- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Házimozi belépő szinten
- Bambu Lab 3D nyomtatók
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
A Strix Halo egy hordozható Threadripper APU, kompromisszumok nélkül.
AMD's Strix Halo - Under the Hood
https://chipsandcheese.com/p/amds-strix-halo-under-the-hood
Jan 14, 2025draft gépi fordítással - pár részlet - kedvcsinálónak.
""""
Mahesh Subramony: Ez a rendszer egy valódi munkaállomásnak készült, egy igazi erőgép. Szinte viccelődöm azzal, hogy ez egy "Threadripper", amely elfér a tenyeredben. Nem kötöttünk kompromisszumokat. Ezek a processzorok 512 bites adatbusz-szélességgel rendelkeznek, és teljes értékű asztali architektúrát képviselnek. Az alkatrészeket hatékonyság alapján válogattuk (binning), így előfordulhat, hogy nem érik el azt a maximális órajelet, amelyet az asztali változatoknál tapasztalhatunk.
"""""""
George Cozma: Most áttérünk a CPU-ról erre a hatalmas SoC lapkára, amely tartalmazza az iGPU-t. Tudom, hogy ezt a diákban nem említették, de van 32 megabájt úgynevezett MALL vagy Infinity Cache. Hogyan működik ez együtt a CPU magokkal? Hozzáférhetnek a CPU magok ehhez a 32 MB gyorsítótárhoz?Mahesh Subramony: Nem férhetnek hozzá. Szeretném ezt egyértelművé tenni. A MALL célja a grafikus sávszélesség növelése. Ez az eredeti koncepció. Az egyetlen számítási egység jelenleg, amely használja, az a GPU. Rugalmas kiosztási politikával rendelkezik, de az alapértelmezett konfiguráció szerint a GPU forrásból történő írások települnek a MALL-ba. A CPU írásai nem kerülnek bele a MALL-ba. Elméletileg egy konfigurációs bit megváltoztatásával lehetne ezen módosítani, de jelenleg nincs olyan alkalmazási terület, ahol a CPU sávszélességének növelésére lenne szükség.
Ezt a kapacitást fenntartjuk, és korábban végeztünk olyan módosításokat, amelyek lehetővé tették például a kijelző vagy a videó kódolás/dekódolás számára, hogy a MALL egyes szeleteit használják. Vizsgáltuk annak lehetőségét is, hogy például a VCN (Video Codec Engine) vagy a kijelző használja a MALL egy részét, vagy akár az AI inference motor tárolhasson benne súlyokat. Kísérleteztünk a kiosztási lehetőségekkel, de a jelenlegi konfigurációban kizárólag a GPU írhat a MALL-ba.
Ahogy újabb és újabb felhasználási lehetőségeket fedezünk fel, szoftveres frissítéssel módosíthatjuk a konfigurációt, például firmware-rel változtathatjuk meg, hogy a MALL hogyan legyen felosztva. Bizonyos részeket lefoglalhatunk a GPU számára, vagy más számítási motorok, például az NPU vagy a videó kódoló számára.
Jelenleg a MALL legjobb kihasználása az, ha a grafikus egység használja sávszélesség-növelő gyorsítótárként. A grafikus motor az egyetlen, amely olyan konfigurációval rendelkezik, hogy minden írás bekerül a MALL-ba. A MALL koherens, tehát amikor a CPU hozzáférést kezdeményez, ellenőrzi, hogy az adott adat ott található-e, mert lehet, hogy egy még el nem kötelezett írás van benne. Ha az adat már nincs ott, akkor a kérő félhez továbbítja azt. Ez a koherens fabric része.
Minden memóriába írás előtt van egy ellenőrzés a MALL-ban is, így egy extra gyorsítótárként funkcionál. Azonban, aki a legnagyobb előnyt élvezi a MALL használatából, az a GPU. Az írások a MALL-ba kerülnek, és ha magas a találati arány, az olvasási sávszélesség jelentősen, akár két számjegyű százalékkal is növekedhet. Mivel diszkrét GDDR memóriával szemben LPDDR memóriát használunk, tisztában vagyunk azzal, hogy a memória kapacitása korlátozott, de a MALL ezt ellensúlyozza sávszélesség-növelőként. Egy ilyen nagy GPU, amely 40 számítási egységgel rendelkezik, tökéletesen kihasználja ezt.George Cozma: Ha már a koherenciáról beszélünk, a MALL az összes számítási egység végső koherencia szintjeként működik?
Mahesh Subramony: Nem, továbbra is van egy blokk az adatfabric struktúránkban, amely közvetlenül a memória vezérlő előtt helyezkedik el. Ez a végső koherencia pont. Az összes memóriahozzáférés ezen keresztül történik. A memória az interleave konfiguráció szerint van felosztva különböző vezérlők között. Ha egy adott memória sort kell elérni, akkor az adott vezérlőhöz kell fordulni. Az adatfabric IP, amely a memória vezérlők előtt található, kezeli az összes beérkező kérést.
Ellenőrzi a profilstruktúrát, hogy a CPU rendelkezik-e a kérdéses adatsorral, vagy hogy a MALL-ban található-e az adat. A koherencia pont tehát ezen az adatfabric IP-n keresztül valósul meg, amely a memória vezérlőket kezeli.
""""""""
George Cozma: És hogy visszakanyarodjunk a beszélgetés végén oda, ahol kezdtük, a CPU és annak fabric struktúrája. Mekkora memória-sávszélességhez férhet hozzá egyetlen CCD, tekintve hogy az 32 bájt/ciklus olvasási sebességgel rendelkezik?Mahesh Subramony: Ez igazából attól függ. Egyetlen CCD képes telíteni a sávszélességet. Nincs szükség mindkettőre, egyetlen CCD is ki tudja használni a teljes adat-sávszélességet. Akár négy, de még két mag is képes erre, ha megfelelő írási műveletsort futtatunk, mivel a CPU minden egyes ciklusban képes kérést kiadni. A CCD CPU minden ciklusban képes új kérést indítani.
Végül az fogja korlátozni a teljesítményt, hogy milyen gyorsan érkezik vissza a válasz. A válasz visszatérése attól függ, hova megy a kérés és milyen útvonalon tér vissza. A végső korlátozó tényező az lesz, hogy a memória-kérések milyen gyorsan kerülnek kiszolgálásra az UMC (Unified Memory Controller) oldalán. Egy-két CPU mag már majdnem teljesen ki tudja használni a rendelkezésre álló sávszélességet, ha az írási folyamat megfelelően optimalizált, például nyitott oldalak (open pages) esetén.
De ismétlem, a megfelelő olvasási és írási arány mellett néhány CPU szál is képes teljes mértékben telíteni a sávszélességet. Mindazonáltal, ha a sávszélességről beszélünk, úgy gondoljuk, hogy az NPU és a GPU profitál belőle a legtöbbet, inkább, mint a CPU. A CPU szempontjából a késleltetés (latency) a kritikus tényező, különösen terhelés alatt. Az a célunk, hogy akár 15-20%-os terhelés mellett is elkerüljük a késleltetés meredek növekedését (hockey stick effect).
Nem próbáljuk mesterségesen csökkenteni a késleltetést csak az első kérés esetén, miközben minden további kérés hátrányosan szenvedne az elérési idő miatt. Célunk az egyenletesen alacsony késleltetés biztosítása a CPU számára, miközben a GPU számára biztosítjuk a nagy sávszélességet.""""
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
-
PuMbA
titán
PC Gaming Brought In Significantly Higher Revenue Than Consoles in the Last Decade
Na, AMD-nek VGA-kra kell koncentrálnia
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz joysefke #68082 üzenetére
valószínűleg az 55W TDP miatt mert így jobban néz ki . ugye a 4070 ből és a 13900k ból is hiányzik így a kraft ,de ettől függetlenül szép eredmények amúgy ha a hatékonyságot nézzük.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Busterftw
nagyúr
Nincs ezzel gond, csak arra hivtam fel a figyelmet, hogy egyszer ezt mondta Abu, maskor meg azt.
De majd kiderul az is valami velemenycikkben, hogy az Ada-t is ki kellene dobni, meg amugy a Blackwellt is, mert az AMD olyan drivert ir, hogy azt megirigyelheti a piac 90%-a. -
félisten
válasz Busterftw #68071 üzenetére
A phoronix cikke szerint is át lesz rakva pár régebbi gpu a legacy-ba linuxo .
Bár, ha jól értem, inkább csak a könnyebb támogatás kedvéért, nem azért, mert muszáj.
Nyilván egy 1%-os OS-en ezt könnyebben lépi meg egy cég.Szóval nem tudom, hogy van-e összefüggés Abu felvetésével, csak feltűnt, h ma máshol is olvastam ilyet.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #68071 üzenetére
Akkor kifejtem, hogy mi a gond. A DirectX 12 bevezette a leírókat, amelyek egy csöppet bonyik. És persze a shader modell 6.6 ezt kiegészítette az erőforrások dinamikus bekötésével, de ehhez olyan driveres implementáció is kell, ami ezt támogatja, és hát olyan nem sok van jelenleg. Nem azért, mert a modern hardverek nem alkalmasak rá, hanem mert a régi hardverek nem azok, és azokat is támogatni kell vagy akarják a cégek.
Na most a gond alapvetően a leírók esetében az, hogy a jelenlegi specifikációk az elrendezésre vonatkozóan bonyolultak. De csak azért, mert amikor a DirectX 12 jelent, akkor a fő működési konstrukciót tekintve a legbutább bindless hardverhez igazodott, ami akkoriban a Kepler volt.
Na most a fő célja például a Mantle-nek az volt, hogy megszüntesse az úgynevezett buffer zoo-nak csúfolt jelenséget. Ne legyen sok puffer, csak annyi, amennyi feltétlenül kell, és ezzel a módszerrel használható egy hatalmas leírókészlet, amelyben minden erőforrás óriási tömbbe van rendezve, aztán lehet indexeket adni a shadernek, és rém egyszerű az egész. Nincsenek drága leírókészlet-cserék, nem kell több pipeline, stb. Egyszerű, gyors, hardverközeli. Már csak ránézésre is mennyivel barátibb:
Na most a Mantle koncepcióját ugyan átmentette a többi API, így a DirectX 12 és a Vulkan, de ezt az egyszerűséget nem, mert nem lehetett több hardvert támogatni ezzel a pure bindless modellel. És itt most értsd ezt úgy, hogy most 2012-ről beszélünk, az akkori hardverekről, nem a mostaniakról. Ha most jönnének a szabványos explicit API-k, akkor sokkal inkább hasonlítanának a Mantle-re a bekötés szempontjából, mert ma már vannak ilyen hardverek általánosan, amire ez az egyszerűség megoldható. Például a shader modell 6.6-ban az erőforrások dinamikus bekötése a Mantle irányába megy. Még mindig buffer zoo, de működésben már inkább másolja a Mantle-t.
Na most az alapvető gond az, hogy még egy gyártón belül is rendkívül eltérő az, hogy az egyes még támogatott dizájnok milyen módon érik el az egyes puffereket. Erre többféle hardveres lehetőség van, és akkor sorban menjünk a legrosszabbtól a legjobb felé:
- fixfunkciós elérés: A klasszikus fos módszer, ahol az erőforrások fix hardveres helyekhez vannak kötve. Ez egyfajta bekötési táblás megoldás, amikor van egy fix helyed a táblában, és lényegében ez a tábla kezeli a bekötéseket. A nagyon régi hardverek így működtek, például a TeraScale Radeonok, a Fermi GeForce-ok, stb. Nem is igazán voltak ezek jók az exklicit API-kkal, sok ilyen dizájnhoz nem is készült D3D12 implementáció. Minek ugye, úgyis szar lenne.
- leíróhalmazos/-pufferes elérés: Ez már igazodik a D3D12 alapvető bekötéséhez, és alapvetően arról van szó, hogy a leírók honnan kerülnek bekötésre. A halmazos módszernél egy globális táblában vannak, míg a pufferesnél konkrétan pufferben lesznek tárolva. Igazából az API-hoz mindkettő jó, de a működéshez jobban illik a pufferes módszer, kisebb a többletterhelése.
- közvetlen elérés: Ez a legjobb megoldás, ilyenkor a shader nem használ semmilyen extra erőforrást, közvetlenül át tudja adni a leírót az erőforráshoz való hozzáférést kezelő utasításnak. És itt tök mindegy, hogy a leíró honnan származik, a hozzáférés mindig közvetlen. Ugye erre épül a shader modell 6.6-ban a erőforrások dinamikus bekötése, a szó is arra utal, hogy a shader megkap mindent és a hardver tudja is kezelni. Ezzel a módszerrel a bekötés konkrétan nem kerül semmibe a processzor oldalán, a GPU elvégzi a szükséges címfordítást is.
Na most az egyes hardverek az eltérő pufferkere máshogy működhetnek. Ugye többféle erőforrás van, texture, image, sampler, UBO, SSBO, TB...
Az AMD-nek azért olyan kicsi többletterhelésű a drivere, mert mindegy, hogy milyen pufferről van szó, az elérés mindenképpen közvetlen, vagyis soha egyetlen egy órajelciklust nem köt le az ezzel járó munka a CPU oldalán.
Az Intel és az NV esetében az egyes elérések vagy leíróhalmazosan vagy leírópufferesek. És itt jönnek a dizájndöntések. Például a Maxwell és Pascal esetében mindegyik erőforrás elérése leíróhalmazos módon történik, vagyis a legnagyobb a terhelés a proci oldalán, ráadásul ezen ront az, hogy eléggé fix hardveres limitek is vannak, amiket az NV megkerül egyfajta emulációval, hogy ne kelljen korlátozni az erőforrások számát. Tehát emulálják a közvetlen elérést, mert hasznos a limit nélküli módszer, de nem tudják ezt megoldani a korai hardverek, tehát a CPU csinálja a munka egy részét. Megoldható persze, csak jelentős többletterhelést von maga után.
A Turing és az Ada bizonyos erőforrásokat halmazosan, másokat pufferesen ér el. Míg az Ada és a Blackwell bizonyos erőforrásokra már támogatja a direkt elérést hardveresen is. Nem mindre, de például az SSBO-ra igen. Csak ugye ezt nem tudod használni, mert emulálva van implementálva a driverben.
Szóval itt arról van szó, hogy ha az NV kidobja a Mawellt és a Pascalt, akkor már előrelépnek, mert a pufferes elérés elég jó ahhoz, hogy az natív legyen, ne kelljen hozzá emuláció. És így az Ada és a Blackwell is mehed direkt elérésre az SSBO-knál például, és akkor nulla CPU-t fognak használni. De a legjobb, ha eldobják a Maxwell, Pascal, Turing és Ampere supportot, mert akkor dobható maga az emuláció, és mehet a pufferes és direkt elérés, mert ezek a dizájnok már nem is alkalmaznak halmazos elérést. Ez a mostani CPU többletterhelést konkrétan a töredékére csökkentené. Még mindig lenne egy pici, valószínűleg, több, mint az AMD-nek, mert még mindig nem direkt elérésű minden erőforrás, de annyira nem lenne már jelentősége, mert a különbség kevés lenne.
Az Intel is átment az Arc generációval a pufferes bekötésre, és az Arc C átviszi ezt részben direktre. Tehát egy-két generáció még és mindegyik hardver közvetlen elérésű lesz ilyen szempontból. Az Intelnél egyébként az UBO és az SSBO már most is direkt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
nagyúr
válasz Alogonomus #68074 üzenetére
Minden az aranyokrol szol, az AMD nem arrol hires, hogy hatalmas volument gyartat a TSMC-nel, mar ami a consumer vga-t illeti.
Mert Nvidia hiany ide vagy oda, valamiert megis 8-9:1 arany alakul ki.En arra szamitok, hogy az elejen US-ban lesz nagyob keszlet, EU-ban kevesebb, mert US-ba toltak az esetleges vamok miatt tobb kartyat. Errol volt is valami leak.
Viszont igaz az AMD-re is.[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz Busterftw #68073 üzenetére
Az állítólagosan vészesen alacsony számú 5090 és 5080 készletek alapján kérdés, hogy az 5070 Ti készletek hogyan alakulnak majd. Ráadásul míg az 5090 és 5080 esetén az országonkénti egy-két számjegyű készlet a kevés, addig az 5070 Ti esetén a készletnek minimum négy számjegyűnek kell lennie, ha nem egyenesen öt számjegyűnek a rajtra, ha komoly érdeklődést remélnek a termék iránt.
-
Busterftw
nagyúr
AMD Radeon RX 9070 preorders to start on March 23 according to major US retailer
Ha a 5070ti februar 20-an jon, ott lesz egy honap elony, a 5070 meg kerdeses, a proshop "valamikor marciusban" ir, ha koran jon akkor ott is lehet par het elonye.
-
Busterftw
nagyúr
Na most mar a Turing/Amperet is dobni kell? A multkor meg nem ezt mondtad:
"Nekik azért problémás, hogy támogatni kell még a Pascalt is. Ha el tudnák dobni a régi hardvereket, és csak a Turing és felfelé számítanak, akkor sokkal gyorsabb lehetne a driver régi CPU-val, mert el lehetne dobni az emulációs réteget belőle, amire rákényszerítik a mostani hardvereket is, holott nem lenne erre szükség."
"Az Intelnek és az NV-nek az overhead probléma megoldásában tényleg segítenek, ha az Intelnél csak az Arc A-t és B-t, míg az NV-nél csak a Turing, Ampere, Ada és BW vonalat támogatnák a driverek." -
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően nem rossz az 5090, csak a leggyorsabb CPU, amivel tesztelhetik a Ryzen 9800X3D, és ott előjön az a driver overhead probléma, ami korábban csak a gyengébb CPU-kkal szerelt GeForce konfigokat érintette. Egyszerűen most már a legizmosabb CPU-val is limit van. Jó persze jön még a 9950X3D, de igazából az a játékokban nem sokat dob.
A jó hír, hogy ez a gond tökre javítható. A rossz hír, hogy ha javítják, akkor onnantól kezdve ki kell dobni a driverből a Maxwell, Pascal, Turing és Ampere supportot. Részletes javításhoz elég kidobni a Maxwell és a Pascal supportot. Nagyjából egyébként az emulációs réteg kidobásával és natív implementációra váltással úgy +10%-ot nyerhetne az NV az 5090-en, mert ugye akkor a GPU-ba épített hardver dolgozna, nem pedig a CPU helyette.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ribi
nagyúr
válasz KaszkóPalkó #68065 üzenetére
Nem kötelező minden topikba ugyan azokat berakosgatni, főleg az AMD topikba az NV eredményeket...
Főleg ha annyira dolgozol.
De minden topikba írni van idő.
Ja bocs én is dolgozom, ha esetleg hülyeségeket írnék.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz KaszkóPalkó #68063 üzenetére
Matek nem az erősséged
-
KaszkóPalkó
junior tag
válasz Alogonomus #68054 üzenetére
guru3d teszt 6 játékből 5-nél, bő 50% FPS többlet van 4K-ban a 4090-hez képest.
-
PuMbA
titán
válasz KaszkóPalkó #68060 üzenetére
Nem ez a baj, hanem hogy ezt a gyorsulást úgy hozza, hogy 150-200W-tal többet fogyaszt a 4090-hez képest Magyarul ott van most az NVIDIA, ahol az AMD az RDNA3-mal volt, hogy ez a Blackwell architektúra csak egy Ada refresh lett, mint ahogy az RDNA3 is csak egy RDNA2 refresh lett.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Eddig jó az AMD-nek, az 5090 nem lett nagy szám
-
villamos
őstag
De nekik nem a 7900XTX -hez képest kell előrelépniük, hanem (papíron) a 7700XT -hez... Mivel az új terméket nagyjából erre a szintre pozícionálják, ahogyan az elnevezése is elárulja.
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
Alogonomus
őstag
"ők mennyit lépnek előre a 7900XTX hez vagy az Ada-hoz képest?"
Hát azért az állítólagosan 300 wattból 4080 szint és 220 wattból 4070 TI Super szint eléggé jelentős előrelépés lesz az RDNA3-as eredményekhez képest. Már persze, ha a majdani tesztek is visszaigazolják ezt a pletykát. -
félisten
válasz Alogonomus #68054 üzenetére
"szégyenletesen gyenge fejlődést hozott csak az új Blackwell architektúra"
ők mennyit lépnek előre a 7900XTX hez vagy az Ada-hoz képest? nem ár/ árértékben.
Szerintem ők a 5070 Ti és 5070 re várnak, főleg.... Bár igaz találgatni lehet már akkor. Csak az Nvidia kiközölte a teljesítményeket már, erre felesleges várni. Vag azt gondolják csoda lesz és 60 % ot gyorsul a Blackwell hirtelen?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #68054 üzenetére
Legalább elleszünk addig az NVIDIA-s tesztekkel, elemzésekkel Ma kijött a Cyberpunk 2077 DLSS4 frissítése is. Lehet csekkolni a minőségét.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz Busterftw #68051 üzenetére
Egyértelműen elhalasztották a launchot, pedig a kártyák ott vannak már a kiskereskedők raktáraiban.
Olyan találgatások merültek fel, hogy az AMD arra játszik, hogy amennyiben a mai 5090 és a jövő heti 5080 értékelések is arról szólnak majd, hogy szégyenletesen gyenge fejlődést hozott csak az új Blackwell architektúra, akkor az egész techsajtó attól fog zengeni egész februárban. Ráadásul valószínűleg raktárkészlet sem lesz az RTX 50-es kártyákból.
Ennek az általános hangulatnak a fényében pedig a valószínűleg február végén érkező RX 9070 értékelések sokkal jobb színben tüntetik majd fel az új AMD kártyákat.
Nagyon megy most a 4D-sakkozás, és valamelyik oldal nagyon ráfázik majd. -
félisten
szóval akkor most mégis csak ki kit etet megint... atyavilág... [link]
[link] ---> [link]Az AMd is kammerol [link] komolyan szánalmas .
Megérdemlik a sorsukat.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kotomicuki
senior tag
Ha a Sunyi, piacvezetőként kitudta adni az "új" konzolját, minimális változtatásokkal, pofátlanul túlárazva, semmi tartalommal mellé, akkor az AMD, 10-15%-os piaci részesedésnél, miért vergődik még mindig színfalak mögött, saját magát is szopatva az elhúzódó rajttal?!
Ennyire nem találnának ki az erdőből?!Ki a f...t érdekli a n+1. képösszezavaró eljárás(uk), pláne, ha anyag sincs hozzá?!
+5% teljesítmény, -5% fogyasztás és ár, saját magukhoz képest, aztán hadd menjen..., lehetőleg a Karácsonyi szezon elé.
Kihoz vmit az Nv..., akkor igazítani hozzá az árat, ha kell, vagy egy kicsit feljavított verzióval bevetődni, pajszer segítségével, passzentosan alájuk idomulni, ahogy azt már évek óta "kiválóan" csinálták.
Már ennyit sem tudnak levezényelni a zirodából?!Vagy legalább álljon ki, vegyen mély levegőt és mondja ki, hogy sajnáljuk, de a Sunyi és a konzol-biznisz fontosabb nálatok és most övék az elsőbbség, meg az a kevés szürkeállomány, ami még megmaradt mutatóba a múltból.
Lehet, hogy -5% a(z eddig sem túlteljesítő) GPU-piacon, de legalább mindenki nyugodtan tud tervezni és nem szennyeződik fölösleges sárral a cég sem - ha jó lesz a kártyájuk, akkor azért, ha nem, akkor meg még inkább azért megbocsájthatatlan ez a töketlenkedés a részükről.A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
PuMbA
titán
-
huskydog17
addikt
Legalább még időben rájöttek, hogy játék nélkül semmit nem érnek az FSR4-el és ha launchkor nincs amin megmutatni, akkor el is bukták ezt az FSR generációt is. Legalább annyi eszük van, hogy ráébredtek, hogy játék is kell hozzá, mert ahogy mondtad is az NVIDIA 75 játékot hoz DLSS4-el 01.30-án és ez csak nőni fog. Ehhez képest az AMD max 1 játékot tudott volna prezentálni ha ők is januárban indítják el az RDNA4-et. (Black Ops 6-nál később jön az FSR 4 patch, így legfeljebb a Ratchet & Clank lehetett volna az egyetlen, amivel demózni tudták volna, de 1 játék meg viccnek is rossz lenne.)
Ezen felül nagy kérdés, hogy az FSR 4-et mennyire lesz könnyű/nehéz implementálni, mert ahogy írtad is helyesen, az FSR 3.1-et a kutya nem érdekelte, senki nem foglalkozott vele, nagyon lassan, keservesen nő azon játékok száma, melyek támogatják.
Ha az FSR 4-nél nem lesz lényegesen könnyebb/egyszerűbb az implementáció, akkor az FSR 4 ugyanerre a sorsra fog jutni: senkit nem fog érdekelni. Márpedig az AMD szerint pont 3.1-ről lehet könnyebben/egyszerűbben FSR 4-re fejleszteni. Nagy kérdés, hogy korábbi verziókról mennyi idő és pénz átállni, tehát hogy megéri-e.
AMD szponzorált címekben értelemszerűen lesz FSR4, de mi lesz a nem szponzorált címekben, ahol az AMD nem fizeti a feature beépítését, nagy kérdés.
Ettől függetlenül az AMD már rég elvesztette a felskálázó "versenyt" (ha lehet versenynek mondani egyáltalán), főleg ha figyelembe vesszük, hogy a DLSS4-et driverből lehet alkalmazni több száz játékban, míg az FSR 4-et mindenképp a játék készítőjének kell implementálni.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
hajbel
addikt
válasz KaszkóPalkó #68040 üzenetére
20 éve ez megy...
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
hajbel
addikt
Elvileg minden FSR 3.1-es játékkal működni fog ha készen lesz, de még bétában sincs. Ahogy azt már előre megmondtam. Mindenesetre nem ezért késik, hanem mert túl jó lett a kártya
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
PuMbA
titán
válasz villamos #68037 üzenetére
Na, akkor eltaláltam egy lehetséges okot, hogy nincs kész a szoftver Nagy tudás mondjuk nem kellett hozzá, eddig sose volt teljesen kész a megjelenésre. RDNA3 esetén hónapokba telt a rendes energiamenedzsment megalkotása. Az NVIDIA tud időre elkészülni.
Na meg az NVIDIA 75 darab DLSS 4 játékkal készül a megjelenésre, míg az AMD-nél eddig 2 FSR 4 címet tudunk, ami vérszegény. Az egyik a COD, ami multiplayer játék, amúgy is jól fut és pont nem ott fontos. Tudják, hogy most ezzel mit kezdenek a játékosok....semmit, ha nincs játék, ami támogatná. NVIDIA-sok ellenben egyből neki tudnak lódulni a Cyberpunk-nak meg hasonló nagyágyú címeknek a DLSS 4-gyel.
[ Szerkesztve ]
-
KaszkóPalkó
junior tag
Ja. Milyen jókat nevetgéltél az amd driver hírnél is, ami beszántotta a Windows-t. Aztán másnap, mikor az amd hivatalosan elismerte, Wombath írta meg a cikket róla.
Korrekt volt.
Nagy valószínűséggel ugyan ez lesz most is, csak itt hosszabb az átfutasi idő. Márciusban pedig még te leszel meglepve és megsértődve ha majd valaki felhozza mit műveltél itt, januárban.[ Szerkesztve ]
-
villamos
őstag
Optimalizálni szeretnék még az FSR4 -et, legalábbis erre hivatkozik David McAfee.
[link]Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
S_x96x_S
addikt
Végre valami, amin meglátszik - az AMD partnerség és optimalizáció:
Mottó: "A verseny jó!"
-
hajbel
addikt
válasz hokuszpk #68031 üzenetére
Teória... Ilyen alapon már most el kéne kezdeniük teríteni a csodakártyát, ha kész lenne az FSR 4, még vám előtt. Ráterhelhetik idő közben a vámot a vásárlóra, ha lesz egyáltalán büntetővám. Ugyanilyen teória az is, hogy az utolsó pillanatos nvidia árcsökkentés miatt nem akarták kiadni a kártyákat mielőtt kész az FSR 4, mert úgy már nem lett volna annyira megérős az üzlet a usereknek, ergo nem vették volna. Persze az is lehet, hogy tényleg csak kivárnak és az nvidiahoz akarják igazítani az árat, de szerintem ennek van a legkisebb esélye. Ha reagálnak, úgy is úgy reagálnak, hogy maximalizálják a profitot, ár/érék arányt+featureöket figyelembe véve, ergo szimpátia, használt feature setek alapján dönthessen a user, egyéni preferencia szerint, ahogy ez már hosszú évek óta megy. Tehát ha kivárnak az a profit maximalizálása miatt van, nem Neked akarnak überszuper megérős ajándékkártyát osztogatni.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
veterán
-
hokuszpk
nagyúr
válasz hajbel #68029 üzenetére
még mindig nemvágod. _MOST_ belapátolják az USÁba a készletet, megvárják, amíg kihirdetik, mennyi a büntetővám, majd a bünti előtti vámmal bevitt készletet büntis emeltáron eladják. Az kit érdekel, hogy Europába áprilisig nem jut semmi ? A szent profit érdekében történik minden.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
parandroid
félisten
válasz hajbel #68029 üzenetére
Nekem is egyre inkább az az érzésem, hogy jobban járok, ha ráugrok az első adandó 7900gre-re, ami becsúszik 600 eur alá, mert nem lesz ebből új vga emberi áron nyár vége előtt, a 6750xt cseréjét meg fél éve halogatom emiatt. Igazából a karácsonyi felárazós őrület előtt meg kellett volna venni, akkoriban 580-ért is volt 3 ventis hellhound. Most meg használtat sem találni 700 alatt… Újan meg csak kétventis xfx swft van, meg alap asrock, inden más már kifutott. 7800xt-t szintén egyre nehezebb már normális modellt találni, és azok is 10-15%-ot drágultak november óta (euróban!). 550-600 euró között vannak az épkézláb modellek. Tavaly ebből is volt hellhound akciósan 450-ért. Meg van a piac teljesen hülyülve…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Jacek
veterán
GFnow pl annyira ment most unnepek elott hogy nem adtak elofizetest mar az ingyenesre meg korlatozott volt a 1440p -is.
Amit linkeltem a nv talalgatosba azokhoz az AI osszegekhez a gamming egy nulla.. 500 millard AI adatkozpontokra gondolom mindenki legyeskedik ott de jelennpillanatban az NV a nagy hal a AI teren.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Alogonomus #68023 üzenetére
" Néhány negyedévvel korábban még majdnem 30% volt, ami most 15%."
.
1 év alatt a gaming 81% kal nőtt ( 181%) miközben az össz bevételük 305% ra nőtt.
és mivel egy 3x akkora total bevételhez nézel egy nem egészen 2x akkora számot ezért kisebb százalékot tesz ki egy nagyobb gaming bevételi szám..De ez nem jelenti azt hogy ez nem jelentős összeg, majdnem dupája mint egy évvel ezelött....[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
Az Nvidiánál a teljes Gaming kategória bevétele teszi ki a bevételek 15%-át, nem önmagukban a Geforce kártyák.
"Our products for the gaming market include GeForce RTX and GeForce GTX GPUs for gaming desktop and laptop PCs, GeForce NOW cloud gaming for playing PC games on underpowered devices, as well as SoCs and development services for game consoles"Annak a kategóriának a relatív hozzájárulása peedig a teljes cégcsoport bevételéhez képest intenzív ütemben csökken. Néhány negyedévvel korábban még majdnem 30% volt, ami most 15%. Az Nvidia elkormányozta a hajóját a gaming irányból a szerverekbe szánt gyorsítók irányába.
Az Nvidia valóban könnyen – sőt a teljes bevételre vetítve csökkenő arány miatt egyre könnyebben – kompenzálni tudná a gyártópartnerei BOM-kit miatti magasabb gyártási költségeit, de a bejelentett 550 és 750 dolláros árat nem tudná semissé tenni, csak legfeljebb a gyártópartnerek 150% memóriát tudnának kínálni változatlan áron, ami pedig ahogy írtam is, a kártyák teljesítményére vajmi kevés pozitív hatást gyakorolna.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan extrém árversenyre ne számítsatok azért. A GDDR7 valami félelmetesen drága még. És idén az is marad.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Alogonomus #68002 üzenetére
Az Nvidiának a Geforce vonal 10-15% os szegmenst jelent bevétel szempontjából. 60 % marzzsal dolgoznak. Ugyan úgy tudják kompenzálni partnereiket ahogy az AMD ha akarják, ugyan úgy el tudnak engedni 20% profitot ahogy az AMD teszi most, sőt. Ne gondold hogy annyira kényszerhelyzetben van az Nvidia pénz szempontjából a Geforce vonallal. Én örülök neki ha lesz végre valódi árverseny erre szükség lenne,de vannak kételyeim ebben.
Én is várom hogy megtörténjen a csoda most már.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Mert nyilatkozta a vezetőjük hogy mennyire jó ár értékre készülnek és a céljuk az olcsóság. Nvidia kihírdette az árait.
Most ha valóban a 9070 XT =4080 / 7900XTX sebességű, akkor erre rádobnak 499 dolláros árat és Nvidia ki van lőve, mindenki boldogan ugrál alig várja a Márciusi megjelenést.Az a 5070Ti-t és az 5070 kártyát semmissé teszi és mindenki elhiszi hogy ez volt a célja és piacot akar szerezni. Nincs ebben nagy csoda.
Helyette most már azt olvasod hogy ez elvárás lett, hogy 400 dolláros áron 7900XT és 500 dollár alatt 7900XTX teljesítményt adjon. Én bízok benne hogy így lesz és komolyan írom és gondolom ezt.
DE ez most egy hatalmas hype vonat lett amiből nagyon rosszul is ki lehet jönni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Hellwhatever #67959 üzenetére
esetleg várják, hogy mennyi lesz a Trump féle büntetővám, és majd azzal kalkulálnak árat.
igy az USÁba a friss vamrendelet elott bevitt kartyakat is adhatjak vammal emelt aron.
fő a profit !Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
DudeHUN
senior tag
Részemről megvárom, mert elsőre beleugrani amúgy sem érdemes rögtön semmibe és nyolc mi a gyártónak a neve a gépben, ha működik faszán. De, ha zöldségnek bizonyul, amit írsz, akkor szinte minden hiteled elveszted a fórumon és nehezen lesz ember, aki komolyan vesz majd.
Gamer for Life
-
Tomasz94
csendes tag
válasz NyalokAA #67973 üzenetére
Jó is a 7900GRE, én is úgy voltam vele megvárom a 90xx szériát mit hoznak ki belőle, aztán múlt héten egyik reggel egy kihagyhatatlan ajánlat jött velem szembe és lecsaptam rá Szerintem a 9070 teljesítményben ezen a szinten lesz, nemhiába szüntették meg a gyártását, max RT ben lesz erősebb. Mellesleg nagyon pozitív csalódás ez a hűtés is ahhoz képest hogy csak két ventis 66-67 fok környékén tetőzik játék közben egy kis undervoltal szóval főleg így hogy kiderült ennyit késnek az új kártyák, egy percig sem bántam meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz villamos #68010 üzenetére
Ha mindenképpen csak AMD-t akarsz, akkor nekik lesznek Ryzen 9000 + Radeon 9000 csomagajánlataik, ahol 100 dollárokat lehet spórolni úgy, mintha külön vennéd ugyanazt a procit és VGA-t.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
villamos
őstag
Mostanában nézegetek hogy milyen új gépet lehetne összedobni, de azt látom hogy leginkább semmilyet sem. Rendkívül megdrágultak azok a CPU-k pl, amik eddig relatíve olcsóbbnak, megfizethetőnek számítottak. Persze lehet hogy ennek elsősorban fizetőeszközünk az oka, hogy a néhány hónapja 60-70K -s közepes CPU-k (R5 7600) ára a 100k -t verdesi, de azt is el tudom képzelni, hogy hiány lépett fel, és ez is hozzájárul a dráguláshoz. Hiába adsz ki egy megfizethető GPU-t ha a user nem talál hozzá megfelelő CPU-t. Mivel az Intel egy rakás szamóca, most mindenki AMD-t akar venni, és egyszerűen nem győzik...
Ki tudja, nem lehet e az is a háttérben hogy fel akarják pörgetni a CPU gyártást, hogy jobban elérhetőek legyenek a megfizethető CPU-k illetve alaplapok az induláshoz?Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
Hubba12
senior tag
Én hiszek neked, hátha, engem az nv 600-ert 5080-al nem tud meggyőzni.... Még ha az Asus új kártyája lenne 600 de az lesz vagy 750 nevetséges. Én inkább várok márciusig. Bár elég szarul érintett elsőre nem mondom, nagyon vártam a kártyát 7800xt után egy 4090 lenne jó, de azok is használtan 600-tol indulnak.
Csak az ASUS!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KaszkóPalkó #68006 üzenetére
Felőlem mehettek az értékvesztésre. A ti döntésetek. Csak ne mondjátok, hogy én nem szóltam.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz KaszkóPalkó #68006 üzenetére
Akinek nincs rengeteg pénze a hobbijára, az úgyse fog az első héten rtx 50-es csúcskarit venni, szóval nem hiszem, hogy abu általad megtévesztőnek titulált tippje miatt fognak itt kivárni az emberek
Bár amúgy az is érdekes, amikor azt olvasom, hogy az emberek majd gyorsan megveszik az rtx 50-es karikat márciusig aztán az AMD meg hoppon marad. Mintha a következő negyedévekben nem adnának el ugyanúgy sokmillió kártyát
Most garantálom, hogy 2025 utolsó negyedévben (október-december) több kártyát fognak eladni, mint a mostani január-márciusi negyedévben.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #67997 üzenetére
És erről random fórumposztokból értesültünk ügye...
#68003 KaszkóPalkó : Bocs, hogy élvezem, hogy a hazudósok nem győznek új hazugságot kitalálni, hogy lekövessék a korábbi hazugságuk elbukását.
De segítek nektek. Tavaszig ne vegyetek semmit. Mert tavasszal ugyanazt sokkal olcsóbban megkapjátok majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KaszkóPalkó
junior tag
Felesleges úgy csinálnod mintha ez egy jó műsor lenne. Ez a radeon start az amd legkaotikusabb termék megjelenése. És a New York-i utadnak is pont ekkora a valóságtartalma. Nyilván aki él és mozog a CES-en volt és ezzel párhuzamosan amerika másik felén kb zéró embernek tarthattak volna "konfit". Megprobáltad elhitetni hogy nem az árak miatt van ez a kaotikus állapot, nem sikerült.
Azon is csak mosolyogni lehet hogy az amd amikor titkolózott akkor bomba terméket jelentett be. Mint most. Néhány fanatikuson kívül ilyennel már senkit nem etetsz meg.[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
"Nvidia lejjebb viszi az árat. miért ne?"
Nem véletlenül a Super és/vagy Ti verziókkal "csökkent" árat az Nvidia, és nem az eredeti termékek árát viszi lejjebb. Egy árcsökkentés mindig árt a gyártó/termék megítélésének, hiszen akkor az eredeti árán nem fogyott. Egy generáción belüli frissítésként tálalt megoldással viszont a negatív következmények jelentős része elkerülhető. Ahogy Jensen önérzete azt sem bírná el, hogy valaki nála erősebb terméket kínáljon, úgy valószínűleg arra sem bólintana rá, hogy valamelyik terméke árát hivatalosan és jelentős mértékben megvágja a piaci kereslet fenntartása érdekében.
"Egyből engedélyezi a gyártóknak a 18 gigás 5070 és /vagy super verziót."
Még ha rendelkezésre is állna elég 3 GB-os GDDR7 modul, azok akkor is jelentősen drágábbak lehetnek, mint a sima 2 GB-os modulok, vagyis a másfélszeres memóriakapacitású kártyák vagy még drágábbak lennének, vagy a gyártóknak kellene lenyelniük a jelentős extra költségeket, amivel valójában még gyorsabbá sem válna az 5070, csak a memóriavész alól szabadulna ki. Az 5070 Ti pedig még annyit sem nyerne a memória 24 GB-ra növelésével, hiszen a 16 GB még kényelmesen elég, ha nem 4k+PT+FG+egyéb fut egyszerre. -
S_x96x_S
addikt
válasz Busterftw #67997 üzenetére
> Az XFX postnal is torotlek a januari datumot, most mar csak a "Coming soon" van.
az utolsó 24h -ban sok minden megváltozott.
de még mindig ott lebeg a Trump Vám hatása.
Egy biztos --> a (Trump) bizonytalanság és kiszámíthatatlanság.
-------
"Trump floats idea of universal tariff but says US not ready for it yet"
January 21, 20252:51 AM GMT+1 Updated 14 hours ago
https://www.reuters.com/markets/trump-floats-idea-universal-tariff-says-us-not-ready-it-yet-2025-01-21/
"Trump threatens 25% tariffs on Mexico and Canada on Feb. 1, punting Day 1 pledge"
https://edition.cnn.com/2025/01/20/economy/tariffs-trump-executive-order/index.html"Tariff uncertainty looms large over budget conscious CIOs
It’s a feature not a bug, and what the US electorate voted for, says analyst"
https://www.theregister.com/2025/01/21/cio_value_budget_tariffs/Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Fotók, videók mobillal
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Jelszókezelők
- Chieftec nyereményjáték: szerezz egy terméket ingyen!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- NBA és kosárlabda topic
- További aktív témák...
- Gigabyte Amd Radeon RX 5700XT 8GB 6hó jótállás/számla
- GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8GB GDDR6 videokártya - Csomagküldési díj az árban!
- EGY PRÓBÁT MEGÉR, NEM? Árgarancia, ingyen szállítás/átvétel RX 7000 kártyák 27% áfa, beszámítás!
- GIGABYTE GeForce RTX 3080 VISION OC 10Gb
- SAPPHIRE RX 7900 XTX 24GB GDDR6X NITRO+ GAMING OC VAPOR X
- Nvidia RTX 3070 Founders Edition
- Videokártya Hűtés Segéd 92 - 120 mm Ventikhez / Akár -10 fok / 20XX 30XX 40XX Ti Super / AMD-hez is!
- RX 460 2Gb Gddr5 128bit HP OEM (hangos ventilátor, csere is érdekel)
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB !!Cserélném!!
- ASRock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB GDDR6 eladó magyar garanciával, beszámítás is!
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest