Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
burgatshow
veterán
Lehet ma én vagyok az a bizonyos boci az új kapu előtt, de jöttem haza gyerekkel a játszótérről es mellettem beindult egy dízel WagonR+. Én tökre nem tudtam, hogy volt belőlük dízel…
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #60893 üzenetére
[irónia ON]
Bezony, az is megoldás, miközben a Mazda $ csilliárdokat költött a szkájaktíve rendszer kifejlesztésére és tökéletesítésére, közben meg csak 100-ast kell nyomni a kis swiftbe és máris gyújtás nélkül is megy...és akkor a KeylessGO-ba még bele sem kezdtem.
Te jó Isten ott fent az égben, tényleg alacsony lett az a kerítés pádre...
megyek dobok is pár deákot a legközelebbi kápolna perselyébe, mert ide bizony pénz kell, nem is kevés...
[irónia OFF] -
PNP
őstag
Új Swift erősen álcázva. [link]
-
Cunaja
addikt
válasz
Cunaja #60886 üzenetére
Ha esetleg valakit érdekelnek az ilyenek. Itt rakták fel a vonatra a Suzut.
Érdemes a műhold képet görgetni, valami brutál mennyiségű autó van. Elég komoly logisztika kell ide. Zeebrugge-ramskapelle bahnhof, innen indult vonattal. Addig hajóval jött. Az ukrán hadviselés előtt, végig vonattal hozták, azért voltak itt az autók hamarabb. -
Cunaja
addikt
válasz
tboldi #60878 üzenetére
Pénteken 18:33 és 19:59-között fog nálatok áthaladni, a Suzuki vonat. Taurus mozdony vontatja majd. Ha kimész az állomásra, személyesen láthatsz egy halom Suzukit, közte az enyémet is.
18:33 a menetrendi adat. Ha pontos, ekkor fog elhaladni.
Feltélve, ha nem lesz felsővezeték szakadás. -
ncc1701
veterán
válasz
Napfénysüti #60881 üzenetére
Nekem sem hiszik el sokan, h 15 perc kitakarítani a kocsimat belülről. Pedig csak annyi a trükk, h minden hétvégén kimegyek, kiporszívózom, és kitörölgetem. Ha rendszeresen van csinálva, akkor eleve nem koszos, ergo gyorsan megvan.
-
AMD Power
titán
válasz
Napfénysüti #60881 üzenetére
Nálam sokszor a madár kaka miatt kell lemosnom. Nem azért mert koszos. Ott ez a gyors mosás is elég szokott lenni.
-
AMD Power
titán
válasz
Napfénysüti #60849 üzenetére
Én sokszor csak áfutok rajta. 200+100Ft és kész.
-
mefistofeles
veterán
Eddig egyszer kellett a swifthez adott kis pumpát használnom, teljesen jól muzsikál, nem látom értelmét lecserélni.
-
blakey
titán
válasz
DarkByte #60872 üzenetére
A pumpától szerintem nem kell megszabadulni. Teljesen jó, a mérő nem feltétlenül pontos, de az legyen a legkevesebb, én nem szabadultam meg tőle, persze többnyire egy akkus Xiaomi pumpát használok, de ha az nincs kéznél vagy lemerül akkor jó ez is illetve van egy hagyományos lábpumpa is, ha netán szükség lenne rá.
-
kunberci
senior tag
válasz
PeterPH #60866 üzenetére
Nekünk van ilyen állványunk amit linkeltél. Szerintem nem valami erős kivitel, természetesen ha nem nagyon mozgatod, akkor tárolásra esetleg jó lehet.
Mi csináltunk magunknak rendes keréktartót, amit természetesen súllyal is lehet normálisan mozgatni.
[kép].Mi tönkretettünk egy felnikupakot, ezért nem is szedjük ki tároláskor.
Ezért az alufelninél nagyon hasznos tud lenni.A linkelt keréktartóra 175-65 15-ös felni volt rajta (acél), hát nagyon imbolygott a tartó mozgatáskor.
Nagyobb kerekeket nem is tudom, hogy bírná rendesen.Még azon is gondolkodtam, hogy esetleg salgó polc (négyzet alakú) is jó lenne keréktartó állványnak, azt is meg lehetne csinálni gurulósra, esetleg garázson belül azt is lehetne mozgatni.
Egy szögvasra hegesztesz egy talpat, a szögvast meg rácsavarozod a salgó polcra, nálunk is így lett megoldva, hogy a salgó állványt tudjuk mozgatni. -
Cunaja
addikt
A kollégám, ilyet rakott az S-Crossra és duplán, egymás mellé.
Jól mutat neki. Nem mondanám, hogy nagyon minőségi cucc, de a feladatát ellátja. 3-hónapja van fent neki és nem kopott még meg.
Hátulra meg, ilyen fóliát rakott védelemnek. A zsírtalan felület nagyon fontos. Ez is fent van neki még, sérülés mentesen. -
PeterPH
senior tag
válasz
DarkByte #60862 üzenetére
Nagyjából semmi értelme, semmi bajuk nem lesz sem a felniknek, sem a gumiknak az egymásra pakolástól (mivel a gumi szélesebb mint a felni, ezért a felnik nem érnek egymáshoz). Annak a fajtának van esetleg létjogosultsága, aminek kerekei is vannak, ha messzebbre kell cipelni a kerekeket.
-
JSaN
addikt
Sziasztok, tudnatok valami univerzalis kuszob foliat ajanlani? Ajtokat csomagtarto kuszobot ido szeru lenne le ragasztanom. (Scross 2022)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
DarkByte #60862 üzenetére
Pont ilyenem van, talán még az OBIban vettem valami 5-6ezer forintért, piszok jó befektetés volt, már a második autót szolgálja ki. Van hozzá ilyen szövet amivel le is tudod takarni, stabil, nem akar felborulni. Talán 225-ös gumiméretig működik, utána összeérnek a kerekek. A Felni csak a közepén fekszik fel arra a műanyag "tányérra". A kupak könnyen kijön a felniből, nem kell aggódni, ha véletlenül összetöröd akkor 1500 forint darabja annak a kis díszkupaknak, szóval nem tétel.
-
DarkByte
addikt
Apropó, garázsba gondolkodom valami kerék tároló állványon. Úgy tudom a felnire szerelt gumikat csak egymásra pakolni jó, vagy lógatva felakasztani. Egymás mellé állítani csak az abroncsot magában célszerű.
Előző kocsi kerekei egymásra pakolva voltak télen felnistől, ennél viszont a nyári alufelnit félek hogy összekarcolja az egymásra pakolás. Lehet jobb lenne valami rendes állvány neki.
Esetleg van tippetek mi az amit érdemes megvenni? Például ez a fajta mennyire macerás? (azon túl hogy a felni közepéből a Suzuki logós védőt ki kell szedni, hogy így fel lehessen fűzni?)
-
ncc1701
veterán
Ok, csak ötlet volt. Szerencsére már vagy 20 éve elköltözhettem panelból.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #60857 üzenetére
A XV-ben például pont nincsen egyikhez sem, lehet bérelni a "háztól" nem ingyé nyilván és van közösköltsége annak is, nálunk 1nm pince az +200huf/hó a közösköltségben. Apósomnak van és azon osztozunk már 4-en, mert nincsen több. A belvárosi lakásokhoz sincsen mert eladták, elbirtokolták egymástól az emberek...
-
Cunaja
addikt
válasz
Cunaja #60853 üzenetére
Hm, még mindig Nickelsdorf-ban van.
Mire megjön az autó vége lesz a melegnek is, ha így haladunk.
ncc1701: Írtam fentebb, hogy havi 10K lenne a pince. Ez 120 egy évben, azért én sem a földből ásom ki a pénzt. Ezért lenne jó a gumihotel. Kérdés, mennyire vigyáznak pl. a polírozott felnikre?
-
ncc1701
veterán
válasz
Cunaja #60850 üzenetére
Otthon tárolom.
Anya yaris gumija a tetőtérben, szépen lemosva, gumiápolózva, letakarva. Muternál az insignia gumija pedig a pincében lóg a falon. Természetesen külön téli-nyári felni szett van. A céges suzukiét meg telibefosom, nálam ~3 évet bír egy gumi, azt csere elött a sarki mosóban lemosom, majd a gumis havernál ahogy lejött a kocsiról megy be a zacsiba, és itt a cégnél a pincében halomra rakom.
Saját kocsin a gumik mosás után természetesen gumiápolózva vannak. A suzukiéval meg nem foglalkozom. -
ncc1701
veterán
válasz
Cunaja #60845 üzenetére
Enni nálam kizárt a kocsiban, inni is max csak vizet.
Nekem egy bosch autós porszívóm van, az autós 12V-ra lehet rákötni. Lehet röhögni, de akkor szoktam használni, mikor a kocsival elmegyünk nyaralni, pár naponta előveszem, és átporszívózom, rühellem, ha koszos a kocsi. Otthon meg ugye a kertben könnyű, mert van egy ipari porszívónk otthon (a háztatásiakról már egy ideje lemondtam, olyan halványak), az még a színt is kiszívja a kárpitokból.
-
Qtya123
őstag
válasz
AMD Power #60846 üzenetére
Otthonra is használjuk. Főleg akkor jó, mielőtt elindítom a robotporszívót. Előtte ezzel gyorsan felporszívózom azt a néhány részt, ahová az nem tud bemenni.
Régebben ezért elő kellett venni a rendes porszívót, akkor meg már felmerült a kérdés, hogy miért is elindítani a robotot, ha harcra kész a rendes.pigmeus: Hardcore rettegőknek/túlféltőknek pedig javasolt a betörés egy-egy telephelyre, ahol a sereg számára bespájzolt tartalék üzemanyag van, amelyben nincs biokomponens. Az az igazi, nem az ilyen E10, meg E5, amelyek hamarabb romlanak meg, mint a napon felejtett zacskós tej.
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60852 üzenetére
Nálam most ez a második legnagyobb probléma az autóval kapcsolatban. Valahol tárolnom kell. A panel meleg neki és erős gumi szag van. Az erkély meg hideg, illetve meleg. Ott elférne, csak a hőmérséklet nem ideális.
Első, az érkezése. Pont most keresem a rendszerünkben, merre járhat. -
Cunaja
addikt
Elnézést kérek, hogy egy autós topikban az autó "buzulásával" foglalkozunk.
Azért is elnézést kérek, mert meg mertem említeni, hogy nem a sarki lándzsás mosóban mosom a kocsit és bátorkodtam beruházni. Igaz ez 3 hónap múlva megtérül és utána nem sokba kerül.
Az üzemanyaggal is foglalkozni mertem, mert azzal megy a topik címében szereplő típusú gépjármű.
Senkit nem hurrogtam le, egy szóval sem, hogy mit tankol.
Az üzemanyag témát sem én feszegetem tovább, így el kellene gondolkozni egyeseknek magukon.
Végül is foglalkozhatunk továbbra is, a rezsicsökkentés részleteivel, mert ez marhára a topikra tartozik.
Szerintem egy autós topik, igenis az autó "buzulásáról" szól. Ideértve mindent, ami az autóhoz tartozik.
Műszaki, esztétikai és kozmetikai szempontokból.Nos, akkor jöhet a következő téma, ami a felhasználásához, szorosan kapcsolódik.
Tárolja valaki a gumikat, gumihotelben?
Ugye említettem, hogy panelban lakom. Nincs tároló mert havi 10K lenne és nem adok rá pénzt. A gumihotel lenne a megoldás, de nem ismerem őket.
Van tapasztalat?
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #60846 üzenetére
Nekünk kb. egy éve ilyen van: [link] A gyerekek miatt naponta 3-4 alkalommal biztosan használva van és még bírja...
Nem olcsó, de működik, ki tudod venni a közepét (és van hozzá mindenféle fej) és akkor morzsaporszívó. Akkus, üzemideje folyamatosüzemben kb 20-25 perc, töltési idő ca. 4 óra. Ha sietek akkor a 4 szobás panellakást (~82nm) felporszívózom vele.
Egy nem túl koszos autó esetén is egy töltéssel kiporszívózod az SX4-et, de még a régi Astradra is elég lenne.
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #60842 üzenetére
Jó, akkor tereljük arrafelé.
Én lusta vagyok, nekem a lándzsás mosó good enough, nem szoktam mindenféle kemikáliákkal szórakozni ezen felül. A móvári Xtreme Wash-hoz szoktam ellátogatni 2-4 hetente, mindig végigmegyek majdnem az összes programon (aktív hab-samponos mosás-lágyított vizes öblítés-wax-cseppmentes öblítés; a kefés kimarad, azzal nem vagyok hajlandó az autóhoz nyúlni), a kosz mértékétől függően 1200-1400 Ft/alkalom. Ha végeztem, egyből indulok haza, nem bohóckodok ott még félreállva, mert valóban megszárad cseppmentesen.
A belső takarítást már otthon csinálom, mert a mosónál lévő porszívó ugyanolyan gyenge, mint a garázsban rendszeresített Zanussi, úgyhogy akkor minek dobáljam oda is a 100-asokat?
Szóval porszívózás, aztán a műanyagokat áttörlöm Sonax ápolóval (de a Pronto sem rossz), a szőnyegeken meg gyökérkefével megyek át, és kész.Télen még szoktam minden második vagy harmadik alkalomnál alvázat is mosni, további 2-300 Ft.
Az egésszel végzek egy óra alatt, nem megy rá az egész napom, ami 3 autóval szorozva azért nem mindegy.
Ja, és ezen kívül legfeljebb csak a bogarakat szoktam letörölni autósampomos vízzel és mikroszálassal egy-egy hosszabb út után hazaérve. Viszonylag frissen, nem odaszáradva még egész könnyen lejönnek így is.
-
dethroner
veterán
válasz
tboldi #60841 üzenetére
És akkor újra témánál vagyunk, pedig már azt hittem végre túllendülünk és jön a következő lépcsőfoka az autóbuzizásnak, vagyis ki hogyan, mivel, mennyiért, hol tisztogatja. De neeem, jó nekünk tovább a benzines baromság
Gyerünk, tegyék meg tétjeiket, ki meddig meri rohasztani a benzint a tankban. Kérdezzük meg 2ozzmexy kollégát, ő keveset jár vele, talán meg tudja mondani mennyi a benzin szavatossága.
-
laca891
aktív tag
válasz
Qtya123 #60833 üzenetére
Jelenleg a 100-as benzinben 5% az etanol tartalom, ami nem is etanol, hanem valamilyen vegyület. Tehát, akár 2-3 hónapot is el áll a benzin a tankba.
A 95-ös benzinben 10% az etanol, tehát 1 hónapnál nem ajánlatos tankban tartani a benzint. Tehát aki keveset megy, annak jobb a 100-as. -
ViZo72
tag
válasz
aattilaa80 #60832 üzenetére
Az új S-Crossnál nem tudom mi a helyzet de a Vitarások közül páran megjárták a légterelőkkel...
A jobbik eset ha csak elengedi a ragasztás (ragasztós fajta), a rosszabb, ha tönkre is teszi a sínt (a befeszítős fajta)...
A régebbi S-Crossnál nem olvastam ennyi problémát még, de mivel testvérmodellek, akár ott is lehet gond. Az újnál meg ki tudja?
(Engem ez elriasztana kicsit egy mai új autónál, úgy, hogy az Ignisemen majd 19 évig fenn volt. )Vitara fórum - légterelő
(Nem tudtam jobban szűrni, keress rá a "légterelő" szóra az oldalon CTRL+F-el ha gépen nézed.)
Persze lehet, hogy az új S-Crossnál sokan használják gond nélkül, de arról még szerintem az eltelt idő fényében nincs elég tapasztalat... -
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #60836 üzenetére
Én ilyet vettem: [link]
Nyilván nem olyan, mint a vezetékes porszívónk, ami maxra tekerve olyan vákuumot csinál, hogy a világűr jelenthetne neki, de a célnak megfelel.
Nekem nem szokott túl koszos lenni a beltér, a cipővel bevitt kis növényi részeket, szöszt, pici kavicsokat simán viszi. -
tatararpad
őstag
Kedves olvasó! Ha az előző párszáz komment után azt hiszed, hogy egy igénytelen senkiházi vagy, akkor tudd, hogy sokan tankolunk sima 95-ös benzint és mossuk az új autónkat ezerötért a sarki lándzsás mosóban. Nem vagy egyedül!
-
Cunaja
addikt
válasz
Qtya123 #60835 üzenetére
Panelban lakom, azért vettem melóba.
Még porszívózni sem tudom itthon, mert a tetőn lakom és 36méter magasan. Kicsit furán néznének, ha az 50 méteres hosszabítót és az 50 méteres tömlöt, leengedném a földszintre, majd elkezdeném takarítani a kocsit. Nem is rossz ötlet.
Viszont az akkus porszívó márkáját elküdhetnéd, mert az Asszonykám, olyat akar nekem venni ajándékba. Ha szabin vagyok, tudjam porszívózni. -
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #60834 üzenetére
Ha lenne udvarom, ahol mosni tudom én is vennék egy magasnyomásút, ez nem kérdés.
Viszont így marad a lándzsás mosó.Amit viszont elengedtem az a pénzbedobálós porszívó. Egyrészt drága, ha alapos az ember, másrészt utálok kapkodni, harmadrészt nagy böszme nagy a "csőre" és nem fér be normálisan mindenhova, továbbá a gégecső ott karistol a küszöbön.
Vettem egy akkus porszívót, azzal tisztítom, elég jó a hatásfoka. Ha esetleg túl retkes a szövetszőnyeg és kevés ez neki, akkor felviszem és kiporszívózom az otthoni normál porszívóval.
-
Cunaja
addikt
válasz
Qtya123 #60833 üzenetére
Te, a Diamond, valami brutál.Megértelek.
2000 forintot nem adok mosásra, mert vettem a Karcher 3-at melóba és full tisztitó eszközöket. Már csak alváz mosáshoz kell valami.
Most jön az, hogy ez mennyibe került? Szám szerint, 70-nél járunk . 4,3 Diamond.
35 mosás. Ha 2000 számolunk, egy alapos érintésmentes mosást. Viszont a sokszor említett kollégák is kocsival járnak, így ők is beszálltak. A 70 már mindjárt csak 20 és ha havi 4x lemosom (ásványszürke metál) full extrásan a kocsit, minden finomsággal, akkor már elég hamar visszajön az ára.
Igaz, nem kávézok közben( mondjuk azt is lehet ) hanem dolgozom vele egy órát, de gyönyörű lesz utána. Mondjuk, jó egy ilyen munkahely.Na jó, közben a szolgálati autókat is lemossuk. Most visszavettünk a mosásból, mert kevés a víz az országban és nem szeretünk pazarolni.
Meggyőztetek a 100-as, az sok, de marad a Maci Maci 95. Közben megnéztem van a kutunknál.
Azért csak volt valami értelme az egész diszkurzusnak, mert a végére, kibújt a szög a zsákból. -
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #60821 üzenetére
Egyrészt azért nem próbáltalak meggyőzni, hogy felesleges a 100-as a Swiftbe, mert mint mondtam az elején, mindenki azt tankol bele, amit akar.
Én a 95-ös káros kijelentésre álltam rá, hogy azt tisztázzuk.Másrészt azért sem akartalak meggyőzni, mert bele sem akartam menni a részletekbe, a 95-ös mellett úgy éreztem másik parttalan vitát nyitnék, amelyben egy meggyőződés állna szemben a konkrétumokkal.
A saját apámmal is rövidre zártam ezt. Elmondtam neki részletesen, hogy miért felesleges a 100-as a Swiftjébe. Reakciója egyetlen mondat volt: "nem baj én azzal akarom használni". Azonnal el is engedtem a dolgot, azt tankol amit akar, nem erőltettem.
Pedig nála lényeg lenne, mert egyáltalán nem veti fel a pénz és nála ez erőn felüli költés az autóra (a megvétele is az volt). Jót akartam neki, hogy ne szórja el a kevés pénzt egy ilyen dologra (meg más egyéb hülyeségre is). Amúgy az említett 100-ast tankoló kollégám is ugyanez. Életében egyszer örökségből hozzájutott egy kis pénzhez, 2 nap múlva már a szalonba ment új Suzukiért, hónap végén meg kajára alig van neki, lakása teljesen gatya. Aztán apámhoz hasonlóan megy a túlféltés, mert élete első (és valószínűleg utolsó) új autója és túltol mindent. Kokain áron garázsbérlés és autómosás (a diamond csomaggal kéri, mikor megkapja a fizut, érdemes nézni az árat: [link] ) Erre van az a mondásom, hogy az embereket nem lehet maguktól megmenteni.Nálad nem ebből az irányból közelítettem meg, hogy telik rá, vagy sem, pusztán egy indokok nélküli üres meggyőződésnek tartottam és tapasztalataim szerint a meggyőződésekkel felesleges vitatkozni, mert hatástalanok az ész érvek.
De esetedben úgy néz ki ez máshogy alakult, mert többen is leírtuk miért felesleges a 100-as a Swiftbe és nyitottá váltál az érvekre. -
aattilaa80
újonc
Sziasztok! Új S-crossra rendelt már közűletek valaki az első ablakokra szélterelőt?
Nemtudom ugyan az e az ív ,mint a régi s-crosson...
Szatunát szeretnék de csak a 2013 - 2021 ig gyártott van feltüntetve... 🤷🏻♂️ -
mouzrr
őstag
válasz
burgatshow #60822 üzenetére
Ahogy írod, km/l jelez ki csak összekevertem és rosszat írtam. Ez az érték 8-10 között mozog, ami 10-12 literes fogyasztás kb. 100 km-re vetítve.
Csoportokban és fórumokon olvasva sokaknak még klímával és alacsony fokozatban komolyabb gyorsításokkal sincs ilyen magas fogyasztásuk.
100km-t közelít a megtett távom és a kattanásig történő tankolás óta hamarosan eléri az 50%-ot a tank mutatója.
A lambda szonda egyébként eléggé újnak tűnik, nem piszkos és nincs elszíneződve sem.
Vásárlás előtt ezeket az értékeket mutatta a műszer:
-
tboldi
nagyúr
válasz
Cunaja #60826 üzenetére
Nálunk, Mosonmagyaróváron szokott lenni MM95, a tavaszi nagy roham óta talán csak 3-4x kényszerültünk apummal simát tankolni, és minden vasárnap telerakjuk a WagonR-t.
Shell V-Power 95-öst viszont jó ideje nem kapni egyáltalán nálunk, ezért szoktunk át az OMV-re.
A Lanciába is előszeretettel tankolunk az osztrák hálózatnál, náluk van biztosan B0-s gázolaj, bár állítólag a Molnál is az van a B7-es kiírás ellenére.
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60827 üzenetére
Ez bonyolult. Nem nálunk történt. Tételezzük fel, nálunk történik ilyen.
A vasúti fuvarozónak ( ez nem MÁV ) van biztosítása. Nekem is a Suzu 6,2 millióra van biztosítva, pedig nem is kerül annyiba, de az egyéb költségek miatt ennyi.
Szóval, megkeresik az okát a dolognak és kiderítik, ki hibázott. A biztosító egyből fizet, de befogja hajtani az okozón. Itt lehet ez egy zárlatos áramszedő, ami letépi a drótot, vagy lehet mozdonyvezető hiba is, mert a szigetelésnél( két betáp találkozik, konyha nyelven) nem vette le az áramszedőt és zárlatot okozott, ami letépte a drótotot( felsővezeték). Sok oka lehet. Az is lehet, elkopott a drót és elszakadt. Ez már karbantartási hiba a pályahálózat üzemeltető részéről . ( Nálunk MÁV ) Ezt kiderítik és az fizet. Ha a mozdonyvezető hibázott, ezt műszerek jelzik és akkor, nem lennék a helyében.
Az autókat vissza szállítják a gyárba és könnyen lehet, gazdasági totálkár lesz a végeredmény. Viszont te mint ügyfél, később kapod meg az autót. Persze kifognak szolgálni, csak jelentős csúszással. Minden vasúti fuvar biztosítva van a "nagyobb" árufuvarozási cégeknél. ( nem mindegyik cégnél ) Ott viszont ilyenkor cummi van. Ez a vonat, egy kocsin 12db Suzut hoz és 20 kocsiból áll a vonat. Nos akkor jöhet a matek. Ezt én nem számolhatom ki, mert az már nem publikus. Tudom a számszerinti összeget. Nem kis pénz. Ha nincs biztosítás, a kis cég belebukik. -
Cunaja
addikt
válasz
tboldi #60824 üzenetére
Szerencsére, nálunk két OMW van kapásból a szalon mellett. Előtte benézek mindkettőre, hátha találok MM 95-t, ahogy te írtad.
"Ha meglesz, jó lenne olvasni a véleményedet az egész hercehurcáról, meg az első benyomásokat a gépsárkányról is."
Ha!!!!
Amról pontosan betudok majd számolni, hogy mennyit fogyaszt az autó dugóban. Ezt megígérhetem, mert az esetek 80%-ban dugó van.
A belsőről amnyit, hogy marha tágasnak találom. Nem X5-ös belső, de a kis autók szegmensében, tágas. Nem megy össze a háta sem, mint némelyik verdának.
Némelyik verda. Mondok példát, ne kérdezzétek. Pl a Ford focus. Nem kis autó, de mégsem férek el benne kényelmesen és alacsonyabbra ülök, mint a Swift-ben. A lábam miatt, ( elkopott a térdem), alig birok kiszállni az Astrábó isl. Mondjuk, majdnem a földön ülök.
Ezt is imádom már most, a meg nem érkező Swiftben, hogy kényelmesen, be és ki szállok .
Tetszenek ám a nagy tesók is, csak amikor mellettük álltunk az asszonnyal,, azt mondtuk egyszerre, ekkora autó felesleges. A gyerekek felnőttek és külön utakon járnak már. Ha meg véletlenül jönnének, akkor is beférnek néha hátra.
A tegnapi bejegyzésed tetszett nagyon, csak itt a "puskaporos közegben", nem akartam reagálni rá.
"Ennek ellenére (és a nagy hőség dacára) élveztem az utat. A klíma jéghideg, volt ha kellett, a kisautó meg úgy ment mint a vaj. Kedélyesen elbeszélgettünk az asszonnyal, volt idő a tájra"
Ezt várom már nagyon.!!!
Amúgy ma elgondolkodtam , hogy rajtam kívül, senki nem szívott itt annyit a fórumban az autó vásárlással mint én. Ez szerintem 95%-ban igaz.
Minden másodpercét kifogom élvezni, mert kegyetlenül megszenvedek érte.
Sajnos az új autó átvétel filling, már csorbát szenvedett, szóval, ez az érzés is tönkre van téve. -
tboldi
nagyúr
válasz
Cunaja #60821 üzenetére
Nem azt írtuk, hogy nem jó, vagy hogy káros, csak hogy felesleges. Pontosabban én ezt így kerek perec ki sem mondtam még eddig.
A Jazz-t Shell V-Power 100-assal itattam az árstoposdiig, azóta viszont OMV MaxxMotion 95.
Valami kis különbséget mintha éreznék a 100-as javára, de az enyém pont egy olyan drive-by-wire-ös, Bosch ECU-s darab, mint amit említettem.A WagonR viszont abszolút semmi különbséget nem éreztet, pontosan ugyanolyan a 100-as benzinnel is, mint a puruttya 95-tel. Ez is OMV MM95-öt kap, ha már ugyanannyiba kerül, mitn a sima, miért ne.
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60817 üzenetére
Na jó, mert ilyen szépen kérted.
Nem sértődtem meg, csak többször írtam, hogy lezártnak tekintem a témát, de még minidg jöttek a támadások.
Valójában most ketten is megírták, miért nem jó a 100-as benzin a Swiftnek, ezt eddig miért nem írták le?
Jelek szerint mégis igaza van a TotalCar szakértőjének, hogy nem az igazi a 100-as benzin egy Swiftnek.
Most akkor hogyan is állunk? Ezért is írtam a döntetlent, mert nem lesz 100-as, csak 95 prémium. A kettő közötti lesz.
A szavaim, folyamatosan kifordításra kerültek, amit marhára utálok, az angolos kötekedést pláne.Amúgy meg szar passzban vagyok, mert képzeljétek el, a vonat ott ragadt az Osztrákoknál, mert felsővezeték szakadás van és nem tudják továbbítani. Holnaptól, leshetem mikor indul el, mikor érkezik Esztergomba? A vonat mozgását méterre pontosan látom, mert mi hozzuk és így legalább ezzel tisztában leszek. Viszont kijelenthetjük, hogy megint késni fog pár napot. Lassan az idegroham szélére kerülök, hogy Január óta nem kapom meg a verdát és nem egy superb Skodáról van szó. A 40 fokos melegben mehetnék klimával, most meg szenvednem kell az astrában.
és
Miért nem ezzel kezdtétek? Írtam, hogy a negatív kritikát vagy véleményt is elfogadom, ha nem kötekedően van előadva. Tanulni lehet ebből is, aki ezt tagadja, az nem mond igazat. Most kettőtök leírása alapján, eldöntöttem, hogy nem lesz 100-as benne, csak addig, amíg nem kapni 95 prémiumot. Valójában a szakértő erre suggalt, csak nem írta le így mint ti.
Foglalkozzunk az autóval.
Megjött a rendszámtábla tartó, egy kis árnyalattal világosabb a kocsi színénél, de ha végre megérkezik a kocsi és nem tetszik, mert nagyon eltér, lefogom fújni a kocsi színére.
Szerk.
Ezt elfelejtettem.
Amikor meghallottam mi történt, még nem tudtam, hogy BMW, de azt tudtam, hogy jön a Suzu a németeknél. Majdnem Infarktust kaptam .Nekünk a belső hálózaton csak annyi jött, hogy megrongálódott az autószállítmány a felsővezetéktől. Itt vannak képek. Nagyon durva. Szegény tulajok, akik ezt várták. -
AMD Power
titán
Hagyjátok már ezt a rohadt 95 meg 100-s benzint. Ez egy *záros Suzuki topic. Senki nem jár Lamborghinivel. Ott nem Mind1 mit tankolsz! Az én SX4 csodásan elvolt hónapokig az adalék "mentes" Auchanos 95-s benzinnel. A mostani OMV MaxxMotion 95 csodával is ugyan úgy fogyaszt és nem megy jobban semennyivel sem.
-
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #60815 üzenetére
Nem, nem tudja minden 2000 utáni autó kezelni azt, hogyha 100-as benzin kerül bele.
Általában a kihegyezett, erős motorral rendelkező autókat készítik fel arra, hogy az elektronika felismerje és megfelelő gyújtást adjon akkor, ha magasabb oktánszámú benzin kerül bele.
A Swift nem ilyen. Ez az M4-es a Hellcat és hasonló autók játszótere (nyilván nem csak ezeké, de hirtelen ezek jutottak eszembe), továbbá a tuning területe. Nekem is volt jól megsíkolt hengerfej+blokk kombóval magas kompresszió viszonnyal és végnyomással rendelkező motorom. Ott számít a magas oktánszám, mert "becsörög" (kopogásos égés). Nem bírja a magas kompressziót az alacsonyabb oktánszám. Főleg, ha normálisan adva van neki előgyújtás.
-
gotchaaa
csendes tag
Sziasztok!
Árazással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, ha ez itt off-topic akkor elnézést kérek.
Van egy 2019 augusztusi indigókék S-Crossom, amitől szeretnék megválni.
- 1.4 GL+, elsőkerekes, manuális váltóval
- 48ezer km van benne
- van hozzá téli kerékszett Bridgestone Blizzak gumival, 16-os acélfelnin, gyári TPMS szeleppel,
- természetesen végig márkaszervízbe hordtam, 42ezer km-nél volt az előző szervíz
- alapvetően sérülésmentes, motorháztetőn van pár kőfelverődésből adódó hiba, illetve néhány karc az ajtókon. Belső hibátlan.
Mennyi lenne ennek a reális ára? Hahu-n elég nagy szórással láttam 5,5m-tól 6,5m-ig.Előre is köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz
Cunaja #60815 üzenetére
Azért megnézném közelebbről egy Swift, Astra vagy bármilyen kommersz, alapmotoros autó gyújtástérképét, hogy tartalmaznak-e bármit is 95 oktánon felül.
A Jazz-ről is csak "elvileg" tudok nyilatkozni, állítólag a későbbi, DBW-s 1.4-esek Bosch ECU-ja tud mit kezdeni a magasabb oktánnal, de a többi nem profitál belőle. Szerelték ezeket még 5 másik ECU-val is, zsákbacicmic, kinek mi jutott. Mondjuk a Jazz ilyen szempontból érdekes állatfaj, a hengerenkénti 2 gyertyájával képes egymástól eltérő előgyújtással is szikrázni.
(i-DSI = Intelligent Dual Sequential Ignition) -
Cunaja
addikt
Itt vagyok!
Nem vesztem el.
A TotalCar szakértője volt az illető.
Biztos ő sem tudja mit beszél, az a lényeg, hogy itt mindenki aki a témához felém irányúlva támadóan hozzászólt, az olvassa el az aláírásom.
Azt sem én írtam, hogy rossz a 100-as, csak idéztem a szakértő válaszát
Tboldi kolléga 6-os pont megjegyzésére csak annyit tudok válaszolni, hogy 2000 után gyártott autók, mind tudják. Itt meg új autókról beszéltünk.
Itt és most kijelentem, hogy nem röhögtem ki senkit, csak érdekelnek a vélemények, de nem az állandó kötekedés(angolosan).
Ezért úgy döntöttem,.csak akkor jövök a fórumra, ha már tényleg nem tudom megoldani a gondomat majd.
Köszönöm mindenki pozitív és negatív hozzászólását(a negatív jellegű építhet).
Mindenkinek jó autó használatot kívánok!
Sziasztok! -
dethroner
veterán
Itt hívnám fel a tisztelt egybegyűltek figyelmét, tanult kollégánk, Cunaja újabb magasztos kijelentésére, miszerint már a 100-as benzin is káros tud lenni a gépcsodának. Te szent Isten gyere le, hát mit tankoljon a szerencsétlen tudatlan ebben a káosszal teli világban, amikor már az alap benzin mellett a táltost sem javasolt az üzemanyagtartályba belejuttatni a töltőállomáson?!
Szerintem 2 lehetőség van. Sorolom. 1: szegény Cunaja mindig hülyéket kérdez, mindig azoktól vár tanácsot, akik csak haszontalan, sőt, egyenesen káros ötletek mondanak. 2: ez a faszi csak tesztel minket. Mindig bedob a köztudatba valami marhaságot, és a hasát fogja a röhögéstől amikor mi megfeszülünk, annyira igyekszünk cáfolni ezeket. Úgy látom a legutolsó ilyenre már fel sem kapta a fejét a mélyen tisztelt nagyérdemű, miszerint felvette egy szakértővel a kapcsolatot aki azt mondta, hogy a 100-as benzin hosszú távon erős a Swift-nek. Milyen szakértő? Van olyan hogy autók számára táplálkozási szakértő? Jó hogy rögtön gasztroenterológusAnyám borogass, mi vár abban a nagyvárosban, és nekem pont holnap kell BP-re mennem, amikor ezekkel az alapvetésekkel sem vagyok tisztában.
És mi az hogy erős a 100-as benzin a swiftnek? Mi, beletankolod a 100-ast, aztán tankolás végén visszaad 5 oktánt, mondván kösz főni, de ezzel nem tudok mit kezdeni? Vagy hogy erős, megrágja belülről, megeszi a rendszert? Vagy túl kicsi neki a swift? Hosszában kicsi, vagy tömegre? Esetleg benzines Zil-be való a 100-as, mert az elég nagy böszme és elbír vele? Tényleg nem tudok ezzel mit kezdeni, kérlek Cunaja add meg ennek a szagértőnek a nevét és titulusát, mert azt hiszem ez az autós társadalom érdeke. -
tboldi
nagyúr
válasz
bod101 #60802 üzenetére
Akkor Fékmester, Kauffer, Zsu, stb.
Bár nagy különbségek nem lesznek.Én is mindig körbenézek, hol éri meg a legjobban az adott alkatrész. Ritkán, de előfordul, hogy az Unix-Bárdi páros a nyerő, de olyan is volt már, hogy Dajcslandból volt olcsóbb szállítással együtt, sőt, bontott alkatrészt 2x is rendeltem már Litvániából.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #60791 üzenetére
Az extra tisztítóhatást a közvetlen befecskendezésnél szerintem a hajadra kenheted.
A gyújtásvezérlés meg úgy befolyásolja mindig a gyújtásszöget hogy minden esetben a legtökéletesebb legyen az égés, hiszen ez a dolga, ezért találták fel, szóval tök8 mit tankolsz bele, ha el tudja égetni el is fogja. 95 vagy 98 vagy 100, neki nem fog számítani, majd a lambda szonda mért adatai elárulják mennyire volt kopogós az égés és állít a gyújtásszögön, előgyújtáson, befecskendezési időn, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Formula-1
- Elemlámpa, zseblámpa
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- AliExpress tapasztalatok
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Filmvilág
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA