-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
alaves
addikt
válasz
YelaWolf #89697 üzenetére
Tipikus WOLED kijelző jelenség, a pixelfrissítő valószínűleg javítja. Ha nem akkor,
szó nélkül cserélik a kijelzőt otthonodban bejelentést követő 3-10 nap múlva. Telefonon LG ügyf.szolg vagy reg. az LG oldalon és ott hibabejelentés (csat.: hiba fotó, leírás, hátoldali címke fotó, e-számla). Gond egy szál se! -
Celtis
veterán
válasz
YelaWolf #89697 üzenetére
Mintha valami képvisszamaradás lenne. Indíts kézi pixelfrissítést, esetleg ismételd is meg egy-két alkalommal, ha nem látsz javulást.
A samsung botrányos garanciális ügyintézése mondhatni közismert. Szerencsére az LG a tapsztalatok szerint pont az ellenkezője.Ha valami zavaró észlelhető a képen, akkor az hiba. Ne azzal foglalkozz, hogy mit fognak szólni hozzá. Téged erősen zavar, nem ezért fizettél. Ha nem javul a pixelfrissítéssel, akkor jelentsd be a hibát. Meg fogják oldani a problémát.
-
Pro Koryak
addikt
válasz
junkpod #89695 üzenetére
Most minek magyarázod, amit eddig szidtál?
1. nem tudom ez hogyan jön ide, a HDR-ről volt szó eddig, gyengébbek kedvéért
2. ja, de ott a zöld lámpa felületén a képernyőn 3000nit lesz, ha a tévé képes rá
De, a HDR lényege a minél valósághűbb kép megjelenítése. Ugyanis ha a valóságban a zöld lámpa 3000nit, akkor nálad este, félhomályban, verőfényes napsütésben - azaz krva mindegy mikor és hol nézed - olyannak kell lennie a tévéden, ha meg tudja jeleníteni! Az, hogy te emiatt sírsz, az nem a tévé hibája!
Akkor állítsd máshogyan, de ne a gyártókat ekézd, hogy ez mekkora baromság meg felesleges! Miért nem vettél fullhd ips lcd tévét, ott nem égetné ki a szemed semmi. -
YelaWolf
tag
Szevasztok! LG OLED55C22LB - ilyenem van, idén úgy augusztus közepén lett véve. Egy gyönyörűszép TV, kiváló képminőséggel, azonban van egy dolog, ami engem marhára zavar, főleg az utóbbi hetekben, amióta egyre több filmet nézek hétvégén, mert sajnos csak akkor van időm erre. A TV közepétől felfelé jópár cm-re van egy vízszintes vonal/sáv, mely mindig ott van, csak szürkénél látszik a legjobban, olyankor igencsak zavaró tud lenni bizonyos filmeknél szerintem. Vhiktor csatornáján találtam egy videót (TV panel teszt a címe), és fehérnél, kéknél, pirosnál, feketénél, ilyeneknél tökéletesnek látom, viszont fehér 5%-nál a legkomolyabb ez a sávosodás, fehér 10%-nál sem túl jó. Ami a legjobban bánt, hogy normál használat közben is látom, ha az adott filmben sok a szürke, vagy esetleg világoszöldes színek, világosbarnák. A végén mellékelek majd képeket, amiknek a gagyi minőségéért elnézést kérek, de a lényeg látszódni fog, a sáv. Egyszerűen nem tudok teljes nyugodtsággal leülni egy film elé, mert tudom, hogy lesznek jelenetek, amiknél tökre látszódik ez a sáv. Ront az élményen. Amit megfigyeltem, hogy jobb minőségű filmek esetében (20-30 GB-os filmek) kicsit talán javul a dolog, de ott is észrevenni. Amit biztosra tudok, hogy 5-6 hete már minimum ilyen, de nem tartom kizártnak, hogy már vásárlás után is ilyen volt, csak akkor még nem szúrt szemet, mert majd be*artam, hogy ilyen király TV-m lehet, és nem a hibákat kerestem. Bánt a dolog, mert nem sokkal ezelőtt megszívtam egy Samsung QLED Q80B készülékkel is, aminél 8-9 hónap után kék csíkok jöttek elő a képernyőn, és el is vitték, mert nem jött volna meg hozzá időben állítólag a cserekijelző. Ahelyett van ez az LG csereként. A másik pedig az, hogy a Samsung gariztatása egy rémálom volt, soha többet. Húzták az időt, hülyének néztek, kínlódás volt, komoly hozzáállásbeli gondok voltak részükről. Nem szeretném ezeket a nehézségeket mégegyszer átélni. Hihetetlen, hogy én mindig megszívom újabban a TV-kkel, rohadtul elkeserít a dolog. Egyáltalán ez hibának számít? Mi lehet a baja? Mit tehetnék? Jelentenem kéne az LG-nek? Nem röhögnek ki egy ilyen apróság miatt?
A Top Gun Maverick és a The Father c. filmekből vannak a mintaképek nagyrészt. Mindegyik 1080p SDR. Egyébként Dolby Vision és HDR esetében is tapasztaltam ezt a sávosodást, és pl. youtubeon is, nem csak pendriveról/külső HDD-ről történő lejátszás esetében. Elszomorít.
https://postimg.cc/HrYBjxww
https://postimg.cc/tY6SZwn5
https://postimg.cc/9DjxGbGj
https://postimg.cc/hJ2pRqNS
https://postimg.cc/RWQgGtRJ
https://postimg.cc/kVJfH511
https://postimg.cc/bd7LhgV2
https://postimg.cc/bDMgd9zW
https://postimg.cc/8f6Hvfc5
https://postimg.cc/ZB0jTMh6
https://postimg.cc/14nM22BQ -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
junkpod #89695 üzenetére
1: teljesen egyetértek.
2: ezzel is.
Még HDR: olyan HDR-eket (is) láttam, hogy okádék. Csak azért, mert HDR, még nem nézem kizárólagosan. 10x inkább jó SDR, mint egy öncélúan "villogó", "villódzó", csiricsáré HDR, ami olyan messze van a valós képtől, mint Makó Jeruzsálemtől. Ilyet biztosan nem akart a rendező álmodni, max, ha előtte apró vasszögeket evett vacsorára. -
junkpod
veterán
válasz
Pro Koryak #89691 üzenetére
A HDR és az sdr két különböző dolog.
1. Ha az sdr max fényerőt felallitod a 100nit (?) fölé akkor minden extra fényes lesz, nem csak az és úgy ahogy a HDR filmekben beállítják (csillanas, villanás, robbanások, lézer...). Ha 100%-ra rakod akkor egy fehér lap is vakító fényerejű folt lesz. És ezzel együtt ez elviszi az összes színt is. Teljesen téves használat szerintem 30-40% fölé tekerni az sdr fényerőt normál szobai fényesség esetén.
2. A HDR modokban a fényerő 100%, de ott a film erre van előkészítve. Úgy csak ott lesz erős a fény ahol a képen az indokolt.Amit viszont a filmkészítők csinálnak az teljesen önmagáért való, felesleges: minden ami picit is fényes az csillanjon akkorát mint az atomvillanás, illetve minden mást sotetitsunk le 1nitre, hogy még ütősebb legye5a kontraszt. Na én ezt nem szeretem, ez nem HDR tv funkció.
-
Yodamest
veterán
válasz
hunspikey #89686 üzenetére
Értem amire célzol, de ezzel te akkor azt feltételezed, hogy gyakorlatilag filmenként kellene egy külön profilt készíteni, hogy pont az adott "alkotáshoz" megfelelő legyen a létrehozott képmód. Nyilván ez nem életszerű, az ember egy beállításon használja a tv-t és minden tartalmat azon néz. (nyilván hdr-sd külön képmód)
És itt kanyarodnék vissza, hogy ha viszont egy ultimate beállításra törekszünk, amin a lehető legtöbb tartalom fog jól kinézni, akkor csak is a természetesség nyerhet. (filmmaker, otthoni-mozi képmódok LG-n)
-
hunspikey
őstag
válasz
Celtis #89687 üzenetére
Én még a C9-nél azt vettem észre, hogy bár nálam a TV-ből optikán megy a Denonba a hang, ennek ellenére érdemes volt bekötni HDMI-vel is, mert ott vezérlőjelet ad az erősítőnek, amitől az hangosíthatóvá és halkíthatóvá vált a TV távirányítójával, míg pusztán optikával kötve állandóan az erősítő távirányítónak is kéznél kellett lennie.
-
junkpod
veterán
válasz
dgyuri0123 #89651 üzenetére
Mindenkinek masok5az érzékszervi képességei. Nem hiszem hogy rosszat akar saját magának. Az ő szemének kell a 80.
Most neze5az Ashoka sorit, streaming, DV, dv-sotet mód, bfi 1, és nekem így így pont elég fényes a lezerek, robbanások. Több már bántó lenne.Amúgy meg jót nevettem az első sorodon.
-
Celtis
veterán
válasz
ImpersonatoR #89683 üzenetére
Nem. Az (e)ARC port is rendes HDMI bemenet, audio return channel funkcióval. Amikor éppen más bemenet van kiválasztva a tv-n akkor annak a hangját visszaküldi az ARC csatornán, ami nem ugyanaz, mint a bejövő hangé.
Éppen ezért nem is az erősítő egyik bemenetére, hanem az erősítő ARC jelölésű HDMI kimenetére kell kötni. -
hunspikey
őstag
válasz
Yodamest #89678 üzenetére
Én abszolút veled vagyok ebben az értelmezésben, de azért picit árnyalnám.
Árnyalnám azért is mert két faktor kimaradt a leírásodból, illetve inkább azt mondom, hogy egy ideális világban igaz amit írsz, de sajnos a való világban nem teljesen lehet aszerint élni.
Mire is gondolok? Egyrészt én fotósként tevékenykedtem egy jó ideig és ott ugye én magam voltam a kontent kreátor, a colorist a fényelő, meg úgy minden.
Soha senki nem szólt bele abba, hogy ha én a lightroomban úgy döntöttem, hogy egy bizonyos csúcsfény közeli árnyalat mehet a lecsóba, és ráhúztam még egy kicsit, vagy a szaturáció csúszkán toltam ide-vagy pont akár amoda; mert nekem, mint az alkotónak úgy tetszett, akkor gondoljatok csak bele - igazából AZ volt a "master" kópia, még ha pl neked más is lett volna mellettem utómunka alatt a véleményed, vagy netán printben meg sem vetted volna, mert nem nyeri el a tetszésed.
Digitális előtt, még régebben még persze diára mentek a dolgok, én középformátumra is dolgoztam, ott a filmet kellett ismerni, illetve nyilván én döntöttem el hogy hová exponálok, itt is max a régi öreg fotós tanáromnak kellett elszámolnom azzal, hogy a kép szép vagy sem, de persze minden szubjektív volt mindenkinek...
Ebből kiindulva nem érzitek néha azt, hogy kicsit az otthoni saját coloristotok, vagy masteringelőtök akartok lenni, egyszerűen azért mert nem értesz egyet azzal aki azt az anyagot készítette??
Sajnos és azt látom, hogy vannak tehetségtelen utómunkázók, vannak más felfogású utómunkázók és vannak rendesen elcseszett kamu HDR anyagok és tré verziók. És félreértés ne essék nem a kreatív gondolkodás bánt - azt imádom.
Sajnos nagyon ritka, szinte kincs számba megy az az anyag amire én azt mondom, hogy na ez igen - referencia és én is így gondolom, vagy csináltam volna. Pl ilyen az Apocaliptico - totál referencia anyag - nekem. Aztán lehet másnak meg vacak.
De pl tegnap bele botlottam a Vasember 1-be - hááát, a boldogságos szűzmária törje le a kezét annak aki a disney-n elérhető verziót elkészítette... Tudom vegyek lemezt - de nem vagyok biztos benne, hogy megoldaná az én szemem által talált súlyos gondokat.
Én ezért nem tudok csak ülni és bámulni az alapra rakott filmmaker módot. Van ahol über, de van ahol nézhetetlen. És akkor bele kell tekerni
Egyedül azt bánom, hogy nem sikerült 2023-ra sem odáig eljutni, hogy nem összevissza gyermeteg nevű képi módok kellenének, hanem legalább 3-4 custom mód, ahol elérhető a panel teljes tudása, cserébe magamnak tudnám elkészíteni a különféle filmekhez (napszakhoz stb.) a totál szubjektív képi módjaimat, ahol nekem az az anyag a legjobban tetszik és egyébként igen, akkor tetszik ha természetes, csak ez nem azonos beállítás eredménye filmről filmre...
-
dropi
senior tag
válasz
Lajmund #89684 üzenetére
Én azt értem, de nem keresem ezeket a részleteket, nem analizálni akarom a Vajákot, hogy vajon a kardján éppen hány karc van, vagy a farkas medálján hány szőre van a farkasnak. Azt akarom látni, hogy a vér fröccsen jó vörösen, meg hogy vakítson Yennefer jégkék szeme.
Ha ezt igénytelenségnek hívod, akkor vállalom, bár továbbra is az a bajom, hogy valaki lenéz ezért és nem fogadja el, hogy én ezt így szeretem.
A hang ugyanez. Nekem tökéletesen elég ennek a tévének a hangzása. Ugysem hallom ki a különbséget a jobb hifikkel szemben, már azt is próbáltam többször.
Érted, én ha elmegyek egy koncerte, akkor üvölteni akarom egy sörrel a kezemben, hogy Az élet a legjobb méreg, nem érdekel, hogy a Fejes mennyire tud dobolni, vagy hogy mennyire másképp szólna az az Akváriumban, mint a szombathelyi Végállomás klubban. Én elvezem h hangos és jól érzem magam a koncert közben.
Nem mondom, hogy ez a jó megoldás, de hogy emiatt bárki degradál engem, azt nem fogom elfogadni soha.
(Jah, és valóban nem sportolok, ellenben minden időmet annak a nézésével töltöm) -
Lajmund
őstag
Ezzel nem csak simitasz de egy csomo részlet el is veszik. Én is probáltam kijátszani de sötétebb jeleneteknél jól láthatoan kiadja. Szóval kikapcsoltam többszörös probálkozás ellenére és a legjobb a természetes ahogy a gyártó megálmodta. De ahogy Joda is írta. Ez egy folyamat valakinek fél év valakinek meg egy élet se elég...
-
S90C -n az eARC port (meg úgy minden TV -n) igazából akkor egy HDMI "kimenet" ?
Szóval ha bekapcsolom akkor ami éppen megy a TV n akár YT vagy PS5 annak a hangját ki fogja nyomni a HDMI3-on mindenképpen (eARC port) és ha azt onnan rádugom az erősítő hdmi bemenetére akkor azon fog szólni ?
-
Lajmund
őstag
válasz
Yodamest #89678 üzenetére
Ez teljesen jól megfogalmaztad. Én csak zenével jártam ezt végig és ezért lett mindemféle flinc flanc házimozi meg soundbar helyett 2 db 8 colos adam audio hangfal. Mindenre is elég tökéletes hangzással. Csak egy jó DAC kell hozzá és usb-n mehet a gépről optikain tv-ről és LDAC-al meg telefonról. Filmezni is tökéletes meg játékra is nem csak minőségi zenehalgatáshoz. Minden részletet hallok meg úgy ahogy a szerző vagy alkotó kitalálta. Tévénél ugyanez a helyzet legjobb az ahogy a tartalom készítők kitalálták. Elsőnek furcsa volt a 50 meleg beállitás de csak az a tuti. De a legtöbb ember nem igényes úgy általában semmiben. Hulladékot esznek nuku testmozgással és csak bekacsolják este a tv-t hogy megnézzék az agymoso horror hiradot azt jovanazugy.. Ez általában jellemző az élet összes területén.
-
dropi
senior tag
válasz
Yodamest #89678 üzenetére
Érdekes amúgy, én nagyon sok tévét kipróbáltam már, és mindig megpróbáltam a szakértői beállításokat, Vhiktorét is mindig kipróbálom, most a C2-nél is, de számomra az úgy egyszerűen nézhetetlen a C2-nél is ugyanúgy, mint a többinél (bocs Vhiktor
).
Pedig próbáltam hosszabb ideig is, hogy szokja a szemem, de egyszerűen nem mentMeg itt is erőlködnöm kellett, hogy a feheregyensúlyt 0-n tartsam, ne állítsam hidegre (jó XSX-en hideg 20-on van).
Meg én szeretem a képjavítókat is, különösen a TrueMotiont, az nálam minden módban maxon van, SDR, HDR, DV, jaték, minden. Nekem ez a vajsima mozgás jön be, nem tehetek róla
Szal kíváncsi vagyok, mikor jön el ez az idő, és mi váltja majd ki, de várom szeretettel -
dropi
senior tag
válasz
wallace 234 #89669 üzenetére
Köszi, ezt kipróbálom majd, bár tartok tőle, hogy akkor az a "fényesség" tűnik el, amit az oledben annyira szeretek, ami nincs meg még a miniledben sem, hiába több a nit.
De megnézem minndenképp, köszi! -
so_ha
senior tag
válasz
Lajmund #89674 üzenetére
"lehet egy nagyon világos szobába nappal kell ez a fényerő"
Nem arra kell gondolni, ha 5.000 nitre képes egy kijelző, hogy így "végre" állandóan "kiégetheted a szemed", hanem hogy a fényerő növekedésével az energiahatékonyság is javul (ahogy ez G2 kontra G3-nál is tetten érhető), amivel az élettartam is növekszik. -
Yodamest
veterán
Én nem vagyok ellene annak sem, ha valakinek a vivid, dynamic kontraszt és társai jönnek be, én is így kezdtem amikor megvettem az oledet (erről még később). Ez ugyan az mint hifiben, valakinek a természeteshez közel álló, neutrális hangzás tetszik, valakinek meg az túl steril, unalmas és kellenek neki az erős kiemelések a spektrum bizonyos pontjain.
Mindazonáltal, ahogyan a magam példáján és a nagy egészet nézve is tapasztalom, ez inkább egyfajta megértési, megérési folyamat. Ha megnézed, mind hifiben, mind tv képbeállítások terén, azért akik komolyabban foglalkoznak a témával, mindig oda jutnak a nap végén, hogy a minél természetesebb lesz a jobb megoldás. Ez egy folyamat része, aminek végén ez a konklúzió, csak nyilván aki még a folyamat elején, közepén jár, ezt nem fogja megérteni, mert nem tart ott. Nem véletlen, hogy helyi példával élve, Vhiktor sem vivid módban nézi a tv-jét, hanem a lehető legtermészetesebb beállításokon, ez egy következménye annak, hogy valószínűleg rengeteg tapasztalatra tett szert az évek során és ide jutott a végén, mindenki ide jut a végén. Komoly hifisták sincsenek olyanok, akik beasts fejeseken hallgatnának zenét, hanem csak a minél természetesebb játszik egy ponton túl már.
De mondom, én megértem, nekem is kellett hozzá kb fél év, hogy ide jussak a beállításokkal és rengeteget tesztelgettem, mire (láss csodát) magamtól is teljesen azokra a beállításokra jutottam végül, amiket Vhiktor is közzétett a videójában, mint "helyes" beállítások. Illetve zenében is ki kellett próbálnom hozzá ezt+azt, mire megérkeztem arra a pontra, hogy végső soron a legkellemesebb mindig a legtermészetesebb hangzás lesz, ezért használok HD600-at és HD660s-t. (kb legneutrálisabb fülesek 500$ alatt)
-
Lajmund
őstag
Nem tudom lehet egy nagyon világos szobába nappal kell ez a fényerő de engem tegnap este a netflixen a fehér irás sorozat inditáskor is megvakit meg ha olyan a jelenet DV-be. És "csak"c2 van itthon. Engem pl ez a nagyobb lesz a fényerö valahogy nem izgat. Kíváncsi vagyok milyen újítás lesz még. Csak a holografikus kivetítést tartom nagy ugrásnak vagy a 200" 30K vagy ilyesmi. Ha teli lennék mégjobban se motiválna a nagyobb fényerő váltásra.
-
so_ha
senior tag
válasz
alaves #89668 üzenetére
Partz írta májusban: "2024-re az LG Display 3.000 nit csúcsfényről beszélt 2023 elején, ezen felül fényerőben a következő 2-3 évben nagy ugrás várható oledeknél ..."
"Eredetileg a 10.000 nitet célozták meg a hdr bevezetésével, apránként lépkednek előre. Nemrég jelentette be a Sony az új BVM-HX3110 grading monitorát, ami a BVM-HX310-et váltja. Az új monitor 1.000 helyett már 4.000 nitre képes, ez egy dual-layeres lcd monitortól brutál teljesítmény. Lassan ez lesz az új standard."
-
Lackó1984
tag
válasz
Lackó1984 #89626 üzenetére
LG ügyfélszolgálat azt írta, hogy áramtalanítsam a tévét. Ha nem javul meg küldenek szerelőt.
Azért én még beállítok egy router a közelébe, és megnézem úgy milyen.
A magic remote is vacakolt a legutóbbi frissítest követően. Írta is hibaüzenetben, hogy instabil kapcsolat, újra kellett parosítani. Aztán megint.
Ezeken is egy modulon van a wifi meg a BT? -
hunspikey
őstag
válasz
wallace 234 #89669 üzenetére
Természetesen van YouTube premium előfizetésem, mégis szürke az opció, sőt ha nyomni akarom hibát dob : ez a funkció most nem elérhető
Meg mernék esküdni hogy korábbi firmware-rel ez még ment.
-
wallace 234
őstag
C2 nél ha le veszed az oled fényt 25re és a maximális fényerőt maxra állítod, akkor olyan lesz tv mintha oled fény 80 ra téve. Bár kinek mi tetszik, 80 as oled fényen ki kapcsolt maximális fényerővel is kb hasonló élményt kapsz. Csak itt a tv másképp kezeli az ablt. Mint 25 ös oled fényen.
Másik hozzá szóláshoz a YouTube prémium ki kapcsolt képpel is működik. A C2 ön.
-
alaves
addikt
válasz
Vhiktor #89659 üzenetére
Az egy dolog, Vincent-nek is van egy 'videjáúja', amelyben a környezeti fényt méri tárgyakon ('outdoor' is).
"Szerintem nyugodtan lehet nézni a jövő microLED TV-jén több tízezer nites színfényerővel és az adott videóanyagban hozzárendelt fehér fényerővel, napi több órában sorozatokat DV-ben" Meglátjuk mi lesz belőle... (az idézőjel nem véletlen) -
-
dropi
senior tag
válasz
Yodamest #89662 üzenetére
Na ez tök jó hasonlat volt amúgy, hogy
"én amondó vagyok, hogy akkor jó a fényerő, ha azt érezzük, hogy olyan a kép felülete, fényerő kisugárzása, mintha egy festményt néznénk, tehát nem "világít" kifelé alapjáraton, hanem csak úgy "van", mintha nem is tv képernyő lenne, hanem egy falon lévő festmény."
Mert én pl pont nem így gondolom, de attól meg tök jól megfogalmaztad.
Én imádom, ha világít és lerobbantja a fejem a piros. És én készséggel elismerem, hogy nem ez a megfelelő technika akkor, HA azt szeretném, hogy minél természetesebbnek tűnjön, amit nézek, meg a többi ilyen "ahogy a rendező megálmodta" dolog. Ahhoz kell a kalibrálás, meg a filmmaker, meg a 30-as SDR.
Nekem csak azzal van bajom, hogy vannak, akik szerint mi (mert itt tuti nem én vagyok az egyetlen, aki úgy szereti a beállításokat, mint én), valamit szarul csinálunk, mert nem úgy nézünk tévét, ahogy mások.
Tökre elhiszem, hogy nektek a festmény megoldás tetszik, nekem meg a neonváros Vegasban -
lajbii
tag
Üdv. C3. Tulajoktól kérdezném hogy a DTSX hang kódolatlanul erősitőre küldve Hdmi-vel DTS- ként vagy valóban DTSX-ként jelenik meg az erősítőn. Azaz valós DTSX hangal szólal meg erősítőn? Vagy még mindig csak az asztali mediaplayer kiváltsága a valódi DTSX?
-
Yodamest
veterán
válasz
dgyuri0123 #89660 üzenetére
Akkor már én is hozzájárulok a statisztikához, nálam az s95b:
HDR & SDR filmmaker módban van, mindkét esetben a gyári preseten semmit nem változtatva.
Így a hdr az ugyebár 100-as fényerőn van, de az ilyen extra dynamic kontraszt és hasonlók, amik a vivid módra jellemzőek offosak, szóval nem világosítják túl a képet. Az sdr fényerő valami 35-40 körül van asszem gyárilag filmmakerben, sőt ebből még le is vesz kicsit az automatikus fényerőszabályzás, ami a presettel automatikusan bekapcsolódik, szóval mivel "ahhoz tartozik" így nem nyúltam bele abba sem. Illetve azért sem, mert nagyon tetszik így a kép, pont annyiit vesz még vissza sötét szobában a fényerőből, hogy azt természetesnek érezzem.Nekem ez így nagyon bejött, de általánosságban tv-től függetlenül is én amondó vagyok, hogy akkor jó a fényerő, ha azt érezzük, hogy olyan a kép felülete, fényerő kisugárzása, mintha egy festményt néznénk, tehát nem "világít" kifelé alapjáraton, hanem csak úgy "van", mintha nem is tv képernyő lenne, hanem egy falon lévő festmény. (nyilván a hdr csúcsfények ez alól kivétel)
Se nem szabad, hogy "világítson" kifelé, mert elvesz a természetességből és fárasztja is a szemet, illetve az sem jó, ha túl sötét, mert az meg már szintén nem lesz természetes hatású, de ezt lehet érezni a filmbéli jeleneteknél, hogy tényleg olyan valósak-e.
-
szkutyi
addikt
válasz
Vhiktor #89659 üzenetére
Tegyük hozzá addig amíg új...aztán van olyan amit már alig látni.xd
.de ezzel azért vitatkoznék.marmint nem a tényekkel amit megosztottál hanem hogy elég vagy sem az 1000nit...
Mert ugye nem mind1 hol van az az 1000nit...kint a napfényben az 1000nites tv-t csúcson járatva is alig lehetne latni, viszont egy szobában már lehet kiveri a szemed.fordítva ugyan ez..a közlekedési lámpa a szobában fejbe vágna....
-
Vhiktor
Topikgazda
Egy kis érdekesség azoknak akik szerint mindenre elég az 1.000 nit. A közlekedési lampa piros jelzése 9.000 nit míg a zöld 19.000 nit körül van
-
dropi
senior tag
válasz
dgyuri0123 #89657 üzenetére
Akkor sztem az LG-nek is kéne írnod egy komoly lecseszős levelet, mert ott akkor mindenki Ferrarival hajt a szántásban, tekintve hogy a gyári érték is 80, sőt sport módban 100. Arról nem beszélve, hogy ők sem tudják, hogy más módban nem szabad nézni ezeket a tévéket csak filmmakerben, sőt, valami őrült pénzhajhász terv részeként, még a streaming szolgáltatók appjait elérhetővé teszik.
-
dropi
senior tag
válasz
dgyuri0123 #89651 üzenetére
Na, erről beszéltem
Sztem teljesen rendben van. Az a különbség, hogy sztem a tied is rendben van, ha az neked oké. Meg amúgy mindenkié sztem rendben van, ha neki oké, és ő úgy szereti. Tudod mi nem oké? Megmondani, hogy kinek milyen tévét kellene venni
S@c@: Én Alin láttam.
-
dgyuri0123
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- Onkyo Tx-Sr508 7.1,hdmi
- Epson EB-1776W projektor / 3LCD / 3000 Lumen / 1280x800 / aut. trapézkorrekció / 1713 óra
- Pioneer SX-229
- APPLE Airpods PRO 2 , Airpods 4 Airpods Iphone 13 14 15 16 Bontatlan Új DEÁK TÉRNÉL AZONNAL Átvehető
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Dell Alienware M17 R3 Gamer notebook - i7 10750H 16GB DDR4 1TB SSD RTX 2070 8GB WIN10
- AKCIÓ! LG 27MP58VQ-P 27 FHD 75Hz 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF / M920T tower -Számla, garancia, WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest