Hirdetés
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #75198 üzenetére
Veszünk egy másikat.
4 évet elment és az edény része is kopott már.De a mai nagy főzőcskézést kibírta ez a lényeg
-
robertka
tag
Sziasztok, lehetséges utólag egy megane II 1.9 dci 2004 be ESP rendszer szerelni? Gondolom, hogy nem csak egy kapcsolót kellene beszerelni a kérdésem arra irányulna, hogy ésszerű anyagi ráfordítással megoldható-e. Köszönöm szépen.
-
Nordik
őstag
válasz
rob210 #75194 üzenetére
Az lesz, holnap megcsinálom. De érdekes mert nagyon könnyen mozog egyébként a valtokar álló helyben. Mondom csak a fent leírt hibajelenseg van. Valamelyik bakom tuti szar, mert egyrészt rezonanciat érzek, másrészt minimális billegest is. Én azért kovetkeztettem ebből. De a felső zselesen nem látom különösebben, hogy rossz lenne, az lehet picit megvan ülve és már nem csillapit a zselé. Első körben próbáljam meg kicserélni a billenesgatlot? Az nem is drága.
-
Nordik
őstag
válasz
rob210 #75190 üzenetére
Köszi! Erre gondoltam még én is. Viszont akkor cserelem a felsőt is, mert enyhe rezonalo hangot hallok az utastérben amit a szerelő szerint ez okoz. Megvan ülve a motortarto.
K4M760 esetén még milyen bak van? Gondolom a váltó oldalon van még egy. Az hogyan néz ki? Bár ahogy olvasom az ritkábban döglik meg.
-
harry
veterán
A feher muanyag perselyt sikerult is kicserelni a rudazat vegen.
Ellenben a keszlet elemeit nem igazan talalom hol vannak.
Vagyis ezt megtalaltam, de ezt a rudat nem tudom hogy lehet kibontani, es nem is biztos, hogy erdemes. A tobbi valahova a valtokarra megy? linkAmi viszont erdekes, hogy csak elol, a rudazatnal van rugo, ami visszahuz kozepre, az jol is mukodik. Eddig amiket lattam szerviz leirasok, ott a valtokar (box) aljan mutatta a rugot: link Nalam ilyen. Ezert (is) lehet akkora lotyoges benne? Itt gyakorlatilag semmi ellentartas nincs igy.
Ezek utan nem tudom erdemes-e a valtokar kiszerelesevel foglalkoznom, foleg, hogy sok kerdesz felvetett:
A valtogomb ragasztva van s erovel le kell tekerni rola, aztan visszaragasztani?
Ha leveszem a zegergyurut alulrol, akkor felfele ki lehet huzni a kart, vagy lefele kene engedni (avagy le kell-e szednem a gombot / szoknyat)?
Vagy szedjem le az egesz hazat, s akkor konnyebb szerelni? Csak akkor meg egy masik hovedo lemez van utban.rob210: szinte uj, tokeletes
-
Nordik
őstag
Néha előfordul, hogy kicsit nehezebben tudom kivenni a váltót sebessegbol. Mintha szorulna és leginkább akkor amikor lassitok közbe. Hozzáteszem a felső motor tartó bakom nem az igazi már. Ez adódhat abból ahogy picit mozdul a motor és kicsit elmaszik a rudazat? Vagy szimplán első körben próbáljam meg a rudazatot megkenni?
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kronos3000 #75185 üzenetére
Fényező, szélvédőragasztó.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Kronos3000 #75185 üzenetére
Sika 710
Hőlégfúvóval meg lehet próbálni.
-
Kronos3000
senior tag
Alany:Thalia 2003, 1,6 16v.
Az első szélvédő gumi csücske kezd felválni mindkét oldalon,szerencsére nincs beázás.Kérdés: Mivel érdemes ragasztani hogy tartós legyen és beázás mentes is maradjon?
Illetve a motorház tetőn látható lakk sérülés gondolom a napsütés (uv?) következménye ,létezik-e valami házi módszer amivel javítható, vagy fényező a megoldás? -
harry
veterán
A Haynes leirasokon kivul van esetleg valami szerelesi utmutato a kocsihoz? Az autodoc-on van tobb is, de sajna sem ugy altalaban valtokrol, sem Megane1-rol nem talaltam semmit. Szivesen megneznem ezt a valto javito keszletet, de csak igy erzesre nem kezdenem el lebontani.
-
harry
veterán
Köszi az infókat
Kész is a csere. A leeresztőcsavart meglepően könnyű volt letekerni, azt hittem jobban rá lesz gyógyulva. Mondjuk nem eresztett semmit, úgy néz ki a réz gyűrű is jól üzemelt. Olajszűrő szintén nagyon szépen lejött (múltkor is megolajoztam, meg nem állat módjára húztam rá).
Belement 0.7l olaj egy korábbi flakonból, meg az újból 4, és most épp a max alatt van (járattam egy percet, aztán meg vártam is, szóval elvileg átjárta a szűrőt, és volt ideje is lecsurogni is). Képek, csak úgy.Viszont a leeresztett olajat visszatöltve az 5l-es kannába, kb 3l körül járt a szint. Jó persze folyt ki egy kicsi a szűrő mellé meg abban is maradt, ahogy a motorban is, meg amúgy is 1/3 szintnél járt a pálca, de kicsit többre számítottam. Mindenesetre most szépen tele.
Pollenszűrőnél érdekesség, hogy a régi nem aktívszenes, csak koszos
Az újon szerencsére körbe is van egy szivacscsík, biztos jobb lesz.
Csavarnál a régi gyűrűt csak mutatóba raktam rá, nyilván nem raktam vissza. -
Gali199qd
tag
Sziasztok !
2000-es évjáratú Clio 2-re melyik gumi lenne a jobb választás . A 175/65 vagy a 175/70? Gyári acélfelnire menne 14 col, 5,5J 4x100-ra -
harry
veterán
Mégis csak volt értelme igazítani a fékeken, eddig volt egy kis hangja fékezésnél, most nem hallok ilyesmit, szóval ez rendben.
Holnap jönnek a cuccok, sikerült szerezni aktívszenes pollenszűrőt végre.
Olajcserén még gondolkodom mert kb. 9k van benne, éppenséggel nem lenne sürgős, de mivel alacsony a szint és rá kéne tölteni, talán a legjobb ha lecserélem az egészet inkább.
-
#89309696
törölt tag
válasz
molnarpeter #75170 üzenetére
Ugye felszabályoztátok?!
És ugye szimering lett cserélve?
-
Robi81
tag
Sziasztok.
Megane 2 2003 1.6 16v kacsa
Jobb első keréknél menet közben cicergő hangot hallok.a csapàgy lenne,vagy a féknek a csuszò lemeze?ha azon van a terhelés kanyarban akkor elhallgat.
Ja és nem bugò hangja van mint mikor a hatsò kerekem volt csapàgyas. -
imibogyo
veterán
válasz
rob210 #75164 üzenetére
Így van. Én is ezért rendeltem csak a legolcsóbb "nem fáj a bukta, ha nem működik" kütyüt. De úgy vagyok vele, hogy ha meg működik, akkor féláron kijövök a másolással, mintha valakinek fizettem volna érte (legalábbis amilyen árakat én kaptam telefonban kulcsmásolásra).
Természetesen ha nem sikerül, akkor még mindig ott van az immo kiüttetése, de annak én biztosan nem állok majd neki, ahhoz kell majd egy szaki.
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #75161 üzenetére
Meg szerzel hozzá kábelt, "laptopot", programot.
Én nem álltam neki, mert egyszer kell megcsinálni, nem éri meg a beruházást, csak akkor , ha ezzel akar foglalkozni, akkor viszont nagyon, mert nagy rá a kereslet és egyre nagyobb lesz. -
imibogyo
veterán
válasz
molnarpeter #75161 üzenetére
Így jön most majd egy transzponder-másoló kütyü is, csak az a baj, hogy az immo kiütéshez sokkal komolyabb (programozó) eszköz kell, amire most nincs keret és hát mondanom sem kell, hogy a know-how is hiányzik (ha már egy egyszerű központi bekötése is majdnem kifogott rajtam
)...
Egy "egyszerű" (de a fenti sima másolótól azért okosabb) eszközön még gondolkodom, amivel ugyan szintén nem tudom kiütni a gyári immot, viszont ki tudom olvasni belőle az immo kódot és az alapján képes új kulcs betanításra a gyári "láncon" keresztül, ergo "bármilyen" transzpondert (ami csipet képes kezelni a gyári kütyü természetesen) hozzá tudnék okosítani a Twingo agyához. És ezzel a kütyüvel a "kulcsokat" már kód szinten is tudom az ECU-ban kezelni, vagyis ki tudom törölni a már meglévő "kulcsokat" az agyból és újakat tudok hozzáadni, már ha szükséges, nem tudom a Twingo mennyi kulcsot tud gyárilag megjegyezni. Olvastam olyan autóról ami csak kettőt és olyanról is, ami akár húszat is (gondolom logikusan amennyi kB hely erre fenn van neki tartva).
Vagyis így megmaradna az immo (ami engem egyáltalán nem zavarna, ha működne rendesen) csak épp a már általam biztosított transzponderekkel (és így kulcsokkal) működne tovább amiket hozzá is tudok igazítani az autó vezérlőjéhez. Tudom, ez lényegében ugyanaz, mint amit a kulcsmásolással is elérek (hiszen ebben az esetben is egy a központban megtalálható kódot kap az új transzponder), viszont állítólag ez a második a biztosabb eljárás (már amennyire utána tudtam olvasni), mert hát ugye a gyári "láncon" keresztül kódolod be a "gyári" kulcsot.
Elsőre most megpróbálom simán a kulcsok másolását, hátha az segít, ha nem, akkor továbblépek egy szinttel feljebb és beszerzek egy komolyabb eszközt. Már a központi RF jelének klónozására is van kütyü, lehet még azt is rendelek.
Ha mind a kettőt sikerülne megoldanom (központi RF jel + immo kód másolása), akkor számomra békesség van. Megélni nem akarok ebből, illegális szándék nem vezérel, viszont annyi kulcsot másolok magamnak amennyit csak akarok és amennyire olvasgattam a kompatibilitási listát, ez igaz lenne a Xsara Picassomra is.
-
imibogyo
veterán
válasz
atosan #75159 üzenetére
Sikerült megoldanom a Twingo központijának átmeneti "okosítását".
Ugye eddig baromi nehezen lehetett nyitni/zárni az autót és akkor is csak általában közelről. Azt találtam, hogy a jelerősítő központi vezérlőbe futó vezetéke (B1 láb a központi modul csatlakozóján) össze volt tekerve a műszerfal mögött. Na ezt én széttekertem, "elterítettem" a műszerfal felső műanyag burkolata alatt hátha segít valamit. Hát segített. Most már a gyári távjával is bő 8-10 méterről nyitható/zárható az autó az eddigi 1-2 méter helyett. Gondolom így jobban tud "antennaként" működni. Vagy csak placebo és a sok vezetékmozgatással valamit "helyretettem", de mindegy is, mert valamitől biztosan jobb lett a gyári is.
Ha ez nem lenne elég az új központi vezérlő is bekerült a kocsiba. Igaz, az új vezérlővel csak félmegoldás született, mivel csak a központi motorokat tudom vezérelni (az eredeti központi vezérlést és vele együtt a riasztót nem). Valamiért nem tudtam rákötni közvetlenül a motorok vezérlőszárára (B8, B9 láb a gyári modulon) a cuccost az A-oszlopnál, azonnal kivágta a kis biztiket a kütyün (szerintem jól volt bekötve minden, túl sokféle módon amúgy sem lehet bekötni).
Ehelyett a tetőben lévő gomb jelvezetékét szakítottam meg és arra kötöttem rá az új vezérlő NO relé kimenetét (B5 láb szürke kábelére ráállni a relé másik felére pedig GND). Szóval most úgy használjuk, hogy az új távirányítókkal nyitjuk/zárjuk az autót, a gyári kulcsos távval pedig (természetes módon) indítjuk az autót, mivel az immo ugyebár ebben van. Ha csak az új távirányítót használom, akkor nincs is baj, működik minden nyitás/zárás elsőre és nagy távolságból is (de a riasztó ugye nem válik aktívvá). Ugyanez fordítva is igaz, vagyis, ha elfelejtkezem magamról és a gyári távval zárom le az autót, azt nem tudom felülbírálni az új vezérlővel (mivel a mennyezeti gomb és így vele együtt az új vezérlő kapcsolása is inaktívvá válik ha a gyári központi aktív). De ez eddig talán egyszer fordult elő és hát ugye kéznél van a gyári gomb is, szóval azért nem a világvége. Szerintem ha sikerült is volna a B8-B9-re rákötnöm az új vezérlőt, akkor sem vezérelte volna "visszafelé" a gyári modult, mivel ez ugye egy vezérelt kimenet. Szóval ezen a téren funkcionalitásban nem nyertem volna amúgy sem.
Mindegy már így is sokkal kényelmesebb a használat, ha minden jól megy hamarosan meg tudom majd csinálni a jelenlegi immos kulcsok másolását házilagosan is, és akkor talán megoldódik az "immo-kódérzékelés" gondom is. Ha kell 4-5 másolt immo csippel körbepakolom az olvasógyűrűt, valamelyiket majdcsak felismeri.
MINDENKINEK: ha tudtok ilyen immos szakit (mondjuk Pest megyében, vagy a fővárosban) ne tartsátok magatokban! Legutóbb sem kaptam infót, amikor kértem.
Természetesen jöhet privátban is, mert tudom, hogy ez "kényes téma" egyesek szerint.
Szerintem meg a saját 20 éves autómban hagy döntsem már el én a gyárral szemben, hogy akarok-e egy ilyen rendszert, vagy sem...
-
rem1
újonc
Sziasztok,olyan problémám lenne 2000-es renault clio-m van,indításkor villog ugye a piros led (immo) folyamatosan,eddig is úgy tünt el,hogy kulcson gomb benyomva 2-es kapcsoló állásban,vissza off-ba,megint 2-es eltűnt, nem tiltott az immo,lehetett indítani. Most viszont lemerült aksi, és mikor először indítani akartam feltöltés után nem reagál semmire a kulcs, még a közponzi zár se működik, hiába nyomom rajta a gombot,semmit nem nyit-zár, viszont most nem villog a led,hanem folyamatosan világít,de indítani nem lehet..régen újratanítottam kulcsot,de az most nem ért semmit,amint berakom a gyújtáskapcsolóba,megint elfelejti,nem reagál! Valami ötlet? Köszönöm előre is.
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
rob210 #75131 üzenetére
D7F nél nekem is ilyen hideg téli rövid utakon, nyáron nem csinálja.
Nah meg ki szoktam szedni, hogy ne csöpögjön vissza a "kapuccsínó"...vagy hogy ne oldódjon fel a jó olajban.
Azon se csodálkoznék, ha ez gyárilag így lenne tervezve. Hogy hosszú betöltő oda kicsapódik a vízpára.
De lehet ez pont egy szar hengerfejes. -
-
harry
veterán
Ma volt időm leszedni a kerekeket és ránézni a fékekre. Egy érdekesség, hogy a bal oldali féktárcsa lötyögött, nem volt meghúzva a két csavar (cserébe el vannak nyalva kicsit).
Januárban cseréltek kuplungot, nem tudom, hogy ott nem lett rendesen meghúzva, vagy azóta lelazult...?
Jól gondolom, hogy ha a kerék odanyomta mindenképp, szóval igazából nem volt ez akkora gond, és menet közben stabilan állt? Az a két csavar kb. arra kell, hogy ha leveszem a kereket, akkor az azért tartsa a tárcsát? (Sikerült amúgy kivenni, áthajtani 8-as anyán s így némi menetet visszanyerni, majd menetrögzítővel teljesen betekerni).Tárcsák vastagsága 20mm, analóg tolómérővel nézve. Külső peremén nem igazán volt válla, belül egy kicsit, mindenesetre lecsiszoltam róla kicsit a rozsdát (betétek szélét szintén). Amikről mint kiderült Zimmermann, kb ~8.5mm vastag lehet a kopóréteg (de van is rajta kopásjelző is).
Viszont amit furcsálltam, hogy a képen látható fém lapok, amiken csúszna a betét a féknyeregben, nincsenek link. Nem kéne azt pótolni? Mindenesetre itt szintén megcsiszoltam azt a részt, amiben csúszik a betét - érdemes ide venni valami kenőanyagot? Mifélét? Máshova esetleg? Kivettem a két csavart is, amin mozog a nyereg, ott a gumiharangba kentem szilikont, de az amúgy is szépen mozgott.A csiszolgatás és takarítás ellenére nem érzem azt, hogy különösebben javult volna : \ link Igaz ez a jobb oldal, a balt el is felejtettem ellenőrizni, holnap folytatom úgyis a matatást.
Jól van ez így, vagy érdemes bármit cserélni, javítani, tisztítani?
-
#89309696
törölt tag
válasz
LamerGyuri #75141 üzenetére
Ja, azokon a köveken is áttolta a fűnyírót, de a kocsi felé nézett a fűkidobó is közben.
Viccesen kicsik a hátsó fékek ekkora felni alatt. -
#89309696
törölt tag
[link]
Autómosás. -
sanyi0224
újonc
Srácok! Nem tudja valaki, hogy a szívósort hogyan tudom kitakarítani? 1,5 dci Thália
-
harry
veterán
válasz
rob210 #75131 üzenetére
"Nem indult."
Nem is értem miértFehér Farkas:
Na jó, de ha nem is mondják, még annyira sem fog róla tudni senki, hisz honnan tudná. Jó persze akinek van vagy egy kis műszaki affinitása, vagy úgy általában törődik a holmijaival, az csak utánajár, hogy tudná karbantartani. De ez meg kocsitól függetlenül igaz mindenre. De ez már kicsit off.Ja amúgy fékek, mondtam van ez a súrlódó hang: most játszásból felbakoltam a kocsit és hagytam járni a kerekeket, de percek után sem változott a hőmérséklete (infrás hőmérővel néztem felnit is, féket is ahogy tudtam, nem volt különbség, 12°C mint kint). Bár nem tudom mennyivel kellett volna melegednie ha gond van.
Mindenesetre majd leveszem a kereket aztán megnézem jobban is a fékeket, mi a helyzet, de csak holnap. -
#89309696
törölt tag
Ma már kereket sem kell cserélni. Már nekem is anno csak a nívópálcát mutatták meg, hogy legyen a két vonal között és lecsuktuk a motorteret.
Szerintem nem igazán javulna ez a helyzet, ha oktatnák a jogsival az alapvető autóismereteket, ez a fajta elhanyagolás nem emiatt van. Majd az elektromos autóknál enyhülni fog. -
rob210
Topikgazda
Az autóhoz címre mentem.
Nem indult. Önindító csere, biztosíték csere 2 és gyertyacsere. Most pöcc röff, de nincs fék le van szakadva a kipufogó dob és hát azt a habot vizsgálni kéne, hogy hogy jött létre. Olaj ugye hiányzik hab van erős a gyanúm. Minden esetre nem mennek az autóval megtiltottam, hogyha élni akarnak.Mivel címre mentem így csak a nálam lévő "mentőolaj" 2 litert tudtam ráönteni.
-
válasz
FRENK1988 #75113 üzenetére
Talán 10. után nem lesznek már nagyobb hidegek reggel. Flottát nálunk már cserélik, én a nyárival várok, úgyis bent áll az udvaron már lassan 1, hete - na jó gyerekek miatt néha ki kell állni az utcára -. Asszonynak fent van a 4S, de olyat a Twingora nem akarnék, visítana, mint egy kismalac.
-
harry
veterán
válasz
rob210 #75128 üzenetére
Azt a maradek taknyot ami benne volt, ki kellett / lehetett mosni valahogy? Vagy mit lehet csinalni ilyen allapotban? Eleg a teknot elmosni? Mi lehet a kisebb jaratokkal, vagy azt nem engedte at a szuro?
Illetve hogyhogy betoltes, nem lett leengedve egybol amit lehetett? Vagy pont az atmosas miatt toltottel ra egybol? -
harry
veterán
válasz
rob210 #75125 üzenetére
Komolyan fel kene venni a jogsiszerzes kovetelmenyeihez az elmeletbe nem csak a kozlekedesi, hanem a karbantartasi szabalyokat is. Tudom, hogy van rola szo, de hat latszik mire eleg.
Legszivesebben csinaltatnek gyakorlatot is pl. kerek- meg izzocserevel, olajszint ellenorzessel. De akar elmelet szintjen is lehetne javitani...
Aztan persze a lustasagre meg hulyesegre nincs orvossag. Csak szomoru, hogy sokan azt sem tudjak, hogy hasznalati utmutato letezik, nem, hogy esetleg el is olvassak. -
harry
veterán
válasz
#89309696 #75123 üzenetére
Egyszer volt, hogy későn értem a céghez, és már csak kint tudtam parkolni az utcán, meg is ázott a kocsi. Aznap később beálltam a mélygarázsba (ez egy kb 2 perces utat jelent). Itt a bal első felni közepe száraz, de sajnos nem néztem, hogy a meleg miatt-e, illetve a túloldalról nincs képem, csak a hátsóról (amúgy decemberi képek): link
Lehet majd felbakolom aztán járatom egy kicsit, kíváncsi vagyok mi a helyzet, köszi a tippet. -
#89309696
törölt tag
Elől a betét hozzáér a tárcsához. Nem tragikus, de ha zavar akkor szét kell szedni, megpucolni, lekenni a csúszórészeit, megjáratni a munkahengert és összerakni.
Hátul az a kevéske hang még normális.
Én nem piszkálnám. Esetleg néha nézz rá kézzel, normális vezetés mellett ha nem kellett nagyot fékezned akkor langyi lesz a fék vagy akár tök hideg.
Öszeellenőrizhető a másik oldalival is, ha a hangos az forró a másik oldali meg hideg akkor egyértelmű. De szerintem ez nem durva. Mondjuk én elég széles skálán látom a világot.Múltkor a Ladát megracsingoltam, ott már az utastérben is szag volt, nem kellett sokat gondolkozni rajta a fék vajon meleg-e.
De azóta sokkal jobban fog ugyanakkora pedálerőre. Nem sokat van használva, kellett már neki az élet.
-
#89309696
törölt tag
Van egy érzésem, hogy a lámpáim voltak polírozva és nem kezelték le semmivel. Mert amióta nem takargatom, elég gyorsan sárgulnak. Mikor megvettem szépek voltak, első nyarán takargattam, második nyarán már csak félig mert meguntam, második félben szemmel láthatóan sárgultak, most a pár hétnyi napsütésben pedig megint mintha fél árnyalattal sárgábbak lennének.
Ilyen ütemben akkor szokott, ha polírozza valaki aztán nem ken rá semmi fix védelmet utána. Vagy az előző tulaj kenegette viasszal mikor mosta és az védte, de én meg ugye nem kenegetem ilyenekkel. -
#89309696
törölt tag
válasz
MC Pite #75117 üzenetére
Ezt már írtam én is régebben, hogy téli és téli, meg nyári és nyári között is nagy különbség van. És 4S meg 4S között is.
Ahogy 4S-ből van télies meg nyárias, úgy van nyáriból is kismintás városi környezetre, nagyobb mintás nagy sebességű vízelvezetéshez pl. stb., téliből van hóra, latyakra, sárra ami nekem is van Hankook, meg vannak nagyobb blokkos, keskenyebb árkú téligumik is amik majdnem hasonlítanak egy nyárira csak a blokkban van egy lamella vágás, ezek meg száraz vagy nedves (mint ami itthon van) környezetre jók, a telibe havas vagy kásás környezetben csúsznak már. Persze nem annyira, mint egy nyári.Egyébként az autós topikban már a két vagy három héttel ezelőtti jóidőben felrakták a többiek a nyárit. Mondtam nekik reggel azért még óvatosan.
Van nyárigumi ami nem 7 hanem 0 fokig bírja, de szerintem senki nem használ itt ilyet. -
FRENK1988
veterán
Nem tudok mit csinálni magammal, bár az egészről ablakmosó tartályt meg kellene nézni...
-
válasz
FRENK1988 #75113 üzenetére
-5°volt reggel, az nem túl fasza nyárival, nem tudom felétek mi van vagy miért gondolkozol a cserén.
Ezért sem értem hogy sokan miért ragaszkodnak túlhaladott* dolgokhoz a tények figyelembevétele helyett (főként téli abroncs választáshoz, vagy egyáltalán a bármikorra a gumiválasztáshoz).
Amíg reggelente beeshet 5-6°alá a hőmérséklet, addig egyértelműen a télit érdemes fenthagyni. Amikor visszahűlések vannak (és nem régóta fagyok) akkor előfordul reggelente, főleg árnyákban/fehér aszfalton, hogy a ráfagy a pára/zuzmara féle az aszfaltra; ezt a nyári nem nagyon csipázza.
*: Már régen nem fekete meg fehér, hogy egy abroncs mire való, hanem vagy ilyenre, vagy olyanra, vagy amolyanra állítják be. Pl : [link] De mivel az emberek nem akarnak ezzel foglalkozni, muszáj nevet adni a gyereknek (téli, nyári, négy évszakos), nem úgy megy mint pl egy montiguminál, ahol ábrázolják 6-8 paraméter szerint hogy melyik milyen.
Ezek péládul csak téligumik: [link] Ezen az éghajlaton pedig ez a legideálisabb a gyártó kínálatából: [link] Elég előkelő helyen végez a téli(t is felvonultató) gumiteszteken, amellett hogy az esős, meg huszon sokfokos időben jobb azoknál, és hozza egy középkategóriás téli teljesítményét havon meg jégen. -
FRENK1988
veterán
Kinek van már fent a nyári papucsok?
Érdemes már a nyariakat feltenni? -
#89309696
törölt tag
válasz
LamerGyuri #75110 üzenetére
Jaaa, értem. Egy olasz videót néztem tegnap, de ott a médiás bajuszkapcsoló vezetékét csesztette, azzal kevertem össze. A légzsáké meg ha jól látom egy fűnyíró berántóhoz hasonló szerkezetben van belül. Totál szét kell kapni.
Értelem szerűen ez már meghaladja a képességeimet (illetve nem, csak ennyire lusta szar vagyok), úgyhogy a következő tulajnak a problémája lesz, én nálam még ki fogja bírni amilyen keveset megyek vele. Én is rengeteg hibáját kijavítottam mikor megvettem, hagyok a következő tulajnak is munkát...
Amúgy jól sejtem, hogy az összes légzsák és övfeszítő is letilt ha ez a kábel kitörik teljesen?
-
eTrade
tag
válasz
zeon.hu #75102 üzenetére
Fojtószelepház, vagy/és szívósor tömítetlenségére tippelnék elsőre. Én annó a Megane 1 1.4 16v autóval szívtam ezzel egy ideig és a végén az O tömítő gyűrűk cseréjével megszűnt a hiba. Ezek a gumi tömítések 10+ év után olyan kemények mint a műanyag, csoda hogy bármit is tömítenek.
-
#89309696
törölt tag
Robi, az nem jó ha leveszem a kormány mögött a burkolatot és nem teszem vissza? Akkor nincs mibe beleérnie a drótnak. Engem nem zavar a látvány, beleakadni semmi nem tud, működik minden.
Vagy túl Mad Max? -
zeon.hu
nagyúr
Clio 2, benzin:
indítás után (hidegen) fel-le ugrál a fordulatszám.
Mi lehet az oka? -
harry
veterán
Most, hogy nincs napi használatban a kocsi, lehet megnézek rajta pár dolgot amihez szerelni kell.
Fékek (?): mind a négy keréknél hallottam egy kis fémes súrlódó hangot, normális ez?
Jobb-első Jobb-hátsó Bal-első Bal-hátsó
Hallgatózás alapján mi a véleményetek?
A bal elsőt elég erősen hallani, arra meg csak most lettem figyelmes, hogy mintha valami kotyogó hangja is lenne.Váltó:
Kicsit lötyög a kar, korábban beszéltünk róla, hogy egy javítókészlet segíthet. Videó
Rob válasza alapján, javítókészlet (gyári) + rudazatra persely csere megoldaná? Meg a rugót nézzem meg (bár nem szívesen szedném szét kétszer :\ )
(Ezekre meg akkor ugye NINCS szükség? link1 link2 )Illetve ideje lassan az olaj / szűrők cseréjének is, 1.4 16V benzin K4J750 motor (2003 Megane Classic)
Purflux légszűrő
Purflux LS932 olajszűrő
Elf Evolution 900 SXR 5W-30 5L olaj
Réz gyűrű leeresztőcsavarhoz (csavart cseréltem múltkor, gondolom most nem kell)
Purflux aktívszenes, klímás kocsihoz pollenszűrő (a klíma a keret kialakítása miatt érdekes, kell hely a csöveknek - nem a szűrő miatt)
Négyszögkulcsom van a leeresztőcsavarhoz. Más talán nem kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP 14 Elitebook 1040 G9 FHD+ IPS i5-1245U 10mag 16GB 512GB 5G Modem Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest