Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TTomax
félisten
Hát a VR játékok se mennek valami fényesen a Vegaval...
Szerk: Bár ahogy nézem Polarissal se...
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #29995 üzenetére
Értelmesen kell használni, és akkor nem megy tönkre, a kondenzátorok is nagyon sokáig bírják megfelelő körülmények között. Persze, az ehhez szükséges szakértelemmel kevesen rendelkeznek.
-
#45997568
törölt tag
válasz
->Raizen<- #29995 üzenetére
Nem az elmeletre vagyok kivancsi, hanem hogy gyakorlatilag mennyi a csere. Jo dolog a kitalalt szamokkal dobalozni es lehet is rajtuk brainstormingolni ettol meg a valos adatokat nem kaptuk meg.
Itt a forumon holnap mar par okos ezt ugy hozna hogy az AMD-nel 60-70% az RMA mert valaki itt irta a forumon, foleg a zold fikahuszarok elnek ezzel surun mint erv rendszer.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
#45997568 #29994 üzenetére
Xóra folyamatos 24/7 terhelés után azért hajlamosak ezek elhalálozni. Mert alapvetően ezek a hardverek nem erre lettek tervezve. Inno3d már a dobozában is jelzi a dolgot sárga matricával hogy ugrott a gari ha kiderül bányász kari volt és közben halt meg. A kondiknak is van egy tűréshatára meg még pár alkatrésznek.
-
Venyera7
senior tag
válasz
wjbhbdux #29984 üzenetére
A francokat, a bányászkáknak csináltak jó kártyákat ennyi. Szerintem pont ellenkezőleg, igen jól mehet nekik a bolt. Egy bányász mennyi kártyát vesz, hogy megérje neki? Biztos nem 1db-ot látszik is az árakon. Aztán még ott a Ryzen is, lehet látni milyen szépen veszik. Nem kell temetni őket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #29988 üzenetére
A konzolok lockolva van a frame rate. Méghozzá azért, mert az Xbox One stabilan annyit tud Dirext3D 11.x API-val, amin fut a játék. Minden erősebb konzolon ehhez van állítva a sebesség, akkor is, ha sokkal erősebb a gép. A grafikai skálázás is limitált, mert 2012-es a motor. Nem volt elég idő a régi motor leváltására. Emiatt elég kopottas a grafika, de úgysem ez számít.
-
Balazs_
senior tag
válasz
huskydog17 #29988 üzenetére
Én highest grafikai beállításon nyomtam, iszonyat hangulatos, előrendelés is lesz belőle, viszont tényleg régebbi hatású a játék. Nem csúnya, habár egy Crysis azért szebb nála, viszont simán rávágnám, hogy ez ~2012-es szint. Viszont a fények marha jól meg lettek csinálva.
PS4 Pro és Xbox One X valószínű futtathatná magasabb FPS-sel, de multis játékoknál nem lehet eltérő FPS a konzolok közt. (Mármint Xbox One - Slim - X és PS4 - Slim - Pro.)
-
huskydog17
addikt
"Viszont ezt a motort eredetileg a PS3 és az Xbox 360 limitjeire tervezték, így sosem kapta meg az újabb explicit API-k támogatását. Ezért is fut nagyon jól mindenen, mert technikailag egy prev-gen játék."
vs.
Xbox One/PS4/PS Pro: 30 fps
Prev-gen? Érdekes, mert ebből abszolút semmi nem látszik, a játék nagyon szép lett. Egyetlen független tesztelőtől se láttam olyan értékelést, hogy csúnya lenne a játék.
-
válasz
wjbhbdux #29986 üzenetére
Nyilván nem befolyásol egy új gen megjelenése, de hogy gyorsulna az AMD visszaszorulása, miközben lényegesen többet adnak el, mint szoktak, az roppant fura. De így, hogy jönnek a kínai userek, az magyarázhatja. Így talán megjelenik majd az RX 470D is a statban, elvileg csak ott kapni.
Ha ott sem vették, akkor kiadhatták volna itt is, lett volna konkurense az 1050Ti-nek. -
wjbhbdux
veterán
-
válasz
wjbhbdux #29984 üzenetére
Várható volt, alig kapni RX 470/480/570/580 kártyát (vagy még mindig horror áron), a tulajok is eladják bányászoknak, mind kiesnek a statból. Ha mégsem a bányászat az oka, akkor lassan lehet RIP.
No megnéztem, valami más lehet. Intel IGP-k is durván (15,5 >>> 13,4) csökkentek.
Prociban szintén zunanás AMD-nél (19,3 >>> 17,7), miközben nagyon rég nem adtak el annyi procit, mint mostanság. Fura ez a Steam felmérés no.
mindfactory.de adatai, nyilván nem reprezentatív, de azért jelzi, hogy sokat javult az AMD, eredeti poszt a linken. -
wjbhbdux
veterán
Steam felmérés, augusztus
AMD-t elérte a végzete, újabb komoly csökkenéssel bezuhant 20% alá a részesedése. GTX 1060-ból 10x annyi kerül gamerek gépébe, mint az RX 4xx 5xx amd kártyákból együtt véve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #29980 üzenetére
Konzolokon is a legmagasabb szintű eléréssel fut. Eredetileg nem ezt a motort használta volna a második rész, de végül nem cserélték le, mert nagyobb probléma volt a tartalom hatékony tervezése. Viszont ezt a motort eredetileg a PS3 és az Xbox 360 limitjeire tervezték, így sosem kapta meg az újabb explicit API-k támogatását. Ezért is fut nagyon jól mindenen, mert technikailag egy prev-gen játék.
-
Shing
őstag
válasz
huskydog17 #29980 üzenetére
Bitch please. Egy 8 éves, akkor is csak középkategóriába szánt HD5770 simán hozza a játszható szintet low/HD-ban
[link]
(Mondjuk a Film Grain+CA-t nem tudom miért kellett bent hagyni, de annyi talán nem eszik sokat, csak pont semmi értelmük) -
huskydog17
addikt
Destiny 2-höz bőven elegendő egy Pentium G4560 CPU is a tökéletes 60 fps-hez.
Persze csak akkor, ha NV kártyánk van. AMD VGA esetén megint sebességvesztést hoz a driver overhead.
A DigitalFoundry tesztje jól mutatja, hogy egy GTX 1050 elegendő a FullHD+60fps-hez, miközben az összes konzolon 30fps-re van lockolva a játék. Nincs kétség a felől, hogy ez napjaink egyik legjobb PC portja, példaértékű optimalizálást kapott.
A konzolok sebességét egy GTX 750Ti könnyedén hozza (low level elérés nélkül) DX11-ben. -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #29978 üzenetére
Viszont a Vegában végre jól paraméterezhető lett a rendszer. Pl. ott a Vega64 "power save" módja, amiben kb. 5% sebesség veszik el, de vagy 100W-al kér kevesbbet enni.... A perf/watt eredményen is szépen lászik. [link]
Plusz a Vega56 alapból nem túl nagy, 230W körüli TDP-t kapott, szemben a 64-es 300W-jával, szval az sokkal kedvezőbben tud működni.
-
Petykemano
veterán
válasz
pengwin #29966 üzenetére
Ahhoz nem fér kétség, hogy az nvidia jobban teljesít, de azért az nem teljesen igaz hogy nem volt fejlődés.
A magas órajel problémát jelent az amdnek. Az alacsony órajel az nvidia architektúrákkal szemben mindenképpen hátrányt jelent, amit a több feldolgozóval nem lehet ledolgozni, mert az egyes részegységeknek van késlelteése, ami a magasabb frekvenciával csökken, a több feldolgozóval csak a hasznos munka egy része gyorsul.Ezért van az, hogy az nvidia kártyáknak jobb a frametimejuk és kevésbé komplex képeknél (alacsonyabb felbontás), ahol jobban számít a késleltetés, mint a feldolgozók szélessége, az nvidia magasabb eredményeket ér el.
Legalábbis az órajel komoly része ennek.
Az amd mindig ott "rontotta el" a hawaiit is, fijit is, a polarist is, és most a vegát is, hogy egy kijelölt performancí target elérése érdekében feláldozta a hatékonyságot. Rendre: titan, titan x, 970, 1080
Ha nem lett volna cél elérni ezek teljesítményét, nem kellett volna túltekerni a frekvenciát és hozzá a feszültséget. Hsm mindig elmondja, h 5% teljesítményről lemondva 30-35% fogyasztástól lehet megszabadulni.Ez most a vegával is pont így van.
Persze én nem tudom megítélni, hogy melyiknek jobb a marketing értéke : ha pascallal versneyképes hatékonysággal jön, de nem éri el az 1080, vagy így, hogy köhögve, prüszkölve, csattogva, de versenyképes teljesítményt nyújt. Most a hatékonyságot hiányoljuk, és sokan azt mondják, mit érdekel a fogyasztás, más esetben lehet, hogy fordítva lenne. Tény ami tény, az amd látszólag lemaradásban van.Persze a hardver nem minden. A kép másik felét a driver és a játékfejlesztők adják.
-
#34576640
törölt tag
Az nvidia panel(vezérlőpult) mely beállításával érhetem el a legnagyobb teljesítményt? A legnagyobb GPU kihasználtság, a GPU folyamatos 100%-on való pörgetését stb..
Előre reprodukált képkocka szám?
Függőleges szinkronizáció: V-sync on/off, adaptív, gyors
Tripla pufferelés? stb..Melyik kombináció a legjobb a maximális teljesítményre input lagtól függetlenül (offline gépigényesebb/rosszul optimalizált játékokhoz)?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #29972 üzenetére
Mindenen jobb. A Microsoft UE4 optimalizálásai nagyjából annyiból állnak, hogy végigmentek rajta a PIX Xbox One verziójával, és az így optimalizált kódot visszaportolták PC-re. Természetesen a shaderek jellemzően Xbox One-ra vannak optimalizálva, de maga a leképező sokkal hatékonyabban működik, tehát abból már minden hardver nagyon sokat nyer.
(#29973) huskydog17: Nekem olyan mindegy, hogy ki melyik verzión játszik. Én csak elmondtam, hogy van egy sokkal jobb port is.
Ha nem adnák háromszor többért, akkor elfogyna a pénzük. Aztán majd eldöntöd, hogy megveszed-e. Ők is csak kényszerből cselekednek.
-
Puma K
nagyúr
válasz
Callisto #29969 üzenetére
Én is szeretek "fal méretű" képernyőn játszani (ezért van tévé a gépre kötve nálam is), de olyan magas késleltetése van a monitorokhoz képest bármilyen paneles tévének, hogy multiplayer játékoknál jelentősen érződik a magasabb válaszidő... Offline játékokhoz jó a tévé is, de amúgy hátrány online-ban...
-
cskamacska
addikt
Azért én nem hamarkodnám el a dolgot, mert a Windows Store verzió nem kompatibilis a Steames változattal(ahol a közösség többsége játszik), csak az Xbox One Cross Play for működni, ha valamikor fog működni pár hét múlva. Csak ne járj úgy mint a népek akik a Windows Store Infinite Warfare-t vették meg, és mind a százan játszhattak egymással.
Abu: Az Ark Windows Store változatának optimalizálása általános optimalizálást jelent, azaz Radeon HD6990 és Geforce GTX1080Ti kártyán is gyorsabban fut, vagy mivel direkt konzol port, a GCN kártyák vannak előnyben, és a többin fut ahogy sikerül?
-
#34576640
törölt tag
Ha jól tudom a G-sync akkor hasznos ha kevesebb fps-t tol ki a vga-d mint amit a monitorod meg tud jeleníteni. Ha több fps-t hoz a monitorodnál akkor konkrétan érezhetsz szaggatást. Ezt mennyire veszed észre?
-
Mivel a freesync még csak szóba se került, ezért ez eléggé off..
-
#34576640
törölt tag
Sziasztok,
Szerintetek melyik a legjobb szinkronizációs technika? V-Sync, Fast Sync? Érdemes G-synces monitort venni? Sokszor azt tapasztalom, hogy V-sync kikapcsolásával a GPU-m teljes kihasználtsága miatt rettentő magas fps számot tudok elérni, V-sync bekapcsolásával, gondolom a rossz optimalizáció miatt viszont ha nem is sűrűn de néhányszor tapasztalok droppokat. Nem nagyokat, de jóval többször jelenik meg ez a fajta akadás a v-sync bekapcsolása után. V-sync nélkül egy-két játék elég simán fut, nem igazán zavaró a képtörés, akadás, de a legtöbb játékra ez nem mondható el sajnos..
Érdekelne, hogy kinek mi vált be?
Hogyan éritek el a legfolyamatosabb játékélményt? -
pengwin
addikt
válasz
Yutani #29965 üzenetére
Azért azt ne hozzuk fel, hogy a Polaris-nál javult a teljesítmény-fogyasztás arány... amit az AMD 28-ról 14nm-re váltással ért el, azt az NVidia megoldotta az architektúrája okos butításával 28nm-en is.
A HD 7000-GTX 700 szériák még kb. azonos teljesítmény-fogyasztás mutatóval rendelkeztek, a Polaris meg kb. a Maxwell szintjére jutott el, vagyis maga a csip nem fejlődött gyakorlatilag semmit, csak a gyártástechnológiának köszönhető a kisebb fogyasztás. -
Yutani
nagyúr
válasz
Puma K #29961 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy még 2013-ban is ott voltak egymás nyakán, és még a 980 is csak 10%-ra tudott elhúzni a 290X-től, és az 3 éve volt. Utána nyílt az olló a Titan X-szel és a 980 Ti-vel, de ekkor már nem csak sebességben, hanem perf/watt mutatóban is. Gyakorlatilag 3 éve szenved az AMD a magas fogyasztással és az egyre rosszabb perf/watt mutatóval, ami a Polarissal kicsit javult, de a Vega megint rontott rajta gyári beállításokon.
-
olle
senior tag
válasz
wjbhbdux #29957 üzenetére
Minden játékra van.
2 hét vagy 2 óra ingame.
+ Nálam nyert a Vega úgy kezelem mint egy tipikus AMD kártyát. De gondolom itt nem állnak meg a fejlesztésben és csak tanulnak ebből az esetből.
ARK: az egész játék egy vicc még ha eltekintünk attól hogy EA volt illetve most 59.99eur.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Epic meg tudja oldani. A Microsoft UE4 kódja annyiban jobb, hogy átmentek már rajta egy komolyabb optimalizálással. Innen egyébként átlagosan +60%-ot nyertek. Tehát ha a Microsoftnak sikerült ezt kihoznia belőle, akkor az Epic is tudna legalább +30-40%-ot. Csak ők sosem estek még neki az optimalizálásának. Részben ugye joggal, mert nem kaptak hozzá fejlesztőeszközöket a partnereiktől. Most csinálják ezt a munkát a Radeon GPU profilerrel. Ez az első fejlesztőeszköz PC-n, ami hardveres nyomkövetésre épít, így sokkal több bugot lehet vele látni. Csak akadályozza őket, hogy lassan kapják meg a Vegákat. De +10%-ot két hét alatt hoztak, tehát jó az irány, ha a profilozó megmutatja a bugot, akkor azt ki tudják javítani. Az ígéretek szerint januárra meglesznek. Ha azt befrissíti az ARK, és aszerint módosítják a programot, akkor úgy egy év múlva jó lehet a Steam verzió is.
Az lényegtelen, hogy levették a programról az early access feliratot. Ez még messze van a véglegestől, csak lassan elfogy a pénz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #29946 üzenetére
Érdemes a Windows Store verziót tesztelni. Az sokkal gyorsabban fut, mivel az az Xbox One direkt portja. A Steam verzió nem kapta meg ennek az optimalizálásait, mert a Microsoft az UE módosításait csak a saját boltjába kerülő verzióhoz engedte használni.
-
emmm
őstag
válasz
FLATRONW #29953 üzenetére
Ugyanarról beszélünk, csak másképp fogalmaztuk meg.
Én is úgy gondolom, ha már teli van ez a Vega csilivili fícsörökkel, meg új kártya és agyonhájpolt, az a legnagyobb égés vele, hogy a konkurencia egy éves termékét nem veri agyon. Az meg, hogy fél év múlva milyen lesz a talán sokkal jobb driver miatt...
Tudom, hogy a vörösök fejlődnek a driverekkel időről-időre, csak pont addigra jönnének fel, amikor már kint van az új generáció. Mindig mondom, hogy fordítva ülnek a lovon. Csak egyszer tanulnák már meg végre ezt az amúgy pofonegyszerű leckét...
-
FLATRONW
őstag
Nem mindegy. Lehet jó áron adni a Vega 56-ot, de egyszerűen rossz az AMD-re nézve, hogy két generációt is kiadtak és mégsem tudták megelőzni az NV-t.
A Vega-nak minden okosság nélkül, erőből illett volna kb. 20-30 %-ot rá vernie az 1080 Ti-re.
Ez az egész lesüllyesztette az AMD-t a még futotta kategóriába. -
-
FLATRONW
őstag
válasz
pengwin #29948 üzenetére
Itt szokás azt mondani, hogy a Vega késett. Pedig az igazság az, hogy hamarabb jött ki, mint az NV párhuzamos generációja, ami a Volta lesz.
A Pascal generáció szerinti ellenfele a Polaris volt, és ezen nem változtat az sem, hogy az AMD nem adott ki ott felső kategóriás kártyát. -
#45185024
törölt tag
De itt nem a 90 FPSről van szó, az szinte senkinek nem fáj ezt próbáltam érzékeltetni.
Azzal van a baj hogy a Destiny 2 is AAA cím meg az Uncharted és a Far Cry 5 is.
Amikor mindent elkezdesz beledobálni egy kalapba akkor a kalap neve már nem jelent semmit.
Kellene egy Grafikai szabvány AAA-n belül G1-G10ig és az összes olyan játék amin egy kb 10 méteres csővezetékben mész végig feltextúrázott falakkal nem kaphatna 5-nél többet!
Amikor meg megláttam a játékban hogy egy pajzsot rak le maga elé akkor az ember fájdalmában felkiált hogy jajj már megint egy 'óvervaccs'... -
pengwin
addikt
válasz
FLATRONW #29947 üzenetére
Mégis miért lenne generációs előnye a Pascallal szemben?
Csak azért nem lesz újabb generáció, mert az AMD elbaszta a dolgot és ennyire elhúzódott a fejlesztés...
Mondjuk ha egy árban lennének én biztos Vega 56-ot vennék és nem GTX 1070-et, de egyébként a Vegával tényleg nehéz lesz gémer tömegeket meggyőzni az AMD-re váltásról.
Főleg a V64 lett nagyon megkérdőjelezhető versenyképességű, egyszerűen jobb a konkurencia, amihez nagyban hozzájárul a V64 már-már kezelhetetlen fogyasztása.
De ettől még a "kicsi" Vega még egész tűrhető lett. ASUS Strix, Sapphire Nitro vagy TriX hűtéssel venném is MSRP (vagy ahhoz közeli közeli) áron. -
FLATRONW
őstag
válasz
MiklosSaS #29945 üzenetére
Igazából ez nem is nézőpont kérdése. A Vegát csak egyféleképpen lehet nézni.
Generációs előnye van a Pascallal szemben, de a teljesítménye jóval elmarad tőle.
Mit lehet ezen másféleképpen nézni? Legjobb esetben az idő múlásával talán beéri az 1080 Ti-t (ennek szinte nulla az esélye). Még csak árban sem tudnak versenyezni. Egyszerűen egy rossz termék lett. -
huskydog17
addikt
ARK: Survival Evolved (Launch Version) Benchmark - ComputerBase
A játékot NEM max grafikán tesztelték, hanem High Preset-tel, pontos beállítások így néznek ki:
Felbontástól függően:
Radeon RX 580 vs. GTX 1060 -> 1060 gyorsabb 6-7%-al
Vega 56 vs. GTX 1070 -> GTX 1070 gyorsabb 3-6%-al
Vega 64 vs. GTX 1080 -> GTX 1080 gyorsabb 14-17%-al
Vega 64 vs. GTX 1080Ti -> GTX 1080Ti gyorsabb 42-44%-alÉrdemes a teszt első oldalát is elolvasni. A játék még 2 év és hivatalos launch után is egy technikai katasztrófa.
-
MiklosSaS
nagyúr
-
válasz
huskydog17 #29931 üzenetére
Van olyan amiben nem?
-
imi123
őstag
válasz
nubreed #29941 üzenetére
F.nboyt és gyereket nagyon nehéz meggyőzni.
Az külön tetszik hogy ha valami csak szimplán szép és jó ,de nem lehet 5 oldalas cikket írni róla hogy 1 hónap plusz munkával hogy lehet 1 extra fps kicsikarni a játékból akkor az már ósdi szar.Bezzeg az AOTS.Van is akkor rajongótábora hogy csak na. -
#85552128
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
Hatalmas uralom van full HD-n egy 1080TI OC 3 minimum FPS-el veri a referencia Vegát.
Most aztán hova tegyem magam.Van a két kártya között vagy 120 ezer különbség,
mégcsak a vizest se rakták bele lol -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#45997568 #29932 üzenetére
Az normális, hogy jól fut. Az lenne gáz, ha ilyen idejétmúlt grafikával rosszul futna. A Bungie a Destiny után lefagyasztotta az új motorjának a fejlesztését, és a régi rendszernél oldották meg azt a problémát, hogy ne legyen nehéz hozzá tartalmat készíteni. Ezért lesz sokkal több tartalom a Destiny 2-ben, aminek a hiánya az első rész nagy hibája volt. Viszont cserébe a technikai fejlesztésekkel gyakorlatilag nem léptek előre semmit, mert minden energiájuk a tartalomfejlesztés optimalizálására ment el. Persze nem rossz koncepció ez, mert többször is bebizonyosodott már, hogy a kopottas grafika nem rontotta az eladásokat. Lásd CoD.
Egyébként még gyorsulni fog a játék a megjelenésig, mert lesz egy day0 patch, így a mostani teljesítmény eléggé béta jellegű.
-
#45997568
törölt tag
válasz
huskydog17 #29931 üzenetére
Nem haboru ez h uralni kelljen barmit is
A jatek jol lett optimalizalva, 4-5 eves vasakon is jatszhato.
-
huskydog17
addikt
Felbontástól függően:
Radeon RX 580 vs. GTX 1060 -> 1060 gyorsabb 10-17%-al
Vega 56 vs. GTX 1070 -> GTX 1070 gyorsabb 11-21%-al
Vega 64 vs. GTX 1080 -> GTX 1080 gyorsabb 14-26%-al
Vega 64 vs. GTX 1080Ti -> GTX 1080Ti gyorsabb 26-70%-alEgyértelmű és magabiztos NV uralom a Destiny 2-ben.
-
VTom
veterán
válasz
nubreed #29922 üzenetére
Azért gondolom ezt, mivel írták, hogy az újításokból kb. semmit sem kapcsoltak még be a Vegában.
Ezért az új játékoknál, amik támogatni fogják ezeket, a Vegale fogja lépni a 1070-et. ergo időtállóbb kártya.
Ez eddig is így volt, a Radeonok lassabban öregszeek.De ez csak egy szempont, ami mellette szól, kb. az összes többi a 1070 mellett.
-
VTom
veterán
válasz
huskydog17 #29912 üzenetére
Ez elég soványka így, pláne ha a fogyasztást is mellé tesszük.
Az 56-os még jó vétel lehet, ha vlaki 2-3 évre tervez kártyát fullHD-re, akkor mindenképpen jobb választás, mint a 1070 (persze megint csak a fogyasztás kérdése ugye..)Kíváncsian várom, hogy jövőre hova kerül a palettána Vega, ha megjönnek a Volta kártyák.
Gyanítom, hogy még az újítások bekapcsolásával is kb. ugyanez lesz a helyzet, vagy még rosszabb. És azoknak a nagy részét már a Volták is tudni fogják. -
TrollgamerHU
csendes tag
Egész jó lett a Vega 56. Az AMD a 1070 ellenfelének akarta megcsinálni, FPSben úgylátszik hasonló eredményeket hozott. 1080Ti szintre nem sikerült eljutni az AMDnek, még a sima 1080at se réi el FPSben.
-
do3om
addikt
Végül nem kaptak annyira rossz karikat de ami lett a legalább az élet iróniája ami járt!!
Amit műveltek az nevetséges volt, ha meg próbálta valaki leszólni hogy talán kicsit sok lesz azt elég rendesen leszólta a pár vérAMDs fan. Volt hogy nem tudtam belépni ha leírtam ott valami!! Miért, mert azt írtam ami eljött, csak a extrta komolytalan fényezés volt a megengedett, ha mást írtál törölték, a hazugság maródhatott. Azt kapták amit érdemeltek, de szinte borítékolható hogy hamarosan újra kezdik mert a vega20, mert a..... na az..... -
válasz
huskydog17 #29912 üzenetére
Szerencsére a pirosak ismét csak túl voltak hypolva..
-
ÁdiBá
veterán
válasz
gainwardgs #29909 üzenetére
Leszedem én is, megnézem mit tud a 1080 Ti OC.
-
huskydog17
addikt
Radeon RX 580 vs. GTX 1060 -> 1060 kb. 2-3%-al gyorsabb
Vega 56 vs. GTX 1070 -> azonos tempó
Vega 64 vs. GTX 1080 -> GTX 1080 gyorsabb 8-13%-al
Vega 64 vs. GTX 1080Ti -> GTX 1080Ti gyorsabb 29-43%-al -
Z_A_P
addikt
válasz
gainwardgs #29909 üzenetére
Nagyon "jol" sikerult app!
Intel Core i5 6600 3.3 > Intel Core i7 4770K 3.5
AMD Ryzen 3 1300X 3.4 > AMD Ryzen 5 1600X 3.6
Intel Core i3 6100 3.7 > Intel Core i7 3970X 3.5stb..
-
gainwardgs
veterán
Destiny 2 béta performance [link]
-
huskydog17
addikt
válasz
->Raizen<- #29907 üzenetére
Mert a cég mást szállított, mint amit ígért. A linkelt cikkekben megtalálod amúgy a pontos részletes infókat.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
huskydog17 #29906 üzenetére
Miert volt hamis a marketing?
-
huskydog17
addikt
Végéhez ért az AMD Lllano per:
A részvényesek még 2014-ben perelték be az AMD-t a Llano termék hamis marketingje miatt. Most az AMD peren kívül megegyezett a felperesekkel 29,5 millió dollár fejében.Angol nyelvű cikk
Német nyelvű cikkNem elég, hogy néhány éve az AMD 100 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el csak a Llano bukása miatt, most még 30 misit leperkálnak. Ezzel a Llano 130 milliós veszteségébe került a pirosoknak.
-
Balazs_
senior tag
válasz
FollowTheORI #29899 üzenetére
Nálam in stock az 56
Standalone 8GB PowerColor Radeon RX Vega 56, 14nm, 3584 Streams, 1156MHz, 1471MHz Boost, 800MHz HBM2, DP/HDMI is limited to 1 per customer
helyes, helyes!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #29901 üzenetére
Ennek nem sok köze van a Vegához. Ez az egész az optimalizálásról szól. Az Epic csak azért vált teljesen Vegára, mert szükségük van a profilozóra, hogy optimalizálják az explicit API-ra írt RHI-ket. Ha lenne mondjuk ilyen az NV-hez vagy az Intelhez is, akkor nem cserélnék le a fejlesztői gépeiket. De hardveres nyomkövetést használó profilozója csak az AMD-nek van, nem számolva a konzolokat, amelyekkel PC-n amúgy sem lehet mit kezdeni. A lényeg viszont továbbra is az, hogy a végeredményt tekintve ez csak az eszköz. Az így elvégzett módosítások univerzálisan érvényesek lesznek az NV és az Intel hardvereire is. Az a +10% teljesítmény, amit augusztus végén megtaláltak mindenhol +10%, nem számít, hogy csak Polarison tudtak rálelni.
-
#45997568
törölt tag
válasz
->Raizen<- #29901 üzenetére
Egyszeru, semmi koze az NV-hez, sokakanak ez mar eleg.
-
válasz
->Raizen<- #29901 üzenetére
Erre mégis miféle választ vársz tőle?
-
#45997568
törölt tag
válasz
FollowTheORI #29899 üzenetére
Mea Culpa
-
#45997568
törölt tag
válasz
Oliverda #29896 üzenetére
Van Vega 64 is MSRP-n, csak hat ugye rosszindulatunak konnyebb lenni mint hasznalni a google-t
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #29895 üzenetére
Messze van a Hellblade a Mass Effect Andromedától, főleg az effektjeitől. De leginkább a geometriában vannak lemaradva. A Mass Effect Andromeda tipikusan a négyszer több háromszöggel dolgozik jelenetenként. Az arcmimika pedig animáció és nem effekt.
A Hellblade is küzd ugyanattól, amitől az Epic úgy általánosan, ezért tudnak sokkal kisebb tereket megjeleníteni, mint az új Mass Effect. Pontosan emiatt döntött úgy az Epic, hogy a Vulkan beépítésével tartanak egy optimalizálási fázist. Nemrég kezdték meg ténylegesen, és úgy januárra lesz igencsak látható eredménye. Nyilván nehezíti a munkát, hogy lassan futnak be a hardverek, de úgy az ősz végére kész lesznek a "gyomlálással", míg decemberre marad az aszinkron compute hatékonyabb alkalmazása, illetve leteszik az alapokat a multi-GPU-hoz. Később még beépítik a tesszellációt minden RHI-be.
-
->Raizen<-
veterán
A bioware a mass effect andromédával, meg a frostbyte engine-t használva nem hozott össze valami ütőképes grafikát, és az arcmimika is botrányos, Míg a kb 20 fős fejlesztőcsapat a hellblade játékban ütőképesebb grafikát és mimikát tett le az asztalra, és szebb effekteket is.
-
#45185024
törölt tag
Már 126 ezerért lehetett tegnap Vega 56-ot venni, na csak mondom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #29891 üzenetére
Nem az effektfejlesztés a macerás. Az érdeklődés hiány a probléma.
A fejlesztők egyébként meg vannak kérdezve erről. A nagy többség azt mondta, hogy nem kell nekik effekt, ilyeneket ők is tudnak csinálni. Ellenben csak elenyészően kevesen képesek arra, hogy normálisan profilozzák a PC-s kódot, mert a PC-re kínált profilozók mérföldekkel kevesebbet mutatnak, mint a konzolra elérhetők. Ez például az Epic egyik nagy problémája, mert hiába fejlesztik az UE4-et veszettül, nagyon messze vannak a Frostbite teljesítményétől, és ezt be se tudják hozni, mert rendkívül költséges egy olyan 20-30 fős csapatot fenntartani, ahol az dokumentációkból kiindulva, részben az emberi agy erejéből profilozzák a program kritikus részeit, ciklusonként elemezve. Ez lehet, hogy az EA-nek realitás, mert meg tudják fizetni a világ 20 legjobb rendszerprogramozóját, de rajtuk kívül nagyjából senki másnak nem az, már csak azért sem, mert nem marad elég ember, aki képes erre a feladatra.
Szóval végeredményben a fejlesztők eszközöket akarnak, mert látják, hogy a Frostbite milyen versenyautóvá fejlődött, és esélyük sincs behozni őket, ha nem tudják ugyanazt a munkát egyszerűbben elvégezni, amire az EA Frostbiten Team és SEED részlege képes. Egyszerűen nincsenek meg az előrelépéshez szükséges adatok. Az egyik oldalról látják egy tipikus profilozóból, hogy minden fasza, a másik oldalról pedig látját, hogy a Frostbite mégis sokkal gyorsabb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #29889 üzenetére
Mert nem éri meg kifejleszteni, ha csak úgy tud bekerülni egy játékba, hogy fizetnek érte. Egy effekt akkor éri el a célját, ha a fejlesztők beintegrálják az adott motorba. Jelen piacon már az is siker, ha csak egyetlen egy kiadó úgy dönt, hogy ezt megteszi. Már csak azért is, mert az elmúlt pár évben egyetlen effekttel történt meg ez, méghozzá a TressFX-szel. Minden más komolyabb effektnél kizárták a szoros integráció, tehát a TressFX-en kívül az elmúlt három-négy év gyártói effektfejlesztése totális bukás (leszámítva a morfológiai és egyéb post-process szűrők sokadik iterációját). És ez vonatkozik az AMD többi effektjére is. Ez tökéletesen látszik a legtöbb gyártói effekten, egy csomó kód leragadt az első verziónál és vérzik ezer sebből, de nem éri meg belerakni a pénzt, hogy kijavítsák, mert önálló döntésből nem kell senkinek. A TressFX is kizárólag azért fejlődik, mert érdeklődés van rá, egyébként az is leragadt volna az elején.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
#45997568 #29890 üzenetére
Nem mondtam hogy ez így jó. Mivel zárt , a fejlesztők nem tudnak optimalizálni a kódon. Régebben volt példa arra hogy szinte teljesen beépült a nfs shift motorjába a physx, ezért pl 9600 gt-vel tökéletesen ment míg egy hd 5850-el 20-30 fps volt. Szerencsére ez ma már nincs így. De kérem miért kell ilyen macerásnak lennie az effektek kifejlesztésének? Mindenki pénzt akar látni mindenből , oké, de open source lenne a megoldás, vagy támogatni a fejlesztőket, megmondani mihez nyúlhatnak és hogy.
-
#45997568
törölt tag
válasz
->Raizen<- #29889 üzenetére
Ez igaz, a hasonlatom erre az amikor en is probalkozom es az eredmenyet a keramiacseszeben latom a vegen, na ez most olyan.
Ha jol mukodik es nem zabalja le a gepet akkor nem szolok, meg azert sem mert nem nyitott a kod, szivjanak vele a fejlesztok akik bevallaltak. Am olyan effektekert amik vagy baromi nagy arat kernek a futtatasert vagy alig hoznak latvanyos elemeket de megeszik a gepet, hat nem tudom, ha szerinted ez jo, hajra!
-
.LnB
titán
válasz
gainwardgs #29880 üzenetére
Igen, mindezt így a bronzmeccsen.
-
cyberkind
félisten
válasz
gainwardgs #29880 üzenetére
Csak rossz a szemed!
-
.LnB
titán
QuakeCon 2017 sponsored by AMD: [link]
-
HSM
félisten
válasz
korcsi #29874 üzenetére
Igen.
Sok elfüstölt VRM-ű bányász kártya ennek köszönheti a kijött füstöt. Jobbfajták mondjuk elmennek 5-10 000 órát is 105 fokon, a gyengébbeknek általában 2000 körül.
(#29877) ->Raizen<- : Azt amúgy kiszámoltad, hogy a legjobb kondenzátorok 15 000 órás élettartama csak 2 év 24/7 üzemben, ha nincs megfelelő hőfokon tartva a kártya? Egy egyszerű 2-5000 órás szilárdelektrolitosnak akár 3 hónap alatt vége lehet....
-
->Raizen<-
veterán
válasz
FollowTheORI #29871 üzenetére
Apron is vannak gyanusan olcso 1070 es karik kulfoldi garra allitolag bontatlanul, na azok tuti a banyabol jottek szet hajtva.Az ilyeneket kerulni kell
-
Raymond
titán
válasz
FollowTheORI #29871 üzenetére
Az X termek per ugyfel sose volt igazi szuro ha megfelelo a profit. A nagyok (tobb szaz kartya) nem a kiskerbol vesznek igy ott ez nem is jatszik es azok aki kisebb mennyisegben jatszanak azok megoldjak mashogy. Peldaul ha csak tenyleg kis tetelben kell 10-20-30 kartya akkor vesz a sajat esetleg csaladtagok nevere az osszes online es offline uzletben egyet es megvan. Nem problema igy peldaul csak a sajat varosaban ha nagyobb vegigrohangalni egy nap az MM, Saturn, fnac, Dixons, stb. uzleteket amellett hogy az osszes nagyobb online boltban is hetet egyet=egyet. Ha ennel tobb kell de meg nem erte el azt a szintet hogy egyenesen a nagyraktarakkal tudjon uzletete kotni akkor meg vannak tomegvasarlasi akciok - diakok stb. vegigrohanjak az uzleteket es par EUR jutalekert bevasarolnak. Ezt peldaul nagyban jatszottak a Kinaiak Europaszerte par eve amikor a tejporlaz ment mert mergezes miatt a Kinaiak otthon csak Aptamil-t voltak hajlandok venni a helyi termekek helyett. Az meg nem volt. Eloszor felvasaroltak mindent ami elerheto volt aztan amikor az aruhazak rajottek hogy baj van es elkezdtek az 1-2 doboz per vasarlo megszoritasokat akkor jott a tomeges vasarlas. Megerte azt a par EUR-t kifizetni a "vasarloknak", mert a 14-16EUR aru doboz 50-100EUR kozotti aron ment a Taobao-n mert volt kereslet.
-
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #29871 üzenetére
Ó dehogynem. A rosszul szellőző gamer gépben semmi baja nem lesz, mert ugyan 600 fokon fog izzani a kártya, de nem napi 24/7 üzemben. Ha napi 6-8 órát játszol (kinek van ennyi ideje?
) is csak negyed, harmad annyi időt fog kellemetlenül üzemelni, és az sem lesz annyira forró, mint a bánya.
Eddig is voltak gyártók, akik jobban megnézték, mit vesznek vissza gariba, mégsem lett belőle botrány. Nincs is mire, hiszen a nem rendeltetésszerű használat az nem lehet a gyártó felelőssége. A leragasztgatot hűtő matricákból sem lett lázadás, hogy az utóbbi időkben néhány nagyobb gyártónál megjelent.
Az EVGA problémánál az alultervezett VRM egy sajátos eset, ott ha megmérted volna a kondenzátorokat, a játékos kártyákon sanszosan az égvilágon semmi bajuk nem lett volna (még akkor). Mondjuk ha jól emlékszem, azoknak nem is volt a forró részeken elektrolit kondenzátor.
Az kártya /ügyfél rendszer nem jó, mert a gyártó felé az ügyfél a bolt, vagy disztribútor, na most onnan nem egy kártya fog jönni. A boltnak meg az az érdeke, hogy garizzon mindent, hogy máskor is ott vegyél, szval nem egyszerű ügy.
-
FollowTheORI
nagyúr
Nem tudod megkülönböztetni egy rosszul szellőző "gamer" géptől az a baj...
Főleg mondjuk egy VEGA szintű fogyasztásnál/hődisszipációnál.Ha meg minden ilyet nem rendeltetésszerűnek ítélsz, akkor meg azért lesz bajod... senki sem fog tőled kártyát venni, ha szarozol. Interneten kb 1 perc alatt elterjedne. Itt is ugye mindenki 3 év garis kártyákat keres... ha már csak 2 év... hajjaj, akkor az már nem olyan jó...
Mi lenne, ha kiderülne a nyűgös gari/RMA is... katasztrófa.Meg mi van, ha te tervezted rosszul a kártyád? Lásd EVGA VRM probléma és botrány...
Ügyfél is mondhatja, hogy szar a hűtőd, vagy a kártyád... nem jól tervezted, te hibáztál, stb.Ez szerintem annyira macerás és ingoványos ügy az egész, hogy nem éri meg az energiát belefeccölni tényleg.
Egyetlen szűrő lehet, az 1-3 kártya per ügyfél. Semmi más nincs. És még ezis lehet problémás fogyasztói jogilag, de könnyebben védhető a cégek részéről is.
No mindegy, túltárgyaltuk, részemről zártam is a témát, amugyse ide való.
Majd a gyakorlatban kiderül hogy működik ez a bányász limitált gari és milyen változásokat hoz. -
HSM
félisten
válasz
tom_tol #29869 üzenetére
Pont ezaz, nem a 24/7 használat a baj. Hanem a 24/7, normális tehrelésnél jóval durvább terhelés, ráadásul a low-cost vagy kevéssé hozzáértő minereknél nem klimatizált helységben, nem kellő szellőzéssel, nem megfeelően kialakított környezetben. Mert amikor az opportunista amatőr bányász egy sima gépházba bepaszíroz három kártyát, és elkezdi 24/7-ben gyilkolni, ott azért elég durva, amit a kártya kap. Ott a legjobb típusok is ropogósra sülnek, mert nincs hova leadni a keletkezett hőt, lehet a hűtés bármilyen jól megtervezett.
Persze, nyilván, a gagyin megtervezett típusok meg méghamarabb kormot fognak, ez nem is vitás. Viszont ott is felmerül a user felelőssége, hogy hozzáértés nélkül megveszi az olcsó, kicentizett kártyát, és a kártya rendeltetésénél jóval durvább terhelésre veti be, és utána csodálkozik, hogy kuka...
-
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #29866 üzenetére
Nem a túlzott használat érdekli őket szvsz, hanem a nem rendeltetésszerű. És ez az, ami mérhető. Még ha nincs is "km-óra" a kártyán, a melegedő helyeken lévő kondenzátorok durva, abnormális elöregedése azonnal visszajelzi a szélsőséges, nem rendeltetésszerű használatot, ugyanis az üzemidő és üzemi hőmérséklet függvényében öregszenek el. Az meg nekik igazából mindegy, hogy csak hobbiból kemencében tároltad, vagy bányásztál vele....
-
#45185024
törölt tag
Vegánál jelenleg a REFnél nem lehet válltoztatgatni a bioszon !
"You can't alter the bios but we seem to be able to flash official bios from the various versions of the card."
Tehát csak az AMD aláírásával ellátott Bioszok indulnak el.
Ez azt jelenti AMD egyik Bioszát pl a vizeset át lehet tenni pl a Black-re,DE a mókoltak nem indulnak el, -
FollowTheORI
nagyúr
Ilyesmit igazán nem lehet megmondani semmivel... max azt hogy nem volt eléggé hűtve vagy ilyesmi, de az megintcsak lehet nem bányászattól is ugyanúgy...
Max azt tudnám elképzelni, ha lenne valami flash rom ami titkos és visszaír bele a kártya időről időre, hogy pl mennyi időt futott teljes terhelés közelében, de még ezis elképzelhetetlen lenne vacakolni ilyesmivel, meg akkor rá kéne ezt is plusszba pakolni a kártyákra...
Az már inkább feltűnő, ha ugyanaz az ember sokat vinne vissza... de itt is csak ez lehetne önmagában egy indirekt gyanús/bizonyító tény max.
Autóiparban ugye ezért van futott kilóméter vagy x év garancia... ahhoz itt is mérni kéne a futott kilómétert, hogy a "túlzott használatból" eredő garanciális problémákat kiküszöböljék.
Vagy mint az ssd-knél az írott adatmennyiséget. -
HSM
félisten
válasz
Milka 78 #29864 üzenetére
Gondold végig a gyártó oldaláról. Amíg normális szinten van a garanciáztatások száma, nyilván nem foglalkoznak vele, minek, csak plusz költség.
Viszont, ha a bányászok keze alatt hirtelen az addigi sokszorosára nő a gariba küldött termékek száma, máris nem lesz gazdaságos mindenkinek küldözgetni az új kártyákat, és máris megéri foglalkoztatni ezzel pár embert, kiszűrni a gázos eseteket. -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #29862 üzenetére
Kapacitásmérő műszernek hívják, 10-15 000 forint nagyságrendileg.
-
Crytek
nagyúr
Garanciavesztéssel járhat a kriptovaluta bányászat
A gyártók reagáltak a kriptovaluta bányászatra, új feltétellel kezdtek el videókártyákat árulni.
-
#45185024
törölt tag
válasz
#35434496 #29851 üzenetére
Players111 fáradj be a boltba és vedd át az új 49 colos freesync monitorodat.
Mert érted oldalt is van ellenség -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Shaq-34 #29841 üzenetére
Belerakni belerakhatják, de erre az SSAO-ra van szabva a játék. [link]
Az a baj a tipikus SSAO injektálással, hogy erre tervezni is kell a játékot, hogy ne adjon az AO fake hatást. Az F1 2017-ben az ASSAO adja a legjobb eredményt. Ezért se mindig verik nagy dobra a HBAO+ meglétét, mert sokszor rosszabb a minősége, mint a játékra alapból rátervezett SSAO-nak.
Amíg ezek a valóságban jelenetszintre való effektek képkocka szintjén dolgoznak, addig állandóan azzal fognak küzdeni a játékok, hogy rengeteg hamis eredményt generálnak, és ezeket célirányosan kell eltüntetni.
-
FollowTheORI
nagyúr
Az látszik belőle hogy a DX12 fekszik neki... szóval a frissebb címekben jobban szerepel.
A régi címekhez szerintem már nem nagyon fog jönni számottevő javulás/javítás, de ki tudja.A vizes amúgy még tetszene is, csak jóval moderáltabb árprémiummal... na meg persze, ha nem fogyasztana olyan durván.
-
emmm
őstag
válasz
FollowTheORI #29837 üzenetére
Na, a Hellblade: Senua's Sacrifice is bekerült a játéklistába.
Iszonyat jó amúgy, mindenkinek ajánlom.
Elég vegyes a kép azért. Hol nagyon jó a Vega, hol nem, hol meg átlagos. Ahol nagyon le van maradva, ott azért feltételezem, lesz + performance a driverből idővel.
Szerk: az első videót nézem, ott 17 percnél látszik a fogyasztási adatokból, hogy nem az underclockolt módot használták. -
FollowTheORI
nagyúr
AMD Radeon RX Vega 64 Liquid Cooled, Vega 64 & Vega 56, 32 Game Benchmark @ YouTube
AMD Radeon RX Vega 64 Liquid Cooled, Vega 64 & Vega 56, 32 Game Benchmark @ TechSpot írásban
vs ofc GTX lineup.
Egy "legfrissebb" eléggé átfogó teszt kedvenc ausztrálomtól.
-
Shaq-34
csendes újonc
Van valakinek bármi információja arról, hog a legújabb F1 2017 Codemasters cím GameWorks effekteket tartalmaz? Ott van a GW logo az introban és tippre NVIDIA HBAO+ AO-t használ.
-
Crytek
nagyúr
G-Snycel mi a baj az egyetlen általam ismert dolgon kívül ,hogy drága?
-
emmm
őstag
Ebből is kb. ugyanez jön le. GTA5-nél annyi, hogy pont a határon van i5-tel, az i7 meg picit felette. Inkább kikapcsolok 1-1 dolgot a kártyán, mintsem ezért vegyek egy i7+Gsync monitort. Persze ez pénztárcafüggő, de semmiképp sem lehet ajánlott kategória.
Amúgy nagyon meglepődtem, hogy a home serveremben használt i3-6100 (nekem a T verziós van) ennyire megállja a helyét
-
HSM
félisten
Ajánlom még ezt is: [link]
A saját Crysis 3 CPu tesztem nem linkelem, mert beszóltak érte.
De igen, nem olcsó jobb cuccokat venni, és az erősebb CPU jótékony hatása nem mindig olyan markáns, mint a GPU-é.(#29827) pengwin: "Egyébként meg, akár még programon belül is változhat a válasz arra a kérdésre, hogy "kihajcsa-e?" "
Bizony. Ezért olyan marha nehéz korrektül megmérni, és tálalni a publikumnak. Crysis-nél is vicces, mikor a beltéri GPU-limites helyről hirtelen kimész egy nagyobb füves nyílt területre, és hirtelen fele FPS és CPU-limit.
A feljebb linkelt videóban is szépen látszik: füves kültér 70 vs 100FPS [link], aztán ahogy bement a vonat az alagútba 120 vs 120 FPS [link]
Na, ez azért érzékelhető kontraszt, hogy az i5-el a 120-ról 70 lett, míg az i7 azért tartotta a 100-at durvább terhelés alatt is.
Pedig ugye itt az i7 előnye csak pici órajel és a HT... Nincsenek igazából plusz fizikai magok, mint egy komolyabb rendszernél.... -
pengwin
addikt
válasz
->Raizen<- #29808 üzenetére
Igaz én más jellegű játékokkal játszom, de leírnám a tapasztalataimat...
A konfigom az elmúlt 3 évben átment jópár változáson:
i5-3470+HD 7870, Win8.1 majd Win10
i5-3470+R9 270X (a VGA garis csere)
i7-3770T magában, IGP@1350MHz
i7-3770T+RX 480 8GB, váltás linuxra (a CPU 3,7GHz-es all-core turbóval, tartotta is terhelés alatt)
Ryzen 5 1600X(@4,1GHz)+GTX 970(@1559MHz)
A RAM eleinte 16GB DDR3 1600MHz, majd 32GB 2400MHz DDR4, végül 16GB 3200MHz DDR4 volt, felbontás 1080p majd 1920*1200 lettTotal War-ok, paradoxos grand strategy-k, Cities: Skylines mellett a legkomolyabb sebességbeli ugrást a Ryzen hozta... nem pedig az i7 a HT-vel, és nem is a VGA kategóriaváltás. A +800MHz DDR4 órajelet is észre lehetett venni, ahogy az 500MHz-nyi CPU tuningot is.
Mondjuk ezek CPU-limitált játékok voltak, ez tiszta sor.
Ellenben pl. a VRAM nem fogy el ezeknél a játékoknál most sem, hiába van a GTX 970-en csak 3,5GB az RX 480 8GB-jával szemben.Igazat megvallva én ezért nem értem ezt a kihajcsa-nemhajcsaki cicaharcot, mert a saját tapasztalataim alapján ez úgyis programfüggő. Nekem pl. jóval erősebb CPU kell adott VGA alá, mert ilyesmikkel szeretek játszani. Azt már csak mellékesen teszem hozzá, hogy a Ryzen a játékon kívüli felhasználásomban is sokat hozott (programozás).
Egyébként meg, akár még programon belül is változhat a válasz arra a kérdésre, hogy "kihajcsa-e?" :
Cities:Skylines pl. lehet a játék elején-közepén VGA limites egy tuningolt i5-tel, ugyanakkor mondjuk 70-80.000 lakosnál beüthet a CPU limit, mert a szimuláció annyira komplexé válik. -
emmm
őstag
válasz
Raymond #29824 üzenetére
Elhiszem, majd figyelem a későbbiekben.
Natehát, ebből azt olvasom ki, hogy FHD-ban:
* i5-6600: 100 -115 FPS (min-avg)
* i7-6700: 119-134 (min-avg)Ez mind szép, de egy 1080-nal meg egy i7-6700-zal már csak nem bohóckodtok FHD-ban. Amúgy mindkettő esetén bőven elég az FPS, valamint ahhoz egy G-Sync monitor is kéne, ami nem olcsó, de legalább drága.
WQHD-ban nem láttam processzor eredményeket ezen az oldalon BF1-hez, pedig az lenne az érdekesebb. Gondolom, ott csökken a különbség, akkor meg szintén nem értem a dolgot; de javítsatok ki, ha nem így van.
Összefoglalva: minimális FPS nyereséghez már exponenciálisan növekszik a kiadás.
-
HSM
félisten
Azt nem szabad elfelejteni, hogy egyfelől motor, másfelől jelenet függő is, milyen erős CPU kell a játék alá. Ja, és minimum FPS igény függő is.
BF-nél is a multi, ami zabálja a procit, és sokan nem azzal tesztelnek....Mondjuk érthető, multiban egy teli nagy szerveren elég nehezen reprodukálható a mérés. Pontosabban sehogysem.
Szerk.: BF4-el multiztam/multizok, ott azért be-beesett a R9 290 alatt kiakadt CPU-val az i5, pedig 4,4Ghz-en szaladt. Mondjuk én szeretem ha 70-80 alá nemnagyon megy az FPS.
Crysis3-ban volt egy jól mérhető hely (a lövész toronynál a füves tér a második pályán), ahol az i5 játszhatatlanságig lassult, míg mondjuk a mostani ősrégi hatmagos egész szépen (játszhatóan) átvisz. -
emmm
őstag
válasz
Crytek #29819 üzenetére
Nagyon minimális az eltérés az i7-6700 és az i5-6600 között. Persze ezek egyike sem húzott.
Persze ez alapján ez a játék nem CPU limites, inkább olyan lenne itt érdekes. Battlefield?(#29821) HSM:
Valóban, legalábbis nem tudod ugyanazt a tesztet futtatni, de trendet lehet vele mutatni. Kb. mennyire esik vissza i5-tel?
-
Crytek
nagyúr
-
HSM
félisten
válasz
tbalazs14 #29813 üzenetére
Az elején, igen....
(#29815) .LnB: Szvsz senkit nem érdekel a konfigod. Engem legalábbis biztosan nem. A véleményem, hogy szerintem ez a 8GB-os memóriamennyiség komolyabb gamer gépbe nagyon kevés teljesen független attól a ténytől, hogy neked mennyi ramod van. Egy éve is ezt gondoltam, pedig akkor aztán nem láthattam előre, neked most milyen géped lesz. [link]
Hogy az i5 is írtam, hogy itt-ott elfogy, és hogy neked is i5 van? Ez is csak egy véletlen, de valóban kellemetlen egybeesés. Én már akkor is így gondoltam (mivel láttam a húzott i5-4690K-mon), amikor az i5-6600K még nem is létezett.
Én csak egy dolgot nem értek... Ha neked ez a gép olyan tökéletesen teszi a dolgát, mint ahogy írod, akkor miért húzod fel magad ennyire a véleményemen, ami nem is neked szólt, nem is a géped ellen irányult? Írtam, hogy van ahol ez meg van ahol az a komponens lehet kevés, de ha téged ezek a helyzetek messze elkerültek, akkor mi a gond?
Inkább örülnöd kéne, hogy haha, "szakértő" HSM egy csomó pénzt elszórt feleslegesen hatmagos procira és duplaannyi ramra.
-
.LnB
titán
válasz
cyberkind #29814 üzenetére
Nekem nem kevés. De a megfogalmazás helyes, lehet olyan esetet találni, hogy kevés tudna lenni. A(z 1 hónapos) 1080-at meg kevesebbért vettem mint ha vennék most +8Gb ramot.
Egyébként nem értem miért lovagoltok annyira a configomon. Zavar? Vagy mi a franc?
Néztem a ph!-s Vega és 1080 teszteket. És érdekes módon az én szaros i5+1080+8gb cfg-m koppra (1-3fps eltérés max.) reprodukálja ugyan azokat a benchmark értékeket mint amik ott szerepelnek. Pedig a ph!-s teszt config erősebb elvileg. The Division, Deus Ex például. Innentől kezdve meg azt írtok nekem amit akartok. Ez van, ez a gépem, ezt használom. Nekem semmi bajom vele. És szerintem sok más embernek se lenne vele.
Ui: Nem szeretnék senki szemében ellenszenves(ebb)nek tűnni, de szerinted nem tudnék venni még bele ramot ha akarnék? Mi értelme ezen lovagolni?
-
HSM
félisten
Kár magyarázni. Egyértelműen látszik a topikban, ki mit írt. Engem nem érdekelnek az adminok, de a becsületem annál inkább. Ha tiszta "jóindulatból" és "poénból" leírsz itt mindenféle trollnak meg "szakembernek" meg rosszindulatúnak, igenis meg fogom keresni a módját, hogy megvédjem magam.
-
.LnB
titán
Utolsó hsz-em a témában, mert nem szeretném megütni miattad a bokámat.
Engem akarsz te hülyének nézni? Úgy nézek ki mint egy kezdő, új reges fórumozó? Nem. Hányszor láttam már ezt. Linkelgetünk, személyeskedéssel takaródzunk, csakhogy próbáljuk bizonygatni, hogy nekünk aztán semmi közünk az egészhez, "Ott se voltunk!" Túl vagyok már a naiv tiki koron is, szóval koromból adódóan se fogsz tudni megvezetni. De valószínűleg ez nem is nekem szólt. "Adminbácsi nem én voltam! A csúnya LnB volt, tessék kitiltani!" szól a burkolt utalás. Csakhogy a viselgetés, a rosszindulatú hangulat gerjesztés így is átjön a kommenteken. Szerencse kell ahhoz, hogy ennek bárki bedőljön.
Abu85 Nézem QuakeCon-t. Vegák vannak a gépekbe?
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #29808 üzenetére
Akkor biztos mindenki helikopter, aki 6700K i7-et, vagy HEDT-t vesz akár a 1080-nál gyengébb VGA alá is, mert az i5 mindenre elég. Beleértve azt a jelentős tömeget, aki azért váltott i5-ről, vagy négymagos i7-ről komolyabbra, mert egyszerűen látták, hogy kevés. Oh wait...
Viszont ez sem ide a topikba való téma. -
->Raizen<-
veterán
Tényleg? Vegyél akkor egy gtx 1080-at és mérjél párat a húzott x58 rendszereddel, biztos fog benne hagyni tartalékot a kariban, míg skylake-el egyáltalán nem.
Lassan kint lesz a tesztem gtx 970 vs 1080 és ott látod majd mi a helyzet konkrétan, oldalakon keresztül. Gyere oda nyugodtan.. -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #29805 üzenetére
Bármikor.
Magyarázod az okosságot olyannak, akinek Haswell i5-4690K-ja volt 4,4Ghz-en, 2133Mhz 16GB rammal az X58 előtt.... -
.LnB
titán
Csak azt nem értem, hogy ő miért trollkodhat, flamelhet, offolhat szét állandóan topikokat mindenféle büntetés nélkül? Állandóan piszkálódik, beszólogat, teljes rosszindulatból. Én se vagyok egy ma született bárány, de én legalább poénkodni próbálok. De ő nem, direkt belemar mindenkibe. "Haver" lehet?
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #29802 üzenetére
Még szerencse, hogy itt vagytok, akik mindenhez olyan szuperül értetek!
Nem is tudom, mi lenne a fórummal nélkületek.
A kis Skylake i5-el meg nyugodtan lehet próbálkozni, mikor fog elérni ilyen PhysX pontot: [link]. Elárulom, soha, a közelében sem lesz, nyugodtan tuningolhatjátok az egekig.
És ez csak egy kényelmes 24/7 tuning volt a hatmagosnak...
(#29803) Abu85: Viszont PC-n látnia kell, mert csúnya dolgokhoz vezetne, ha egymás memóriaterületeit látnák a programok... Ez egy konzolnál kevéssé probléma.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. Itt arról lenne szó, hogy az OS az elvett memóriát ne is lássa. Ez van a konzoloknál. Innentől kezdve nem az Mm kezelné a CPU memóriáját, hanem a program. A VidMm folyamatot is kiváltaná az alkalmazás.
Azok inkább explicit API-k. És az Mm, illetve a VidMm folyamatok még futnak alattuk.
-
->Raizen<-
veterán
Jaja a crysis 3 az ultimate és végső game, azzal kell az idők végezetéig tesztelni mindent.
6600k-ra mondta gyenge a múltkor és kihozta ez a játék győztesnek egy x58-as 6 magost is jóval túlszárnyalt a skylake.
Tényleg szakértőnek gondolja magát de messze van tőle mint makó jeruzsálemtől. -
HSM
félisten
"hogy az OS-től elvehető lenne a rendszermemória egy része"
Ezt hívják memóriafoglalásnak."és a VRAM"
Ezt pedig elvileg low-level API-k megoldják.(#29799) .LnB: Értem. Tehát nem közvetlenül, hanem közvetetten érveltél ellenem hibásan. Mindjárt más.
A személyeskedést pedig jó lenne hanyagolni szakmai topikokban.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest