartz
addikt
Mikor jon mar valami hivatalos info az uj szeriarol? Ha igy hallgatnak, akkorara dagad a hype az 3xxx korul, hogy a kutya sem fog varni a Big Navi-ra. Mar a csapbol is csak az jon, hogy 3070=2080Ti=500USD=KO (bar, jogosan...)
-
-
Jack@l
veterán
válasz
Alogonomus #47848 üzenetére
Mert ugye nem is lehet 3100 3200 stb néven tovább tolni a végtelenségig
-
Meglátjuk. Ha ezen a 2 hónapon múlik, hogy normális terméket hozzanak, akkor legyen, senki nem akar még egy olyan startot, mint az 5600XT. Azaz még van idejük a megfelelő BIOS-szal ellátni a kártyákat, hogy hozza azt, ami kell. Mondjuk nem örülnék, ha jönne a Navi21 is 350W-tal, de csak a 3070 szintjén. Az óriási lebőgés lenne megint a Vega után. De most talán nem lesz ilyen fiaskó.
-
hokuszpk
nagyúr
abbol kiindulva, hogy az MS az uj Xboxon 4K 60 Fps -t akar latni minden jatekban minimum, mindezt alacsonyabb orajellel es feldolgozoszammal ; nem feltem a nagy Navit.
RTben is eleg szep szamokat emlegettek az XBOX kapcsan.
A 3080 fole tippelem, ezert kellett az NVnek ebben a korben a 3090, fogyaszt amennyit fogyaszt. -
do3om
addikt
válasz
Yutani #47910 üzenetére
AMD előtt adja ki rendre a karikat, mégsem képes befogni a őt az AMD hiába ott van már előtte mivel kell versenyeznie még ilyen könnyített helyzetben sem megy.
Szóval már látjuk mit hoztak ki, innen azért nem olyan nehéz válaszolni a ha szükséges.
Intel nem jó példa, ha intel módon működne a dolog akkor most egy órajelben túhajtott 1080Ti jönne a piacra, és az előző Turing is erre épült volna-az 50 Mhz lenne az 1080Ti-hoz képest az Ampere meg 100
Hiába hallaná hogy készül az AMD egy jobb karival mint az 5700XT azt mondaná elég még a pascal. -
-
Yany
addikt
Buildzoid elmélkedik kicsit az ismert információk alapján, hogy mire számíthatunk: [link]
Az itt futtatott gondolatmenetek is azért eléggé szembemennek Abu optimista gondolataival, miszerint olyan erős lesz a történet, ami a gyártók szerint magasabb órajelűnek várt RTX kártyákkal lenne képes versenyezni... -
carl18
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #47904 üzenetére
Azért a DLSS-t ne is vigyük túlzásba, jelenleg 14 játék támogatja.
Ez nem valami sokDe a jövőben ha több játék is támogatja remek teljesitmény nővelő lehet.
Hát én még emlékszek azokra az időkre mikor 800X600-ban ha ment valami 30-40 fps-el örültem mint majom a farkának
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
carl18 #47903 üzenetére
Kivéve, ha a DLSS miatt mindent alacsonyabb felbontáson renderelsz, mert azzal csökken a VRAM igény is.
Azért durva belegondolni, hogy megjött az RT és az emberek tapsikolva örvendenek az 1440p-n renderelt 4K-nak...Régen "mink" a grafikai beállításokat vettük vissza, ha a játék nem futott jól. Most ezt megoldják neked HW-esen, hogy be tudd állítani az "Ultra"-t, mert az fontos, hogy ott legyen.
-
carl18
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #47902 üzenetére
Azért tegyük hozzá az RTX 3070-3080 8-10 giga videóramja még a közel jövőben belefuthat limitbe. Talán az RDNA 2 itt tud majd pár embert átpártolni azonos teljesitmény mint a RTX 3070 de dupla videómemória azonos áron.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
carl18 #47900 üzenetére
"Ilyenkor már az RTX 3000 szériáról rengeteg információ kiszivárgott."
És a fogyasztáson kívül semmi nem volt igaz...
AMD-nek egy kib*szott Paper Launch kéne, hogy legalább papíron felvegyék a kesztyűt, aztán aki akarja, megvárja. De most a kétkedők arcába özönlik a sok "most is szar az AMD" pletyka, amit sokan kész hírként le is hoznak, minekutána mennek rendelni 3070-et meg 3080-at... -
TESCO-Zsömle
titán
Én az RTC3080/90 ref hűtésére is kíváncsi leszek, mert amit a képeken látni, az ellentmond a diákon mutogatott ábráknak. A diák szerint mind a két ventillátor (normál beépítés szerint) alulról szív és felfele nyom. Namost a power-csati felőli "túloldali" ventillátor az összes képen fordítva van. Még az sem leeht, hogy ellentétes irányba pörög és szív, mert a lapátok íve is felfele van.
Most vagy a hűtő van jól összerakva és akkor felülről szív és lefele nyom, ahonnan a meleg levegőt a másik venti fogja beszívni, vagy a diák mondanak igazat és a 320-350W egy szép részét benyomha a kártya a CPU-hűtő elé a szívóáramba.
Egyik sem túl szerencsés megoldás...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Asus TUF A15 FA507NU - 15.6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 7735HS - 8GB - 512GB - RTX 4050 -2.5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H370 i5 9500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB ZALMAN S2 TG be quiet! 650W
- Beszámítás! Oculus Rift virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- LG 65QNED86T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900XTX 24GB be quiet! SB802 1000W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest