Hirdetés
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Bluetooth hangszórók
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz
CactuS #154485 üzenetére
Mondták, hogy jobb és bal ellejében van a motyó és gtk lehet, ha a nagyfeszültségű sérül, de alapból is költséges, mert jobb eleje töltő, bal eleje hűtő, meg valami vezérlés.
Jorus próbálnak jópofába átmenni, de az egyetlen szimpatikus ember jelenleg a TC-nél az Anti, pedig eleinte nagyon nem volt az, de a többiek, mint valami gyógyszakkör -
Doki16
addikt
válasz
CactuS #154498 üzenetére
Biztos, hogy csak valami üzleti nyerészkedés van a dologban. Kétlem, hogy pont ők találták volna fel a spanyol viaszt elektromos hatótáv tekintetében. Teljesen ellentmond a fizikának a két literes fogyasztás. Jelenleg az Ampera a leghatékonyabb hatótávnövelt elektromos autó és az sem megy el közel sem 1000 km-t. De ne legyen igazam, nagyon szeretnék 6 millióért egy benzines model 3-at venni 1000 km feletti hatótávval
-
Doki16
addikt
válasz
Tsebacsi #154495 üzenetére
Bődületes kamunak tűnik nekem ez az egész. Tele van lehet és valószínűleg meg elképzelhető dolgokkal. i3 Rex ugyanez az mégse megy el 1000 km-t. Főleg, hogy azt mondják féláron lenne a Model 3-hoz képest. Egy Corolla drágább lenne akkor már nála. Semmi valódi teszt nincs, csak találgatások.
-
Gaben92
őstag
Ha nem eliras a 95 E5 akkor egyröl beszelunk.
Mikor elöször tankoltam 98 E5-öt 95 E10 helyett akkor ugye nekem 7 decivel lejjebb ment a fogyasztasom. Aztan visszaolvastam a CT csoportban, es az emberek 90%-a nem vett eszre csak minimalis fogyasztasbeli kulönbseget a 95 es a 98 között (de ezek meg mind akkor irodtak, mikor mindkettö E5 volt).
Szoval ebböl szurtem le, hogy nem a magasabb oktanszam, hanem a kevesebb biokomponens tett jot neki. Ki akartam probalni 95 E5-el, hogy megerösitsem a sejtesem, de 2011 ota nem kapni olyat nalunk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Gaben92 #154478 üzenetére
Korszerű motor, az enyém gyakorlatilag nem eszik kevesebbet (kezdetben igen de sztem csak azért mert jobban figyeltem a fogyira). Most úgy néz ki a nagy átlagom, hogy
95 E5: 8.43 (21k km átlaga)
98 E5: 8,37 (5k km átlaga)Viszont alacsony fordulaton (2k rpm) érezhetően nyomatékosabb a 98-al.
-
Magyarország leggyengébb autói
Az a láb paszmekh, kiköptem a reggeli kávém
-
válasz
kisza25 #154479 üzenetére
Mármint az elején azt igen, hogy van benne egy halom hűtőkör, de azt, hogy ez mivel jár már nem. Illetve akkunál is talán csak azt, hogy nem szokott tönkre menni. Ha mégis mondták, akkor bocs, nekem nem maradt meg.
Az Amperának rettentően túlbonyolított rendszere van, ami rengetek sz*pófaktort tartalmaz. Mondjuk ha a születési körülményeit nézzük, akkor érthető/elnézhető neki.
-
rbalint88
addikt
válasz
#89309696 #154474 üzenetére
lfszt kisebb a fogyasztás. ez 1.6 szívó. dugóban 8-9, pályán 7,5-8l/100km. szóval messzire nem mész vele egy seggel...
ha már érdemben gyorsítani úgyse tud 6-ban, legalább forogna kevesebbet, 100-nál 3000. így 140-nél már hangos és sokat is eszik.
nem megy rosszul amúgy, csak ahhoz tényleg üvegelni kell, 5000 felett történik valami, de érzésre ott is több a hang, mint a menés
turbót a turbóra is, menést a népnek
az 1.8T se tépi fel az aszfaltot az 1700kilós bódéval, de a 163 low/225Nm annyival kényelmesebben autózható a +4-500kiló ellenére*, mint ez a 135low/164Nm
az audi előtt meg a dízel alfa a kb 180-190lóval és 400+ Nm-rel ~1300 kilóval és azzal a futóművel álom volt. azzal kifejezetten szerettem gyorsan menni, hiányzik is az a fajta betyárosság nagyon.
na de azért a sok fika után visszatérve a reálitások talajára:
1. céges autó a legjobb autó
2. A-B közlekedésre bőségesen elég az 1.6gdi, előzni is lehet vele (üveghang kft)*ez a megállapítás 60km/h felett érvényes, alatta a tömeg győz, városban az elantra fürgébb.
-
Gaben92
őstag
válasz
Richard! #154473 üzenetére
Erre nem vennék mérget. 95 és 98 között nincs nagy különbség fogyasztásban ha mindkettő E5 vagy E10. Viszont nálam 7 decivel eszik kevesebbet az autó 98 E5 vs 95 E10 összehasonlításban. A különbség nem azért ekkora mert “hirtelen meglepődőtt az autó”, pár hónapja csak a jobbikat tankolom.
Itt 1,259€ a 95 E10, 1,339€ a 98 E5.
Gyors számolással:
1,259€*5,6=~7€/100km
1,339€*4,9=~6,6€/100kmNem sok a differencia, de akkor is win-win szituáció az autó meg az én szemszögemből is.
-
-
rbalint88
addikt
válasz
Richard! #154462 üzenetére
pörög a gazdaság!
lehet, hogy ha kell majd tankolnom az audiba, akkor én is azt rakok bele, hogy tavaszig bele ne rohadjon. de még van benne kb negyed tank, az 15-20 liter
#sosefogyel
ja, múltkor asszem' sikerült megnézni, mekkora az elantra tankja. 45literesbe sikerült 44,2-t tankolni, BC a range-nél csak ennyit írt: " - - - " -
válasz
MunezXBK #154460 üzenetére
200k-s tükrön túl azt kihagyták, hogy egy halom hűtő és hűtőkör van az autó orrában, azzal simán lehet GTK szintű károkat összehozni egy kisebb városi kocc esetén is. Illetve, hogy az akku-t nem lehet megbontani és bár tényleg baromi nagy a bruttó kapacitása, így szinte sosincs gond vele, ha van, akkor egyben cseréled, ami szintén sok milliós tétel.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
Tsebacsi #154459 üzenetére
De vaják se ült.
Amúgy MűhelyPRN 44. vótmá?
-
#89309696
törölt tag
válasz
focvis #154441 üzenetére
Leragasztja a kamerát aztán pá. Hacsak nem tilt le a kocsi érte. Mondjuk a chipesek mindent megoldanak ez nem lesz para, csak majd meg is kérik az árát meg minden műszaki előtt vissza kell csinálni és újra... Ami pláne ciki lesz, ha esetleg a jövőben évente lesz a műszaki.
-
Doki16
addikt
válasz
BigBlackDog #154444 üzenetére
Car-Net nem kell. We Conncet kell a telefonra és be kell írni az alvázszámot. És a kesztyűtartóban valami hasonló cuccnak kell lennie. [link]
De mivel te újonnan vetted, elvileg tudod kell a konfigurációból, hogy kérted-e hozzá az e-Simet.
Vagy csak írd be az alvázszámot és hátha működni fog
Én se tudtam, hogy van kocsimban ilyen amíg yodamester be nem telefonált a VW-hez. -
BigBlackDog
veterán
válasz
yodamester10 #154439 üzenetére
Ezt milyen app? Gondolom kell valami Car-Net vagy We Connect az autóban is hozzá, ami nálam hiányzik a menüből.
-
Doki16
addikt
válasz
Reggie0 #154436 üzenetére
Miért? Mi a bajod a kocsi elérhetőségével távolról vagy mi a gond a Bluetoth rendszerekkel. Sokkal biztonságosabb úgy telefonálni vezetés közben, hogy nem a kezedben tartod a telefont hanem a kocsit használod kihangosítónak. Meg miért tiltanád GPS-t? Ha esetleg egy olyan tolja lopja el aki nem blokkolja a jelet akkor pillanatok alatt megtalálható.
De amúgy, persze mindenki más és mindenki másra vágyik. Valakinek elég egy fakocka a boldogsághoz más meg 10 perc alatt megunja a legújabb iPhone-t. Én pl imádom a technikát és minden autóvillamossági kütyüs dolgot. Csak a pénzem nem tart ott még, hogy a legújabb dolgokba betudjak szállni. Hosszú évek óta létezik pl az adaptív tempomat, de alig pár hónapja ismerkedtem meg vele először.
-
válasz
yodamester10 #154439 üzenetére
Motor, váltó, hajtás, futómű, fék - ezek legyenek kedvemre valók, a többivel hagyjanak. Nem csillámpónis tamagocsi ez, hanem autó.
-
válasz
brumi1024 #154434 üzenetére
dashcam nem veszi a vezetőt, csak a vészhelyzeti részeket tárolja egy ideig
GPS-ből meg csak a szabálysértések maradnak a többi törlődik (mobiltelefonnal már most is megállapítható hol vagy)
Egy bűnbanda vezéreit hamar azonosítottak, azzal hogy egy helyen, egy időben kapcsolták ki a telefonjukat, így mindegyik telefonját beazonosíthatták és követhették őket. Ez még a kötelező adategyeztetés előtt volt. -
#89309696
törölt tag
Izzítógyertyából az a jobb amelyiknek kisebb vagy amelyiknek nagyobb az ellenállása? Van egy zacskó használt izzítógyertya és ki kéne mérni azt a 4-et ami a traktorba mehetne, mert eléggé darabosan indul hidegben.
-
Doki16
addikt
Mennyire mások vagyunk. Én meg pont ma telefonáltam be VW digitális szolgáltatásihoz, hogy legyenek szívesek aktiválni a kocsi beépített SIM kártyáját. Sőt még vagyok annyira hülye, hogy elő is fogok rá fizetni, hogy lássam a kocsim állapotát és ezáltal a GPS nyomkövető is aktiválódjon benne. Meg elég jó messziről indítani töltést/fűtést. Én pl. imádom ezt a funkciót. Ha tehetném tuti egy 4 kerekű számítógépem (Tesla) lenne
-
#89309696
törölt tag
Ez nekem is tetszik, de remélem egy teljesen más felfogású rendőrgeneráció csinálja ezeket, nehogy traffi helyzetbe csússzon át a dolog, aztán majd jajjveszékelés legyen belőle évek múlva. A sebességmérés is fontos és látjuk hova fajult mégis, ez a civilautós pofátlanítás is átcsúszhat abba, ha rossz kezekbe kerül, aztán egy véletlen záróvonal érintés is zsanettozás lesz. Eddig viszont jó.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Reggie0 #154423 üzenetére
Sokat fog ez még fejlődni addig és nem csak a doboz adataira alapoznak majd ahogy ma se egy dolgot néznek, én nem látom ennyire rossznak. Pedig az is elég durva már amit a Tesla művel, mindent tud arról mit művelnek a kocsiban, talán még a fingások és dugások is regisztrálva vannak.
-
Reggie0
félisten
válasz
#89309696 #154418 üzenetére
Pedig pont eleg. Pl. egy sikos feluleten a kitero manoverhez pont gazt adni erdemes, hogy a jarmu stabilitasa megmaradjon es ha ennek ellenere tortenik baleset, akkor meg jobban is megvagnak, mert nagyobb sebesseget regisztral es azt, hogy nem fekeztel. De egy javorszarvas manoverhez is tartani kell a gazt vagy csak uresben gurulni(hajtastol fuggoen).
Az ilyen technikai reszletekkel a rendorok nem bajlodnak, ok mindenkeppen fekezest akarnak latni es nem azt, hogy mi az esszerubb, vagy mi az eselyesebb.Pl. ha kilep eled egy gyalogos es te megprobalod kikerulni, mert ugy is elutned, ha fekeznel, akkor igy a regisztralt adatok alapjan hibas leszel a serules mertekeert, mert kiszamolja, hogy ha fekeztel volna akkor a halal helyett esetleg egesz eleteben tolokocsis lehetne, tehat tehetsz rola, hogy meghalt.
-
#89309696
törölt tag
Jelen, de nem kötelező minden autóra. Itt a kötelezőn volt a hangsúly. Ha nem szimpatikus az online autó akkor ma még vehet offline kocsit is. Vagy ha online autót vesz akkor korlátozás nélkül kiiktathatja belőle. És még a következő 15 évben azzal tud gurulni is. Addig meg még sok víz lefolyik a Dunán.
A lényeg annyi, hogy a jelenlegi fekete dobozok miatt én nem mondanék le egy új autó vásárlást.
Amúgy pár éve már szó volt erről, hogy a biztosítást a doboz adataira kellene méretezni és aki vadul vezet az többet fizessen. Azóta is csend van róla, csend is lesz még egy darabig, de idővel biztosan meglépik. -
#89309696
törölt tag
válasz
Reggie0 #154400 üzenetére
A fekete doboz gyanítom nem online, ha pedig nem hordod márkaszervizbe a kutya se fog ránézni, amíg baleseted nem lesz, akkor is csak a baleset előtti részeket nézik majd. Én ezen nem rugóznék annyit.
Majd akkor kell, ha már a mobilnet hozzáférést is kötelezővé teszik és a kocsi beugat neked, hogy ne nyomd annyira a Tescoba igyekezve, mert környezetet szennyezel, nem enged gyorsabban menni a táblaérzékelő vagy akár az alapján ki is küldik a büntetést. Ettől lehet félni, mert ilyen autó is lesz. Szerencsére még nem most. Amilyen ügyesen integrálják fokozatosan mindenféle hülyeséggel összevonva, burkolva, senkit nem is fog érdekelni páremberen kívül. Ma érdekel bárkit is pár emberen kívül mennyi adathalászat megy még ezen hozzászólás megírása közben is? Mégis itt írok és te is.
Magyar meg amúgy is leleményes, meglesz a hekkelés a rendszer kiiktatására. -
válasz
brumi1024 #154414 üzenetére
Nem mondtam, hogy kinek a hibája, de az biztos, hogy lenne értelme a hátsó DRL-nek is.
ügyes automaták meg ezt megoldják - na ez a gond, hogy én még ügyes automatával ezek szerint nem találkoztamSzitáló eső, köd, ezeket egyik sem ismerte fel eddig. Még a zsír új Audik sem, amiket vezetek, csak a fényt figyelik és az alapján szabályoznak. És ez a bajom, ezért írtam, hogy nem frankó ez a rendszer így.
-
brumi1024
veterán
válasz
Szoszo94 #154409 üzenetére
Azért csak elöl világít, mert a szabály szerint csak ott kell. Így nem az autógyártó hibája, hogy hátul nem kapcsol, ő szabály szerint jár el. (Én mondjuk személy szerint nem látom hasznát a nappal hátul is világító DRL-nek, esőben meg rossz időben amúgy is kell tompított, ügyes automaták meg ezt megoldják. )
-
válasz
brumi1024 #154406 üzenetére
Csakhogy kötelező lenne kivilágítani külterületen az autókat és sok esetben (10/9) a DRL csak elöl világít, hátul nem. Nem fényes nappal van ebből gond, hanem mikor még sötétebb az idő, automatika szerint elég a DRL, hátulról viszont nem lehet észlelni csak közelről az autót. Számtalanszor találkoztam ezzel már és elég zavaró tud lenni.
Meg ugye automata világítás régóta van, DRL annyira nem, szóval ezt amit javasoltam még az automata világításvezérlés bevezetésekor kellett volna beleprogramozni
mályköl: szóltál neki, hogy sose tolja fullba a kretént? Egész pofás lenne a fekete tetkó és a fura kipuk nélkül
Más: van innen valakinek Viofo A129 Duo-ja? Ideje beszereznem egy dashcamet, ezt néztem ki, de a dashcamos topikban nincs nagyon tapasztalat róla. YT szerint kategóriájában az egyik legjobb, meggyőztek a videók róla. Parkoló mód és éjszakai minőség lenne a fontos
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Reggie0 #154400 üzenetére
Ezeket rögzít:
▶ a jármű egyes rendszereinek működése,
▶ a vezető és az utasok biztonsági övének állapota,
▶ a fék és gázpedál működtetése,
▶ a jármű sebessége a baleset időpontjáig.Valamint az alábbi segédletek adatait (inkaktív, beavatkozik vagy sem):
▶ Automatikus távolság-szabályozás (ACC)
▶ Sávtartás asszisztens (Lane Assist)
▶ Parkolási asszisztens (Parkolási segítség)
▶ Parkolási segítség
▶ Vészfékezési funkció (front assist)
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 1 / 2
- Lexus, Toyota topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Battlefield 6
- Autós topik
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD+ 2TB HDD
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- BESZÁMÍTÁS! MSI A320M R3 4100 16GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T7 NBASE 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest