Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Androidos tablet topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Kompakt vízhűtés
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Nah megjöttünk végre a kereskedésből. 2.5 órát voltunk ott. Három autó jött szóba. Abból az első minden szempontból jó volt. Szerintünk és a bevizsgálós srác szerint is. Egy probléma volt, 2-ből 3-ba néha nehezen vette a sebességet. Utána jött egy másik az egy 1.490.000Ft volt, az még nem lett volna rossz, de ABS és egyéb hibákat dobott ki egy sima kormánymozdulattól. Az utolsó már el sem indítottuk. Fújt ajtó, rozsda stb....
Beszéltem az értékesítővel. Mondtam neki ,hogy mi a baj azzal amit amúgy meg is vennék ha stb..... Mondta ,hogy nekik van saját Bosch szervizük, elküldi az autót és megcsinálják nekem. Mondtam legyen így és akkor megveszem , mert egyébként a koszon kívül tipp-topp volt az autó.
Szerelőm azt mondta ,hogy igy láthatatlanban igy is megvenné a kocsit, de ez igy jobb szerintem.
-
pigmeus
tag
válasz
galaxys80 #50293 üzenetére
Igen, állítsd Near-re mert akkor közelebb enged és később fog hisztizni. Fear-nél hamar reagáll, még a kanyarodó autóra is fékez. Szokható amúgy, de akkor biztonságosabban kell vezetni, mert amúgy állandóan sípolna.
Szerintem az adaptív tempómat is jó benne én szinte csak így használom autóúton. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #50290 üzenetére
Én egy műszaki analfabétával számoltam, aki életében nem csinált még ilyet...
Munkakörömből fakad hogy "papucsállatka" műszaki érzékével ruházok fel mindenkit képzeletben amikor tervezek és munkaórát számolok, max kellemes meglepetés ér és a másik fél büszke lesz magára h "a fórumon aszonták egy óra, én megvoltam 35 perc alatt cigivel kávéval, király vagyok". -
2ozzmexy
senior tag
válasz
galaxys80 #50288 üzenetére
Igen, külön van, de a működésük hasonló, azt állítod be h mennyire közel engedje az előtted haladóhoz, de mint minden elektronika ez is felügyeletet kíván, tehát ha nem kezd el fékezni ahol Te már fékeznél, akkor állíts rajta, ennyi a trükk. Legalábbis az i30-ban így lőttem be és haverom 2017-es 1.6 GLX Vitaráján is így állítottuk be. Beavatkozhatsz neki bármikor, szerintem idegesítőbb ha feleslegesen fékez nagyokat...
Mi a fehérvári dugóban állítgattuk a fékasszisztenst, az úgy egészen biztonságos volt, aztán meg kipróbáltuk autópályán, én mentem előtte a régi kocsival ő meg követett és figyelte h mikor fékez az automatika.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #50282 üzenetére
Megelőzvén a köpködést és lefikázást... pedig jó cuccok, egyszer vettem 12-t, 40k-val később azokkal adtam el a 600SEL-t...
Amúgy ez egy ilyen sport, néha vesztesz, néha nyersz, a gyertyacsere sajna nem olcsó, de ha megerőlteti magát az ember akkor egy Lidl-s dugókulcskészlettel abszolválható uszkve 1 óra alatt yt vidi alapján az udvaron. Ha keveset mennek vele akkor sem olcsóbb a gyertya, csak ritkábban kell cserélni.
Jawa 350 California Edition volt egy ideig, tudod a sípcsonteltörős berugókarral...
Sumonál meg a Suzuminn-nél a szállítási költség zavar csak (vagy elpacsálok annyi értékű benzint vagy gázolajat), hogy 4db gyertyát is annyiért hoz ki, mint a pótkerékszettet... Nekem könnyebb, hazafelé belépek a filtercenterbe, mert útbaesik jövet-menet...
Én webshopból már csak akkor rendelek ha összejön elég cucc, hogy megérje a szállítási költséget, tehát olcsóbban jöjjön ki házhozszállítva, mint máshol elautózva érte, nem tudom ez így menynire érthető...@Gyöször: Na a Champion az amit tuti nem tennék autóba... főleg a Tesco-ban árultakat... a Corollába egyszer pont egy Champion téli szélvédőmosó fagyott bele, novemberben -3 fokban, de sárgacimkés volt a tecsóban, úgyhogy többet nem. Ablaktörlőből használtam olyat, ha már kiadok annyi pénzt akkor inkább a Valeo, vagy az Auchan sajátmárkás twinblade-je...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
galaxys80 #50285 üzenetére
A facelift előtti 1,6 benya GLX-nél near-re kell állítani, különben kilóméterekkel hamarabb elkezd fékezni, kb a kamion szélárnyékát nem viseli el... olvasd el a gépkönyvet, olyan 3 autó távolságból (15m körül) már csippant hogy figyelj, kb 5-7m-nél már veszettül fékez, vagy kiáll szenzorhibával...
De próbáld ki autópályán gyér forgalomnál, csak készülj rá. Az enyémben nincsen, csak sima tempomat, de azt sem nagyon használom, amikor új volt akkor bulinak tűnt, azóta meg nem kellett olyan sokat pályán menni hogy használjam.
-
Gyöször
senior tag
válasz
galaxys80 #50285 üzenetére
Engem zavar ha az a gomb bekattintva van, rontja sz összképet :-))), ezentúl fogalmam nincs ,hogy az most far vagy near meghogy az mennyiben módosít a programon.
Így jól működik, vagy pedig én működök úgy, hogy a kocsi ne csipogjon
Néha nyivákol, ha gyors kanyarban útpadkára raktak ilyen piros fehér sávos figyelmeztető táblát, de nem zavar. :-) -
galaxys80
veterán
A radaros fékasszisztensnél ti a Far vagy a Near állást használjátok?
Most tulajdonképpen melyik állásban kapcsol be hamarabb? -
ncc1701
veterán
Nem drága az, viszont ritkán kell cserélni. De ez legyen a legnagyobb költésgük.
-
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #50281 üzenetére
Bbbbiztos, hogy akárhány gyávát ajánlanál, nem adnám oda a tápos emzét értük! :-))
Az MZbe raknék brisket, densot, viszont ngkt nem, az valamiért a keletnémetbe nem vált be.
Suzukiba raknék densot, ngkt, de brisket nem, abba nem bíznék meg komoly gépbe. Egy n14yct meg tudnak csinálni, iridiumosat nem bízok rájuk. Van brisknek valami yttrium gyertyája, az olyan megvezető nevű és olcsó, de az nem iridium, hanem valami hagyományos.
Figyeljétek a gyertyákat, ha bóvli a beütés a fémbe, a festék a porcelánon meg nevetségesen gagyi hiányos elmosódott, akkor az tuti hamis. Nekem egy szett champion hamiskásnak tűnő van itthon, nem mertem belerakni semmibe
Ugyanitt 4 dl Ladába való champion gyertya eladó -
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #50281 üzenetére
Én nem látok köpködést.
Annyit írtam csak, hogy maradnék a gyári előírásnál, majd megemlítettem, hogy a 2T talicskáimban használtam Brisket.
És nekem jobban tetszenek az MZ-k, a cseheknél azért volt 1-2 érdekes műszaki megoldás. Sok Xmotort néztem.
Sumo és Suzuminn drágább, néztem. -
2ozzmexy
senior tag
Denso is jó, Toyota gyári gyertya, de iridiumos legyen, mert az a belevaló. A Brisket jól leköpködtétek, de elarulom h elég jók, inkább azt vennék mint gyári GM gyertyát, főleg a sportot (3 körmös titanium), szóval azért mert cseh még a Škoda sem olyan szakadék, de tegye fel a kezét aki nem ismeri a Jawa-t... Inkább az mint egy TS125...
De nézd meg sumonal mennyi a gyári mielőtt rendelgetsz vágya suzuminn. -
AMD Power
titán
Holnap megyünk megnézni az SX4-et. Már szinte kiugrok a börőmből az izgalom miatt. Mint egy gyerek karácsonykor. Remélem fogunk egy olyat találni ott ami mind árban, mind a szakember szerint is megvehető!
-
tboldi
nagyúr
Yep, 105k a csereintervalluma. Én nem vennék mást, csak ami gyárilag elő van írva, mert lehet, hogy nem olcsó, de újabb 105 km-re (és 15 évre) garantált a biztos működés.
Örüljenek neki, hogy csak 4 db kell, nem 8, mint nekem a Honda Jazz-be.A Brisk egyébként nekem a 125-ös ETZ-ben és a Puch Maxi S-ben vált be.
szerk.: Van olcsóbban is, és otthon is ~10 perc kicserélni.
szerk. 2: Még olcsóbb.
szerk. 3: Na, alakul...
Én a bpracinget választanám, jó bolt, vásároltam már tőlük többször is.
-
Ra3
őstag
Sziasztok, szüleimnek 2005-ös 1.3-as benzines Ignise van, a szerelő azt mondja lassan gyertyát kéne cserélni így 100ezer környékén, a gyári elvileg NGK ifr6j-11, van erre valami olcsóbb bevált alternatíva ami nem 7-8ezer forint? Kicsit sokallják a 30+ezret gyertyákra.
Olyat találtam hogy Brisk, ez valami cseh gyártó amiről sosem hallottam, nekik több alternatíva is van erre az NGK-ra 3000Ft környékén. Van erről valami infó vagy hagyjam és vegyük meg az NGK-t?
-
2ozzmexy
senior tag
Ettől még modell frissítés volt, prosztóbb nevén facelift, és nem csak a részecskeszűrő változott, hanem tettek bele plusz kütyüket, pl vészfék támogatást a GL+-ba meg tolatókamerát, már ha lehet hinni a kereskedés kiírásának...
Csak ehhez mérten vastagabban fogott a cerka is...Az hogy 5-6M körül Te rendes hybrid autót vegyél, ahhoz biza lejjebb kell adni az igényekből vagy szélesebbre nyitni a pénztárcát, sajnos így megy ez.
Az Across-t én is inkább Toyota logóval venném, bár nálam ez picológiai kérdés, mivel pár Corollát új vettünk és bontóba küldtünk már család szinten, de ezt már korábban megénekeltem... Fateromra rá sem tudnál mást sózni, ha ingyen adnád se, az Aurist 5 hónapig kereste és van olyan értékesítő aki a mai napig küld karácsonyilapot annyit járt hozzá 2007-ben...
-
tm5
tag
válasz
dethroner #50267 üzenetére
Egy közeli ismerős tavaly cserélte le a 3 éves SCross-t egy új hibridre, viszonylag vállalható ráfizetéssel. Őket a 3+7 év garival vették meg.
Az enyém is mostmár 3.5 éves és elgondolkodtam rajta, hogy frissíteni kéne. Tavaly (2 áremeléssel ezelőtt) valszeg nagyobb business lett volna, de nálam az automata feltétel, az meg ugye most vált elérhetővé Jan 1-el.
Viszont ha tudnám, hogy mondjuk 1 éven belül kijön valami új model, akkor várnék még a cserével.
@2ozzmexy: Azért mert új motort kapott, vagy mert ráaggatták egy részecskeszűrőt én nem nevezném faceliftnek. Amikor '16 környékén átfazonírozták az eredeti SCrosst na az normális facelift volt.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #50267 üzenetére
Semmi, csak ő a Toyota-féle hybrid (nem mild hanem rendes hybrid, mint a Prius) Vitarát várja lassan egy éve, de csak nem akar megérkezni...
@tm5: arra várjál még pár évet, mert 2019-ben is kapott egy faceliftet, 2018-ban is egy eléggé látványosat, 2020-ban pedig szintén (mild-hybrid, K14D), szóval kétlem hogy frissítenek még rajta, mert így is úgy viszik mintha ingyen osztanák...
-
Várható, hogy lassan jön valami, voltak már pletykák, de egyelőre semmi konkrétumot nem tudni, hajtásról se.
De ha ezt a viszonylagosan jó árat meg akarja tartani, (már azért rendesen felszökött, de még így sem rossz), akkor rendes hibrid szerintem nem lesz, főleg, hogy ott a Swace erre a célra. -
tm5
tag
válasz
dethroner #50262 üzenetére
Ezt most nem értem mi alapján jött neked.
Egyszerüen csak arról van szó, hogy elgondolkodtam egy autócserén, a Vitara/SCross méretosztály nekem nagyon bejön, a jelenlegi kapható modelleket elég korosnak érzem ahhoz, hogy mondjuk hamarosan frissüljön. Erre kérdeztem rá.
-
tm5
tag
Szerintetek Vitara/SCross vonalon nem várható a közeljövőben (mondjuk idén) új model vagy egy rendes facelift? Végülis már 7 éve piacon vannak...
-
Akku és elem "avultatást" (avagy jó olcsó jó lesz bele) kitételt nálam kimaxolta az scross. Ősz elején általam gyakran használt kulcs eleme merült le, aztán most 3 hete a kocsi akkumulátora volt harmatos és cserés, ma feleségem jó ritkán használt kulcs eleme merült le (17 augusztusi az autó). Ezt a kipantintós kulcsot aki kitalálta... Mindkétszer 10 percet szenvedtem vele (mondjuk én bevallottan nem vagyok az ügyesség csúcs)... Gondolom most jön majd a tpms...
-
galaxys80
veterán
Hogyan lehet a kihangosító hangerejét valahogy fixálni? Minden alkalommal nálam 16-on van ami nekem halk. Ilyenkor minden hívást egyből úgy kezdek, hogy hangot adok.
Scross 2020 -
válasz
SyMbioTe #50252 üzenetére
Közbe megnéztem:
Külső beszívással, frontot benyomva fújja az ablako, de nem olyan acélosan, máshol nem max gyengén.
Ha átnyomom belső keringésre, akkor érezhetően erősebben fújja a levegőt a szélvédőnél.Pára mondjuk ma nem volt, szóval azt nem tudom belső keringéssel ez megjavul-e. Mindenesetre csütörtökön viszem szervizbe, megnézik.
-
adam_454
tag
válasz
SyMbioTe #50241 üzenetére
Tedd oda a kezed a szélvőre menő kifújóhoz, ha Frontra van állítva erősen kéne fújni (máshol pedig gyengén). Ha nem így van, máshol is erősen fúj vagy fent gyenge, akkor valamelyik terelőlap szervomotorja adta be az unalmast vagy vizet (sokat) kapott a klímaboksz és a tererőlapokról lement a szivacs. De akkor a szivacsdarabkák hullanak a szellőzőrostélyokon kifelé. Ha van ODB olvasód le is ellenőrizheted (Google: SZ Viever A1, Suzuki specifikus élőadatokat/hibakódokat képes olvasni). Ha a szervomotor a probléma, a klímavezérlő már fel is véste magának. Bővebben: szerviz. Ha tényleg ez a baja, akkor a cseréje nem nagy kunszt, csak a komplett műszerfalat le kell bontani: szerviz.
Ha a pollenszűrő van tele, akkor állítsd belsőkeringetésre, mivel így nem azon keresztül szívja be a levegőt, klímának ugyanúgy le kell tudni fújni a párát.
-
AMD Power
titán
Pénteken irány a kereskedés!
Egy szakértő is jön velünk!
http://www.helysziniautoatvizsgalas.hu [link]
-
Janoo_07
aktív tag
Sziasztok,
Lassan lesz pár elvégzendő munka a 2007-es Suzuki Swiftemen. Budapesten melyik szakszervizbe érdemes elvinni? Olvastam még korábbról, hogy valaki ajánlotta a Suzuki Bartát Székesfehérváron, de az kicsit messzebb van, de ha kell inkább levezetek egyszer annyit, hogy meg legyen csinálni az autó rendesen.
Illetve szélvédő cserét / fényezés javítást (sószóró megszórta a kocsi elejét sajnos) Suzuki szervizben érdemes csinálni vagy máshol is rendben lehet? Láttam vannak kifejezettem szélvédőcserével foglalkozó cégek is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bghistvan #50244 üzenetére
A mi M13A-s WagonR-ünkbe a következőket szoktam venni.
- olaj: Shell Helix Ultra ECT 0W30 (de jó az 5W30 is)
- olajszűrő: Suzuki (Mahle) 16510-61A21
- légszűrő: Filtron AP 190/4 (igazából a WagonR-hez a /3 kell, de neked a /4 lesz a megfelelő)Csavar maradhat, csak az alátétet kell cserélni.
-
bghistvan
senior tag
Sziasztok!
Párom '06 évjáratú automata 1.3 benzines swiftjében szeretnék motorolajat cserélni, az autóban valós 160ekm van. (M13A)
Milyen olajat javasoltok bele?
Illetve az Eneos Hyper 5w30 vagy 5w40 jó lenne esetleg?
Szűrőt milyet javasoltok?
Az olajleengedő csavar maradhat a régi vagy cserélni kell azt is?
Köszi 😉 -
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
SyMbioTe #50241 üzenetére
Abszolúte megéri, csak nekem a lassan 4tagú + blöki családhoz kellene egy Leaf méret alhangon, ami nagyon nem 11M, az itthoni töltés meg no way, háztömbökkel arrébb van a töltő... Amikor mi bevásárolunk akkor egész délelőtt ki-be ugrálunk a kocsiból, szóval kell a normális méret. Ennyi éhes száj mellett pedig még egy dízel kombit is rothasztani a parkolóban arra az évi 3-4 útra anyagi csőd lenne...
A klímáddal nincsen baj, az vagy csinálja a hőcserét vagy nem, itt inkább a befúvónyílás lehet a ludas...
Vagy nagyon párás az utastérben a levegő, ha nincsen éppen esős idő, hanem száraz hideg van (mint ma) akkor én szoktam 4 leengedett ablakkal autózni h cserélődjön az utastérben a levegő. Esetleg még a pollenszűrő lehet eltömődve... -
válasz
2ozzmexy #50240 üzenetére
Van az a szint, amikor megéri. Városba vitathatatlanul a legjobb dolog a villanyautó. Gyors, megbízható, nem pöfög.
Nyilván van amit itt is cserélni kell, nincs ingyen semmi, de azért csak nincs benne egy komplett benzin / dízelmotor, olajat se kell cserélni, sok dolog nincs benne, ami el tud romlani, ha tudsz otthon tölteni, akkor a tankolás is olcsó viszonylag, féket is inkább azért kell cserélni, mert nincs agyonhasználva, parkolás is sok helyen ingyenes még. Sok előnye van egy villanynak, meg sok hátránya is.Legfőbb pont az ár. Amíg egy kis Zoe méretű bevásárlókocsi (igen, van akinek pont megfelelő méretű, én ezt megértem) is laza 10-11 milla, addig tényleg csak annak jó, aki full városba megy, meg bevásárol.
Na, de hogy ON is legyen:
Előjött egy probléma a kocsival (1.4T Scross). Nem fújja le az első szélvédőről a párát, legalábbis rettentő lassan, olyan mintha a klíma nem menne. De a klíma az működik, hallani, hogy bekapcsol, és az utastérbe ha beállítok alacsony hőmérsékletet, pillanatokon belül érezhetően hideg levegőt fúj.Eddig, hogyha teljesen párás volt a szélvédő, benyomtam a "Front"-ot, pár mp. után tiszta volt. Van ötlet, hogy mi lehet a gond? (Nagyon belenyúlni nem akarok, garis az autó, ha kicsi nagyobb a gond, viszem szépen be, csak hátha valami apróság.)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #50236 üzenetére
Meg a fenntartása báttya, hát azokra is kell fizetni kötelezőt, kell rá gumi, azt is vinni kell néha szervizbe, elkopik a fékbetét, fogy belőle ablakmosó, izzók stb.... És akkor kérdem én, hol éri meg? Ja igen, amíg ingyen volt minden, mert még egy retkes KGFB-t sem kellett rá fizetni meg parkolási díjat, nem votl teljesítmény adója stb, addig tényleg megérte, főleg amíg ingyen töltötted...
Mindenki csak a tankolást nézi, pedig az csak egy szelet a hatalmas tortából...Szóval a lényegesen drágább véletárral együtt már nem éri meg, hacsak nem olyan helyen laksz, ahol nem használhatod a dízel insigniát...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
TommyY2 #50107 üzenetére
Elnézést az ily' késői válaszért (és BUÉK!), kb 30-50 másodperc közöt szokott ketyegni alapjáraton, de ennek is megvan az oka, előfordul hogy heteket áll, ezért gyakorlatilag szárazon indul a turbó, mert az öszes olaj lefolyt addigra, az akku sincsen a toppon, ezért szoktam hagyni ketyegni, ezt a szívóbenzinesnél is így csináltam. Hűteni olyan 25-45 másodperc, de amikor már közeledek akkor figyelni szoktam h 3ezer fölé ne nyomjam neki és motorfékkel lassítok hogy tudjon hülni már.
Sokáig nem érdemes melegíteni, mert alapjáraton minden alap, tehát az olajnyomás, a víznyomás minden alulról karcolja az elégséges határt és ugye ez egy szélsőség, mint azt tudjuk ezeket kellene minimalizálni...Én úgy szoktam, hogy kinyitom, beültetem a gyereket, beindítom, kiütöm a SS-t, bekötöm a gyereket, beállítom az időt a fedkamon, visszaragasztom a hátsó kamerát, megemelem az ablaktörlőket, kihajtom a tükröket, leveszem a kabátot, rádugom a kocsira a telefont, világítás és rajt. Szóval beindítás után 25-30másodperccel elindulsz és 1800 és 2500 között tartod, ha megjött a víz akkor lehet emelni, de nem az égig (olyan 3-3500-ig szoktam engedni), a víz után olyan 20-25km-t még mész és akkor lesz üzemin az olaj, na onnantól lehet rúgni neki.
Hűtés hasonló, beállok, fények OFF, üres, kézifék, leveszem a telefont, felveszem a kabátom, kiszállok, behajtom a tükröket, kikötöm a gyereket, még pakolászunk hátul közben ketyeg és leállítom, bezárom.Az olaj savasodása ellen a legjobb az autópálya, hogy az egész blokktömb átmelegedjen és kiégjen belőle a benzin meg a többi kosz, ez segít a kokszosodás ellen is. Mivel vízhűtésű a turbód, így a hűtővizet is cserélni kell, tehát ahogyan korábban írták, első és legfontosabb hogy legyen egy karbantartási terved, utána el lehet gondolkodni azon hogy melyek azok a dolgok, amiket Te is meg tudsz csinálni és mi az amihez mindenképpen szakszerviz fog kelleni.
#50109 Chereiose : Nem, mert a tempomat-nál ha benyomod a set-et egy lassítás után, akkor a maximális nyomatékkal gyorsít (tudod, F1), ezért sem ajánlják a bejáratás alatt a használatát, mert nem illik egy bejáratós mocitól a maximális nyomatékát lekérni...
Mint mondtam, tudsz vele vitorlázni, ha játszol a gázzal, mert 6-osban kb 0 a motorfékje, így tempomat nélkül kevesebbet fogyaszt. De ez minden autónál így van, mivel a tempomat a nevéből adódóan a sebességet tartja, domborzati viszonyok stb neki DC (don't care), és tartja is, bármi áron... ha ehhez 25L/100km-es fogyasztás fog társulni akkor is.
Az index-es Vitara fórumon az igazi fogyasztási nácik 5,2-el járnak el országúton (hogy milyen áron azt most hagyjuk), csak ehhez 90-el mennek a kamion mögött km-eken át, lejtőn kiveszik üresbe, minden lámpát és települést kigurulnak, tehát nem fékeznek, hanem km-ekkel előre elengedik a gázt és hagyják 50-re csökkenjen a sebességük. Gondolom Te meg autózni szeretnél... Úgyhogy ne sajnáld, nem véletlenül szerelnek dízel-hybrid rendszert a SUV-okba, ha benzinessel csinálnák amint lemerül az akku, annyit enne mint egy Kraz, 100-on 100-at...(A Vitara nem SUV! Igen messze van egy XC40-től, vagy egy Land Crusier-től, de egy Rav4-től is, nem hiszem hogy egy kalap alá kellene venni őket, mind motorikusan, mind méretileg)
-
-
2ozzmexy
senior tag
???? Na azokat kellene a "forgalom akadályozása" miatt megbírságolni. Egyrészt évek óta nem ülltem olyan autóban ami nem megy 140-et, ha bír annyit az "ekevas" akkor tapossuk is ki belőle, nekem annó a fater azt tanította hogy "az előzés kisfiam a legveszélyesebb manőver, minél hamarabb be kell fejezni, tehát csak a jobbat nyomjad, de azt a lemezig..."
Hogy érdemben is hozzászóljak, tolmácsolom egy "nyugatnémet" cartárs álláspontját:
"... a villanyautót nem azért találták ki hogy azzal járjak dolgozni, hanem azért hogy ne a 2,5TDI-vel járjak a gyerekekért az óvodába meg a fociedzésre..."
Tehát ez a villanyautó dolog azoknak jó, akiknek pihen otthon a garázsban egy autópálya cirkáló kilóméter temető dízel kombi és ha hosszú útra mennek, akkor azt veszik elő, egyébként bevásárolni meg anyataxinak a villanyt használják. Erre egy Leaf tökéletes, de e Zoe is, a para az hogy ez nem az az ország... Mellesleg árulja már el valaki hogy a 100km-es hatótáv az évi 365,25 napból hányszor lesz kevés egy olyan országban amelyik a legszélesebb pontján alig 500km !? Ha nyíregyről akarok Sopron-Kőhidára járni akkor egy 530e-t fogok venni, de azért valljuk be, ez a kisebbség lesz, általában városban rohangálnak az emberek, csak itt megint a fejekben van a hiba, mint oly' sokszor bebizonyosodott már... -
tboldi
nagyúr
-
Gyöször
senior tag
válasz
tboldi #50227 üzenetére
Nekem a zsigulin van, valami lefolyó szifont raktam bele, rohadt jó. Ürögetni kell télen minden második rajt előtt, mert én is így kitettem oldalra mint te, és a meleg kartergáz miatt lecsapódik a csőben egy csomó pára, ami enélkül nem is lenne. Viszont azóta nem tömődtek el a karbiban a fő levegőfúvókák. Bödön előtt meg reménytelen volt a helyzet, mert telefújta tejeskávéval. Vastagon trutymó volt a karbi, pedig nem is sok a kartergáz. Pld olajat nem is eszik 170ezernél gyári állapotú blokkal.
Ha közelebb pakolnám a bödönt a blokkhoz rövidebb lenne a csövezés, már amiatt kevesebb víz lenne, meg lehet jobban fel tudná melegíteni és akkor még kevesebb. Csak ürítéskor fel kéne tűrni jobban a ruha ujját, így meg nem kell. :-) -
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #50228 üzenetére
Ja, elég könnyen, otthon is elvégezhető 2-3 óra alatt, és elég hozzá egy átlagos dugókulcskészlet.
Én szelephézaggal és gyertyacserével együtt csináltam, ezek sem vészes melók, látszik, hogy tervezéskor szem előtt tartották, hogy karban is kell tartani az autót.A K12-eseket nem ismerem.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
tboldi #50227 üzenetére
Ez legalább gondolom viszonylag könnyen szétszedhető. Pályán szinte sosem megyek. 2007-ben vagy mikor mentünk utoljára saját autóval. Marhára nem döntöttem. GE-ből 2010-est nézegetek mostanában. Egy GK-t is figyelek, de marha drága, és francia könyve van.
Swift-ből több évvel fiatalabb kijönne ugyanannyiból. Ahogy elnézem a Baleno-k még 100-200K-val olcsóbbak.
Suzuki 1.2-es szívónál is megvan, hogy hol gyűlik fel a trutyi? -
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #50226 üzenetére
A mostani TSI-k már kettős befecskendezésűek, azoknál egy fokkal jobb már a helyzet, de ja, a diózás nem árt nekik sem bizonyos időközönként.
Amúgy ha Jazz-t akarsz, készülj, mert ott meg az EGR gyűjti a trutymót. A GD-nél nagyon, a GE-nél valamivel kevésbé, a GK-t viszont sajnos nem tudom, az egy teljesen más motorkonstrukció.
Az előbbi 2-nél van a szívósor és a hengerfej között egy átvezető fémlap, aminek a csatornáin rakódik le minden. Ez a kép a sajátomról készült 2018-ban, ez még nem olyan durva, de láttam már olyat is, ahol teljesen síkban volt a korom a fém felületével, és még a csavarhúzó is megállt benne.
Prémium 100-assal (részemről Shell V-Power) sokkal kisebb mértékben telítődik, illetve havonta egyszer célszerű egy legalább 80-100 km-es autópályás etapot beiktatni, ha sokat van nyektetve városban.
És most Grétike csúnyán fog rám nézni, de le is lehet dugózni az EGR-t. Gondot nem okoz a működésben, problémamentesen üzemel az autó tovább, annyi csak, hogy megjelenik a P0401-es hibakód, a check engine folyamatosan világít. És mivel nem módosítható az ECU, nem lehet kiütni sem végérvényesen, csak simán törölni, de akkor meg perceken belül megjelenik újra.Illetve előfordulhat lerakódás a fojtószelepen is, nálam volt egyszer, hogy emiatt nem indult be, csak sokadik próbálkozásra. Otthon levettem a légszűrőházat, megpucoltam a fojtószelepet, és azóta sem fordult elő újra. A 2002 és 2005 közötti darabok talán kevésbé érintettek, mert azok még nem elektromos gázpedálosok, csak egy throttle position sensor van rajtuk, de a későbbiek már azok, és ha a léptetőmotor a kosz miatt ellenállásba ütközik, akkor letilt az ECU.
Továbbá be lehet iktatni a PCV-szelep és a szívócső közé egy oil catch cant is, az is hasznára válik a motornak, ami a belső tisztaságát illeti.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
tboldi #50225 üzenetére
Kollégának használt VW TSI elkezdett 3 hengerezni, aztán utána már nem is ment. A gyertyák miatt volt. Mondjuk ez egy volt flottás kocsi [nem tudom, hogy rendőrségnek voltak-e ilyenek, de tavaly nyáron még rendőr volt a kolléga, vagy máshonnan van], és 0,5-1 liter olajat eszik 1000km-enként, és 20.000-enként cseréli. (pont azért, mert 10-20 litert rá kell tölteni két csere között) 5 éves a kocsi.
Na most lehet, hogy ez az olajmennyiség már túl extrém, és csak azért, de a közvetlen befecskendezés mellett tiszta retek volt a kivett irídiumos gyertya.
Bár közvetlenül azért nem megy a gyertyára, még azt sem tudta tisztítani, így meglepne, ha értékelhető mértékben tisztítaná a szelep hátoldalát és a szárát.
Egy retekgyűjtő az a cucc. Állandóan szét kellene szedni, és kitakarítani. -
csiga8
senior tag
válasz
Gyöször #50220 üzenetére
Természetesen. / ''csiga /
Nem írok a krosszosba, csak beleolvastam úgy 8- 10 éve. Igazából Zöldember és tán Stundt62510 olaj ( keverék) vitáját néztem, / tribológus kontra mérnök, remélem jól emlékszem a nevekre és szakmákra/ olvastam, ( szűkítve) azt hiszem ott láttalak, meg a Spurira kerestem még anno, ott is olvastam hsz-d. / érdemesnek tartottam/
Nem hétköznapi a nicked valóban, bár eleinte nem tudtam honnan ismerős.
-
-
AMD Power
titán
SX4 1.5 112Le kiadásba a sima 95 E10 benzin mennyire "jó"? Vagy érdemesebb 98 E5 tankolni majd bele?
-
Gyöször
senior tag
válasz
tboldi #50123 üzenetére
Erre még akartam írni, itt a 100as bengáról volt szó, ez még érdekes vonalon mozgott.
Tehát a benzin lemosná a szívószelepről a kokszot. Ha találkozna vele. Nem kéne Novoth Tibi műhelyébe vinni dióhéjazni a gépet. Keressétek meg, de valamelyik benzines Gajdán videó alá maga Novoth írt és kérdezte meg ugyan ezt, ami bennem is egyből felmerült ahogy néztem a vidit. Meglepő választ kapott Gajdántól: a szelepösszenyitás. Illetve azt, hogy nem csak mondjuk sűrítéskor fecskendezi be a benzint, hanem a jobb keveredés miatt már szelepösszenyitáskor is kaphat, így van lehetősége akármelyik benzinnek találkozni a szívó szelep hátuljával is. A k14c meg elviekben nagy szelepösszenyitással operál, ha jól olvasgattam.
Én nagyon keveset autózom mostanában, de ha sokat mennék talán akkor is csak 100asat vennék. Semmit nem érzek különbséget se fogyasztásba, se lóerőbe, de nem szoktam eladni semmit. Ami megtetszik megveszem és elhasználom.
-
Gyöször
senior tag
válasz
KubanitoS #50205 üzenetére
Én is ugyan így jártam.
De ha már végigolvastam ezt az alapvető hülyeségeket a kilométerekkel, meg a szűrőben levő és abból kifolyó vagy benne maradó kb 1- 2 deci olajról, akkor hadd tegyek fel egy kérdést.
A K14C motor olajcseréje 3,3 liter. Szervíz/első feltöltés meg 3,9. Éspedig literben mérve. Akkor a fél liter olaj hol lesz vajon olajcserekor? Hát persze, hogy motorban marad, arra frissítünk rá.
Ez a hsz-em egyáltalán nem a vitátok tüzének olaja, csak úgy eszembe jutott, mikor röhögtem. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
tboldi #50208 üzenetére
Ezért mentem volna rá valszeg az egyik utolsó 1.2-es 4 hengeres szívó benzin Swift-re. Gondolom pár éven belül már vagy nem lesz szívó, vagy 3 hengeres lesz. [aztán felemelték az árát, meg olvastam itt a hibákat]
Tényleg. Egyébként van tapasztalat, hogy mennyi idő/km után melegszik be ez a 2020-as verzió?
1.4 Focus - nekem ilyen időben 3-3,5km/4-5 perc után van középen a víz. Ez egy 180cm3-vel nagyobb blokk, de elavult, valszeg jóval több a veszteség, meg hát benyából is ugye 8,5-et simán bever. -
ncc1701
veterán
válasz
[CS]Blade2 #50201 üzenetére
Rosszabb, egy moci, ha meleg, és kap kenést, gyakorlatilag nem kopik. Olaj csúszik akkor olajon. Hideg indítások tesznek neki oda, ezért is érdemes ilyen napi pár km-es utakra egy gyakorlatilag bármilyen vellany autót venni inkább.
-
KubanitoS
veterán
Három napja nem olvasom a topikot erre látom, hogy jött 196 hsz.
Beleolvastam, de kár volt.
-
csiga8
senior tag
válasz
pető bá' #50197 üzenetére
Ezen kívűl [link] nem tudom mire gondolsz.
Ha tudok, válaszolok akár ezen hsz-on belül több esetlegesen felmerülő kérdésre, vagy bármely más hsz-ra részletesen.
Akár itt, akár privátban, de szerintem itt ne borzoljuk a műszaki indoklás nélkül válaszolók kedélyét, vagy ahogy gondolod...Egyébként én is unom már, hogy gyakorlatilag lehülyéznek itt azért, mert nem tudják a válaszukat megindokolni. Védik egymást, mint a kutyák, de már égő amit csinálnak...
Biztos azt sem vették észre, ha nem írnak, ( már-már hazugságokat!) nem válaszolok
-
csiga8
senior tag
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #50201 üzenetére
Mivel Swift-eket és Jazz-eket nézegetek, mindkettőnél van ilyen 6 havi, így nekem be kell rendezkedni erre a 3000-ként cserére.
Igazából nem nagy cucc, a saját 2006-os Jazzemben minden május és november elején cserélem az olajat és olajszűrőt, valamint megtisztítom és megolajozom a K&N légszűrőt. Olajból 4 liter Shell Helix Ultra C2/C3 0W30-at szoktam venni (12k Ft), szűrőből meg a gyári 15400-RBA-F01-et (4400 Ft). Alátétből is gyárit szoktam venni, de egyszerre többet, akkor egy darabig elég.
Pollenszűrőt meg csak májusban szoktam cserélni (egy ózonos tisztítással egybekötve), de a legdrágább Mann Frecious Plus-t választom, mert az ki is bírja az egy évet, nem büdösödik be. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
xrvman #50195 üzenetére
Ez alapján nekem 3000km-enként kellene olajcsere. Nyáron sincs meg a 6km feletti utakból a fele, télen meg egyáltalán, sosem melegszik be. Ráadásul amikor fagy van, én fagyban megyek, fagyban jövök. Meg is sínylette a gép. 90.000-et mentünk vele 15 év alatt. 154.000 van most benne, és kezd odalenni a bontatlan motor. Ez mondjuk Ford, ennek nincs a könyvében ilyen felezett csere, így évente kapott újat. Szerintem 2-3x ártalmasabb ez a csak csupa rövid, városi út, mint egy átlagosabb, normál felhasználás.
Mivel Swift-eket és Jazz-eket nézegetek, mindkettőnél van ilyen 6 havi, így nekem be kell rendezkedni erre a 3000-ként cserére.
Új hozzászólás Aktív témák
- CPU kontra VGA: melyik a fontosabb gamer laptopnál?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Filmvilág
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Xbox Series X|S
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Vision RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W