- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- CPU léghűtés kibeszélő
- Házimozi belépő szinten
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
válasz forceberg #766 üzenetére
A 2-es Golf és a Focus közt van kb. 200kg különbség, teljesítményben pedig 45 lóerő. Ezzel szemben áll a konstrukciók közti korkülönbség. Nyilvánvalóan összehasonlítani 2 azonos típusú és hasonló teljesítményű autót kell, azonos sofőrrel és vezetési stílussal, de szerintem érdekes azért, hogy mindössze ennyi a különbség.
A mostani Focusunk 115 lovas benzines, átlagban 7.5-8 körül jár el (a régebbi kb. fél lityivel kevesebbet evett). Egyik ismerősöm 115 lovas dízel (ugyanolyan karosszériájú) Focusa átlagban 6-6.5 körül megy el. Így a különbség olyan 20%. Hangsúlyozom, ezek átlag értékek, nem azonos körülmények között, de mégis elgondolkodtató. Hoztam én ki 1.6-os benzinessel 6.3-as átlagot klímával, 3 személlyel hosszú távon, nyilván ugyanezt dízellel meg lehetett volna oldani 4.5-5 liter körül.
Amire rá akartam világítani: nem kell azonnal hanyatteseni a dízelek fogyasztásától, mert két oldala van a dolgoknak. Legtöbbször drágábbak, többe kerül általában a biztosítás és az átírás (elsősorban a régebbieknél, mert ott nagy a lökettérfogatban a különbség), és állítólag a szervizköltség is magasabb, de ez utóbbit saját tapasztalattal nem tudom alátámasztani.
Hogy kinek melyik éri meg, az függ attól, hogy milyen idős autót vesz, mennyiért és milyen konstrukcióban veszi, mennyit megy évente, milyen a vezetési stílusa, stb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs