Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #49796 üzenetére
és @csiga8:
Ahogyan csiga8 is írja, szilikonbázisú az 5 és 5.1, csak furcsálom h csupán DOT4, viszont mennyiséget nem ír... 1L vagy 2 !?
Válótolajra annyit ír h Suzuki gyári 75W váltóolaj (GL4 minimum kell bele szerintem) (Xado lesz valószínűleg...)
Hűtővízről szintén nem ír semmit, csak a gyári "kék" és "zöld" folyadékot magyarázza...@csiga8: Igen, a forráspontokat és a többit tudtam, ezért furcsálom h egy ABS+EBD és ESP (esetenként vészfékasszisztenses) autóban miért elég a DOT4... a 2001-es corollámba is az kellett...
Néztem a gyári előkevert hűtőfolyadékot, erre 5L-es kiszerelésben van -35fokra belőve... csak a kocsiba 5 és fél lityi kell....
-
tboldi
nagyúr
válasz
csiga8 #49797 üzenetére
Hűtőfolyadékból én a gyári előrekevertre szavazok (esetemben Honda Type 2 Coolant, Suzukinál meg az Ecstar megfelelője), jellemzően az tartalmazza a legtöbb öregedésgátló adalékot, ritkábban kell cserélni. És ez biztosan tudja azt a hőmérsékletet, ami rá van írva, különben egyik autógyártó sem adná a nevét hozzá.
-
csiga8
senior tag
válasz
2ozzmexy #49795 üzenetére
Ha emlékeim nem csalnak, a DOT3 előtti időszakban a Castrol gyártott olajat a fékhez, innen maradt meg a fékolaj megnevezés a köztudatban.
A DOT3, DOT4, DOT 5.1 glikol-éter bázisú fékfolyadékok.
A forráspontjuk más. A DOT3 200 C fok ( dobfékhez), DOT4 230C fok ( tárcsafék és általános felhasználás), DOT 5.1 260 C fok ABS/ESP rendszerekhez
A DOT5.0 teljesen más, szilikonbázisú, leginkább amerikában használják.
/ a fékfolyadék tartály kupakjára ráírják mi a min. ami beleveló/
A hűtőfolyadékból csak töményet vegyél, G12, G12+, ez alubarát. (általában rózsaszín)
Magadnak bekevered kb -35C fokra, azt csókolom.A váltóhoz keress gyári szervízkönyvet, vagy majd itt segítenek. Ha nem, megnézem a Würth WOW-ban.
Esetleg itt az olajválasztóban rákereshetsz: [link]
-
2ozzmexy
senior tag
Nézem erősen a kezelésit, minden frankón le van írva a folyadékok mennyiségéről, de a fékfolyadékról egy betű sincsen... csak annyi h DOT4 (miért nem 5 vagy 5.1!?), de a hűtővízre sincsen konkrét megkötés, a váltóolajra szintén széles a skála...
Valakinek van ezekről infója? (Vitara, K14C, 6MT) -
AMD Power
titán
Nincs mese jövő hónaptól megkezdődik az SX4 keresés. FB csoportban is keresek majd eladót...
-
tboldi
nagyúr
válasz
Ezekiel. #49778 üzenetére
Egy próbát megérhet egy ilyesmi jelerősítő beiktatása. Nálunk a WagonR-ben sokat dobott a vételen.
-
Ezekiel.
tag
Sziasztok.
Mitől lehet az, hogy mikor hallgatom álló helyzetben az autóban a rádiót akkor tökéletesen szól de viszont amikor elindulok akkor már egyből elmegy a vétel és alig lehet érteni valamit a rádióból(?). Szerintem valami a lefedettséggel van a probléma, mert a Retro rádiónál szól a legjobban, de viszont az összes többi kb. hallgathatatlan.
Mit lehet csinálni ezzel? Gyári rádió van benne.
Suzuki Swift 2006-os autóról van szó.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Tom1939 #49773 üzenetére
Olyan érdekes ez a banner, vettem a motorba egy bikebull agm akksit 7 évig bírta. Ugyan annál a papánál ugyan abban a boltban vettem a következőt, tök ugyan azt az akksit, 1,5 évig bírta. Trakiban a 154 Ah buffalo bull 10 évig bírta. A végén persze már kínlódós volt. Vartám még nem volt.
-
-
válasz
Tom1939 #49766 üzenetére
Csak úgy off-ban, milyenek ezek a banner akksik? Most hogy próbálom magam a témában kicsit felhozni mindenhol azt látom (és az akkusnál is az volt készleten). Olcsó nem volt, pont annyiba kerül mint a varta silver. Jók vagy csak ezerrel nyomják a marketinget (és a kereskedő támogatást)?
-
Scross akku csere első kör beszámoló ahogy ígértem.
Találtam magamhoz közel egy akkust akit már régen is láttam séta közben, hozzá vittem, ott van régen és fejlesszük a környezetünk alapon.
Először bemérettem az akkut, az eredmény az volt hogy már gyengus de még elmegy (de tegnap nem volt leállítás gyakran, gondosan mentem 20 kilométert, közbenső megállásnál ment a motor). Maga a bentlévő exide akkura azt mondta hogy nem igazán ajánlják (de nem volt tukkmálós vagy leszólós igazából szimpatikus volt az ember).
Szóval még várhattam volna vele, de beszélgetés után rendeltem bele egy AGM Varta Silver-t ugyanakkorát mint ami benne van (nagyobbra azt mondta csak akkor ha tényleg folyamatosan megyek, plusz az akkut nézve elég szabadon van nem biztos hogy be akarok rakni oda egy fizikailag nagyobbat, nem tudom milyen az alátámasztás). Ez a Varta nem volt készleten, csak Banner márkájú ugyanannyiért (amire azt mondta hogy ugyanazt tudja, nem azt hogy ugyanolyan jó, remélem jól értettem a célzást és maradtam a Vartánál ezt a Bannert nem ismerem). Pénteken rakja be ha minden igaz, 43 ezer lesz az akku (ugye a linkelt boltban 41 ezer a gyári, annál még lehet hogy több a márkakereskedésben).
Mondta hogy csinált már ilyet vitarán és Scrosson nem volt gond, de kérdezek utána a márkaszervizben biztos ami biztos. Ezeknél azt mondta sajna nincs olyan földelési pont amire az Ő cuccát közben rá tudná rakni hogy folyamatos legyen csere közben az áramellátás.
Pénteken reggel megyek olajcserére ott rákérdezek, aztán megyek akkucserére.
-
2ozzmexy
senior tag
-
TommyY2
tag
válasz
2ozzmexy #49759 üzenetére
A valóságban a szabad elektronok áramlanak a telep negatív pólusa felől a pozitív pólus felé (ez a töltésáramlás valódi iránya).
Ezzel ellentétben a megállapodás szerinti áramirány mégiscsak a telep pozitív pólusa felől a negatív pólusa felé mutat.A saruk felhelyezésének sorrendjére teljes mértékben igaz a fentebb is írt villáskulcs elmélet.
TommyY
-
csiga8
senior tag
válasz
2ozzmexy #49759 üzenetére
Ahogy írták előttem is.
Ha a negatívot kezded leszedni, bármilyen fémhez hozzáérhetsz, minden negatív, nem lesz semmi.
Utána a pozítívnál szintém bármihez hozzáérhetsz, mivel nincs fenn a negatív, megintcsak nem lesz semmi.
Visszafelé szoktam kezdeni a pozitívval, érhetek bárhova, nem lesz semmi. A negatív meg adja magát.
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #49757 üzenetére
Ha heggeszteni szeretnél...
Anélkül h belemennék a komolyabb villamosságtani magyarázatba, fogadjuk el hogy egyenáramú áramkörökben az elektromos áram a nagyobb potenciálú pont felől a kisebbik felé folyik, tehát ha a pozitívat teszed fel utoljára (és veszed le először) akkor terhelésmentesen tudod oldani a hideg oldalt, tehát nem keletkezik villamos ív. A riasztó sem szereti (meg semmilyen finom elektronika) ha levegőben van a test és tápot kap... Így szokták bezárni a kulcsot...Mindenki úgy csinálja ahogyan jónak látja, én így szoktam, de teherautóban például ezért is szeretem ha van áramtalanító kapcsoló.... Azt sem véletlenül szokás a pozitív saru után tenni és a biztosítékot is.
-
csiga8
senior tag
válasz
AMD Power #49753 üzenetére
Egy másik, nagy autósboltban beszélgettem az eladóval. Évek óta van Mannol olajaik ( fagyálló abból nincs) és soha semmi bajuk nem volt vele.
Az a baj, ha mondjuk egy ugyanilyen szar sorozatú olajból veszel ( mert kifut forgalomba a szar olaj valamiért) és tönkre vágod vele a géped, hát...
-
csiga8
senior tag
válasz
dethroner #49752 üzenetére
Én néztem, gyári kupakfóliázott, a kupak alatt még SCT tépőfólia. A bolt biztos nem mókol vele.
Ez a fagyálló egy rossz sorozat lesz, nem hinném, hogy ennyire rossz tervezés. ( csak nem!)
Igen, igazad van sajnos. Szinte biztos, hogy nem fogja leszedni a polcról a bolt. Sokaknak nincs fagyálló mérője, meg miért is mérne? Gyári bontatlan csomagolás. Utána fog nagyon sokba fájni. Viszont ugyanabból a boltból vehet alkatrészt is....
-
dethroner
veterán
válasz
csiga8 #49750 üzenetére
Ezzel az egész helyzettel tudod mi a legnagyobb probléma? Az, hogy amit visszavittél, újra felkerül a polcra és ha jön valaki, el fogják neki adni. Mindezt annak tudatában, hogy a termék minőségileg nem megfelelő, tehát így már az üzlet tudtával fog megtörténni a vásárló megtévesztése és adott esetben akár szándékos károkozása. És itt ezen a ponton már szerintem nem kérdőjelezhető meg a bolt felelőtlensége és felelőssége sem.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
laca891 #49746 üzenetére
Nem érzem h feltétlenül muszáj lenne cserélni 4 éves kora előtt, még az is ágyúval pulykára a többiekhez képest...
Amennyire olvasom itt a garanciális ügyintézés menetét, a hajamra kenhetem...
De hogy nem fogok 100k-t kicsengetni egy olajcserére egy vatta új 5ezret futott verdára az hétszentség...Mert nagyon sok pénzt fel merek tenni rá, hogy ők sem fogják kicserélni, de a számlán szerepelni fog...
-
csiga8
senior tag
válasz
csiga8 #49694 üzenetére
Előzményben a Mannol fagyálló.
Visszavittem a Kaufferhez és elmondtam a gondom. Nem is nagyon csodálkozott a fószer.
Annyit mondott : "Mondta már más is. Nem mi gyártjuk, csak forgalmazzuk."Később hozátette, nem szokott gond lenni a Mannolos termékekkel, de a bontatlan, féltéglára fagyott fagyállóra nem tudott mit mondani. Visszakereste a rendeléseim közül ( blokkot sem kért) és visszaadták a pénzt.
-
csiga8
senior tag
válasz
Brogyi #49734 üzenetére
No, akkor én mint suttyó
2011-es B7 Passat 2.0 CRTD Az Exide AGM akku most 3 éves, de már csak 49Ah és 600A (EN) az indító árama. ( Hosszú történet, egyszer 6 hónapot állt az autó kényszerből, 0-ra lemerült akkuval, egyszer 2 hónapot állt, ahol bikázva indították, úgy jött haza. Ezt se nagyon köszönte meg az akku..)
Lényeg, hogy OBD-val átállítottam normál akkura a Passatot ( nem sokat változott, de valamivel keveseb feszültséggel tölt) A Start-stop indítás után kikapcsolva.
A töltő feszültséget ( nagy ritkán én szoktam nézni) ilyen szivargyójtóba tehető feszültség mérővel nézem menet közben : [link] Pontatlan, de következetesen kb 0.07V-al többet mér.
Átállítva normál akkura télen, ilyenkor 14,8-14,9V-ról indul és 14,5V-ig megy vissza, nyáron 14,7-ről indul és 14,4V-ig visszamegy. Kb az +10 C fok a határ.
Nemrég kapott egy Electric Power Gold 77Ah akkut. [link] Nem drága, ha megöli, na bumm. Ha nem, működik a dolog, DE tegyük hozzá, ritkán van használva az autó. Ott lóg madzagon ( csepptöltőn) és porosodik. ( hosszú történet, ne menjünk bele, asszony hülyesége...)
Nem sok, tán 1.000 km-t ment vele az autó. Kíváncsi leszek mikor nyírja ki HA kinyírja.
Olyan 0 C fokig hallhatóan sokkal jobban teker, mint a kétszer feltámasztott Exide, de a mínuszokban azért gyengül. Ha töltőn van, ha nincs...Ha kibírja a 3 évet ilyen használat mellett ( szerintem igen), akkor nem is lesz benne AGM benne többet
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #49741 üzenetére
Érdekelt volna, mert így ha felezem a váltóolajat és a fékfolyadékot futásra a városi igénybevétel miatt, akkor is 10-15ezrenként lenne cserélve, ami szerintem nem tragikus a 20k-hoz képest....
Bocsánat a szakértőktől, de én erősen kétlem hogy 2 év után a 4-5ezret futott váltó és fékfolyadékom csereérett lenne... szerintem ha jobban körülnéznénk az itthon forgalomban lévő autók 60-70%-ában 10+ éves fékfolyadék dolgozik, mégsem potyognak az utakról lépten nyomon...
Plusz most néztem, ez nagyszerviz-nek minősül, szóval 80k a díja, ami egy 4-5 ezret futott vadi új autó esetében kicsit overkill...Nem mész sokat, de nekem ugye nem napihasználós az autó, kicsit túlbecsülik az emberek ezt a dolgot, az évi 10ezer városi rohangálással simán kijön, de ha annyira napihasználós akkor 15-20k-t is bele lehet csavarni egy év alatt BP-en... tapasztalat.
-
válasz
Brogyi #49743 üzenetére
Nem én fogom csinálni, hanem akkumulátoros szakbolt. Kollégának megköszöntem a felajánlást, bármikor lehet helyzet amikor kellhet ilyen segítség de alapban áru kapcsolnék a bolttal (náluk veszek jót, és kérem hogy rakják be) ha sikerül. Most majd rákérdezek hogy be tudja-e úgy rakni hogy közben backup akksi is legyen.
-
2ozzmexy
senior tag
Azon agyalok hogy a 24hónapos szervizre nem viszem be a Vitarát, szerintetek lesz abból gond ha nem 2 hanem 4 éves korában lesz először váltóolaj és fékfolyadék cserélve? Most van benne 2500km 13 hónaposan...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tom1939 #49733 üzenetére
Mehetsz hozzájuk, jó cég, be is dobják neked ha megkéred őket. Én vagy rendeletetem az akkut az autósboltban vagy elhozom ami van és megfelelő.
Betenni egyszerű:
1. Vezetőoldali ajtó kinyit és nyitva hagy, kulcsot zsebretesz!
2. Géptetőfelnyit
3. Akkurögzítés oldása
4. Saruk meglazítása, először + aztán a test (10-es villáskulcs)
5. Oldalra megmozgatod és lejön a + (itt kellhet segítség, mert nem szabad a saruhoz érnie!)
6. Testet ugyanígy leveszed
7. Akkut kiemel és letesz a földre
8. Egy darab csiszolópapírral az érintkezők belsejét körkörösen megcsiszolni
9. Bemeled az új akkut a tálcába
10. A testet felteszed a helyére (+ még mindig nem ér semmihez sem hozzá!)
11. Meghúzod az érinkezőt a testen
12. Egy határozott mozdulattal hogy ne húzzon ívet ráteszed a +-t
13. Mostmár meghúzhatod a + érintkezőjét
14. Rögzíted az akkutAz egész művelet alatt ne érj semmilyen fémrészhez....
Vagy hozd át a XV-be az új megfelelő akkuval a csomiban és segítek beszerelni.
-
Brogyi
őstag
válasz
Tom1939 #49733 üzenetére
Tőlük motor akksit vettem, mert ők voltak szombaton nyitva. Persze, hogy szombaton döglik be.
Arra figyelj, EFB, vagy AGM legyen. Ne azt figyeld, hogy Silver/Black. Az csak a suttyóknak szól.
Reklám. Az nagyon hülye duma, hogy a Tesco-s olcsó jó lesz. 10 éves autóba igaz, de a tied nem 10 éves.
Nekem sajnos nem fér be nagyobb. Nem hiszem, hogy nálad nagyobb hely van. A cserénél nagyon figyelj oda, hogy valami tartsa a feszültséget a buszon. Veszni fognak a beállítások. Nem nagy kaland, csak kellemetlen.
Igazából kíváncsi lennék, hogy ezek a modern Suzukik mit csinálnak akku cserénél ha nincs backup akksi a hálózaton. -
[Ezekkel] van valakinek tapasztalata akkumulátor ügyben? Zuglói vagyok, akkor ez talán egyszerűbb és olcsóbb mint márkaszervizben. Valami jót akarok venni ami tovább kitart (akkor is ha ár/időben kicsit rosszabb), az itteni tanácsok alapján egyenlőre varta silver vagy bosch megfelelőjével szimpatizálnék.
-
Gyöször
senior tag
válasz
csiga8 #49727 üzenetére
Egyébként nem kapja meg az akksi az 50 Ampert meg a 140et se, azért van a fesszab, hogy 14,4Vnél ne legyen több. Annyit vesz fel az akksi amennyit tud, de nem tölti túl. Persze indítás után kérhet 20 Ampert is, a klasszikus töltés meg ugye max 6A, a nagyobbiknak meg mondjuk 8, a 20 neki is sok. A nagy generátor a fogyasztók miatt kell, villanyszervó, ülésfűtés stb.
De ezért hoztam fel a nagyobb akksit, bevásárlószatyorba megtérülhet azért amit mondtál, könnyebben bekurblizza a gépet. -
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #49723 üzenetére
Nem is tudsz csak 1 edénymérettel nagyobbat beletenni, mint ami benne van. Ez a szélesebb 75ös körüli akksik.
Most vettem a trakiba valami 100ahsat noname 30 ezer volt 2 év garival. Persze ebbe nem megy bele, csak a 2 év gari jó dolog és nem volt drága, firststopposok 100ahsat 34ért adtak volna 1 év garral. Majd megnézem minek becézik, másik trakiban 75ah starter márka monbat csoport 21 volt de csak 1 év gar. Az bika jó akksi. 43ért biztos nem venném meg a gyári exxideot, ha 3 évet bír. Annyit elmennek ezek a noname dolgok is. Ha ss ha nem. Én se startstoppolok egyébként. Tuti nem költök akkura ennél többet. -
csiga8
senior tag
válasz
2ozzmexy #49723 üzenetére
Már egy 1999-es Swift generátora is 50A-es. Pont az a gond, hogy a kisebb akkut nagy árammal tolja vissza a generátor. A nagyobb akku jobban tolerálja ezt, valamint kevésbé terheli az indítás miatti nagy áram leadás.
Az akku töltéséhez idő kell. ( kémiai folyamat) Átlagos elővárosi használatban min. 8 km kell, hogy visszatöltsön a generátor.
Az 1986-os II Golfomba 70A-es, a II octaviába tán 90A-es, a B7 Passatba meg 140A-es generátor van. A rövid távok a gond, nincs ideje visszatöltődni. Ezt is a nagyobb akku tolerálja jobban.
Ahogy idősődik az autó, a csatlakozók némileg oxidálódnak, kopik az önindító, stb. Picivel nagyobb áram kell az indításhoz. Gyárilag a lehető legkisbbet teszik be, de nem véletlenül nagyobb az akkutálca.
-
Gyöször
senior tag
válasz
csiga8 #49721 üzenetére
Nekem más a motorakksi igénybevétele mert DR800ban van, nem olyan könnyű átforgatni.
Most nekem is JPmoto van benne, szintén 2,5 éves, nekem az akksisav záródugósor kezd virágozni :-)) a motoron egyébként ilyen adapter szerű lidis töltő van, ez fix 14,0V, nem jojóztat, majdnem mintha mennék vele csak nem rezeg. Én jojóztatom, hogy 2 hetente 2 napot rajta van.
A scrosst indulás előtt szoktam tölteni ha van rá mód, akkor sokkal alacsonyabb fordulaton pörgeti a motort hidegen, mint merült akksival beindítva. -
csiga8
senior tag
válasz
Tom1939 #49719 üzenetére
1., Meg kell nézni, mekkorát enged az akkutálca, a lehető legnagyobbat vedd bele.
Olcsóbb, de jó az Exide premium, vagy Rocket.
Jobb a Varta Silver, nagyon esetleg a Varta Blue. A Varta Blacket kerüljed. ( A Bosch ugyanaz, S3=Black, S4= Blue, S5=Silver egy gyárban készül, csak a címke más, meg sokszor drágább)
A Banner és főleg az Electric Power - ha nem tudod töltögetni - felejtős.
Az Electric Power téli, ( télen a valós hidegben) hidegindító árama mindig kisebb, mint egy Exide, vagy Varta Silver akkué. Élettartama is kevesebb, cserébe olcsóbb. Összeségében nem biztos, hogy Ft/év rosszabbul jössz ki.
-
válasz
2ozzmexy #49723 üzenetére
Köszönöm, gondolom akkuban akkor is SS kell ha én kilőttem a start stopot permanensen.
Kérlek küldj egy linket privátban a hozzászólásról ahol leírtad (nem sikerült megtalálnom, és nem emlékszem kb mikor volt, biztos egy olyan időben amikor nem olvasgattam itt).Szerk: Csiga8, köszi neked is!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tom1939 #49719 üzenetére
Figyelj rá h SS-os akku legyen. Sokkal nagyobbat ne tegyél be a gyárinál, mert nem tudja majd feltölteni a generátor, max 1 lépcső felfelé. [link]
Vagy Bosch Silver S3-4, Varta Blue dynamic. Kicserélni "nem egy nagy paplan", kell hozzá egy 10-es villáskulcs és némi izom munka... Leírtam korábban már, keresd vissza, a márkaszervizben drága lesz...
60Ah 600A a gyárid (kapacitás és indítóáram), de az 540A-es is elég lehet...@AMD Power: Jó lehet ha nincsen lánchangja és nem rozsdás az alja, valamint van szervizkönyve... de szedd a lábadat, mert ezek hamar elmennek... golyóálló 1,5 szívóbenya, kevés kütyü, reális futás, karbantartott, alkudni nem fogsz tudni egy vasat sem, örülj ha az eredtvizsgát fizetik helyetted. Ami még fontos hogy 1-2 kiló maradjon a zsebedben az áiratás és a KGFB után, mert beüthet egy kuplungozás, egy akkucsere vagy egy haldokló gátló. Összes folyadékot és szűrőt cseréld (ízlés kérdése de 50 körül meg szokott állni ha magadnak csinálod), meg dobjál be egy klímabombát (1-2 ezer költség).
-
csiga8
senior tag
válasz
Gyöször #49718 üzenetére
Nálam a motor és autó ( ami éppen áll) mindig töltőn van. A 600-as Fazerben 9 évig bírta így az akku, akkor is azért ment tönkre, mert a szerelőnéél volt és csutkára lemerítették és úgy hagyták.
Próba képp olcsó kínai JP moto akku ment bele [link]
Állandóan (csepp)töltőn, 2 szezont már kibírt. Érdekes, mert negatív saruja minden évben "kivirágzik".
Az Akkukraft töltő ( igaz drágább) korrektebb, mert 13,2-13,6V közt "tornásztatja" az akkut.
Az Aldis-Lidlis töltők egy idő után nem csepptöltenek, nem tudom miért, visszaejtik 12,8V-ra a feszültséget.
-
-
Gyöször
senior tag
válasz
Tom1939 #49716 üzenetére
Enyém is 17es scross allgrip enyém meg a másik véglet, van, hogy 2 hetet áll, de ha megy akkor sokat megy. Én a lidis kb 5eft okostöltővel tuningolom, 3-4 naponta rátéve jól meg lehet tolni az akku élettartamát. Nemtom ez mennyit fog így bírni, lehet nem sokkal többet. Motorbiciklis tapasztalat, volt egy akksim ami 7 évet bírt ki, hogy gondoztam vele.
Bocs a kérdésre nem tudok választ. Esetleg gondolkozol-e azon, hogy 75Ah-sat vegyél bele? -
AMD Power
titán
Sziasztok!
Nézegettem a neten az SX4-t. Van fent vagy 2db Bp-i kereskedés ahol bevettek egy csomó fehér céges SX4-t. Jó áron is vannak fent. Ezek már az újabb facelift utániak ,fix km viszont az alap GC felszereltségűek. Ezek az 1.3 millás áron pl elég szimpatikusak. Szerintetek?!
-
Cserélt már valaki akkut 1.4t vitarában vagy scrossban? Az enyém 17-es scross allgrip automata, ma reggel csak segítséggel indult (pár hete van meg a Lidl mobil indító, azóta most van másodszor használva, valakit már megmentettem a liftes garázsban..).
Érdemes a gyárit venni, vagy van jobb? És melyik mennyibe kerül reálisan (kicsit lehúzhatnak a márkaszervizben az nem zavar, de duplán nem fizetnék, pénteken megyek úgyis olajcserére)?
Ha akku a gond az rendben van, sokat megyek városban (ezért az évi 2 olajcsere), és a hétvége nagyon összejött rövid utakkal (plusz vasárnap este 1 métert kellett arrébb állni a ház előtt hogy feleségem autója elférjen).
-
csiga8
senior tag
válasz
csiga8 #49709 üzenetére
Később az első sárvédő műanyag dobbetét alá néztem be. Kár, hogy az előző gazdija nem tette...
Kitakarítottam, ( forróvízes flakon+ ecset, utána hőlégfúvóval kiszárítottam) lekentem korantal, aztán alvázvédővel, de szerintem már késő. A jobb oldalnak szinte biztos.Bal oldal
Jobb oldal
Eltelt a vasárnapom.
-
csiga8
senior tag
válasz
Gyöször #49692 üzenetére
1999-es Suzuki Swift, 1.0-ás.
Lekaptam a két hátsó dobot. Egész szép állapotú a dob, minimális válla volt csak, a pofák újak. Viszont mindkét oldalon az anya felőli oldalon a kisebbik csapágyokon nem volt porvédő.
Megtakarítottam a kupak alatti részt, tettem bele Metabond NLGI 00-ás zsírt ( a nagyobbikról is leszedtem a porvédőt, abba tettem, majd porvédő vissza)Csendesebb lett, nem búg, de majd valamikor cserélni kell a csapágyakat..
/ Egyenlőre nem is tudom hogy jön ki belőle. Mindkettőt kifelé kiütni valahogy? Csinálta már valaki? /
bal oldal ( csak azért, hogy látszódjon, nem porvédős a csapágy, vagy kiszedték belőle)
Jobb oldal ( itt sincs porvédő)
-
ncc1701
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Túra és kirándulás topic
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Androidos tablet topic
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Hiseeu vk10v 4hd405 hd nvr komplett szet
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- Eladó KitchenAid Artisan 4l-es konyhai robotgép mandulaszínben
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Új Samsung Sony LG LiitoKala 18650 21700 25R 30Q 35E 40T VTC6 M50 M58T 50E Li-Ion akkucellák
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok