Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
-
-
Skaccerek!! Nem unjátok még?? Bár a műsor nem rossz, de úgy látom nem tudjátok elengedni!
-
xrvman
őstag
válasz
tboldi #50181 üzenetére
Fokozott igénybevétel esetére ajánlott karbantartás (Oroszország kivételével) - K10C és K14C motorral szerelt modellek esetén.
__________________________________________________
Kövesse az itt leírtakat, ha a járművet többnyire az alábbi körülmények egyike szerint üzemelteti:
•Legfeljebb 6 km-es utak.•Legfeljebb 16 km-es utak fagypont alatti külső hőmérséklet mellett.
•Gyakori megállás és újraindulás alapjáraton vagy alacsony sebességgel.
•Közlekedés rendkívül hideg időben és/vagy sózott utakon.
•Közlekedés egyenetlen és/vagy sáros utakon.
•Közlekedés poros utakon.
•Gyakori magas sebességen vagy magas fordulatszámon történő vezetés.
•Utánfutó vontatása (ha engedélyezett).
Ugyanezt az ütemtervet kell követni, ha a járművet kiszállításra, rendőrautóként, taxiként vagy egyéb kereskedelmi célra használja.
Mindezt csak akkor kell, ha az éves összkilométer több mint a felénél rövid távok vannak.
Ha pl. eljárogatunk hosszútávokra is, akkor nem szükséges 7,5 e Km-ként cserélni az olajat. -
csiga8
senior tag
Az értelmezéssel nálad van gond, nem kicsi.
Olvass vissza, honnan és miért indult a vita.
És légyszi értelmezd.
Köszönöm az elismerést, ( vitában való ) hogy semmilyen érdemi válasszal, műszaki indoklással nem tudsz válaszolni, csak azzal, hogy SZERINTED én nem fogom fel ésszel.
Ennyi.
-
Zolás
addikt
válasz
csiga8 #50191 üzenetére
Akkor érthetően leírom, mert nem fogod fel ésszel.
A lőtéri kutyát sem érdekli a wv konszern kétéves longlife retkes kutyafüle! Se a wv konszern olajszűrője! Keresd fel a wv csoportot, és mulass velük!
Itt nincs longlife, és nincs km futása a szűrőnek sem. Ha nem tudod ésszel felfogni, sajnos nem érdekel. 15k km vagy 1 év, és csere. Ha nem érted az a te bajod.
Komolyan nem értem, minek kell ez ide. Én se megyek az apple fórumra a xiaomi telefonommal. -
csiga8
senior tag
válasz
TommyY2 #50188 üzenetére
Van ilyen, meg durvább is.
A gondosabb nézi a nívópálcát, és utánatölt, van aki még azt se és sok tízezreket elmennek így...
Van olyan, aki magának cserél olajat, kicsavarja a szűrőt, csodálkozik, hogy milyen kevés olaj jön ki, majd a gyári előírt mennyiséget visszatölti, stb....Ezekl pont nem Suzukinál voltak, de lézetik, igen.
-
csiga8
senior tag
Huh. Ettől érthetőbben már tényleg nem tudok fogalmazni, mint ami fentebb olvasható.
1., Légyszíves idézz tőlem olyat - nem tudsz - ahol azt írtam, hogy ne cseréljen a Suzukiba szűrőt.
2., Légyszíves olvass vissza és értelmezd, mit írtam a 6-8 ezer km-es olajcseréről WV-nél.
/ Ha megkérhetlek, azt írd is ide, és vesd össze azzal, amit írtál/ Meg fogsz lepődni.3., Külön videót is linkeltem, kb 3 perctől látszik, hogy a WV-nél miért nem marad benne olaj a szűrőben. /Nem pont itt van a mienk, kb 50 cm-el odébb és teljesen függőleges. Amikor csavarod ki, a felső gumitömítés felér arra a szintre, hogy nem tömít, hallod, hogy elindul lefelé az olaj. / [link]
4., Légyszíves értelmezve olvass vissza, mit írtam a 2L olaleszívásról.
/ azt is ide írva és összevetve azzal, amit írtál./ Szintén meg fogsz lepődni.5., Légyszíves linkelj be nekem olyat hivatalos dokumentumot, ahol azt írják, hogy az általam felsorolt WV járművekhez nem létezik 2év/30.000 km olajcsereperiódus. Tehát a szűrő sem bírja a két évet....
6. És akkor légyszíves műszakilag indokold meg, hogy egy szűrő, aminek 2év/30.000 km is lehet a csereperiódusa, azzal mi történik, ha csak az olajat cserélem ki alatta 2.000 km után?
Segítek. Semmi. A szűrő a kopadék felfogására szolgál. Van egy határ, tán 1-2 mikron, ami alá nem tudnak menni a szűrők hatékonyságánál, mert az adalékok is fenn akadhatnak.
/ Így emlékszem, de ha kéred utána nézek neked/Szóval ha a 15.000 km-t nézzük, akkor max 1/5-e részét használtam a szűrőnek, ha a 30.000 km-t, akkor meg max a 1/10-ét. A szétmálásos hülyeséget meg hagyjuk.
Kétévetnte én is cserélem, de nem azért mert szét fog málni....
Lassan ott tartunk, hogy hazugságokkal próbáljátok az igazatok igazolni. Minél jobban akarjátok, annál jobban felsültök. Észre kéne venni tán... Szerintem.
-
TommyY2
tag
válasz
simonjoe #50187 üzenetére
Hogy jobb kedvvel induljon a mai nap, én is leírom, amit az autószerelőm mesélt egyszer.
Egyszer csak beállított hozzá egy bácsika az 5-6 éves vadiúj autójával olajcserére, mire a szerelő megkérdezte, hogy mikor volt vele utoljára olajcserén. A bácsika mondta, hogy még soha.
Mire a szerelő: mi az, hogy soha, le van írva, hogy 20e km, vagy 1 év!
Mire a bácsika: igen, de én a km-t választottam.😂Nem tudom, hogy igaz volt-e, vagy csak a szerelő találta ki, de van ilyen is.
TommyY
-
-
AMD Power
titán
Már alig várom a pénteket,hogy elmenjünk megnézni azt a sok Suzukit. Jó lenne ha lenne köztük egy amit haza is tudnánk hozni. Ilyen nagyobb kereskedéseknél utalással gondolom lehet fizetni!?
-
őstag
őstag
válasz
TommyY2 #50175 üzenetére
A kérdés felvetés nem hülyeség. Például ha egy motor fogyasztja az olajat, akkor is frisset töltesz a használtra amikor pótolod. A végeredmény ugyanaz. De ha nem fogy, akkor nincs értelme szimulálni a fogyást azzal, hogy leszívsz belőle és újat töltesz.
A gyári ajánlásokat be kell tartani. És az pont elég is. -
+1, 1 év vagy 15k km után az olajszűrő és az olaj szervizkönyv szerint kuka. de mondhatom úgy is, hogy AZONOS, egyszerre cseréljük.
ha olajat cserélünk, cseréljünk szűrőt is, indokolatlanul meg ne cseréljünk olajat, meg ne adjunk hozzá a használthoz 2L frisset.
nem az értő olvasás hiányzik, hanem annyi izgalmas (ide nem vágó) szálon keresztül jöttek ki konklúziók, hogy ész megáll.
szerintem ez a mondat az, ami elvitte a beszélgetést:
"...a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet. Bár nem sok, kb 1.400 Ft egy Mann szűrő, de amikor 5 ezer km-t se megy az autó egy évben, nem cserélem. Az olajat viszont igen."Suzuki könyv szerint teljesen mindegy mennyi a futás, 1 év után olaj ÉS szűrő csere. Ha 2k km egy év, akkor annyi.
Ha félévkor hobbiból cserél az ember és csak 2k-t ment, akkor ha már kidob 4-5-6k HUF-ot olajra, akkor miért spórolna azon az 1400FT-os szűrőn? Még tényleg, el is hiszem Neked, hogy minden előírást meg szűrési képességet tud szegény szűrő, de mi értelme benthagyni, ha ennyire fanatikusan vigyázunk az autóra, hogy a felezett periódust felezzük? Csak erre válaszolj kérlek!Ráadásul úgy, hogy itt 1 év az élettartama a szűrőnek, akárhonnan nézem.
"Mikor nem cserélek szűrőt? Na mikor? 2-3 ezer km-nél. ( Ha letelik az 1 év) Tehát ajánlottam, hogy ne cseréljen szűrőt? Nem…."
Innen nézve már látod, hogy miért kaptad meg azt, hogy fillérb@szás? Mert a Suzuki előírásokhoz képest tolnád a szűrő cseréjét, mert a km-t még nem érte el. Ezért írtam az élettartamra 1 évnél anyagfáradást vagy akármit, mert nem én terveztem azt a krva szűrőt, de elhiszem, ha egy évet mondanak rá
-
Zolás
addikt
válasz
csiga8 #50178 üzenetére
A gyári előírás 1 év vagy 15k km. Igen csak az olajra, de! a szűrőben is marad a régi olajból. És olajcserénél előírás a szűrő cseréje is, pont azért, hogy a rövid távokban elhasználódott olaj a szűrőben maradva ne keveredjen a frissel. Pont ezért nincs értelme a leszívok két litert és utántöltök frissebbel dolognak, mert az egészet ki kell cserélni. Az hogy a wv-nél kiöntöd a szűrőből, meg itt totál érdektelen. Az a te dolgod. Úgy teszed tönkre a sajátod spórolásból, ahogy jólesik.
A szűrőnek az olajcsere a periódusa. Ha 1500 van benne egy év alatt, akkor is. Lehet rajta rugózni, meg bírja az még, de minek? Olcsó is, baj biztos hogy nem lesz belőle, és mindenki nyugodt. Ha már olcsón otthon megcsinálod, nem az az 1600ft fog zavarni. Ha meg szervízbe pénzt fizetek, biztos hogy nyakon vágom a szerelőt, ha beleönti a friss olajat a régi szűrőre. Ha még nagy mellénnyel közli, hogy direkt tette, mert bírja az még, akkor kétszer is.
1500km után lehet hogy nem zavarna hogy a levegőszűrőt nem cserélem ki. Bár az sem egy összeg, de az talán maradhat, ha tiszta. -
csiga8
senior tag
Látom mindenki fogást keres, de nem nagyon talál. 😊
Igyekszem akkor érthetően, összefoglalva leírni.
Az alap kérdés az volt, hogy érdemes-e 2L olajat lecserélni.Tehát: Keveset járnak az autóval az olajcsere periódust ÚGY felezné, hogy 2L olajat cserélne csak ki.
Erre reagáltam, hogy miért nem az egészet?A gyengébbek kedvéért, mert most már tényleg na 😊
Az olajcsere a SUZUKINÁL 15.000 Km. A rövidtáv NEM a szűrőt készíti ki, hanem az olajat.
A nem üzemmeleg motorban a dugattyú mellett ( illesztések) több égéstermék jut az olajtér felé.A hideg motor indítása, járatása dúsabb keverékkel ( Inkább leírom: nem 2T keverék, hanem több üzemanyag) jár, ami a hengerfalról lemossa a kenőolajat és így az lekerül az olajtérbe. Ezzel egyidőben a kicsapódó vízpára is az olajba kerül, aminek azt is el kell nyelni. Az üzemanyagot és vízpárát üzemmelegen és több km alatt járja ki. Ha valaki a szűrő ( mechanikai szennyeződéseket szűr ugye) extra terhelését látja, kérem jelezze.
Tehát, a kérdező helyesen látja és tudja, hogy az olaj emiatt hamarabb „kifárad”. Cseréjét én is ajánlom. / Belemehetünk az olajtémába is, nem gond 😊 /A kérdező 2L olaj leeresztése, vagy leszívása miatt szóba került az olajleszívó is.
Az olajleszívóhoz kapcsolódan válaszoltam, majd említettem, hogy az IGEN KEVÉS futás miatt a szűrőt nem is cserélem.
Tehát a gyengébbek kedvéért: Nem ajánlottam, nem mondtam, hogy Suzuki, felsoroltam WV járgányokat. Megerősítettem, hogy a rövidtáv az olaj gyilkosa. ( nem a szűrőé!)Itt említem, FIGYELJ!!!, hogy: Ha megvan az a kb 6-8 ezer km, akkor olaj+ olajszűrő.
Hoppácska…
Mikor nem cserélek szűrőt? Na mikor? 2-3 ezer km-nél. ( Ha letelik az 1 év) Tehát ajánlottam, hogy ne cseréljen szűrőt? Nem….A kérdező félúton, 8.000 km-nél cserélne. Ha értelmezve elolvasod, amit írtam, akkor… Persze, ahhoz értelmezve kell olvasni. Mondom értelmezve. 😊
Nem mindenkinek sikerült, olvassatok vissza. Aztán most próbál mindenki fogást találni, pedig csak értelmezni kéne amit írtam. Ja, hogy személyeskedek? Nem, én nem írtam ilyet, hogy:
"fillérb*szas level 1000 , ne is gondolkodj ilyenen. Ezek miatt az okoskodások miatt olyan hulladék a használt piac amilyen Kajak szégyen amúgy az ilyet leirni, ő meg leirja büszkén hogy 1400ft de nem cserélem, heheheh. Elkepeszto "
Miért lettem fillérbaszó, okoskodó, elképesztő dolgokat író. Hmm?
A „szakmai” válasz, hogy: koszos, telített olajszuro miatt elmehet az olajnyomás is pl persze nem gyakori de megeri 1400 forintért kockáztatni egy motorgeneralt?
Tehát egy olajszűrő, ami 15.000 km-re van tervezve, és nem cserélem 8.000 km-nél miért is baj? Hmm? Koszos? Nem láttatok még koszos ( sokat futott pl. dízel) szűrőt….
Kértem a szakmai indoklást, amire ezt kaptam:
"az a baj nem érted mi a gond ez az olajleszivos, szűrő nélküli csere a falusi kocsmák színvonala, ott mesélnek ilyeneket büszkén az 50 éves alkoholisták hogy mennyire megbas*ták a rendszert "
Aha, értem. Tehát falusi kocsmák színvonala, ha egy szűrőnek ki kell bírnia a gyári, előírt 15.000 km-t, akkor nem feltétlen kell cserélni előtte. / Akkor itt valami baj van a Suzukinál, ha nem bírja a gyári előírt futásidőt!
/ Ráadásul, ugye fentebb írtam, én mikor cserélem….
Hiányzik az értő olvasás még mindig...Aztán próbál mindenki fogást keresni, - egyébként nem talál ! LOL!
- senkinek nem tűnik fel, NEM ÉRTI, / vagy nem akarja…/ mit írtam az elején.
Ne ragozzuk, aki megértette, megértette, aki még mindig nyünyörög, arról a topik többi olvasója lesz véleménnyel, akik nagyrésze feltehetően megértette így összefoglalva, mi is az, amin lovagoltok.
-
csiga8
senior tag
válasz
pető bá' #50174 üzenetére
Majd mindjárt leírom, összefoglalva, - szerintem - érthetően mi a baj.
Egy nyugodtabb hangvételű kérdés/felvetésre nyugodtabb válasz került volna.
A lekezelő, már-már bunkó, ( szerintem még gyerek) tollából kikerült, ami kikerült...Azért jól néznénk ki, ha egy olajszűrő szétázna az olajban. Nincs anyagfáradás ( ilyen rövid idő alatt), stb. Annak ellenére, hogy csak 1.400 Ft, még mindig senki nem tudja megindokolni, miért kéne cserélni, mert nem kell. Ilyen egyszerű. Az más kérdés, hogy célszerű, általában így szokták, íy illik, de nem, abszolut nem szükséges. Semmilyen műszaki hátrány nem származik belőle. Én így is nyugodtam alszom.
-
TommyY2
tag
válasz
pető bá' #50174 üzenetére
Köszönöm az infót. Sajnos az eddigi szerelőnk nem volt hajlandó normálisan elvégezni a bizonyos karbantartásokat, hiába hívtam fel rá a figyelmét amatőrként (mindig megmagyarázta, hogy jó az még), ezért kénytelen voltam beleásni magam a témába (ezért vannak néha fura kérdéseim). Ettől fogva (végre sikerült találnom egy jó szerelőt) én fogok odafigyelni a szervizkönyv szerinti intervallumokra, ahogy írtad, karbantartási tervet készítek.
TommyY
-
TommyY2
tag
Tudom, hogy én kezdtem a hülye kérdésemmel, de nem szeretném, ha bárki összeveszne a másikkal miattam.
Egyébként mindenki jó dolgokat ír, amikből sokat lehet tanulni a hozzám hasonló amatőröknek.
Most már sok minden világos számomra (egyébként engem is a 19 éves Renault Scenic autóm gépkönyvében szereplő 30000km/2 év csereperiódus zavart meg), köszönöm még egyszer mindenkinek a válaszokat.
TommyY
-
válasz
csiga8 #50172 üzenetére
mondjuk most meg Te személyeskedsz, teljesen feleslegesen..
túl lett ez kicsit tolva - értem mire mondod a szűrős példádat, de nem lehet, hogy a vw úgy határozta meg a (gyári) szűrő paramétereit, hogy kibírja a LongLife olajjal járó 30k-s futást is? (többé-kevésbé, mert azért ott is erősen ajánlott nem a longlife-ot választani, de ebbe felesleges itt belemenni)
értem, hogy a szűrő szerinted 2k km után egy Swiftben/Splashben/akármiben még nem csereérett, és nettó környezetszennyezés cserélni, de ha 1400ft/12 hónap költségről beszélünk, akkor érdemes bennehagyni? Ha már csere van, akkor legyen csere, vagy akkor a 2k km-t futott olajat miért nem ugyanakkora környezetszennyezés cserélni?
Ha 1 évet ázik az olajban a szűrő, akkor nem lehet, hogy mittudomén anyagfáradás lép fel és romlik a szűrési hatékonysága - és most beszéljünk az 1400 forintos szűrőről, ami tényleg nem lehet valami mérnöki csoda
Tehát ha a gyári ajánlás az 1 év az olajra és a szűrőre, ráadásul nem is szemmel látható költség (egy sz@rabb pizza ára), akkor bármilyen érvelésed ellenére, szerinted ésszerű ezzel takarékoskodni?Tommy: az alap kérdésedre a válasz (évi 8k km indokol-e féléves olajcserét/frissítést) szerintem NEM. Ha nagyon sok a rövidtáv, hidegindítás, akkor csinálj egy rendes olajcserét, és tényleg nyugodtan fogsz aludni, de a 8k km / év olajcsere periódus teljesen tökéletes
ehelyett inkább nézd át a szervizkönyvet, hogy a hűtőfolyadékra, fékfolyadékra stb-re mi az előírás, és készíts karbantartási tervet -
őstag
őstag
válasz
csiga8 #50172 üzenetére
TommyY2 kérdezett az olajleszívásról, de azzal kezdte, hogy Splash van neki. Vagyis Suzuki.
Erre pár hsz. váltás után te: Ha longlife olajad van, az két év vagy km. Akkor is cserélsz szűrőt?
Nincs a Suzukinál két év. Csupa megtévesztő infót írtál, aztán jól alátámasztottad a vw konszernes példáiddal. Érdemben nem reagálsz arra, hogy az összes példád irreleváns, mert a kérdés nem meglepő módon Suzukira vonatkozott a Suzuki topikban.
Ugyanazokat a köröket futjuk. Én kiszálltam.
Jó olajleszívást mindenkinek. -
csiga8
senior tag
Olvass vissza, hogy honnan kanyarodtunk ide. Ne a közepétől kezdjük
1400 Ft nem tétel. Ezt sem írtam, hogy nem így van.
Szakmai válasz hülye kérdésre? Tessen már elmondani, de tényleg, mi is az a hülye kérdés?
Az hogy indokolja meg szakmailag? Értem na...Semmi gond nem lenne egyébként, de egy takony kölyöktől sem fogadom el a buta, lekezelő stílust. A gond innen indult. Dobálózik a hülyeséggel és okosnak hiszi magát, de megindokolni nem tudja állítását, csak személyeskedni tud.
-
Zolás
addikt
válasz
csiga8 #50170 üzenetére
Tehát egy suzuki topikban a wv konszern miniturbós motorjaira szóló longlife periódust próbálod eladni, és nem érted, hogy miért nem megy?
1400ft nem tétel a szűrőért, tehát cserélem. Ha 2000km van benne, akkor is. Pénzkidobás? Igen, valószínüleg. A tulaj nyugodtabban alszik? Igen.
Milyen szakmai választ vársz egy hülye kérdésre, most komolyan? Ha 20k lenne a szűrő, is lenne aki kicserélné, és nem próbálná meg senki megtéríteni a tulajt. -
csiga8
senior tag
Ha ebben találsz Suzuki márkáról említést, akkor én kérek elnézést:
"Akna nélkül egy ilyen eszközzel is meg lehet egyszerűen oldani a cserét, működik. Passat, Octavia, Seat autók vannak itthon, a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet."
Fentebb már linkeltem, hogy milyen a szűrőcsere. ( Hasonló a megoldás 2011-es B7 2.0 CRTD Passatban, a 2004-as 1.9 PDTD O2-ben, és a 2003-as 1.4 PDTD Seat Ibizában. Nem pont ott van, de hasonló)
Van 15.000 km/1év, vagy 30.000 km/2év csere. VCDS-el be tudod állítani, melyiket akarod. / olajfüggő/
( most had ne menjen ki képernyőmentést csinálni, hidd el. Megnézem Würth Wow-ot, lehet az is írja, arról most is tudok képernyőmentést csinálni)/ Volt 50.000 km-es csereperiódus egy időben WV-nél, de ott aztán csőstül mentek tönkre a motorok, azt meg is szüntették/
Egyikhez sincs külön szűrő. Szűrő van, aminek nem szabad eltelítődni 30.000 km alatt sem.
Ahol meg külön figyel a computer, és olajállapottól függően riaszt az olajcserére, arról nem volt szó.
Arról pofáztam végig, hogy 1 év alatt ha csak 2-3 ezer km-t ment a vas, akkor is cserélek olajat, de semmi nem indokolja a szűrőcserét,
dneld fórumtárs "szakmai" indoklásait azért kigyűjtöttem :
"fillérb*szas level 1000"
"Ezek miatt az okoskodások miatt "
"Kajak szégyen amúgy az ilyet leirni, ő meg leirja büszkén hogy 1400ft de nem cserélem, heheheh. Elkepeszto"
"olajleszivos, szűrő nélküli csere a falusi kocsmák színvonala, ott mesélnek ilyeneket büszkén az 50 éves alkoholisták hogy mennyire megbas*ták a rendszert"
"nem kell reklámozni ezt a bohockodast" -
csiga8
senior tag
válasz
ncc1701 #50166 üzenetére
A szűrőben nem marad, végig erről volt szó:
"Akna nélkül egy ilyen eszközzel is meg lehet egyszerűen oldani a cserét, működik. Passat, Octavia, Seat autók vannak itthon, a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet."
Tehát, kb 3 perctől a lényeg: [link] -
válasz
csiga8 #50163 üzenetére
Ugyan nem vagyok egy nagy szaki, de szűrőt már csak azért is érdemes cserélni, mert tényleg pár ezer forint és nyugodtabban autózik az ember. Mit számít az évente? Hülyeségekre 10x ennyit költ az ember egy évben, ennek legalább van értelme.
+ha 20-30-at kibír, miért írják elő 15 ezrenként / évente a cserét?
-
őstag
őstag
válasz
csiga8 #50162 üzenetére
Ha tudsz mondani olyan Suzuki típust amelyiknél már két év, akkor én kérek elnézést.
Hosszasan lehetne értekezni a témáról csak nem ebben a topikban van a helye.
MAN teherautóban a fedélzeti számítógép követi és jelzi az olajcsere időpontját a használat, üzemóra, átlagsebesség indítások száma és még a kutyafüle tudja minek a függvényében. De legkésőbb évente az is jelzett mindig. De ez nem érv a Suzuki topikban. -
csiga8
senior tag
"Nincs két éves olajcsere periódus. Nincs miről beszélni."
Így tényleg nincs miről beszélni. Maradjunk annyiban, hogy nem tudsz róla. Van.
A szűrő nem tömődik el 2K alatt - mitől tömődne 2-3 ezer km alatt? - szándékosan nagy felülete van, ki kell bírnia a longlife csereperiódust is. Hogy az olaj színe koszonak látszik? Nézz meg egy dízelt olajcsere után 100 km-el. WV csoportot írtam, ott olajszűrő ház van, a fáradt olaj abból is kifolyik. ( ezért kell meglazítani)
Longlife csereperiódussal - sajnos - nagyon sokan élnek. Jó marketing fogás, ( ebben egyet értünk) de azt a kb 250-300 ezer km-t lefutják vele a motorok.
A longlife olajok adaléolása más, kb dupla annyi szennyeződést tud lebegésben tartani ( tömegszázalékról beszélek, ha jól emlékszem a 2,5% helyett 5%-ot tud). Viszont ez más egyéb adalékolás rovárására megy.
-
csiga8
senior tag
Értem. Jártál te már autószerelő műhelyben, vagy csak fényképen láttál?
Egész komoly olajleszívók vannak, és használják is.
Örülök neki, hogy falusi kocsmákban ilyet hallasz, én nem tudom, nem járok oda.
Másfelől csak hogy tudd. Egy vitában, ha ez egyk fél el kezd személyeskedni, az azért van, mert nem tudja az igazát bizonyítani. Na, most nálad pont ez van.
Ez nekem elegendő is.. Köszönöm az elismerést.
-
őstag
őstag
válasz
csiga8 #50152 üzenetére
Ez a Suzuki topik, úgyhogy maradjunk a típusnál. Tudjuk az olajcsere periódusokat. És az előírt olajat is. Nincs két éves olajcsere periódus. Nincs miről beszélni.
Azt meg. hogy miért cserélj szűrőt már párszor leírtuk.
A Long Life olaj az marketing bullshit. Az egész olajcsere periódus növelésnek csak és kizárólag környezetvédelmi okai vannak. Ahhoz, hogy ez működjön is teljes rendszerben kell gondolkodni. Az adott olajnak az adott motorban teljesítenie kell az előírásokat. De ezt nem az olaj gyártója dönti el (ő írja rá a long life-ot a dobozra), hanem a motor gyártója, aki meghatározza a viszkozitás mellett a teljesítmény szinteket és a csereperiódusokat is. És a mérleg már eleve itt a környezetvédelem felé billen a motor élettartamával szemben, mert a jogszabályalkotók részéről nagy a nyomás.
Egy kamionban lehet 80 ezer km is az olajcsere periódus, de abban nem 3.5l olaj van, ami nagyon nem mindegy. -
csiga8
senior tag
válasz
TommyY2 #50147 üzenetére
Ha longlife olajad van, az két év vagy km. Akkor is cserélsz szűrőt? Nem.
Nagyon sokan még 2-3 év múlva sem. Azt is ki kell bírnia szerencsétlen szűrőnek, és ki is bírja.
Gyári... Ahogy olajat sem gyárt a Suzuki, úgy olajszűrőt sem. Beszállítók ( alkatrész) vannak.
Megállapodások, szerződések. A gyári "előnye", hogy a gyár előírásait elvileg tudja. Ez viszont nem jelenti azt, hogy olcsóbban nem kapsz ugyanolyat, vagy a gyáritól jobbat más összegért.
Az egyszerű felhasználók jelentős többsége nem tud utánanézni, nincs tapasztalat, vagy szerzett, esetleg elméleti tudás. Az utángyártottakból is van igen jó, de mellé is lehet lőni. Kis utánajárás kell, ennyi.
-
őstag
őstag
válasz
TommyY2 #50147 üzenetére
Nonszensz. Olajcserénél cserélj szűrőt is. Abban is van pár deci használt olaj, meg a szűrőben a sok kosz.
Olajcsere évente, vagy az előírt kilométernél szükséges. Amelyik előbb van.
Annak se füle se farka, hogy a csereperiódus felénél kiszívok az olajból valamennyit és helyette rakok frisset. -
tboldi
nagyúr
válasz
csiga8 #50144 üzenetére
Én is Mannoztam sokáig, de a Purflux dizájn jobban tetszik, a cikkcakkossága miatt nagyobb a szűrőfelülete, illetve a Mann-hoz képest több és nagyobb lyukak vannak a belsejében. Viszont az utángyártott verzióra (LS350) többen is panaszkodtak már, hogy szétesik, de a gyári Hondáról (15400-RBA-F01) még sosem olvastam/hallottam ilyesmit. Gondolom, a Honda magasabb fokú minőségbiztosítást követel meg.
-
csiga8
senior tag
válasz
TommyY2 #50140 üzenetére
Nem. Ha megvan az a kb 6-8 ezer km, akkor olaj+ olajszűrő.
Van amikor csak 2-3 ezer km, akkor csak olaj.
Légszűrőt ritkábban, 2-3 olajcsere alkalmával. A pollen meg ugye eü kérdés, ha kell szezononként kettőt is, attól függ mennyit klímázunk.
Igen, a nívópálcán keresztül lehet leszívni. Ha a közepes vastagságú cső lemegy, kb 5 perc (se), a vékonnyal ezért van 10-12 perc.
-
csiga8
senior tag
válasz
tboldi #50139 üzenetére
A kicsi Suziba már nem is tudom mit vettem - a helyi Suzukis kisboltba amit adtak
-
egyébként a Mann-t szoktam előnybe részesíteni.A legtöbb szűrőgyártő valamelyik autógyár gyári beszállítója, az ismertebbekkel nem lősz mellé. ( Mann, Mahle, Knecht, Purflux)
A Suzuji Sumo-t nézegetem, majd onnan rendelek, amikor összejön pár dolog.
Most viszont kereszttartót nézegetek.
-
őstag
őstag
Lehet, hogy már túlgondoljátok ezt a melegítés, olajcsere, állagmegóvás témát.
35 éve tekergetem, túl a 2 millión, sokáig ebből is éltem, volt alattam mindenféle gép.Melóban több kéz alatt is megfordul egy járgány az évek alatt, a szervizelés sem mindenhol alapos, olyan meg, hogy hűtöd a turbót az nem életszerű. De azért sokáig húzzák azok is. A nagy vasakat nem is veszem ide, azok olyan tartósak.
tboldi leírta már a lényeget, nagyon rövid melegítés után induláskor a részterhelésen van a hangsúly. Bár lehet, hogy nem mindenki értelmezi helyesen mi is az. Általános igazság nincs, minden helyzet más. Télen induláskor ha épp a jeget kapargatod róla, addig csak ketyeg a motor. Ha meg dombos vidéken élsz hiába nem akarod nyomni neki ha az első sarkon már emelkedőnek felfelé kanyarodsz ki. Ilyenkor még mindig jobb kicsit tovább melegíteni, mint kis fordulaton kínozni felfelé. Hidegen a nagy fordulat meg még rosszabb. Én (sajnálom, hogy nem tudtam nem észre venni) női vezetőknél látom leggyakrabban ezt a két hibát.
Ha jó a gép arra könnyebb vigyázni, ami meg vacak azzal hiába erőlködsz.
Egyik saját Passatot 500 ezerrel adtam tovább, egy turbó csere volt, de még a kuplung az eredeti volt benne. Volt pár Lada is, azokon meg 100 ezernél generál. -
TommyY2
tag
-
tboldi
nagyúr
válasz
csiga8 #50138 üzenetére
Én cserélem az olajszűrőt is, azon már ne múljon. És csak gyárit.
A légszűrőm meg egy K&N panelfilter, azt is megtisztítom és megolajozom minden alkalommal (6 hónap, azaz 3000-3500 km). -
csiga8
senior tag
válasz
TommyY2 #50135 üzenetére
Nekem ilyen ( hasonló, SCT márka) van. Kb max 2 dl maradhat a motorban, ha ezzel szívod le, nem több. A sűrűbb olajcsere híve vagyok én is.
( Anno úgy tanították, hogy: 1., olajat nem akkor cserélünk, amikor elhasználódott, hanem előtte. 2., a motorolaj a motor folyékony alkatrésze.)
Akna nélkül egy ilyen eszközzel is meg lehet egyszerűen oldani a cserét, működik. Passat, Octavia, Seat autók vannak itthon, a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet. Bár nem sok, kb 1.400 Ft egy Mann szűrő, de amikor 5 ezer km-t se megy az autó egy évben, nem cserélem. Az olajat viszont igen.
A rövidtáv az nagyjából az olaj gyilkosa.
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #50133 üzenetére
A gyártók azért kezdtek el ekkora csereintervallumokat megadni, hogy mutassák, hogy mennyire környezettudatosak. Csakhogy ez a technika élettartamára megy. A garanciaidőt kibírják így is, onnantól meg már nem érdekes számukra.
Mivel egy légszűrő csak párezer Ft, nem érdemes spórolni rajta, azért szokás ajánlani minden olajcserekor.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
TommyY2 #50133 üzenetére
Az igazságot senki sem tudja
Arra az igénybevételre, amit a másik autóra írtál (turbós, 2-3 km-re használva) a sűrű, 6 hónap vagy 7000 km-es olajcsereperiódus lenne érdemes, ha jót akarsz a következő gazdájának (gondolom nem tartod meg 15 évig...).
A légszűrőre meg, a régi Swiftemre is 2 évet írt a könyve, félévente cseréltem (igaz, a legolcsóbbat raktam bele, aminek szerintem jóindulattal 1/3-a a hatásos szűrőfelülete a gyáriéhoz képest, így indokolt is a sűrűbb csere), de így is meghálálta, lényegesen kelletlenebb volt csere előtt a gázreakció.
-
TommyY2
tag
-
-
TommyY2
tag
válasz
tboldi #50127 üzenetére
Kérdeznék egy furát, lehet, hogy hülyén fog hangzani (de próbálok jót tenni a motorral).
A Splash gépkocsinkkal megyünk évente max. 8e km-t, viszont főként rövid távokon. Lenne értelme annak, ha félidőben leszívnék róla mondjuk 2l olajat, és új olajjal felfrissíteném (eddig Eneos 5W-40 volt használva, esetleg 5W-30-cal pótolnám)?
Nem akarom hivatalos olajcserére vinni, mert nem indokolja semmi (15e km fele lenne a csere fokozott igénybevétel esetén), csak maga a tudat, hogy lesz benne friss adalékanyag.
TommyY
-
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701 #50126 üzenetére
Wannabe szerelőként meg tudom érteni a miértjét, de szerintem ez már a ló túloldala, vagy már egy kicsit el is távolodott a lótól.
Én félévente cserélem mindenféle "trükközés" nélkül. Sokak szerint ez is túlzás, ráérne 1 év után is, de a felhasználási módot tekintve ezt írja elő a Honda.
szerk.: Na, ebből is látszik, hogy ha sokat jár egyhelyben a motor (lange Leerlaufzeiten), akkor is hamarabb kell olajat cserélni. Ebből következik, hogy indítás után sem érdemes túl sokáig melegíteni, ha nem akar az ember sűrűbben foglalkozni az olajcserével.
-
ncc1701
veterán
válasz
[CS]Blade2 #50120 üzenetére
Szerelő haver a saját kocsijában duplán cserél olajat. Lecseréli, majd másnap megint.
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #50124 üzenetére
Nem mondott hülyeséget a Gajdán, a saját Honda Jazzemnél valóban sokat segít a 100-as prémium benya, hogy tisztább maradjon, de mivel a Suzuki Boosterjetnél épp kritikus pontok nem találkoznak a benzinnel, ezért majdnem mindegy. Ő csak általánosságban beszél a témákról, nem feltétlenül igaz mindenre.
Nincs mindig együtt a kettő, csak mostanában az a jellemző. De pl. a Fiat T-Jet motorjai szívócsőbefecsisek a turbó mellett, de létezik közvetlen befecsis szívó is (azt hiszem, a Hyundai/Kia egyes motorjai voltak ilyenek). És olyan is van, amikor egyszerre szívócső és közvetlen befecsis, azaz 8 injektor van 4 helyett, ilyenek az újabb VAG TSI-k.
-
TommyY2
tag
válasz
tboldi #50123 üzenetére
Pedig a Gajdán doki is azt mondta a videóban, hogy a jobb minőségű üzemanyag sokat számít a kokszolódás ellen, lehet, hogy csak marketing fogás?
Todom, hogy nem a turbó miatt kokszolódik, csak azt hittem, hogy a turbó és a közvetlen befecskendezés technikai mindig együtt van (sima szívót szerettem volna venni).
Akkor ezentúl így fogom csinálni a melegítést (van valami előjele a kokszolodásnak?).
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #50121 üzenetére
Nem a turbó miatt fog kokszolódni, hanem a közvetlen befecskendezés miatt. Ezért majdnem mindegy, milyen benzint tankolsz, nem éri el a szelepeket, szívócsövet.
Én nem szoktam ajánlani semmilyen olajadalékot, nem tudhatod, hogy az olajban eleve meglévő dolgokkal milyen kémiai reakcióba lép. Lehet, hogy éppen semmi, de lehet, hogy kioltják egymást. Nálam a Honda kifejezetten tiltja pont emiatt az ilyen cuccok használatát.
Hasonló a baj az átmosó folyadékokkal is, azok általában csökkentik az olaj viszkozitását, hogy könnyebben kifolyjon, de mivel mindenképp marad valamennyi a motorban, az új olajtöltet is “szennyeződik” vele.Az előző neked írt hsz-emben leírtam, hogy 30-60 mp bőven elég, utána indulj el.
dnelb: +1
-
TommyY2
tag
válasz
[CS]Blade2 #50118 üzenetére
Az a baj, hogy napi szinten szinte csak rövid távon megyek (2x3km) munkába, ezért vétek volt turbós autót vennem (1.6 S-Cross-t szerettem volna, vagy Vitara-t, de egyszerűen nem találtam megfelelőt).
Minden autómat megkíméltem, erre is vigyázok, csak ez még a sok rövidtáv miatt kokszolodik is (ezt igyekszem prémium benzinnel kompenzálni, remélem, használ neki).
Az lenne jó, ha lenne valami szer az olajba, ami csökkenti a kopást és a savasodást (létezik ilyen?).
Tehát, akkor érdemes elindulás előtt akár 1 percig is (vagy tovább?) alapjáraton járatni?
TommyY
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
ncc1701 #50119 üzenetére
Láttam amikor megjelent annó. Az a baj, hogy ő sem így vizsgálja. Ráadásul van ami a mai világba felháborodást kelt, és sokan meg akarnak felelni, PC-k akarnak maradni.
Sokszor ez miatt egy szempontból nézve a dolgot sem tutik az ajánlások.
Pl.: szélsőségeket nézve, mondjuk csak a motor élettartalmát, javítási költségét akarom a lehető legjobban elkerülni, de egyáltalán nem érdekel a környezetszennyezés. A legtöbb verzióhoz kapcsolódik a pénz kérdés, anyagi okokból akarjuk ugye elkerülni a motor gyors kopását, tönkretételét.
Lehet, hogy komplexen vizsgálva az jönne ki, hogy igen is úgy jársz a legjobban, ha mindig járatod - mit tudom én - pl. 10 percet, és 2000km-enként cseréled az olajat. A motorod és a pénztárcád optimalizálva, a környezet k.ra nem. Ha ez igaz is lenne, kitennéd videóba a youtube-ra, szétszednének érte.
Benzinre, gyűrűkre, dugattyúkra, hengerfejre, blokkra, katalizátorra, részecskeszűrőre, kipufogó dobra, olajcserére, stb. mire milyen szokások mellett mennyit költesz ugye.
Hajlandó vagy-e extra költséget elszenvedni a környezetszennyezés mértékéből egy kicsi faragásért. De ez is marha komplex, mert, ha pár másodperccel az indítás után elindulsz szép lassan, alacsonyan tartod a fordulatot, és a gyári ajánlás szerint cseréled az olajat, akkor lehet, hogy 1-2-vel több fejújításod lesz, vagy lesz 2.-3. motorod és egyebek, azt meg sok energia árán munkálták meg, szállították le, és szennyez, ha hamar tönkreteszed és kidobod.
Még full elektromosra sem tudta senki kiszámolni. Pl.: van aki 150.000km-t számolt, hogy annyit szennyez extrán a legyártása, ergó, ha 150.000 előtt totálkárosra törik, vagy nagyon keveset mész évente, akkor még kifejezetten extra kártékony vagy az elektromosoddal. Sokan nem gondolnák, hogy a másik meg elégetett 10.000 liter benzint, mégis ő a környezetkímélőbb. Szén-égetéssel gyártott és töltött verzió is van ugye. -
ncc1701
veterán
válasz
[CS]Blade2 #50118 üzenetére
Gajdán doki ide vágó videóját amúgy javaslom.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
TommyY2 #50107 üzenetére
Azért is mondanak eltérő dolgokat, mert sokszor egy szempont szerint vannak vizsgálva a dolgok. Pl.: csak a lehető legkisebb fogyasztás, vagy a környezetszennyezésre van kihegyezve, esetleg a motor élettartalmára, vagy, hogy hogy lehet anyagilag a legjobban kijönni.
Több vagy az összes szempontot szerintem még sosem vizsgáltak.Pl.: a legkisebb fogyasztás valszeg árt a hardvernek, és így is pl. a költségeknek is, holott kisebb fogyasztásra alapesetben kisebb költségre gondolnál.
Olajcsere-környezet viszonyban pl., hogy ne cseréld gyakran az olajat, csak azt nem mondják, hogy helyette cseréld többet a motor alkatrészeit. Kevesebb olajjal azt hiszed, hogy kíméled a környezetet, de lehet, hogy többet ártasz, hogy dobálod ki a tönkrement vasakat a szemétbe.Érv pl., hogy ne járasd álló helyben, mert égeti a benzint, közben nem jutottál odébb 1cm-vel sem, és még ki is pufog. Ugye csupa pazarlás és környezet. Egy kalap alatt viszont nem említik, hogy hidegen szenvedi el a motor a kopás 75%-át. Persze van fizikai és technikai ellenérv is az álló helyben járatáshoz, szóval ez ilyen ördögi kör is, mindennek van előnye és hátránya, néhol meg ami előny, az máshol hátrány.
Olyan igazán jó megoldás nincs, ha mondjuk nem akarsz benzint pocsékolni sem, motort idő előtt felújítani, lehetőleg keveset szennyezni a környezetet, stb.
Az arányokat tudod ide-oda tologatni, attól függően, hogy kinek hiszel.Ami biztos, hogy a szélsőségek tuti rosszak. Nagyon sűrű olajcsere, nagyon ritka olajcsere, nagyon sok álló melegítés, azonnali elindulás, alacsony fordulaton tartás, hidegen pörgetés, alacsony fordulaton erőltetés, stb. stb.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Gyöször #50115 üzenetére
Én a városban igyekszem 2000-2200 körül tartani a Jazz-t folyamatos haladásnál, váltani 2500-2700 körül szoktam (az már majdnem nyomatékcsúcs
).
A WagonR-t egy picit tovább engedem, majd' 1000-rel többet tud forogni.És motoron is a fordulatszám-tartomány 1/3-ánál tartottam mindig, azaz kb. 3000-nél, 9100 volt a CB500X revlimite.
-
Gyöször
senior tag
válasz
tboldi #50108 üzenetére
A katalizátor van vagy 600 ezer Forint. Ne ketyegtessétek az autót, ha nem tud dolgozni a kati lerakódik a retyó és drága buli lesz.
Ugyanakkor hideg motort se forgatni se terhelni nem illik. Ezek közül a terhelés kis fordulaton a legrosszabb. De ha szép óvatosan felpörgetjük majd finom váltás és így tovább. Szerintem a lényeg, hogy melegítéskor -ha lehet- ne valami marha forgalmas útra kanyarodjunk. -
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #50102 üzenetére
Nem vágom a Bogarat, ismerősnek van zetor super 50 az olyan mint te mondasz, de azért mert rugózott az első futómű. Abban az a durva, hogy nincs nyomtávrúd, mert keresztben van egy laprugó és ahogy rugózik változik a nyomtáv. HA jól emlékszem.
Azt sem vágom valóban miről beszélsz. Minden attól függ milyen az áttételezése a kormánynak. Ha rövid az irányítókar az első keréknél akkor kisebb fogaskereket raknak a léc fölé, könnyebb tekerni, de többet is kell. Ha ezt egy segédirányítókarral csinálják meg, mint a Ladánál, akkor meg úgy. De az nem azért van, hanem a rugózás miatt.
Szóval nemtom mit kéne értenem ebből, de megmondom őszintén nem is nagyon érdekel :-) majd ha módomban áll, alánézek egy bogárnak. -
TommyY2
tag
-
Chereiose
addikt
válasz
2ozzmexy #50106 üzenetére
Furcsa, én azt hittem, hogy tempomattal lehet a legjobban tartani a fogyasztást, meg ugye az adaptív vissza is gyorsít egyenletesen. Még gondolkodtam is, hogy kiveszem és "vezetek" én, de aztán már csak kényelemből is úgy hagytam. Na majd legközelebb megnézem manuálba mennyit megyek.
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #50107 üzenetére
A hosszas melegítéssel nem csak az olaj savasodása és benzinnel telítődése a baj, hanem a kipufogóban kicsapódó pára is (meleg gáz és hideg csövek). Menet közben, részterhelésen sokkal hamarabb túllendül ezen, mint egyhelyben állva. 30-60 másodperc untig elég, azalatt minden kényes ponthoz eljut a kenőanyag még nagy hidegben is.
Én úgy szoktam, hogy indítás után becsatolom az övet, meg baszkurálom a rádiót, illetve ha szükséges, kiveszem a kesztyűtartóból és felveszem a napszemüveget, és már el is telt ez az idő.
-
TommyY2
tag
válasz
2ozzmexy #50106 üzenetére
Mennyi ideig melegíted, illetve hűtöd?
Volt több cikk is, amiben írták, hogy nem szabad sokáig melegíteni (kb. fél perc után el kell vele indulni és finoman terhelni).
A mostani autószerelőm azt mondta, hogy nem árt neki, ha több percig melegítjük, sőt, jót tesz a motornak is, meg az olaj se fog túlzottan elsavasodni.Az a baj, hogy mindenki mást mond, te mit tudsz róla?
TommyY
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tom1939 #50105 üzenetére
Ezt írtam én is, h úgy többet eszik. A tiéd automata, ott más a végáttétel, az enyém manuális, ha bevagom 6-osba akkor 3000 alatt forog vmivel és a tempomat 127-128-at ír ki. Olyankor mutat 6,2-t, de ha tempomat nélkül megyek akkor tudok "vitorlázni" vele. Én az órát nézem és 130 fölé nem mentem. Még nem sokat autópályáztam vele, de nekem most ír BP-en 7,8-at a BC, de én melegítem minden alkalommal és hűtöm is, SS off, szóval nekem sokat ketyeg álló helyzetben.
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Chereiose #50103 üzenetére
Lejjebb fog menni, csak tegyél bele 2-3000 km-t. Amíg nem lesz benne annyi addig a tempomatot nem nagyon erőltetném a helyedben, állítólag nem tezs jót neki...
A konkurenciát meg hagyjuk, azokban nagyrészt változó geometriás turbó van és növelt olajcsere periódus, cserébe azok autópályán tuti felforraljak az olajat... Akkor nem is említem h a PSA 1.0 puretech motorja 130LE, neked 40%-al nagyobb a lökettérfogatod és 10LE-vel erősebb csupán, lehet tippelni melyik lesz betegágy... -
Chereiose
addikt
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #50096 üzenetére
Látom nem érted a dolgot. Közvetlenül egy kilincsművel fordítod a kereket? Nem, tehát van rasegitesed, ha megnezed a bogár kormanymuvet akkor az egy fogaslec meg egy fogaskerék és jonapot, na abban semmi sem segít neked, magyarul pont ugyanakkora erővel kell tekerni a kormányt mint a kereknel... A régi zetor volt még ilyen ha jól emlékszem ahol két rudat tolt ki a fülke alól mindenféle áttétel nélkül...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Chereiose #50100 üzenetére
A K14C motoros Vitara óraszerinti 130-nál ír 6,2-t, valójában olyan 6,5 körüli a fogyasztása tempomattal.
Ha elkezdek 6-osban vitorlázni vele akkor ez lejjebb vihető. Szerintem amit írsz az teljesen jó, én olyan 8literig nem stresszelnek rajta a helyedben...
A régi 1,4 szívó corolla evett üresen (csak sofőr ~85kg) GPS szerint 134-nél 7,3-at...
Ha 7lityi alatt eljarsz egy ilyen magas autóval akkor teljesen jó, már ha nem vagy ilyen fogyasztási őrült.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Eladó karcmentes Apple iPhone 11 128GB / 12 hó jótállással
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest