Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Dell notebook topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Mini-ITX
- Apple asztali gépek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #50491 üzenetére
Szívesen, örültem h rájöttem hogyan lehet YouTube linket egyik appból másikba másolni androidon.
Mellesleg ha szóba került legutóbb h kuka az összes abroncs rajta, akkor félve kérdezem h a pótkerék hogy van? Ha van egyáltalán... Gondolom nem akarsz kétszer menni a gumishoz...
-
Majdnem panelban, társasházban lakom, egy fűtött garázs van, abban meg van már egy másik autó, sajnos a kettő nem fér be. Lenne lehetőség másik garázst építtetni, de ez a megoldás 1xűbb, és olcsóbb is. A szomszédnak van egy nagy Ford-ja, abban szokott dübörögni télen az állófűtés, nagyon muris. Beszéltem vele, azt mondja, 15-20 perc elég ahhoz, h kellemes hő legyen a kocsiban és leolvadjon a fagy az ablakokról. Magamról lenne szó, nem érdekelne, de a nejem fázós nagyon, Őt akarom kímélni. Az meg vitathatatlan, h nem éppen olcsó. Maga a készülék nem is annyira (-Webasto Thermo Top EVO4 (4 kWatt) készülékre 196.500 Ft+ÁFA ) de van valami beszerelő készlet amit írtál, van még munkadíj, kezelő, távvezérlő, ha esetleg mobil appal akarod az is 120 plusz fa, szóval az "apróságok" teszik költségessé.
#50492M_AND:
Minden autómhoz vezetem-vezetek egy Excel-t, itt nemcsak a kötelezőket, de írom az összes költséget, a tankoláson kívül. Szerintem nem lehet fejben tartani mindent. Nagyon hasznosnak tartom, átlátható és informatív. -
-
Chereiose
addikt
Észrevettem, hogy S-crosson szeretettel gyűlik az első ajtókon a sárfelverődés. Erre megoldást jelenthet valamilyen, leginkább gyári sárvédő az első kerekekhez? Illetve egyáltalán lehet kapni ilyet valahol? Rákerestem de nem nagyon találtam semmit.
-
Szajo
őstag
válasz
simonjoe #50463 üzenetére
Én használok,szerelek és értékesítünk webastot. Ha már van szinte le sem tudsz szokni róla, főleg annak jó aki panelban lakik és nem akar a kocsija mellett állni míg leolvad...
Persze drága ez tutti... De egyébként ha azonos üzemanyag rendszerű kocsit veszel akkor ki és be szereltetheted az új kocsidba is, egyedül a beszerelőkészletet kell az adott típushoz venni... -
AMD Power
titán
Látom más kereskedés is vett ebből a flottából. Csak itt már kicsit drágábban adják őket.....
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #50483 üzenetére
Látom még nem volt felfázós barátnőd...
Tudod ha a patikában mire pulthoz érsz már be is van ütve a gépbe amiért mentél, akkor meggondolod h ezt a pénzt a gyógyszertárba hordod, vagy erre költöd.
Az már csak hab a tortán hogy olyankor kevésbé kedvesek a hölgyek és más szolgáltatások sem üzemelnek átmenetileg...
-
válasz
TommyY2 #50481 üzenetére
Ez a vízkört melegíti, tehát a motort is. Van vizes és levegős, az utóbbi csak az utasteret melegíti.
Itt tájékozódhatsz:
[link]
#50482dethroner: van benne ülésfűtés, a sörözésben benne vagyok, bár nem lennék jó partner.
#50484beef: hát az messze van még attól, de biztosan ismered a mondást: "ami majdnem az, az nem az". Amikor Q...va hideg van, hiába fűtesz a segged alá, ott még a környezet, kúrmány még igencsak hideg. Na, meg a másik oldala, h nem kell a jeget kapargatni róla a hidegben vacogva. Indulás előtt elég egy 20-30 perces üzem, és kellemes környezetbe ülhetsz be. Az meg tényleg csak egy plusz ebben, h magát a motort is kíméled ezzel. Üzemanyagot nem sokat fogyaszt, akkuból illik kicsivel nagyobbat belerakni. Mindezek ellenére én is sokallom az árát egy kicsit, de ezt csak nektek írom.
-
tboldi
nagyúr
A Hondában is van nyilván, de 194 cm vagyok, a legalacsonyabb állásban is csak pár centi van a fejem és a tetőkárpit között.
Egyébként a legtöbb autót könnyen magamra állítom. Teljesen hátra, teljesen le, és végül a támlát a legmeredekebb állásba, mert csak úgy érem el a kormány tetejét a csuklómmal.
Ja, meg ahol lehet, a kormányt is teljesen fel. -
TommyY2
tag
válasz
simonjoe #50480 üzenetére
Épp most kérdeztem meg a jelenlegi szerelőmet, hogy mit melegít az állófűtés, a motort, vagy az autó légterét? Én is szerettem volna az S-Cross-ba valami motor előmelegítő eszközt, mivel nagyon rövid távokon járok, de azt mondta, hogy csak a légteret melegíti. Igaz ez?
TommyY
-
válasz
tboldi #50464 üzenetére
NEM!
De, a feleségem viszont igen. Az a baj, h reggel amikor megy munkába, hideg autóba ül, és valóban igaz, h rövid idő alatt bemelegszik az autó, viszont addig meg fázik. Az autónak is jó, ha nem hideg indítást kap, a Zasszony meg örömködik. Elég jól menedzselhető a Webasto. Pár évre terveztük az autót, de azt hiszem, maradni fog egy jó darabig. A plusz ráköltés meg ha nem térülne meg, akkor kivetetem, jó lesz a következőbe.
-
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #50475 üzenetére
Én azért írtam, mert szerintem az enyém ha néz is valamit az csak a kilométer lehet. Mivel nem szólt. Soha eddig. 6-8e kmeket mentem vele általában éves szervizek közt.
Gondolkodtam rajta, hogy nem resetelem ki meglátjuk mit mond, meg mikor, de jobb a békesség alapon kiütöttem mert valami autópálya közben beadja a villáskulcsot rosszul esik. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Brogyi #50471 üzenetére
Én sosem megyek vele annyit, előbb cseréltetem... legutóbb 10 hónap 17 napot volt benne az olaj és 1800km-t futott vele.
@Gyöször: Azzal mindig ki tudod resetelni, ha nem cseréltél olajat akkor is...
Semmi sem ellenőrzi, annyi történik h figyeli az eltelt időt és a megtett km-t, bár állítólag valamilyen módszerrel nézi az olaj minőségét, de ezt is csak a totalcar-on olvastam.
-
AMD Power
titán
Ha jól emlékszek akkor az SX4-en valami ősküvölet Continental nyári gumi volt. Sajnos azzal most nem sokra fogok menni télen. Így szerintem erre is megveszem az új 4 évszakos szettet.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Brogyi #50471 üzenetére
Nekem nem jelzett sose semmit. Mindig 2-3 héttel később vittem mint előző évben garis szervízre. Most meg aug helyett októberben cseréltem le itthon az olajat mert covid miatt nem mentünk sehová és volt benne valami 4800 km. A műszerfalban benyomtam neki, hogy reset nemtom mi lesz idén október után, most is kicsit tovább fogom tolni ahogy elnézem.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
galaxys80 #50466 üzenetére
Hát akkor nem ha ezt akartad kérdezni, de ez esetben kezelési útmutató rendszeres karbantartás Brazília kivételével fejezetét ajánlom figyelmedbe. 15000km vagy 12 hónap ha jól emlékszem, de K14D esetében nem vagyok benne biztos... Ha úgy simán tapasztalati úton kérdezed, akkor én 10-12k km-nél többet nem tennék az olajba, de ha nem telt le az 1 év nem fogják lecserélni a markaszervizben...
-
Gyöször
senior tag
válasz
Roxbury #50458 üzenetére
Most ránéztem nekem az scrosson rá van írva az absre mit hová kell betekerni. Nemtom neked rá van-e írva, de tőhülyének kb tökmindegy. Odafeszegette a bunkó pedig rohadtul nem akarta kiadni a szitu gondolom. De csakazértis. Úbakker ennyire gyökérnek 6 csőhöz 6 féle menetet ha csinálna a gyár akkor átmetszené vagy egyszerűen beleszaggatná vagy nemtom :-).
Mikor más szed szét egy kocsit és nekem kell visszarakni a blokkot klímát szervót, a kábelek megmondják hol volt, nemhogy a fékcső.... Pff. -
gergobaby
aktív tag
Sziasztok!
Suzuki Vitara 1.4 GL+ 2019 autóban hogyan működik az olajcsere figyelmeztetés? Október végén volt 86e km-nél az előző, a héten megtette már a 102e km-t, de még nem jelez a computer. Aggódjunk, vagy ez a 15k km periódus nem kőbe vésett?
-
Sziasztok!!
Fejlemény Splash ügyben.
Szeretnék Webasto napfénytetőt és állófűtést a feleségem cirkálójába.
A tető sajnos nem megy, mert meg kellene vágni a tető merevítést, így nincs gyári Webasto ajánlás a tetőre.
Az állófűtés viszont beszerelhető. 655eHUF bruttó az ár.
Webasto szerviz fogja csinálni Nagytarcsán, ha kész beszámolok róla. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
galaxys80 #50455 üzenetére
Látom még mindig nem tudják értelmezni emberek ezt a dolgot... Az autó 1 éves korában, tehát ha teszem azt 2020.9.27-én helyezték forgalomba, akkor 2020.10.27-en kell 1 hónapos /1000km-es szervizre vinni legkésőbb, amelyik hamarabb eljön, tehát ha nem mutat a km számláló 1000-et 2020.10.27-én,akkor is be kell vinni aznap, ha hamarabb mutatja az 1000-et akkor akkor kell bevinni. Az egy éves dettó, akkor kell vinni ha 15000km-t mutat a km számláló, de legkésőbb 2021.9.27--én.
Így már érted? A 2 éves 30000km-nel de legkésőbb 2022.9.27-én, már ha a garancia megtartása a cél... Nem ahhoz képest amikor legutóbb volt még ilyenek, de hallottam olyat is h "jobb minőségű olaj van benne, márkás, azzal elmegy 25ezret is, ami nekem 2 év" .
-
AMD Power
titán
Hívtam ma a kereakedést! Volt szervízben az autó, megnézték. Semmi baja a váltónak, valami bowden problémája volt, kész van. Mondtam a srácnak,hogy hétfőn oda megyek, ki lesz probálva az autó és ha jó akkor le is foglalózom és mehet az átírás!
-
Roxbury
őstag
Én köszönöm, hogy meghallgattátok, elolvastátok a problémámat.
-
galaxys80
veterán
Az első 1000-és után a következő szerviz az 1 év vagy 15.000 km?
Scross 2020 -
AMD Power
titán
válasz
2ozzmexy #50448 üzenetére
Én ugy tudom,hogy ezeket az autókat amiket én néztem nem mindig ugyan az vezette. De persze abban ia van valami amitt írsz...
Mind1 elméltileg most délután kiderűl mi a baja a váltónak.
Mivel vezetett a szervízkönyves és szeretném ezt a jó szokását megtartani, nem sufni szerelőhöz fogom vinni majd az autót.
-
Roxbury
őstag
válasz
Brogyi #50450 üzenetére
Nevet nem írok a későbbi pereskedés elkerülése végett, de Móron a Major utca végén van valami.
Egy kis suttyó gyereknek osztották ki a melót, ő vitte be a kocsit. A gárdonyi Rewopro-s srác mondta, hogy hátul 100%, hogy nem légtelenitette le anno a kis suttyó a féket, annyire be voltak rohadva a csavarok. Ezek szerint a fékcsövek is meghaladták a képességeit.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #50425 üzenetére
Be tud úgy kopni egy váltó, ha nem jól bánnak vele, hogy fordulatszám és sebességfüggő lesz a fokozat bevétele, erre mondták az öreg szakik hogy "hozzászokott a gazdájához", mert valaki mindig 34 km/h-nál és 2873 rpm-nél váltotta el 10+ évig.
Nekem is ez volt, a corollát rajtam kívül senki sem tudta vezetni, mert annyira hozzám volt szokva a kocsi, hogy nem azt csinálta amit akartál, akadt rögtön a váltó, emelte az alapjáratot, rángatott, csikorgott a fék, d ez nem is csoda, 12 évig rajtam kívül más nem vezette, én belenyomtam 120k+ km-t BP-en, úgyhogy tiltakozott ha valaki nem úgy váltott vagy gyorsított ki vagy fékezett mint én. Apósom rendesen küzdött vele először, pedig ő sem tegnap tanult vezetni a Honvédségnél... -
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #50442 üzenetére
Nagyon reméld, mert az SX4 ABS kockája aranyárban van... Én cserélném a komplett fékfolyadékot is vásárlás után, nehogy kirohadjon az ABS kocka.
(Tehát rendesen, diagnosztikai géppel féklégtelenítés programot indítva neki, hogy az ABS-ben is cserélődjön)
(Amennyire ismerem a márkaszervizeket nemigen cserélték még soha, csak kiszámlázták) -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Roxbury #50441 üzenetére
Én szerettem volna segíteni, de én is max tippelni tudtam volna így látatlanban, annak meg semmi értelem, de jó h meg lett a bibi.
Szerinted mértek fékhatást fékpadon!? Arra még benevezhetnél, de nem kötelező, csak erősen ajánlott...Azért ez hűen tükrözi a magyar rögvalóságot és azt hogy milyen "munkájukra igényes" autószerelők vannak, 4 tetves csőből nem tudja megjegyezni melyiket honnan vette le... ha már ott van az okostelefonja a zsebében legalább fotózza le (ezt 13 évesen tanultam meg a Skodán, csak akkor még rajzoltam és fehér szigszalaggal meg alkoholos filccel feliratoztam...), ha már a szerelési útmutatót lusta volt felcsapni... Amikor a hülyeség önteltséggel párosul...
-
Roxbury
őstag
Ez durva tenyleg. Szerintem nem nagyon probaltak ezek semmit. Fél eve igy jarok a kocsival, csak most a csuszos idoben jott ki a hiba, hogy eletveszely lett volna egy veszfekezes. Viszont a Rewopronak plusz 1 pont megint, mert toluk jott a jo megoldas.
Es Nekteknis nagyon koszonom a segitseget!
-
Roxbury
őstag
válasz
Roxbury #50438 üzenetére
Úgy néz ki meglesz a hiba. Felhívtam a Rewoprot megint, azt mondták nagyon kicsi az eselye, hogy elektronika hiba ha nincs hibakod. Mondták, hogy megbeszélik. Visszahivtak. Arra jutottak, hogy valoszinuleg fel vannak cserelve az abs kockában a fékcsovek. Megnéztem az autót. Forditva van bekotve az egyik körön a fékcső.
A főfékhengertől a két felső szélsőbe jön be gyárilag a fekcso. Onnan a két kozepso megy az elso kerekekhez. Na most nekem ugy kototte be ezek szerint nyáron anno egy szerelo az abs kocka csere utan, hogy a balos ketto az jol van. A balos jon a fofekhengertol, a balrol a masodik megy a bal elso kerekhez. Viszont a jobb oldalon a legszélére jonne be a fofekhenger, na most oda a jobb elso kereket kototte be. Jobbrol a masodikra lenne rakotve a jobb elso kerek. Na oda meg bekototte a fofekhengert. Este csereljuk is vissza a fekcsoveket.Bárki így jár ABS kocka csere után, az akkor tudja, hogy ez a hiba. ( ABS KOCKA KERÉK BLOKKOL)
Itt a gyari utasitasban a helyes bekotes
Itt egy helyes bekotés. Látszik, hogy a szélén kene lennie a ket hosszabb teteju fekcsonek.
Es itt az enyém. Na most nekem latszik, hogy a jobb oldalon a hosszabb teteju van bekotbe jobbrol a masodikba. A rovidebb pedig a jobbosba, ahol semmi keresnivaloja nincs.
-
Roxbury
őstag
Köszi. Ők cserélték most Gárdonyban a kockát. Fehérvári vagyok. Azt mondta a srác, hogy tuti nem az elektronika, de nincs más alkatrész a rendszerben, amire tippelhetnénk.
Hívtam a pesti Rewo-t, ahol az abs elektronikákat is javítják ők is azt mondták, hogy nem valószínű az elektronika, ha nincs hibakód, de szívesen megnézik a 3. kerületben. Úgyhogy lehet az lesz majd. 50 és 90 ezer közé mondták, ha az elektronika plusz 10 munkadíj. -
Roxbury
őstag
válasz
tboldi #50435 üzenetére
Én is gondoltam rá, de akkor azonnal jönne be hibakód elvileg, meg világítana az ABS lámpa elvileg. Plusz élőadattal laptopról nézve menet közben mindegyik kerékről ugyanaz a sebességjel jön. Nem értem.
Egyetlen ugyanilyen hibát találtam a neten, csak az a baj, hogy 4 éve kérdezte a srác a gyakori kérdéseken és nem tudom mi lett a megoldás neki.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Roxbury #50432 üzenetére
Én is a vezérlőre gyanakodnék.
Hasonló volt a szitu a Samsung mosógépünkkel, abban is az elektronika ment tönkre, egy bizonyos percnél mindig megállt a mosás. De a self-check nem dobott hibakódot, illetve a szervizmenüben is hiba nélkül lefutott az összes komponens tesztje. Kicserélték a vezérlőegységet, azóta hibátlan.
-
Roxbury
őstag
válasz
Roxbury #50362 üzenetére
Féknyergek úgy járnak, mint a vaj, abs kocka új, abs jeladó új, abs gyűrű új, ma kicseréltük a főfékhengert is. Ugyanaz a hiba. Fékezve amikor bekapcsol az abs, lesatuzza mindig a jobb elsőt és hiába engedem el a féket, satun hagyja amíg meg nem áll az autó. Jeladót széthúzva, ezáltal az abs-t kiiktatva tökéletesen működik a fék. Lesatuzza mind a 2 első kereket, viszont ahogy elengedem a fékpedált, azonnal oldja is a féket mindenhol. Jeladót visszadugva, teljesen ugyanaz a probléma megint. Akárkit hívok senki nem találkozott még ilyennel. Én abs elektronikára gondolnék, de arra mindenki azt mondja, ha nincs hibakód, akkor jónak kell lennie. Szerintetek?
-
csiga8
senior tag
válasz
Kochrobi #50423 üzenetére
Esetleg szerelési hiba?
Koyot dobtam most az enyémbe én is, az azért jó minőség.
Kiütésnél nincs különösebben semmi, amikor teszi be az újat, előtte mélyhűtőbe érdemes betenni a csapágyat, a dobot meg gázlámpával felmelegíteni. Szinte beesik magától a helyére koppanásig a csapágy.
Másrészt a 2Z egyik felét ki kell szedni, érdemes ott jól kitömni a csapágyat zsírral.
/ Olyan 3.40-től látod ebben a videóban pl. [link] /
( A kettő közötti részt is kell tömni nagyjából félig, de hogy abból jut-e valaha is a csapágyhoz zsír.... Nekem SKF csapágyzsírom van, gyakorlatilag LZS2, azzal raktam össze.)A két csapágy közti távtartó lehet sérült ( kiütésnél szétverték) Érdemes azt is cserélni próbaképp.
Amikor felteszi a dobot, 80-110 Nm-el kell csak meghúzni a csonk anyát. Én előszőr keresztkulccsal jól meghúztam, hogy menjen minden a helyére, majd lazítás után nyomatékkulccsal visszahúztam. ( videóban rosszul mondja a gyerek, úgy ahogy ő csinálja, azt a kúpgörgős csapágynál kell)
Ha a távtartó sérült, vagy nincs a csapágy a helyén, akkor feszítve van oldalirányban és gyorsan tönkremegy.
Én erre tippelnék... Egy Koyo fél év alatt nem megy tönkre. -
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #50424 üzenetére
Ennél valami konkrétabbra gondoltam.
Próbáltam keresni, de egyelőre semmit nem találtam a Nipparts gyári beszállítói mivoltáról Hondáéknál, csak amit Te állítasz.Légszűrűből én Mann-t vettem régebben, az is feleannyi, mint a gyári, és nagyon jó minőség. Aztán cseréltem K&N-re, +20 ló.
Kuplungot csak a drágasága miatt említettem, ott már valóban nem mindegy, mi mennyi, de egy légszűrőnél nem érdemes spórolni, mikor a legolcsóbb és a fasza utángyártott között alig van különbség. Amúgy Exedy.
Pont azért írtam, hogy maradjon az NGK. És az is biztos, hogy azalatt a 12 év alatt nem lesz gyertyaproblémája soha.
És ezt a TL;DR-t még gyakorolnod kell, de kezdésnek elmegy.
-
AMD Power
titán
válasz
2ozzmexy #50421 üzenetére
Dayco én is használtam a Cliomban. De nálam a Gates a kedvenc! :)
Filtron , Nipparts mind a kettő jó és gombokért el tudom hozni. De ezeknél a tételeknél minden megpróbálom a megjobbat megvenni.Holnap kiderül,hogy mi a baj a váltónal, bár tippere sokan a szinkoron gyűrű problémára tippeltek. Mind1 majd holnap délután kiderűl!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #50422 üzenetére
Nipparts fékbetét volt a gyári a Hondákon egy időben, Toyota esetében még mindig, hacsak a Mazda nyomására nem váltottak TRW-re.
Én azért vettem JP-t, mert az 1800 volt, a gyári legszuro meg 8600 a corollahoz... Azért az már a nem mindegy különbség, főleg h a gyári 4-5k km alatt már bolyhos volt, a JP meg nem, amiket kidobtam JP legszuroket szerintem hátrányosabb helyzetű megyékben még betenne a kövi kuncsaftnak a szerelő...
Na a kuplungszett megint egy érdekes kérdés, van aki az Aisinra esküszik, szerintem a Valeo is elég h nem megy az ember évi 5-7k km-nél többet, akkor 10 évig simán húzza az is, igaz az Aisin meg menne 15 évet dupla áron, kinek mi, cipőt sem úgy veszünk h mennyire kényelmes hanem azért nézzen már ki valahogyan, az is érzelmi és hitvallási kérdés meg ez az utángyártott alkatrész márka is.
Évi 9k km-es futassal a gyári NGK iridiumos gyertya túl fogja élni a kocsit, hamarabb porlad el a kasztni körbe minthogy újra cserés legyen neki... Az 12 év, soha többet nem kellene cserélnie.
TL;DR -
Kochrobi
újonc
Sziasztok! Milyen hátsó kerékcsapágyat érdemes venni swift II-be, mert a gyári mióta kipurcant(20évet bírt), azóta félévente cserélgetem a csapágyakat. Volt már benne 2x SKF, meg most valami koyo, amire a szerelőm esküdött, de 4 hónap múlva game over. Illetve találkoztatok olyan problémával, hogy amikor váltok 4-5be(néha 3-4nél is), a kocsi egy pillanatra lefullad. Véletlenszerűen csinálja, valamikor pár napig nem, de a fogyasztást azt 1 lityóval feljebb tolta. A csatikat megfújtuk wd40el, már amelyiket szét tudtuk húzni. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv: Futto
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #50421 üzenetére
viszont a motorolaj leeresztőjén az alátétet sem írta senki
Mert a szerelőnek jó eséllyel van egy "assorted washer kit" feliratú doboza, amiből kivesz egy megfelelő méretűt.A Nipparts-al meg a Jakoparts-al mi a gond? Előbbi gyári beszállító még a Hondánál is
Nem tudok róla, hogy gyári beszállító lenne, de szívesen veszem a felvilágosítást.
A Jakóval (Dzsekóval?) meg az a bajom, hogy csak közepes. Én mindig mindenből igyekszem az elérhető legjobbat választani. Ráadásul légszűrőről van szó, nem mondjuk kuplungszettről, alig van különbség árban közöttük, nem érdemes ezen spórolni szerintem.
Szerintem egy Syntrans elég lenne neki bele
Persze, nálunk is az van most a WagonR-ben, de igazából a Motul olcsóbb 200 Ft-tal (@olajcentrum.hu).És legközelebb írj a végére egy TL;DR-t is, kérlek. Köszi!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #50416 üzenetére
Nálunk Dayco-k küzdnek a BP-i forgalomban, eddig még bírták mindegyik autóban... Csak ki kell cserélni amikor elő van írva, vagy ha a benyúlása sok.
Én a filtront venném vagy a nipparts-ot, esetleg mahle.
Pollenszűrőt se hagyd ki kérlek, és amikor cseréled a pollenszűrőt, akkor dobj be egy fertőtlenítős klímabombát... mégiscsak NÉBIH na, ki tudja milyen döglött patkányt utaztattak a csomagtérben.Ha megcsinálják a váltót, akkor szerintem friss olajjal fogják feltölteni, úgyhogy nem biztos hogy csereérett lesz, viszont a motorolaj leeresztőjén az alátétet sem írta senki és az akkura is méress rá, valahol, nehogy az törje majd le a jó kedvedet egyik reggel.
Az NGK ennyi lesz, kár rágódni rajta, a Denso még drágább... Keress rá a gyárira, linkeltem itt feljebb valakinek az egyik suzuki alkatrész webshopot, ott vannak helyettesítők és ugye nem mindegy hogy 40k vagy 25k a 4db...@tboldi: A Nipparts-al meg a Jakoparts-al mi a gond? Előbbi gyári beszállító még a Hondánál is, utóbbi a középmezőnyös utángyártó, én használtam JP-t is meg H+B-t is, sosem volt bajom velük, a gyári Toyota logós légszűrő meg foszlott 8.000km után mint öreganyám bugyogója...
Persze hogy a Motylgear-t ajánlod, mert Motul fan vagy.Én Xado-t használok váltókban (kézibe: [link], automatába: [link] ). Szerintem egy Syntrans elég lenne neki bele, de most látom beoltották ezzel az Eneos mániával, úgyhogy elengedtem. (Nippon Oil az Ecstar is, csak gondolom mivel gyári olaj, ezért arra szigorúbbak az előírások és ezért a kutya sem tart belőle raktáron itthon, mert q*** drága, tehát eladni nem tudná, amikor ott van a totalcar és egyéb szakmaiatlan, cserébe jól marketingelt média hátszele az Eneos-nak, bocs, már kikívánkozott, de gondolom nem én tettem fel egyedül a kérdést h az Ecstar miért drágább itthon mint az Eneos, ami a fő brand lenne...)
A Bosch ugyanez, sokan hamisítják (gyertyáit pl) és széles körben "lő", vannak autógyári minőségű cuccai meg low-budget cuccai (ablaktörlő 780HUF/pár az Auchanban), ha megnézel egy alkatrész ellátót akkor Bosch és Bosch között árban is szokott difi lenni.
Én az olcsón kakát híve vagyok, ha már valami gagyira futja csak (ritka eset), akkor legalább a legolcsóbb legyen. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #50411 üzenetére
Az Eneos-t nem próbáltam, de szerintem túl van reklámozva, és mint tudjuk a jó bornak nem kell cégér... Itt sokan használnak Castrol SynTrans-t elégedetten...
Ha van az Unix-hoz kedvezményed, akkor a hűtővízet keverd ki Te magad otthon, van nekik frankó koncentrátum... -
AMD Power
titán
válasz
twollah1976 #50410 üzenetére
Köszönöm!
Gates lesz a szíjakból ez biztos, motorolajból szerintem az Eneos lesz, meg váltólajból is.
-
AMD Power
titán
Kicsit előre szaladtam és kértem árajánlatot egy pár alkatrészre.
Olajból ezeket javasolták:
- 5W-30 4l Eneos 9100Ft vagy Ecstar Suzuki 12500Ft
Légszűrőnél a műanyag keretes nem tudom mit jelent.
Vátlóolajból (2.5liter kell bele) Castrol 75W-90 3600Ft/liter , vagy Eneos 75w-90 2750Ft/liter .
Amit nem értek. Hosszbordás szíjnál ezeket az opciókat kaptam. Pl
Hosszbordás szíj
- Conti generátor 2926Ft
- Gates generátor 3517Ft
- Gates klíma 2465Ft stb....
Akkor jól gondolom ,hogy két különböző szíj kell hozzá? Egy a generátorhoz, egy meg a klímához? -
-
csiga8
senior tag
válasz
AMD Power #50403 üzenetére
Elvileg jó hozzá. [link]
Én nem vennék előre bekevertet, inkább töményet és ahhoz keverj deszt. vizet.
Igaz Mannol volt, de nem volt jó: [link] A tömény már pl. abból is jó.
G12, G12+. A márka pénztárca kérdése, de pl. a Glicosam szerintem jó. [link]
Otthonra nem feltétlen kell optikai fagyálló mérő, refraktométer, de egy ilyen pumpás mérőt érdemes beszerezni, nagyjából azért jót mutat: [link] és akkor nincs para....
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #50403 üzenetére
A színe már régen nem oszt és nem szoroz, a gyári Ecstar 5L ( [link] vagy [link] ).
Én a helyedben nem vacakolnék a gyárival, van olcsóbban is (pl: [link] ), mondjuk ennél a Preventnél olcsóbb nem lesz semmi ami normális, az tuti...
Amúgy nem rég láttam a híres videómegosztón egy fickót (itt is írta valaki), ő kiöntött a fagyállóból egy kólásüvegbe 4 dl-t és bevágta egy éjszakára a fagyasztóba egy hőmérő társaságában és reggel megnézte hogy belefagyott e az üvegbe a cucc... a hőmérőből meg tudta hány fok van a fagyasztóban. Ha nem bízol ebben a lötyiben, akkor próbáld ki ezt a módszert, olcsóbb mint venni egy refaktométert csak ezért...
De ismétlem önmagam: filtercenter (Zugló), nagy lajos király útja felől van a bejárat, ott megkapsz mindent ami kell emberi áron (lehet kártyával fizetni), ha nincsen, akkor 2-3 munkanap alatt beszerzik, szíjjak, szűrők, folyadékok, gyertyák hevernek a raktárukban halomban, csak be kell sétálni a forgalmival... -
kistukesz
újonc
Előző 11 éves mitsubishi lancer gépkocsimat eredeti akkumulátorral adtam el és semmi baja nem volt, pedig rengeteg rövid távra (napi 2 km) volt használva. Bratyesz új autójában csak 3-4 évet bírt ki az aksi pedig hosszú utakra ment.
Nem tudom mitől függ, hogy ekkora szórás van az élettartamuk közt. -
Gyöször
senior tag
válasz
csiga8 #50398 üzenetére
Megbeszéltük a jpbmoto témát, pont egyszerre vettük, a Dr800amban is az van. Kicsit nehezebben teker nekem, motoroztam elsején, 6odikán. Néha csepptöltőzöm, nem mindig.
A scross akksit azért írtam, hogy lustaság miatt nem töltögetem. Tudom, hogy ott a legrosszabb a feszkó. 12,5 alatt már nagyon tölteni illene, de a kocsi fél nap alatt visszaszívja oda. Pont a tűzveszély miatt nem lógatom a töltőket az akkukon, nem szeretem ha valami be van dugva a konnektorba és nrm vagyok ott. Amiről tudom leveszem a sarut. DR, Lada. A motoron van riasztó meg ilyen tuti láncolajzó (mccoi.de) szépen leszívja.
Lidis töltő mikor lekapcsol csepptöltésre 0,1A val tölt. Kicsit kevés mert sokáig tart neki mire 13,1 ről felpumpálja fullra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest