Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
Na csak hogy mindenki megnyugodjon a gyorsulasnal ha a fizikát is számba vesszük akkor elég sok dologtól függ mint pl a tapadofelulet nagyságától az adott úttól a kerekek méretétől és súlytól. Ez alapján a katalógus adatokat hasonlitgatni felesleges...ha gyorsulast akarunk mérni akkor mind két félnek adott eséllyel kell indulni és egy szívó motor sose lesz ellenfele egy turbosnak.
Rob: mennyibe kevertek ki? Spray formában kérted gondolom
. Valamikor megint csinalhatnank egy mikrotalit
-
rob210
Topikgazda
válasz
imyourfriend #29696 üzenetére
benvolio
Socket ATi 3 an vagytok az én embereim.
Akkor hogy egy kis szakmai rész is legyen, megjött a színre kevert javító festékem.
Jövő hét végén állhatok neki a sok v
barom alapos munkáját lekenegetni.
Remélem meg tudom csinálni elég szépre.Majd képeket lövök előtte utána állapotról.
-
-
imyourfriend
őstag
-
benvolio
őstag
-
giigz
veterán
Álljon már meg a menet, olyanokat írtok, hogy csak pislogok, egy szóval nem írtam olyanokat amiket hozzám vágtok, el kellene olvasni amit írtam, és értelmezni is, nem csak azonnal kontrázni.
(#29686) Mágus2: Annyit azért pontosítani kellene, hogy te beszélsz el mellettem. Az egész azzal kezdődött, hogy rob és tresh beszélgetett, és tresh írta, hogy "gyenge" az autója, amire én írtam, hogy "0-100-on rob laposra verne
", tehát semmi egyebet nem írtam, csak annyit, hogy a Megane 1 1.6 16V 0-100 km/h-s gyorsulása jobb, mint egy A4 1.9 TDI 110 LE gyorsulása. Nézzük a gyári adatokat... Az A4 1.9 TDI 110 LE 235 Nm 0-100 adata 11,3 másodperc, Octavia 1.9 TDI 110 LE is szóba került, annak is 11 másodperc, ezzel szemben a szóban forgó Megane 9,8 másodperc alatt éri el, tehát mint írtam is korábban, nagyjából (bő) 1 másodperc különbség van, ha a két autó egymás mellől indulna, ugyanazzal a sofőrrel, tehát a váltásból adódó különbséget figyelmen kívül hagyva, ez az 1 mp. már elég látványos különbség lenne. Ha ezt valaki megkérdőjelezi, arra én már nem tudok mit írni, ezek katalógus adatok, valószínűleg igazságtartalma is van valamennyi.
Nem írtam olyat, hogy jobb lenne a Megane rugalmassága, olyat sem, hogy autópályás tempóban gyorsabb lenne a Megane, ezt ti írtátok, én annyit írtam, hogy 0-100-on jobb a Megane, ez pedig továbbra is tény. Ha tetszik ez az adat valakinek, ha nem, én ennyit írtam.
(#29687) Mágus2: Nem, nem csak így tudok összehasonlítani két motort, szimplán a 0-100 gyorsulásról volt szó, ez is egy szempont, én erről beszéltem, és igazat írtam, majd ez meg lett kérdőjelezve.
"Teljesen mellékes neked, mennyire rugalmas vagy jól autózható egy adott motor. Nézegesd a gyorsulási adatokat, majd az emelkedőn takálkozunk.
"
Nem, nem mellékes, most viszont igen, ugyanis mint írtam csak a 0-100-ról volt szó, nem tértünk ki a rugalmasságra meg emelkedőkre, mert mindenki tudja, hogy a nyomaték miatt behozná hátrányát az 1.9 TDI, szimplán annyi volt a mondókám lényege, hogy 0-100-ban mennyivel jobb az 1.6 szívó Megane.
(#29689) Ck.: Tudom hány féle 1.9 TDI van, viszont te nem olvastad el miről van szó, ugyanis tresh autójából indult a dolog, és arról is beszéltem végig, tehát 1.9 TDI 110 LE 235 Nm.
"Az 1.6 16V Megane ott szarná össze magát a 131 lovas TDI-vel szemben, de a 110-essel is." Rugalmasságban, emelkedőn, alacsony fordulatról gyorsításban igen, viszont a szóban forgó gyorsulási versenyben nem, mint láthatod a 110 lovas 1.9 TDI rendesen elmarad az 1.6 16V-től, a 130 lovas 310 Nm 1.9 TDI van 9,7 alatt 100-on, ezzel szemben a Megane 9,8 alatt, tehát ha tényleges versenyre kerülne sor, akkor igen izgalmas 0-100 km/h-s verseny lenne.
"Kit érdekel a 0-100? Elozesnel a TDI lesz a rugalmasabb."
Kit érdekel a rugalmasság? A 0-100-ról volt szó, akkor az érdekel, nem a rugalmasság. Majd ha a rugalmasságról lesz szó, akkor nem fogok dobálózni a 0-100-zal, de egyelőre erről volt szó.
"A 90-es tény h nem megy ugy, de érzésre jobban belenyom az is az ülésbe mint az 1.6 benzin foka vagy megane."
Ez meg szimplán nem igaz.
(#29691) Ck.: Így igaz
(#29693) Ck.: "De amikor az 1.6 foka meg társai az isten es elvernek mindent, akkor agyfaszt kapok."
Szó sincs ilyenről, olvasd el figyelmesen mit írtam.
-
rob210
Topikgazda
Hagyjátok már abba ezt a kinek mekkora a gyorsulása meg a nyomatéka meg a f@szom kivan már ezzel.
Ez a topik nem a kinek mekkorát gyorsul az autója topik.
Maradok tisztelettel!!! Egy fosvágen és vaspina topikot is látogató fórumozó.
-
Ck.
addikt
válasz
imyourfriend #29690 üzenetére
Olvasd el mégegyszer amit írtam. A hétköznapi használatban sokkal élhetőbb egy dízellel előzni. Nyomatékosabb, rugalmasabb. Az hogy melyiknek hol a végsebessége vagy hogy a 100-at mikor éri el engem hidegen hagy. Egy 60-120 sokkal fontosabb, amikor hirtelen ki kell lőni.
Az en dízelem pl. csak 170 lovas,de 200+os benzineseket eszik uzsonnára. -
Ck.
addikt
Tudod Te hány fele
1.9 TDI van?
Az 1.6 16V Megane ott szarná össze magát a 131 lovas TDI-vel szemben, de a 110-essel is.
Kit érdekel a 0-100? Elozesnel a TDI lesz a rugalmasabb.
A 90-es tény h nem megy ugy, de érzésre jobban belenyom az is az ülésbe mint az 1.6 benzin foka vagy megane. -
Mágus2
Közösségépítő
-
giigz
veterán
válasz
AMD Power #29678 üzenetére
Benne vagyok, talalkozhatunk, gyorsulgatunk, de az en 1.4 8V-mnek semmi eselye nem lesz a 150 lovas + csillio Nm-es TDI ellen, viszont most nem is errol beszelunk, hanem sima 110 lovas TDI-rol A4-ben vagy Octavia-ban, 1.6 16V M1 ellen, es mivel annyival konnyebb a M1, a TDI a nagyobb nyomatekkal sem "er semmit", 0-100 km/h-ra gyorsitaskor a Megane nyer, es ez teny.
Mágus2: Autopalya egy masik tema, most 0-100 km/h-rol van szo, az pedig tovabbra is teny, hogy az 1.6 16V M1 jobban gyorsul szazra. Hivatalos meres nincs autopalyas temponal, igy arrol foloslegesen lehetne vitazni, elvileg a TDI lenne a jobb a nyomatek miatt, de a gyakorlatban az sem mindig jon ki annyira, erre pelda az uj Focus, ugy voltam vele vegyuk az 1.0 turboval, tobb Nm, ugyanannyi LE, aztan a gyakorlatban megsem hoz jobb eredmenyeket rugalmassag tesztben sem, max egy hajszalnyival, de nagyon jelentoset nem, alul huz jobban, de nagy kulonbseg nincs.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Mágus2 #29680 üzenetére
Na én most rövidre zárom ezt a vad ménes hajszolást.
Amik tények:
- az 1.4 benzin megane megveri az 1.4 benzin golfot.
- az 1.6 benzin megane megveri az 1.6 benzin GolfotA dieselekhez mint már írtam nem értek, tehát nem is állítok semmit.
Giigz nem tudom ezeket a tényeket mire alapozza, de szerintem egy golf 1.9 tdi megenne reggelire.
Már csak azért is merem ezt állítani, mert sógorom hobby autója egy széria IIIas golf TDI motoros II golfDe én mindig is azt mondtam, hogy benzinest a benzinessel azonos köbcenti mellett kell összehasonlítani.
Jó hogy nem arról beszélgetünk, hogy veri meg a williams clio az 1.4 es polot.
Ráadásul ezek széria gépek elvisznek A-ból B-be ez a feladatuk, nem az, hogy ki ér oda 3tized másodpercel gyorsabban.
Lassan nyitok már egy versenyezzünk topikot, Giigz lesz a moderátor.
-
Mágus2
Közösségépítő
100-ig azt tedd hozzá lényszi, mert nem lehet gyorsabb, ha pályán megeszem reggelire.
Nem tudom Te milyen szar tdi-kben ültél, de ne felejtsd el, hogy itt új a turbó, új a kipufogó, újak a hidrotőkék, szóval nem egy olyan autóról beszélünk, ami épp, hogy húzza magát.Május 24-én meggyőződhetsz róla személyesen, akár vezetheted is, ha nem hiszel nekem.
-
ThodEE
őstag
válasz
imyourfriend #29681 üzenetére
Nem biztos hogy gond, lehet hogy hozzáértő kezekbe került az 1.4
-
benvolio
őstag
Jelentem sikeres műszaki vizsga letudva.
Fel se készítettem rá csak lemostam és odavittem.
A hiányzó hátsó ablaktörlő kar végül is egy Rönó19-esével lett pótolva mert Megane-t sehol nem találtam. Ez nem olyan szép műanyag de a semmitől jobb, remélem ezt már nem lopják le, mondjuk azért még ha találok gyárit rá akkor kicserélem.
Üdv! -
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano #29667 üzenetére
Jogos írtad is hogy a hátsó ajtón van azon valóban matrinya van.
Azt meg le lehet szedni egy kis hőlégfúvó oldószer műanyag spatula segítségével 5 perc alatt.
Vagy így hagyod és aki jobbról nézi az road aki balrol az runnak látja.
Majd mondják nézd meg de jól megy neki vett két ugyan olyan cliot azt hol ezzel hol azzal jár -
FrankMonzano
őstag
-
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano #29663 üzenetére
Akár mi is lehet, de ezt már kérdezted.
Ha nem tetszik cseréld ki a feliratot nem nagy ördöngősség.
Ha az előéletét szeretnéd kideríteni akkor meg mérd körbe festék réteg vastagság mérővel, aztán kiderül mizu.
Az is lehet, hogy csak a díszléc sérült is ilyet talált bontóban. -
tresh
veterán
válasz
FrankMonzano #29663 üzenetére
Lehet törték és ezt találta rá ... vagy valami jó akaró letépte a díszlécet és így pótolta..
-
FrankMonzano
őstag
Adott egy clio tech run.
Az egyik oldalon a hatso ajton tech run a masikon pedig tech road felirat van.
Az elozo tulaj ajtot cserelhetett rajta?
Ahogyan neztem a tech runokon mind2 oldalon azonos a felirat...fura.
Ja es 5 ajtos peldanyrol van szo. -
Savanya
addikt
válasz
rob210 #29660 üzenetére
Motorral nem is volt bajom mert már a befecskendezéses szabályozott katalizátoros fajta volt . Félretervezett hűtése volt a legnagyobb gondom . Nyáron csutka fűtéssel városban nem volt kellemes . Futóműve , féke és a kényelme briliáns volt . Állandóan folyt a motorból az olaj , hiába volt minden tömítés 4-5 alkalommal is cserélve .
-
tresh
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz
Savanya #29659 üzenetére
Az 1.7 es és a 2.0 turbo között mindig is volt némi árrés
Egyébként az 1.7 es valóban nem egy jól sikerült széria, valahogy nem találták el jól a beállításait, meg kicsit vérszegény is, azért itt a 2.0 alapból 114 lóról indul, plusz turbó plusz átépítés, mert ezeket a fanatikusok vették meg akik nem szériaautóként akarták hajtani.
Ezért is nehéz használható példányt találni de ami olyan annak meg elég borsos az ára.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Savanya #29654 üzenetére
Egy kis nézni való, csak, hogy tudd milyen alap az a quadra
Ráadásul rallyban előszeretettel használták a 4X4es változatát na arra nincs mit mondanom, az egy állat.
Audikat megszégyenítő lovakat lehet belőle elővarázsolni, ilyenkor mindig elgondolkozom rajta, hogy milyen igaza van midenkinek aki azt mondja a franciák nem tudnak autót építeni. -
tresh
veterán
válasz
imyourfriend #29651 üzenetére
Annyiért nem 400k az ára haverom árulja de újabb egy misit rá kéne borítani utána viszont nem jönne szembe ilyen veled soha az utakon az tuti.. plusz lenne meglepetés a racer swift/honda/bmw és társainál..ez az autó egy érték de leginkább az ami a moci tető alatt van és most nem a fűre gondolok
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #29647 üzenetére
Az sem mindegy mekkora turbó és hogy van állítva.
Az se mindegy mekkorák a csúcsok, az sem mindegy melyik verzióból hozzák ki azt a 150+ lovat és sorolhatnék még egy csomó mindent, de valóban 150ló fölött már örömautókázásról beszélhetünk.
100ló felett pedig élménydús autókázásról.
100ló alatt pedig használható családi autóról.
50ló alatt meg forgalmi akadályról. -
tresh
veterán
válasz
imyourfriend #29645 üzenetére
A sufni programos dolgokat én se ajánlom de egy szakosodott szerelőt aki evvel foglalkozik és egy adott típusra állt rá ő benne lehet bízni mert kívül-belül ismeri az adott motort és annak lehetőségeit. De ahogy írták igényes tuning csak akkor van ha van mérőpad is ahol meg nézik az autó jelenlegi állapotát és annak függvényében módosítanak a teljesítményen.. majd az után újra lemérik mit tud a gép és nem utolsó sorban mentik a gyári beállításodat amit bármikor visszatehetsz ha az az igény
-
tresh
veterán
válasz
imyourfriend #29640 üzenetére
Motor típus válogatja pl az 1.9 tdik hírhedtek a nagyon jó tuningolásról ennek fő oka a kialakítása és hogy jóval több puffert hagytak a kocsiban mint általában szoktak így egy igényesen megírt program esetén sincs baj de persze mértékkel pl 110 LE ból 140 240Nm ból 310 a gyári alkatrészekkel elvan persze a fizikát meg b*szni nem lehet utóbbi verziónál tuti nem fog 600ezret elmenni a blokk
-
rob210
Topikgazda
Tudom ráadásul náluk van is ismerősöm.
Azért mondom, hogy lehet megírom a szoftot rá.
Elkérem az alapismeretek szakkönyvet a sráctól és beleásom magam.De ez még a jövő zenéje, egyenlőre nekem bőven megteszi ez az autó, így is egy Marianna árok választja el a 75 lovas öreglányhoz képest, ezzel már lehet is menni ha kell
-
Josi
aktív tag
válasz
rob210 #29638 üzenetére
Én nem biznék az ilyen chiptuningolókban. lehet, hogy csak ront a helyzeten.
A profi cégek úgy kezdik, hogy felteszik a mérőpadra, és csinálnak egy teljesítménymérést.
Utánna átprogramozzák az elektronikát, és megint teljesítménymérés.
Ha kell javitanak a programon, és megint mérés.
Igaz ez messze nem annyiba kerül. -
rob210
Topikgazda
Pont most találtam is egy emberi árút.
[link]Csak nehogy nekiessek és megcsináljam magamnak.
Kábel van a cimborámnál.
A programot ki tudjuk olvasni, megírni meg nem lehet egy nagy mutatvány.
Csináltam én már lego-ból csillag rombolótAzért ennek lehet utána olvasok, mert 30 perc munkáért pofátlanságnak tartom még a 40 gurigát is.
-
giigz
veterán
Az 1.6 Focus hasonló szinten van, tehát nem verne el... Az 1.6 M1 viszont igen.
A VW 1.6 motorját én is gyengébbnek tartom egy kicsit, viszont 7 éve 1.6 Fókánk van, és csak dicsérni tudom, a motort is. Persze a helyén kell kezelni, de alapjában véve nem olyan rossz az. A következő autónk is Focus lesz, az új, és az is 1.6-tal, igaz már a 125 LE-s kivitelben...
A tied meg egy kis "lökettel", amiket írtál, nagyon jól fog menni.
-
tresh
veterán
válasz
rob210 #29635 üzenetére
Szerintem ezt olcsóbban is meg lehet úszni..nekem is ennyit mondtak rá de van pár hely ahol 35-40K ba megoldják igényesen... de most még nekem is várat ez magára..
giigz: nekem sincs semmi bajom de én ugyan úgy erőtlenek éreztem a kettes fókát 1.6 16v -vel érdekes hogy az egyes fokáé nem tudom miért sokkal jobban reagált és ment minden téren... de lehet csak én beszéltem be magamnak...viszont egyes fókából vezettem st-t hát mit mondjak kéne kéne
-
tresh
veterán
1.6 Focus ha elver lámpától lámpáig adok egy tálca sört az a motor a ford szégyene ahogy a VAG 1.6 16v is egy hulladék eszik és még nem is megy. 130-140 nél 4000ret pörög hatalmas menet zaj zabál és 140 ről gyorsulni halál vele... Rob valószínű azért verne el mert nekem 4000-4500rpmnél vége van a motornak neki meg onnan kezd csak el élni plusz 1115 kg az enyém 1340 kg . De ezért kell kicsit okosítani rajta egy chippel már 140LE/310 NM ha pedig kicsit még bele piszkálok és turbó csere + porlasztó akkor 160-170 Le / 400Nm annál több meg sehova se kell nekem legalább is.
Ettől függetlenül semmi bajom sem a Focus-al sem a VAG 1.6-al de mind kettő volt a kezem alatt jó ideig egyik még mindig családba van és ha vezetni kell akkor én tuti nem teszem mert rosszul vagyok tőle..
Ja és egy 1.4 8 szelepes clio is szarráaláz
-
giigz
veterán
0-100-on rob laposra verne
Mint írtam korábban, én is vezettem egy olyan 1.9 TDI-t, elég gyenge, nem ezt várná tőle az ember, de legalább keveset fogyaszt, igaz a mai dízelek már erősek és keveset fogyasztanak... Na meg azt a kerregést sem bírnám ki, de a lényeg, hogy jó kis motor az, azokban az időkben jól megcsinálták, és most is használható... Viszont erőben egy Focus 1.6 szint kb., persze tudjuk hogy a hamarabb jelentkező nyomaték miatt jobban autózható, viszont az sem olyan jelentős különbség. A Megane 1 1.6 16V viszont el is veri rendesen az A4 1.9 TDI-t, szóval rob-bal ne állj le nagyon versenyezni
-
tresh
veterán
válasz
rob210 #29628 üzenetére
Na látod ezért kellett nekem is a nyomaték a gép alá bár már most kevés
Viszont múltkor érdi emelkedőn megnéztem mit tud a megane III kombi 1.5 dci. Elfogyott neki a kraft kisorolt majd beállt mögém aztán viszont becsületesen jött mögöttem régi 7-esen kergetőztünk majd elköszöntünk egy refi/ vész villogással korrekt volt a srác
Asszony viszont nagyon kapaszkodott
De azt hiszem a következő nagy műtét a kuplung után új nagyobb porlasztó,cooler, turbó lesz mert gyenge a gép
-
rob210
Topikgazda
Igen a fűtőradiátorban folyamatos az áramlás és az első hűtő radiátorban "szakaszos"
A levegősödés is lehet, de ha levegős akkor azt ki kéne termelje a tartályba 20-30 kilométer után.
Legalábbis nekem eddig mindig kitermelte 20km elteltével.
Akkor utána is töltöttem és csókolom.Minden esetre az is lehet és látod erre nem is gondoltam
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #29627 üzenetére
Ez ok, ezt vágtam eddig is, hogy hogyan működikegyébként nemrég volt termosztát cserélve.
Ami nem volt egyértelmű, hogy a fűtőradiátoron folyamatos-e az áramlás. De akkor ezek szerint igen, ott állandó áramlás van.
Még esetleg azt írták, hogy lehet levegős, mert az is okozhat ilyet. Csak tudnám, hogy hol-mitől levegősödik.
Majd délután tudok ránézni, mert 1-2-ig oktatáson vagyok. -
rob210
Topikgazda
Na ma volt egy kis kalandom.
Jöttem hazafelé bevásárlásból, két sáv, köcsög turanos.
Álltunk a piros lámpánál a következő kereszt utcánál kb, 1200méterre jobbra fordultam volna, de a belsőben álltam a pirosnál.
Intettem a turanosnak engedjen már be, az meg elkezdett motort bőgetni és vigyorogni mint a rohadt tök.
Indultuk elengedtem gondoltam a következő (toyota) csak beenged, ha már egyszer indexelek, de nem az se, sőt az utána jövő (fabia) is elkezdte turni a toyo seggét nehogy már elé menjek be.Felkaptam a vizet és leteszteltem hol jön meg a maximális nyomaték.
Visszacsaptam 3.-ba és 110 el kielőztem a buzi turanost is meg a mögötte lévő összes gedvafejűt.
Volt nagy csodálkozás amikor későn reagált a turanos és már csak a vészvillogómat látta hogy köszi, a beengedést, mert kitettem neki, csak, hogy érezze a törődést.Megállapítottam amikor hazaértem, hogy jó kis paripát vettem igazi táltos
meg is simogattam a kis formatervezett hátsóját.
Meg azt is, hogy jó nagy barom vagyok, mert ha ott lett volna egy trafipax akkor engem büntetnek meg nem is kicsit, nem a büdös nulla közlekedési kultúrával megáldott turanost és mögötte felgyülemlett haverjait.
Azért a kocsival nagyon meg vagyok elégedve.
A hangja is iszonyat jó volt 5000nél -
rob210
Topikgazda
Nem ez minden autóban egyezik.
Van egy fűtési kör és egy hűtési kőr.
Hogy mindenkinek egyértelmű legyen kis kőr nagy kőr.
Először a kis kőrben cirkulál a víz amikor a hűtőradiátor ki van zárva a hűtési körből a termosztát által .
Amikor a víz felmelegszik akkor kezd el a termosztát átengedni a nagy hűtőkörbe ami a kocsi orrában lévő radiátort jelenti.
Amíg csak a kis körben cirkulál a víz addig a termosztát zárt állapotban van.Amikor elkezd a nagy körben is cirkulálni a víz akkor kezd el a hőgomba is szerepet játszani ugye az érzékelőtől függően kapcsol a ventilátor, segítve a hűtés teljesítményét.
Neked is azt tudom javasolni nézd meg üzem meleg motornál, hogy a kiegyenlítőbe a visszafolyó ág termel-e.
Amíg nem meleg nem fog az biztos.
Utána már csak az marad, hogy a termosztátod rendesen működik-e.De továbbra is tartom, hogy nem a hűtőkörrel lesz baj a te esetedben.
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #29624 üzenetére
Igen erre a terelőlapátos dologra gondoltam èn is, egyébként kis motorok mozgatják.
Csak ugye a vízhőfok visszahűléses jelenségből meg az jön le, mintha a fűtőradiátoron nem menne át a víz, aztán egyszer csak megindulna.
Na most ennek folyamatosan áramlás alatt kell lennie, vagy csak a fűtés indításakor nyit valami szelep a fűtőradiátor felé? -
rob210
Topikgazda
Termosztátot szedd ki és mérd meg, hogy rendesen nyit zár-e kezdésnek.
Egy ilyen táv megtétele után a vízkör csöveit tapizd át, hogy mindegyik meleg-e.De amivel igazán gond lehet, az szerintem a levegő terelő lapát ami a digit klímásoknál fogalmam sincs hogy hogy van. De ez szabályozza ugye, hogy honnan jöjjön a levegő. (belső keringetés radiátoron keresztül van fűtés hideg levegő beömlőn keresztül.)
Ez cimborámnál szorult is és hiába állította fűtésre nem csinált semmit.
Aztán szétkaptuk megkentük megtakarítottuk a sokéves kosztol.
Azóta van fűtés hűtés ahova kapcsolja.Gondolom a digit klímásnál már ezt is valami motor vezérelheti.
De szerintem ott érdemes keresgélni.A visszahűlés egyértelműen a dieselek jelensége amikor hirtelen a radiátoron keresztül elkezd plusz felületen hűteni a rendszer. Ha lent is maradna a hőfok akkor lenne gond.
-
mycso
Topikgazda
Urak, akadt egy problémám, már indexen is feldobtam:
M2 1.5 dci, digit klíma
Mostanában a reggeli hidegekben fűteni próbálok több-kevesebb sikerrel.
A következőt csinálja: hiába tolom fel 27 fokra (max), csak hideget fúj.
Aztán random elkezdi tolni a meleget, vagy nem.Még 2 dolog amit észrevettem:
- amikor elkezd fűteni akkor belengeti a vízhőfokot --> középről leesik fél állásba, majd vissza is áll középre (4-5 másodperc az egész)
- ez nem biztos, hogy így van, de mintha egy intenzívebb kigyorsítás segítene ezen (elforgatom vagy 3000-35000-ig) tehát mintha ez után egyből elkezdene fűtenipl. ma végig toltam 20km-ert 7fokban, majd egy a fent említett jelenségek kíséretében egyszer csak megjött a fűtés.
Nos, találkoztatok már ilyennel?
Mi okozhat ilyet? -
ThodEE
őstag
Hali!
96 os és 98 as évjáratú meganoknak van különbség a motor tartó bakok közt?
Ha hülye kérdés akkor ne válaszoljatok, hosszú volt az éjszakás műszak -
Füge007
senior tag
Megtörtént a lengéscsillapító cserém, kapott új porvédőket, ki lett cserélve a két hátsó rugó is, ja meg a toronycsapágyak. Most már majdnem készen áll a műszakira, még a vizsgáztatás előtt kap egy új első szélvédőt és remélem egy darabig megint elkocogok a fekete villámmal
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #29616 üzenetére
Tiszta az soha nem volt még szerintem, a beleöntés után azonnal sem kristálytiszta már, de nyilván kirívióan nem piszkos, tehát ránézek nem mondanám, hogy piszkos, a színével nincs semmi baj.
Viszont most ezt a hibát nem értem, mert pl. mikor jöttem haza, egy jó félóra az út, és akkor nem jelzett, csak egyszer az elinduláskor, utána a következő 25 km-en semmi... Pár másodpercig nagyon gyorsan vibrál, de szinte úgy, hogy nem is lehet látni olyan gyengén, csak 1-1 pillanatra erősödik fel a fénye, de akkor is alig látható, csak éppen elkezd pislákolni, aztán semmi...
Amire még gondoltam, az esetleg az lenne, hogy ugye most cseréltem izzót az óracsoportban, és esetleg pont azt az izzót mozgattam meg, vagy maga a csatlakozó, vagy ilyesmi...
-
Tosee
őstag
válasz
tibbike01 #29596 üzenetére
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Mielőbb megrendelem az új gyertyákat!
Valeo trafót rakott bele a szerelő!
Az 1-est még az előző tulajnál cserélhették, nálam legutóbb a 4-est... Azt mondta a szerelő, hogy a többit elég akkor ha valamelyik megadja magát! Úgy néztem a 2-3 az még a gyári trafó!
De remélem az új jobb minőségű gyertyákkal már nem jelentkezik a meleg indításkori fordulatszám visszaesős probléma! -
rob210
Topikgazda
És tiszta is a vized?
Ha leveszed üzem melegen a kiegyenlítő tartály kupakját (ronggyal, hogy ne égesse meg azt a gyönyörű kezedet) akkor a visszatérő ágban folyik víz?
Ha nem akkor megadta magát a vízpumpa és most fogsz vezérlést cseréltetni.
De ez a legrosszabbik eset.Lehet hőfokjeladó, termosztát és hőgomba is.
Illetve még egy verzió van, de nem akarlak már rémisztgetni, ha az lesz akkor kösd fel a gatyád.
-
giigz
veterán
Ma menet kozben 2-3 alkalommal, kb. 10-20 masodpercig elkezdett pislakolni a viznek a lampaja, ha az az, a vizhofok korul az a piros lampa... De tenyleg csak egy kicsit vibralt, ezt megcsinalta 10-20 perc elteressel vagy 2-3x, de semmi mas nem tortent... A vizet megneztem, nem folyt el, ugyanannyi van benne mint eddig...
Van valakinek otlete?
-
Savanya
addikt
Megvolt az olajcsere motorban és a sebváltóban is valamint a szűrőcserék . Erre most menet közben kigyulladt a szervizlámpa és üzemanyagszűrő hibát ír ki . Mi lehet a baja ?
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Gyertyát szeretnék cserélni 1.4 8V mociban, az NGK katalógus alapján BKR5EZ kell bele. Azon kívül hogy kiveszem a régit és beteszem az újat, kell még valamit csinálni?
-
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano #29601 üzenetére
Sxr de 5w30
én legalábbis a normának megfelelőt használom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest