Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k.t.a.

    senior tag

    válasz Lidi #2465 üzenetére

    Mindig jobb ha az ember magától jön rá valamire. Ami még ebbe a témába tartozik, és érdekes lehet az a snap és az align. Ezekkel lehet pontosan illeszteni. Valami olyan ikont keress (ahol az eddigiek is voltak) amire az van írva hogy 3D vagy 2.5D vagy 2D, ezzel játsz el ha még nem ismered (jobb gombot is próbáld ki rajta). Az align meg olyan, hogy valamit kijelölsz aztán rányomsz az Align ikonra, majd egy másik testre, és a bejövő ablakban be tudod állítani, hogy hogyan igazítsa az elsőt a második testhez. Illetve ami még hasznos az a Pivot pont változtatása. Eddig is hasonlót magyaráztam pl a PICK esetén, de ha kijelölsz egy testet és jobb oldalt a panelen (ahol a létrehozás meg a módosítás fülek vannak) asszem a hierarchy panelen van egy olyan gomb hogy 'affect pivot only' vagy valami hasonló. Ezt benyomva az adott modell pivot pontját tudod elhelyezni. Ha elhelyezted a pivotot ahova szeretnéd, akkor kikapcsolod a gombot és kész is. Ez azért fontos, mert ha pl forgástestet készítesz (pl váza, pohár, oszlop, stb), akkor a spline-t a pivot pontja körül forgatod el. Vagy ha a scatter módosítót használod, mondjuk ahoz, hogy egy felületen fákat helyezz el, akkor is a pivot alapján igazítja a felületre a fákat, tehát érdemes a pivotot a fa gyökerének közelében elhelyezni.

Új hozzászólás Aktív témák