Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #48594 üzenetére
Ez így van, sajnos az üvegbúrásokra is igaz, hogy az izzó a nevéből adódóan hőt is termel, nem csak fényt, ehhez képest egy relatíve zárt térben van szegényke, szóval a foncsort leégeti, mert azt a tükröződő felületet régen még gőzöléssel vitték fel (ma passzolom hogyan csinálják), ezért a felület deformálódik (felmelegszik, lehűl, felmelegszik, lehűl) és ahelyett hogy visszaverné a ráeső fényt, inkább szétszórja...
Olyan 10+ éves korára az autók 60-70% ezért szokott gyengébben világítani, aztán teszik bele a LED-et meg a nájtbrékert (mert az "plusssz száhúszázalék"), de nem lát többet vele az ember (csak annak a szeme folyik ki aki szemből jön...). Mint minden egy autón, a fényszóró foncsorja is amortizálódik az évek során, de ezzel szerintem Te tisztában vagy lévén a Rönó nem egy mai csirke...
Mindebben persze az is közre játszik hogy minden autó 10+ éves korára túl van némi utcai harcon, esetleg a gyári lámpatest valami occsó kínai utángyártottra lett cserélve, hogy ne legyen drága a javítatás, cserébe nem lehet rendesen beállítani, így vagy keresztben világít, vagy az eget világítja. A másik tipikus probléma szokott lenni, hogyha a kedves tulajdonos cseszik beállítatni a lámpákat, pedig ilyenkor ősszel ingyen csinálják sok szervizben, aztán az állító csavar meg a motor úgy berohad egy állásba, hogy utána már csak az ecetes flex szokott segíteni... -
dethroner
veterán
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #48580 üzenetére
Swift-ben nem vagyok annyira otthon, abban ncc1701 és dethroner szokták előről-hátulról vágni mi merre hány méter, de a TPMS kvázi egy rendszer. A tengelyenkénti csere működőképes (most teszteltem hétvégén), egy kukot sem adott ki... kell a szelep bele, mert különben semmi mást nem fog a központi kijelző mutatni csak a "TPMS error"-t, tehát se megtehető út, se fogyasztási adatok se semmi, ami eléggé elkeserítő, plusz műszakin is instant bukó, mint a világító check engine. Nekem még sosem volt bajom vele (kop-kop-kop), de többektől olvastam hogy hibákat dobált nekik. Egyedül a pótkerékbe nem tettem, abban sima gumiszelep van, mert felesleges, ha leenged valamelyik, akkor úgyis vinnyogni fog... ha van fent pótkerék helyette, ha nincs... Amennyire én tapasztaltam és kikódoltuk a kusza leírásokból és kommentekből, a tengelyenkénti csere nem probléma, csak ami jobb oldalon volt, az maradjon is jobb oldalon és vica versa... szerintem attól bolondul meg, hogyha egyszercsak a jobb hátsó jelét bal előről kapja.
-
dethroner
veterán
válasz
Siriusb #48591 üzenetére
Én tavaly ősszel voltam abban a projectben, hogy szinte lószart se láttam a rönó lámpával. Ráadásul üveg búrás, szóval még bemattulni se tud, szép, tiszta volt, mégis kb vakon jártam vele éjjel. H4 van abban is. Először gondoltam bevállalok egy utángyártott ledet [ezekből], már van tökéletes vetítési képpel is. De aztán mégis inkább komplett lámpatestet cseréltem, és nagyon jól tettem. A 23 éves foncsor hiába volt látszólag hibátlan, mégis sok fényt elnyelt. Az új viszont ugyanazokkal a gagyi izzókkal nagyon jól világít. Persze az izzó csere az olcsóbb, de egy öreg autónál lehet többet hoz a lámpacsere.
-
Siriusb
veterán
válasz
anonymus89 #48583 üzenetére
Szia!
Köszi a visszajelzést, én is ezen a verzión gondolkodom. Akkor megéri.
Milyen fényviszonyokat teremt, szereted? -
anonymus89
addikt
válasz
Siriusb #48582 üzenetére
Szia, nekem Night breaker van még nem a laser csak a sima verzió.
Én nem tudom milyen tévhitek keringenek de most vagy keveset vezetek este vagy nem sokat járok lakott területen kívül.
3. éve nyűzöm az izzót és köszöni jól van.
Mástól meg azt hallom vissza, hogy milyen hamar kiég.... -
Siriusb
veterán
Cserélnék a WagonR+ fényszóróban izzót. Melyik Nightbreaker típus az ajánlott? Szeretnék normálisan látni. (A búra tiszta és átlátszó, mielőtt valaki beszólna.
)
Szerk.:
Silver? Annak az élettartama is elfogadható? -
dReFiX
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #48580 üzenetére
Bárhogy lehet cserélni, de kell a szenzor mert anélkül csipog villog a műszer fal mint a karácsonyfa az újban.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
2ozzmexy #48535 üzenetére
Most kezdem visszaolvasni a topic-ot meg úgy néz ki, hogy Swift lesz a következő autó. Vagy tök új, vagy max. 2017-es. Még variálok, nem tudom, hogy mennyi az extra költsége az újnak, mennyibe kerül a márkaszervíz, stb.
Rögtön erről a guminyomás-os válaszodról lenne egy keresztkérdésem: Én minden cserénél úgy teszem vissza a gumikat, hogy ami tavaly elől volt, az idén a két hátsó. Így kopik egyformán a szett. Akkor ezt ezek a jeladók nem tudják
Ha nem tudják, akkor mi van, ha nem találja meg minden 2. évben soha a jelet? Akkor világít, visít, nem felel meg műszakin, vagy nem kötelező, hogy üzemeljen? Mi van, ha az egyik szettben egyáltalán nem lenne?
-
sepsi0
őstag
Én is 2007ben vettem az SX4-et. Nagy plakáton hírdették az ajándék télikerék szettet, igaz nem 16",hanem 195/75 15. Karácsony előtt kezdtük intézni, vagyis akkor vittük be a Seat Ibizát oda szervízbe, de rábeszéltek az SX4-re.
Karácsony után szoltak, hogy mehetünk a kocsiért, nyári Cont gumikkal. Papírozunk, mondom a kerekek fel lettek szerelve vagy a kocsiban?
Milyen kerekek? Mondom az ajándék. Á az már lejárt. Ok mondom a kocsi is, kérem vissza az Ibizát... Hozzá teszem az Ibizát is +4 kerékkel adtam le.
Ok intézünk valamit... Csak gumit lehet már. Mondom ok, akkor 205/60 R16, de az nem jó, nem váltóméret, nekem jó. 1 hét múlva hozta a futár a gumikat házhoz. Addigra vettem 4 felnit 1 éves Conti téligumival, 4 évet állt a Michelin a garázsban.A lényeg, alkudni kell, lehet is...
Előtte új Swiftet akartunk, de klíma nélkül (ez volt a heppem, már nem vennék nélküle). Több szalonban voltunk, mikor erre került a sor, azt mondták klíma nélkül nem leher. Felálltam és szó nélkül elindultam az ajtó felé, mindig utánam jöttek, hogy mégis lehet, de várni kellene rá...
Nem tudom ma mi a helyzet a kereskedésekben, de ők élnek belőlünk... -
2ozzmexy
senior tag
Most egy álom... egy rémálom a részegen festékes vödörrel felvitt sávfelfestésekkel... de legalább azokat a beton vackokat felszedték... Nem bringasáv kell BP-nek hanem egy jó kis dugódíj (de ne az ott lakók fizessék ki) meg bekamerázni az egészet, rögtön lenne csend, rend, fegyelem, ha mire hazaérek otthon várnának a csekkek...
Amúgy azok a gumik közelebb voltak a mostani 4évszakos gumikhoz keverékben és mintában is... ezért is írtam korábban h nem véletlenül álltunk át annó a 2 szettre... de most ott tartunk hogy kellene 4 szett gumi...
-
mefistofeles
veterán
válasz
2ozzmexy #48573 üzenetére
Ja bocs, lehet félreérthető voltam. Nem kell már hála istennek gyerekülés, csak példának hoztam fel, a szalon cuccok borzalmas árára. 2007-ben lett volna 140-160K suzuki szalonban, és ehhez dobtam fel összehasonlításképpen az isofix römer mai árát.
Azért isofix, mert a suzukis is az volt és az ugye drágább mint a "sima "bekötős". -
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #48572 üzenetére
Mennyire kell az az isofix, nem akarok a zsebedben turkálni, csak kérdezem...
A fiam annó kapott egy babahordozót (0-13kg ~15k), használta 5-6 hónapos koráig, utána már nem igazán élvezte az autózást, mert keskeny volt neki, kényelmetlenül érezte magát és a tetőkárpit sem izgi 5-10 perc után na.Utána volt egy 9-25kg-os isofix ülése, amit most az egyik kollégám használ. Jelenleg egy 9-36kg-os ülése van és nagyon szereti...
Bár van benne feladvány:Most 17,5kg a kölök, hogyan kössem be!?
Ha nem kell a Top-Tether vagy isofix, akkor olcsóbban is megúszható jóval.
De megsúgom hogy a dupla árért nem lesz a gyerek kétszer akkora biztonságban, a Römerben is főleg a márkát fizeted meg...
Pár évig vezettem autómentőt (mert fiatal voltam és kellett a pénz), láttam már ezt-azt, sok ember gondolja h a drága prémium autóban/gyerekülésben nagyobb biztonságban van, de a többségük ehhez mérten bevállalósabb is az utakon... úgyhogy kb az előnyüket az ablakon dobják ki. Egy nem isofix-es 25-30k-s ülésben is van akkora biztonságban a gyereked, mintha egy 120k-sban ülne, csak Te a 60-as tábla mellett nem 90-el zúgsz el...
Tisztelet amúgy a ritka kivételnek...
A többségük azért vesz drága ülést, mert nem akarja magát hibáztatni ha baj van, én azt szoktam tanácsolni, hogy legyen rendben az autó, majd utána vegyünk bele drága üléseket, mert sokan a 6-800k-s autóba tesznek bele 2db 180k-s ülést, csak éppen a fékfolyadék 12 éves, a gumik 16 és nyári meg a küszöb ki van rohadva és világít a légzsák visszajelző meg az ESP... De mindez ugye rád nem igaz, te új autót veszel, inkább onnan közelítsd meg, hogy a 40M-s bömbie igenis vegyék meg a 200k-s ülést, Te meg a Suzukihoz mért ülést vedd meg, tudod kabáthoz a gombot és nem fordítva.Jó válogatást... (jótanács: fotózd le ami szóba jöhet, mert bele fogsz zavarodni az ülésválogatás végére)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
PeterPH #48566 üzenetére
Ezt most nem értem...
5x15"-ös felniszettet linkeltem jeladós szelepekkel, 15-ös gumikkal, ez a gyári téli szettje, nem !?
Bár lehet benéztem valahol...
@pjen: Az se volt nyári soha, az újrafutózott meg akkoriban is szentségtörés volt, persze ha újat akartál akkor volt ruszki meg Taurus, Matador, Barum, de mindhez párttagságit vinni kellett, különben "elfogyott"... Hazamentem én is a gyári EcoContact5-el az elsőkerekes 140lovas Vitarával november derekán és még itt vagyok... igaz nem tapadáshatáron estem be a körforgalmakba sem...
Azért '86-ban nem volt dugó a kiskörúton sem...
@mefistofeles: És azt a 140k+ gyerekülést fél éves korára ki is növi, mert kb babahordozó méret, lehet venni a kövit szintén zenész árban...
-
pjen
félisten
válasz
mefistofeles #48568 üzenetére
Abban az időben kis hazánkban nem igen volt más.Még havak is voltak.
-
pjen
félisten
válasz
mefistofeles #48560 üzenetére
Azért az picit túlzásnak tűnik, hogy nyári gumival télen közúti használatra alkalmatlan.Jártunk Ladával futozott gumival télen nyáron.Kicsit jobban oda kell figyelni.Nagyobb féktáv, magasabb fokozat megy az.Fagyálló lesz benne.
-
mefistofeles
veterán
válasz
2ozzmexy #48564 üzenetére
Oké értem. Nyilván lesz téli szett és nyilván nem a szalonban fogom megvenni..... Ami lóvét ott elkérnek mindenért.... Emlékszem, hogy átnéztem 2007-ben a brosúrát kiegészítőkért. Éppen úton volt az első gyerkőc és megakadt a szemem a suzuki "gyári" gyerekülésén. Hangsúlyozom, 2007-ről beszélünk és ha jól dereng 140-160K lett volna a cucc.... talán érthető. hogy nem ott vettem.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #48560 üzenetére
Nem, a fenti képen látható szettel kaptam tavaly novemberben a Vitarát, volt egy kis zabszem ott hátul a hazaúton, de jogszabályokba nem ütközik, nem kötelező a téligumi, egyedül Ausztriában van előírva ha jól tudom, de majd a többiek kijavítanak. Mindenhol máshol csak erősen ajánlott... 260k +10k szerelésért ajánlották a gyári Yokohama téliszettet, mondtam hogy ez nem ajánlat, ez rablás, vettem olcsóbban, felszereltem a parkolóban ingyen, összességében egy erős 100k-t fogtam a bulin, igaz nem prémiumot vettem ennyiért, de ezért is írtam itt valakinek korábban (lehet pont neked), hogy abból a 270k-ból olyan szettet rakunk össze neked h 6 nyelven beszél a Yokohamához képest...
példa: [link] 70k + 4X [link] 16789 = ca. 140k Huf és jobb mint amit a szalonban adnak drágán... Így már tudsz viszonyítani?Ha rám hallgatsz, akkor berendelsz mindent és mire viszed haza a kocsit, otthon lesz minden, vagy egyenesen a gumishoz viszed és feldobatod...
-
kovsol
titán
válasz
mefistofeles #48560 üzenetére
Pl Vitara esetében a nyári az egy 17" alufelnin van, míg a téli 16" lemez felni. Ha a télit is kéred akkor az feláras, de ugyanazt a téli készletet vagy 60e el olcsóbban megkapod ha nem a szalonban veszed.
Csak szólok benzin se lesz benne.Kihoztam a szalonból a Vitarát aztán 500m-el odébb kanyarodtam is be a MOL kútra. 47literes tank mellett 46,3 ment bele teli tankra.
És szélvédőmosó se volt benne egy csepp se. -
mefistofeles
veterán
válasz
2ozzmexy #48536 üzenetére
Nem kötözködés a szabályokkal de nem visszás kissé ha télen nyári gumival adják az új autót? Képzelj el egy zimás, havas időt. Gyakorlatilag közúti használatra alkalmatlan állapotban veszi át az ember az új gépjárművét.....
Ezek alapján fagyálló sincs benne és nyári a szélvédőmosó?
persze nem ezen fog múlni csak agyalok.... -
2ozzmexy
senior tag
Jelentem lekerültek a Vitara gyári kerekei a pincébe...
Itt az ősz itt van újra...
Tavaszig itt alszanak a gyári felnik, egy karcolás sincsen rajtuk jelenleg, kavicsok kipiszkálva, lemosva samponos vízzel, oldalfaluk lekezelve... rájuk fért már... Nem fogyaszt kevesebbet vele BC szerint, cserébe esőben csapnivaló... De akkoris lejárom róla a mintát. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #48555 üzenetére
Kaptam már én is pénteken a levelet róla... hát a jó*********anyjukat...
Mindennek tetejébe gondoltam tankolok szombat délelőtt, kint a tábla hogy "no credit card", megyek a kövire, erre ott is... bepöccentem, átmentem a labancok benzinkútjára, ott meg éppen két díszhusáng fűzte a szemöldök nélküli hosszúkörmű kasszás lányt...Megtankoltam, de a végére nem kellett kávé.
-
SirKero
őstag
Forensis kártyások!
A MOL Nyrt. a megváltozott üzleti környezet és fogyasztási szokások miatt változtat a Forensis Partner kártya kedvezményének mértékén.A prémium üzemanyagok (EVO 100 Benzin Plus és EVO Diesel Plus) kedvezménye 12 Forint/liter + 3 Mulitpont,a normál üzemanyagok kedvezménye (EVO 95, EVO Diesel, Eco+ autógáz, XXL Diesel) 6 Forint/liter
+ 1 Multipont.
A változás 2020.10.19-től érvényes. -
őstag
őstag
válasz
a_tesz #48553 üzenetére
Elképzelhető. Bár én nem úgy fogalmaznék, hogy jobb hozzájuk, hanem hogy már elviselik. Furat/löket sürítés megegyezik. Viszont a környezetvédelmi besorolása jobb az újnak. Ezeknek a vékony olajoknak a környezetvédelem/fogyasztáscsökkenés az elsődleges céljuk. Ennek van alárendelve a motor élettartam is. De továbbra is szerepel az 5w30 a gyári ajánlásban.
Vitarámban K14C motor van, abba 5w30 mehet, 0w20 nem. Persze ez turbós. -
a_tesz
Korrektor
Jogos, az övénél nem jött még képbe a 0W-20. Viszont a gyári specifikáció sem feltétlen csak annyi, hogy 5W-30, vannak még API meg ACEA jelölések is, amiket tudnia kell, és amit hivatalosan a gyári szervizprogram szerint bele kéne töltsenek, az tudja is. Minden más csak felesleges kísérletezés.
Elég más a motor, amennyire én tudom, a korábbiban még kovácsoltak voltak, az újabban pedig már nem, de tök más a cikkszámuk is a dugattyúknak meg a gyűrűknek is, simán lehet más illesztés, amihez sokkal jobb a 0W20.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
simonjoe #48549 üzenetére
A nightbreaker nagyon megéri az árát. A LED-et engedd el, mert ha rendőr észre veszi ugrik a forgalmi...
Az akku, hmmm, kemény dió, de engedd meg: 10 éves generátor hogy van? Legalább egy töltő feszültséget mérjünk már akku csere előtt... A nagyobbat több idő lesz neki feltölteni, rövid városi utakon pedig nem biztos h fel tudja tölteni 100%-ra ami nagyban csökkenti az élettartamát. Ha nem kell plusz kütyüknek menni (álló fűtés, hifi) akkor max 1 lépcsővel nagyobbat tegyél bele, csak vmi normálisat, ne JP-t...@tboldi: és szopni is fogsz műszaki előtt, nem?
-
válasz
tboldi #48547 üzenetére
Csak Osram és Philips van a listában. A Lumenet-nél szedtem össze, a végösszeg elég lehangoló közel 80K lenne a komplett csere. Ebben a H4-es LED a legdrágább, ami ráadásul off-road. Át kell gondolnom, nem akarok xarakodni majd műszakin. A kocsi még itthon sincs, de már variálok.
Az első körben ezt kell beszereznem, ezt fontosnak tartom:
[link]
(#48548) ncc1701 : meg kell majd néznem, ha lesz rá lehetőségem a nagyobbra, pontosabban ha helye lesz a kocsiban, akkor tuti nagyobb lesz.
Valahogy karcsúnak tartom a gyári méretet. Ami persze biztos elég, de szerintem nagyon a határon lehet. -
tboldi
nagyúr
válasz
simonjoe #48541 üzenetére
Nem tudom, hogy van-e CAN, de ha nem kínai vackokat veszel, hanem minőségi Osram vagy Philips LED-eket, akkor azok szinte biztosan CAN-kompatibilisek amúgy is.
Nekem egyébként elöl nincs semmilyen LED, hanem Osram Night Breaker Laser H4 és Cool Blue Intense W5W van, az indexekből csak a tükrökben lévők LED-esek, de gyárilag, hátul az egész lámpatesteket kicseréltem, amikben a helyzetjelző/féklámpa LED-es (szintén gyári, E-jeles, csak eredetileg japán piacos), a pótféklámpa is LED (ugyancsak gyári, az ES Sport felszereltségé), a tolatólámpába és a ködzáróba Philips XtremeUltinon W21W LED-eket tettem (természetesen fehér és piros), a rendszám fölött Osram 4000K-s LED, meg a csomagtartóban is, a plafonon meg Philips 4000K-s C3W-k vannak. Asszem, ennyi.
-
kovsol
titán
válasz
2ozzmexy #48535 üzenetére
A téli és a nyári külön felnin vannak, és ez egy zsír új téli kerék szett most került fel. Új felni, tpms szenzor is.
Mentem vele 90-el is, elmentem egészen Visegrádig mikor írtam. Most viszont úgy parkoltam, hogy a közelben se volt kocsi, és utána felismerte a szenzort pár km után végre. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #48539 üzenetére
A fapad Auris nem 6 csak 5 sebességes, valóban lehetett 6-ossal rendelni, de nem sokat segített, gyengus volt a motor egy akkora bódéhoz na. Még az mk1-es 1,4vvt-ije is karcsú, mivel ugyanaz a motor került bele mint az én e11 faceliftemben volt, csak utóbbi 1039kg, ellenben az Auris 1300, kicsi a különbség de érezhető...
Most raktam vissza a téli szettet, egy kukot sem szólt... -
Szerintetek a Splash CAN-bus-os?? Ha nem, át kellene LED-ezni a világítását. Azon is gondolkodtam még, h a gyári akku helyére vajon lehet nagyobb méretűt bepattintani??
-
ldn218
tag
-
2ozzmexy
senior tag
Neked írom, de mindkettőtöknek szól, mivel az ominózus motor elődje volt a családban, sőt a 4ZZ-ből is ami híresen olajevős: le van írva a gépkönyvben, h mikor melyik olaj kell bele, azt kellene beleönteni amit a gyártó előír és nem 3ezer forinton fillérb@szóskodni egy 25ezres olajcserénél a márkaszervizben, mivel ha kéred akkor 0w20-at öntenek bele, de ugye néma gyereknek... Ja meg úgy drágább és átlag magyar már itt meg is bukott... Mellesleg a downsizing és a fogyasztói társadalom ékes példája, testvére a PSA 0,9TCe névre hallgató csodája: nagy lett a kabát... Vagy az 1,2HTP (hiába taposod paraszt
) mert egyik sem arról híres hogyha nagy gázt adsz az oktogonon, akkor maga alá rántja az Andrássyt... És mire a Hősök terére érsz a Hét vezér még billegne a lovon...
Egyszerűen alul van méretezve a motor, azt az 1,33as motort egy 1300kgos Aurisban (5 ajtós, nem a kombi!) nem arra találták ki, hogy 140-150-el nyelezd az autópályán, 4600-at forog és ott a vége hivatalosan az 5 gangos váltóval... #csakszolok
Az igényekhez veszünk autót (és a motort is a bodéhoz) és nem úgy megyünk be a szalonba h mindegy mi, csak szép legyen meg olcsó és főleg új... Meg ugye számít h mit tekergetunk a kormány közepén... Szerintetek miért váltottam én is 30 év toyotázás után??? Amíg a Toyota nem engedi el a szivobenzint, addig ilyen sztorik lesznek, sőt egyre több lesz, ergo kivagja maga alól a saját piacát... Uff.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #48534 üzenetére
Alin van szelep, egy szett annyiba kerül mint 1db gyári...
Nyarival kapod, én is azzal kaptam novemberben a Vitarat... A szalonban drága lesz a téli előre szólok. -
2ozzmexy
senior tag
-
őstag
őstag
válasz
a_tesz #48532 üzenetére
Tudom, nincs összefüggés a kettő között.
Az ő példáját azért hoztam fel, mert pont az akkori gyári ajánlású olajjal voltak a gondok.Nem teljesen más a két motor. Az újabb és kicsivel erősebb csak tovább fejlesztett változat, a szívócső meg a vezérlés változott, a blokk ugyanaz.
-
a_tesz
Korrektor
De az ő 2007-es Sportjának még nem is volt ajánlott olajat a 0W-20, az csak a 2011-től megjelentnek volt, aminek hiába M16 a motorkódja ugyanúgy, egy teljesen más motor.
Utcára, meg ilyen alkalmi erőltetett használatra meg bőven jó hozzájuk a 0W-20, nekem is az van a 2012-es 1.2 idegesben
szerk: természetesen gyári Ecstar
-
őstag
őstag
válasz
ncc1701 #48527 üzenetére
Olajfogyasztásról nem volt szó. Hacsak nem a Toyotára gondolsz. Arra a korrekt megoldás, hogy nem kell olyat venni.
A kérdés az, hogy a 0w20 vagy az 5w30 közül melyik a gyári ajánlás K12B -hez.
Mindkettő. Az első a preferált, elsősorban az üzemanyag takarékosság szempontjából. De rövid utakon, sok hidegindítással, városban is előnyösebb. Viszont nagyobb terheléshez, magas hőmérsékleten meg a második a jobb.
Nem csak a viszkozitás előírt, API, ACEA besorolást is nézni kell. És ott is van mozgástér. -
ncc1701
veterán
válasz
mefistofeles #48529 üzenetére
Viszont a gumisnak qrvára vigyázni kell a tpms jeladóra. Szóval, valami ügyesebb helyre vidd.
Azt is fontold meg, h ebayről rendelsz 4-et, veszel 4 acél felnit a téi szettnek.
-
ncc1701
veterán
válasz
mefistofeles #48526 üzenetére
A felnin lesz, a szelepen, ha jól emlékszem. Nem kell speckó gumi hozzá.
-
ncc1701
veterán
Ha egy moci eszi az olajat, akkor szerintem arra sosem az volt a korrekt megoldás, h "vastagabb" olajat kell beleönteni.
Verseny, pályázás az meg egy másik dolog. Ott eleve az a normális, h elötte-utána olajcsere, és nem kell csodálkozni rajta, h ha nyelezed, akkor fogy az olaj. A motor nem egy zárt rendszer, számomra az a fura, ha semennyire sem eszi az olajat. A K12C plö a 0w20-at csipegeti, de minimálisan, pont nem érdekel. A következő a 0w16 lesz.
-
mefistofeles
veterán
válasz
ldn218 #48525 üzenetére
Ezzel a keréknyomás érzékelővel kapcsolatban lenne egy kérdésem mert fingom nincs a dologról. Elviekben pár hét múlva egy új 1,2-es swift boldog tulaja leszek. Nem tudom azt se, hogy téli gumival kapom a szalonból, vagy külön kell vennem hozzá egy szettet. Ez az érzékelő gondolom az abroncsban vagy az abroncs szelepében van. Szóval akkor ezentúl ilyen spec. gumikat kell majd vennem igaz?
-
őstag
őstag
válasz
ncc1701 #48521 üzenetére
Igaz, hogy az 1.33 Toyota motor érzékenyebb az olajra és a csereperiódusokra , de ettől még ez egy ismert és Toyota szerelők által is elismert konstrukciós hiba. Létezik hozzá gyárilag módosított gyűrűgarnitúra.
Semmilyen párhuzam nincs a Suzuki motorokkal.
Ábra a Suzuki gépkönyvből, igaz ez Swift, de az aktuális motor az ugyanaz.
A bal oldali a K12B, a jobb oldali az M16A motor (ez a sport) -
kovsol
titán
Teli gumi felrakattam, és a tpms hibát jelez még. Gyári szenzor van a téli készletek is. Már kb 30km t mentem vele de nem ismerte fel az újat még. Mi a teendő egyébként ilyen kerek Csere esetén?
-
válasz
2ozzmexy #48518 üzenetére
köszi!!
Egy Suzuki márkaszervizben nézetem át és csináltatom meg. Kedden hozzuk haza, szerdára már van is időpont. Nem érdekel ha a gatyais megy, csak rendbe legyen a feleségem fogja használni. Nem akarom, h gond legyen vele. Nos, akkor marad a 0W20-as olaj?? Majd jelzem a szerviz felé. Összeírtam a listát a szerint amit írtál, belevettem még egy futómű állítást és vízpumpa cserét is. Remélem így már rendben lesz. Majd szerdán megírom, h csupasz seggel jöttem-e haza a szervizből.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dReFiX #48517 üzenetére
Mert occsobb... Ennyi, és különben is a kopottabb motor a vastag olajat nem eszi... Betoltesig nem is, de utána...
@simonjoe: hol is kezdjem... Tudom már, gratulálok az új jarganyhoz, sok balesetmenteset vele. Nekem van egy használt autós "csomagom" amit minden használt vas megkap: motorolaj, olajszuro, legszuro, pollenszuro, benzinszuro, valtoolaj, gyertyák, fékfolyadék csere, klíma bomba, a többi állapot függő, a hosszbordas ha nem repedezett akkor még jó,ha a fektarcsa nincs limiten az is jó, fekbetet szintén, mert tuti lesz még meglepi vele. A hutofolyadekra méress rá a kútnál tankoláskor, ha jó a fagypontja akkor hagyjad, mert ha minden szervizt megcsinalsz amit 2010 óta elsumakoltak, a gatyadat is rá fogod költeni... Ennek a többsége YouTube videó alapján neked is menni fog, gyertyahoz pl nem kell emelő sem, de egy pollenszuro cserehez és klíma fertőtlenítéshez sem.
-
őstag
őstag
válasz
simonjoe #48512 üzenetére
5W30. Most ECSTAR a gyári olaj.
Váltó olajcserét a 45 ezres szerviznél írja először. Ha tudod, hogy megtörtént, akkor nem kell, ellenkező esetben ne ezen spórolj.
De a folyadékok, szíjak az állásban is öregednek, így nem csak kilométerhez, hanem időhöz kötött intervallumok is léteznek. -
őstag
őstag
válasz
simonjoe #48510 üzenetére
Ez K12B motor láncos, láncot nem kell cserélni.
Olajcsere periódus 15.000 km/vagy 12 hónap.
Én a helyedben, ha nem ismert a szerviztörténete most lecseréltetném a hosszbordás szíjakat, a gyertyákat, és az összes folyadékot, beleértve a motort, váltót, fék- és hűtőrendszert. És innen már tiszta lappal indulsz. -
Sziasztok!!
Segítséget kérnék tőletek tisztelettel.
Közel két hónap kutakodás után ma lefoglalóztuk a nejem Splash-ét.
2010 ötödik havi 1,2-es. A kérdésem az lenne, h tudja valaki a pontos szervizciklusát?
Olajcsere, mennyi idő és milyen olaj?
Szíj csere, vízpumpa csere?
Gyertya csere?
Gondolom a fékolajat és a fagyállót kétévente illik cserélni. De, javítsatok ha tévedek. Szerintetek mit kellene még kicserélnem?
Itt egy kép a csodáról:
-
válasz
dethroner #48505 üzenetére
Hát a kérdés jó. Érdekes ez a környezetvédelem ahol majd 2 tonnás SUV viszi le az átlagot, a celeriot meg nem érdemes árulni mert környezetszennyező... Most a rinyálásom személyes okú, kellene a családba valakinek olcsó új autó, ami most ugye nincs (2,6 milliós celerio milyen jó is volt az).
u.i: tavasszal míg ingyen volt bejártam egy párszor az V. kerületbe, azóta nem tartom olyan vonzónak a zöld rendszámot (főleg ha majd elveszik a parkolási előjogaik egészét vagy egy részét), a sima hibrid sokkal jobban tetszik
-
válasz
dethroner #48506 üzenetére
Beszállhatok?
31 éves Golf II 1,5 év állás után mondhatjuk, hogy gond nélkül átment. Kötelezőkön kívül (szűrők, folyadékok) hátsó lengéscsillapítót kellett cserélni + a fékeket. (utóbbi főként a hosszú állásnak volt köszönhető)
Röviden azért állt 1,5 évet, mert hőcserélő kilyukadt, eláztatta az utasteret, és most nyár végén jutottunk el oda, hogy akkor összerakjuk. (közbejöttek a dolgok) -
dethroner
veterán
válasz
Tom1939 #48502 üzenetére
Vajon a Suzuki bekerülési költség alatt fogja adni? Mert ha nem, akkor miért venné valaki ezt, a Toyota logós helyett? Nem hiszem hogy van olyan márkafan, aki inkább a Suzukit választaná, ha ugyanannyiba fog kerülni. Mert szerintem később a használtpiacon többet kaphat érte ha Toyota, és ez fontos szempont lesz.
-
tboldi
nagyúr
Na, a 16 éves WagonR ismét átment csont nélkül a műszakin. Egyedül a fékfolyadékra emlékeztettek, hogy lassacskán cserélni kellene, de tudunk róla, már vagy fél éve a polcon van a Motul DOT 4, csak nem volt még idő rá.
Amúgy a mostani és a két évvel ezelőtti vizsga között egyetlen egy féltengely gumiharangot kellett csak kicserélni rajta az alapvető dolgokon kívül.
-
dReFiX
senior tag
átlagba havi 10 darab
Új hozzászólás Aktív témák
- Túra és kirándulás topic
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Androidos tablet topic
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Tőzsde és gazdaság
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- További aktív témák...
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- Eladó Bontatlan új Amazon Echo Dot 5 Smart speaker Amazon Alexa fekete, kék vagy fehér színben
- HomeAssistant és SolarAssistant Center - spórolj pénzt automatizálással!
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W