Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen házat vegyek?
- Milyen asztali médialejátszót?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz
pempellini #19496 üzenetére
megsúgom neked, ugyanazon motorok vannak a vectrában, mint az astrában, kb. 1-1 kivétellel.
-
wwhy
veterán
válasz
pempellini #19496 üzenetére
és szerinted C Corsába jó a GM olaj /5w30/? mert azt kapja kb. 70e km óta, és még mindig nem prüszkölt, hogy fáj a torka tőle
-
bambano
titán
válasz
pempellini #19493 üzenetére
1999-es g astrába meg egy 2003-as vectrába.
semmi baja sincs. igaz, egyik autó sem kókányolt. -
pempellini
senior tag
válasz
bambano #19492 üzenetére
Én csak azért mondom hogy nem jó bele mert azt láttam,haver Opelba dolgozik és ő is azt mondja el kell felejteni ezekbe a kocsikba már ezeket az olajokat.
Teljesen más illesztés és követelmények vannak.
Sokkal több a lerakódás mint a fullszint olajoknál ezt saját szememmel láttam.
Egyébként te milyen kocsiba teszed mert az sem mindegy és mikori? -
bambano
titán
válasz
pempellini #19491 üzenetére
"Hosszú távról beszélek nem egy olajcserére.": fuss neki mégegyszer a hsz-emnek.
olaj kiszerelése kétféle lehet: dobozos (1-4 liter) vagy hordós (200 liter). Mindig veszek olajcserekor pluszban olajat, a hordósból nem tudnak adni, akkor nem olyan lesz a kocsiban. -
-
Pitu
aktív tag
g astra távirányító téma: szerelő szerint a programozáshoz (bontott irányító) kód kell. Egyik ismerősöm szerint valami biztonsági kód, ez nem egyenlő a rádiókóddal? mert más kódom nincs.
-
bambano
titán
válasz
pempellini #19488 üzenetére
elég sokáig 10w40-es olajjal jártam, semmi baja nem volt tőle a kocsinak.
a mobil1-es olajtól igen, attól volt dugulás.
tehát akkor nem a gm olajjal van a baj, hanem a hamisítvánnyal.
a gm olajról meg annyit, az utolsó olajcserét leszámítva mindig gm olaj volt az autóban (ja, nem, egyszer volt benne pár napig mobil1) és semmi baja. most valami castrol van benne, mert abból tudtak dobozosat adni.elfogadom, előfordulhat, hogy valaki nem ugyanazt a gm olajat kapja a mókolós sufni szervizben, mint én a hivatalos márkaszervizben áfás számláért. Mert ha van áfás számlám, garijegyem, és megáll az autó, akkor azt a szerviz saját költségén hozza rendbe, úgyhogy nem éri meg nekik mókolni.
-
-
Calogero
addikt
-
pempellini
senior tag
Én Mobil1 0w-40 használok 30000 km-óta most 215000 van benne.
20000 km-es csereperodússal.semmi gond nincs vele Opel ajánlása is meg van amit linkeltem és ennek is.
10w-40-es olaj a 2000 előtti kocsikba való.sokkal több szmötyit csinál a motorban.
Szűrőből csak gyárit használtam.
Ja és nem eszi vagy csak minimálisan. -
Pitu
aktív tag
válasz
pempellini #19479 üzenetére
ettől féltem.
nem az első szerelő mondja hogy 10w40-et hasznájak. eddig mindegyik megkérdezte a km állást. szívem szerint én sem önteném bele, és sokan közületek sem ajánlják.
kevesebb olajfogyasztáson kívül van-e egyéb magyarázata annak hogy 10w40-et használjak (5w40, 5w30) helyett? Okozhat-e egyáltalán gondot ha szintetikust használok félszintetikus helyett?Kétszer cseréltem már olajat nagyon rövid időn/km-en belül. Most biztosra szeretnék menni. Lehet hogy a mostani GM 5w30 a silányabb fajtából van, mert nagy melegben alapjáraton nem volt a helyzet magaslatán... a másik hunyó még a szűrő lehet.
-
Pitu
aktív tag
Voltam szerelőnél.
- Olajnyomás rendben volt, a gombánál nem találtunk hibát.
- Hibakód sincs ezzel kapcsolatban tárolva.
- Kb 100km-t mentem a bevillogós eset óta hibamentesen.
Szerelő szerint tegyek bele Castrol 10w40-et és MANN olajszűrőt. 10w40-től kicsit tartok, bár a z12xe-nél nem tíltja a kézikönyv, ill. a motorháztető aljára van ragasztva egy matrica, rajta 10w40-es olaj, km-el. Szóval előttem tuti már azt használták... -
zolikaDB
veterán
válasz
Psychonaut #19472 üzenetére
Only Debrecen
-
Psychonaut
veterán
Tud valamelyikőtök olyan konkrét Opel bontót Budapesten és 20 kilométeres környékén, ahol kifejezetten sok külső (karosszéria) alkatrész van? Tudom, hülyén hangzik a kérdés, de: F Astrára kellene bal oldali visszapillantó tükör műanyag borítása, a bökkenő csak az, hogy eléggé ritka szín (Nautilus kék), én alig láttam még az utakon, gondolom, bontóban sem lehet sokkal több belőle, úgyhogy a nagy számok törvénye érvényesülhet...
fero02 listája ismét sokat segít, ezeket végig fogom telefonálni holnap, csak hátha innen is tud valaki valamit.
-
Gyári olajból azért nem ördögnek való valamennyit utána tölteni. A szimmeringek (,ha szemmel nem is láthatóan, de) szivárognak, ezért nem baj, ha rátöltesz. Én kb. 4-5 decit öntöttem rá 200k után, érezhetően jobb lett a váltó, mondhatni, helyreállt a régi állapot.
Túltöltésre figyelni kell, mert abban az esetben túlnyomás lesz a vége, és kirobbantja a szimmeringeket.Olajat csak laboratóriumban lehet normálisan bemérni. De olyan is előfordult már, hogy hagyományos (ásványi) olajat adtak el szintetikusnak. Pedig ott ránézésre is lehet látni. Míg a hagyományos sűrű, méz színű, addig a szintetikus sokkal hígabb, aranyszínű folyadék.
-
Pitu
aktív tag
válasz
zolikaDB #19465 üzenetére
Ezt találtam a G és F astrák váltóolajával kapcsolatban: "A váltóban speciális, éltettartam kenésre szánt olaj van."
Néha én is úgy érzem hogy nehezebben veszi a sebességeket, de van hogy könnyebb. Korábban már írta valaki hogy pl. hátramente előtt másodikba rakja és utána hátramenet. Ez nálam is bevált.Szerintem ezzel együtt kell élni.
# Csütörtökön megyek motor olajnyomás mérésre, kíváncsi leszek, mert hétvégén egyáltalán nem jelentkezett a bevillogós hiba alapjáraton... madaras áruházba akciós a castrol c3, szerintetek megbízható forrás? Illetve szaki megtudja állapítani hogy hamis-e vagy sem a mostani GM olaj?
-
zolikaDB
veterán
Mintha egy hangyaf.sznyit, mintha! Nehezebben járna a váltó. Teljesen normálisan vált, rendben minden, de egy leheletnyit. Vagy csak beképzelem?!
Mi a rák van már megint a kocsimmal?? -
Szplöttyy
senior tag
C20XE motor, bármibe van, sperres váltós? Vagy csak F Astra GSI 16V-hez járt a sperr? Vagy a Kadett/Calibra/AVectra mindbe van sperr?
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
_seth_ #19457 üzenetére
Egyik barátomnak is X20XEV Vectrája van, abban ennyire nem volt drámai, csak borzalmas hang és iszonyatos olajfogyaztás, aztán lett olcsóért osztrákiából asszem 180ekm-t futott motor, és most jó. Nem új de jó. Külföldről hazahozás nem nagy kunszt már, napi 5e-ért p rendszámot is kapsz és lábon is hozhatod. És azok a papírok jók a bepapírozáshoz.
-
_seth_
veterán
válasz
bambano #19456 üzenetére
Na igen nekem mint az kiderült főleg kényelemből volt használva, napi dolgaim elintézéséhez nem kötelező persze kényelmesebb
tekintve, hogy 20 kilométerre 1800 ft a havi bérletem és a ház előtt vesz fel és a célnál tesz le közvetlenül ez így elég verhetetlen ajánlat
Ugyanez autóval két oda-vissza távra már nem elegendő
-
_seth_
veterán
válasz
bambano #19454 üzenetére
Én is azt hittem.... aztán mégsem
Ha kell szerzek autót, azóta bringázok, sétálok, túrázok, amikor úgy adódik vonat/busz, sokkal nyugodtabb mióta nem autókázom
(De azért be kell vallanom már hiányzik nagyon
Ugyanakkor ha kész lesz sem fogom annyit használni mint korábban, évi 20e km nagyon sok volt, elég lesz 5 is bőven
)
-
_seth_
veterán
válasz
zolikaDB #19443 üzenetére
Na ez az
De nekem X20XEV kell, működőképes, hibátlan persze nem új ami papírozható
Jim Tonic: régi história
Olajnyomás zéró, szétszedve nem látni hibát, valószínűleg csapágy is, olajjárat is eldugulhatott, felújítani normálisan minimum 300e, a csere olcsóbb csak találni kellene megfelelő motort ami nem annyira egyszerű. Hirdetnek sokat de vagy a telefont sem veszi fel vagy olyan háttere/állapota van a motornak, hogy az vicc.... hibátlan motor... rákérdezek, hogy mit lehet tudni róla? Nem sokat, kevés km van benne, amúgy hengerfejes vagy volt amelyikbe a gyertyákat törték bele és állt benne a föld/homok... vagy más specialitás
-
pempellini
senior tag
Hát nem számlával,én vittem mindent remélem ki is cserélték.
Mert odaadták a kiszerelt cuccokat.
Még olajat is én vittem Mobil1 new life 0w-40-et remélem az is ment bele.
Arra gyanakszom hogy nem azt rakták bele mert 10000 alatt utána kellett töltenem 1/2 litert most pedig csak talán1 decit. -
#81556480
törölt tag
válasz
_seth_ #19439 üzenetére
Hmm nekem van erre egy kis javaslatom. Ha valahogy műszakira tudnád vinni, ott ki lehet a motorszámot üttetni, tehát motorkód lesz csak a forgalmiban, így bármilyen papír nélküli blokkot be tehetsz. Ezt csináltuk már octaviával és MAN-al is
Csak hát gondolom motor nélkül nemnagyon tudod műszakira vinni
-
_seth_
veterán
Azt is fel lehet programozni
fero02: még semmi, áll a dolog idő és motor hiányban, eddig egész évben volt valami program, igazán nem is értem rá keresgélni, idei cél már csak az, hogy tél előtt készen legyen, reálisan már csak ennyi fér bele. 1.6 motor annyi van, hogy utánam dobják, 1.8 is akad még, de 2.0 az kevés van olyan amit papírral adnak, 90% angliaiból kibontott de úgy, hogy nem papírozható: pl divat árulni olyan autó motort hazánkban, hogy papírt hozzá úgy gondolta a tulaj,h ogy lefénymásolja a még érvényes angol műszakit és jó lesz... na ja... a motor még üzemben van egy angliai autóban ami még csak kivonva sincs, sőt érvényes biztosítás, műszaki, forgalmi van hozzá
Na ilyenből van sok, a legtöbb meg: papír nincs na jó akkor engedek egy 10-est... kösz nem, 20-at? papír? nincs... viszhall.... Amint alakul valami majd ide is beírom
-
_seth_
veterán
válasz
Jofi81 #19433 üzenetére
Igen, de csak korábban felprogramozott kulcsnál lehet ezt megcsinálni. Egy idegen kulcsot ha megfogsz és ezzel a módszerrel megpróbálod párosítani az autóval nem történik semmi sem. Erre való az opel tech gépe vagy az opcom amivel el lehet végezni a programozását az immonak. Ez csak arra megoldás ha lemerült az elem a távirányítóban vagy még inkább akkor jó ha ki volt véve az akku hosszabb időre az autóból és nem veszi a távirányító utasításait.
-
Pitu
aktív tag
válasz
pempellini #19430 üzenetére
akkor ott nem kellene vezérlés jellegű problémának lennie. Ha számlával csinálták, én reklamálnák.
Távvezérlő újraprogramozása tényleg csak ennyi?
Téves működés esetén a távvezérlő újra programozása szükséges.
Kapcsolja be a gyújtást: a rendszer 30 másodpercig programozásra kész állapotban van.
Röviden nyomja le az egyik gombot a távvezérlőn mialatt a kulcs a gyújtáskapcsolóban van. Ezzel megtörténik az újraprogramozás.
A központi zár be- és kikapcsolásával győződhet meg róla, hogy a programozás megtörtént.Mert ezt lazán megcsinálom szerelő nélkül
.
-
Pitu
aktív tag
válasz
pempellini #19428 üzenetére
Nekem nemrég volt láncszett cserélve. Azt tapasztaltam hogy hideg motornál sokkal halkabb volt mint üzemfokon. Hidrotőke?
-
pempellini
senior tag
Sziasztok.
Mostanában furcsa hangokat hallok indítás után,klaffogó hang pár másodpercig nem éle inkább tompa hang.
Láncfeszítő hiba lehet ez?úgy is le kell vennem a szelepfedelet tömítés csere miatt ,hogy tudom megnézni hogy a feszítő adja -e ?
Mindenhol feszesnek kell lennie a láncnak azt hiszem akkor jó.
Corsa c 1,2 twinport -
Ma az okmányiroda 2300 ft.-ért írt bele 2 azaz kettő db szót a forgalmi engedélyembe.
Bejegyzés törölve!
Pff.
-
akos86
aktív tag
válasz
Jim Tonic #19423 üzenetére
A szivattyú? Azt kb fél éve cseréltettem ki vadi újra a szűrővel együtt de mindenesetre lefogjuk ellenőrizni azt is. Akkor valószínű hogy elmegy a nyomás mert miután beindult utána már egyből indul csak az első a nehézkes. Hogyan tudnám orvosolni a hibát? Mérjük meg az üzemanyagnyomást? Köszönöm az infót
-
válasz
akos86 #19422 üzenetére
Rosszat nézel:
Te 47-es kódról beszéltél, de neked a villogtatott kódod van, nem kiolvasott.
A villogtatott kódod alapján.
47 54 Benzin szivattyú relé vagy áramkör, nagy feszültség (Bosch Motronic, Simtec)Azaz jó eséllyel elszállt a szivattyúd, esetleg tele mocsokkal a rendszered (szűrő pl.). Így aztán megmagyarázható a hidegindítási gondod is, nem a hideg motor a gond, hanem hogy x idő után elmegy a nyomás, visszafolyik a nafta, és nem jön újra. Ez magyarázat a rángatásra is.
-
akos86
aktív tag
akkor a 47 hibakód nem az egr hibájára utal?
http://eobdbt.ftp02.raycom.hu/DTC/VILLOGTATOTT%20HIBAK%C3%93DOK/OPEL%20FAULT.pdf
ebben a táblázatban a 47-es hiba :Levegő szivattyú relé vagy áramkör, gyenge feszültség(Bosch Motronic, Simtec)
tudomásom szerint :GM-Multec ECU vezérlőegységem van melyben a hiba 47 Linear EGR Position (XEV systems) az egr szelep le van dugózva de mégis hibát jelez.Valahogy nem lehet kiiktatni ezt a hibát? Nehéz hidegindítás és menet közbeni rángatóshoz lehet köze ennek a hibának?
-
válasz
sziada5925 #19416 üzenetére
Tényleg, a gyújtáselosztóba (mármint a rotor és a fedél) mi is belefutottunk faterral, de ott nem voltak hidegindítási gondok. De nem emlékszem, neki milyen motorkódja volt, de 1.6 Fastra.
-
akos86
aktív tag
válasz
sziada5925 #19416 üzenetére
Gyertyák mind vadi újak. 47-es hiba az egr szelep pozíció hibájára utal mert GM hibakódtáblázatot kell nézni. Valószínű 7végén a megnézzük a folyószelepet is hátha az a ludas :S Továbbá átnézünk mindent remélem valahogy megoldódik a dolog mert ez így nagyon nem fasza :S
-
sziada5925
aktív tag
válasz
akos86 #19413 üzenetére
Érdekes dolog, mert ha ki tudod villogtatni, akkor tárolta a hibát, tehát gépről is látni kellene. A rángatás egyébként (G Astráknál legalábbis) vagy gyújtótrafó, vagy AGR hibára szokott utalni. Gyertyákat nézted, ki vannak égve rendesen? Állapotuk?
F Astránál a 47-es hibára ezt találtam, nem tudom, hogy jó helyen néztem-e: 47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magas -
akos86
aktív tag
F Astra 1.6 16v (X16XEL)
Az autóval kapcsolatban ott tart a történet, hogy rádugtuk számítógépre de ott nem talált hibakódot :S bezzeg ha kivillogtatom akkor mutatja a 47-es hibát és indítás után kigyullad a check engine lámpa is. Tanácstalan vagyok. Reggel ismét nehezen indult és azt vettem észre hogy az alapjárat nem teljesen egyenletes és kigyorsításnál picit rángat az autó. Totál elvagyok keseredve, lehet hogy ezt a szart már sosem lehet megjavítani.
-
csaresz002
senior tag
válasz
csaresz002 #19388 üzenetére
Háhááá
megvan a gond. ez a sima átírási illeték amit benyelt a kereskedő vagy az okmányirodás csávó. vmi belső ember intézte az átírást.hát buktam 57200 ftot....
-
akos86
aktív tag
-
akos86
aktív tag
Nagy problémával állok szemben. Az autóm (opel astra f 94 1.6 16v X16XEL)reggelente első indítás vagy hosszabb állás után nehezen indul. A tárolt hiba 47-es mely tudtommal az EGR szelep hibájára utal de azt már ledugóztuk. Találkozott e valaki ilyen hibával természetesen mikor 15-20mp indítózás után beindul utána már pöccre indul. Tanácstalan vagyok
-
válasz
csaresz002 #19400 üzenetére
-
#81556480
törölt tag
válasz
sziada5925 #19401 üzenetére
Nekem B vectrám van 1.6 motorral szerelve.
A vectra könyv 1.6 tól egészen a 2.5ös motorig mindenhol 0.074l/100km ír
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest