Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABnormal
őstag
válasz
AMD Power #794 üzenetére
a twingó mint olyan nem tetszik? -nem akarok hazabeszélni,de nagyon jó kisautó- most kb 350K-t akarsz autóra költeni (200+150javítások) ,szerintem ennyiből már egy jó állapotú fiatalabb twingót is tudnál venni (gyakorlatilag nem vesznek twingót,ezért lent van az ára rendesen) és a látszat ellenére baromi nagy hely van benne,csak a csomagtér a kicsi,de a hátsó üléssor előretolásával nagyobbítható
szerk: pl ez
-
Füge007
senior tag
válasz
AMD Power #794 üzenetére
Igen emlékszem, szép kis hibalistát írtál le rólla. Nem tudom, mert nem láttam, hogy milyen, de szerintem ott több mindent is meg kellene javítani rajta. Ne ugorj bele egy "feneketlen kút" verdába. És még nem is volt aknán, ki tudja miket látna meg egy avatott szem!?
Nem dönthetek helyetted, de nem szeretném, ha nagyon megszívnád vele.
-
AMD Power
titán
Emlékszel arra 92-s Cliora amiről írtam kb 2 hete?
Mivel ebben az árban nagyon nem találtam semmit így mondtam a csajnak ,hogy 180K-ért elhozom ha jó a kompresszió mérés. Erre ő vissza írja ,hogy 200K. De így ,hogy valószínűleg cserélni kell a porlaszatócsúcsokat is benne (kb 8K/d) így nem adnék érte többet 180-nál.
-
Füge007
senior tag
válasz
AMD Power #790 üzenetére
Nagyon megy, főleg hogy most kb120 Le és 250 Nm a nyomatéka. A gyári programot gyári Renaultos sportprogrammal írták felül. Sokszor csak néznek mikor minden erőlködés nélkül otthagyom a nagy verdákat. De hozzáteszem nem hajtom ki a lelkét. Hidegen tilos nyomni neki, és autópályázás után is hagyom járni kicsit, hüljön a rendszer, így a turbója is kímélve van. Már kinőttem a kocsiszétthajtós koromból.
-
Füge007
senior tag
válasz
forceberg #789 üzenetére
Az eredeti szakmám középfokú gépjárműtechnikus. Alap szervízelést mindíg én csinálom magamnak, de ezeknél az új kocsiknál itt meg is áll a dolog, nincs már magasszintű tudásom hozzá, meg programok, célszerszámok. Olajcserét, gázolajszűrő csere, apróbb javításokat mindíg magam csinálom.
Nem dohányzohat senki az autómba, ennek új szaga van teljesen, vigyáztam rá. A következő nagyszervízig nem kell rá jelentősen költeni azt garantálom.
Még senki nem hívott, 1 napja vann fenn,de majd itt a környéki lapokban is meghirdetem. Meg baráti körben is megy az infó.
-
Szerintem is tegyél képeket a belsőről, + sztem a rendszámot satírozd ki a képen, ahol látszik. És még valami, de ezt gondolom tudod, és így is van. Jó illat legyen a kocsiban. Gondolom, kereskedők megkínáltak már a hirdetett ár alatt 4-500-zal...
Te autószereléssel (is) foglalkozol? -
AMD Power
titán
Lehet ,hogy mégiscsak vissza térek ahhoz a Váci Clio-hoz.
-
Magnum_
nagyúr
tegnap nagy takaritás volt, kocsi csilli villi lett, lemegyek ma, hát nem egy oltári b@szomnagy madárürülék "hányta" végig az oldalát?
Füge, valoban sokat számit a brlső.. tudod, pl vagy ki van fényesedve a müszerfal -az gáz, vagy szép matt még és akkor az jo jel....
-
Füge007
senior tag
Ha netán valaki Cliót szeretne vásárolni!
-
ABE
őstag
Te autópályán alszol? Vazze, én ott vezetni szoktam!
Itókával igazad van, ígértél nekem bort... De a 2 hónapos maradék kajára nem fogok igényt tartani.
Vontatókötelem nincs, de majd lejmolunk. Vagy csapatversenyen az lesz a feladatod, hogy minél több benyát tarhálj össze.
-
Lejszi
senior tag
sorry, x@rakodott a böngészőm, beidegesedtem, gyorsan felraktam egy firefoxot.
-
Lejszi
senior tag
Nem vagy semmi Ábel komám
Eddig kb 5000Ft fusi van azon a "számlán" amin ennek lennie kell, ehhez jön még egy másik 5ös ha minden össze jön a mai este folyamán (nyugi nem a testem árulásából
)
Meg bízom benne, hogy elviszik a sok szart amit árulok és akkor összejön a dolog. Én egy olyan 25e Ft-al számolok alsó hangon.-alvás: autóban --> Ez tavaly az osztrák A1-es pályán megvolt
-itóka: lejmolás ---> iszoma bort meg iszok a Ttiszából vizet
-étel: hazai maradék --->ezeket a maradékokat már most gyűjteni kezdem
-utazás: vontatókötélen ---> van köteled? had lejmoljak azt is... -
Lejszi
senior tag
Nem vagy semmi Ábel komám
Eddig kb 5000Ft fusi van azon a "számlán" amin ennek lennie kell, ehhez jön még egy másik 5ös ha minden össze jön a mai este folyamán (nyugi nem a testem árulásából
)
Meg bízom benne, hogy elviszik a sok szart amit árulok és akkor összejön a dolog. Én egy olyan 25e Ft-al számolok alsó hangon.-alvás: autóban --> Ez tavaly az osztrák A1-es pályán megvolt
-itóka: lejmolás ---> iszoma bort meg iszok a Ttiszából vizet
-étel: hazai maradék --->ezeket a maradékokat már most gyűjteni kezdem
-utazás: vontatókötélen ---> van köteled? had lejmoljak azt is... -
Magnum_
nagyúr
ez egy komoly autó, de a felni választás borzasztó. mármint maga a görgö nagyon szép, de nekem erre a "versenyautóra" kicsit "cultos". erre nem peremes, csavaros felni kell szerintem, hanem versenyt idéző. ez a felni jobbna mutatna pl egy Audi A4en.. de amugy iszonyat jo verda
-
Lejszi
senior tag
Ezt csekkoljátok:
-
Füge007
senior tag
Benzin vs Diesel örök kérdés. Viszont két egyszerű dolgot kell végiggondolni döntés előtt, mennyit megyek évente, tudok-e gázolajat olcsóbban szerezni. Évi 10000 Km környékén (ez az átlagos magyar gépkocsi futás) benzines, hacsak nincs olcsó beszerzési forrás gázolajra. Évi 50000 Km felett diesel. Mert hosszú távon azért még mindíg megéri, annak aki sokat megy.
Én egy tankkal 50 liter gázolaj 1000-1200 Km megyek vegyesben. Azért ez nem rossz, 1.5 dCI 101 Le motorral. A szervízköltség meg ha nincs különösebb gond ugyanott van.
-
ABE
őstag
válasz
forceberg #766 üzenetére
A 2-es Golf és a Focus közt van kb. 200kg különbség, teljesítményben pedig 45 lóerő. Ezzel szemben áll a konstrukciók közti korkülönbség. Nyilvánvalóan összehasonlítani 2 azonos típusú és hasonló teljesítményű autót kell, azonos sofőrrel és vezetési stílussal, de szerintem érdekes azért, hogy mindössze ennyi a különbség.
A mostani Focusunk 115 lovas benzines, átlagban 7.5-8 körül jár el (a régebbi kb. fél lityivel kevesebbet evett). Egyik ismerősöm 115 lovas dízel (ugyanolyan karosszériájú) Focusa átlagban 6-6.5 körül megy el. Így a különbség olyan 20%. Hangsúlyozom, ezek átlag értékek, nem azonos körülmények között, de mégis elgondolkodtató. Hoztam én ki 1.6-os benzinessel 6.3-as átlagot klímával, 3 személlyel hosszú távon, nyilván ugyanezt dízellel meg lehetett volna oldani 4.5-5 liter körül.
Amire rá akartam világítani: nem kell azonnal hanyatteseni a dízelek fogyasztásától, mert két oldala van a dolgoknak. Legtöbbször drágábbak, többe kerül általában a biztosítás és az átírás (elsősorban a régebbieknél, mert ott nagy a lökettérfogatban a különbség), és állítólag a szervizköltség is magasabb, de ez utóbbit saját tapasztalattal nem tudom alátámasztani.
Hogy kinek melyik éri meg, az függ attól, hogy milyen idős autót vesz, mennyiért és milyen konstrukcióban veszi, mennyit megy évente, milyen a vezetési stílusa, stb.
-
nemma
addikt
Köszi, én is így gondoltam egy időben, sőt tulképp most is, csak kíváncsi voltam a véleményekre. Neked is köszi Lejszi
Viszont gázolajat tudok venni olcsóbban is, van vmi kis maszek kút Budaörs körül, ahol 300ért lehet venni, és láttam kb 150k-t futott 19-es dízelt is, de hát kevés van, az tuti.
-
ABE
őstag
Futásteljesítménytől függ, hogy megéri-e. Átírás drágább, kötelező is magasabb, már drágább a gázolaj, és szerintem reálisan 1,5 liter fogyasztásban a különbség. Legalábbis barátnőm 2-es Golfja olyan 5,5-6 litert fogyaszt átlagban, apám 1.6-os benzines Focusa elment 7-7.5 literből. Használattól is függ persze, hogy mennyire jön ki az előnye. De mondjuk egy 1.4-es 19-es is elmegy 7 lityó alatt, Clio szintén, a 4 literes diesel fogyasztást pedig nagy fenntartással kezelném.
Ja, és adott pénzösszegből benzinesből könnyebb jobb állapotút, fiatalabbat, kevesebbet futottat találni. Ez az én véleményem.
-
nemma
addikt
Szvsz őrültség ennyi rákölteni, legalább egyel kevesebb dolog van az autódban, ami elromolhat
Egyébként szerintetek nem éri meg Diesel-t venni ilyen '94,'95-ös évjáratból? Valakinek volt már ilyesmi autója(1.9D) Mondjuk 19, vagy Clio? Mert most már nekem is megtetszett a Diesel
Mod: Csak mert azt mondják, hogy 4-5 litert fogyaszt.
-
Lejszi
senior tag
Az elektromos ablakkal kapcsolatban:
Utána kérdeztem a Tosa Bt.-nél. Utángyártott új (Valeo v Motrio márkájú) 35600Ft/pár + kapcsolók 2000Ft/pár + hangszoró takaró maszk (rács) amin a kapcsolok vannak 3000Ft/pár. Összesen 40600Ft és ebben még nincs benne a szerelési kts és a vezetékek. Háát...hmmmm....
-
AMD Power
titán
A mai autóvásárlási élményemet veletek is megszeretném osztani. Már csak azért is mert a rossz fékes Cliot jobb volt vezetni mint a hsz-ben szereplő gépet.
-
Lejszi
senior tag
Drága mulatság lenne utólag beszereltetni el. ablakot a cliómba? (legalabb előre)
-
plömplöm
őstag
előkerestem a laguna ('96, 2.0b 8V) maradékait, talán megérnek 1-2ezer forintot valakinek.
-jobbelső ködlámpa, eredeti valeo. (a baloldali üvege eltört, azt kidobtam és párban kicseréltem őket.)
-jobbelső fényszóró, eredeti valeo. (legalábbis asszem, az van benne hogy "made in germany" ami gyanús hogy nem valeo, lehet hogy bosch?)
-balelső fényszóró, eredeti valeo. (helyzet ugyanaz mint a jobbelsővel). ez egy törött darab, az üvegéből darabkák vannak csak meg. hátha érdekel valakit így is. mondjuk odaadom ajándékbe valamelyik fentebbi ép lámpáshoz.-olajozós levegőszűrő, jó koszos. használtam úgy 4 évig, aztán elfogyott az olajozóm hozzá és hagytam a fenébe, papíroztam onnantól. hátha szeretne valaki más is +10 marketinglóerőt
a lámpásokról csináltam fényképeket, ha valakit érdekel akkor privi.
-
jozsi35
újonc
R25 tulajok jelentkezését várom tapasztalat csere miatt.
Van egy R25 84 2000cm3 friss műszakival kihegesztve tulajtol eladó ár 300000Ft
akit érdekel szoljon. -
plömplöm
őstag
válasz
AMD Power #743 üzenetére
nagyon csendes, az 1.8D fiestából átülve állandóan azt hiszem hogy leállt a motor amikor megállok pld egy lámpánál. ergonómiából egyes alá, de ezt tudtam, ilyenektől kerül annyiba, amennyibe. több "mackó" ismerősöm lepődött meg, hogy milyen kényelmesen férnek be mindenhová. bejáratós, úgyhogy 3000 felett még nem volt a motor, nemtom mire képes, de mondjuk ez annyira nem is érdekel. könyöklőt az előbb dobtam bele, kap még sárlapokat majd, ott vannak már a csomagtartóban, gyári szőnyegek kerültek bele. lett az autóval egy új gyerekülés is a nagyobbik lurkónak, a régiben már elég passzentos volt neki, azt is ki kell találni, nyekliknyaklik mindenfelé, mindene állítgatható. bajuszkapcsolók egy-az-egyben az eladott lagunámé, egy dolgot nem tud, a szakaszos ablaktörlés üteme nem állítható. kibutították belőle a pillanatnyifogyasztást, ezt nem mutatja, ennek a dolognak az okát egyelőre senki sem érti, hogy miért kellett, kit zavart, jaés a balelső el.ablak is megszűnt automata lenni (a többi három sose volt az), két hónappal ezelőttig még azok voltak, a mostanában átadott autók meg nem, felfoghatatlan...
(#746) Lejszi: dehogy céges, enyimé, két gyerekhez, gyakran nagymamához, és harmadik gyerekre felkészülésből. mert? honnan jött a cégessége?!?
-
gabx76
senior tag
Nem vettem kötekedésnek.
Én is csak azért írtam, hogy nem elképzelhetetlen.
Amúgy tényleg nem a kmóra számít. Ha az ember kicsit belekukkant (szakértő) úgyis látja mennyire van lestrapálva.Amikor én vettem a kocsit, minden kiszemelt példányt vittem fater munkahelyére, ahol a "kommandó" (4 szerelő srác) és a szöcske készen várta a pácienst, hogy lámpákkal felszerelkezve minden négyzetcentimétert átnézzenek rajta.
Az első kocsi tulaja megszégyenülve távozott amikor szembesítették a hibákkal.
-
ABE
őstag
Az előző HSZ nem kötekedésképp ment, inkább mondok példát, mire akartam kilyukadni.
Barátomék pár éve megvették első autójukat. Egy 10 éves benzines Ford Escortot vettek (5 számjegyű a számlálója), és 95e km-t mutatott az óra. Mivel nagyon laikusok voltak, elhitték, de utána egy szerelő közölte velük, hogy az inkább 295e km. Ebből adódóan volt mit javítgatni az autón, ami nem is csoda, csak ugye kissé váratlanul jöttek a kiadások.
Barátnőmék pár éve egy dízel Golfot vettek, az autóban 15 éves korában volt 340e km. Maga az autó jó állapotban volt, de fel lehetett rá készülni, hogy ilyen futásteljesítmény után lesz jó pár dolog, amit a természetes elhasználódás miatt cserélni kell.
Szóval inkább legyen az ember bizalmatlan, és készüljön fel a szükséges javításokra, mintsem váratlanul érje a sok kiadás.
-
ABE
őstag
Végülis mindegy, hogy honnan származik az autó és mennyi futott, ebben a korban az állapot lesz a döntő. (Ennek a narancssárga színnek meg utánakérdezek, mert sosem találkoztam ilyennel.)
Más: ha tényleg 147e km van benne, az átlag 8600 km/hó futásteljesítményt jelent. 17 éven keresztül, egy dízelnél. Márpedig dízelt (legalábbis fiatalabb korában) jellemzően nem azért vesznek, hogy mindössze ennyit autókázzanak vele.
Már ne is haragudj, de az órát visszatekerők pont erre építenek, hogy "de az akár reális is lehet"...
-
Füge007
senior tag
Van benne valami amit mondasz! De vannak olyanok pl. én is aki akárhány éves a kocsija normálisan karbantartja. Mert dolgozom a segítségével, és az én és mások testi épségét is veszélyeztetem egy elhanyagolt autóval. Van a családban egy Fiat Panda 16 éves, és nagyon jó állapotban van. Mert tőlle sem sajnálom a normális szervizelést.
Jó gazda kell egy autónak, aki törődik vele, és ezt meghálálják, és sokáig gond nélkül üzemelnek.
Ui: Még a céges autómat sem vágtam, meg is látszott a külömbség a kollégáim leélt verdái mellé mikor beparkoltam a céges parkolóba.
-
ABE
őstag
Olyasmit magyaráztak nekem, hogy az újabb, de nem túl bonyolult digitális egységeket is meg lehet buherálni 20-30e forintból, de ezt csak egy ember mondta, így ez nem biztos. A lényeg, hogy nem a számlálónak, hanem az állapotnak kell hinni. És persze az is igaz, hogy le lehet lakni egy autót 100e km alatt is, és lehet tip-top állapotban 200e km után is. Régi autóknál tényleg nem a km és a kor számít, hanem az állapot. Ami gázos az ilyen 200-300e forintos kategóriában, hogy jó eséllyel már az előző tulaj is spórolt a karbantartáson, legalábbis a magyar gyakorlatot ismerve ez nem lenne meglepő...
-
Lejszi
senior tag
Igazar adok neked, nekem csak az ujabbakrol van infom. Az egyik ismerosomeknek tobbek kozott rt "fonjak kolbaszbol a keritest". Azt mondja a szoftver draga, mert a kulonbozo tipusokhoz mas es mas.
Igen sokan csinaljak ezt manapsag...
En is elitelem ezt a fajta tevekenyseget. -
ABE
őstag
Ezeket még nagyon olcsón vissza lehet tekerni (lehet, hogy évekkel ezelőtt tekerték vissza). Egyik korábbi autónkban rossz volt a számláló (korábban babrálták már, amiatt haldoklott), szintén ilyen analóg változat volt benne. Elvittük egy szakihoz, megjavította, és megkérdezte, mennyire állítsa be (nem tekertettük el)... Ez volt 2000-ben emlékeim szerint 7e forint.
Sajnos a piac többre értékel egy letagadott, irreális értéket, mint egy bevallott, nagyobb futásteljesítményt.
-
-
Füge007
senior tag
válasz
AMD Power #705 üzenetére
Valami kopogott-nyikorgott a kormánynál kanyarodásnál
Féltengelyes mint az állat, azt is cserélni vagy felújítani kelett volna. Meg látom szép hibalistát írtál össze. Jól döntöttél. Tudom, hogy dizelt szeretnél, de ennyiért nem lesz egyszerű kifogni egy normálisat.
És a rohadás is zavarjon, hiszen gyengíti a karosszériát, ami nem mellékes!
-
Füge007
senior tag
Mikor már jópár autóvételen túlvagy, már nem nagyon futsz bele rossz autóba. Mint mondtam vétel előtt teljes átvizsgálásra viszem. Az eredeti szakmám személygépjármű technikus, s bár nem sokat dolgoztam a szakmámba, azért totál megvezetni nem lehet. A km számláló nem érdekel, nagyjából úgy is tudod, kb mennyinek kell egy kocsiban lenni ha nagyon kevés gyanus. És hidd el annak is nyoma van ha belenyúlnak egy KM órába!!!!
-
AMD Power
titán
Ez így is van. Engem a rohadás őszintén szólva annyira nem "érdekel".
Ami nekem a problémám. A szélvédő , törött lámpák , porlasztó probléma. Ez a +60-70K amit rá kéne költeni. Az meg már nekem sok a másik 100K-n felül. Ha ezek nem lennének akkor nem is lenne nagy probléma nekem a többi.
-
AMD Power
titán
Megvolt a "teszt".
Rohad szegény mint a dög. Amennyire ok volt belül annyira "problémás" volt kívül.
- Repedt szélvédő
- Törött-repedt bal első lámpa
- Törött-repedt bal hátsó lámpa
- Lökhárító nem volt vészes. De a ball hátsó kerék mögött a lökhárítónál iszonyat rohadás
- Elöl az ajtóknál mind két küszöb rohadt mint a dög.
- Porlasztó problémás
- A fék iszonyat gyenge volt benne.
- Mentem én is vele és a bátyám is. Szerinte elég gyenge volt. Nekem "jó" volt.
- Valami kopogott-nyikorgott a kormánynál kanyarodásnál
- Motornál ahol a kerék ív van jobb oldalt akkor luk volt a ,hogy befért rajta az újam.200K alá nem mennek. De rá kéne költeni a kötelező (90-100K)dolgokon túl vagy 50-70K-t.
Ebből se lesz vétel. -
Füge007
senior tag
válasz
AMD Power #697 üzenetére
Átgondolod, mennyit kell rá esetleg költeni, mik a benyomásaid milyen gazdája(i) voltak az autónak, alszol rá egyet és döntesz. Vagy elhozod, mert rá vagy kattanva, és a tiéd, esetleg utánna vakarod a fejed.Volt olyan, hogy képen minden oké volt, mikor elmentem és átnéztem az autót 20 perc után már tudtam nem kell.
Én még kereskedőtől nem vettem autót, mindíg tulajtól szereztem be a verdáimat. Ott látod, garázsban tárolta, a tulaj normális, aki ad a környezetére, az általában a kocsijára is, beleegyezik egy konkrét átvizsgálásba. Ezekről a benyomásokról beszéltem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Formula-1
- Elemlámpa, zseblámpa
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- AliExpress tapasztalatok
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Filmvilág
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron