Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OLED TV topic
- Egyelőre jegeli az Intel felvásárlását a Qualcomm
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amazon Kindle
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#94529552
törölt tag
válasz hunspikey #33 üzenetére
Végre megkezdődött a komolyabb árcsökkentés, így tovább! Árhuszárvágás LG-módra
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #36 üzenetére
LG65EG9600 lett. Tetszik a hajlított kivitel
Már egy ideje szemeztem vele, sőt meg is rendeltem nyár elején de nem tudták leszállítani.
Most 600 000Ft-tal kevesbbért vettem meg. Ennyit csökkent az ára négy hónap alatt...Korábban és is megállapodtam magammal hogy 75" lenne az ideális méret, de most jó lesz ez is az eddigi 50" helyett. Egy őskövület régi LG 720p plazmám volt, most múlt 9 éves Legalább visszahozta az árát
Szóval kihagytam a 1080p, SMART és 3D váltásokat. Egy teljesen új viágba csöppentem evvel a TV-vel most, nagyon tetszik a képe és a használhatósága is. Gyakorlatilag nem tudok leakadni a 4K YT csatornákról. Brutál jó. Ez is olyan dolog, hogy amíg nem láttam 4K tv-n nem igazán értettem mi a felhajtás... Látni kell hogy elhiggye az ember.
Ma vettem egy rakat 3D BluRay-t (Fury Road, Pacific Rim ..) este mozizás lesz!
Teszt lesz, ha minden igaz Elefant megtisztel egy látogatással
[ Szerkesztve ]
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #41 üzenetére
Passzív, de mivel 4K a TV alapfelbontása ezért veszteség és vibrálás mentes is a 3D. Szóval igen, öröm boldogság
Sajnos a BluRay lejátszóm bemondta az unalmast, így csak tékás anyagokkal tudok élvezkedni
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
limpi
aktív tag
válasz hunspikey #43 üzenetére
Sziasztok!
Azt az eljárást ismeritek, hogy "közelebb ülni a TV-hez"?
Most nem szemétkedni akarok, de nekem fordított problémám van, 40-43" méretben találok csak nagyon nehezen igazán jó minőségű "csak" full HD TV-t...
Nekem az kéne, hogy ilyen méretben gyártsanak OLED TV-t és már kiforrott technológiával. Nagyobb azért nem jó, mert nem tudok elég távol ülni hozzá (kis szoba van berendezve nekem házimozinak és a TV-t egy napozóágyból nézem).
Szóval szerintetek mikorra várható, hogy lesznek majd már jó OLED TV-k kisebb képátlóval is? Van már ilyen legalább tervbe véve?[ Szerkesztve ]
<:v)
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #43 üzenetére
Igen, passzívan de egy 4K képbe kódolva veszteségmentes a 3D-je!
Tűéles annak az űrjhajónak minden részlete
Ugyanakkor ma néztem a Gravitációt 3D-ben, az egy ratyi! Persze lehet hogy rossz rippet szedtem, de az pl. hogy az elején nem a főszereplők vannak fókuszban, hanem egy közeli dobozon van az éles pont elég nagy hibának tűnik. Messze nem olyan igényes a 3D fókusz mint az Avatarban, ahol a lényegen van...
Remélem azért lesz még más jó 3D film is az Avataron kívül. Bár, igazából nem bánom azt se ha nem, "sima" 1080p és pláne a 4K amúgy is fantasztikus ...
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #54 üzenetére
Semmi nem látszik sötétben. Meg nem mondod hogy ki van-e kapcsolva a TV vagy csak fekete rész van a filmben! Lehet állítani a logó megvilágítását, amit persze levettem nullára. Így tökéletes a feketéje
Oblivion nagyon ütős rajta! Azt viszont már az is lenyilatkozta (ha jól emlékszem) aki gradingelte(utómunkázta) a filmet, hogy elvileg ott nem kellene látni a hátteret csak feketét. Ezt azért mondom, mert referenciára kalibrált OLED-del láttak ott részleteket, holott nem kellett volna Enyém még nincs kalibrálva, sajnos valami gebasz volt az xRite i1Display Pro-val tegnap Nem tudta lemérni a fekete szintet
Ugyancsak tegnap néztük a Crood-ékat, abban van bőven sötét jelenet. Erölködés nélkül megoldotta, ahogy pedig utána a családnak kinyílik a világ és megjelennek a színek a filmben, magam is csak kapkodtam a fejem! Közelebb is ültem (féltávra) hogy tudjak gyönyörködni a részletekben
Arra emlékeztet, amikor először lett HD plazmám és filmeim, akkor is azt találtam, hogy a részletes kép miatt kényelmesen közelebb tudtam ülni mint annó a ratyibb felbontású SD anyagokat nézve. További plusz, hogy itt a plazma - engem zavaró - villogása sincs meg az egyes árnyalatokban, hanem "stabil" a képe.
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #53 üzenetére
Több helyen olvastam, hogy az a teszt messze idejétmúlt már ... Az biztos, hogy ami a vidóanyagban pixel benne van, azt ez a TV kiteszi oda ahová való, azonnal. Azt számonkérni, hogy ezen felül kitaláljon valami tartalmat ami igazából ott sincs, hát
Azért persze megpróbálja, be lehet kapcsolni a különböző mozgásjavításokat amik nekem nagyon be is jönnek. Ezek pl. a plazmánál a vezérlés miatt eleve mennek valamilyen szinten folyamatosan.
Ugyaanakkor. nincs LCD késleltetése, plazmás utánvilágítása vagy kroma hibája
Tegnap a kalibrálás okán sokat volt fent windows desktop, jellemzően fehér ablakokkal, semmi nyomot nem hagytak, illetve az ablakokat mozgatva sem jelentkezett semmi szellemkép vagy sávosodás mellettük. Szóval bátran használom PC munkára is, nem rossz felület fejlesztésre sem
[ Szerkesztve ]
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #52 üzenetére
5 IRE-nél nem jelentős a szélek sötétedése, 10-nép pedig már egyáltalán nem látható. Az alatt jön inkább ki, csináltam fulscreen RGB képeket 161616 - tól 272727(ha jól számolom ez az 5 IRE) - ig.
Sajnos nappal tudtam csak fényképezni, ott nem sok látszik a sötétítők mellett beszűrődő fénytől. De szabadszemmel azért kivehető volt. Sajnos ehhez már kevés az én pár éves bridge (Panasonic ) fényképezőgépem. Ez is mutatja azért, hogy nem olyan mellbevágó ez a probléma ...
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #58 üzenetére
Van a Pi Életéből, pont arról a jelenetről is HDR részlet
Brutál, amúgy is a kontraszt, de így a világos részek még egy fokkal durvábbak. Sajnos nagyon kevés HDR anyag van még.A második legszembetűnőbb tulajdonsága a TV-nek, hogy nappal sem fakul semmit a képe. Ez részben a fényerő, részben a szuper brutál antireflekciós bevonat érdeme. Még direkt napfényben is éjjfekete marad a felülete, semmi szürkülés
Ha jól tudom, a HDR az 10bit per pixeles UHD anyag, a TV simán lejátsza, de Intel 4770R(legerősebb Iris Pro) akadt tőle
Most azt tervezem, hogy összerakok egy korrekt HTPC-t HDMI2-vel. Erre bizony GF950 vagy afeletti kártya kell. Sokan beteszik a legdurvábbat, mert 4K-ban a MadVR megeszik gyakorlatilag bármilyen videókártyát ...
Szép új világ lesz, HTPC TitanX-szel
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
PuMbA
titán
válasz hunspikey #60 üzenetére
"Ez egyébként számomra felfoghatatlan, hogy miért kell ilyen PCs hardware egy picit több pixelhez."
Nem kell erős hardver hozzá A lényeg, hogy a videókártya tartalmazzon olyan hardveres gyorsító egységet, amely tudja dekódolni a HEVC videókat és direkt erre találták ki / optimalizálták kevés fogyasztással. Az említett Core i7 integrált VGA-jában nincs ilyen és önmagában a processzor természetesen nem elég, mert nem célhardver
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #88 üzenetére
"Megfigyelhető, hogy az 1050-es kapott értékhez nagyon közel van a mágikus 1024-es szám, ami kettő a harminckettediken - és a rossz hír az, hogy ez bizony per színcsatorna, azaz összesen 96 biten kellene tárolni a valós HDR-hez, úgy, hogy ne legyen árnyalatvesztés."
1024 az kettő a tizediken, nem harminckettediken A mostani 8 helyett 12 bit némi tartalékkal lefedi a jelenlegi és az 1000nit-ig tartó árnyalatokat. Azaz 36 bit per pixel. Persze ez még nem ad érdemi előrelépést a fokozatok között.
"Egyébként nem csodálkozom, mert valamikor nagyon fiatal koromban én még játszottam a Lighwave nevű 3D render progival, ahol volt Radiosity világítás, amihez egy HDR-ben tárolt fénymodel kellett, mert ebben volt benne a valós környezeti fénymodell és az bizony már akkor 48 bit / csatorna fájl volt!!! És ez erősen a kilencvenes évek dereka!"
Azok a régi szép idők! LW-vel csináltuk az első logókat, rövid spotokat helyi TV-nek Mekkora mágia volt még akkor a kockánként felvétel, hogy animáció legyen belőle
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Partz
senior tag
válasz hunspikey #88 üzenetére
Gyártók is hasonló számokat közölnek, utánaszámolás nélkül.
Lcd tv-kre 12-t mondanak.
Plazmákra, hdr képes lcd-kre, local dimminggel, 1000 nites csúcsfényességgel 15-öt. Ilyen pl. a Samsung JS9500. (a Dolby 4000 nites folyadékhűtéses csúcsfénnyel bíró lcd kijelzőt mutatott be)
Oled-re 20-at. A jövőre megjelenő oled tv-k már nem maradnak el nagyon az 1000 nit körüli csúcsfényességtől. Az ideiek kicsit 400 felett vannak, jövőre ezt közel megduplázzák.Jelenleg a hdr tv-k a hdr10-es szabványt alkalmazzák, ami a csatornánkénti 10 bitet jelenti (össz. 30 bit), ezt határozták meg a hdr szabvány minimumaként. A Dolby-nál ez az érték 12 bit (36 bit). Jövőre lesznek Dolby rendszerchippel szerelt tv-k, amik többek közt a 10-12 bites konvertálásért is felelősek.
Hdr-el kapcsolatban egyébként jelent már meg magyar cikk, bár részletek itt sincsenek, de egy jó általános leírás.
Ma megjelent egy cikk most angolul, jövőre mi várható oled fronton az Lg-től.
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #90 üzenetére
Akkor lehet hogy egyszer nálatok voltunk nagybudapesten, mi kis vidéki csóringerek (nekünk csak léptetős studió technikánk volt a kockázáshoz) valami anyagot felvenni??? Valami alagsorban voltunk egy hosszú utcán (bocs, akkori pesti helyismeretem )?
Milyen menő volt már amikor 40MB vinyót betettünk device-ként virtuális memóriának(?), hirtelen új távlatok nyíltak meg a LW-ben! Aztán meg az alső 030-as turbókártya, végül pedig a 060-as ... az 1200-asban...
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #98 üzenetére
A HDR pont nem az OLED-ekhez köthető marketing duma!
A Samsung tolta ki (meg a SUHD-t), hogy tudjon alternatívát mutatni a végtelen kontrasztú OLED-nek.
Csak a pontosság kedvéértHasznált 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #96 üzenetére
Ajánlanék egy cikket a HDR-el kapcsolatban azoknak, akiket a téma mélyebben érdekel, angolul olvas és rendelkezik némi szakmai jártassággal. Ebből kihámozható, hogy például a Dolby hogyan igyekezett "emberkísérletekkel" meghatározni a szerintük a képmegjelenítőkkel elérni kívánatos fényességi dinamikatartományt, ezt aztán milyen elektro-optikai transzferfüggvénnyel lehet kódolni, és milyen problémák merülnek fel a HDR-el általában.
Én egyébként nem gondolom, hogy a HDR "parasztvakítás" lenne. Sőt, szerintem sokkal fontosabb előrelépést hoz majd a képminőség javításában - a megjeleníthető színtér növelésével egyetemeben -, mint a képfelbontás növelése, mely utóbbinak nem sok értelme van az emberi szem felbontóképességének és a szokásos otthoni terekben előállítható képméret korlátai miatt.
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #113 üzenetére
Csak neked (mert fotós vagy), és tényleg utoljára, hogy a HDR nem lufi...
Itt egy újabb cikk, ami a számodra ismert blende (f-stop) értékek szerint is értelmezi a HDR szabvány célkitűzéseit.
És egy nagyon is valóságos példa, hogy miként javítja a HDR a kép élvezhetőségét. Bizonyára láttál már focimeccset amikor a pálya egyik fele szikrázó napsütésben a másik fele meg a lelátó árnyékában van. Ilyenkor a pályát totálban mutató kamera vagy a közvetítés kezelője állandóan szenved, ha a napsütéses oldalról átkerül a labda az árnyékos oldalra vagy fordítva, mert a mostani TV rendszer dinamikájával (kb. 9-10 blende) képtelenség megoldani, hogy vagy az árnyékos oldal ne legyen tök sötét (alul-világított), ha a napos oldalon zajló játék jól látható, vagy a napfényes oldal ne legyen túlvilágított, ha az árnyékos oldalon zajló játék élvezhető. Ez a probléma azonnal megszűnik a HDR TV rendszer dinamikájával (kb. 15-16 blende).
-
krx21
nagyúr
válasz hunspikey #122 üzenetére
+1 Egyetértek...
Viszont ha egy ilyen rendszer megvalósulna (közelébe sem vagyunk) az persze nem jelentené azt, hogy a rendező ne játszhatna avval, hogy mit mutat meg és mit nem... Mint ahogy igen a csúcs fényerő ergonómiai hatása is környezeti fény és egyéni függő, azt több lépcsőben kell tudni majd egyénileg állítani...
Már jövőre látom is a ips panellal szerelt 1:700 kontrasztú lcd tv-ken a HDR matricát... (már most is van...)
Na, ez az a vicc, amiről én beszélek... -
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #122 üzenetére
Valóban, a Dolby Vision a teljes videoképet felvevő, feldolgozó, terjesztő és megjelenítő infrastruktúrát úgy képzeli fejleszteni, hogy az a 24 blendényi az ember által a pupillaadaptációval érzékelhető dinamikatartományból 19-et képes legyen reprodukálni a képernyőt néző számára. Ezt mutatja az ábra, amit a #112-es bejegyzésemben megtalálsz. Ennél kevésbé ambiciózus a maximum 1000 nit csúcsfényességű képernyővel kalkuláló Ultra HD Blu-ray mastering ajánlás.
De nem értem, miért lenne ez baj? Miért baj, hogy a ma már simán 15 blendényi dinamikájú kameraképet teljes egészében meg lehet jeleníteni a néző képernyőjén, és nem kell azt konverzióval vagy bármi más módon dinamikában 10 blendényire csökkenteni, csak azért, hogy beleférjen a jórészt még a képcsöves TV-khez illeszkedő műsorterjesztési csatornákba. Pláne, hogy már léteznek a képernyő technológiák (lásd OLED) sőt már vetítők is, amikkel megjeleníthető a kellően széles dinamikájú kép.
Persze hogy zavaró a szemünknek, ha gyorsan kell alkalmazkodnia egy hirtelen fényességváltozáshoz, de könyörgöm ez a való életben is így működik. Ha egy sötét szobában tágra nyílt pupilláim előtt valaki felrántja a betűző napfényt addig eltakaró sötétítőfüggönyt, akkor Én is a szemem elé kapom a kezem. Mi van, ha a film alkotója pont ezt a kellemetlen érzést akarja érzékeltetni velünk? Ahhoz már kell az 1000 nit! Azt írod, hogy számodra elképzelhetetlen, hogy azt a leírt jelenetet HDR felvevővel vegyék fel és azt HDR TV-n nézd. Akkor képzeld el, hogy a valóságban látod a sötétbőrű fiatalember arcát és körülötte az erős fényt. Biztos vagyok benne, hogy szemed gond nélkül látja az arc minden árnyalati részletét, és elviseli a körülötte azt az erős fényt is.
Miért is a filmkészítés két lábbal tiprása, ha kevesebb korlát áll az alkotók előtt a valóság ábrázolására? Hogy ne tudnának alkotni az operatőrök csak azért, mert túlléphetnek az egyre kevésbé használt film adta kereteken? Már ne haragudj, de ez nonszensz.
Szóval ez innentől már ez nem szakmai, hanem bármiféle racionalitást nélkülöző hitvita, amiben Én nem veszek részt.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #125 üzenetére
Szerintem meg a filmalkotók szíve joga, hogy mit használ ki a számukra adott technikaii lehetőségekből. Ha akarja, bárki reprodukálhatja a mai technológiával ugyanazt, amit Lumiére fivérek.
Szerintem meg nem szükségtelen a HDR, mint fejlődési irány, mert - ahogy ezek szerint Te is elismered - a való világ képei tökéletesebben reprodukálhatóak vele. Nem is értem, követeled az ugyanezt szolgáló Adobe RGB-t (egyébként már a mai OLED TV-k is képesek 90 százalékos CDI-P3 gammut reprodukálására, ami az Adobe RGB-vel nagyjából azonos, csak zöldben kicsit kevesebb, vörösben meg több) meg a 4:4:4-et (ezt is tudják már a mai képmegjelenítők, átviszi a HDMI szabvány 4K/60p-ben is, és ígérik, hogy az Ultra HD Blu-ray egy későbbi szabványfrissítése után lesznek ilyen tartalmak is), csak éppen a HDR-el nem vagy kibékülve.
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #128 üzenetére
A 15 blende elég lenne, de a jelenlegi (még nem HDR) digitális moziszabvány (DCI-P3) csak 11 blende, a televíziós és Blu-ray (Rec.709) szabvány gamma EOTF-el pedig csak 10 blende dinamikát tesz megjeleníthetővé. Na pont ezért kell, hogy a teljes lánc a néző által látott képernyőig HDR legyen.
A linkelt képekről pedig tudjuk, hogy pont azért "természetellenesek", mert csak összenyomott dinamikával jelenhetnek meg a nem HDR képernyőnkön.
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #131 üzenetére
"A kérdés csak az, és itt jönnek be a szabályok, hogy melyik csúcsfény képességű megjelenítőre készült a mastering alatt a cucc - azaz másszóval milyen transzver (gamma) görbét használtak a mastering alatt."
Nem véletlenül rögzíti az SMPTE 2084 szabvány a HDR vagy másként PQ EOTF-et. Nyilván ezt kell alkalmazni a mastering és az otthoni képernyő esetében is, hogy ugyanazt lássuk mindenhol. Ez ráadásul az eddigi gamma 2.2-2.4 görbétől eltérően már az emberi látás fényességtől függő árnyalatérzékelésének megfelelően finomabb felbontást tesz lehetővé a sötétebb tónusoknál, mint a világosabbaknál, vagyis azt a 10 vagy 12 bitet is jobban lehet kihasználni, hogy a finom árnyalati eltéréseken ne lássunk kontúrosan elváló lépcsőket, azaz sávosodást.
-
Partz
senior tag
válasz hunspikey #157 üzenetére
Sokan mondogatták, hogy ennek nincs jövője mert milyen költséges, és még mielőtt kiforrna a technológia halott lesz. Ezt nem hiszem, mivel dollár milliárdokat költ a következő pár évben az Lg mellett a Samsung is az oled fejlesztésekre, az állami támogatás mellett. Itt a cikk egy magyar portálról. És itt nem csak a tévé iparra kell gondolni, hanem számos egyéb területen ebben látják a koreaiak a jövőt.
77" méretben már most is gyártanak paneleket, én 2 évre tippelek, hogy 2 millió alá essen. Jövőre állítólag tervez az Lg 99" méretben is ilyen tévét.
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #195 üzenetére
A HDR lényegéről szóló vitát, mintha már lefolytattuk volna a topic elején, de úgy tűnik, Te nem nagyon fogtad fel az abban elhangzott érveket, és továbbra is olyan kijelentéseket teszel, ami komoly ismerethiányról és hozzá nemértésről tanúskodik.
1. HDR megjelenítésre alkalmas megjelenítők nélkül nincs HDR megjelenítés, úgyhogy az nem "egy marketing baromság"
.
2. Egy plazma TV (ami már nem is kapható) képernyője hiába tudna 12-13 blendét, ha nem tud HDR tartalmat fogadni, mert nincs hozzá azt értelmező bemenete és nincs benne implementálva az a PQ EOTF, ami a HDR jelből HDR képet csinálna.3. A HDR előttig a mastering oldalon sajnos pont azért voltak kénytelenek lebutítani a dinamikát 10 körüli blendéig, mert a szabványokat (a gamma 2.2-öt, a 8 bites színfelbontást és egyebeket) még képcsöves TV-k szerény képességeihez alakították.
Január 6-án nyílik a CES, ahol az UHD Alliance bejelenti, hogy többek között a TV-nek mit kell majd tudniuk, hogy teljesítsék a "Premium UHD" specifikációt (benne az HDR megjelenítést). A megjelenítőknek várhatóan 15 blendényi dinamikát kell majd tudniuk, de vita volt, hogy ezt "honnan számolva" teljesítsék. Az OLED TV-ket gyártó LG nyilván a készülékei által előállítható abszolút mély feketéből kiindulva felfelé szerette volna számolni ezt a 15 blendét, míg az LCD TV gyártók, akik számára nem gond az 1.000 nit fénysűrűségű képernyő előállítása felülről lefelé kívánták számolni a 15 blendét. Néhány hét és kiderül miben egyeztek meg.
-
qqzs
őstag
válasz hunspikey #216 üzenetére
Lehetne egy kérdés amatorkent meg oled téve vásárlás előtt. Kicsit az eset 1 analogiajara.
Néha eszembe jut amikor a szepen kalibralt monitoromon amin a tesztabran szépen elkolonulnek a fekete/sötétszürke és fehér/vszurke arnyalatok és fotós munkára tok jól be van állítva akkor mikor filmet néztem rajta mégis mindig tekertem fel a fenyerot mert a film sötétben játszódó jeleneteinel a részleteket nem lattam rendesen és kellemesebb volt szurkeben látni a részleteket mintvfeketebe. Oleden ezt hiába fogom tenni mert a fekete fekete marad.
A másik meg amikor a képen van egy világos ablak pl hiába jeleníti meg az oled az árnyékos rész részleteit ha úgyse látom mert szemembe világít az ablak.
Lehet csak a szemem rossz de ezek nem valós aggodalmak? És lehet nekem lcdnel kéne maradnom?Eladó: GTS450
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #216 üzenetére
Te tényleg nem velem vitatkozol. Te valami teljesen értelmetlen szélmalomharcot vívsz a megvalósuló HDR minőségű képmegjelenítés ellen. Talán abból fakad mindez, mert úgy gondolod, Te megvetted életed Panasonic plazma TV-jét, aminél szerinted nincs tökéletesebb, és most itt álljon meg a világ, illetve csináljon olyan HDR-t, ami azon is működne (ez lenne ugye az általad üdvösnek vélt "Eset 2."), de ez lehetetlen.
Nos rossz hírem van, nem az "Eset 2." fog megvalósulni, és Te magad is tudod, hogy miért. Le is írod: mert a majdani kb. 15 blendényi dinamikatartományt EOTF-ként a hagyományos gamma görbét és színcsatornánként 8 bitet alkalmazva a kép finom árnyalati átmenetei kontúrosan szétváló lépcsőkre bomlanának (sávosodás), ami még az egyszerű nézők számára is ocsmány képhibának látszik. Na ez vitathatatlan! Amúgy tényleg lehetne az említett nagy dinamikatartományt az eddigi gammára alapulva akár sávosodás nélkül is reprodukálni, csak akkor 16 bites felbontásra lenne szükség, amit a fényesebb képtartományban nem lehetne kihasználni, és a műsorterjesztési csatornák sávszélességének pocsékolása lenne.
Amúgy a bejegyzésed hemzseg az önellentmondásoktól és annyira zavaros, logikátlan, hogy képtelenség érdemben reagálni rá.
A 3. pontomra, hogy a képcsöves TV-k szerény képességeihez alakították eddig a TV szabványt, kijelented, hogy az tévedés.Mármint miben tévedek? Érvelés helyett elkezdesz oktalanságokat fejtegetni, arról, hogy az OLED TV-nek végtelen a dinamikája (nem az), mert az IRE 0-ra 0 a fénykibocsátása. (Emlékeztetőül: a matematikában nem értelmezett a 0-val való osztás.) Aztán persze rájössz, hogy IRE 0 közelében nincs mit megjeleníteni.
Aztán általánosságban megállapítod, hogy "a mestering sosem függött attól, hogy min nézed". Nem is értem, hogy akkor miért szigorú szabványok szerint kalibrált monitorok előtt ülve végzik ezt a tevékenységet?
Aztán kijelented, hogy egy filmalkotói szándék szerint keményre kontrasztosított képen, ha az HDR lenne, láthatóak lennének olyan árnyalati részletek, amik most nem, ezért a HDR kép lapos (már ha jól értem zavaros fejtegetésedet). Nos, az alkotó az utómunka során a HDR képen is olyan részleteket tesz láthatóvá, illetve tüntet el, amiket csak akar (a lehetőségei korlátain belül). Vagyis pusztán az, hogy nagyobb dinamikát, és több részletet jeleníthet meg a nézők számára csak növeli az alkotói szabadságot és nem szűkíti.
A hozzászólásod zenitjén pedig megállapítod, "hogy a HDR most is velünk van ha akarják ott hollivúdban - illetve arról hogy teljesen felesleges mert az operatőri - fényelői munka pont ellene megy jelen pillanatban is. Nem akarnak HDR képet mutatni. Ha akarnának akkor nem lenne kiütve a háttér fehérrel, és nem lenne bedöntve minden árnyék mint az állat a mostani anyagokban." Hogy mi van? Ez valami konteó? Hollywood nem akar HDR-t, mert ... miért is? Azért mert még nem láthattál HDR mozit - hacsak nem jártál Hollandiában a JT Eindhoven vagy a JT Hilversum valamelyik Dolby Cinema mozijában, ahol egy sor ilyen filmet vetítenek már (Sony PIXELS, Paramount Mission: Impossible Titkos nemzet, Universal Everest, Lionsgate Az éhezők viadala: A kiválasztott (II. rész), Disney Tomorrowland, Pixar Agymanók) - attól azok még léteznek. Szóval, honnan veszed ezt a sületlenséget?
Szóval el kell, hogy keserítselek, de az "Eset 1." fog bekövetkezni. Abból a 20 blendényi kameraképből, ha nem is mind, de pletykák szerint 15 blendényi (majd január 6-án kiderül, milyen képernyőfényesség-tartománnyal) megjelenik majd az arra alkalmas TV-k képernyőjén illetve projektorokkal vetített vásznakon, finom árnyalati részletezettséggel, várhatóan a Rec.709-nél már nagyobb színtartománnyal (kezdetben talán csak DCI-P3 aztán majd valamikor Re.2020). És mindezt azért, mert a valóság tökéletesebb képi megjelenítéséhez (és egyénként a való világ hangjainak leképzéséhez is) KELL AZ ÉRZÉKSZERVEINK ÁLTAL FELDOLGOZHATÓ DINAMIKATARTOMÁNY!
[ Szerkesztve ]
-
qqzs
őstag
válasz hunspikey #268 üzenetére
4K elsore SD-ben jott, varni kell par percet mire HD lesz es csak teven lesz 4K az a 24 db anyag ami van.
Neztem parat de nem dobtam hanyatt magam tole igaz meg csak desktopon neztem 3K monitoron
ugyfszolgalat azt mondta majd beindul az csak varjak mert meg ujak vagyunk most csoportositodik at a vilagsavszelessegde ingyen lehet egy honapot probalni paypallal is
[ Szerkesztve ]
Eladó: GTS450
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #296 üzenetére
Első TV-n néztem, de fényképezni ott is nehéz volt. Ott, anélkül is látszottak a hibák.
Sőt, én csináltam AVforums-ra 16 - 27 RGB 4K slide-okat Azok pontosabbak mint az IRE-s %, 272727 az 5%. AVS lemezen én nem találtam meg a 1-5% képeket...Ezen a mostanin nem láttam problémát filmnézés közben, így nem is nézegettem már rajta tesztképeket.
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
-
cszn
őstag
válasz hunspikey #331 üzenetére
Hát, ha jól értettem, akkor nem homogenizálódik, tehát mindig jelen van, csak nem látod. Itt egész jól belemennek a részletekbe és kiemelik többször is, hogy ugye itt olyan hibáról beszélünk, amit más tv idáig meg se tudott jeleníteni. Mindenesetre több helyről láttuk már, hogy 10%-on még eléggé látható, ami szerintem gáz. Ugyanakkor én még nem láttam élőben, úgyhogy tudja fene idegesítene e.
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #353 üzenetére
Nem tudom. Fotós grafikus-művész cimbi jött és lőtte a fotókat. Nem tekergetett különösebben semmit A legnagyobb gond az volt, hogy látszottak a pixelek és ezért interferencia van a legtöbb képen.
Mondjuk ezekről a képekről nem derül ki hogy mennyit nem látunk a fekete árnyalatokból! Be nem égtek, gondolom inkább alul exponáltak lettek (? saccolok).
OLED 60, CONTRAST 88, BRIGHTNESS 54 ezek inkább világosabb beállítások. Utolsó képen az a becsillanás frankón erős is TV-n nézve.
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #364 üzenetére
Kösz, de engem konkrétan az OLED kalibrálás érdekel
Más technológia, más menürendszer stb.Nomeg, konkrétan nálam már befuccsolt egy kalibrálás ezekkel az eszközökkel. Látszólag nem tudta megmérni(stabilan) a feketeszintet és feladta többszöri próbálkozásra is a DispCalGui a kalibrálást
Szóval nem véletlenül várom a konkrét eredményeket
[ Szerkesztve ]
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
qqzs
őstag
válasz hunspikey #404 üzenetére
Koszi, leesett mar mi ezek a pontok.
Szerintem a 9000K az mar nem feher hanem kek. a 6500 is mar majdnem faj a szemem mintha hegeszto ivbe kene neznemallein: de akkor nincs visszajarkalas a filipshez megszokasi ido alatt !! Es ne felejtsd hogy a philipsnel meg a ambilight is rontja a valosagot Egyebkent milyen beallitason nezted a philiset? hogy hivtak a picture beallitas (cinema standard vivid vagy nem tudom ott mik vannak)
Partz: kalibrinek calman van
[ Szerkesztve ]
Eladó: GTS450
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #409 üzenetére
Ez úgy hangzik mint egy újabb sikersztori a kalibrálással
Ahogy itt olvasom, nem győzitek kalibrálás után visszaállítani a TV-ket, vagy már konkrétan az eladáson gondolkodtok
Én ezekután maradok inkább a saját beállításoknál és élvezem továbbra is
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz hunspikey #439 üzenetére
Nem igazán gyakorlati probléma
Már most tudnak a 4K modellek valahol 320 nitet teljes képernyőn, 400 felett pedig lokálisan (25%). Rosszul emlékeztem a 200-ra...Az idei modellekben pedig már hozzák a 600nit fehér szintet, ami megfelel a HDR szabvány OLED spacifikációjának (>=540). Nomeg, nem igazi "use case" a teljes fehér képernyő HDR filmben
[ Szerkesztve ]
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
qqzs
őstag
válasz hunspikey #443 üzenetére
ez jo otlet, a vastaggal jelolt reszt kifejtened bovebben legyszi?
"le kéne tesztelned, hogy hogy emel ki a feketéből tesztábrával, ha mész IRE 1-től szépen mondjuk 10-ig bezárólag. Illetve gradienset is néznék, hogy RGB mennyinél bukik be.. Nem lehet, hogy az RGB range van rosszul megadva? Normál esetben 16-235-ig kéne látni (RGB)"
Eladó: GTS450
-
balisz
senior tag
válasz hunspikey #449 üzenetére
Persze, nem is úgy gondoltam hogy így csináljon vele bármit, csak a magyarázat miatt linkeltem be! Innen lehet letölteni az említett fájlokat.
A 16-os pedig a reference black. Gondolj bele, ha 16-235-ig tart a skála, akkor a 16-osnak kell lennie a teljesen feketének. Az ábrán is az van hogy 17-től kell villognia.[ Szerkesztve ]
-
qqzs
őstag
válasz hunspikey #451 üzenetére
mi az hogy villogjon?
ha pl egy feketebol feherbe atmenetet videon nezek ott is megtorik az egyenletes atmenet mintha bizonyos arnyalatot recserel masra. ez is megoldodik szerintetek kalibracioval?
azert erdekes ez mert foton egyenletes csak videon lattam eztEladó: GTS450
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gray Zone Warfare
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Hálózati / IP kamera
- OLED TV topic
- Egyelőre jegeli az Intel felvásárlását a Qualcomm
- Villanyszerelés
- iPhone topik
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- EGYBEN: Magnat Supreme 802 Mokka hangfalpár + Monitor Audio MRW-10 mélysugárzó + Panasonic SA-HE75
- Black Friday: Pro-Ject Tube Box DS2 Black For Sale
- LG (OLED77G29LA) 195CM 120HZ OLED SMART PRÉMIUM ! AKCIÓ!
- LG (OLED65C47LA) 165CM 4K 120HZ SMART OLED 2025 MODELL! AKCIÓ!
- LG (OLED65B29LA) 165CM 4K OLED SMART MODELL ! AKCIÓ!
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest